Golf Country
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Country
Toiselta omistajalta ostettu kantri (ensimmäinen omisti auton vain muutaman kuukauden uutena), oli seissyt 3v ladossa ajamatta ennen kun kävin pelastamassa epävarmalta tulevaisuudelta. Itse ostin tämän kolmanneksi autoksi lähinnä hyvien talviominaisuuksien takia, enää ei tarvitse uudemmalla autolla aurata tietä tai pelätä meneekö muoviosat rikki. Toki yhtä kiva leikkikalu tämä ei ole kuten 1.8t haldexilla varustettuna, mutta kyllä donitsit onnistuu tälläkin ja plussana vauhtia ei saa lähellekkään yhtä paljoa.
Mittarissa 250tkm ja pilkulleen täytetty huoltokirja löytyy, ruostesuojattukin kolmesti ja kaikki pienetkin ruostekohdat käyty korjauttamassa heti, joten viimeisimmässä tarkastuksessa ei löytynyt ruostetta ollenkaan.
Myös kaikki vakio viat, kuten loota on korjautettu vw liikkeessä.
Yhtään kuittia tai muuta dokumenttia ei ole ikinä heitetty pois, auton mukana tuli 2 mapillista paperia aina bensakuiteista katsastuslappuihin, joka ikinen polttimonvaihtokin on kirjattu ylös.
Mukana olisi tullut myös kaikki rikkinäiset osatkin jotka tohon on vuosien aikana vaihdettu, myös jokaiselle sillä hetkellä rikkinäiselle tai huonokuntoiselle osalle(jonka myyjä tiesi) tuli uusi tai lähes uusi käytetty ehjä osa mukaan. Kuten toinen kuskin penkki alkuperäisen vakio paikasta kuluneen tilalle.
Eli auton mukana tuli kontillinen osia ja kolmet renkaatkin, kaikki 5 alkuperäistä speedlinen alua ja kahdet peltivanteet talvirenkailla 14" ja 15", 14 oli alkuperäiset auton mukana tulleet nokialaiset vuodelta 91 ja 15 oli sitten 2000 hankitut uudemmat nastat, eli edes vanhoja renkaita ei edellinen omistaja ollut heittänyt pois.
Nykyinen talvi look, alkuperäiset lisävalot, sumarit ja vararengas suojineen on siirtynyt autotalliin, ovat turhan kalliita roikottaa mukana.
Lisäpitkien virkaa pitää nyt ei niin hyvät rallye1000, sumarien paikalla on talmun huomiovalot ja vararenkaana kulkee mukana ainoa talvirengas, jonka kuntoon ei jatkuvat keliolosuhteet enää juuri vaikuta tai ole väliksi.
Kaikki alkuperäiset Country varusteet ovat siis tallella.
Lisää kuvia täällä
Mittarissa 250tkm ja pilkulleen täytetty huoltokirja löytyy, ruostesuojattukin kolmesti ja kaikki pienetkin ruostekohdat käyty korjauttamassa heti, joten viimeisimmässä tarkastuksessa ei löytynyt ruostetta ollenkaan.
Myös kaikki vakio viat, kuten loota on korjautettu vw liikkeessä.
Yhtään kuittia tai muuta dokumenttia ei ole ikinä heitetty pois, auton mukana tuli 2 mapillista paperia aina bensakuiteista katsastuslappuihin, joka ikinen polttimonvaihtokin on kirjattu ylös.
Mukana olisi tullut myös kaikki rikkinäiset osatkin jotka tohon on vuosien aikana vaihdettu, myös jokaiselle sillä hetkellä rikkinäiselle tai huonokuntoiselle osalle(jonka myyjä tiesi) tuli uusi tai lähes uusi käytetty ehjä osa mukaan. Kuten toinen kuskin penkki alkuperäisen vakio paikasta kuluneen tilalle.
Eli auton mukana tuli kontillinen osia ja kolmet renkaatkin, kaikki 5 alkuperäistä speedlinen alua ja kahdet peltivanteet talvirenkailla 14" ja 15", 14 oli alkuperäiset auton mukana tulleet nokialaiset vuodelta 91 ja 15 oli sitten 2000 hankitut uudemmat nastat, eli edes vanhoja renkaita ei edellinen omistaja ollut heittänyt pois.
Nykyinen talvi look, alkuperäiset lisävalot, sumarit ja vararengas suojineen on siirtynyt autotalliin, ovat turhan kalliita roikottaa mukana.
Lisäpitkien virkaa pitää nyt ei niin hyvät rallye1000, sumarien paikalla on talmun huomiovalot ja vararenkaana kulkee mukana ainoa talvirengas, jonka kuntoon ei jatkuvat keliolosuhteet enää juuri vaikuta tai ole väliksi.
Kaikki alkuperäiset Country varusteet ovat siis tallella.
Lisää kuvia täällä
No mulla tuli auton mukana vv-autolta ja silloiselta ake;lta pyydetty selvitys, niin 400kpl tuli suomeen. Mulla on jokaisen yksilön rekkari, paikkakunta, väri jne tiedot listalla vuodelta 91. Nämähän tuli veronkiertoautoina suomeen, rekkarissa erikosmainta että, maastohenkilöauto 30% tai 50% autoverolla riippuen rekisteröintipäivästä.
Country oli aikoinaan samanlainen 'myyntimenestys' kuin esim. 16 tuuman T3 Transporterkin, eli niitä myytiin Suomessa paljon kokonaisvalmistusmäärään suhteutettuna. Ja tämä juuri verovapauden ansiosta. Kokeilin jopa huvikseni, että muistanko vielä paikallisen VW-jälleenmyyjän esittely-Countryn rekkarin, ja muistinhan minä, KFN-844. Myyjä tarjosi sitä aikoinaan kaverille, kun tämä tuli kysymään vähän käytettyä Golfia. Tästä kaveri suivaantui niin pahasti, ettei ole sen koommin käynyt liikkeessä :-) Countryjä näkee jonkin verran dieselöitynä, bensa-1.8 ei taida olla niitä piheimpiä kun ajaa pitkää matkaa?
En mä tota janoseksi menisi sanoo, tässä nurkissa ajan 20km työmatkaa 50/50 taajama/kehä3 niin ei tuo vie kun vähän päälle 7l ja kesällä turku-helsinki väli motaria meni vähän yli 8l kun 120kmh lasissa koko matka.
Maailmallahan vaihtavat näihin joko gti taffelin tai koko gti ecun niin saa myös pari heppaa lisää voimaa, kun kone lähes sama kun 8V gti. Yhdet paperit nähnyt missä 115hv ecun vaihdon jälkeen. vakiona 100hv kyseinen yksilö.
Maailmallahan vaihtavat näihin joko gti taffelin tai koko gti ecun niin saa myös pari heppaa lisää voimaa, kun kone lähes sama kun 8V gti. Yhdet paperit nähnyt missä 115hv ecun vaihdon jälkeen. vakiona 100hv kyseinen yksilö.
Wacker 100 AK ilmeisesti on se neste jota kaipailet. Netistä saa tilattua puolen litran tonkassa. Sitä en tiedä jääkö tulliin eli saako kemikaaleja tuoda itse. Eikai sitä viscon nestettä vaihtaa tarvitse paitti jos on stefat vuotanut niin paljoen että ei enää toimi.. Kyllä se golffin visko aukeaa ilma sorviakin.
Tässä linkissä joku tehnyt countryn viscoon remppaa
Jos tilaat viscoon tököttiä niin ilmoita mulle, voisin ottaa samaan lähetykseen.
Tässä linkissä joku tehnyt countryn viscoon remppaa
Jos tilaat viscoon tököttiä niin ilmoita mulle, voisin ottaa samaan lähetykseen.
http://www.volkswagen-classic-parts.de/shop/
tuolla vois olla. Kysy ainakin.
tuolla vois olla. Kysy ainakin.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa