Golf III iskareiden uusinta
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III iskareiden uusinta
Oon tässä miettinyt, että pitäis varmaan laittaa alustaan uudet iskarit ainakin, ehkä alustasarjankin. Auto huojuu ja heiluu mutkissa viimeistä päivää ja takana kolisee melko vahvasti kovemmissa töyssyissä. Muutama huoltomies on maininnut asiasta mutta katsastuksessa meni kirkkaasti läpi...
Kyselisin siis, että kuinka paljon maksaa yleensä alustasarjat golfiin ja paljonko suurinpiirtein yksittäiset iskarit?
Vai kannattaako -94 golfiin enää laittaa mitään laadukkaampaa tavaraa. Auto on muuten hyvässä kuosissa , ruosteeton alusta jne., et sen kannalta voisi laittaa parempaa alustaakin. Joitakin hintoja olen löytänyt ja tutkinut mutta kiinnostais jos joku teistä tietäis joitain erikoisempia...
Kyselisin siis, että kuinka paljon maksaa yleensä alustasarjat golfiin ja paljonko suurinpiirtein yksittäiset iskarit?
Vai kannattaako -94 golfiin enää laittaa mitään laadukkaampaa tavaraa. Auto on muuten hyvässä kuosissa , ruosteeton alusta jne., et sen kannalta voisi laittaa parempaa alustaakin. Joitakin hintoja olen löytänyt ja tutkinut mutta kiinnostais jos joku teistä tietäis joitain erikoisempia...
http://www.autovaruste.net/content/fi/11501/35181/2832/2832.html
Siitä halvalla hyväksi todettu Jom korkeussäädettävä alustasarja. Ei tuolla hinnalla kantta ostaa mtn kiinteätä -40mm sarjaa. Melkein samanhintaiseksi tulee jo jostain Motonetistä uudet iskarit ja jouset..
Siitä halvalla hyväksi todettu Jom korkeussäädettävä alustasarja. Ei tuolla hinnalla kantta ostaa mtn kiinteätä -40mm sarjaa. Melkein samanhintaiseksi tulee jo jostain Motonetistä uudet iskarit ja jouset..
Tuota mä itseasiassa katselinkin aikaisemmin. Paljonko asennus suurinpiirtein maksaa...
Jes.. kyllähän se autolle tekis vähäsen kunniaaa jos laittais kunnon alustan. Muuten tosi hyvässä kunnossa kyllä auto.
Ei viitti kuitenkaan kovin matalaksi autoa laittaa, koska nykyisin kerrostaloalueen pihaa ei hoideta oikeastaan yhtään (kesällä pärjää, mutta talvisin ei yhtään) ja ei viittisi auto samantien hajoittaa. Ja kesällä työt Teuvan suunnassa mökkityömaalla joka on suht heikko happisen peltotien päässä....
Jes.. kyllähän se autolle tekis vähäsen kunniaaa jos laittais kunnon alustan. Muuten tosi hyvässä kunnossa kyllä auto.
Ei viitti kuitenkaan kovin matalaksi autoa laittaa, koska nykyisin kerrostaloalueen pihaa ei hoideta oikeastaan yhtään (kesällä pärjää, mutta talvisin ei yhtään) ja ei viittisi auto samantien hajoittaa. Ja kesällä työt Teuvan suunnassa mökkityömaalla joka on suht heikko happisen peltotien päässä....
Paljonko asennus suurinpiirtein maksaa...
0€ kun vaihtaa itse + pyörien suuntaus siihen päälle 50-100€ riippuen paikasta.
Jos nyt vähän työkalut käsissä pysyy niin melko simppeli puuha tuo alustan vaihto.
Jossain pajalla varmaan max. pari tuntia menee aikaa, kun alustan vaihtaa. Hinta sitten tuntiveloituksen mukaan.
kyllähän edellisen auton (BMW e34) kanssa tuli taisteltua ja leikittyä työkalujen kanssa. Eli kyllä pitäis onnistua. Mutta paikka on vähän vaikea löytää. Kerrostalon pihalla ei oikein onnistu, eikä muutenkaan ole mitään paikkaa kotipaikkakunnalla. Kaverin luona olen tehnyt enimmäkseen töitä Jurvassa, mutta en tiedä iskareiden vaihdosta. ´Ja jos ei meinaa oma näppäryys riittää, niin kaverin isä on tehnyt autohommia +30v ni siltä varmaan saa apua..
Mielelläänhän nuo kuitenkin ammattiliikkeessä vaihtaisin. Mutta saa nähdä...
Mielelläänhän nuo kuitenkin ammattiliikkeessä vaihtaisin. Mutta saa nähdä...
Kolmosessa alustan vaihto taitaa mennä samoin kuin mitä esim. corradossa, kakkiksessa ym. tuon ikäluokan vermeissä.
Yläpäästä mutteri irti, kaksi pulttia alapäästä irti ja iskarijousipaketti onkin jo käsissä, siitä vaan yläpään kumi ja laakeri uuteen tolppaan ja uudet kamat paikalleen. Ei paljoa helpompaa voi olla. Takana ei tartte edes mitään kumeja ja laakereita vaihdella ja siellä ei ole alapäässäkään, kun yksi pultti avattavana.
Toki jousipuristimet tarvitsee, että saa yläpään kumin ja laakerin vaihdettua, mutta niitä saa parilla kympillä vaikka Motonetistä.
Ja sitten iskarin yläpään mutterin avaamiseen tarvitsee sopivan työkalun, jotta saa samaan aikaan pidettyä iskarintolpasta kuusiokololla kiinni, kun vääntää sen mutterin auki.
Itse tein hylsyyn lovet rälläkällä, jotta sain pihdeillä väännettyä samalla sitä, kun kuusiokololla pidin iskarintolppaa räikällä hylsyn läpi kiinni. Toki tuohon löytyy sopivia lenkkejäkin, mutta en jaksanut lähteä etsimään mistään.
Ja jos on pulttipyssy käytettävissä, niin sillä se aukeaa ilman mitään kiinnipitämisiä.
edit. Niin ja yläpäät tulee kiristää kiinni vasta kun auto on maassa.
Ja tietysti kannattaa vanhan iskarin yläpäätä purkaessa katsoa miten ne osat siellä on, jotta tulee uuteenkin tolppaan oikeaan järjestykseen.
Yläpäästä mutteri irti, kaksi pulttia alapäästä irti ja iskarijousipaketti onkin jo käsissä, siitä vaan yläpään kumi ja laakeri uuteen tolppaan ja uudet kamat paikalleen. Ei paljoa helpompaa voi olla. Takana ei tartte edes mitään kumeja ja laakereita vaihdella ja siellä ei ole alapäässäkään, kun yksi pultti avattavana.
Toki jousipuristimet tarvitsee, että saa yläpään kumin ja laakerin vaihdettua, mutta niitä saa parilla kympillä vaikka Motonetistä.
Ja sitten iskarin yläpään mutterin avaamiseen tarvitsee sopivan työkalun, jotta saa samaan aikaan pidettyä iskarintolpasta kuusiokololla kiinni, kun vääntää sen mutterin auki.
Itse tein hylsyyn lovet rälläkällä, jotta sain pihdeillä väännettyä samalla sitä, kun kuusiokololla pidin iskarintolppaa räikällä hylsyn läpi kiinni. Toki tuohon löytyy sopivia lenkkejäkin, mutta en jaksanut lähteä etsimään mistään.
Ja jos on pulttipyssy käytettävissä, niin sillä se aukeaa ilman mitään kiinnipitämisiä.
edit. Niin ja yläpäät tulee kiristää kiinni vasta kun auto on maassa.
Ja tietysti kannattaa vanhan iskarin yläpäätä purkaessa katsoa miten ne osat siellä on, jotta tulee uuteenkin tolppaan oikeaan järjestykseen.
Viimeksi muokannut Eemeli, 28.3.2011 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jes..
Pitäis olla pulttipyssy käytössä. Onko jotain kuvallisia ohjeita, ihan muuten vaan. Kyll ymmärsin mitä meinasit, mutta ihan lisä ohjeeksi jos sais. Mä mietinkin ettei tuo iskari homma kovin vaikea voi olla, yks huoltomies mulle selitteli melko sekavasti sen homman joskus ja sanoi, että on melko vaikea operaatio. Mutta se tyyppi kyll tais olla myös rahan perään tietyissä määrin, vaikka paljon alennusta antoikin...
Pitäis olla pulttipyssy käytössä. Onko jotain kuvallisia ohjeita, ihan muuten vaan. Kyll ymmärsin mitä meinasit, mutta ihan lisä ohjeeksi jos sais. Mä mietinkin ettei tuo iskari homma kovin vaikea voi olla, yks huoltomies mulle selitteli melko sekavasti sen homman joskus ja sanoi, että on melko vaikea operaatio. Mutta se tyyppi kyll tais olla myös rahan perään tietyissä määrin, vaikka paljon alennusta antoikin...
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Biltemasta iskarityökalu 9,90e http://ra.fi/eoqY
Ei nyt äkkiseltään tule mieleen mistään kuvallista ohjetta.
No tuosta nyt ei saa vaikeata tekemälläkään.
Niin ja itseasiassa jos nyt ei haluaa alkaa pennosia oikein säästelemään niin kannattanee ostaa kokonaan uudet iskarin yläpään kumit ja laakerit samalla. Tuskin ne vanhat ihan tikissään enää on, ja eipähän tartte niitä jousipuristimiakaan.
yks huoltomies mulle selitteli melko sekavasti sen homman joskus ja sanoi, että on melko vaikea operaatio
No tuosta nyt ei saa vaikeata tekemälläkään.
Niin ja itseasiassa jos nyt ei haluaa alkaa pennosia oikein säästelemään niin kannattanee ostaa kokonaan uudet iskarin yläpään kumit ja laakerit samalla. Tuskin ne vanhat ihan tikissään enää on, ja eipähän tartte niitä jousipuristimiakaan.
Toinen vaihtoehto on tosiaan tärvellä parit hylsyt. Orginaalit yläpään mutterit 21mm
jomi rs setissä ainakin oli 22mm...
Keskimmäinen yläpään holkin ruuvamiseen, tehty 14mm hylsystä.
Tulee tietenkin halvemmaksi tuo bilteman hylsysetti.
E: Jos tuntuu että ei omat taidot riitä nii vieppä suosiolla nyrkkipajalle ja kuten Eemeli mainitsikin jo niin ylälimput vaihtoon samantien...
jomi rs setissä ainakin oli 22mm...
Keskimmäinen yläpään holkin ruuvamiseen, tehty 14mm hylsystä.
Tulee tietenkin halvemmaksi tuo bilteman hylsysetti.

E: Jos tuntuu että ei omat taidot riitä nii vieppä suosiolla nyrkkipajalle ja kuten Eemeli mainitsikin jo niin ylälimput vaihtoon samantien...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa