VW Transporter T4 2.5 TDI
Valvoja: ffp jäsenet
VW Transporter T4 2.5 TDI
Marraskuussa 2010 tuli vaihdettu vanha t4 hiukan uudempaan. Auto oli Keskolla ollut trukkihuoltoajossa koko elämänsä. Kytkin oli viimeisillään ja kätytönjälkiä oli jonkin verran.
Auto oli kuitenkin 75kw, eli vahvemmalla askilla, toimivalla eberillä, pariovilla (ainoa vaihtoehto minun makuuni) pitkä malli ja täydellisellä huoltokirjalla. Kilometrejä muistaakseni n. 285 000. Autoa kauppasi tuttuni trukkihuollosta ja päästiin aika kohtuulliseen hintaan. Joulukin kun oli lähellä, muokkasin tekstiä vähän, ja ajelin sitten loppuvuoden näin.
Edelliseen portteriin oli into loppunutkin aika samoihin aikoihin. Kyseinen auto oli vuoden 1991 2.4 litrainen kiertopalkinto Hämeenlinna-Lahti seuduilta. Itse kävin hakemassa Hämeenlinnasta alkuvuonna 2009. Oli eripari renkaita ympäri auton ja jopa yksi muita tuumaa pienempi vanne. Yleisilme oli melko hurja.
Kuitenkin tuli ajan kanssa sitäkin vähän laitettu. Raskaskalusto valkoinen, 70mm madallus, 18" A8 replicat, kaiuttimet vaihtoon, kalvot ympäri auton, kojelauta/ ovipahvien väri vahtui mustaksi. Juuri kun sain kaikki riesanani olleet sähköongelmatkin ratkottu auto sitten myytiin. Meni onneksi nopeasti kaupaksi.
Samalla kun autokauppoja tehtiin oli työn alla turbopyörä ja siihenhän kaikki rahat siinä talvena sitten menikin. Minulle uusi portteri tomi moitteetta koko talven. Heti alkuun vaihdoin varmuuden vuoksi 100A vanhan tilalle, ja huonoista kokemuksista viisastuneena uudet hehkut myös. Lisäperuutusvalotkin ruuvasin jossain välissä. Molempien puolien alapallonivelet meni kans vaihtoon kun oikein muistelen..
Minulla on tapana suunnitella kohtalaisen kauan kaikki isoimmat projektit ja investoinnit, niin siinähän sitten koko kesä meni miettien mitä portterin kohtalo olisi. Kohtalo selvisi sitten sillä että kytkinremppa alkoi oikeastikin olla ajankohtainen. Samalla kun Tamgears:lta tilasin kytkinpakettia/asetelmaa keräsin kasaan kaikki muu tavara mitä siinä samalla voisi vaihtaakin. Eli tietenkin vesipumppu jne hihnoineen, alipainepumppu, jarrulevyt ympäri ämpäri auton, jarrupalat, jarruletkut, eberiin joku helvetin kallis liitinpalikka ja varmasti jotain muutakin mitä en nyt heti muista. Ja sitten vielä koteloihin massaa ja alustan alle öljyä. Elettiin joulukuuta 2011 ja kytkin vaihtui 23.12 :)
Auto 2
Auto 3
Auto 4
Alkuvuoden olen nyt ostanut vähän pikkuosia vaan, että on sitten mitä laittaa kiinni kun auto on maalattu.
Umpiot
Takavalo
Kattospoileri
Mitään korisarjaa en ole laittamassa. Päätin etten kromiakaan tarvi tähän. Jos valoraudan laittaa niin pitää seuraavaks olla sivuputkiakin ja hurjasti lisävaloja, ja äkkiä menee överiksi. Makuasia tietenkin, mutta tehdään nyt näin.
Alustaan olen miettinyt Weitec:in heavy duty -40mm, ja näin alussa vanhat 18" A8 replicat saa luvan kelvata. Suunnitelmissa on 19".
Äärivaloja ajattelin muutaman sivuille ja jotain kirkkaita edessä alhaalla.
Maalauksesta vielä sen verran että paku on parhaillaan maalattavana, ja väriksi tulee Fordin frozen white
Auto oli kuitenkin 75kw, eli vahvemmalla askilla, toimivalla eberillä, pariovilla (ainoa vaihtoehto minun makuuni) pitkä malli ja täydellisellä huoltokirjalla. Kilometrejä muistaakseni n. 285 000. Autoa kauppasi tuttuni trukkihuollosta ja päästiin aika kohtuulliseen hintaan. Joulukin kun oli lähellä, muokkasin tekstiä vähän, ja ajelin sitten loppuvuoden näin.
Edelliseen portteriin oli into loppunutkin aika samoihin aikoihin. Kyseinen auto oli vuoden 1991 2.4 litrainen kiertopalkinto Hämeenlinna-Lahti seuduilta. Itse kävin hakemassa Hämeenlinnasta alkuvuonna 2009. Oli eripari renkaita ympäri auton ja jopa yksi muita tuumaa pienempi vanne. Yleisilme oli melko hurja.
Kuitenkin tuli ajan kanssa sitäkin vähän laitettu. Raskaskalusto valkoinen, 70mm madallus, 18" A8 replicat, kaiuttimet vaihtoon, kalvot ympäri auton, kojelauta/ ovipahvien väri vahtui mustaksi. Juuri kun sain kaikki riesanani olleet sähköongelmatkin ratkottu auto sitten myytiin. Meni onneksi nopeasti kaupaksi.
Samalla kun autokauppoja tehtiin oli työn alla turbopyörä ja siihenhän kaikki rahat siinä talvena sitten menikin. Minulle uusi portteri tomi moitteetta koko talven. Heti alkuun vaihdoin varmuuden vuoksi 100A vanhan tilalle, ja huonoista kokemuksista viisastuneena uudet hehkut myös. Lisäperuutusvalotkin ruuvasin jossain välissä. Molempien puolien alapallonivelet meni kans vaihtoon kun oikein muistelen..
Minulla on tapana suunnitella kohtalaisen kauan kaikki isoimmat projektit ja investoinnit, niin siinähän sitten koko kesä meni miettien mitä portterin kohtalo olisi. Kohtalo selvisi sitten sillä että kytkinremppa alkoi oikeastikin olla ajankohtainen. Samalla kun Tamgears:lta tilasin kytkinpakettia/asetelmaa keräsin kasaan kaikki muu tavara mitä siinä samalla voisi vaihtaakin. Eli tietenkin vesipumppu jne hihnoineen, alipainepumppu, jarrulevyt ympäri ämpäri auton, jarrupalat, jarruletkut, eberiin joku helvetin kallis liitinpalikka ja varmasti jotain muutakin mitä en nyt heti muista. Ja sitten vielä koteloihin massaa ja alustan alle öljyä. Elettiin joulukuuta 2011 ja kytkin vaihtui 23.12 :)
Auto 2
Auto 3
Auto 4
Alkuvuoden olen nyt ostanut vähän pikkuosia vaan, että on sitten mitä laittaa kiinni kun auto on maalattu.
Umpiot
Takavalo
Kattospoileri
Mitään korisarjaa en ole laittamassa. Päätin etten kromiakaan tarvi tähän. Jos valoraudan laittaa niin pitää seuraavaks olla sivuputkiakin ja hurjasti lisävaloja, ja äkkiä menee överiksi. Makuasia tietenkin, mutta tehdään nyt näin.
Alustaan olen miettinyt Weitec:in heavy duty -40mm, ja näin alussa vanhat 18" A8 replicat saa luvan kelvata. Suunnitelmissa on 19".
Äärivaloja ajattelin muutaman sivuille ja jotain kirkkaita edessä alhaalla.
Maalauksesta vielä sen verran että paku on parhaillaan maalattavana, ja väriksi tulee Fordin frozen white
Viimeksi muokannut Chrisu, 6.1.2014 0:57. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Noniin...
Aika se vaan rientää. Pohjatöitten kanssa oli paljon hommia. Uusi liukuovi olikin mätä. Puskureiden pohjavärissä oli tehdasvirhe. Jne jne :) Iso KIITOS kuuluu maalarille, t:mi Ralf Kokkola.
Tässä kun kuvat otin, puuttui vielä vetokoukku ja katon spoileri. Kuvista ei myöskään käy ilmi miten valkoinen auto itse asiassa on. Aurongon paisteessa oikein sattuu silmiin. Yritän ottaa parempia kuvia sitten kun kaikki osatkin on kiinni.
ja vielä pari..
KLIK
ja
KLIK
Aika se vaan rientää. Pohjatöitten kanssa oli paljon hommia. Uusi liukuovi olikin mätä. Puskureiden pohjavärissä oli tehdasvirhe. Jne jne :) Iso KIITOS kuuluu maalarille, t:mi Ralf Kokkola.
Tässä kun kuvat otin, puuttui vielä vetokoukku ja katon spoileri. Kuvista ei myöskään käy ilmi miten valkoinen auto itse asiassa on. Aurongon paisteessa oikein sattuu silmiin. Yritän ottaa parempia kuvia sitten kun kaikki osatkin on kiinni.
ja vielä pari..
KLIK
ja
KLIK
Viimeksi muokannut Chrisu, 2.2.2013 18:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Luulisin että kunnolla tehty ylimaalaus jossain firmassa pyörii 5000e paikkeilla. Varsinkin kun maalataan katto ja ovien sisäpuolet. Puskuritkin tarvitsee paljon pohjatyötä jos ovat maalaamattomat.
Sitten voi säästää värissäkin ja käyttää esim raskaskalusto-valkoinen. Mutta alle 3000e en usko että pääsee, varsinkin jos haluaa kuitin.
Tässä mun tapauksessa työ tehtiin kaverihinnalla, eli en voi oikein hintaa paljastaa ;)
Sitten voi säästää värissäkin ja käyttää esim raskaskalusto-valkoinen. Mutta alle 3000e en usko että pääsee, varsinkin jos haluaa kuitin.
Tässä mun tapauksessa työ tehtiin kaverihinnalla, eli en voi oikein hintaa paljastaa ;)
Linkit korjattu.
Aika se vaan rientää. Kesällä lähti turbosusna uuteen kotiin ja tilalle toinen susna, gsx 1400 ´02.
Työrintaman kovien tuulten vuoksi oli pakko pitää vähän hermolomaa, ja niinhän siinä työpaikka vaihtuikin myöhemmin syksyllä. Panda on nyt moitteetta toiminut jokapäiväisessä ajossa, eikä sitä ole pahemmin edes ollut aikaa ropata. Suzukiin nyt tietenkin on tullut tilailtu vähän osia, mutta ei sentään turbosarjaa - ainakaan vielä.
Aika se vaan rientää. Kesällä lähti turbosusna uuteen kotiin ja tilalle toinen susna, gsx 1400 ´02.
Työrintaman kovien tuulten vuoksi oli pakko pitää vähän hermolomaa, ja niinhän siinä työpaikka vaihtuikin myöhemmin syksyllä. Panda on nyt moitteetta toiminut jokapäiväisessä ajossa, eikä sitä ole pahemmin edes ollut aikaa ropata. Suzukiin nyt tietenkin on tullut tilailtu vähän osia, mutta ei sentään turbosarjaa - ainakaan vielä.
Inspiraatio portteria kohtaan alkanut pikkuhiljaa löytyä taas, ja ideoita rittää. Katsotaan miten pitkälle aika ja raha rittää. Yritän tällä kertaa lisätä vähän kuviakin tänne. Madallusjouset löytyy ja GAZin iskarit tilauksessa.
Tänää tuli väsätty tällainen "short shift mod". Ero on huikea.
Tänää tuli väsätty tällainen "short shift mod". Ero on huikea.
Viimeksi muokannut Chrisu, 9.1.2014 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli T4 laatikon vaihdossa, vain 14kk kesti ko operaatio. Kysymys kun olet ollut tekemisissä vaihdevivuston kanssa: onko vivusto mahdollista kasata väärin siten että nelonen tulee liikaa oikealle tms koska ottaa kahden istuttavan penkkiin kiinni? Kakkonen mahtuu vielä ok siihen penkkien väliin mutta nelonen otti kiinni. Muuten ei tunnu sen löysemmältä tuo vivusto kuin muissakaan T4 joita olen omistanut...
Kysymys kun olet ollut tekemisissä vaihdevivuston kanssa: onko vivusto mahdollista kasata väärin siten että nelonen tulee liikaa oikealle tms koska ottaa kahden istuttavan penkkiin kiinni?
Jaa-a, olen purkanut vain kuvassa näkyvät osat ja en usko että niitä sais pahemmin väärin kasattu. Jos on vanhempi kun ´96 niin vivuston osat näyttää vähän erilaiselta. Jos ei tunnu löysältä, ja nelonen pysyy päällä niin voiskohan vaihdekepin asentoa hieman muuttaa? Unohdin katsoa omasta autosta miten linkki on toteutettu ohjaamon puolella.
Mukavaa kun vihdoinkin saanut vaimennettu/ poistettu kaikki ylimääräinen kilinä ja kalina pakun alta. Lömpösuojakortsun suoraan moottorin alla heppasin kiinni pakoputkeen kun ei näköjään klemmareilla kauan pysynytkään. Tänään kun ölpätkin vaihtui niin panda melkein kehrää.
Muutama viikko sitten ostin ysifemman nahkajakkarat. Pesun jälkeen näyttivät tältä, KLIK ja KLIK.
Penkit ovat ehjät, mutta kuten näkyy täynnä monttuja. Kun penkit oli kuivunut muutaman päivän aloin varovasti lämmittämään nahan. Ekasta penkistä sain muodot palautettu täydellisesti, ei jälkekään mistään. Toinen penkki olikin vähän hankalampi. Hyvin alkoi mutta nahka kun tuntui olevan niin kuiva, niin jätin suosiolla homma kesken. Monta kerrosta hoitoainetta päälle ja jatketaan toinen päivä.
Tänään sitten otin tavaratilasta kaikki vanerit pois. Auto menee kohta maalattavaksi taas tarkoituksena korjata ruostekohdat ja samalla maalataan ne kohdat autosta mitä viimeksi jäi tekemättä. Vanerien takaa ei löytynyt yllätyksiä mutta liukuoven alareuna on hurjan näköinen. Ovi on muistaakseni pelastettu v ´92 pakusta ja osoittautuikin jo reilu kaksi vuotta sitten olevan täysin mätä. Sitä kuitenkin yritettiin pelastaa.
[img][img]http://i1304.photobucket.com/albums/s531/ChristerGranstrom/Sleeping%20Panda/Tavaratila/2014-01-08155319_zps1ea1f0b8.jpg[/img][/img]
TÄÄLLÄ löytyy lisää kuvia tavaratilasta.
Muutama viikko sitten ostin ysifemman nahkajakkarat. Pesun jälkeen näyttivät tältä, KLIK ja KLIK.
Penkit ovat ehjät, mutta kuten näkyy täynnä monttuja. Kun penkit oli kuivunut muutaman päivän aloin varovasti lämmittämään nahan. Ekasta penkistä sain muodot palautettu täydellisesti, ei jälkekään mistään. Toinen penkki olikin vähän hankalampi. Hyvin alkoi mutta nahka kun tuntui olevan niin kuiva, niin jätin suosiolla homma kesken. Monta kerrosta hoitoainetta päälle ja jatketaan toinen päivä.
Tänään sitten otin tavaratilasta kaikki vanerit pois. Auto menee kohta maalattavaksi taas tarkoituksena korjata ruostekohdat ja samalla maalataan ne kohdat autosta mitä viimeksi jäi tekemättä. Vanerien takaa ei löytynyt yllätyksiä mutta liukuoven alareuna on hurjan näköinen. Ovi on muistaakseni pelastettu v ´92 pakusta ja osoittautuikin jo reilu kaksi vuotta sitten olevan täysin mätä. Sitä kuitenkin yritettiin pelastaa.
[img][img]http://i1304.photobucket.com/albums/s531/ChristerGranstrom/Sleeping%20Panda/Tavaratila/2014-01-08155319_zps1ea1f0b8.jpg[/img][/img]
TÄÄLLÄ löytyy lisää kuvia tavaratilasta.
Omassa 97 T4 samat kohdat tuppaa ruostumaan ja lisäksi vielä tankinluukku. Liukuoven alapuoleinen sauma jopa hiekkapuhallettu mutta kesti tasan 3 vuotta ja taas on samassa kuosissa kuin sinullakin. Liukuoven etukulma on myös haastava. Ruostuu siitä aina vaikka on edessä läpät. Myöskin tuo etuovien jälkeinen helmansauma , meinasin ite seuraavaksi hitsata sen umpeen kun ei muuten tunnu kestävän millään. Meneeköhän noi saabin penkit helpostikin paikalleen?? Oma kulkinekin kaipais kuskin istuinta tai oikeastaan istuin osaa
ei taida ihan kuitenkaan 18" stroker olla? :)
Juu, ei ihan. Joku halpa ground zero siellä roikkuu. Kylmästi pulttasin seinään kiinni. Enpä noista kauhiasti ymmärrä mitään, mutta toimii.
Meneeköhän noi saabin penkit helpostikin paikalleen??
Ilmeisesti menee melko helposti. Englannin T4 foorumilta tämän idean otin. Ymmärtääkseni saabin penkit on yleisesti kehuttu, ja englannissa kun ne rakentaa niitä asuntoautoja porttereista niin ysifemman penkit on paljon kätetty. Orkkispenkki kiskoineen hittoon autosta. Sitten nikkaroi tällaiset alumiini levyt väliin;
http://i454.photobucket.com/albums/qq26 ... M_0056.jpg
Saabin kiskot ovat muutaman millin leveämmät, eli idea on että käyttää yhdellä puolella orkkispultit ja siirtää toisen puolen kiinnitys ne tarvittavat millit.
Like this; http://i454.photobucket.com/albums/qq26 ... M_0022.jpg. On muuten helvetin epätarkka kuva.
Koko thread löytyy tästä: http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=160247
Ja vielä, 1991-96 vuoden porttereissa on hieman erilainen kehikko penkin alla. Siihen Saab 9-5 jakkarat menee vissiin suoraan.
Lasse, jos on tarvetta liukuovelle voin myydä mun vanhan "halvalla" :)
Kliketi KLIK
Ovi jo mennyt
Moro, onko valkoinen ovi jo kaupattu?
Tarve olis itselle
Tarve olis itselle
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa