Kauppakassi max 1000 €
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kauppakassi max 1000 €
Sisko miettii tollasen tonnin hintaisen kakkosauton hankintaa. Sopisi olla helppo korjata eikä herkkä kantavien rakenteiden ruostumiselle. Pinnassa ehkä saisi olla kukkaa, mutta se ei ole välttämätöntä :)
Siis helppo ja halpa huoltaa, luotettava ja halpa. Mikäköhän VW AG:n tuotos menisi tuohon kategoriaan?
Sähköruiskulla oleva kakkosgolfi olisi yksi, mutta niillä on ajettu jo niin pirusti ja kolmosgolfit ruostuu herkemmin.
Siis helppo ja halpa huoltaa, luotettava ja halpa. Mikäköhän VW AG:n tuotos menisi tuohon kategoriaan?
Sähköruiskulla oleva kakkosgolfi olisi yksi, mutta niillä on ajettu jo niin pirusti ja kolmosgolfit ruostuu herkemmin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
sopii hyvin budjettiin ja jää rahaa rakenteluunkin, helppo huoltaa jos nyt jotain edes tulis, yleensä ei happane ja ei sitä lohkossa hauduttamista kaipaa...
http://www.nettiauto.com/lada/1200/4199969
http://www.nettiauto.com/lada/1200/4199969
Meidän perheessä noi tonnin autot ovat ihan ykkösautoina :-)
Audi 80 ja Audi 100 sillä viimeisellä korimallilla eli 1991-1994 ja perus 2.0 8v tekniikalla. Ei tule ongelmia ruosteen kanssa kun ei edes kukkia löydy.
Tekniikka on kestävää ja osat kohtuuhintaisia. Bonuksena ajettavuus on jotain ihan muuta kuin Golfissa tai muussa pikkuautossa. Miinuksena astetta isompi polttoaineenkulutus mutta jos kilometrejä tulee vähän niin ei liene merkitystä.
Jokainen arvostaa eri ominaisuuksia eri tavoin itse arvostan enemmän korin kuntoa ja ajettavuutta kuin sitä että saa mahdollisimman uuden vuosimallin.
Viimeisin ostos oli toi ruosteeton Audi 100 sedan -92 1200e ja hanskalokerosta löytyi kuitti josta kävi ilmi että vuosi sitten siihen oli tehty AD-korjaamolla kansiremontti joka oli maksanut 1280e :-)
Totuuden nimissä on mainittava että yleensä noissa tonnin kiuluissa se eka vuosi on kallein eikä niitä kannata ostaa jollein pysty tekemään kaikkia remontteja itse.
Huoltohistoria on harvoin tiedossa joten öljyt+ suodatin, bensansuodatin, vaihdelaatikon öljyt, ilmansuodatin, sytytystulpat, jakopään hihna, pari niveltä, jarrupaloja jne. joutuu yleensä vaihtamaan alkukunnostukseen.Jos siis meinaa pitää enemmän kuin vuoden.
Audi 80 ja Audi 100 sillä viimeisellä korimallilla eli 1991-1994 ja perus 2.0 8v tekniikalla. Ei tule ongelmia ruosteen kanssa kun ei edes kukkia löydy.
Tekniikka on kestävää ja osat kohtuuhintaisia. Bonuksena ajettavuus on jotain ihan muuta kuin Golfissa tai muussa pikkuautossa. Miinuksena astetta isompi polttoaineenkulutus mutta jos kilometrejä tulee vähän niin ei liene merkitystä.
Jokainen arvostaa eri ominaisuuksia eri tavoin itse arvostan enemmän korin kuntoa ja ajettavuutta kuin sitä että saa mahdollisimman uuden vuosimallin.
Viimeisin ostos oli toi ruosteeton Audi 100 sedan -92 1200e ja hanskalokerosta löytyi kuitti josta kävi ilmi että vuosi sitten siihen oli tehty AD-korjaamolla kansiremontti joka oli maksanut 1280e :-)
Totuuden nimissä on mainittava että yleensä noissa tonnin kiuluissa se eka vuosi on kallein eikä niitä kannata ostaa jollein pysty tekemään kaikkia remontteja itse.
Huoltohistoria on harvoin tiedossa joten öljyt+ suodatin, bensansuodatin, vaihdelaatikon öljyt, ilmansuodatin, sytytystulpat, jakopään hihna, pari niveltä, jarrupaloja jne. joutuu yleensä vaihtamaan alkukunnostukseen.Jos siis meinaa pitää enemmän kuin vuoden.
Jos suunnittelee tuota 6n poloa bensamoottorilla, niin kannattaa huolehtia että huohotusjärjestelmä on puhdas ja kuiva. Ikävää hommaa keräillä moottoriöljyjä talteen talviselta maantieltä :). Jonkin verran noihin on asennettu myös lämmitysvastuksia sinne huohotuskoteloon, mutta jos lämmitystä ei aio käyttää niin eipä sellaisella sitten virkaa ole.
Pari-kolme talvea pololla ajaneena sanoisin, että hyvin se lähtee käyntiin kylmänä jos vaan akku on kunnossa. Jäätyvät lukot toki aiheuttaa välillä päänvaivaa, mutta niinhän ne tekee monessa muussakin mallissa.
Eikä ne bensakoneisten laatikotkaan ikuisuuksia kestä. Öljyjä kannattaa vaihtaa ja tarkistaa pinnan taso aina moottoriöljyn vaihdon yhteydessä.
Varaosista vielä sellainen huomio, että hatchback -pololla ei ole juurikaan yhteisiä kulutusosia classicin ja variantin kanssa. Siksi monessakaan varaosapuljussa ei ole hyllyssä juuri sitä osaa jota tarvitsisi. Classic ja variant on hyvin pitkälle kolmosgolffi.
Pari-kolme talvea pololla ajaneena sanoisin, että hyvin se lähtee käyntiin kylmänä jos vaan akku on kunnossa. Jäätyvät lukot toki aiheuttaa välillä päänvaivaa, mutta niinhän ne tekee monessa muussakin mallissa.
Eikä ne bensakoneisten laatikotkaan ikuisuuksia kestä. Öljyjä kannattaa vaihtaa ja tarkistaa pinnan taso aina moottoriöljyn vaihdon yhteydessä.
Varaosista vielä sellainen huomio, että hatchback -pololla ei ole juurikaan yhteisiä kulutusosia classicin ja variantin kanssa. Siksi monessakaan varaosapuljussa ei ole hyllyssä juuri sitä osaa jota tarvitsisi. Classic ja variant on hyvin pitkälle kolmosgolffi.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Jos oikeasti haluaa halvalla päästä liikkumaan niin kannattaa miettiä -96-00vm dieseli corsaa pakettiautona. Osat ei maksa juuri mitää ja kuukauden itte ajelen työmatkaa 50km/pv tankillisella 40€. Tuskin mikään näistä pikku kotteroista on hyvä ajaa mutta pirun halpaa menoa tuolla on, harvoilla sitä 950km tankillisella ajelee..
No eikö ennemmi vaikka cordoba tdi farkkuna ku joku sorsa.. Liikkuu varmasti rivakammin, kuluttaa vähän ja ehkä jopa selviää vähemmillä huolloilla ;)
6N polo 1.4 bensakoneella ollut emännällä nyt liki 3 vuotta, eikä kyllä oo muuta pahaa sanottavaa kun nuo lievät ruosteet. Aina on lähteny käyntiin täällä e-p:llä vaikkei roikassa oo ollutkaan.
6N polo 1.4 bensakoneella ollut emännällä nyt liki 3 vuotta, eikä kyllä oo muuta pahaa sanottavaa kun nuo lievät ruosteet. Aina on lähteny käyntiin täällä e-p:llä vaikkei roikassa oo ollutkaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Meillä on nyt puolisen vuotta ollut 3 ovinen 3 golffi 1.4 myllyllä ja ainakin kaikki osat ovat halpoja, liikkuu sen mitä kauppakassin tarvii ja tuo sattui olemaan vielä hyvä peltinen vaikkei mikään ihan ruosteeton olekaan. Emäntä tykkää sillä ajella ja en nyt itekään mitään isompaa moitetta kauppareissuilla ole havainnut. Vakuutuskin on edullinen.
Vanhan täysmekaanisen dieselkoneen kilometrejä ei voi mitenkään verrata nykyisen sähköohjatun uuden dieselkoneen kilometreihin. Itsekin ajelen 600 000+ kilometriä ajetulla 90-luvun alun (MK2 Jetta) turbodiisselillä, eikä ole mitään ongelmia. Nekin viat mitä ilmenee, niin eivät koskaan ole varsinaisia moottori- tai ruiskutusvikoja. Ruostesuojaus/korinhuolto ja kuluvien osien vaihto käyttäjän vastuulla. Aivan hyvin voit ostaa paljonkin ajetun vanhemman dieselin ilman pelkoa koneremontista, jos vaan käy ja kukkuu hyvästi.
EDIT: Luulin kirjoittaessani tätä, että etsit nimenomaan diesel-autoa, mutta hyvinhän tämä pätee myös vanhempiin bensavehkeisiin. Kyllä vanha kulkee siinä missä uusi ei!
EDIT: Luulin kirjoittaessani tätä, että etsit nimenomaan diesel-autoa, mutta hyvinhän tämä pätee myös vanhempiin bensavehkeisiin. Kyllä vanha kulkee siinä missä uusi ei!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa