Auto oli kuitenkin 75kw, eli vahvemmalla askilla, toimivalla eberillä, pariovilla (ainoa vaihtoehto minun makuuni) pitkä malli ja täydellisellä huoltokirjalla. Kilometrejä muistaakseni n. 285 000. Autoa kauppasi tuttuni trukkihuollosta ja päästiin aika kohtuulliseen hintaan. Joulukin kun oli lähellä, muokkasin tekstiä vähän, ja ajelin sitten loppuvuoden näin.
Edelliseen portteriin oli into loppunutkin aika samoihin aikoihin. Kyseinen auto oli vuoden 1991 2.4 litrainen kiertopalkinto Hämeenlinna-Lahti seuduilta. Itse kävin hakemassa Hämeenlinnasta alkuvuonna 2009. Oli eripari renkaita ympäri auton ja jopa yksi muita tuumaa pienempi vanne. Yleisilme oli melko hurja.
Kuitenkin tuli ajan kanssa sitäkin vähän laitettu. Raskaskalusto valkoinen, 70mm madallus, 18" A8 replicat, kaiuttimet vaihtoon, kalvot ympäri auton, kojelauta/ ovipahvien väri vahtui mustaksi. Juuri kun sain kaikki riesanani olleet sähköongelmatkin ratkottu auto sitten myytiin. Meni onneksi nopeasti kaupaksi.
Samalla kun autokauppoja tehtiin oli työn alla turbopyörä ja siihenhän kaikki rahat siinä talvena sitten menikin. Minulle uusi portteri tomi moitteetta koko talven. Heti alkuun vaihdoin varmuuden vuoksi 100A vanhan tilalle, ja huonoista kokemuksista viisastuneena uudet hehkut myös. Lisäperuutusvalotkin ruuvasin jossain välissä. Molempien puolien alapallonivelet meni kans vaihtoon kun oikein muistelen..
Minulla on tapana suunnitella kohtalaisen kauan kaikki isoimmat projektit ja investoinnit, niin siinähän sitten koko kesä meni miettien mitä portterin kohtalo olisi. Kohtalo selvisi sitten sillä että kytkinremppa alkoi oikeastikin olla ajankohtainen. Samalla kun Tamgears:lta tilasin kytkinpakettia/asetelmaa keräsin kasaan kaikki muu tavara mitä siinä samalla voisi vaihtaakin. Eli tietenkin vesipumppu jne hihnoineen, alipainepumppu, jarrulevyt ympäri ämpäri auton, jarrupalat, jarruletkut, eberiin joku helvetin kallis liitinpalikka ja varmasti jotain muutakin mitä en nyt heti muista. Ja sitten vielä koteloihin massaa ja alustan alle öljyä. Elettiin joulukuuta 2011 ja kytkin vaihtui 23.12 :)
![Kuva](http://i1304.photobucket.com/albums/s531/ChristerGranstrom/Sleeping%20Panda/DSCN0539_zps538f14ee.jpg)
Auto 2
Auto 3
Auto 4
Alkuvuoden olen nyt ostanut vähän pikkuosia vaan, että on sitten mitä laittaa kiinni kun auto on maalattu.
Umpiot
Takavalo
Kattospoileri
Mitään korisarjaa en ole laittamassa. Päätin etten kromiakaan tarvi tähän. Jos valoraudan laittaa niin pitää seuraavaks olla sivuputkiakin ja hurjasti lisävaloja, ja äkkiä menee överiksi. Makuasia tietenkin, mutta tehdään nyt näin.
Alustaan olen miettinyt Weitec:in heavy duty -40mm, ja näin alussa vanhat 18" A8 replicat saa luvan kelvata. Suunnitelmissa on 19".
Äärivaloja ajattelin muutaman sivuille ja jotain kirkkaita edessä alhaalla.
Maalauksesta vielä sen verran että paku on parhaillaan maalattavana, ja väriksi tulee Fordin frozen white