G4 GTI vetotavan muuttaminen
Valvoja: ffp jäsenet
G4 GTI vetotavan muuttaminen
Ters.
Olis pieni kiinnostus ruveta tekemään nykyisestä autosta "nelivetosta" haldexilla, onko joku kenties jo tehnyt aikaisemmin samanlaisen lukuunottamatta LSM:än rakentamia "Blackshadow" golffeja? Muutoskatsastukseenkin täti näytti vihreää valoa jos vaan dokumentit on kunnossa.
Mutta mitä itse vaihtoon tarvitaan? Toistaiseksi kuvittelisin, että romutettu S3/TT/Leon josta sais kaapattua 6 lovisen lootan, akselistot ja muun tarvittavan, mutta asiahan ei näin yksinkertainen tietenkään ole... Tarvitseeko auton johtosarjaa ropeltaa paljonkin? Vai toimiiko haldexin matolaatikko ihan omillaan? Kaikenlaisia vinkkejä/tietoa tänne jos vaan ihmisiltä irtoaa.
Autoni on -98 ja varustettu AGU:lla.
Olis pieni kiinnostus ruveta tekemään nykyisestä autosta "nelivetosta" haldexilla, onko joku kenties jo tehnyt aikaisemmin samanlaisen lukuunottamatta LSM:än rakentamia "Blackshadow" golffeja? Muutoskatsastukseenkin täti näytti vihreää valoa jos vaan dokumentit on kunnossa.
Mutta mitä itse vaihtoon tarvitaan? Toistaiseksi kuvittelisin, että romutettu S3/TT/Leon josta sais kaapattua 6 lovisen lootan, akselistot ja muun tarvittavan, mutta asiahan ei näin yksinkertainen tietenkään ole... Tarvitseeko auton johtosarjaa ropeltaa paljonkin? Vai toimiiko haldexin matolaatikko ihan omillaan? Kaikenlaisia vinkkejä/tietoa tänne jos vaan ihmisiltä irtoaa.
Autoni on -98 ja varustettu AGU:lla.
Emmä halua lannistaa, mut ehkä kannattaa hommata nelivetogolffi mihin tekee GTI moottorinvaihdon. Aika monessa automerkissä on nelivetoauton pohjalevyratkaisu erilainen, jotta saadaan pakoputkisto ja kardaani sinne mahtumaan, googlesta päätellen sama juttu tulee eteen markki nepassaki.
Kyseessä on kuitenki kekkoslovakian aikaset lait ajoneuvon rakenteen muuttamisesta, jossei prosentit pauku yli ni sit tulee muissa jutuissa hankaluuksia, esim pohjalevyn muuttaminen tyyppihyväksytyssä autossa. jne..
Kyseessä on kuitenki kekkoslovakian aikaset lait ajoneuvon rakenteen muuttamisesta, jossei prosentit pauku yli ni sit tulee muissa jutuissa hankaluuksia, esim pohjalevyn muuttaminen tyyppihyväksytyssä autossa. jne..
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Ostaa S3:n, nelivetoa sekä voimaa sopivasti ja valmiiksi 1.8T. Jos haluaa Golffin niin äkkiäkös keulan (ja peränkin) vaihtaa Golffista, merkit pois sisältä ja VW:n ratti ja valmista. Poliisit voi kyllä pysäytellä kun katsovat että on Golffi vaikka tietokone sanoo Audi :)
Viimeksi muokannut Tuomas, 22.12.2010 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaikka luvat heltiäisivätkin, niin kaiken kaikkiaan vitullinen urakka ja helpommalla pääsee kun senkin ajan käy leipätöissä ja ostaa sitten vaikkapa S3 Audin. 1.8T, neliveto ja varusteet kohdallaan.
Jos kuitenkin omaat erityisen paljon joutoaikaa ja harrastuneisuutta, niin kannattaisi miettiä ehkä paljon ajetun 4motion tdin:n hankintaa ja se sitten muokata gti:ksi. Katsastuksien jälkeen voisit sitten sen GTi:n kopassa olevan tdi: sekasikiön myydä jollekin.
Jos kuitenkin omaat erityisen paljon joutoaikaa ja harrastuneisuutta, niin kannattaisi miettiä ehkä paljon ajetun 4motion tdin:n hankintaa ja se sitten muokata gti:ksi. Katsastuksien jälkeen voisit sitten sen GTi:n kopassa olevan tdi: sekasikiön myydä jollekin.
Saa muuttaa nelivedoksi, mutta etuvetosta et saa muuttaa takavetoseksi jne.
Mistäs tämmöinen rajaus nyt on peräisin? Eli tämän mukaan Mk5 etuvetotransittia ei saa muuttaa takavetoiseksi, mutta nelivetoiseksi sen saisi. Vaikka autoa ei ole saanut nelivetoisena, mutta etu ja takavetoisena sen sijaan kyllä.
Eikös tuo transistorin pysty muuttaa takavetoisesta etuvetoiseksi ja toisinpäin mutta ei nelikoksi. jos ei nelikko kuulu mallisarjaan(voorteista ei kokemusta kun luotan taivaspaikkaan riittävän isäni 10 vuotta sitten omistaman sierran =D)
nelosgolfin pystys muuttaa nelikoksi mutta ei takavetoiseksi. Järkeähän siinä ei ole,ennemmin tosiaan hommata se nelikkokori ja siihen 1.8t.
onkohan tuo blackshadow muuten joku pommi kun se tuntuu olevan aina vain myynnissä?
kenelläkään kokemusta?
nelosgolfin pystys muuttaa nelikoksi mutta ei takavetoiseksi. Järkeähän siinä ei ole,ennemmin tosiaan hommata se nelikkokori ja siihen 1.8t.
onkohan tuo blackshadow muuten joku pommi kun se tuntuu olevan aina vain myynnissä?
kenelläkään kokemusta?
Minkäs mallin 4motion Golffi olis paras tuohon sekasikiön rakentamiseen?
Pitäiskö metsästää TDI:tä vaiko 1.8 vaparia 4motionilla? Ja onhan siinä V6 moottorikin vielä mahdollisuutena. Käykö tuo AGU suoriltaan minkään 4motion laatikon perään?
Ei taida AGU:a olla paastötyypitetty minkäkään laatikon kanssa? Tuleeko tässä yksi ongelma lisää?
Pitäiskö metsästää TDI:tä vaiko 1.8 vaparia 4motionilla? Ja onhan siinä V6 moottorikin vielä mahdollisuutena. Käykö tuo AGU suoriltaan minkään 4motion laatikon perään?
veksu
PostPosted: 22.12.2010 13:50 Post subject:
ja semmonen tarviis muistaa että päästötyypitykset koskee moottorilaatikko yhdistelmiä eli tarvis olla tyypitetty kokonaisuus. muuten voipi tulla ongelma leimalla.
Mutta kuten muutenkin jo edellä sanottu niin en alkais tekeen kauhia työ ja onnistumisen varmuus melko heikko.
Ei taida AGU:a olla paastötyypitetty minkäkään laatikon kanssa? Tuleeko tässä yksi ongelma lisää?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa