vnt-ahtimen säätökello
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 26.10.2010 5:05
vnt-ahtimen säätökello
irrotin golfista(vm. -00 1.9tdi 85kW AJM) turbon putsausta varten ja huomasinkin tossa turbon ollessa pöydällä että kun otin irti sen säätötangon turbosta, sain liikuteltua hyvin käsillä sitä siipien vipua. Aiemmin ajattelin että siivet on jumissa ja siksi irrotin turbon mutta vika onkin alipainekellossa. Pitääkö tohon olla just ton 85kW AJM-koneen alipainekello vai missä koneissa on sama kello? Pitäis vaan jostain löytää tommonen ja ei oikeen meinaa löytyä. Mikä ton virallinen nimi on kun en ainakaan motonetin listalta löytänyt alipainekello nimellä. Mistä ootte itse noita saanu hommattua kun tuntuu olevan niin vähän tarjolla. Ja jos jollain on tarjota tommosta niin saa ottaa yhteyttä..
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 26.10.2010 5:05
Toi ebay kuulostaa hyvältä. Löysin noita sieltä mutta mikähän olis noista se oikea?
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=vac ... &_osacat=0
Onkohan noissa nyt sitten juuri niitä säätötangon pituuden eroja. Jos tietäis turbon tarkan mallin niin sillä sitä kai tietäis mikä noista on oikea..
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=vac ... &_osacat=0
Onkohan noissa nyt sitten juuri niitä säätötangon pituuden eroja. Jos tietäis turbon tarkan mallin niin sillä sitä kai tietäis mikä noista on oikea..
Viimeksi muokannut golffarmari, 18.7.2012 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se turbossa oleva vnt vipu pitää olla lähes ihan lerpsu. ei saa antaa vastusta kun sormella liikuttaa. vnt kello menee suu lihaksilla imemällä ihan ylös asti ja palautuu takaisin nopeasti..
Meneekö paikallaankin ollessaan ihan ylös asti imemällä? Omassa ei mene eikä tuo Mr.Muscle käsittely auttanut. Jos taas alipainekello rikki niin ei kai siitä jäykempi tule, kalvo hajoaa ennemmin eikä enää vedä alipaineella?
juu menee imemällä ihan ylös asti kun on paikoillaan ja napsahtaa välittömästi alas kun päästää paineen.
jos alipainekello on rikki niin se voi päästää ilmaa läpitte mutta kello voi myös jumittaa lukemani perusteella..tapauksia siis on ollut.
irrottamalla vnt tangon turbosta saa varmistuksen kumpi jumittaa.
mutta jos olet jo muskeli käsittelyn tehnyt niin en heti uskois että ois siivet jumissa.
kuulostaa varmaan turhalta mutta pari tapausta omassa tiedossa missä vnt säätötangon rasvaus runsaasti wd40 on poistanut limp moden.
jos alipainekello on rikki niin se voi päästää ilmaa läpitte mutta kello voi myös jumittaa lukemani perusteella..tapauksia siis on ollut.
irrottamalla vnt tangon turbosta saa varmistuksen kumpi jumittaa.
mutta jos olet jo muskeli käsittelyn tehnyt niin en heti uskois että ois siivet jumissa.
kuulostaa varmaan turhalta mutta pari tapausta omassa tiedossa missä vnt säätötangon rasvaus runsaasti wd40 on poistanut limp moden.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa