Ebay-huijaus
Valvoja: ffp jäsenet
Ebay-huijaus
Aattelin tänne kirjoittaa varoittavan esimerkin ebay-huijauksesta, vaikka tässä rahallisesti ei takkiin paypalin ansiosta tällä kertaa tullutkaan.
Brittien ebayssä semmoinen myyjä kuin reevawheels, möi huokoiseen hintaan bbs lm-r replicoita. Kysyin toimituskuluja ja renkaita vanteiden päälle ja tarjousvastaus tulikin saman päivän aikana. Niinpä "huusin" itselleni ko. itemin sovitulla hinnalla ja maksoin paypalilla. Tämän jälkeen kaikenlainen kommunikaatio lakkasi, ei mitään vastausta meileihin.
Lopuksi viimeinen viesti, jossa ilmoitin aukaisevani disputen, meni ilmeisesti perille, sillä myyjä sai jotenkin poistettua itemin ebaysta --> en pysty antamaan negat. palautetta :)
Välttäkää siis brittien ebayssä reevawheels-nimimerkkistä myyjää jos ette ylimääräistä stressiä halua, kerrassaan huonoa palvelua. Onko kellään muuten kokemusta ko. myyjästä/paikasta?
Brittien ebayssä semmoinen myyjä kuin reevawheels, möi huokoiseen hintaan bbs lm-r replicoita. Kysyin toimituskuluja ja renkaita vanteiden päälle ja tarjousvastaus tulikin saman päivän aikana. Niinpä "huusin" itselleni ko. itemin sovitulla hinnalla ja maksoin paypalilla. Tämän jälkeen kaikenlainen kommunikaatio lakkasi, ei mitään vastausta meileihin.
Lopuksi viimeinen viesti, jossa ilmoitin aukaisevani disputen, meni ilmeisesti perille, sillä myyjä sai jotenkin poistettua itemin ebaysta --> en pysty antamaan negat. palautetta :)
Välttäkää siis brittien ebayssä reevawheels-nimimerkkistä myyjää jos ette ylimääräistä stressiä halua, kerrassaan huonoa palvelua. Onko kellään muuten kokemusta ko. myyjästä/paikasta?
Onhan noita ketkuja myyjiä muuallakin, mutta erityisesti briteistä tuntuu tulevan (omakohtaisesti koettuna) kieroimmat. Ylivoimaisesti eniten saapumattomia lähetyksiä on itselle osunut juuri Brittein saarille.
Monelle myyjälle tulee kaiketi yllätyksenä se, että bulkkitavaran "maaposti" saarelta mantereelle on kalliimpaa, kuin on olettanut ja sen takia haluaa jollakin keinoin kiertää korkeammat lähetyskulut.
Yksi tapa kieroilla on vetkutella 45 päivää, jolloin PayPalin reklamaatioaika menee umpeen.
Jos on maksanut luottokortilla PayPalin kautta, ei ole hätää koska Luottokunnalle voi aina tehdä reklamaation saapumattomasta lähetyksestä.
Onneksi PayPal on yleistynyt Saksassakin, pari kertaa on tilisiirrolla maksettu summa jäänyt sille teilleen ja tavara saapumatta. Rikosilmoitus on turha, koska syytettä ei pikkujutuissa nosteta.
Monelle myyjälle tulee kaiketi yllätyksenä se, että bulkkitavaran "maaposti" saarelta mantereelle on kalliimpaa, kuin on olettanut ja sen takia haluaa jollakin keinoin kiertää korkeammat lähetyskulut.
Yksi tapa kieroilla on vetkutella 45 päivää, jolloin PayPalin reklamaatioaika menee umpeen.
Jos on maksanut luottokortilla PayPalin kautta, ei ole hätää koska Luottokunnalle voi aina tehdä reklamaation saapumattomasta lähetyksestä.
Onneksi PayPal on yleistynyt Saksassakin, pari kertaa on tilisiirrolla maksettu summa jäänyt sille teilleen ja tavara saapumatta. Rikosilmoitus on turha, koska syytettä ei pikkujutuissa nosteta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Royal Mail on tunnettu hitaudestaan ja kyvystä hukata lähetyksiä. Ei noi britit itsekään siihen paljoa luota. Aina haluaa lähettää vakuutettuna ja/tai seurantakoodilla. Että aina se ei ole lähettäjän vika. Mulle on aina tavara tullut, mutta joskus hitaasti.
Kerran lähettäjä laittoi kahdessa paketissa kun tuli halvemmaksi, niin paketit saapuivat viikon erolla.
Kerran lähettäjä laittoi kahdessa paketissa kun tuli halvemmaksi, niin paketit saapuivat viikon erolla.
Tasan kuukaus sitten maksettu. Ei siinä mitään, kyllä oottelisin vielä jollei kaveri ois poistanu tosiaan itemiä ebay:sta!
Itelläni rupee ainakin tässä vaiheessa hälytyskellot soimaan, ja ainakin selviää näin, jollei muulla tavalla, että onko se tuote tosiaan lähtenyt sieltä tulemaan kun vastausta en muilla tavoilla ole saanut!
Jos rehelliset aikeet olisi, niin kyllä myös kiinnostaisi asiakkaaseen pitää yhteyttä.
Edit: pääsin id:n kautta kikkailemalla antamaan sen palautteen! :]
Itelläni rupee ainakin tässä vaiheessa hälytyskellot soimaan, ja ainakin selviää näin, jollei muulla tavalla, että onko se tuote tosiaan lähtenyt sieltä tulemaan kun vastausta en muilla tavoilla ole saanut!
Jos rehelliset aikeet olisi, niin kyllä myös kiinnostaisi asiakkaaseen pitää yhteyttä.
Edit: pääsin id:n kautta kikkailemalla antamaan sen palautteen! :]
Royal Mail on tunnettu hitaudestaan ja kyvystä hukata lähetyksiä. Ei noi britit itsekään siihen paljoa luota. Aina haluaa lähettää vakuutettuna ja/tai seurantakoodilla. Että aina se ei ole lähettäjän vika. Mulle on aina tavara tullut, mutta joskus hitaasti.
Kerran lähettäjä laittoi kahdessa paketissa kun tuli halvemmaksi, niin paketit saapuivat viikon erolla.
Royal Mail toimitti mulle maksamisesta 5 vuorokaudessa paketin postiin,en voi olla kun tyytyväinen.
Pari kertaan tuolta enklannista tilaillu kamaa.
Itellä taasen kesti 3 viikkoa tavaran tulo. Otin yhteyttä myyjään ja seuraavana päivänä tuli sitten paketti. Tällä viikolla taas tuli tavara ihan uskomattoman nopeasti. Tiistaina ostin ja tänään tuli paketti. Summasummarum... toimitusaika vaihtelee pirusti. Voi olla hyvinkin mahdollista että lähipäivinä tulevat vanteet sulle S3danlover.
Tosin se ebayn claim kannattaa huolehtia sitten kunnolla, muuten jää fyrkat sille tielleen...
Oma viimeisin kokemus (viitisenkymmentä ostoa tehnyt tähän asti jenkeistä, briteistä, kiinasta ym. ilman ongelmia), tilailin briteistä varaosaa parilla sadalla punnalla ja ensin tuli paketti parin viikon perästä, jossa väärä osa, reklamoin ja myyjä lupasi lähettää oikeat pikana. Pari viikkoa odottelin, mitään ei kuulunut ja avasin casen sekä laitoin viestiä myyjälle. Muutama päivää tämän jälkeen tuli paketti, josta löytyi oikea osa, mutta tästä paketista puuttui tarvikkeet... Kerroin myyjälle tästä, lupasi lähettää vielä kerran uuden paketin, joka tällä kertaa tuli parissa päivässä. Aikaa meni siis yhteensä kaikkineen lähes kaksi kuukautta, mutta tavarat tuli perille...
Väärät ja puuttelliset osat myyjä pyysi palauttamaan, tein näin omalla kustannuksella (n. 10 € maksoi lähetys täältä takaisinpäin), yllätys oli suuri kun vähän auki viikon päästä Paypal-tilille oli hyvitetty sekä maksetut postikulut kumpaankin suuntaan, että alkuperäinen ostosumma pahoitteluviestin kera. Laitoin kyllä positiivisen palautteen, mutta kerroin lyhyesti tapahtuneen...
Oma viimeisin kokemus (viitisenkymmentä ostoa tehnyt tähän asti jenkeistä, briteistä, kiinasta ym. ilman ongelmia), tilailin briteistä varaosaa parilla sadalla punnalla ja ensin tuli paketti parin viikon perästä, jossa väärä osa, reklamoin ja myyjä lupasi lähettää oikeat pikana. Pari viikkoa odottelin, mitään ei kuulunut ja avasin casen sekä laitoin viestiä myyjälle. Muutama päivää tämän jälkeen tuli paketti, josta löytyi oikea osa, mutta tästä paketista puuttui tarvikkeet... Kerroin myyjälle tästä, lupasi lähettää vielä kerran uuden paketin, joka tällä kertaa tuli parissa päivässä. Aikaa meni siis yhteensä kaikkineen lähes kaksi kuukautta, mutta tavarat tuli perille...
Väärät ja puuttelliset osat myyjä pyysi palauttamaan, tein näin omalla kustannuksella (n. 10 € maksoi lähetys täältä takaisinpäin), yllätys oli suuri kun vähän auki viikon päästä Paypal-tilille oli hyvitetty sekä maksetut postikulut kumpaankin suuntaan, että alkuperäinen ostosumma pahoitteluviestin kera. Laitoin kyllä positiivisen palautteen, mutta kerroin lyhyesti tapahtuneen...
Itse ole lähettänyt erään vialliseksi osoittautuneen tuotteen takaisin myyjälle, jotta saisin vastaanottokuittauksen ja Ebay voisi maksaa minulle fyrkat takaisin ostohinnasta ja alkup. rahdista (maksettu tilisiirrolla).
Seurantakoodia jännittyneenä vahatasin ja alkoi näyttää siltä, että kukaan ei kuitaa oakettia määrämaassa. Niinhän siinä kävikin ja että paketti tuli minulle takaisin reissussa rähjääntyneenä.
Tuostakin huolimatta, Ebay maksoi ko. summan minulle. Paketin käyttäminen lähtömaassa jäi tosin minun piikkiini.
Seurantakoodia jännittyneenä vahatasin ja alkoi näyttää siltä, että kukaan ei kuitaa oakettia määrämaassa. Niinhän siinä kävikin ja että paketti tuli minulle takaisin reissussa rähjääntyneenä.
Tuostakin huolimatta, Ebay maksoi ko. summan minulle. Paketin käyttäminen lähtömaassa jäi tosin minun piikkiini.
Välttäkää siis brittien ebayssä reevawheels-nimimerkkistä myyjää jos ette ylimääräistä stressiä halua, kerrassaan huonoa palvelua. Onko kellään muuten kokemusta ko. myyjästä/paikasta?
Minä tilasin viime kesänä juurikin tuolta myyjältä sarjan 19" lm kopioita. Paketin saapumisessa kesti kyllä muistaakseni kuukauden verran ja hopean väriset vanteet olikin harmailla puolilla, mikä kylläkin tässä tapauksessa osoittautui paremmaksi vaihtoehdoksi enkä sen takia käynyt siitä reklamoimaan. Mutta kaikin puolin ok vaikutelma jäi myyjästä. Kun kyselin noin kolmen viikon päästä kaupoista että missä paketti viipyy, niin sain asiallisen vastauksen että paketti on matkalla ja pahoittelut viivästymisestä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
ja positiivistahan tässä on se että on nimenomaan olemassa paypal, jonka jälkeen vielä on luottokunta johon voi vaatia reklamaatiota..
itse menin tyhmyyksissäni ostamaan kiinasta roinaa 300€llä, ja vielä piti maksaa jonkun muun paikan kun paypalin kautta (myyjä sai rahat siis käteen suoraan). Tavaraa ei tullut mutta luottokunnasta sain rahani takaisin -> toki vähän meinas vanne kiristää päätä hetken mutta totesin vaan että aika toimiva systeemi alkaa olla, varsinkin jos paypalin kautta maksaa
itse menin tyhmyyksissäni ostamaan kiinasta roinaa 300€llä, ja vielä piti maksaa jonkun muun paikan kun paypalin kautta (myyjä sai rahat siis käteen suoraan). Tavaraa ei tullut mutta luottokunnasta sain rahani takaisin -> toki vähän meinas vanne kiristää päätä hetken mutta totesin vaan että aika toimiva systeemi alkaa olla, varsinkin jos paypalin kautta maksaa
No niin, luulempa että tulin itsekkin huijatuksi. Onneksi maksoin vanteet PayPalin kautta.
Kysymys kuuluukin miten toimia tästä eteenpäin kun vanteet ostin saksan Ebay:stä, eikä toi saksa oikein taivu. reklamaatio pitäisi johonkin tehdä mutta mihin?
Vanteet ostin ja maksoin tasan 1kk sitten mutta eivät ole tulleet perille? laitoin myyjälle kyllä postia ja vastasi myös niihin että vanteet on lähettänyt, mutta kun otin yhteyttä kuriiriin Hermes logistics niin vastaus tuli miltei heti että tälläistä lähetystunnusta ei ole heille toimitettu. Eli auttakaahan epätietoista miten toimia nyt, rahaa kuitenkin on maailmalla 530€
Kysymys kuuluukin miten toimia tästä eteenpäin kun vanteet ostin saksan Ebay:stä, eikä toi saksa oikein taivu. reklamaatio pitäisi johonkin tehdä mutta mihin?
Vanteet ostin ja maksoin tasan 1kk sitten mutta eivät ole tulleet perille? laitoin myyjälle kyllä postia ja vastasi myös niihin että vanteet on lähettänyt, mutta kun otin yhteyttä kuriiriin Hermes logistics niin vastaus tuli miltei heti että tälläistä lähetystunnusta ei ole heille toimitettu. Eli auttakaahan epätietoista miten toimia nyt, rahaa kuitenkin on maailmalla 530€
Paypallin kautta avaat reklamaation ja kerrot englanniksi tapahtuman kulun. Vaadit rahoja takaisin. Sitten odotetaan myyjän vastausta ja Paypal toimii tuomarina.
Muistakaa, jos meinaatte käyttää tuota aiemmin mainittua luottokuntaa paypallin jälkeen (ts. paypallin tuomio ei miellytä) niin voitte sanoa hyvästit paypallin käytölle.
Muistakaa, jos meinaatte käyttää tuota aiemmin mainittua luottokuntaa paypallin jälkeen (ts. paypallin tuomio ei miellytä) niin voitte sanoa hyvästit paypallin käytölle.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
ja toi paypalin reklamaatiohan toimii niin että kun teet tuon reklamaation niin kirjoitat sen viestin tavallaan myyjälle paypalin kautta jonka jälkeen he vastaavat sinulle, joko palauttavat rahat tai mitä tekevät, ja jos ette pääse yhteisymmärrykseen niin paypalin porukka sen jälkeen ratkaisee homman.. mutta tuo reklamaatio tosiaan menee aluksi myyjälle, ei paypalille... vaikeasti selitettynä :)
Huijareilla on tyypillistä pitkittää tuota prosessia antamalla jotain vastausta satunnaisesti jotta et alkaisi liikaa vaatia rahoja takaisin. Kun ovat onnistuneet sen pitkittämään tarpeeksi pitkään niin sitten et voikaan enää valittaa eBay/PayPalin kautta ja pitää mennä luottokorttifirman kautta.
Saavat tuolla aikaa mellastaa vielä tovin.
Saavat tuolla aikaa mellastaa vielä tovin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Saatiin tämäkin asia päätökseen. Eilen tuli vanteet kotiin, mutta kappas vaan DpD:n setä toimitti vain 3kpl ovelle. Rupateltiin siinä aikamme ja hän totesi että hyvä tuuri jos käy niin vanne on tulossa, mutta voi olla että on jäänyt Saksaan pyörimään esim. ilman osoitelappua. Onneksi äsken soi puhelin ja sama kaveri soitti että tulla tupsahti 1kpl vanteita ja lupasi toimittaa tänään ip. aikana. Loppu hyvin kaikki hyvin.
Jep!
Muista sitten antaa negatiivinen palaute kaverille, että muutkin tietää.
Jep!
Viimeksi muokannut miko j, 16.2.2011 7:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse varon viimeiseen saakka antamasta negatiivista palautetta niin ebayssa kuin esim. huutonetissäkin.
Sieltä saattaa nimittäin tulla samaa takaisin ja vaikka saamasi palaute olisikin täysin asiaton, sitä ei yleensä saa enää järjestelmästä pois. Mieluummin annan neutraalin ja sanallisesti kerron, että ei mennyt hyvin.
Sieltä saattaa nimittäin tulla samaa takaisin ja vaikka saamasi palaute olisikin täysin asiaton, sitä ei yleensä saa enää järjestelmästä pois. Mieluummin annan neutraalin ja sanallisesti kerron, että ei mennyt hyvin.
Toisaalta "hyvillä" hieman huolimattomilla kauppiailla tuon negatiivisen palautteen antaminen on kahdesta saanut pyörät pyörimään ihan toista tahtia. Kummallakin kerralla olen sitten vetänyt sen pois, koska kyse oli osittain siitä että osien toimittajat kusettivat yhteensopivuuksissa myyjää. Mutta ei toisella kertaa myyjä meinannut millään uskoa vaikka olin faktat toimittanut, vasta negatiivisen palautteen jälkeen rupesi kyselemään joltain toiselta valmistajalta ja totesi että väärässä oli.
Eli ainakin myyjällä on mahdollisuus palauttaa negatiivinen palaute uusintakierrokselle (toki ostaja päättää että pysyykö negatiivisena vai muuttuuko), sitä en tiedä mitä sitten jos ostajan ominaisuudessa saa negatiivisen palautteen, kun ei sillaista ole vielä tullut.
Eli ainakin myyjällä on mahdollisuus palauttaa negatiivinen palaute uusintakierrokselle (toki ostaja päättää että pysyykö negatiivisena vai muuttuuko), sitä en tiedä mitä sitten jos ostajan ominaisuudessa saa negatiivisen palautteen, kun ei sillaista ole vielä tullut.
Omassa tapauksessani koin palautteen antamisen palvelukseksi muille, sillä olin todella tyytymätön myyjän toimintaan ja selvästi oli myös muita huijannut tavalla tai toisella joka kävi ilmi saarivaltion foorumeita selaillessa.
Ko. myyjä btw lopettanut nyt kaiken toiminnan ainakin ebayssa, useiden claimien saattelemana.
Ko. myyjä btw lopettanut nyt kaiken toiminnan ainakin ebayssa, useiden claimien saattelemana.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jatkoa aikaisempaan episoidiin:
No eihän tätä asiaa saatukaan päätökseen niinkuin piti. Vanteet kyllä tuli kotiin ja hommasin niille uudet renkaat ja tänään kun oli tarkoitus heittää alle niin yllätys yllätys jako on väärä! jako piti olla 5x100 vaan eipä olekkaan, se onkin 5x112.
Nyt tarvinkin vinkkejä mitä tehdä? Renkaat on asennettu päälle, kannattaako edes soitella luottokuntaan vai pitääkö niellä tappio ja yrittää myydä eteenpäin oikealla jaolla =)
Naurattaa ja v*tuttaa yhtäaikaa. Kaikki neuvot tervetulleita.
No eihän tätä asiaa saatukaan päätökseen niinkuin piti. Vanteet kyllä tuli kotiin ja hommasin niille uudet renkaat ja tänään kun oli tarkoitus heittää alle niin yllätys yllätys jako on väärä! jako piti olla 5x100 vaan eipä olekkaan, se onkin 5x112.
Nyt tarvinkin vinkkejä mitä tehdä? Renkaat on asennettu päälle, kannattaako edes soitella luottokuntaan vai pitääkö niellä tappio ja yrittää myydä eteenpäin oikealla jaolla =)
Naurattaa ja v*tuttaa yhtäaikaa. Kaikki neuvot tervetulleita.
Ebay huijaus Saksassa
Varoitan kaikkia asioimasta Ebay.de kauppapaikalla lymyilevän firman kanssa
FMW Tuning & Autoteile
Heidestr. 39
51147 Köln-Porz-Wahn
'[email protected]'
Tuotteiden postituskuluiksi EU-alueelle ilmoitetaan hinnastossa 5,90 mutta lopullisessa tilauksessa postituskulu onkin 29,90.
Samalla huomaat, että et olekaan asioinut liikkeen vaan huutokaupan kanssa, ja kauppaa ei pysty millään perumaan.
Kun et maksa lähettävät perintäfirman verikoirat perääsi.
Tavaroita tuskin koskaan saat.
Turvallisinta on hylätä koko Ebay ja asioida suoraan yritysten kanssa. Ja vielä sellaisten, jotka hyväksyvät maksuksi ainoastaan luottokortin. Koska kun maksat suomalaisen pankin myöntämällä luottokortilla, keskustelet maksuun liittyvissä asioissa aina suomalaisen luottokorttiyhtiön kanssa et minkään hämärän perintäfirman kanssa.
Ja lopuksi, jos kaupan toimitusehdoissa mainitaan perintäfirma MediaFinanz, kannattaa yhteys katkaista heti.
FMW Tuning & Autoteile
Heidestr. 39
51147 Köln-Porz-Wahn
'[email protected]'
Tuotteiden postituskuluiksi EU-alueelle ilmoitetaan hinnastossa 5,90 mutta lopullisessa tilauksessa postituskulu onkin 29,90.
Samalla huomaat, että et olekaan asioinut liikkeen vaan huutokaupan kanssa, ja kauppaa ei pysty millään perumaan.
Kun et maksa lähettävät perintäfirman verikoirat perääsi.
Tavaroita tuskin koskaan saat.
Turvallisinta on hylätä koko Ebay ja asioida suoraan yritysten kanssa. Ja vielä sellaisten, jotka hyväksyvät maksuksi ainoastaan luottokortin. Koska kun maksat suomalaisen pankin myöntämällä luottokortilla, keskustelet maksuun liittyvissä asioissa aina suomalaisen luottokorttiyhtiön kanssa et minkään hämärän perintäfirman kanssa.
Ja lopuksi, jos kaupan toimitusehdoissa mainitaan perintäfirma MediaFinanz, kannattaa yhteys katkaista heti.
^Eiköhän tossa oo luettu vaan ilmotus väärin, ja huutokauppahan tuo ebay on ;) Laitappa linkki ilmotukseen niin katotaan yhdessä läpi. Ainakin nopeesti tuon myyjän ilmotuksia selatessa siellä lukee FI kohdalla tekstissä 29,90e. Vai onko tää kivijalkaliikkeen propagandaa.. Tosin, hyvähän se on että netitikaupalle on vaihtoehtoja, että sinäkin saat tavarasi ostettua.
Edittiä, myyjällä yli 44k positiivista palautetta..
Edittiä, myyjällä yli 44k positiivista palautetta..
Turvallisinta on hylätä koko Ebay ja asioida suoraan yritysten kanssa. Ja vielä sellaisten, jotka hyväksyvät maksuksi ainoastaan luottokortin.
höpö höpö. Tuolla perusteella ei voisi asioida yhdenkään firman kanssa, ei kotimaisen tai ulkomaisen, sillä aina löytyy joku joka on tyytymätön kyseiseen liikkeeseen.
Jos kuitenkin tuntee olonsa avuttomaksi ulkomaisten nettisivustojen kanssa, niin silloin kannattaa tietenkin asioida siellä mistä itsestään tuntuu parhaalta. Mutta se, että sinulla oli yksi epäonnistunut kauppa ei tarkoita, etteikö muilla voisi mennä kaikki ihan hyvin. nimim. 500+ Ebay kauppaa takana ja erittäin vähän ongelmia.
Kannattaa tosiaan käyttää PayPalia eBay-ostoksissa. Kivasti saa yhden kerroksen kuluttajaturvaa lisää. PayPalissa on myös mahdollisuus käyttää luottokorttia mistä PayPal veloittaa ostokset..
Kyllähän postikulut pitäis aina näkyä jos kyseinen lafka suomeen toimittaa, mutta mulla ainakin kerran kävi niin, että saksalainen lafka toimitti tänne suomeen osan ilman postikuluja :D
Kyllähän postikulut pitäis aina näkyä jos kyseinen lafka suomeen toimittaa, mutta mulla ainakin kerran kävi niin, että saksalainen lafka toimitti tänne suomeen osan ilman postikuluja :D
FMW Tuning & Autoteile:ltä tullut palikat ihan ok tähän asti, kulutkin näki suoraan huutoa tehdessä ja suostuivat yhdistelemään eri palikoita samaan pakettiin perien luonnollisesti vain yhdet kulut (29,90e) joka oli halpa ripalialustasatsista + läjästä muuta palikkaa. Itellan postintäti ei edes osoitelappua kirjoita sillä rahaa tuon kokoiseen lähetykseen :)
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa