Audi V8 tai A8 ostamassa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

Audi V8 tai A8 ostamassa

ViestiKirjoittaja cool blue » 22.5.2011 20:55

Tuollaista jompaa kumpaa (V8 tai A8) olen havitellut harrasteautoksi ja muutama kyssäri olisi eli :

1. Onko jo V8 mallissa alumiinikori vai sinkitty ?
2. V8 on saatavilla eri koneilla, heikkouksia ?
3. varaosien saatavuus on varmaan tuossa A8 parempi ?
4. Molemmista malleista hyvät ja huonot puolet
5. muuta kommentoitavaa

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.5.2011 1:29

1. V8: sinkitty: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_V8
Notable is also that Audi V8 had 2 sides galvanised body, with 10 year anti-perforation warranty (against corrosion).
2. EOS
3. Toki ja uudemmissa vielä parempi
4. Sen ikäisiä vehkeitä, että helmi on löydettävä oli kyse kummasta tahansa.
5. Rock - Rock

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 23.5.2011 6:38

Jos päädyt V8 malliin niin etsi sellainen Long- versiona, on harvinaisempi mutta sata kertaa paremman näköinen kuin pätkä malli. Suomiautoina tuota Long:ia oli muistaakseni 10kpl tullut aikanaan, tiedän kun kaverillani oli joskus sellainen, tosin nykyään varmaan paalattuna/sulatettuna on tuo kyseinen auto, eli siis ei ole enää suomi versioita kymmentä kappaletta jäljellä.

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 23.5.2011 12:55

Mielestäni ei ihan vertailukelpoisia kapineita, projektikuntoisia V8 malleja saa muutamalla tonnilla, A8 pompsahtaa sitten helposti lähemmäksi 10k hintaa jos yhtään kelvollista haluaa.

V8:ssa on sinkkikori, A8:ssa alumiinia, alumiinia ei sitten ymmärtääkseni ihan noin vain korjaillakaan, ja vaikka se ei ruostu, niin se hapettuu.. (näitä on nähty useampikin).
Vanha 4,2 ABH lienee persompi öljylle kuin pienempi 3,6 kasi. - Toisaalta vanhassa katiskassa lienee syytä varautua tekemään moottorillekin jo jotain.. tai jos harrastaa tykkää, saattaisin harkita jotain uudempaa (tehokkaampaa) 4,2 kasia pellin alle..

V8:ssa on osia joita ei enää merkkitiskiltä saa, en tosin usko sen kovin suuri ongelma olevan..

Molemmat alkaa olemaan vanhoja paskoja, mikäli ei edellisillä omistajilla ole harrastusintoa ollut, perus veekasin saanee 3-4k (priima varmaan tuplaten), mutta kannattaa varautua laittamaan toinen mokoma läpikäyntiin. A8:ssa hintaan voinee laittaa tuplat (6k-8k), ja varmaan tekniikan yllöpitoon ja fiksailuun jokusen tonnin siihenkin.

Oma valinta olisi lötköharrastajana tietty V8. - Mieluummin autonhakureissuun ruottiin tai saksaan tai muualle, V8 manuaaliaskilla olisi ihan kiva.

V8:n tiimoilta kannattaa eksyä vaikkapa tuonne, http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/index.php

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 31.5.2011 22:16

Hep, toi antamasi foorumin linkki oli hyvä, suuret kiitokset ! Selvis et noihin Ufo jarrujen vaihtoon riittää et löytää Quatro 100 Audin etutolpat....

tse asiassa noi V8 hinnat alkaa 1000e ylöspäin, yhtä n. 1000e katsastamatonta versiota kävin koeajamassa ja totesin et ihan liikaa hommaa mulle. Ehkä tonni lisää ja katsastettu peli alle ?
Tarkoitus olisi siis pitää harrasteautona eli omalla käytöllä max. 1000-4000e/vuosi.
Onkohan toi vaihdelaatikko yhteensopiva minkään muun Audin laatikon kanssa eli jos laatikko porsii niin voiko sen tilalle heittää jonkun.... ?

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 1.6.2011 0:23

Hep, toi antamasi foorumin linkki oli hyvä, suuret kiitokset ! Selvis et noihin Ufo jarrujen vaihtoon riittää et löytää Quatro 100 Audin etutolpat....


Ja saa normi UFO tolppaan noita Porkken settejä. Itsellä 993tt satula + 323mm levyt.

Ja tuolta ns. normitolppaan sopivaiset HP2 jarrut sopivaan hintaan.. (ja tietty Paulilla kaikkea muutakin typ44 / D11 palikkaa)
http://sites.internet.lu/folders/customautocraft/type44_100_200_v8.htm#BRAKES

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 8.8.2011 14:52

Onko tietoa miten paljon eroaa S4 Audi 100 etutolpat todellisuudessa etuvetoisen Audi 100:en tolpista. Varaosanumero ja kuva on -92 vuosimallissa sama, mutta kirjaimet perässä eri. Olisko ero esim. vetonivelen akselin paksuudessa ?

Eli käviskö tuonne V8:in alle normi satku Audin etutolpat ?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 8.8.2011 15:10

Varaosanumero ja kuva on -92 vuosimallissa sama, mutta kirjaimet perässä eri.


Varaosanumero ei ole sama, jos kirjain heittää. Kirjain on ihan yhtä tärkeä kuin numero. Jos samassa automallissa on erilaisia tolppia, niin nimenomaan tuolla kirjaimella ne erotellaan toisistaan. Joskus ero on mitätön käytön kannalta, mutta usein merkittävä.

cool blue
-
Viestit: 1015
Liittynyt: 27.7.2003 20:45

ViestiKirjoittaja cool blue » 8.8.2011 20:26

Olisi pitänyt olla tarkempi eli varaosanumerossa numerot ovat samat, mutta kirjaimet perässä eroaa.
Onhan se toki selvää että ei kyseessä ole tismalleen sama tolppa siksi kysyinkin jos jollakin olisi näppituntumaa asiaan kun varaosakuvakin näyttää ihan samalta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa