Pitäis ventoon vaihella jakohihnaa, kun edellisestä vaihdosta varmaan jo kulunut tovi. Meinasin ite vaihtaa kun tullu räpellettyä nuitten romujen kanssa vähän.
Eli vaihdan kiristimen ja remmin. Saanko autoa toimimaan jos teen seuraavallalailla:
1.Aukasen hihnasuojuskopan ja merkkaan valkosella tussilla ''omat'' merkit jokaiseen hammaspyörään ja runkoon. 2. Otan hihnan ja kiristimen pois. 3 asennan uuden hihnan ja kiristimen paikalleen ja pyörittelen hammaspyörät näille omille merkeilleni.
Eli tällöinhän tilanne on sama kun sammutan auton ja kun käynnistän niin eroa ei ole muuta kuin se että konetta pyörittää uusi hihna.
Jos tarkemmat ohjeet niin kertokaa toki. Hakuakin yritin käyttää mutta ilmeisesti en osaa hakea kuin niin vähän löysin infoa.
Ventoon jakoremmin vaihtoa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Se voi mättää ettei jako olisi nyt kohdallaan jolloin tilanne jatkuu uudellakin hihnalla. Toinen ääni tehtaan merkeille, niitten mukaan laitettaessa ei tarvitse pohtia meneekö oikein. Olen kahteen koneeseen hienosäätänyt jaon kohdalleen joissa on tehty omia maalimerkintöjä ilman ymmärrettävää logiikkaa ja ilmeisesti YKK otettu randomilla jostain vauhtipyörän pultinkannasta.
Ehdottomasti tehtaan merkkien mukaan, koska ainakin automaattikiristimellä varustetuissa hihna menee helposti liian lösälle tai kireällä tussimerkeillä, jos ne on muulle kuin YKK:lle. Varmin tapa onnistuneeseen vaihtoon on ottaa riittävästi aikaa ja käyttää tehtaan merkkejä. Jos on VW-kone apuakselilla, kanattaa myös varmistaa ettei aikaisemmat yrittäjät ole paskonut virranjakajan ajoitusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa