Passat -06:n takapyöränlaakerin vaihto?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

ipi76
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.1.2011 17:51

Passat -06:n takapyöränlaakerin vaihto?

ViestiKirjoittaja ipi76 » 18.5.2011 17:20

Onko miten hankala homma vaihtaa takapyöränlaakeria etuvetoiseen Passattiin?
Vinkkejä kiitos :)

Makkis78
-
Viestit: 94
Liittynyt: 17.3.2008 14:47

ViestiKirjoittaja Makkis78 » 18.5.2011 19:03

taitaa tulla navan kanssa joten aika simppeli vaihtaa, jos sähköinen käsijarru niin se pitää säätää "huoltotilaan" ensin.

ipi76
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.1.2011 17:51

ViestiKirjoittaja ipi76 » 18.5.2011 19:47

On sähköinen, mites se huoltotilaan säädetään?

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 19.5.2011 17:12

Taitaa vw huollon hommia olla se huoltotilaan ajo,omasta vaihettiin jarrupalat,niin volkkarin testerillä ajeltiin huoltoasentoon.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.5.2011 17:14

Eikös sen saa ilmankin jos laittaa samat palat takaisin?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 19.5.2011 18:52

^Saa.
Ja kannattaa varata xzn M18-avain napapulttia varten.
Nii ja tietenki momenttiavain ja riitävän järeä väännin jotta saat pultin kiinni.
Muistaakseni kiristysmomentti oli 200 Nm + 180 astetta.

Nii ja jarrusatulan kannakkeen irrotukseen tarvit xzn M14 tai M16 avaimen.
On jo sen verran aikaa navan vaihdosta jotta en muista kumpi se oli.

ipi76
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.1.2011 17:51

ViestiKirjoittaja ipi76 » 19.5.2011 20:02

Okei, kiitos näistä vinkeistä. Pitää sitten laittaa vanhat jarrupalat takaisin paikoilleen niin ei joudu säätöhommiin.

ipi76
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.1.2011 17:51

ViestiKirjoittaja ipi76 » 25.5.2011 10:40

14 milliset oli ne jarrusatulan pultit. Nyt pitäisi kuitenkin saada huoltotilaan ajettua kun oli niin finaalissa jarrupalat...

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 25.5.2011 13:07

200nm + 180 astetta mahtaa mennä isompikin pultti jo poikki.

EDIT, prkl oli se 200 plus 180.
no jo on momentti. kaippa se sen kestää.
nelikoissa oli sitä vähän vähempi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa