Jarrujen ilmausapua kaivataan Jyväskylässä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

Jarrujen ilmausapua kaivataan Jyväskylässä

ViestiKirjoittaja Entris » 20.4.2011 22:29

Projektiautona oleva Jetta kaipaisi kipeästi kokenutta jarrujen ilmaajaa. Autoon on vaihdettu koko jarrusysteemi taakse, eli jarruputket, paineensäädin ja työsylinterit. Lisäksi on vaihdettu pääsylinteri eteen. Nyt on ongelmana että jarrupoljin on perinteisestä ilmauksesta huolimatta edelleen kumimaisen joustava vaikka siinä pientä jäykkyyttä onkin. Paikalle tarvittaisiin alipaineella/paineilmalla toimiva ilmauslaite että saadaan viimeisetkin ilmakuplat pois. Epäilyksenä on että ilma majailee paineensäätimessä eikä halua tulla pois. Itselläni on kompressori, joten pelkkä ilmauslaite ja sen operaattori riittää. En viitsisi itselleni tuota pömpeliä kerran käyttöä varten ostaa.

Jos olet pääsiäisen jälkeen illalla vapaalla ja haluat auttaa VAG-harrastajaa hädässä niin ilmoittele yksityisviestillä tai vaikka tähän ketjuun! Tarjoan pizzat vaivan palkaksi. Auto sijaitsee Jyväskylän keskustassa jäähallin lähistöllä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.4.2011 23:06

Tuon jarrupaineensäädin ilmaantuu ihan normaalisti. Etupää ilmaantuu jopa itsestään painovoimalla kun avaa ilmausruuvit. Takapää taas ei ilmaanu paineilmalla virtausvastuksen takia. Pitää painella poljinta.

Ootko kattonu että sitä ilmaa sitten oikeasti tulee ilmausruuvista? Poljin voi olla pehmeä haperon letkun takia.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 21.4.2011 7:57

Sepä se ongelma onkin kun yhdestäkään nipasta ei tule kuplaakaan ilmaa. Kaikki on 100% jarrunestettä. Olen nyt kolme litraa (!) pumpannut jarrunestettä piiristä läpi mutta edelleen poljin kumimainen. Jos ei tuo alipaineilmain toimi, niin tarjoan joka tapauksessa pizzat sille joka tuon saa ilmattua. :D

Takana on molemmat jarruletkut vaihdettu uusiin joten ne ei ole haperoita. Edessä silmämääräisesti tarkasteltuna jarruletkut näyttäisi olevan ok kunnossa, tosin en voi varmaksi sanoa.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 21.4.2011 9:43

Ihan hyvällä menestyksellä takajarruja on ilmattu painovoimaisesti. Nipat auki muutamaksi tunniksi ja sitten koettamaan. Lisäksi ilmauksessa kannattaa pyrkiä siihen, että paineensäädin on "auki", eli takajouset alhaalla/ säädin mekaanisesti lukittu.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 21.4.2011 14:41

Edessä silmämääräisesti tarkasteltuna jarruletkut näyttäisi olevan ok kunnossa, tosin en voi varmaksi sanoa.


Niin minäkin omasta autosta tutkin ja ihmettelin kun poljin menee lattiaan, no katsastussetä huomasin että letkussa pullistuma, ihan siinä prässäyksen jälkeen. Ei sitä ekavilkaisulla edes huomannu, vasta ku tutki tarkemmin.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 28.4.2011 13:57

Hinasin auton lounaalla paikalliselle autokorjaamolle. Saavat siellä ihmetellä homman kuntoon. Toivottavasti tulee kuntoon. Harmi kun ei löytynyt auttajaa pizzapalkalla. :/

Tämän ketjun saa minun puolestani lukottaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa