VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Hei alustasarja tietäjät!
Autossani on nyt yhden kesän vanha jomin säädettävä sarja.
Nyt on pari viikkoo apparin takakulma alkanu kitiseee, vinkuu ja kolisee. En jaksaisi koko sarjaa vaihtaa pois vaan hyllystä löytyisi vanha bilstein sarja. Mitä mieltä olette jos vaihdan vain takaiskarit jomista bilsteniin? vai pitääkö ettii jostain uusi jomin iskari? Mielipiteitä?
Löytyykö sähkökuvia takaikkunoille?
Autossani on nyt yhden kesän vanha jomin säädettävä sarja.
Nyt on pari viikkoo apparin takakulma alkanu kitiseee, vinkuu ja kolisee. En jaksaisi koko sarjaa vaihtaa pois vaan hyllystä löytyisi vanha bilstein sarja. Mitä mieltä olette jos vaihdan vain takaiskarit jomista bilsteniin? vai pitääkö ettii jostain uusi jomin iskari? Mielipiteitä?
Löytyykö sähkökuvia takaikkunoille?
92 vr6 golf
Noniin viksummat kertokaas. Kun otan koneesta kiinni, niin pystyn kallistamaan konetta ns. vasemalle vinoon, eli kuskinpuolen moottorin kannattimessa seuraava ongelma? Alapuoleinen kiinnityslaippa on paikallaan ja kun kallistan konetta, niin se kumin alla oleva laippa jää kans runkoon kiinni, mut sit se ns. sylinteri nousee ylös sieltä ja kumi nousee, eli nyt kysyisin onko kyseinen laippa, mikä tulee siihen vastalaippaan kiinni, niin onko sen tarkoitus olla kumissa kiinni? Vai mikä tässä on ongelma? Eli miten sen moottorin kannattimen kuuluisi nyt toimia?Onko laippa irronut kumista vai onko laippa ironnut siitä sylinterin kyljestä hitsauksesta? Kun en ole vielä viittiny koko konetta nostaa pois, kun haluan tietää pitääkö kumi vaihtaa vai pitääko se koko ns laippa sylinteri vaihtaa, se mihin pultataan kiinni kumi ja muut tuet? koittakaa ymmärtää jotain tästä sekametelistä.....
Etu ja apukuskin kumit on purettavia. 2 pulttia pitää ne rungossa kiinni ja 1 pultti tulee koneenkorvasta kiinni kumiin. Pohjasta löytyy isokuusiokolopultti, joka pitää ne kumit kasassa.
http://i289.photobucket.com/albums/ll23 ... 010180.jpg
Vahdelaatikon päässä oleva kumi on kiinteä. ei purettavissa. 2 pultilla apurungossa kiinni ja 1 pultilla vaihdelaatikon kannattimessa.
http://i289.photobucket.com/albums/ll23 ... 010180.jpg
Vahdelaatikon päässä oleva kumi on kiinteä. ei purettavissa. 2 pultilla apurungossa kiinni ja 1 pultilla vaihdelaatikon kannattimessa.
niin niin eli siis kuskin puolen sisempi kannatin ei ole purettavissa kun siis koneen pystyy kippaa niin sieltä nousee sellanen öljynen ns männän näkönen tuubi mikä nousee niiden laippojen välistä ja molemmat laipat se mikä pitäis olla siin kuminkanssa samassa paketissa jää kiinne sinne runkoon eli pohjaan mut kaikki muu nousee ylös eli onko näin et joudun sen tuennan purkaa sieltä ja ostaa sinne sen koko paketin en nyt ihan ymmärrä eli kyseinen laippa ei ole kumissa kiinne ...... siel kuskinpuolella sisempi mut mikä se öljy on siel mikä on siel mihin se kumi ja laatikon tuenta ja se apuronkosta tuleva palkki on pultattu siel on sisällä öljyy oon kyl huono selittää et ehkä yritän purkaa niin paljon kun pystyn ja selvittelee mitä siel on eli tuosta kuvasta päätellen näyttäis siltä kun tuo laippa mikä tossa sulla on niin olis sieltä mun autossa jääny kiinne et olisrevenny tuo laippa irti paketista eli onko tuo laippa siin sisemmässä kuskinpuolella kiinne tossa kumissa eli jos tilaan volkkarilta tuon kumin siihen tulee kiinteesti tuo laippa....?
Se kumin päällä oleva laippa pitäisi olla kiinteästi siinä kumissa kiinni. eli se on revennyt ja öljyt on tullu sieltä pihalle.
Se kannake on teräskuppi, mihin laitettu öljytäytteinen kumi kiinni ja kumin päälle kiinnitetty metallilätkä tukemaan laatikon kannaketta.
Uutta tilalle, jos jäykemmän haluaa, niin G60 versio tilalle.
Tuet laatikon, eturenkaan kautta 2 pulttia, millä se tulee apurunkoon kiinni irti. Varovasti voi kokeilla kallistaa konetta, nostamalla laatikon päästä, jos mahtuisi tulemaan välistä pois. Jos ei, niin sit laatikon kannake löysälle/irti.
Se kannake on teräskuppi, mihin laitettu öljytäytteinen kumi kiinni ja kumin päälle kiinnitetty metallilätkä tukemaan laatikon kannaketta.
Uutta tilalle, jos jäykemmän haluaa, niin G60 versio tilalle.
Tuet laatikon, eturenkaan kautta 2 pulttia, millä se tulee apurunkoon kiinni irti. Varovasti voi kokeilla kallistaa konetta, nostamalla laatikon päästä, jos mahtuisi tulemaan välistä pois. Jos ei, niin sit laatikon kannake löysälle/irti.
Mitähän just äsken tapahtu. Pysähyin liikennevaloihin, kytkin pohjaan ja yhtäkkiä tuntuu kytkimessä kauhee tärinä ja myös sieltä päin kuulu kauhee metallin hankaus ääni. Yritin sammuttaa virtalukosta, ei sammunu. Ajoin auton sivuun ja sitten se sammu, katoin nopeesti että kaikki on paikoillaan, strattasin, ja nyt taas toimii kaikki oikein. Kytkin rempasta ~8000km
Noniin! Löyty "takapyörän" kolinan syy! Koiranluuthan ne siellä paukkuu :DD Kuulosti ihan että se tulisi takaa mutta eipä se sit tullukkaan.
Saanko noita anturin liittimiä jostain uusia missä ois jonku verran ehjää piuhaa? vai saanko noi vanhat korjattua ku mulla on noin 4 anturia missä on vähintää yks piuha ihan juuresta kuoriutunut.
Saanko noita anturin liittimiä jostain uusia missä ois jonku verran ehjää piuhaa? vai saanko noi vanhat korjattua ku mulla on noin 4 anturia missä on vähintää yks piuha ihan juuresta kuoriutunut.
Hitto ku ei oo mitää hajuu missä on mitäki puslia sun muita ja mitä kannattaa vaihtaa ja mitä pystyy ite vaihtaa.. Ei viitsi kalliita tunteja maksaa huoltoon ku itellä on aikaa vaikka muille. Mutta eipä oo kunnon työkaluja, meinaan että millä sais aurauskulmat ja muut. Kyl työkaluja siis on mutta ei noita erikois.
Eihän noi kalut maksa motonetissä yhteensä alle 20euroa. Varmaa pärjää noillakin muutaman nivelen vaihdossa. Mistähän nää puslat sais? Mitä muuta tulisi vaihtaa kuin puslat, alapallonivel, raidetangon pää.
Onkohan nää motonetin jäähdytetyt jarrulevyt ihan ok? Rahaa ei ole miljoonia uusiin laatumerkkisiin kun vanhatkin menis ainakin vuoden.
Eihän noi kalut maksa motonetissä yhteensä alle 20euroa. Varmaa pärjää noillakin muutaman nivelen vaihdossa. Mistähän nää puslat sais? Mitä muuta tulisi vaihtaa kuin puslat, alapallonivel, raidetangon pää.
Onkohan nää motonetin jäähdytetyt jarrulevyt ihan ok? Rahaa ei ole miljoonia uusiin laatumerkkisiin kun vanhatkin menis ainakin vuoden.
Eli täysremppaan, pyöränlaakerit, alatukivarren etu- ja takapusla, noi on parasta tehdä prässillä.
Raidetangon päät, alapallot, koiranluut, vakaajan keskimäiset puslat, jolla tulee apurunkoon kiinni, iskareiden yläpäänlaakerit ja kumit.
Alapallot jos hakee motonetista, niin ne pitää olla sellaset, missä on kuusiokolo avaimelle paikka kiristystä varten. 3 kpl testasin missä ei ole ja eivät kiristy loppuun saakka.
Sit jos haluaa, niin koneenkannatin kumit ja syylärin alla olevan palkin kumit kanssa vaihtoon ja vetareiden nivelet.
Vieläkun laittaa uretaaniversiot puslista ja jääkiekoista koneenkannatin kumit, niin ei uskoisi miten hyvä on Vr6 ajaa.
Saa vedellä tiukkoihinkin mutkiin aika reilusti ja ei vetele urissa. (vaikka alla ois 225/35/17 renkaat)
Koska totuus on, jos vaihdat vain yhdet noista, niin kohta kolisee muualta.
Raidetangon päät, alapallot, koiranluut, vakaajan keskimäiset puslat, jolla tulee apurunkoon kiinni, iskareiden yläpäänlaakerit ja kumit.
Alapallot jos hakee motonetista, niin ne pitää olla sellaset, missä on kuusiokolo avaimelle paikka kiristystä varten. 3 kpl testasin missä ei ole ja eivät kiristy loppuun saakka.
Sit jos haluaa, niin koneenkannatin kumit ja syylärin alla olevan palkin kumit kanssa vaihtoon ja vetareiden nivelet.
Vieläkun laittaa uretaaniversiot puslista ja jääkiekoista koneenkannatin kumit, niin ei uskoisi miten hyvä on Vr6 ajaa.
Saa vedellä tiukkoihinkin mutkiin aika reilusti ja ei vetele urissa. (vaikka alla ois 225/35/17 renkaat)
Koska totuus on, jos vaihdat vain yhdet noista, niin kohta kolisee muualta.
Tarvis syncroon takajarruja rempata. Käsittääkseni takana on 239mm x 12mm levyt ?
Motonetti ei suoraan osaa tarjota, mutta käykö esimerkiksi nämä? Mitähän mahtaa maksaa alkuperäiset marmorilla? Muistaakseni levy ja napa on samaa pakettia, eli laakerin vaihtaa siinä samalla?
Sitten mielessä pyöri ajatus, että vaihdetaan samalla isompaa. Muistaakseni ainekin Ikonen kertoi topikissaan päivittäneensä omasta syncrosta jarruja. Millanen homma on laittaa taakse isompaa levyä, mitä kaikkea menee vaihtoon ja tarviiko jotain adaptereita satulan kannakkeelle veistellä?
Motonetti ei suoraan osaa tarjota, mutta käykö esimerkiksi nämä? Mitähän mahtaa maksaa alkuperäiset marmorilla? Muistaakseni levy ja napa on samaa pakettia, eli laakerin vaihtaa siinä samalla?
Sitten mielessä pyöri ajatus, että vaihdetaan samalla isompaa. Muistaakseni ainekin Ikonen kertoi topikissaan päivittäneensä omasta syncrosta jarruja. Millanen homma on laittaa taakse isompaa levyä, mitä kaikkea menee vaihtoon ja tarviiko jotain adaptereita satulan kannakkeelle veistellä?
Joukkis, älä missään nimessä hae marmorilta. Melkein 80€ kpl.
Jossain täällä foorumilla oli varaosanumero noille tarvikelevyille, hinta tais olla just jotain 20-30€ kpl. Kaikissa 4wd takalevyissä on sama offset. Eli audin yms 5x100 jaolla olevat levyt käy kanssa.
Levy on ihan irtonainen, ei navan kanssa samaa pakettia.
Audin yms 256mm jarrut,satulat, kannakeraudat on bolt-on. Tosin letkuja yms joutuu hieman sovittelee.
Ja sit motonetista se jarrujen kiertotyökalu, on aivan ehdoton jarru remppaan.
Edit, takalevyt on 239mmx10mm
Jossain täällä foorumilla oli varaosanumero noille tarvikelevyille, hinta tais olla just jotain 20-30€ kpl. Kaikissa 4wd takalevyissä on sama offset. Eli audin yms 5x100 jaolla olevat levyt käy kanssa.
Levy on ihan irtonainen, ei navan kanssa samaa pakettia.
Audin yms 256mm jarrut,satulat, kannakeraudat on bolt-on. Tosin letkuja yms joutuu hieman sovittelee.
Ja sit motonetista se jarrujen kiertotyökalu, on aivan ehdoton jarru remppaan.
Edit, takalevyt on 239mmx10mm
Eli siis tuossa linkissä olevat levyt kelpaa myös? Motonet kun ei yllätysyllätys tunne syncroa ollenkaan. Samat levyt löytyy siis kaikista syncro passateistakin? vai onko sielläkin "uusia" ja "vanhoja" jarruja, verraten golfin etulevyt 280mm ja 288mm?
http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_VAG-jarruista
Tuolta kaivoin tuon 239mm x 12mm mitan, joka on siis virheellinen? Oikea paksuus 10mm? Pitääpä korjata asia.
Tuonne sais joku asiantuntija kirjotella kyllä lisää tekstiä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_VAG-jarruista
Tuolta kaivoin tuon 239mm x 12mm mitan, joka on siis virheellinen? Oikea paksuus 10mm? Pitääpä korjata asia.
Tuonne sais joku asiantuntija kirjotella kyllä lisää tekstiä.
Minusta pitäisi käydä. 5x100 jaolla olevissa passateissa on kanssa sama levy.
Etuvetosten takalevyt ei käy.
Huimaksi haluaa, niin Vwvorteksilla myyvät adapteria, millä saa 256mm takalevyn tilalle 280mm vr6 etulevyn.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... conversion
Etuvetosten takalevyt ei käy.
Huimaksi haluaa, niin Vwvorteksilla myyvät adapteria, millä saa 256mm takalevyn tilalle 280mm vr6 etulevyn.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... conversion
Selailin tässä paremmalla ajalla tota motonetin sivua, kun etsii A3 Quattrolla, tarjoaa tuota samaa levyä, kuten myös IV 4motion Golffiin, sekä TT Quattroon, joten siis nuo levyt pitäis olla justiinsa oikeat, kappalehinta 22,90€
Haku kertoo vielä tällästä.
Takajarrulevy VAG-4WD 97- ø239
- TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.) [1998-2005]
- TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.) [1998-2006]
- 4x4-neliveto TAAKSE (EI jos jäähd.) [1997-2004]
- 1,8T-Quattro/3,2-V6-Quattro TAAKSE jos Ø-239mm (EI jos jäähd.) [1998-2006]
- A3 TAAKSE Quattro (EI jos jäähd.) [1996-2003]
Kasataan toistaseksi vielä normikokosena, jos päivitystä rupeen tekemään, niin se alotetaan kyllä etupäästä.
Kiitoksia avusta!
Haku kertoo vielä tällästä.
Takajarrulevy VAG-4WD 97- ø239
- TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.) [1998-2005]
- TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.) [1998-2006]
- 4x4-neliveto TAAKSE (EI jos jäähd.) [1997-2004]
- 1,8T-Quattro/3,2-V6-Quattro TAAKSE jos Ø-239mm (EI jos jäähd.) [1998-2006]
- A3 TAAKSE Quattro (EI jos jäähd.) [1996-2003]
Kasataan toistaseksi vielä normikokosena, jos päivitystä rupeen tekemään, niin se alotetaan kyllä etupäästä.
Kiitoksia avusta!
topcatti
LähetäLähetetty: 15.10.2011 14:33 Viestin aihe:
Mitähän just äsken tapahtu. Pysähyin liikennevaloihin, kytkin pohjaan ja yhtäkkiä tuntuu kytkimessä kauhee tärinä ja myös sieltä päin kuulu kauhee metallin hankaus ääni. Yritin sammuttaa virtalukosta, ei sammunu. Ajoin auton sivuun ja sitten se sammu, katoin nopeesti että kaikki on paikoillaan, strattasin, ja nyt taas toimii kaikki oikein. Kytkin rempasta ~8000km
Päivitystä ongelmaan, nyt tämä sama juttu tapahtui 2 kertaa tänä päivänä. Huomasin että nopeusmittari väpättää vian yhteydessä, eli vikalaatikon puolella?
Onko autossa jälkiasennus-sähköjä miten paljon?
Tuohan nyt on ihan selvästi joku sähköinen vika kojelaudan sisässä. Kait. Ei konehuoneen puolella tuollaista juuri mikään voi aiheuttaa, varsinkaan vaihdelaatikon anturointi tms.
Olet vissiin jonkun epäonnistuneen asennuksen seurauksena oikosulkuakin saanut aikaiseksi aiempien postausten perusteella?
Tuohan nyt on ihan selvästi joku sähköinen vika kojelaudan sisässä. Kait. Ei konehuoneen puolella tuollaista juuri mikään voi aiheuttaa, varsinkaan vaihdelaatikon anturointi tms.
Olet vissiin jonkun epäonnistuneen asennuksen seurauksena oikosulkuakin saanut aikaiseksi aiempien postausten perusteella?
Niin, kytkimessähän nyt ei paljon liikkuvia osia ole, joten tuskin vian etsiminenkään kovin hankala on. Ainut tapa lie varmistaa asia on käyttää laatikko irti ja katsoa mikä sielä on särki.
Lähinnä mietiskelin tuossa tuota sammumattomuutta avainta käännettäessä.. Jos sulla onkin nyt kaks vikaa yhtäaikaa päällä, vai ilmeneekö tämä sammumattomuus juuri silloin kuin tuo kytkin pitää ääntä?
Lähinnä mietiskelin tuossa tuota sammumattomuutta avainta käännettäessä.. Jos sulla onkin nyt kaks vikaa yhtäaikaa päällä, vai ilmeneekö tämä sammumattomuus juuri silloin kuin tuo kytkin pitää ääntä?
topcatti kirjoitti:Startin vaihtajat huom; Kannattaa kahtoo että solenoidiin tulevien virtajohtojen apikot on auton keulaan päin. Muuten saa miettiä mistä lentää metrin kipinä suihku :D (kun laittaa pakin niin vaihteensiirtäjä osuu virtajohtoihin)
Alkoiko tuo vika tämän episodin jälkeen?
Kannattanee tutkailla ne virtajohdot siitä startista, sekä herätejohdon ja + kaapelin kunto. Jospa ne ottavatkin yhteen jostain syystä nyt.
Samalla kannattanee tarkistaa startin kehä vauhtipyörältä jos se nyt itseksiään pääsee jopa vauhdista lyömään kehälle.
Myös kannattaa tarkistaa se startin päältä kulkeva johtosarjakin. Siinähän kulkee mm. myös se nopeusmittarin tieto. Ettei vain olisi tuossa "hitsaus"-tapahtumassa sulanut kuoria johtosarjasta.
Mikä niissä oli ettei sopinu? Offset?
Pläräsin "hetken" aikaa tätä topiccia ja löysin ton takalevyjen tiedon.
Pläräsin "hetken" aikaa tätä topiccia ja löysin ton takalevyjen tiedon.
Laitetaan tänne tiedoksi jarrulevyjen tyyppi mikä käy suoraan vr6 Syncro Varianttiin.
Itse etsin kyseisiä levyjä varaosaliikkeistä ja Jyväskylästä AD osasi toimittaa oikeat.
Löytyi Bosch:n luettelosta ja suoraan tehtaalta :) Hintaa levyille tuli noin 20 €/ kpl.
Ohessa kuvat jarrulevyn ja palojen paketista jossa osanumerot.
Jarrulevyn tyyppi : BOSCH 0 986 478 894 - ONR BD 793
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... 010112.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k76/s ... 010113.jpg
Voiko moottorinnopeus anturi G28(kampiakselin asento anturi) vaikuttaa siihen että kierroslukumittari ei toimi?
Offtopic; tietääkö joku mistä saa http://www.vwvortex.com/gallery/albums/ ... ary/03.jpg vaihekeppejä?
Offtopic; tietääkö joku mistä saa http://www.vwvortex.com/gallery/albums/ ... ary/03.jpg vaihekeppejä?
Viimeksi muokannut topcatti, 24.10.2011 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Slamit, VW? Kun saat hinnan selville, niin kerro täälläkin. itse en edes uskalla kysyä :)
Itseä myös kiinnostaa, joskus Ebaystä moisia tiirailin, taisi 100€llä ruveta saamaan jo..
Vaihdoin sen bensapumpun nyt ja hörähtää aamulla ensimmäisellä ilman sahaamisia käyntiin vaikka tankki oli miltei tyhjä :) Viritys onnistui siis
Raekae; Pumppu oli tommonen Motonetin 80€ monipisteruiskupumppu, isoin homma oli siirtää subbari pois sen tankin luukun päältä kontissa. Helppo homma vaihtaa.
Viimeksi muokannut Elementti, 25.10.2011 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Attitude. Mitens tuo auraukset hoituu kotikonstein ku vahdan nyt samaan syssyyn molemmat raidetangonpäät.
Elementti paljon pumppu makso? Joudun itekki käynnistää aina melko kauan ennenku lähtee ja pumppu pitää suht kovaa ääntä. Oliko paha homma vaihtaa?
Mistä tommosen hylsyavaimen löytää tohon eturenkaan akseliin? Tommonen missä on monta kulmaa. Mutterissa luki 22H 30mm(12kulmaa). ei googlella löytyny ainaan viellä.
Vastaan ittelleni =P Ainakin fiksuksen varaosa liikkeestä löyty VAG 6 osanen hylsy setti 42e. Kyl se vähän kirpas mut ei jaksa enää bussi/juna aikatauluja tuijottaa.
Elementti paljon pumppu makso? Joudun itekki käynnistää aina melko kauan ennenku lähtee ja pumppu pitää suht kovaa ääntä. Oliko paha homma vaihtaa?
Mistä tommosen hylsyavaimen löytää tohon eturenkaan akseliin? Tommonen missä on monta kulmaa. Mutterissa luki 22H 30mm(12kulmaa). ei googlella löytyny ainaan viellä.
Vastaan ittelleni =P Ainakin fiksuksen varaosa liikkeestä löyty VAG 6 osanen hylsy setti 42e. Kyl se vähän kirpas mut ei jaksa enää bussi/juna aikatauluja tuijottaa.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Kotikonstia ei oikein ole semmosta toimivaa.. Itse vaihdoin kaikki raidetangonpäät(ulommat ja sisemmät) ja väljän pallonivelen ja menin säädyttämään ihan liikkeelle. Kaipa sen saisi säädettyä silleen että kutakuinkin vatupassilla levyn pinnasta tukea ja levy suoraan. Itse aurausta ja haritusta saa jotenkin metrin mitalla verrattua mutta liian hankale selittää. Liikkeelle vaan,koska joitain kulmia ei voi säätää muuten, ja niillä kulmilla saattaa sitten olla niin radikaali vaikutus( 1 aste=1 cm renkaan pinnassa=täystuho). Eturenkaan etuakseliin löysin monikulmahylsyn(tai mikä liene nyt ikinä onkaan) ilmat poisista, makso 3e. Btw,vaihoin motonetin vetonivelen ja nyt jouduin käyttämään sitä niveltä irti sen verran että saan alatukivarren irti. Vetäsin koko navasta pallonivelineen päivineen että saan sen hässäkän irti alatukivarresta -> kappas, vetonivelen sisällä oleva lukkorengas(tai sen tapainen) petti. Onneksi oli peltilipsut suojakumin päällä tiukalla ettei hilut tippunu hiekkaan sieltä sisältä. Miten se lukkorengas pitää asentaa paikoilleen oikealla tavalla, painoin sen vaan akselin mukana läpi siitä nivelen reiästä..
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Eipä lähteny iskarin alapään pultit irti.. Noh sain kuitenki pujoteltuu vetarin pois napa-asetelmasta ja pääsin hammeroimaan alapallon irti! Kolina katosi! =P
Vinkkejä muille jos levyjarrusta on mennyt se "pidätinruuvi" poikki. Älkää keskittäkö sitä jarrulevyä pyörittämällä pöyrän pultit napaan kiinni ilman rengasta.
Itse ajattelin fiksuna että saa levyn ainakin keskelle ku tekee noin ja kiristin niin olihan siellä takana abs anturin se reikä levy joka on nyt ihan soikee.
Muuten meni ihan kivasti. Nopea kolmenpäivän alapallonivelen vaihto.
Vinkkejä muille jos levyjarrusta on mennyt se "pidätinruuvi" poikki. Älkää keskittäkö sitä jarrulevyä pyörittämällä pöyrän pultit napaan kiinni ilman rengasta.
Itse ajattelin fiksuna että saa levyn ainakin keskelle ku tekee noin ja kiristin niin olihan siellä takana abs anturin se reikä levy joka on nyt ihan soikee.
Muuten meni ihan kivasti. Nopea kolmenpäivän alapallonivelen vaihto.
käynnistys vika?
Tietääkö kukaan onko normaalia, että lähtee käymään ekalla,mutta joutuu starttaamaan n.3sekunttia. ei ole väliä onko kylmä vai kuuma moottori aina sama käynnistys aika.
Ja semmoista vielä,että onko mittarissa vikaa kun mittarin lämmöt näyttää alle 70astetta ajaessa. ja paikallaan ollessa nousee ja flekti toimii normisti mutta silti ajossakin puhallin toimii normisti eli tulee erittäin kuuma jos haluaa
Ja semmoista vielä,että onko mittarissa vikaa kun mittarin lämmöt näyttää alle 70astetta ajaessa. ja paikallaan ollessa nousee ja flekti toimii normisti mutta silti ajossakin puhallin toimii normisti eli tulee erittäin kuuma jos haluaa
topcatti.
Ite en oo tehny oikee mitää. Tuli valmiina. Ollu ennen turbo kiinni(en tiiä miks on otettu pois). Mut joka tapauksessa ku kävin huollattamassa autoo(mm jakopääremppa) ni sanovat ettei tarvii tehä mitää ku kaikki osat on kisa osia. Kuulema muokattu mm.jakopäätä ku ei ois vakio ketjut menny. En tiiä siit sen enempää. Tuli saksasta tuommosena
Ite en oo tehny oikee mitää. Tuli valmiina. Ollu ennen turbo kiinni(en tiiä miks on otettu pois). Mut joka tapauksessa ku kävin huollattamassa autoo(mm jakopääremppa) ni sanovat ettei tarvii tehä mitää ku kaikki osat on kisa osia. Kuulema muokattu mm.jakopäätä ku ei ois vakio ketjut menny. En tiiä siit sen enempää. Tuli saksasta tuommosena
Jakopää
Tuli vain mieleen että pitääkö jakopää tällaista http://www.agthompsonfamily.com/vw/timi ... noise2.wmv ääntä kun on entinen? kaverilla on aika lailla tämmöinen ääni omassa veerassaan.
Tai jos ei oo vikakoodinluku mahollisuutta niin mittaa yleismittarilla antureiden vastukset, taka anturit saa mitattua takapenkin alla olevista liittimistä ja etu anturit konehuoneen puolella olevista liittimistä. Rikkinäinen anturi ei yleensä anna mitään vastusarvoa. Jos kaikki anturit vaikuttas antavan suht tasaset vastuslukemat niin sitten vikakoodien lukijaa etsimään.
Ja sitten vielä anturien johtojen silmämääräinen tarkistus pyöränkoteloista. Kävipä kerran että etutolpasta oli johto irronnut kannakkeestaan ja toinen napa oli hinkkautunut poikki vannetta vasten.
Myöskin säästäessä sattui näin, että takalevyihin laitoin vanhat abs:n kehät. Toinen kehä sitten irtosi ajan myötä eikä pyörinyt navan mukana.
Myöskin säästäessä sattui näin, että takalevyihin laitoin vanhat abs:n kehät. Toinen kehä sitten irtosi ajan myötä eikä pyörinyt navan mukana.
Napaahan voi pyöritellä ja kuunnella kuuluuko kihnutuksia. Jos kuuluu niin napa saattaa pyöriä kehän sisässä ja aikaansaada tämän äänen. Toki kannattaa kuunnella tarkasti ettei kihnutukset tule jarrupaloista (tai suojapellistä). Tämänkin mahdollisuuden eliminoi kun ottaa satulan ja palat pois.
Ja kun satula ja palat on pois, helpoin tapa on purkaa levy irti ja todeta tilanne vielä sitä kautta ihan omilla silmillä ja käsillä. Voihan sitä yrittää myös abs-anturin reijän kautta tihrustaa ja meisselillä ropata, mutta melko hankala tällä tyylillä. Vähemmän menee aikaa kun purkaa navan pois.
Ja kun satula ja palat on pois, helpoin tapa on purkaa levy irti ja todeta tilanne vielä sitä kautta ihan omilla silmillä ja käsillä. Voihan sitä yrittää myös abs-anturin reijän kautta tihrustaa ja meisselillä ropata, mutta melko hankala tällä tyylillä. Vähemmän menee aikaa kun purkaa navan pois.
Eli nyt ois mitattu vastukset noista antureista. Mittasin etuanturit suoraan anturista ja takaalta sieltä takapenkkien liittimistä. Tulos oli että edessä antaa vastukset sillein, että numerot käväsee n.3kilo.ohmissa ja sitten menee nollaan eli oletan että ne toimii. Takana ei anna mitään lukuja. Voiko siis olla että molemmat anturit ovat takaalta hajalla? Kun noitten taka-antureiden hinnat ovat aika hyvät(motonetissä 50e kpl)
Eh? Nyt minä en ainakaan ymmärtänyt kysymystä?
Tuon näköinen on takalevy sisäpuolelta. Anturi lukee kyljellään tuota triggeri-kehää laakeripesän pinnalta, missä nuo "viillotkin" kehässä ovat. Anturin voi laittaa paikalleen vain yksinpäin akseliin. Anturin johdoille pitäisi olla taka-akselin yläpinnassa muoviset kiinnityskiskot, mihin johdot painetaan.
Käsijarruvaijerit menevät akselin alapuolelta, satulan alapäähän. Anturi taas on napatapin yläpuolella, joten en ymmärrä miten anturit menisivät käsijarrujen likeltä?
Tuon näköinen on takalevy sisäpuolelta. Anturi lukee kyljellään tuota triggeri-kehää laakeripesän pinnalta, missä nuo "viillotkin" kehässä ovat. Anturin voi laittaa paikalleen vain yksinpäin akseliin. Anturin johdoille pitäisi olla taka-akselin yläpinnassa muoviset kiinnityskiskot, mihin johdot painetaan.
Käsijarruvaijerit menevät akselin alapuolelta, satulan alapäähän. Anturi taas on napatapin yläpuolella, joten en ymmärrä miten anturit menisivät käsijarrujen likeltä?
Joo eli tuli tuossa viikonloppuna selvennystä noihin abseihin. Eli antureita ei ole takana(joku repinyt pois) ja abs johto on pistetty pohjasta poikki. Tilasin uudet anturit ja pitäs johdot käydä volkkarilta hakee ellei ole muuta halvempaa paikkaa? Ja sitten tuli tuommoinen ongelma, että rupes takajarrut laahaa niin pahasti, että kuumenee paljon. Vaihdoin uudet palat + käsijarruvaijerit mutt vieläkin laahaa. Onko kellään auttavaa tietoa?
Okei. Kiitoksia tiedosta. Onkohan noita taka-anturin liitospäitä kuinka montaa erilaista? kun katsoin mm. bilteman sivulta niin liitin on samanlainen kuin edessä. Mutta itelläni on pyöreät liittimet takana. Tilasin noi anturit motonetistä n50e kpl. Toivottavasti sopii. Onko muuten mahdollista vaihtaa niihin se anturin pää ihan vaikka juottamalla?
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
mulla on takana kans pyöreät liittimet. motonetistä tilasin anturit, ja niissä myös oli pyöreät liittimet, en hoksaa nyt etttä miksi ostat biltemasta eri liittimellä olevia antureita kun valmiin anturin saat motonetistä. ja villi veikkaus on että kun niitä anturin johtoja alkaa juottelemaan niin voi alkaa vikakoodia ilmaantua.. Aika tarkat pulssit on
Takajarrupaloista: satula irti, pyöritä jarrumäntää hiukkasen taaksepäin niin ei laahaa enää. Varovasti sen tiivisteen kanssa, jos on rapistunut niin uusi tiivistesatsi paikalleen. Jos mäntää on käyttänyt irti niin satula pitää ilmata tarkkaan eli tietyssä kulmassa ilmat pois männältä ja tämä kannattaa tehdä satula irrallaan.
Tuossa on ohjeet käsijarrun rasvanipan asennuksesta jos sattuu käsijarru vaikka laahaamaan. Purin omani tuon ohjeen mukaan ja rasvasin, toimii vielä toistaiseksi.(puuttui tiivistesarja ja rasvanippa)[/url]
Takajarrupaloista: satula irti, pyöritä jarrumäntää hiukkasen taaksepäin niin ei laahaa enää. Varovasti sen tiivisteen kanssa, jos on rapistunut niin uusi tiivistesatsi paikalleen. Jos mäntää on käyttänyt irti niin satula pitää ilmata tarkkaan eli tietyssä kulmassa ilmat pois männältä ja tämä kannattaa tehdä satula irrallaan.
Tuossa on ohjeet käsijarrun rasvanipan asennuksesta jos sattuu käsijarru vaikka laahaamaan. Purin omani tuon ohjeen mukaan ja rasvasin, toimii vielä toistaiseksi.(puuttui tiivistesarja ja rasvanippa)[/url]
Kun vaihdoin uudet palat taakse niin samalla työnsin ne männät sisään, mutta silti laahaa. putsattu on kaikki osat niin en oikeen enää tiedä missä vika kun laahaa.. viikonloppuna ois tarkotus ottaa noi takajarrut vielä auki ja tutkia asiaa tarkemmin. Samalla ajattelin vaihtaa eteen uudet palat. Eikös tuossa veerassa ole ne girling jarrut edessäkin? Ja vaikuttaako muuten käsijarrun säätö tuohon laahaukseen? eikös se käsijarru säädetä siten, että jarru pohjaan ja sitten vedellään käsijarrusta?
Tuore Veeran omistaja kaipais neuvoja. Auto pitää vähän mulle tuntemattomia ääniä ja toivoisin että joku teistä olisi tutustunut Veeran mielenkiintoiseen äänimaailmaan.
Ääni numero 1:
Auto käynnissä ja seisomalla auton takana kuuluu korkeeta ininää, mahdollisesti putkistosta. (Tasaääninen hyttynen?) Ääni kuuluu aina auton ollessa käynnissä mutta ei tunnu reagoivan kaasuun. Ja siis Auton ulkopuolella kuuluu.
Ääni numero 2:
Auton sisällä naksahtavia ääniä, auton ollessa päällä. Esiintyy satunnaisesti. Naksahdukset tulee n. 5 sekunnin välein. (naks, naks 5sek naks naks) Ääni paikannettu jonnekkin ratin alle.
Ääni numero 1:
Auto käynnissä ja seisomalla auton takana kuuluu korkeeta ininää, mahdollisesti putkistosta. (Tasaääninen hyttynen?) Ääni kuuluu aina auton ollessa käynnissä mutta ei tunnu reagoivan kaasuun. Ja siis Auton ulkopuolella kuuluu.
Ääni numero 2:
Auton sisällä naksahtavia ääniä, auton ollessa päällä. Esiintyy satunnaisesti. Naksahdukset tulee n. 5 sekunnin välein. (naks, naks 5sek naks naks) Ääni paikannettu jonnekkin ratin alle.
Mitenhän sais selville onko kansi(/pahvi) menny paskaks, jäähdytysnesteet rupee haisemaan tyhjäkäynnillä sekä sisällä että ulkona ja vajoaa suunnilleen silmissä. Putkesta ei kuitenkaan tulee usvaa. Sisätilankennoo epäiltiin, ja lattia on märkä, mutta ei ainakaan omasta mielestä maistu jäähdytysnesteeltä, voi olla että jääny vettä mattojen alle kun pohjan kumitulpat oli aikasemmin lähteny kävelemään. Moottorissa ei missään näy märkää länttiä, eikä se höyrysty sieltä. Neste paisuntasäiliössä ei muutu punasesta mikskään muuks väriks ainakaan sinä aikana mitä se siellä pysyy (sata/pari km). Tänään myös vaihdoin sinisen lämpötila anturin, koneen lämmöt ei vieläkään nouse 75'c ylös. Flekti lähtee pyörimään 75c ja laskee siitä sitten 70.
Mutta siinä kaikki tiedot mun jäähdytysnesteistä mitä tulee mieleen, ehotuksia minne häviää?
Mutta siinä kaikki tiedot mun jäähdytysnesteistä mitä tulee mieleen, ehotuksia minne häviää?
Eli tuohon rele juttuun tuli eilen selvyys. Se on se takalasin pyyhkijän rele. kokeilin eilen ja painoin pyyhkijän katkaisimen eteen, niin rupes naksumaan. ja hävis ku työnsin uudestaa eteen. onko kellään tarkkaa tietoa onko se takalasin pyyhkijän rele eriksee ja mikä se niistä on? ettei tarviis ruveta arpomaan.
topcatti. kaverill rupes kans tekee tuollein et jostain syystä rupes syömää jäähdytinnesteitä. missään ei näkyny mitään ja kans vähä hais. syyksi paljastui sähköinen vesipumppu. se oli se tiiviste siinä vesipumpun alaosassa hajonnut ja tiputti semmoiseen kohtaan, ettei sitä näkynyt kuin alta päin katsottuna. kyllä meni hermot meill ku kaks viikonlopuu etittii vikaa ja sit saatii auto nosturille ni siell näky vähä nestettä. uus pumppu makso tuolta vw liikkestä 140e
topcatti. kaverill rupes kans tekee tuollein et jostain syystä rupes syömää jäähdytinnesteitä. missään ei näkyny mitään ja kans vähä hais. syyksi paljastui sähköinen vesipumppu. se oli se tiiviste siinä vesipumpun alaosassa hajonnut ja tiputti semmoiseen kohtaan, ettei sitä näkynyt kuin alta päin katsottuna. kyllä meni hermot meill ku kaks viikonlopuu etittii vikaa ja sit saatii auto nosturille ni siell näky vähä nestettä. uus pumppu makso tuolta vw liikkestä 140e
Antza12 & Ikonen (Myös muut): Huomasin just kans että se on takalasin pyyhkimen rele joka siellä naksuu, mutta oli näköjään huomattu tuo teidän keskuudessa kanssa. Jos tiedätte/löydätte tuon releen niin ohjeistusta ja/tai kuvaa vois laitella.
Huomasin samalla pienen mahdollisen sähkövian autossa liittyen takalasin pyyhkimeen. Kun ruiskutan vedet tuulilasiin, alkaisi tuo takalasin pyyhin vispaamaan jos sellainen olisi kiinni. :D Joten rele irti! Tai sitten viiksi antaa palautuessaan potkun siihen takalasin pyyhkijän releeseen.
topcatti: Sisätilan kennoo en ole itse irti ottanut, mutta kun tuon auton ostin edellinen omistaja kertoi tehneensä sen juuri ja kertoi sen olevan perin vitt*mainen homma, koska kojelauta pitää ottaa irti. Joten varaa siihen aikaa ja norttia.. (Ja asennusjuomaa) :)
Huomasin samalla pienen mahdollisen sähkövian autossa liittyen takalasin pyyhkimeen. Kun ruiskutan vedet tuulilasiin, alkaisi tuo takalasin pyyhin vispaamaan jos sellainen olisi kiinni. :D Joten rele irti! Tai sitten viiksi antaa palautuessaan potkun siihen takalasin pyyhkijän releeseen.
topcatti: Sisätilan kennoo en ole itse irti ottanut, mutta kun tuon auton ostin edellinen omistaja kertoi tehneensä sen juuri ja kertoi sen olevan perin vitt*mainen homma, koska kojelauta pitää ottaa irti. Joten varaa siihen aikaa ja norttia.. (Ja asennusjuomaa) :)
Eikös kakkiksen kennon saa vaihdettua irroittamatta kojelautaa? :D Naurahdin sun luomiskertomukselle..
Jos sitä viikseä käyttää väärin, se takalasin pyyhin pyörii myös. Vaihda Venton viiksi, muokkaa vanhaa tai poista se rele.
Tossa nyt ainakin jonkinlaiset selitykset noille: http://i40.photobucket.com/albums/e205/ ... layout.jpg
Jos sitä viikseä käyttää väärin, se takalasin pyyhin pyörii myös. Vaihda Venton viiksi, muokkaa vanhaa tai poista se rele.
Tossa nyt ainakin jonkinlaiset selitykset noille: http://i40.photobucket.com/albums/e205/ ... layout.jpg
-
- -
- Viestit: 266
- Liittynyt: 3.3.2006 18:43
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa