Auto siis Audi quattro -90 2,0E ruisku.
Viimeviikolla ajellessa huomasin, että kun tulen risteykseen ja painan jarrua, jarru alkaa tykyttämään aivan jarrutuksen lopussa ja jarrupoljin tuntuu jopa hieman pehmeältä. Selvästi tykytys liittyy ABS-jarruihin, samanlainen tuntu kuin esim jäällä jarruttaisi lukkojarrutuksen. Seuraavaksi syttyi ABS-aus keltainen vikavalo kojetauluun. Nyt tämä valo palaa aina kun saavun ensimmäiseen risteykseen ja painan jarrua. Valo palaa niin pitkään kunnes auton sammuttaa.
Sen verran tutkin asiaa, että jarrunestettä on, katsoin silmämääräisesti että kaikki ABS-johdot ovat ehjiä. ABS-kehä on Audissa hölmösti piilotettu pyörännavan sisään eikä sitä pääse näkemään. Myöskään antureita en saanut irroitetuksi. Tuohon navan purkuun ei itsellä enää välttämättä taidot/ymmärrys riitä... Vikakoodeja ei ole katsottu. Voiko tuosta edes katsoa koodeja kun ei ole OBD-porttia?!
Mitähän tuolle nyt oikein tekisi? Laakkosesta on niin huonoja kokemuksia ABS-vikojen suhteen, että sinne en vie! Osaa kyllä laskuttaa yli 100€/h, mutta muuta ei sitten osaakkaan...!
Audi 80 quattro ABS-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Anturi liian kaukana sanoisin.
Irroittele anturit ja putsaa ne. Mulla lähtenyt aina hyvin irti, kaikilla muilla ei.
Paikoilleen asennus niin että anturi kiinni hammaslehään, ja ina takaspäin.
Joku joskus raportoinut että hammaskehä olisi ruostunut tai muuta sontaa siellä, omissa katiskoissa en ainakaan tuohon ole koskaan törmännyt.
Irroittele anturit ja putsaa ne. Mulla lähtenyt aina hyvin irti, kaikilla muilla ei.
Paikoilleen asennus niin että anturi kiinni hammaslehään, ja ina takaspäin.
Joku joskus raportoinut että hammaskehä olisi ruostunut tai muuta sontaa siellä, omissa katiskoissa en ainakaan tuohon ole koskaan törmännyt.
Lähteekö nuo anturin ihan suoraan vetämällä pois? Vai pitääkö pyörittää johonkin suuntaan? Edellisessä 4 koppasessa golfissa oli ihan järkevä tuo ABS-kehä/anturi systeemi, mutta tässä ei! Golfissa pääsi suoraan näkemään ABS-kehän ja anturi oli kiinni yhdellä pultilla sellasessa holkissa.
Audissa on kairattu reikä navan läpi ja anturi lukee sitä ABS-kehää navan sisäpuolella, noh onhan se hyvä sen puolesta, ettei pitäisi päästä likaa sinne!
Audissa on kairattu reikä navan läpi ja anturi lukee sitä ABS-kehää navan sisäpuolella, noh onhan se hyvä sen puolesta, ettei pitäisi päästä likaa sinne!
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa