VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Enpä tiedä tuosta 2E soveltuvuudesta, motonetissä löytyy AAA-mottiin ohjurikumit:
Tuote 25-2507 Nimike Ohjurin kumi ø7mm BMW/VAG/PSA Hinta 1.50 €
Soveltuvuus seuraaviin motteihin:
1,4 ABD 8.94->95 tarve 8 kpl
1,4 AEX 95->97 tarve 8 kpl
1,6 94->97 tarve 8 kpl
1,8 8.94->98 tarve 8 kpl
2,0 ADY/AGG 94->99 tarve 8 kpl
2,0-16V ABF 94->97 tarve 16 kpl
2,8 VR6 AAA 92->97 tarve 12 kpl
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=25-2507
KUN TAASEN tuo 25-250 koodilla oleva ohjurin kumi kelpaa seuraaviin:
Ohjurin kumi mmVAG/BMW/PSA/Fia
* 1,4 ABD 92->7.94 tarve 8 kpl [1992-1994]
* 1,8 92->7.94 tarve 8 kpl [1992-1994]
* 2,0 2E '94 tarve 8 kpl [1992-1998]
* 1,9TD 92->99 tarve 8 kpl [1992-1999]
Eli näyttäisi olevan eri tavara kyseessä...
Tuote 25-2507 Nimike Ohjurin kumi ø7mm BMW/VAG/PSA Hinta 1.50 €
Soveltuvuus seuraaviin motteihin:
1,4 ABD 8.94->95 tarve 8 kpl
1,4 AEX 95->97 tarve 8 kpl
1,6 94->97 tarve 8 kpl
1,8 8.94->98 tarve 8 kpl
2,0 ADY/AGG 94->99 tarve 8 kpl
2,0-16V ABF 94->97 tarve 16 kpl
2,8 VR6 AAA 92->97 tarve 12 kpl
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=25-2507
KUN TAASEN tuo 25-250 koodilla oleva ohjurin kumi kelpaa seuraaviin:
Ohjurin kumi mmVAG/BMW/PSA/Fia
* 1,4 ABD 92->7.94 tarve 8 kpl [1992-1994]
* 1,8 92->7.94 tarve 8 kpl [1992-1994]
* 2,0 2E '94 tarve 8 kpl [1992-1998]
* 1,9TD 92->99 tarve 8 kpl [1992-1999]
Eli näyttäisi olevan eri tavara kyseessä...
Vr6 kiihtyy
ONko kenellekkään tuttua semmonen ku ainakin nyt kireillä pakkasilla on ilmennyt sellasta kolinaa ainakin 2 ja kolmosvaihteella ajaessa ku on vähän enemmän kierroksia. auto kyllä kiihtyy ja vaihe pysyy sisässä vaikka keppi kolkottaa ja tosi ikävän kuulonen kolina kiihdyttäessä. mutta sitten lämmetessä se niiku on häviivinää :) vaihteen siirtäjästä on otettu se musta painava mutikka pois mikä vissiin vain on keventävinää noita vaihteita. mielipiteitä
Kannattaa sitten kattoa siitä kampiakselin rattaasta (vino hammas) sekä nokka-akseleiden toisesta päästä lovet kohdalleen, tohon vauhtipyörän merkkiin ei kannata liikaa luottaa. Nokka akseleihin on olemassa työkalukin millä pysyy oikeassa asennossa (sopivasti muotoiltu levy). Ja muutenkin vaikka olet tuon kampiakselin merkin laittanut kohdalleen niin nokat voivat olla 180 ast väärässä asennossa. Myös välirattaassa on omat merkit.
Uutena VR6 -94 omistajana kysyisin muutamaa juttua autosta,
- Missä sijaitsee keskuslukkoa ohjaava alipainemotikka (en muista oikeaa nimeä mut se jonne tulee koneelta alipaine ja se ohjaa kaikkien ovienlukkoja ym.)? Korjaisin mut pakkasessa en viitsi purkaa pihalla koko autoa...
- Missä sijaitsee ulkolämpötilananturi? Ei toimi..
Ja jos jollakin kokemusta Sammaltien korjaamosta oulussa?? Menossa keskiviikkona jakopääremonttiin ja samalla kansipahvi vaihtuu..
Tattista valmiiksi avusta!
- Missä sijaitsee keskuslukkoa ohjaava alipainemotikka (en muista oikeaa nimeä mut se jonne tulee koneelta alipaine ja se ohjaa kaikkien ovienlukkoja ym.)? Korjaisin mut pakkasessa en viitsi purkaa pihalla koko autoa...
- Missä sijaitsee ulkolämpötilananturi? Ei toimi..
Ja jos jollakin kokemusta Sammaltien korjaamosta oulussa?? Menossa keskiviikkona jakopääremonttiin ja samalla kansipahvi vaihtuu..
Tattista valmiiksi avusta!
Kiitokset paikannuksesta!
Millä lailla alipainemoottorin tulisi toimia jos se on kunnossa? Ääntää virrat päällä, käynnissä vai miten? Ja onko tietoa mitä maksaa uus jos oma on sökö..? Mistä pumppu ottaa ohjausvirran? Sulake nro? Tai mikä rele..
Tietääkö joku mistä vois saada 3w / 12V vihreitä kannattomia hehkulankalamppuja (ovat valokatkaisioiden, penkinlämmitinkatkaisijoiden sisällä?) Pikkuledin kokoisia, n. 3mm halkaisijaltaan..
Kiitoksia taas etukäteen!
Millä lailla alipainemoottorin tulisi toimia jos se on kunnossa? Ääntää virrat päällä, käynnissä vai miten? Ja onko tietoa mitä maksaa uus jos oma on sökö..? Mistä pumppu ottaa ohjausvirran? Sulake nro? Tai mikä rele..
Tietääkö joku mistä vois saada 3w / 12V vihreitä kannattomia hehkulankalamppuja (ovat valokatkaisioiden, penkinlämmitinkatkaisijoiden sisällä?) Pikkuledin kokoisia, n. 3mm halkaisijaltaan..
Kiitoksia taas etukäteen!
Vr6:sen sairaskertomus
Morjesta!
Ekaa kertaa kirjoittelen tänne vaikkakin auto ollut jo kohtuullisen pitkään. Eli tais olla lokakuu kun ostin tuollaisen vr6:sen Venton ja autolla tullut ajettua talven yli. Melkein auton oston alusta asti on nuo käyntihäiriöt vaivanneet (koeajolla en valitettavasti huomannut). Tyhjäkäynti heitti ja auto nyki lämpimänä pintakaasulla. No vaihtelin autoon osia siinä toivossa, että lähtisi toimimaan normaalisti. Ekana vaihtuivat tulpat boschin nelikärkisiin, jonka jälkeen käynti parani hieman. Seuraavana taisi olla vuorossa bensansuodatin, jonka vaihdolla ei ollut mitään seurauksia. Jokunen viikko sen jälkeen käytin auton volkkarin merkkihuollossa, jossa tekivät alipainetestin sekä ottivat vikakoodit, samalla säätivät myös seokset. Auto antoi vikakoodin moottorinlämpötila anturista, vaihdoin sen ja käynti/kulku ei muuttunut yhtään. Eräs viikonloppu puhdistelin kaasuläpän sekä tyhjäkäynti moottorin (ei vaikutusta). Jonkun ajan päästä vaihdoin virranjakajan kannen - tälläkään operaatiolla ei minkäänlaista vaikutusta. Noh ei siinä muu auttanut kuin kärsiä ja ajella. Töihin oli kuitenkin joka arkipäivä päästävä.
Käytin auton uudestaan vikakoodien luvussa, mutta tällä kertaa toisessa liikkeessä. Sieltä sanoivat, että jäähdytysveden lämpötila-anturista tuli epälooginen signaali, sekä sen, että auton tyhjäkäyntiä ei enää pystynyt säätämään (lapussa luki hienosti, että tyhjäkäynti alle adaptiorajojen).
Viime viikolla käytin auton kolmannessa liikkeessä ja siellä huomasivat, että Eurocable- merkkisten tulpanjohtojen, (jotka olin aikaisemmin uusinut) virranjakajan puoleisten liittimien liitinpäät olivat johdoissa liian pitkät ja ne lyhennettiin, sekä seokset säädettiin taas uudelleen. jäähdytysveden lämpöantura ei tällä kertaa antanut vikakoodia. Huollossa huomasivat myös, että ruiskun läppäkotelossa on väljää sivuttais-suunnassa. Auto toimi huollon jälkeen todella hyvin kunnes ilta koitti ja tyhjäkäynti muuttui tosi terävästi seilaavaksi, sekä nykiminenkin paheni entisestään. Ei siinä muu auttanut kuin etsiä korvaava läppäkotelo ja sellainen löytyi Karjalan purku-pojilta (todella hyvä ja nopea palvelu, osa oli paikallisella matkahuollolla alle vuorokaudessa) Eilen vaihdoin kotelon ja tyhjäkäynti muuttui täysin tasaiseksi ja nykiminenkin katosi sen sileän tien. Tänään auto starttasi täysin moitteitta ja toimi kuin unelma. Kuitenkin ruokatunnilta lähtiessä se ei enää lähtenytkään käyntiin. Hinattiin lähimpään huoltamoon, jossa totesivat että bensapumppu on sanonut itsensä irti.
Toivottavasti tästä oli apua kaikille muille käyntihäiriöistä kärsiville Vr6:sen omistajille.
Ekaa kertaa kirjoittelen tänne vaikkakin auto ollut jo kohtuullisen pitkään. Eli tais olla lokakuu kun ostin tuollaisen vr6:sen Venton ja autolla tullut ajettua talven yli. Melkein auton oston alusta asti on nuo käyntihäiriöt vaivanneet (koeajolla en valitettavasti huomannut). Tyhjäkäynti heitti ja auto nyki lämpimänä pintakaasulla. No vaihtelin autoon osia siinä toivossa, että lähtisi toimimaan normaalisti. Ekana vaihtuivat tulpat boschin nelikärkisiin, jonka jälkeen käynti parani hieman. Seuraavana taisi olla vuorossa bensansuodatin, jonka vaihdolla ei ollut mitään seurauksia. Jokunen viikko sen jälkeen käytin auton volkkarin merkkihuollossa, jossa tekivät alipainetestin sekä ottivat vikakoodit, samalla säätivät myös seokset. Auto antoi vikakoodin moottorinlämpötila anturista, vaihdoin sen ja käynti/kulku ei muuttunut yhtään. Eräs viikonloppu puhdistelin kaasuläpän sekä tyhjäkäynti moottorin (ei vaikutusta). Jonkun ajan päästä vaihdoin virranjakajan kannen - tälläkään operaatiolla ei minkäänlaista vaikutusta. Noh ei siinä muu auttanut kuin kärsiä ja ajella. Töihin oli kuitenkin joka arkipäivä päästävä.
Käytin auton uudestaan vikakoodien luvussa, mutta tällä kertaa toisessa liikkeessä. Sieltä sanoivat, että jäähdytysveden lämpötila-anturista tuli epälooginen signaali, sekä sen, että auton tyhjäkäyntiä ei enää pystynyt säätämään (lapussa luki hienosti, että tyhjäkäynti alle adaptiorajojen).
Viime viikolla käytin auton kolmannessa liikkeessä ja siellä huomasivat, että Eurocable- merkkisten tulpanjohtojen, (jotka olin aikaisemmin uusinut) virranjakajan puoleisten liittimien liitinpäät olivat johdoissa liian pitkät ja ne lyhennettiin, sekä seokset säädettiin taas uudelleen. jäähdytysveden lämpöantura ei tällä kertaa antanut vikakoodia. Huollossa huomasivat myös, että ruiskun läppäkotelossa on väljää sivuttais-suunnassa. Auto toimi huollon jälkeen todella hyvin kunnes ilta koitti ja tyhjäkäynti muuttui tosi terävästi seilaavaksi, sekä nykiminenkin paheni entisestään. Ei siinä muu auttanut kuin etsiä korvaava läppäkotelo ja sellainen löytyi Karjalan purku-pojilta (todella hyvä ja nopea palvelu, osa oli paikallisella matkahuollolla alle vuorokaudessa) Eilen vaihdoin kotelon ja tyhjäkäynti muuttui täysin tasaiseksi ja nykiminenkin katosi sen sileän tien. Tänään auto starttasi täysin moitteitta ja toimi kuin unelma. Kuitenkin ruokatunnilta lähtiessä se ei enää lähtenytkään käyntiin. Hinattiin lähimpään huoltamoon, jossa totesivat että bensapumppu on sanonut itsensä irti.
Toivottavasti tästä oli apua kaikille muille käyntihäiriöistä kärsiville Vr6:sen omistajille.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Melkein auton oston alusta asti on nuo käyntihäiriöt vaivanneet (koeajolla en valitettavasti huomannut). Tyhjäkäynti heitti ja auto nyki lämpimänä pintakaasulla. No vaihtelin autoon osia siinä toivossa, että lähtisi toimimaan normaalisti. Ekana vaihtuivat tulpat boschin nelikärkisiin, jonka jälkeen käynti parani hieman
http://www.brisk.biz/page.php?page=2900
http://www.kaasutinexpertti.fi/silverstone.html
Tuli pitkästä aikaa käynnistettyä taas veera, kun talviseisonnassa ollut. Huomasin samalla että puhaltimessa on häikkää, vika on semmonen että toimii vain 4 asennossa elikkä täysillä, missähän mahtaa olla vika? Seisontaan laittaessa toimi ja nyt ei. Käytin sen säädin paneelin irti ja tarkistin johdot olivat ok. Vinkkejä kaipaisin...
Sitten toinen asia joka on mietityttänyt...tuo vedenlämpötilamittari, se on ollu auton ostosta lähtien ajossa aina jossain 70-85C tienoilla, ei koskaan 90. Öljynlämmöt kuitenkin normaalit 90-100C.
Eikös se kuuluisi nousta suoraan 90C melkoisen nopeasti. Olen kyllä kuullut että saksantuonneissa olisi 80C termari, jolloin lämmöt on alempana vai onko tuo nykyinen termari vain tullut tiensä päähän?
Meinasin sinne nyt uuden termarin kuitenkin vaihtaa ja katsoin tuossa varaosaluetteloa niin sieltä löytyi juuri 80C ja 87C termari, kumpikohan sinne kannattaa laittaa?
Onkos nuo motonetin termarit mistäänkotoisin vai maksanko itseni kipeäksi marmorilla, säästäen kuitenkin ongelmista aiheutunutta vitutusta.
Sitten toinen asia joka on mietityttänyt...tuo vedenlämpötilamittari, se on ollu auton ostosta lähtien ajossa aina jossain 70-85C tienoilla, ei koskaan 90. Öljynlämmöt kuitenkin normaalit 90-100C.
Eikös se kuuluisi nousta suoraan 90C melkoisen nopeasti. Olen kyllä kuullut että saksantuonneissa olisi 80C termari, jolloin lämmöt on alempana vai onko tuo nykyinen termari vain tullut tiensä päähän?
Meinasin sinne nyt uuden termarin kuitenkin vaihtaa ja katsoin tuossa varaosaluetteloa niin sieltä löytyi juuri 80C ja 87C termari, kumpikohan sinne kannattaa laittaa?
Onkos nuo motonetin termarit mistäänkotoisin vai maksanko itseni kipeäksi marmorilla, säästäen kuitenkin ongelmista aiheutunutta vitutusta.
Mulla täsmälleen samanlaiset lämpötilat. Ajossa ~80 tasaisesti ja esim. liikennevaloihin pysähtyessä kesällä nousee yli 90 ja flekti pärähtää käyntiin.
Orkkistermaria ei ole olemassa kuin 80 asteista ja semmoisen itelle laitoin viime kesänä. Mulla ei oo kokemusta motonetin termareista, mutta melkeen kyllä hakisin ihan suosiolla sen alkuperäisen. Ei sillä tainnut hintaa olla kuitenkaan 30-50€ enempää.
Orkkistermaria ei ole olemassa kuin 80 asteista ja semmoisen itelle laitoin viime kesänä. Mulla ei oo kokemusta motonetin termareista, mutta melkeen kyllä hakisin ihan suosiolla sen alkuperäisen. Ei sillä tainnut hintaa olla kuitenkaan 30-50€ enempää.
Kaikissa vr6 golffeissa/ventoissa mitä olen nähnyt ollu noin että lämmöt n.80 mittarin mukaan. Termarin vaihdoin siinä vaiheessa uuteen kun moottoritie ajossa lämmöt ei (ilman lämpötilan ollessa nollassa) nousseetkaan mittarin mukaan yli 70 asteen . Vag-comilla kun kattoo lämpöjä antaakin 85-88 lämmöiksi kun mittaristo näyttää 80-85 ja silloin kun mittari näyttää 90 niin vagcomin mukaan 95. (Myös tuo sininen lämpöanturi vaihdettu uuteen marmorilta haettuun.)
Nyt kun corradossa mulla on vr6 passatin mittaristo niin se näyttää lämmöiksi 90-95 ja vagcomilla katottuna lämmöt edelleen 85-88.
Nyt kun corradossa mulla on vr6 passatin mittaristo niin se näyttää lämmöiksi 90-95 ja vagcomilla katottuna lämmöt edelleen 85-88.
Elikkäs kun tuon termarin vaihtaa, niin termarin kansi myös ilmeisesti vaihtoon, mutta tarvinneeko tuota termostaatin pesää vaihtaa johon se asetetaan, joka on tarvike luetteloissa nimellä termostat housing http://www.vwclubcuracao.com/catalog/po ... php?pID=50
Eikös se siis ole tuo kansi yleensä joka haprastuu/hajoaa kun sen aukasee?
Eikös se siis ole tuo kansi yleensä joka haprastuu/hajoaa kun sen aukasee?
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Jarpki:lle tiedoksi: Itsellä oli sama vika että tuuletin toimi vaan nelosella. Tuulettimen vastus vaihtoon niin rupeaa toimimaan kaikki nopeudet. Vastus on sellanen melko isokokonen mötikkä ja löytyy siitä hantin puolen jalkatilasta missä tuulettimen moottorikin on. Uusi tarvike-osa maksoi muistaakseni pari kymppiä.
Jarrupala asiaa mietiskelin tässä... Onko III Kolopallo VR6:ssa samat jarrut kuin Vr6 Corradossa?
Kun tuossa motonettiä selailin niin VR6 Corradoon ei löydy taakse jarrupaloja ollenkaan O.o Ainoastaan eteen ja nekin mallia 16v/G60. Vr6 Golffiin taas löytyy eteen ja taakse...
Entäpä pyörän laakerit? Näyttäisi motonetin mukaan ainakin taakse olevan samat, mutta entäs eteen?
Edit: Näyttäisi vahvasti että ainakin takapalat on samat Corradoissa samat 1.8 G60/16v/2.0/2.9.
Kun tuossa motonettiä selailin niin VR6 Corradoon ei löydy taakse jarrupaloja ollenkaan O.o Ainoastaan eteen ja nekin mallia 16v/G60. Vr6 Golffiin taas löytyy eteen ja taakse...
Entäpä pyörän laakerit? Näyttäisi motonetin mukaan ainakin taakse olevan samat, mutta entäs eteen?
Edit: Näyttäisi vahvasti että ainakin takapalat on samat Corradoissa samat 1.8 G60/16v/2.0/2.9.
^ne varmaan onkin 280mm jarruille mitä on alkupään vr6 golfit, vaikkakin motonet ilmottaa samat palat 92-98 vuosimalleihin.
Noita 288 jarruja on ainakin 1.8t gti golffeissa ja 1.8t a3 audeissa, ja ne on samat satulat kun 312mm jarruissa. Nuo 288 ja 312 levythän on kanssa paksummat kun 280mm.
Samoin luulen että noissa loppupään vr6 golffeissa on toi mittaristo kans vähän eri versio, meinaan tota koneen lämpöä, kun esim kaverin 97 a3 audi näyttää aina 90 ast, vaikka koneen todelliset lämmöt on 80-95 välissä, ja samalla tavalla tuntuu toimivan kaikki uudemmat autot, kun taas 90-luvun alun autoissa nuo lämpömittarit seilaa huomattavasti enemmän...
Noita 288 jarruja on ainakin 1.8t gti golffeissa ja 1.8t a3 audeissa, ja ne on samat satulat kun 312mm jarruissa. Nuo 288 ja 312 levythän on kanssa paksummat kun 280mm.
Samoin luulen että noissa loppupään vr6 golffeissa on toi mittaristo kans vähän eri versio, meinaan tota koneen lämpöä, kun esim kaverin 97 a3 audi näyttää aina 90 ast, vaikka koneen todelliset lämmöt on 80-95 välissä, ja samalla tavalla tuntuu toimivan kaikki uudemmat autot, kun taas 90-luvun alun autoissa nuo lämpömittarit seilaa huomattavasti enemmän...
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Google löys tollasen, varmaan noissa hinnoissa pyörivät.
http://www.ktcenterkauppa.fi/product_details.php?p=148
http://www.ktcenterkauppa.fi/product_details.php?p=148
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Minusta EDS tuli vasta 95 tai 96.
Onko kukaan tehnyt tota 1.8t IAT sensori vaihtoa? Sais kuulema 2-3hp lisää. Paljonkohan tollasella anturilla ois hintaa?
Linkki
Onko kukaan tehnyt tota 1.8t IAT sensori vaihtoa? Sais kuulema 2-3hp lisää. Paljonkohan tollasella anturilla ois hintaa?
Linkki
Oikeassa olet, ton EDS on ssanut jo II koriseen golffiin + sen ikäsiin autoihin.
Eli se just jarruttaa luistavaa pyörää.
http://www.youtube.com/watch?v=lrVu2WooLbc
Eli se just jarruttaa luistavaa pyörää.
http://www.youtube.com/watch?v=lrVu2WooLbc
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Kytkin jäykkä --> moottorista häviää tehoa?? Kuulostaa erikoiselta. Kytkimessä varmaan vika joka aiheuttaa tehon häviön tunnetta ajaessa. Voiko kytkin jotenkin "jumiutua", siis sillai ettei liiku kunnolla?
Kysymys: Mikäs se anturi oli jonka viasta tulee oireeksi flektin turha pyöriminen ajon jälkeen, ja ilmeisesti myös ajon aikana, vaikka lämmöt on matalalla?
Kysymys: Mikäs se anturi oli jonka viasta tulee oireeksi flektin turha pyöriminen ajon jälkeen, ja ilmeisesti myös ajon aikana, vaikka lämmöt on matalalla?
Vian etsintää!
Vr6 nykii, puutuu, pätkii, ei vastaa kaasuun/vastaa viiveellä, toisinaan lähestulkoon sammuu tyhjäkäynnillä kunnes hörähtää taas viideksi sekunniksi käymää -->meinaa sammua-->hörähtää..... Oireet satunnaisia.
Esimerkki tilanteita: Liikkeelle lähtö, puutuu tai ei vastaa kaasuun, vain todella heikkoa tyhjäkäyntiä. Joskus joutuu sammuttamaan auton risteykseen että päästään taas eteenpäin.
Tai sitten maantienopeuksista tiputtaa vauhdin vaikkapa 40 km/h ja tästä lähtee kiihdyttämään ---> todella voimakasta nykimistä.
Vika korjaantuu kun lyö kytkimen pohjaa ja pumppaa kaasua kunnolla ja syöttää kunnolla bensaa koneelle, joskus tosin käynyt että kone ei tosiaan vastannut kaasuun lainkaan, kävi vain todella heikkoa tyhjäkäyntiä, kunnes sammutti ja käynnisti uudelleen.
Oireet alkoivat jakopääremontin jälkeen, kone oli tuolloin kokonaan irti, samalla asennettiin peltisarja ja katalysaattori tyhjennettin. Kaiken järjen mukaan kaikki anturit pitäisi olla kohdillaan.
Vr6 nykii, puutuu, pätkii, ei vastaa kaasuun/vastaa viiveellä, toisinaan lähestulkoon sammuu tyhjäkäynnillä kunnes hörähtää taas viideksi sekunniksi käymää -->meinaa sammua-->hörähtää..... Oireet satunnaisia.
Esimerkki tilanteita: Liikkeelle lähtö, puutuu tai ei vastaa kaasuun, vain todella heikkoa tyhjäkäyntiä. Joskus joutuu sammuttamaan auton risteykseen että päästään taas eteenpäin.
Tai sitten maantienopeuksista tiputtaa vauhdin vaikkapa 40 km/h ja tästä lähtee kiihdyttämään ---> todella voimakasta nykimistä.
Vika korjaantuu kun lyö kytkimen pohjaa ja pumppaa kaasua kunnolla ja syöttää kunnolla bensaa koneelle, joskus tosin käynyt että kone ei tosiaan vastannut kaasuun lainkaan, kävi vain todella heikkoa tyhjäkäyntiä, kunnes sammutti ja käynnisti uudelleen.
Oireet alkoivat jakopääremontin jälkeen, kone oli tuolloin kokonaan irti, samalla asennettiin peltisarja ja katalysaattori tyhjennettin. Kaiken järjen mukaan kaikki anturit pitäisi olla kohdillaan.
Tarkista kaasuläpän rungosta moniurahihnan puolelta lähtevä noin sormen paksunen letku en tiedä mikä seon mutta itsellä irtosi kun vesipumpun vaihdoin ja jouduin moottoria nostamaan ylöspäin. Se letku menee ilmanputsarinkotelon vierestä/alta ja siinä on semmoinen muovinen nippa johon se työnnetään putsarin kohdalla...itsellä oli siitä kohtaa irti. Auto kävi tyhjäkäynnillä tosi huonosti ja liikkeelle lähtö aika vaikeaa...heti kun letkun laittoi paikalleen palasi normaaliksi. Ihan mielenkiinnosta joku voisi kertoa mikä tuo oletku on? Varmaan joku alipaineletku?
-Onko vikakoodeja luettu?
-Bensansuodatin vaihdettu?
-Jakopää varmasti kohdallaan?
-Bensapumppu menossa?
Kunhan jotain ajatuksia heittelin :D Ne vikakoodit kannattaa ensimmäisenä lukea niin antaa vähä selkoa :>
Ja tuota letkua mietin... Se taitaa olla aktiivihiili-suodattimen (vaimikäseoli?) letku joka poistaa bensahöyryjä tankista imusarjaan, muistaakseni sijaitsee juurikin ilmanputsarin kotelon alla (no ainakin Corradossa ;P ) Viisaammat kertokoon tarkemmin...
-Bensansuodatin vaihdettu?
-Jakopää varmasti kohdallaan?
-Bensapumppu menossa?
Kunhan jotain ajatuksia heittelin :D Ne vikakoodit kannattaa ensimmäisenä lukea niin antaa vähä selkoa :>
Ja tuota letkua mietin... Se taitaa olla aktiivihiili-suodattimen (vaimikäseoli?) letku joka poistaa bensahöyryjä tankista imusarjaan, muistaakseni sijaitsee juurikin ilmanputsarin kotelon alla (no ainakin Corradossa ;P ) Viisaammat kertokoon tarkemmin...
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Auttakaapa nyt taas miestä mäessä..
Kuten ylempänä kerroin niin flekti lähtee pyörimään aina kun auton sammuttaa. Tänään kun sitä kattelin niin huomasin vesipumpunkin käyvän samalla. Eli se flektin lämpötila-anturi vaihtoon? Ja löytyy jäähdyttimen kyljestä kuten Ikonen arveli? Jos niin mistä sieltä? Ja veden lämmöt ei nouse kaupunki-ajossakaan yli 70 asteen, korjaantuuko samalla anturin vaihdolla vai onko muutakin vikaa?
Auton käyntikin on nyt jotenkin ihmeellistä. Toivottavasti korjaantuu kun uusii taas tulpanjohdot. Alle vuosi sitten vaihdetut on täysin kelvottoman oloset (lyö läpi), merkki IGNOTECH tms. Onko suosituksia mitkä johdot kannattaa pistää?
Kuten ylempänä kerroin niin flekti lähtee pyörimään aina kun auton sammuttaa. Tänään kun sitä kattelin niin huomasin vesipumpunkin käyvän samalla. Eli se flektin lämpötila-anturi vaihtoon? Ja löytyy jäähdyttimen kyljestä kuten Ikonen arveli? Jos niin mistä sieltä? Ja veden lämmöt ei nouse kaupunki-ajossakaan yli 70 asteen, korjaantuuko samalla anturin vaihdolla vai onko muutakin vikaa?
Auton käyntikin on nyt jotenkin ihmeellistä. Toivottavasti korjaantuu kun uusii taas tulpanjohdot. Alle vuosi sitten vaihdetut on täysin kelvottoman oloset (lyö läpi), merkki IGNOTECH tms. Onko suosituksia mitkä johdot kannattaa pistää?
Flektiä ja sähköistä vesipumppua ohjaa myös se keltainen anturi termostaatinkopassa, se sama anturi antaa myös lämpötilatiedon mittaristolle, saattais auttaa sen vaihto.
Onko autossa ilmastointi? Sillehän on myös anturi termostaatin kopassa joka voi vaikuttaa flektin pyörimiseen, mutta ei mittarin näyttämään, ja kolmas anturi on eculle (sininen).
Onko autossa ilmastointi? Sillehän on myös anturi termostaatin kopassa joka voi vaikuttaa flektin pyörimiseen, mutta ei mittarin näyttämään, ja kolmas anturi on eculle (sininen).
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Kiitoksia tästä! Pitää tutkia noita antureita lähemmin heti kun kerkeää. Ei ole ilmastointia, eli siinä termostaattikopassa on se yksi anturin paikka tyhjänä. Taitaa itseasiassa vuotaakkin jonkun verran jäähdytysnestettä tuo termarikotelo, eli sen kotelon/ kannen voisi uusia ja pistää samalla uudet anturit. Samalla voisi vaihtaa tuon imuilman lämpöanturin siihen 1.8T:n vastaavaan. Minkähän hintaisia osia nuo kyseiset anturit ja termarikotelo/kansi ovat?
Myös pitäisi jostain löytää hyvän hinta-laatu suhteen omaava sytytysjohdinsarja. Tai ainakin laadukas pitää olla vaikkei kovin halpa olisikaan.
Myös pitäisi jostain löytää hyvän hinta-laatu suhteen omaava sytytysjohdinsarja. Tai ainakin laadukas pitää olla vaikkei kovin halpa olisikaan.
Otinpa tuossa pari päivää sitte ääneen puheeksi että pitäsi auto katsastaa niin kuinka ollakkaan, nyt rupesi kuulumaan mielenkiintoiset rohinat jostain päin voimansiirtoa...
Hiljasesti kun ajaa (<20km/h) niin ei kuulu mitään mutta kun vauhtia kasvattaa niin sellanen tasainen "jyrinä"/"rohina" kuuluu edestä, myös vapaalla rullatessa... Jyrinä on kokoajan tasaista riippumatta siitä kuinka kovaa ajaa, kiihdyttääkö tai jarruttaako.
Sitten kun liikkeessä kääntää jyrkästi (esim. risteyksessä) niin kuuluu kolinaa ja vaimeaa pamahtelua satunnaisesti sekä jyrkkiin mutkiin ajaessa "jyrinä"/"rohina" kasvaa jonkin verran.
Mietin että onkohan jompikumpi pyörän laakeri menossa? Ei kyllä klappia tunnu sivusuunnassa, tosin en ole koettanu että onko klappia kun pyörä on ilmassa.
Mutta jos ei pyörän laakeri ole mennyt niin mitäs sitten? Vetoakselisto? Vaihdelootassa jotain menossa? Bensaa ja tulitikkuja? :D
On vähä tuntematon osa-alue toi vaihteistopuoli...
Vinkkejä?
Hiljasesti kun ajaa (<20km/h) niin ei kuulu mitään mutta kun vauhtia kasvattaa niin sellanen tasainen "jyrinä"/"rohina" kuuluu edestä, myös vapaalla rullatessa... Jyrinä on kokoajan tasaista riippumatta siitä kuinka kovaa ajaa, kiihdyttääkö tai jarruttaako.
Sitten kun liikkeessä kääntää jyrkästi (esim. risteyksessä) niin kuuluu kolinaa ja vaimeaa pamahtelua satunnaisesti sekä jyrkkiin mutkiin ajaessa "jyrinä"/"rohina" kasvaa jonkin verran.
Mietin että onkohan jompikumpi pyörän laakeri menossa? Ei kyllä klappia tunnu sivusuunnassa, tosin en ole koettanu että onko klappia kun pyörä on ilmassa.
Mutta jos ei pyörän laakeri ole mennyt niin mitäs sitten? Vetoakselisto? Vaihdelootassa jotain menossa? Bensaa ja tulitikkuja? :D
On vähä tuntematon osa-alue toi vaihteistopuoli...
Vinkkejä?
Jos vaihdelaatikko ois menossa, niin sieltä on joko öljyt loppu tai sit niitti tulossa ulos. Joka ois jo tullu :)
Pyöränlaakeri jyristää yleensä vain toiseen suuntaan ja kuuluu parhaiten 80-100km vauhdissa. Hiljenee toiseen suuntaan ja voimistuu toiseen.
Vetarit vois jyristää kaikilla nopeuksilla..
Oma veikkaus, joku vetarin nivelistä loppu.
Pyöränlaakeri jyristää yleensä vain toiseen suuntaan ja kuuluu parhaiten 80-100km vauhdissa. Hiljenee toiseen suuntaan ja voimistuu toiseen.
Vetarit vois jyristää kaikilla nopeuksilla..
Oma veikkaus, joku vetarin nivelistä loppu.
Ihan MUTUna vois kuvitella tuossa olevan vastaava kuin vaikka 1,8t koneessa tai jossain diisselissä. Tuollanen tuli vastaan, mut ei näistä koskaan tiiä.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=17-4335
Olettaisin kumminkin et corradoon menee ihan samat osat kun golffiin.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=17-4335
Olettaisin kumminkin et corradoon menee ihan samat osat kun golffiin.
Nonni, tuossa kun tarkemmin tutkiskeli niin tuntuis että äänten lähteeksi osoittautuu tasauspyörästön laakeri (vaimikäseoli) vänkärin puolelta. Ei ihan 100% varmaa, mutta ajon jälkeen vänkärinpuoleinen vetoakselin laippa vaihdelaatikon kyljessä oli kuuma kun taas kuskin puolelta se oli vaan lämpöinen.
Vetareista ei löytynyt kovin suurta klappia.
Saa nyt nähdä että onko tullu öljytki pihalle lootasta...
Meinaa vähä vituttaa :D
Huomenna vien auton pajalle, saa ammattimiehet kattoa että tuleeko lootasta enää ehjää kampetta, ei itellä kiinnosta jostain syystä alkaa roplaamaan :P
Eikös noista romuista ole porsinu noita laatikoita tasauspyörästön kohdalta ennenkin?
EDIT: Kattelin tuossa räjäytyskuvia http://www.wagenstad.com/index.php?modid=113&page=4-99-00. Tuossa ilmeisesti näkyy toi laakeri numerolla 9. Eli Taper roller bearing, mitat 41x68x17.6 ja varaosanumero 113 517 185C-
Ei näyttäisi paljoa maksavan mutta kuinkahan liene työläs vaihtaa??
Vetareista ei löytynyt kovin suurta klappia.
Saa nyt nähdä että onko tullu öljytki pihalle lootasta...
Meinaa vähä vituttaa :D
Huomenna vien auton pajalle, saa ammattimiehet kattoa että tuleeko lootasta enää ehjää kampetta, ei itellä kiinnosta jostain syystä alkaa roplaamaan :P
Eikös noista romuista ole porsinu noita laatikoita tasauspyörästön kohdalta ennenkin?
EDIT: Kattelin tuossa räjäytyskuvia http://www.wagenstad.com/index.php?modid=113&page=4-99-00. Tuossa ilmeisesti näkyy toi laakeri numerolla 9. Eli Taper roller bearing, mitat 41x68x17.6 ja varaosanumero 113 517 185C-
Ei näyttäisi paljoa maksavan mutta kuinkahan liene työläs vaihtaa??
Ritirati kilikali räkspoks. Perkele!
Tuo edellä mainitsemani laakeri ilmeisesti menny laatikosta tasauspyörästön suunnalta tai jotain muuta vastaavaa. Huoltomies tuumasi että olis halvempi vaihtaa koko laatikko kuin että purkais lootan ja vaihtais laakerin... Onko asian laita näin?
Onko kellään kokemusta laatikon avaamisesta ja noiden tasauspyörästön laakereiden vaihdosta? Onnistuuko suht vaivattomasti vai lähenkö hakemaan laatikkoa Iisalmesta :D
Tuo edellä mainitsemani laakeri ilmeisesti menny laatikosta tasauspyörästön suunnalta tai jotain muuta vastaavaa. Huoltomies tuumasi että olis halvempi vaihtaa koko laatikko kuin että purkais lootan ja vaihtais laakerin... Onko asian laita näin?
Onko kellään kokemusta laatikon avaamisesta ja noiden tasauspyörästön laakereiden vaihdosta? Onnistuuko suht vaivattomasti vai lähenkö hakemaan laatikkoa Iisalmesta :D
Kaverin vr6 ensimmäinen laatikko avattiin ja huollatettiin, 800e paukku tuli siitä. Se toimi sellasen vuoden ja sitten siitä tuli rattaat kyljestä ulos. Haettiin sitten Benecarsilta käytetty 180tkm ajettulaatikko 400e hintaan. Se laatkko siinä ehjänä oli, kun myytiin pois. Nyt näyttää kyseinen auto olevankin osina myynnissä jo =D
Kävin laakerit ostamassa, toivottavasti on oikeat laakerit, mitat ainakin passasi... 70e tuli hintaa. Toisaalta vois samalla jakopään laittaa kun kerta joutuu laatikon pois ottamaan.
Jos vaan joku viisaampi osais sanoa että pystyykö tasauspyörästön laakeria vaihtamaan ilman laatikon irroitusta? Tuskinpa...
Laakeri löytyi volkkarin pyöränlaakerisarjasta :D Mitat ainakin täsmää niin pakko kai on uskoa että osa on oikea..
Jos vaan joku viisaampi osais sanoa että pystyykö tasauspyörästön laakeria vaihtamaan ilman laatikon irroitusta? Tuskinpa...
Laakeri löytyi volkkarin pyöränlaakerisarjasta :D Mitat ainakin täsmää niin pakko kai on uskoa että osa on oikea..
Itse olen vaihtanut omaan laatikkooni tasauspyörästön laakerit samalla kun asensin tasauspyörästön lukon. Laakerin saa vaihdettua ainoastaan sisäpuolelta laatikkoa.
Tasauspyörästö irtoaa laatikoista viimeisenä eli ensin vaihteensiirtäjä irti, 5-vaihde irti, kuoret auki, molemmat akselit ja vaihteensiirtäjämekanismi irti ja senjälkeen pääsee nostamaan tasauspyörästön pois. Jos tuon homman haluaa tehdä niin samalla kyllä kannattaa ostaa tiivistesarja laatikkoon (n.100€)
Kun laakerit vaihtaa niin samalla pitää säätää laakereiden päittäisvälys shimmilevyillä. Hommana siis erittäin suuritöinen.
Tasauspyörästö irtoaa laatikoista viimeisenä eli ensin vaihteensiirtäjä irti, 5-vaihde irti, kuoret auki, molemmat akselit ja vaihteensiirtäjämekanismi irti ja senjälkeen pääsee nostamaan tasauspyörästön pois. Jos tuon homman haluaa tehdä niin samalla kyllä kannattaa ostaa tiivistesarja laatikkoon (n.100€)
Kun laakerit vaihtaa niin samalla pitää säätää laakereiden päittäisvälys shimmilevyillä. Hommana siis erittäin suuritöinen.
No niin tietysti... Mittään ei helepolla voi tehdä :D Taitaapa päästä loppupeleissä halvimmalla ja helpoimmalla kun käy vaan toimivan laatikon hakemassa... Ei oikeen kiinnostaisi lähteä lootaa purkamaan atomeiksi kun ei kokemusta ole eikä aikaa saatika sitten kunnon tilojakaan missä vois rauhassa harrastaa...
Ensimmäinen viesti tälle forumille, jos jotain teen väärin :s
Passatiin ostettiin vaihtomoottori, saksasta tuotu VR6 entisen vastaavan tilalle, kilometreistä ei tietoa.
Kysymys olisi alla olevasta kuvasta (jos linkitys onnistuu). Eli kampiakselin merkit ovat kohdallaan, mutta nokka-akselit eivät ole vaakatasossa. Onko jako hypännyt tai jakopää asennettu väärin? Ajossa kai pitäisi huomata tälläinen?
Ylemmän ketjun ohjurit vaikuttavat melko uusilta. Koneessa vaihteisto paikallaan, eli alempaa ei ole (vielä) tutkittu.
Onko nokka-akseleiden hammaspyörät yhden hampaan väärässä vai kahden ketjun välinen hammaspyörä hieman väärässä asennossa?
EDIT:
Vastaus alla olevaan juuj:n kysymykseen:
Kyllä mäntä 1. on yläkuolokohdassa, kampiakselin merkin mukaan. Nokkien kääntö yhden hampaan verran menee jo yli. Eli keskiratas mahdollisesti väärässä asennossa? Tätä virhettä ei nyt kuitenkaan ruveta korjaamaan, vaan kokeillaan näin (auton omistajan päätös).
Passatiin ostettiin vaihtomoottori, saksasta tuotu VR6 entisen vastaavan tilalle, kilometreistä ei tietoa.
Kysymys olisi alla olevasta kuvasta (jos linkitys onnistuu). Eli kampiakselin merkit ovat kohdallaan, mutta nokka-akselit eivät ole vaakatasossa. Onko jako hypännyt tai jakopää asennettu väärin? Ajossa kai pitäisi huomata tälläinen?
Ylemmän ketjun ohjurit vaikuttavat melko uusilta. Koneessa vaihteisto paikallaan, eli alempaa ei ole (vielä) tutkittu.
Onko nokka-akseleiden hammaspyörät yhden hampaan väärässä vai kahden ketjun välinen hammaspyörä hieman väärässä asennossa?
EDIT:
Vastaus alla olevaan juuj:n kysymykseen:
Kyllä mäntä 1. on yläkuolokohdassa, kampiakselin merkin mukaan. Nokkien kääntö yhden hampaan verran menee jo yli. Eli keskiratas mahdollisesti väärässä asennossa? Tätä virhettä ei nyt kuitenkaan ruveta korjaamaan, vaan kokeillaan näin (auton omistajan päätös).
Viimeksi muokannut Weqqe88, 13.4.2011 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse tein myös jakopääremontin tuossa kuukausi takaperin ja huomattii siinä sitten että nokat oli myös mulla yhden piikkin verran myöhässä.
Ja onhan sulla tossa 1. mäntä yläkuolokohdassa?
Ei tuota nyt ajossa huomaa, auto toimii täysin normaalisti, ainanki mulla yhden piikin heiton aikana. Yläkierroksille tulee jonkun verran potkua kun laittaa nuo kohdilleen ja auto muuttuu pikkusen herkemmäksi, mutta ei tuommonen selviäisi muuta kun katsomalla.
Ja onhan sulla tossa 1. mäntä yläkuolokohdassa?
Ei tuota nyt ajossa huomaa, auto toimii täysin normaalisti, ainanki mulla yhden piikin heiton aikana. Yläkierroksille tulee jonkun verran potkua kun laittaa nuo kohdilleen ja auto muuttuu pikkusen herkemmäksi, mutta ei tuommonen selviäisi muuta kun katsomalla.
VR6 Ei Käynnisty
Elikkäs tossa viimekesänä tuli tällainen ongelma passattiin, että kun auton laittoi käyntiin ja vahingossa päästi kytkimen liian nopeasti ja moottori sammui niin ei jumankauta millään ilveellä enään käymää vaikka starttas ja starttas, ni sitä sitä mustaa sauhua tuli putkesat perkele startin aikana....ja vaikka sammutti moottorin ihan normaalistikkin niin ei helkkarillakaan hurraamaan uudestaan ?
Nyt varmaan ihmettelettikin että miten se edes lähti aina käymään kun niitä kertoja oli useita liikennevaloissa, kotipihalla, kaupan parkkipaikalla.
Aina kävi sillaila että starttas hurahti käymään 2000 rpm mään ja välittömästi sammui sit ei tarvinnut edes kokeilla käymään enään....muutakuin sitten taas joskus 15-20 minuutin päästä niin oi että kun käynnistyi hyvin taas ?? hei oikeesti mitä ihmettä ?
Nyt auto on seisonut pihassa puolisen vuotta ja olis ihan nastaa saada se kesäks kuntoon mutta mistä lähtee hakemaan vikaa ?
Kiitti jo etukäteen vinkeistä ;)
Nyt varmaan ihmettelettikin että miten se edes lähti aina käymään kun niitä kertoja oli useita liikennevaloissa, kotipihalla, kaupan parkkipaikalla.
Aina kävi sillaila että starttas hurahti käymään 2000 rpm mään ja välittömästi sammui sit ei tarvinnut edes kokeilla käymään enään....muutakuin sitten taas joskus 15-20 minuutin päästä niin oi että kun käynnistyi hyvin taas ?? hei oikeesti mitä ihmettä ?
Nyt auto on seisonut pihassa puolisen vuotta ja olis ihan nastaa saada se kesäks kuntoon mutta mistä lähtee hakemaan vikaa ?
Kiitti jo etukäteen vinkeistä ;)
Jäähdytinnesteen lämpötila-anturi
Hetkinen nyt onko nämä kaikki anturat siinä paisuntasäiliössä kiinni ? Ja miten tarkistaa kun eikös siellä ole sellainen paksu kuparilanka vain paisuntasäiliössä ? no kertokaa te jotka varmasti tiedätte :)
Vai voisiko olla että se kamalan kokoinen johtonippu siinä moottorin oikealla puolella olisi piuhat hapettunut tai höllillä tai jotain ?:P
kiitos.
Vai voisiko olla että se kamalan kokoinen johtonippu siinä moottorin oikealla puolella olisi piuhat hapettunut tai höllillä tai jotain ?:P
kiitos.
Sininen on eculle, keltanen mittaristolle +flektin/sähkösen vesipumpun ohjausboksille, musta ilmastoinin anturi.
Omasta keltaisesta-anturista otin johdon irti, kun flekti pyörii kokoajan. Mittari lakkasi toimimasta ja myös flekti pyörimästä kokoajan.
Mutta nopeampi nopeus flektissä toimii vielä. Onko sen anturi jäähdyttäjän kyljessä?
Uutta anturia odotellessa...
^^flektiä ohjaa myös tosiaan se syylerin anturi, kovempi nopeus taisi tulla suoralla ohjauksella flektille siltä...
^jos sininen anturi on rikki vaikuttaa kyllä käyntiinlähtöön, siltä menee tieto eculle. Kokeilla voi mitä vaikuttaa käyntiin lähtöön kun ottaa sinisen anturin piuhan irti kun kone on lämmin, silloin ecu käyttää oletus arvona 80 ast.
^jos sininen anturi on rikki vaikuttaa kyllä käyntiinlähtöön, siltä menee tieto eculle. Kokeilla voi mitä vaikuttaa käyntiin lähtöön kun ottaa sinisen anturin piuhan irti kun kone on lämmin, silloin ecu käyttää oletus arvona 80 ast.
Noilla kilometreillä tulee heti ekaksi mieleen että onko se jakopää rempattu? Jos ei, niin pitäisin jo kiirettä tuossa vaiheessa ko. asian kuntoon hoitamisen kanssa. VR6:n kone kun ei oo vapaasti pyörivää mallia, eli jos jakopäässä jotain hajoo niin ympärillä jotain muutakin sen seurauksena hajoo. Yleensä taitaa olla niin että kansi ja venat tekee treffit... ;) Tämän ketjun lukaseminen alusta asti kertonee kohtuullisessa määrin siitä, että mistä oikein on kyse.
Jos jakopää kuitenkin on rempattu, niin sen jälkeen sitten sen ketjunkiristimen kimppuun. Sen laakerin voi kuulemma vaihtaa erikseenkin, mokoma kiristin sinällään ei taida olla niitä kaikkein edullisimpia hankintoja...
Jos jakopää kuitenkin on rempattu, niin sen jälkeen sitten sen ketjunkiristimen kimppuun. Sen laakerin voi kuulemma vaihtaa erikseenkin, mokoma kiristin sinällään ei taida olla niitä kaikkein edullisimpia hankintoja...
Tervehdys taas!
Loppukesän-syksyn mystiset käynnistymisongelmat ei koskaan selvinneet, kylmän talven VeeRa lähti kuitenkin taas kuin palmun alta käyntiin. Nyt keväällä sitten taas sitä vajaalla käymistä ja sutkutusta muutama sekunti. Uusi välitön startti ohittaa kuitenkin tuon vaiheen, joten enpä taida jaksaa vaivata päätäni enää aiheella. Lämpimänä lähtee useimmiten laakista.
Kevään -11 uudet murheet, kattoluukku. Sieltä näytti joku "alumiinikelkka" katkenneen kuskin puolelta, pieni pätkä vain kulkee kiskolla vaijerin mukana. Kävinpähän merkkiliikkeessä kyselemässä, kyseinen kikkare 124€ mikäli nyt kartalta oikea löytyi. Kuvittelin että sinne saa sähkölasin tyyliin täyden korjaussatsin(vaijerit+kalikat) vaikkapa 100-200 hintaan, mutta ei.. Tässä kohtaa kannattaisi vaihtaa kaikki, mutta en helvetissä ala montaa sataa euroa lyömään kattoluukun korjaamiseen. Sinällään hupaisaa että motonetista saa konepellin 119 eurolla:D
eBay ei löytänyt kyseisiä osia, viime kesänä ostelin sieltä hyvällä menestyksellä milloin mitäkin, uusia alkuperäisosia. Kyselin myös takaluukun ja ovien tiivisteitä, rapiat 200€ kierros kolmeoviseen..
Jos jollakin on kokemusta tuosta kattoluukun leviämisestä, heittäkäähän kommenttia mikä olisi järkevää tässä kohtaa!
Loppukesän-syksyn mystiset käynnistymisongelmat ei koskaan selvinneet, kylmän talven VeeRa lähti kuitenkin taas kuin palmun alta käyntiin. Nyt keväällä sitten taas sitä vajaalla käymistä ja sutkutusta muutama sekunti. Uusi välitön startti ohittaa kuitenkin tuon vaiheen, joten enpä taida jaksaa vaivata päätäni enää aiheella. Lämpimänä lähtee useimmiten laakista.
Kevään -11 uudet murheet, kattoluukku. Sieltä näytti joku "alumiinikelkka" katkenneen kuskin puolelta, pieni pätkä vain kulkee kiskolla vaijerin mukana. Kävinpähän merkkiliikkeessä kyselemässä, kyseinen kikkare 124€ mikäli nyt kartalta oikea löytyi. Kuvittelin että sinne saa sähkölasin tyyliin täyden korjaussatsin(vaijerit+kalikat) vaikkapa 100-200 hintaan, mutta ei.. Tässä kohtaa kannattaisi vaihtaa kaikki, mutta en helvetissä ala montaa sataa euroa lyömään kattoluukun korjaamiseen. Sinällään hupaisaa että motonetista saa konepellin 119 eurolla:D
eBay ei löytänyt kyseisiä osia, viime kesänä ostelin sieltä hyvällä menestyksellä milloin mitäkin, uusia alkuperäisosia. Kyselin myös takaluukun ja ovien tiivisteitä, rapiat 200€ kierros kolmeoviseen..
Jos jollakin on kokemusta tuosta kattoluukun leviämisestä, heittäkäähän kommenttia mikä olisi järkevää tässä kohtaa!
Automaattivaihteiston liittimet
Sori Mikkem ja Ikonen, laitan oman kysymykseni tähän väliin. Eli taas ongelmaa, kiitos juuj:lle edelliseen vastaukseen.
Googlen ja ffp:n foorumin haut ei tuottaneet tulosta. Kysymys on kuvan liittimistä:
Kuvassa siis vanha automaattivaihteisto (päältä edestäpäin) ja uuden moottorin mukana tulleessa automaattivaihteistossa ei ole vasemman alakulman liitintä ollenkaan.
Osaisiko joku siis kertoa tuon liittimen ja mahdollisesti noiden kolmen muun tarkoitusta/nimiä?
Googlen ja ffp:n foorumin haut ei tuottaneet tulosta. Kysymys on kuvan liittimistä:
Kuvassa siis vanha automaattivaihteisto (päältä edestäpäin) ja uuden moottorin mukana tulleessa automaattivaihteistossa ei ole vasemman alakulman liitintä ollenkaan.
Osaisiko joku siis kertoa tuon liittimen ja mahdollisesti noiden kolmen muun tarkoitusta/nimiä?
Tulipa eilen nypättyä Corradosta kone ja laatikko poikkeen. Oli muuten yllättävän nätti homma! Tasauspyörästön laakerissa klappia ja vänkärin puoleinen sisempi vetonivel väljä... Lisäksi laatikosta haljennu startin vierestä etutuennan korvakko huit helevettiin :o Eli uus laatikko ostoslistalle...
Palaan vielä tuohon vetoakselipuoleen vielä, eli toi sisempi vetonivel taitaa olla samaa tavaraa kuin VR6 Golffissa, koska laatikkokin on samaa tavaraa (välitykset hieman poikkeaa)... Vahvistaako joku tiedon oikeaksi?
Lisäksi mietiskelin tuossa, kun aiemmin on täällä ollu puhetta noista moottorin tuennan kumeista jotka voi korvata jääkiekoilla... Mitenkäs toi laatikonpuoleinen tuennan kumi? Sitä ei taida saada elvytettyä mitenkään...? Oli toki puhetta sikaflexistä sun muusta mutta lienekkö kestävä ratkaisu.
Saako tuota laatikon puoleista tuennan kumia mistään muualta kuin marmorilta? Nimittäin marmorilla oli mukavasti 70e hintaa tuolla palikalla :D Taitaa samaan hintaan saada jostain jäykempää tavaraa? Onko kukaan mistään tilannu mitään koskaan ikinä milloinkaan? :)
Palaan vielä tuohon vetoakselipuoleen vielä, eli toi sisempi vetonivel taitaa olla samaa tavaraa kuin VR6 Golffissa, koska laatikkokin on samaa tavaraa (välitykset hieman poikkeaa)... Vahvistaako joku tiedon oikeaksi?
Lisäksi mietiskelin tuossa, kun aiemmin on täällä ollu puhetta noista moottorin tuennan kumeista jotka voi korvata jääkiekoilla... Mitenkäs toi laatikonpuoleinen tuennan kumi? Sitä ei taida saada elvytettyä mitenkään...? Oli toki puhetta sikaflexistä sun muusta mutta lienekkö kestävä ratkaisu.
Saako tuota laatikon puoleista tuennan kumia mistään muualta kuin marmorilta? Nimittäin marmorilla oli mukavasti 70e hintaa tuolla palikalla :D Taitaa samaan hintaan saada jostain jäykempää tavaraa? Onko kukaan mistään tilannu mitään koskaan ikinä milloinkaan? :)
Jäähytinnesteet vuotaa ?
Kertokaahan viisaat miksi minun vr:kutoseni poistaa jäähdytinnestettä paisuntasäiliön niistä neliönmuotoisista koloista ?:)
Olisiko siinä paisarinkorkissa jotakin vänkää :p
laitan tähän vielä senverran lisää että voisiko olla mahdollista että bensiininsuodatin on tukossa kun jos autolla ajelee ja sitten sammutaa pikkuisen pitemmäks aikaan niin ei ikinä ensimmäisellä startilla käyntiin ? nyt olen vain vaihtanut sen sinisen lämpötila-antuin :)
Ja missä on vr6 polttoainesuodatin !? : D Laittakaa kuvaa kiitos ?:)
laittakaahan ajatuksia mistä voisi olla kyse :)
Kiitoksia :)))
Olisiko siinä paisarinkorkissa jotakin vänkää :p
laitan tähän vielä senverran lisää että voisiko olla mahdollista että bensiininsuodatin on tukossa kun jos autolla ajelee ja sitten sammutaa pikkuisen pitemmäks aikaan niin ei ikinä ensimmäisellä startilla käyntiin ? nyt olen vain vaihtanut sen sinisen lämpötila-antuin :)
Ja missä on vr6 polttoainesuodatin !? : D Laittakaa kuvaa kiitos ?:)
laittakaahan ajatuksia mistä voisi olla kyse :)
Kiitoksia :)))
Viimeksi muokannut Bondos, 28.4.2011 18:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
vr6 bensapumpun rele.
Missäs mahtaa olla vr6 mk III kolopallon bensapumpun rele? ei lähe pumppupyörimää ku virrat kääntää päälle.
EIpä auttanu virtalukon pohja mitään. Ei yritäkään käynnistyä... Mikähän mahtaa olla sinilnen pieni liitin jossa kaksi tosi pientä naaraspuoleista "tinniä" joka tulee ratin taakse ja mihin se pitäisi tulla en löytänyt paikkaa? Epäilyttää vain hieman kun näkyy kaikenmaailman johtoja aina löytyvän lisää.
Onko muuten virtalukot samoja kaikissa volkkareissa? Kun näyttäs että on koko virtalukko vaihdettu.
Onko muuten virtalukot samoja kaikissa volkkareissa? Kun näyttäs että on koko virtalukko vaihdettu.
Todennäköisesti joutuu pikkusen hienosäätämään satulan paikkaa sisäänpäin. Itselle tein noihin 312 jarrusatuloiden kanssa sopivan paksusen metallilevyn satulan kiinnityksen alle jolla se siirtyi sisäänpäin (ja samalla uudet pitemmät pultit).
Nuo 312 jarrut ovat suoraan vaihtokelpoiset 288 tilalle. (ainakin iv korisissa, satula on sama kannakerauta eri). Jarruletkut täytyi myös vaihtaa.
edit. katoin vielä niin sama kannakerauta näyttäs oleva 3 ja 4 korisissa 288 jarruissa.
Nuo 312 jarrut ovat suoraan vaihtokelpoiset 288 tilalle. (ainakin iv korisissa, satula on sama kannakerauta eri). Jarruletkut täytyi myös vaihtaa.
edit. katoin vielä niin sama kannakerauta näyttäs oleva 3 ja 4 korisissa 288 jarruissa.
^Oliskohan tämmösistä adaptereista tohon hommaan apuja? Oli tosiaan itelläki mielessä, että ois nuo ATE:n 288 milliset jarrut laittanu satuloineen päivineen, mutta eipä sitten kuitenkaan tullut hommaan alettua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa