Golf III 1.8 bensa käy ja ei käy

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

Golf III 1.8 bensa käy ja ei käy

ViestiKirjoittaja zarde » 12.12.2010 23:26

Moi kaikki.

Eli otsikon mukainen "auto" lakkasi toimimasta. Vähän taustaa... Auto kävi ja kukkui normaalisti edellisellä käyttökerralla. Auto seisoi ulkona pakkasessa 3 päivää ja kun yritin sitä käynnistää (lohkolämppärin avustuksella) niin auto käynnistyy iloisesti, käy hetken (noin sekunnin) ja sammuu aivan kuin olisi kääntänyt virrat avaimella pois. Auto käynnistyy siis joka starttauksella heti ilman sahausta, mutta sekunnin jälkeen sammuu. Työnsin auton talliin lämmittelemään muutamaksi tunniksi, mutta tällä toimenpiteellä ei ollut toivomaani vaikutusta. Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Sytytyspuolella tuskin vika on kun auto käynnistyy. Voisiko vikana olla joku ruiskun lukuisista nenistä <==(luetaan anturit)?
En ole pari tunnin kuuklettamisella löytänyt vastaavaa vikaa. Onko tämän forumin ammattilaisilla kyseinen vika tuttu? Kyseessä on niin mielettömän hieno auto, että ei viitsisi sitä vielä palaimeenkaan tunkea.. :) Kiitos jo etukäteen vastauksista.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.12.2010 23:34

Uudemmissa ajonesto tekee juuri noin että antaa käydä hetken. Voisko liittyä asiaan?

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

ViestiKirjoittaja zarde » 12.12.2010 23:37

Ei kai tässä mitään ajonestoa ole olemassakaan...paitsi nyt.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.12.2010 0:51

Eipä siinä sitten ole OBD2 pistokettakaan, josta voisi lukea ajoneston "puuttuneen peliin". Käytä nyt avain kuitenkiin halki ja kurkkaa josko siellä se siru olisi.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 13.12.2010 6:31

95- uudemmissa on käsittääkseni kaikissa ajonesto.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 13.12.2010 9:42

Oireet sopisivat ajonestoon erittäin hyvin. Jos on toista avainta, kannattaa kokeilla vaikuttaako se toimintaan mitenkään.

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

ViestiKirjoittaja zarde » 13.12.2010 11:44

Jaahas vai että ajonesto ja kaikki. En ole kyllä autoa sen tarkemmin tutkinut. :( Avaimia ei ole kuin yksi. Jos avaimessa on siru sisällä niin se kyllä on kiinteän muovin sisällä. Avainta ei avata muuten kuin rikkomalla se palasiksi (olisiko kyseessä vara-avain). Onko jotain keinoa millä tämän vian voisi muuten paikallistaa? Voiko tota ajonestoa jotenkin väliaikaisesti kiertää? Kiitos kommenteista.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 13.12.2010 13:31

Minkä vuotinen se sinun rakkine on? OBD pistoke löytyy tuhkiksen oikealta puolelta luukun alta.

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 13.12.2010 15:38

Sen "varaavaimenkin" saa auki jos sattuu sellainen avain olemaan jossa tuo siru sisällä on. Sitten jos kyseessä sen verran vanhempi kolmos golffi et siinä ei tuota ajonestoa ole ni sitten on ehkä turha koittaa sitä avainta halkaista.

Vika kuvaus kyllä sopeis hyvin ajonestolaitteen vikaan. Luultavasti virtalukon ympärillä oleva lukupuola kaput.

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

ViestiKirjoittaja zarde » 13.12.2010 17:13

Rakkine on valmistunut herran vuonna -96 joten kyllä siinä pitäisi olla ajonestolaite. OBD pistoke täytyy tarkistaa. Siitä ei vissiin kuitenkaan ole apua kun asentajat eivät lukulaitteineen kotikäyntejä tee. Onko avaimessa joku virtalähde mikä kuluu ajanmittaan vai mikä siinä menee rikki. Kummassa näistä te veikkaisitte sen vian olevan, avaimessa vai siinä lukulaitteessa?

vazjargon
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.7.2007 12:03

ViestiKirjoittaja vazjargon » 13.12.2010 18:16

lukupuolaa veikkaisin, itselläni oli samat oireet -95 golfissa. Toisella avaimella toimi vähän paremmin, mutta alkoi toimimaan kummallakin avaimella kunnolla kun vaihtoi sen lukupuolan.

zarde
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.12.2010 23:15

ViestiKirjoittaja zarde » 13.12.2010 20:46

Hmmm... menin talliin ja ajattelin kokeilla vielä kerran käynnistystä ennen kojetaulun purkuoperaatiota. OMG moottori suorastaan räjähti käyntiin kuin suoraan kesälaitumelta... WTF!!11!!! Siinä itsekseni hymyillessä moottorin sulosointujen säestämänä kauhukseni tajusin, että tästähän varmasti tulee vähintään viikottainen ongelma. Näin mielessäni jo itseni naama norsunvitulla sahaavani kahenkympin pakkasella jossain Siwan parkkipaikalla autoa käyntiin ja kuuntelevani startin viimeistä voihkaisua ennen akun totaalista blackouttia. Pitäisiköhän tuo lukurinkula varmuuden vuoksi vaihtaa, vai luottaisinko olemattomaan tuuriini ja uskoa tämän olevan joku yksittäinen häiriö tapaus? Vikahan ei välttämättä edes ole tuossa käynnistyksen estossa...

vazjargon
-
Viestit: 21
Liittynyt: 10.7.2007 12:03

ViestiKirjoittaja vazjargon » 13.12.2010 21:30

vikakoodien luku kertonee aika varmasti jos ajonesto on "estänyt" moottorin käynnistymisen. itselläni myös lähti joskus ensimmäisellä yrityksellä käyntiin, joskus sai kokeilla 20 kertaa eikä onnistunut.

vw88
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.9.2010 15:29

ViestiKirjoittaja vw88 » 15.12.2010 11:06

noi virtalukonpohjatkin näissä temppuilee ja se saattaa myös näkyä tällasena että koita vaihtaa se nyt ekana kun ei oo mikään kallis eikä vaikee operaatio.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa