Palanut: Järjetön kesäderby.
Valvoja: ffp jäsenet
Palanut: Järjetön kesäderby.
Projekti alkakoot... Tai no alkoi ehkä 2 vuotta sitten kun bongasin appiukon mailta derbyn. Ikinä ennemmin kuullutkaan moisesta vessasta mutta sitä tuli ihasteltua autosta löytyneet miami vice lasit päässä vaikka olihan siinä ajan patinaa reilusti.
Auto oli maannut 10 vuotta puun alla ja maalinta oli täten sammaloitunut huolella. Sisusta täysin homeessa ja kamalassa kunnossa. Yllätyksekseni autossa oli vain kaksi ruostekohtaa joista toinen on akkukotelo ja toinen pohjassa.
Vuosi vierähti eikä auto ollut liikkunut mihinkään koska ei ollut tiloja missä pidellä. Eräänä päivänä emäntä alkoi kaverinsa kanssa miettimään jotain vanhaa luuskaa projektiksi ja minäpä nohevana ehdotin derbyä jotta saadaan projekti edes johonkin käyttöön. Samoihin aikoihin itsellä oli työn alla VW Carawelle joka oli hieman helpompi homma suorittaa ja näinollen siitä innostuneena lähdettiin karamellillä repimään derbyä puun alta ja siirtämään samointein tallitiloihin.
http://img11.imageshack.us/img11/7804/derby2r.jpg
Naikkoset alkoivat autoa samointein purkamaan ja ja samalla haalittiin osalistaa joka venyi ja venyi koska käytännössä piti vaihtaa koko sisusta, etupuskuri, oikea etulokari ja konepelti. jälkimmäiset olivat kokeneet jonkinlaisen puun kosketuksen :)
Hetken mietintämyssyn jälkeen oli järkevintä löytää ilmainen tai erittäin halpa varaosa-auto joka sitten sattumalta olikin 150euron hintaan nettiautossa. Tästä kehkeytyikin erittäin hauska hakureissu kun oli jäätävä helle. Neljä päällä karamellillä Tampere - Isojoki väliä ja siirtokilvet mukana varaosaderbyyn. paikanpäällä todettiin että sisusta on täydellisessä kunnossa oleva punaisilla nahkajakkaroilla ja peltiosatkin hienossa kunnossa. ainoa että tämän kilpiin metsästys olisi ollut erittäin vaikeaa koska oli ollut peltoautona sekä oli ilmeisesti vaihtanut omistajaa jo useamman kerran papereitta.
Autosta puuttui pakoputki, vaihdekeppi oli hieman vempula ja bensaa meni enemmän kuin laki salli :D isojoella jo hyvissä ajoin sammui risteykseen ja tokihan se akkukin oli niin huono että ei pitänyt hetkeäkään virtaa. Tankille josta saatiin tönättyä käymään -> n.20km eteenpäin ja sammui risteykseen -> Niinisalossahan oli pakko pysähtyä kahveelle kun jotain kavereiden tuttuja siellä oli lusimassa... Komeat naurut saatiin kun tällä pärinällä pihaan poikettiin xD -> Tönäämällä käymään kohti Kurua -> Ikaalisissa sitten päätti vaihdekeppi irrota ja koitin kuskille sanoa että heittää ainoastaan kolmosen silmään jos mahdollista ja sillä se saatiinkin perille.
http://img146.imageshack.us/img146/2701/abcd0001fc.jpg
No armoton purku alkoi taas ja minä jälleen nohevana poimin konehuoneesta pisteosia hoidettavaksi
http://img848.imageshack.us/img848/6258/derby3.jpg
Nyttemmin projekti on naisilla ollut hieman jäissä ja emännän kaveri luopuikin leikistä joten vihdoin pääsen itse maustamaan autoa koska visiot on olleet pidemmän aikaa jo melko jäätävät tämän osalta :D Projekti kun siirtyi meille niin jouduimme taas tekemään siirto-operaatiota karamellin avulla(karamelli olikin aivan tupaten täynnä toisesta autosta revittyjä varaosia...Varaosia muuten löytynee myytäväksi asti jos jotakuta kiinnostaa)
http://img864.imageshack.us/img864/6978/derby4.jpg
Toivottavasti viimeisimmässä projektipaikassa pääsemme kunnolla lopettamaan pitkaikaisen projektin koska käytännössä kaikki on haalittu kasaan uusia jarrukilkkeitä sekä jakopääremppaa lukuunottamatta.. Toki ne omat lisämausteeni on myös hankkimatta
Mitä kaikkea siihen sitten tuleekaan?
- Kori kuntoon hitsaten, ehjät peltiosat ja alkuperäinen väri mitä todenänköisimmin rekkamaalilla + puskurit mustalla puskurimaalilla.
- Täysin huollettu Punainen sisusta, sähköt, kojelauta jossa alkuperäisenä hopeisia osia
- koneeseen tehdään jakoremppa ja perushuolto.
- alustaan vaihdetaan käytännössä kaikki osat mitkä järkevään hintaan lähtee + alustasarja kunnon tontituksella
- täysi jarruremppa
- uusi tuulilasi
- Jos löytys tuollaset alkuperästä vastaavat tai alkuperäiset teippaukset komeilla "Rallye" teksteillä :)
- Toki pisteenä iin päälle jos löytäisin tai saa myös tarjota levitetyt peltivanteet matalilla kumeilla värinä kiiltävä musta!
Auto oli maannut 10 vuotta puun alla ja maalinta oli täten sammaloitunut huolella. Sisusta täysin homeessa ja kamalassa kunnossa. Yllätyksekseni autossa oli vain kaksi ruostekohtaa joista toinen on akkukotelo ja toinen pohjassa.
Vuosi vierähti eikä auto ollut liikkunut mihinkään koska ei ollut tiloja missä pidellä. Eräänä päivänä emäntä alkoi kaverinsa kanssa miettimään jotain vanhaa luuskaa projektiksi ja minäpä nohevana ehdotin derbyä jotta saadaan projekti edes johonkin käyttöön. Samoihin aikoihin itsellä oli työn alla VW Carawelle joka oli hieman helpompi homma suorittaa ja näinollen siitä innostuneena lähdettiin karamellillä repimään derbyä puun alta ja siirtämään samointein tallitiloihin.
http://img11.imageshack.us/img11/7804/derby2r.jpg
Naikkoset alkoivat autoa samointein purkamaan ja ja samalla haalittiin osalistaa joka venyi ja venyi koska käytännössä piti vaihtaa koko sisusta, etupuskuri, oikea etulokari ja konepelti. jälkimmäiset olivat kokeneet jonkinlaisen puun kosketuksen :)
Hetken mietintämyssyn jälkeen oli järkevintä löytää ilmainen tai erittäin halpa varaosa-auto joka sitten sattumalta olikin 150euron hintaan nettiautossa. Tästä kehkeytyikin erittäin hauska hakureissu kun oli jäätävä helle. Neljä päällä karamellillä Tampere - Isojoki väliä ja siirtokilvet mukana varaosaderbyyn. paikanpäällä todettiin että sisusta on täydellisessä kunnossa oleva punaisilla nahkajakkaroilla ja peltiosatkin hienossa kunnossa. ainoa että tämän kilpiin metsästys olisi ollut erittäin vaikeaa koska oli ollut peltoautona sekä oli ilmeisesti vaihtanut omistajaa jo useamman kerran papereitta.
Autosta puuttui pakoputki, vaihdekeppi oli hieman vempula ja bensaa meni enemmän kuin laki salli :D isojoella jo hyvissä ajoin sammui risteykseen ja tokihan se akkukin oli niin huono että ei pitänyt hetkeäkään virtaa. Tankille josta saatiin tönättyä käymään -> n.20km eteenpäin ja sammui risteykseen -> Niinisalossahan oli pakko pysähtyä kahveelle kun jotain kavereiden tuttuja siellä oli lusimassa... Komeat naurut saatiin kun tällä pärinällä pihaan poikettiin xD -> Tönäämällä käymään kohti Kurua -> Ikaalisissa sitten päätti vaihdekeppi irrota ja koitin kuskille sanoa että heittää ainoastaan kolmosen silmään jos mahdollista ja sillä se saatiinkin perille.
http://img146.imageshack.us/img146/2701/abcd0001fc.jpg
No armoton purku alkoi taas ja minä jälleen nohevana poimin konehuoneesta pisteosia hoidettavaksi
http://img848.imageshack.us/img848/6258/derby3.jpg
Nyttemmin projekti on naisilla ollut hieman jäissä ja emännän kaveri luopuikin leikistä joten vihdoin pääsen itse maustamaan autoa koska visiot on olleet pidemmän aikaa jo melko jäätävät tämän osalta :D Projekti kun siirtyi meille niin jouduimme taas tekemään siirto-operaatiota karamellin avulla(karamelli olikin aivan tupaten täynnä toisesta autosta revittyjä varaosia...Varaosia muuten löytynee myytäväksi asti jos jotakuta kiinnostaa)
http://img864.imageshack.us/img864/6978/derby4.jpg
Toivottavasti viimeisimmässä projektipaikassa pääsemme kunnolla lopettamaan pitkaikaisen projektin koska käytännössä kaikki on haalittu kasaan uusia jarrukilkkeitä sekä jakopääremppaa lukuunottamatta.. Toki ne omat lisämausteeni on myös hankkimatta
Mitä kaikkea siihen sitten tuleekaan?
- Kori kuntoon hitsaten, ehjät peltiosat ja alkuperäinen väri mitä todenänköisimmin rekkamaalilla + puskurit mustalla puskurimaalilla.
- Täysin huollettu Punainen sisusta, sähköt, kojelauta jossa alkuperäisenä hopeisia osia
- koneeseen tehdään jakoremppa ja perushuolto.
- alustaan vaihdetaan käytännössä kaikki osat mitkä järkevään hintaan lähtee + alustasarja kunnon tontituksella
- täysi jarruremppa
- uusi tuulilasi
- Jos löytys tuollaset alkuperästä vastaavat tai alkuperäiset teippaukset komeilla "Rallye" teksteillä :)
- Toki pisteenä iin päälle jos löytäisin tai saa myös tarjota levitetyt peltivanteet matalilla kumeilla värinä kiiltävä musta!
Viimeksi muokannut full, 18.7.2012 18:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hyvä että joku jaksaa näitä harvinaisempiakin volkkareita kunnostaa.
Derbystä tuli samantien mieleen tämä pätkä:
http://www.youtube.com/watch?v=LC2XKNnlUag&feature=related
Derbystä tuli samantien mieleen tämä pätkä:
http://www.youtube.com/watch?v=LC2XKNnlUag&feature=related
Itse tuota patinoitunutta pintaa mietinkin mutta naiset ei hyvän päälle ymmärrä ;)
Se päivä alkaa lähestymään kummasti kun tuota pitäisi alkaa lyödä nippuun(vko 27).. Pienet hitsaussessiot ja sisusta kasaan. Pohjatöiden aloitus ja maali niskaan toivosttavasti vielä tänä kesänä :)
Vanteiksi on visioitu näitä:
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 676672.JPG
Se päivä alkaa lähestymään kummasti kun tuota pitäisi alkaa lyödä nippuun(vko 27).. Pienet hitsaussessiot ja sisusta kasaan. Pohjatöiden aloitus ja maali niskaan toivosttavasti vielä tänä kesänä :)
Vanteiksi on visioitu näitä:
http://data.motor-talk.de/data/gallerie ... 676672.JPG
Viimeksi muokannut full, 14.8.2011 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Homma edennyt hieman. Eli nyt tuli vaihdeltua varaosavehkeestä satulat + levyt eteen. Uusia osia laitettiin jakohihna, remmi, vesipumppu, tulpat, öljyt, suodatin, venttiilikopantiiviste, öljykorkki
Piti ensin testata jos sais auton käymään näillä virityksillä. Käy niin kauan kuin kaasariin lisää bensaa mutta tankista ei tahdo millään imasta joten olisko letkuja vielä tukossa, mekaaninen pumppu rikki vai kaasarissa jopa tukosta? Ajattelin tuohon nyt kuitenkin käydä hakemassa sähkösen pumpu joten osaako joku kertoa voinko heittää minkätahansa sähkösen suoraan mekaanisen tilalle ja ohajata sitä releellä viralukolta vai tarviiko jotain paineensäätimiä tms toimiakseen? tulviiko kaasari edellämainituilla rakennelmalla?
Noh kun ei käynnistynyt niin ajattelin sitten ruveta testailemaan josko sais edes jarruja kateltua. laitoin jarrunestettä ja pumppailin.. ihmettelin kun ei poljin jäykisty niin molemmat putket takaa vuotaa :D Tulppaus ja uudestaan josko saisi edes etujarruihin eloa... oikea putki vuotaa joten kaikki putket ostoslistalle.. eipähän onneksi paljoa maksa joten no problem.
sittenpä ajattelin josko purkaisi takajarrut mutta ei tullut lasta eikä paskaa ilman ohjeitta. laakerin aukasin ja kuvittelin että tulis rumpu pihalle mutta ei millään. Noissa on vissiin säätö sisällä niin etät pitää pultireiästä ruuvailla auki ennekuin rumpu irtoaa?
Mikään kun ei mainannut onnistua niin asinpahan ainakin hitsattua repsikan jalkatilassa olleen reiän sekä akkukotelon. Seuraavalla kerralla enempi osia mukana jotta saadaan liikkeelle ja jarrut pelaan joten josko sitten pääsis konttorille jonka jälkeen pohjatöiden kimppuun.
Ainiin.. melkein unohtu kertoa mutta appiukko löysi alkuperäsen kattorelineen :D
Jotain photoa.. sisustakuvaa en vielä pistä kun kojelauta pitää vielä vaihtaa :)
http://dl.dropbox.com/u/23523249/derb.jpg
Piti ensin testata jos sais auton käymään näillä virityksillä. Käy niin kauan kuin kaasariin lisää bensaa mutta tankista ei tahdo millään imasta joten olisko letkuja vielä tukossa, mekaaninen pumppu rikki vai kaasarissa jopa tukosta? Ajattelin tuohon nyt kuitenkin käydä hakemassa sähkösen pumpu joten osaako joku kertoa voinko heittää minkätahansa sähkösen suoraan mekaanisen tilalle ja ohajata sitä releellä viralukolta vai tarviiko jotain paineensäätimiä tms toimiakseen? tulviiko kaasari edellämainituilla rakennelmalla?
Noh kun ei käynnistynyt niin ajattelin sitten ruveta testailemaan josko sais edes jarruja kateltua. laitoin jarrunestettä ja pumppailin.. ihmettelin kun ei poljin jäykisty niin molemmat putket takaa vuotaa :D Tulppaus ja uudestaan josko saisi edes etujarruihin eloa... oikea putki vuotaa joten kaikki putket ostoslistalle.. eipähän onneksi paljoa maksa joten no problem.
sittenpä ajattelin josko purkaisi takajarrut mutta ei tullut lasta eikä paskaa ilman ohjeitta. laakerin aukasin ja kuvittelin että tulis rumpu pihalle mutta ei millään. Noissa on vissiin säätö sisällä niin etät pitää pultireiästä ruuvailla auki ennekuin rumpu irtoaa?
Mikään kun ei mainannut onnistua niin asinpahan ainakin hitsattua repsikan jalkatilassa olleen reiän sekä akkukotelon. Seuraavalla kerralla enempi osia mukana jotta saadaan liikkeelle ja jarrut pelaan joten josko sitten pääsis konttorille jonka jälkeen pohjatöiden kimppuun.
Ainiin.. melkein unohtu kertoa mutta appiukko löysi alkuperäsen kattorelineen :D
Jotain photoa.. sisustakuvaa en vielä pistä kun kojelauta pitää vielä vaihtaa :)
http://dl.dropbox.com/u/23523249/derb.jpg
Viimeksi muokannut full, 16.8.2011 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu nin ajattelin että se paineensäädin olisi pakollinen. ilmeisesti asennetaan kaasarin jälkeen. No pitää tuota mekaanista pumppua vielä testailla ennenkun alkaa turhaan vaihtelemaan.
Vanteet tuli nyt sitten hommattua kun osu sopivasti kohdalle. katotaan kuinka saadaan sopimaan :D
BBS RA(Mahle) 15" / 7" ja ET 13.
Mikäs on 7" leveelle matalin/kapein kumikoko STRO normiston mukaan?
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 1%2057.jpg
Vanteet tuli nyt sitten hommattua kun osu sopivasti kohdalle. katotaan kuinka saadaan sopimaan :D
BBS RA(Mahle) 15" / 7" ja ET 13.
Mikäs on 7" leveelle matalin/kapein kumikoko STRO normiston mukaan?
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 1%2057.jpg
Viimeksi muokannut full, 16.8.2011 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Osien metsästys jatkuu että on mahdollisimman paljon tekemistä joka kerta kun auton kimppuun pääsee. On melko turhauttavaa jos tulee joku osapuute niin pitää 100km yhteensä ajella joten mielummin kaikki kerralla :D
Mitenkäs nuo coilover setit kun kiinteän tontitus setin kyllä saapi halvalla TA-Technixiltä mutta coiloverit näyttäs lähtevän jo hieman korkeammalta. Mitä porukka on omiinsa pistänyt?
Tuolta on setti toistaseksi halvimmalla löytynyt.
http://cgi.ebay.de/VW-POLO-MK1-MK2-DERB ... 4aacbe86aa
Mutta mitäpä eroa sillä on tähän settiin joka käy MK3 poloon? kun tuo ylempikin käy MK3 poloon? Luulishan sen sillon derbyynkin menevän vai onko -94 kohdalla tehty suuriakin muutoksia?
http://cgi.ebay.de/VW-POLO-MK3-6N-94-99 ... 2a10a514ca
Mitenkäs nuo coilover setit kun kiinteän tontitus setin kyllä saapi halvalla TA-Technixiltä mutta coiloverit näyttäs lähtevän jo hieman korkeammalta. Mitä porukka on omiinsa pistänyt?
Tuolta on setti toistaseksi halvimmalla löytynyt.
http://cgi.ebay.de/VW-POLO-MK1-MK2-DERB ... 4aacbe86aa
Mutta mitäpä eroa sillä on tähän settiin joka käy MK3 poloon? kun tuo ylempikin käy MK3 poloon? Luulishan sen sillon derbyynkin menevän vai onko -94 kohdalla tehty suuriakin muutoksia?
http://cgi.ebay.de/VW-POLO-MK3-6N-94-99 ... 2a10a514ca
Oikein tarkkaan kun luet, niin ei se ylempi käy kuin Mk1 & Mk2 Poloon...
Ja onhan noissa aika iso ero, kun toisessa on etutolppa kiinteästi olka-akselissa ja toisessa ei.
Edit: Eikun oho, kuvat taisi olla ihan täyttä huttua. Ja mainitaanhan tuolla tekstissä, että käy Mk3:eenkin. Otsikko hämäsi, my bad. Noh, kokeilemallahan se selviää, että miksi se ei käy. ;)
Jos tuon hintaisen setin ostaa, niin ei sitten kannata odottaa liikoja laadullisesti / ajomukavuudellisesti. :)
Ja onhan noissa aika iso ero, kun toisessa on etutolppa kiinteästi olka-akselissa ja toisessa ei.
Edit: Eikun oho, kuvat taisi olla ihan täyttä huttua. Ja mainitaanhan tuolla tekstissä, että käy Mk3:eenkin. Otsikko hämäsi, my bad. Noh, kokeilemallahan se selviää, että miksi se ei käy. ;)
Jos tuon hintaisen setin ostaa, niin ei sitten kannata odottaa liikoja laadullisesti / ajomukavuudellisesti. :)
Juu kun selvittelin lisää niin olet oikeassa. 86c tosiaan yhtä puuta kun taas 6n on jo täysin erilainen. vaihtunee siis jossain vaiheessa -94 joten vain tuo kalliimpi on yhteensopiva.
Pitänee harkita sitten TA-terchnixin 80/60 settiä.. juu ja tiedostan että ajomukavuus ei välttämättä ole se paras mahdollinen mutta menee nyt tässä projektissa jotta tonttiin saa :D
Jos jollakulla mittaa tms tietoa paljonko tuolla 80/60 setillä on kaaresta pyörännapaan niin olis aika jees...
Pitänee harkita sitten TA-terchnixin 80/60 settiä.. juu ja tiedostan että ajomukavuus ei välttämättä ole se paras mahdollinen mutta menee nyt tässä projektissa jotta tonttiin saa :D
Jos jollakulla mittaa tms tietoa paljonko tuolla 80/60 setillä on kaaresta pyörännapaan niin olis aika jees...
Autovaruste.netistä löytyy ainakin JOMin cupline alusta, eikä sinällään edes pahan hintainen?
Eipä ole laakereille jääty lepäämään vaikka projekti ei auton osalta olekaan edennyt. Osian jälleen tilailtu ja nyt on jemmassa jo jarruputket sekä mekaaninen b-pumppu joten auto saadaan seuraavalla rassauskerralla käytännössä leimakuntoon jotta sais sitten auton lähemmäksi Tampesteria.. Älä siis ihmettele jos lähiviikkoina tulee ryöttänen Derby liikenteessä vastaan :D
BBS:t vein Sunilalle työstettäväksi kun yhdessä vanteessa oli sanomista. sovittiin että vetää lipan samalla alumiinille niin ei jää kamalasti hinkattavaa sen osalta. muutakun pieni karhennus kennon lakkapintaan ja kultaa niskaan.
Muut projektit tässä välissä mielessä.. tosin myynnisäkin jo joten sais vaikka tuoho kesäroppana M535:een alustan joskus hommattua kun ei tahdo olla ihan niin halpaa kun derbyyn... varsinkaan bilsteinina :D
BBS:t vein Sunilalle työstettäväksi kun yhdessä vanteessa oli sanomista. sovittiin että vetää lipan samalla alumiinille niin ei jää kamalasti hinkattavaa sen osalta. muutakun pieni karhennus kennon lakkapintaan ja kultaa niskaan.
Muut projektit tässä välissä mielessä.. tosin myynnisäkin jo joten sais vaikka tuoho kesäroppana M535:een alustan joskus hommattua kun ei tahdo olla ihan niin halpaa kun derbyyn... varsinkaan bilsteinina :D
Viimeksi muokannut full, 22.7.2012 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MK2 golfin kaarilevikkeet tuli nyt hommattua. Jonkunverran joutunee modaamaan mutta eiköhän ne tuosta saada istumaan. Nämä nyt ihan sentakia että saa kaaret nätin näköseksi myös siinä tapauksessa jos joutuu levittämään hieman vanteiden sovituksessa :)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... OC:US:1123
Kustannukset tähän asti jotakuinkin:
- Auto 0€
- Varaosa-auto 150€
- Moottorin, bensalinjojen ja jarrukilkkeiden uudet osat 200€
- Vanteet meni vaihdossa Recaro jakkaroihin joista maksoin 150€
- kaarilevikkeet 40€
Joten vielä puuttuu renkaat n.200€, alustasarja n.130€, maali n.100€
EDIT: kertokaapas mistä löydän noihin BBS Mahle vanteisiin keskikupit? ovat tämännäköiset. http://farm7.static.flickr.com/6134/601 ... b30265.jpg
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... OC:US:1123
Kustannukset tähän asti jotakuinkin:
- Auto 0€
- Varaosa-auto 150€
- Moottorin, bensalinjojen ja jarrukilkkeiden uudet osat 200€
- Vanteet meni vaihdossa Recaro jakkaroihin joista maksoin 150€
- kaarilevikkeet 40€
Joten vielä puuttuu renkaat n.200€, alustasarja n.130€, maali n.100€
EDIT: kertokaapas mistä löydän noihin BBS Mahle vanteisiin keskikupit? ovat tämännäköiset. http://farm7.static.flickr.com/6134/601 ... b30265.jpg
Tänään taas piiiitkästää aikaa pääsin auton kimppuun.. iloisella mielellä toki kun nyt on kerrankin kaikki kilkkeet valmiina että saisi vaikka auton käymään.
Ensimäisenä toki mallailin BBS:iä alle mutta enpä toki huomannut pulttien mittoja katsella joten ei alkuperäisillä saanut kiinni. Kuvat ovat nyt ikävä kyllä otettu niin että auto on tunkin varassa eikä niin että olisi vanteella.
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 5%2046.jpg
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 6%2044.jpg
Bensalinjojen huoltoa ja bensapumpun paikalleen asennus alko tämän vannetestisession jälkeen. Kaikki menikin siihen asti kivasti kun piti vaihtaa tankin perässä olevat letkunpätkät. Jäi nimittäin käteen nuo letkulähdöt ja 10litraa bensaa ladon lattian alle jne... Ei siinä muuta kun tankkia irrotteleen.
Tästäpä seurasikin kiva projekti eli tankin huolto kerran 30 vuodessa :D
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 3%2039.jpg
Ensimäisenä toki tankki bensasta tyhjäksi ja vettä täyteen letkusta.. päästin jonkun 10min vettä läpi ja huljuttelin. tämän jälkeen ajattelin josko uskaltais lähtee töissä käymään hitsaamassa mutta päätin vielä kokeilla höyrystyykö bensa ja ei muutakun rätti palamaan ja huoltoluukun päälle niin armoton suihkuhävittäjä ääni ja tulilieska lähti ylöspäin :D Tämä toimenpiteen tein sitten noin 10kertaa n. 5minuutin välein. viimeisellä kerralla sitten lieska olikin lähes olematon joten ei muutakun työpaikkaa kohden.
Alottelin hiekkapuhalluksella jotta saatiin alkavat ruosteet pois ja sitten varovasti hitsailemaan uusia rosterisia letkulähtöjä. vanhat lähdöt heppailin umpeen ja uusille tein porakoneella reiät jonka jälkeen heppailemalla kiinni. Paluuputki on lyhyt mutta syöttö tekee samanlaisen koukeron kuin alkuperäinen jotta imu tapahtuu yläpuolelta.
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 9%2028.jpg
Lopuksi rasvanpoisto ja Tikkurila temazinc myrkkymaalit niskaan niin avot.
Huomenna sitten uusi yritys käynnistelyn kanssa ja laitan nuo jarruputket kiinni. Olin näemmä unohtanut ostaa taakse jarruletkujen jälkeen tulevat pienet jarruputkenpätkät.
DPD:kin kävi tänään oven takana mutta josko huomenna sais nuo kaaret kotia asti kun en ollut paikalla.. pääsis niitäkin mallaileen hieman paljonko saapi työstää.
Semmonen kysymys juolahti mieleen muutamia kuvia katsellessa ja muutoinkin tuo pyöreelamppunen keula kiehtois enemmän kun tuossa E28 bemarissakin moinen on että minkähänlainen homma olis vaihtaa polosesta pyöreet lamput paikalleen vai meneekö koko keulapelti uusiksi?
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 7%2006.jpg
Ensimäisenä toki mallailin BBS:iä alle mutta enpä toki huomannut pulttien mittoja katsella joten ei alkuperäisillä saanut kiinni. Kuvat ovat nyt ikävä kyllä otettu niin että auto on tunkin varassa eikä niin että olisi vanteella.
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 5%2046.jpg
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 6%2044.jpg
Bensalinjojen huoltoa ja bensapumpun paikalleen asennus alko tämän vannetestisession jälkeen. Kaikki menikin siihen asti kivasti kun piti vaihtaa tankin perässä olevat letkunpätkät. Jäi nimittäin käteen nuo letkulähdöt ja 10litraa bensaa ladon lattian alle jne... Ei siinä muuta kun tankkia irrotteleen.
Tästäpä seurasikin kiva projekti eli tankin huolto kerran 30 vuodessa :D
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 3%2039.jpg
Ensimäisenä toki tankki bensasta tyhjäksi ja vettä täyteen letkusta.. päästin jonkun 10min vettä läpi ja huljuttelin. tämän jälkeen ajattelin josko uskaltais lähtee töissä käymään hitsaamassa mutta päätin vielä kokeilla höyrystyykö bensa ja ei muutakun rätti palamaan ja huoltoluukun päälle niin armoton suihkuhävittäjä ääni ja tulilieska lähti ylöspäin :D Tämä toimenpiteen tein sitten noin 10kertaa n. 5minuutin välein. viimeisellä kerralla sitten lieska olikin lähes olematon joten ei muutakun työpaikkaa kohden.
Alottelin hiekkapuhalluksella jotta saatiin alkavat ruosteet pois ja sitten varovasti hitsailemaan uusia rosterisia letkulähtöjä. vanhat lähdöt heppailin umpeen ja uusille tein porakoneella reiät jonka jälkeen heppailemalla kiinni. Paluuputki on lyhyt mutta syöttö tekee samanlaisen koukeron kuin alkuperäinen jotta imu tapahtuu yläpuolelta.
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 9%2028.jpg
Lopuksi rasvanpoisto ja Tikkurila temazinc myrkkymaalit niskaan niin avot.
Huomenna sitten uusi yritys käynnistelyn kanssa ja laitan nuo jarruputket kiinni. Olin näemmä unohtanut ostaa taakse jarruletkujen jälkeen tulevat pienet jarruputkenpätkät.
DPD:kin kävi tänään oven takana mutta josko huomenna sais nuo kaaret kotia asti kun en ollut paikalla.. pääsis niitäkin mallaileen hieman paljonko saapi työstää.
Semmonen kysymys juolahti mieleen muutamia kuvia katsellessa ja muutoinkin tuo pyöreelamppunen keula kiehtois enemmän kun tuossa E28 bemarissakin moinen on että minkähänlainen homma olis vaihtaa polosesta pyöreet lamput paikalleen vai meneekö koko keulapelti uusiksi?
http://dl.dropbox.com/u/23523249/Photo% ... 7%2006.jpg
Juuri näin.. Tankki pitää huljutella hyvin ja toki unohtui tuosta tekstistä että paineilmalla tuon vielä kuivasin.. Haisihan se senkin jälkeen bensalle toki. Vielä hetki ennen hitsaamisen aloittelua varmistin että kaasut on palaneet tuolla samalla rättimetodilla eikä tuon jälkeen pönttö edes yrittänyt moista temppua :)
Frankenstein on herätetty henkiin.. Niin vain lähti kun laitto "uuden" tankin kiinni ja letkut loppuunasti. Testasin pakittaa ja eteenpäin niin kytkinkin pelaa hienosti + vaihdelaatikko. Ei uskaltanut enempää kun ei syyläri vielä ole kiinni mutta harjoitusket jatkuu huomenna. niin pääsee vetään jo hiekkatiellä kunnolla :D
http://imageshack.us/clip/my-videos/840/f8hs.mp4/
EDIT: Huomatkaa että videon lopussa näkyy hieman tulevaa verhoilua :)
EDIT2: 18.8 jatkoin ladossa hommianiin että sain etupäähän uudet jarruputket ja letkut kiinni. nyt on etupäässä kaikki jarrukilkkeet uusia kun vaihdoin jarrusatulat ja levyt tosiaan varaosa-autosta jossa ne oli olleet käytössä ja muutenkin parempikuntoiset. hifistellään noita sitten hieman myöhemmin jos vaikka saisivat maalia niskaansa.
syyläri löysi tiensä keulalle uuden termostaatin kera ja hienosti vesi ainakin lähti liikkeelle. ilmailin siinä jonkunaikaa ja odottelin josko sähköflekti lähtis päälle mutta sitäpä se ei vielä tehnyt. toki ei kyllä lämpömittarikaan toiminut vielä kojetaulussa..
koeajo jäi tekemättä kun piti jarrupääsylinteriltä alkaa takapään putkilähtöjä tulppaileen mutta vuosivat kokoajan joten pitää noihin nyt tehdä vielä viritys. tämän teen ihan siksi että on helpompi siirtää lato - talli väli ajamalla tai mahdollisesti jopa siirtokilvillä Tampereelle :D
EDIT3: Niin vain lähti TC-TECH 70/60 alustasarja tulemaan. Saa nähdä laitetaanko jo leimalle alle vai käytetäänkö myöhemmin muutoskatsastuksessa tämän kanssa.
http://imageshack.us/clip/my-videos/840/f8hs.mp4/
EDIT: Huomatkaa että videon lopussa näkyy hieman tulevaa verhoilua :)
EDIT2: 18.8 jatkoin ladossa hommianiin että sain etupäähän uudet jarruputket ja letkut kiinni. nyt on etupäässä kaikki jarrukilkkeet uusia kun vaihdoin jarrusatulat ja levyt tosiaan varaosa-autosta jossa ne oli olleet käytössä ja muutenkin parempikuntoiset. hifistellään noita sitten hieman myöhemmin jos vaikka saisivat maalia niskaansa.
syyläri löysi tiensä keulalle uuden termostaatin kera ja hienosti vesi ainakin lähti liikkeelle. ilmailin siinä jonkunaikaa ja odottelin josko sähköflekti lähtis päälle mutta sitäpä se ei vielä tehnyt. toki ei kyllä lämpömittarikaan toiminut vielä kojetaulussa..
koeajo jäi tekemättä kun piti jarrupääsylinteriltä alkaa takapään putkilähtöjä tulppaileen mutta vuosivat kokoajan joten pitää noihin nyt tehdä vielä viritys. tämän teen ihan siksi että on helpompi siirtää lato - talli väli ajamalla tai mahdollisesti jopa siirtokilvillä Tampereelle :D
EDIT3: Niin vain lähti TC-TECH 70/60 alustasarja tulemaan. Saa nähdä laitetaanko jo leimalle alle vai käytetäänkö myöhemmin muutoskatsastuksessa tämän kanssa.
Auto on edelleen samassa tilassa mitä edellinen postaus kertoo mutta toivottavasti pääsisin pian tallille niin saisi autoa liikkeelle.
TC-TECH alusta tuli pian postauksen jälkeen DHL:n toimesta ja se odottelee pääsyä auton alle. Samoten nuo BBS RA vanteet odottaa alle pääsyä.
Tuli nitro morssilla poistettua lakat ja maalit. ajattelin ensiksi alkaa huulta kiillottamaan mutta totesin sen aivan järjettömäksi hommaksi ja tällaiset niistä lopulta tuli/tulee eli ovat vielä lakkaamatta.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/539929_10150914888074299_808024298_9499230_1351882762_n.jpg
https://www.dropbox.com/s/kgqpslq70qoebyb/Photo%2016.6.2012%2022.54.45.jpg
TC-TECH alusta tuli pian postauksen jälkeen DHL:n toimesta ja se odottelee pääsyä auton alle. Samoten nuo BBS RA vanteet odottaa alle pääsyä.
Tuli nitro morssilla poistettua lakat ja maalit. ajattelin ensiksi alkaa huulta kiillottamaan mutta totesin sen aivan järjettömäksi hommaksi ja tällaiset niistä lopulta tuli/tulee eli ovat vielä lakkaamatta.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/539929_10150914888074299_808024298_9499230_1351882762_n.jpg
https://www.dropbox.com/s/kgqpslq70qoebyb/Photo%2016.6.2012%2022.54.45.jpg
Alunperin bemarin vanteet mitä ilmeisimmin joten olisko ET jossain 20 paikkeilla.
Kokonainen kojelauta tulee jäämään ylimääräiseksi joten uskoisin ritilöiden löytyvän. Mitrnkä muistasin ettei ovissa ole kaiuttimen paikkoja? Dementia iskee kun ei autoa ole pian vuoteen taas nähnyt :D takakaaria ei ole kun nuo mitkä on autossa paikallaan ja niitäkin joutuu elvyttämään tod.näk vielä.
Voi olla että juhannusviikonloppuna tulee vihdoin käytyä ilmaamassa jarrut ja tehtyä paperit niin sais tampereelle ajaa ja sais rykästyä kasaan ;)
Kokonainen kojelauta tulee jäämään ylimääräiseksi joten uskoisin ritilöiden löytyvän. Mitrnkä muistasin ettei ovissa ole kaiuttimen paikkoja? Dementia iskee kun ei autoa ole pian vuoteen taas nähnyt :D takakaaria ei ole kun nuo mitkä on autossa paikallaan ja niitäkin joutuu elvyttämään tod.näk vielä.
Voi olla että juhannusviikonloppuna tulee vihdoin käytyä ilmaamassa jarrut ja tehtyä paperit niin sais tampereelle ajaa ja sais rykästyä kasaan ;)
Pikkuhiljaa vaikkakin ollaan jo myöhässä aikataulusta. Ensiviikonloppuna tämän piti olla toisena hääautona mutta kuten projekteilla on tapana venyä niin ei tämäkään poikkeusta tee :) Streethockey vienyt koko alkukesän joten en vieläkään ole paikanpäälle autoa päässyt katsomaan. tänävuonna.
Kaiken olen kuitenkin tehnyt mitä täällä päässä kykenee eli verhoilut on pesty pyykinpesukoneessa ja 195/50/15 renkaat on vanteilla :D
https://www.dropbox.com/s/4hc4anb5t48eb ... .04.33.jpg
redi: kiitoksia... parhaani yritän jotta ei ihan heti huomaa että on pienellä budjetilla liikenteessä :) Olinkin näemmä jo aiemmin maininnut että ET = 13.
Kaiken olen kuitenkin tehnyt mitä täällä päässä kykenee eli verhoilut on pesty pyykinpesukoneessa ja 195/50/15 renkaat on vanteilla :D
https://www.dropbox.com/s/4hc4anb5t48eb ... .04.33.jpg
redi: kiitoksia... parhaani yritän jotta ei ihan heti huomaa että on pienellä budjetilla liikenteessä :) Olinkin näemmä jo aiemmin maininnut että ET = 13.
Se oli sitten siinä. Joku bensaletku vissiin hieman kuumassa paikassa.
http://db.tt/rQyRcpsO
Nyt olis sitten derbyn osaa ihan reilusti tarjolla joten tarjouksia tulemaan. Kokonainen punainen sisusta 100e ei ole ollut autossa kiinni palamishetkellä., kokonainen ehjä kokelauta hopeilla osilla 50e, jarrusatuloita eteen, 1.1 kaasari, uudet jarruputket ja letkut taakse, uudet jarrukilkkeet taakse, umpioita, takavaloja. Suurin osa lähtee nyt romumiehen mukana koska tuon näkösenä ei voi autoa pihassa pitää eikä juuri säilytystilaa nyt.
Edit: niinjuu ja täysin uusi alustasarja polo/derby, vesipumppu ja noista vanteistakin saa tarjota.
http://db.tt/rQyRcpsO
Nyt olis sitten derbyn osaa ihan reilusti tarjolla joten tarjouksia tulemaan. Kokonainen punainen sisusta 100e ei ole ollut autossa kiinni palamishetkellä., kokonainen ehjä kokelauta hopeilla osilla 50e, jarrusatuloita eteen, 1.1 kaasari, uudet jarruputket ja letkut taakse, uudet jarrukilkkeet taakse, umpioita, takavaloja. Suurin osa lähtee nyt romumiehen mukana koska tuon näkösenä ei voi autoa pihassa pitää eikä juuri säilytystilaa nyt.
Edit: niinjuu ja täysin uusi alustasarja polo/derby, vesipumppu ja noista vanteistakin saa tarjota.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Voihan harmitus sentään. No onneksi ei ilmeisesti sattunut henkilövahinkoja.
Noita bensapumpun ymv lähtöjä on tosiaan hyvä kiskoa toisinaan samalla kun tarkastelee muutenkin bensa systeemin kuntoa / tiiveyttä.
Samanlainen putki on myös kaasuttimen tulossa.
Se irtos itsellä remontissa ja ei meinannut enää pysyä paikallaan. Itse korjasin sen tekemällä poikittaisia naarmuja putkeen isoilla pihdellä ja naputtelin liiman kanssa paikallee, hyvä tuli ja kesti käsin kiskoa.
Noita bensapumpun ymv lähtöjä on tosiaan hyvä kiskoa toisinaan samalla kun tarkastelee muutenkin bensa systeemin kuntoa / tiiveyttä.
Samanlainen putki on myös kaasuttimen tulossa.
Se irtos itsellä remontissa ja ei meinannut enää pysyä paikallaan. Itse korjasin sen tekemällä poikittaisia naarmuja putkeen isoilla pihdellä ja naputtelin liiman kanssa paikallee, hyvä tuli ja kesti käsin kiskoa.
Mulla vois olla apu jos viä haluut Derby tehä uusiks .. Löytyis meinaan pirun hyvä aihio.. Omalta romikselta.. Ongelma on vaan että ei oo paperei .. Mut kyllä ne saa hommattuu jos vaan on viitsimystä.. :D:D Voin laittaa kuvan siitä derbystä koska itse haluaisin kyseisen auton kunnostaa mut on golffi nyt alla + muita projektei..
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Korpela: tarkoititko kenties tätä:
http://www.romuarska.com/Purkuautot%20k ... va1939.jpg
Näyttää päältäpäin ihan pirun siistiltä, ja kaiken lisäksi on aivan samanlainen kuin itselläkin oli aikoinaan. Saakohan tuollaista enää liikenteeseen, jos on myyty romutettavaksi?
http://www.romuarska.com/Purkuautot%20k ... va1939.jpg
Näyttää päältäpäin ihan pirun siistiltä, ja kaiken lisäksi on aivan samanlainen kuin itselläkin oli aikoinaan. Saakohan tuollaista enää liikenteeseen, jos on myyty romutettavaksi?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa