Entisestä purkuautosta jätin etupenkin varastoon traktoria varten ja nyte olis penkin vaihdon aika. Tuli mieleen että vois olla lumitöissä extraa jos penkinlämmitin olis toiminnassa.
Eli ei ole kuvia tuohon vanhempaan pasuunaan ja penkin alla on jokin rele.Olisko tietoa noista neljästä piuhasta. Kyselen ennekuin teen empiirisiä kokeiluja.
http://www.vkukko.fi/pe1.jpg
http://www.vkukko.fi/pe2.jpg
-vk-
sähkökysymys: -90 pasuunan penkki
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-90 Golfissa on jokseenkin samannäköinen mokkula ja liitin istuimen alla. Se mokkula pitää sisällään muutakin kuin releen kärjet. Sit vielä kojetaulun lämmönsäädin on potentiometri jolla jotenkin ohjataan tuota mokkulaa.
Penkkiin menevät johdot ovat Golfissa: kaksi vastukselle (selkä ja istuin kytketty sarjaan) ja kaksi tunnistimelle (mikä se sitten lieneekään, kun on sellainen pienen nappipatterin näköinen, kymmenisen senttiä peniksestä eteenpäin. Ei siis kattoon, kuten VW:n ajajilla yleensä, vaan auton etuosaa kohden).
Ehdottaisin että mittaa resistanssi ulommaisten välillä ja sisempien välillä nii löytyy se "anturi". Sitten niihin toisiin lankoihin 12 V niin alkaa pakaralihakset lämpiämään. Termostaattitoiminto tosin on siten hukkaan heitetty, mutta se on kai jotenkin mutkikkaammin jo alunperin hoidettu noissa laitteissa.
P.S. Älä sit polta traksaas.
Penkkiin menevät johdot ovat Golfissa: kaksi vastukselle (selkä ja istuin kytketty sarjaan) ja kaksi tunnistimelle (mikä se sitten lieneekään, kun on sellainen pienen nappipatterin näköinen, kymmenisen senttiä peniksestä eteenpäin. Ei siis kattoon, kuten VW:n ajajilla yleensä, vaan auton etuosaa kohden).
Ehdottaisin että mittaa resistanssi ulommaisten välillä ja sisempien välillä nii löytyy se "anturi". Sitten niihin toisiin lankoihin 12 V niin alkaa pakaralihakset lämpiämään. Termostaattitoiminto tosin on siten hukkaan heitetty, mutta se on kai jotenkin mutkikkaammin jo alunperin hoidettu noissa laitteissa.
P.S. Älä sit polta traksaas.
njoo, kiitän.
Pitää vähä tutkia. Pitää jättää kytkemättä jos ei lämpiä tai lämpiää liikaa. Ei ny jaksa ainakaan mitään ohjausta tuolle rakentamaan. Ssäätöpotikka kyllä järjestyy mutta puuttuuko tuosta joku ohjain... Jos jollain olis linkata sähkökuvat tuosta niin selveis lopullisesti. eli auto oli semmonen -90 farkkupassatti 1.8i , En ny muista mikä se hieno tyyppikoodi oli..
-vk-
Pitää vähä tutkia. Pitää jättää kytkemättä jos ei lämpiä tai lämpiää liikaa. Ei ny jaksa ainakaan mitään ohjausta tuolle rakentamaan. Ssäätöpotikka kyllä järjestyy mutta puuttuuko tuosta joku ohjain... Jos jollain olis linkata sähkökuvat tuosta niin selveis lopullisesti. eli auto oli semmonen -90 farkkupassatti 1.8i , En ny muista mikä se hieno tyyppikoodi oli..
-vk-
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
joku toimiva kytkentä. Joskus joutuu puuhaamaan raksan ulkopuolellakin joten olis hyvä joku semmonen kytkentä ettei tarvi alkaa sammutustöihin.. tai sitte jättää kokonaan pois.
Toisaalta on tarvetta tupkansytkäriliitännälle, radiolle yms joten samalla vois vedellä tuonkin piuhat. Sulakerasia tulee ny lisättyä joka tapauksessa joten penkin sähköt on pikkuhomma muun sähköhuollon yhteydessä jos vaan sopiva kytkentä selviää.
-vk-
Toisaalta on tarvetta tupkansytkäriliitännälle, radiolle yms joten samalla vois vedellä tuonkin piuhat. Sulakerasia tulee ny lisättyä joka tapauksessa joten penkin sähköt on pikkuhomma muun sähköhuollon yhteydessä jos vaan sopiva kytkentä selviää.
-vk-
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa