Ksenonvalot IV Golfiin

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

Ksenonvalot IV Golfiin

ViestiKirjoittaja -Onze- » 26.2.2008 20:36

Tässä projektissa on kysymys tällaisen mallia "edullinen" H-polttimon tilalle asennettavan ksenonsarjan asentamisesta normaaleihin H7 umpioihin, sekä testaamisesta päivittäisessä käytössä. Värilämpö 6000K. Tarkoitus on tehdä valoista mahdollisimman hyödylliset käyttäjälle ja vastaavasti mahdollisimman vähähaittaiset vastaantulijoille.

Lähtökohta sori auto on vähä paskanen. Toinen kuva vielä

Tämä kyseinen sarja on ilmeisesti nimeltään AuTo ja-jotain, takuu kuittia ei 'luonnollisesti' ole "näissä" sarjoissa (Enkä tarkoita tällä, että tämä olisi laittomia teitä ilmestynyt minun omistukseeni!). Valmistus maata oli aivan turha etsiä, ballasteista löytyy joku CE merkintä sekä maininta ISO-9001standardista.
Itse polttimot olivat paketissa normaaliin jälkiasennusksenoneitten (alhaalla kuvassa) tapaan hienoissa kierrettävissä muovisissa iskusuojissa. Ballasteissa (sama kuva ylhäällä) ei myöskään ilmene kenen tai missä ne ovat tehty. Kuitenkin mielenkiinnosta ja kestävyyttä hakiessa avasin ballastit ja tarkastin kuinka hienosti ne ovat suojattu kosteudelta.

Tämän jälkeen kokeilin itse ballastien, sekä xenonpolttimoiden toimivuuden, ihan vain nopeasti luodulla kytkennällä.

Vehkeet toimii, joten seuraavaksisovittamaan paikalleen. Pienen pähkäilyn jälkeen oli todettava että puskin ja umpiot on otettava pois, jotta sovituksen pystyy tekemään paremmin.

Umpioiden ollessa pois oli helppo tarkastaa myös muiden polttimoiden kunto tai vaihtaa huoltotoimenpiteenä kaikki uusiin, kuten itse tein. Tämän jälkeen vanha H7 pois ja xenon-polttimo tilalle, johtokytkennät tulivat apikoilla suoraan vanhaan h7:n liittimeen. Käytin hieman kutistesukkaa pitämään liittimen/johdot pois oikkareista, koska liitin on nyt kotelon sisällä erilailla. Kuvassa ei näy, mutta liittimen toisen puolen suojasin sähköteipillä.

Johdot on vietävä lampunkotelon kannen läpi ballasteille, joten oli suunniteltava reikä n. 24mm sopivaan kohtaan kantta. Kannessa on melkolailla profiileita, joten ”oikea” kohta on melko ahdas. Tässä xenon-sarjassa yksi ballastille tuleva johdin on leveämpi kuin tuo 24mm, joten oli koverrettava 5mm poranterällä tuohon jo olemassaolevaan reikään pieni lovi (valitettavasti tuosta lovesta ei sitten tullut otettua pysäytyskuvaa ). Tämän jälkeen sovitetaan läpivientikumi paikalleen ja yksi umpio olisi valmis. (Sama luonnollisesti toistetaan toisen valon kohdalla.)

Ballastien kiinnityksen hoidin tällaisella tarrakiinnityksellä, jota käytettään muun muassa uusissa autoissa ohjausboxien kiinnitykseen koriin. Ballastin kiinnitys Ballasti vasen Ballasti oikea

Sitten virrat päälle ja jännityksellä odottamaan tapahtuvaa. Ja ero on lähes kirjaimellisesti kuin yöllä ja päivällä KUVA KUVA KUVA

Vertailu H7 ja H7-Xenon

Tässä ei ole tarkoitus luodan mitään laki keskustelua, vaan ennemminkin kysymys on siitä, että voiko tälläisen aftermarket sarjan saada toimimaan maalaisjärjellisesti asianmukaisesti ja saada joskus jopa AKE:n siunaus tieliikennekäyttöön.
Pian tulossa raporttia kokemuksista ajossa!!!

Pahoittelen kirjoitusvirheitä.

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 26.2.2008 21:46

asiallista tekstiä. hienoa kun joku jaksaa selittää/kertoa kuvien kera.

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 26.2.2008 22:18

tämä oli kyllä asiallisinta tekstiä mitä ffp:llä on pitkään aikaan näkynyt.=)
ja yhessä kuvassa näky tosi hyvät sivarit nimim, töissä itellä samanlaiset.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 27.2.2008 17:29

Hyvä teksti oli kyllä.
Tämmöne tuli mielee..
Kannessa on melkolailla profiileita, joten ”oikea” kohta on melko ahdas.

Itse veivasin reiän melko samaan kohtaan välittämättä siitä "kuopasta".
Kuminen tiiviste istuu pienten muotojenkin kanssa aika näppärästi.
Itseä hieman epäilyttää tuo tarra kiinnitys.
No kertoile jossain vaiheessa käyttö kokemuksia ja miten on tarrat pitäny.

Tuosta ake siunauksesta.. eikös umpioistakin pitäisi löytyä xenon merkinnät :)
Mut se siitä jeesustelusta.
Hyvän tekstin olit pakertanu.

Tästäkin olisi hyvä vaikka ottaa mallia ja tehdä DIY paikka minne voi tehdä tämänlaisia aiheita.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 27.2.2008 18:33

Tuosta ake siunauksesta.. eikös umpioistakin pitäisi löytyä xenon merkinnät :)


Kyllä pitäis ja oon tässä nyt huomannut ajellessa että miksi! Hajavalon määrä on aika valtava, opastekyltit loistaa jo ~700metrin päähän mukavan kirkkaina :) tämähän ei ole missään tapauksessa hyvä asia ja mietintä myssy on syvällä päässä, jotta ratkaisu löytyisi.

Laillisesti oikea ratkaisuhan olisi hankkia vaikka r32 ksenon umpiot, mutta hinta on kova ja niissä on eri kanta polttimoille, sekä ballastit jo integroituna ja silloinhan ei olisi enää kysymys "aftermarket" sarjasta :D

Olen etsiskellyt tuollaisia Halo Projektori umpioita, jotka olisi mahdollisimman OEM näköiset ja kirkkaalla taustalla. Joskos niistä olisi apua tuohon hajavalon määrään?

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 27.2.2008 18:58

Nämä In.Pro valothan ovat melko lähellä, OEM umpioiden ulkonäköä.
Erona oikeastaan vaan, että ovat angel eyesit...

Kuva

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 27.2.2008 21:04

Sepä se.. joka ikinen valo mitkä olisi sopivat muuten hillityllä maullaan niin pitää ne vitun hirvitys renkaat lyödä joka valoon.
Okei.. jos auto muuten hieman laitetumpi niin miksei.. mutta vakio autossa menee hyvän maun rajan yli ja reippaasti.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 27.2.2008 21:26

Jeps, mieki hankkisin heti tuollaiset jos ne vaan saisi ilman noita halvatun rinkuloita.. OEM xenoneita si vaan metsästää..

-julle
-
Viestit: 58
Liittynyt: 7.5.2007 21:00

ViestiKirjoittaja -julle » 27.2.2008 21:42

En ole varma mutta onko näissä umpioissa erillinen parkki rinkuloitten lisäksi. Jos on niin jättää muuten vakio autossa rinkulat kytkemättä niin ne ovat ihan hienon näköiset pelit. Itselläni toisessa merkissä kylläkin oli normaali parkki rinkuloitten lisäksi.
Normaaliin parkkiin vielä hankkii "led" polttimon nii mätsää sitte xenoneitten kanssa väriltään.
Hyvä hyvä...

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 28.2.2008 0:06

Ei niitä valorinkuloita ole pakko kytkeä käyttöön. Minulla Borassa on FK:n nuorisovalot, joissa yhdessä umpiossa on kaksi rinkulaa. Kaukovalojen ympärillä olevasta rinkulasta otin polttimot pois, ja nyt lähivalon ympärillä himmeästi palava rinkula ei juurikaan näy ajovalojen ollessa päällä, mutta tarvittaessa toimii kuitenkin parkkivalona.

JHonka
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2005 7:52

ViestiKirjoittaja JHonka » 28.2.2008 15:13

Ja saa ne umpiot in.prolta ilmankin niitä angeleyesei. silloin ne on ihan oemin kaltaiset.
Itselläni oli sellaiset taannoin.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 2.3.2008 17:43

No nyt pöydälle asettui odottamaan tälläiset kähjäystä, umpiot ovat FK:n valmistamat ”edulliset osat” luokkaan kuuluvia osia. Ilmeisesti olen rikas koska on vara ostaa halpaa, mutta katsotaan mitä ovat lamppujaan :)

Näkymä alkuperäisen ja FK:n sisältä. Sitten vaihtamaan lamppuja vanhasta uuteen, fk:ssa oli ainoastaan angeleyesseissä, sekä kaukovaloissa polttimot. Kaukovalojen ympärillä olevista enkel-silmistä oli jo polttimot poistettu, joten nyt parkkien virkaa hoitaa tuon ajovalonympärillä oleva rinkula.

Päänvaivaa aiheutti mm. korkeudensäätömoottoreiden hankala asennus, moottorit eivät oikein kääntyneet ”perille” asti kuvan tapaan. Tuossa asennossa moottorit ottaa kiinni tuohon H7:n kannakkeeseen. Ratkaisuna tällainen smirklaus, dremel on omiaan tuollaiseen pieneen hiontaan. Myöskin umpion sisällä on melko ahdasta, esim. donitsivalojen kannat ottaa kiinni umpion runkoon tietyissä säädöissä, tästä voi tulla korkeudensäätömoottoreiden tappaja. PIC

Seuraava ongelma ilmeni xenon-H7 kannan sovittamisessa umpioon, jostain syystä tuon xenonin kanta oli liian leveä mahtumaan paikalleen, umpioon meni kyllä ihan perus H7 halogeeni polttimo. No taas Dremel käyttöön ja sievällä hionnalla nuo xenonitkin sinne mahtui.

Tässä vähän kosmetiikkaa 1 2 3 4 5

Ja vielä tuollainen vertailu KUVA

Edit: Tässä
vielä yksi käsittämättömän huono kuva xenon valoista ajossa <-- alkuperäisillä umpioilla.

Edit2: Seuraavaksi täytyy alkaa kehittelemään ajovalonpesureita, kaikki kuvat ja varaosaehdotukset otetaan vastaan. Sen verran jo katsoin, että etupalkistossa ainakin paikka näyttäisi olevan pesureille. Sitten tietenkin kolot puskimiin ja periaatteessa uusi pissapojansäiliö korkeapainemoottoreineen.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.3.2008 20:57

Ihan hyvältä näytti kun pitkän ympärillä ei ollu parkkia.
Ja noillla asennus kuvilla ja selostuksilla näki hyvin miten kaikki istuu paikalleen.
Taidanpa itsekin tilata moiset.

ringali
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.5.2007 12:53

ViestiKirjoittaja ringali » 5.3.2008 15:34

Tässä olikin keskustelua xenoneista niin jospa kysäsen tähän väliin niin ei tartte uutta aihetta luoda. Eli itelläni on myös 4kopan golffi, johon asensin ite jälkiasennuksena xenonit. Sellanen ongelma on, kun laittaa auton käyntiin niin vasemmanpuoleinen xenon vain syttyy. Miksihän näin? Eikö riitä virta käynnistämään autoa ja sytyttämään xenoneita samanaikaisesti. Jos autoon tultaessa ensin laittaa parkit, sen jälkeen strarttaa auton ja kääntää ajovalot päälle niin molemmat saattavat syttyä samanaikaisesti, ei kuitenkaan joka kerta, esim aamuisin pakkasella. Ajossa taasen huomaa pienen montun jälkeen oikeanpuoleinen xenon (siis se xenon joka piruilee muutenkin) ikäänkuin värähtää, ja valon väri muuttuu selvästi vihreämpään. Ajon aikana taasen saatta yllättäin muuttua takasin oikean väriseksi, jonka jälkeen enemmän tai vähemmän vihreään suuntaan. Missähän on vika? Ballastissa vai missä? Sytytin otettu kertaalleen irti, ja virta otettu sille suoraan akusta, ja sillon kyllä syttyy iloisesti. Jos jollain on ollu samantyylistä ongelmaa, tai tietää missä mättää, niin apuja kaipailen.

Demon
-
Viestit: 1396
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 5.3.2008 15:44

Mielestäni xenonvalot.com sivuilla oli jotain perus valojenpesu laitteita myynissä. Ohjeineen. Ei se välttämättä tarvi niitä orkkis pesureita.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 6.3.2008 9:07

Itse tilasin Biltemasta lasinpesurin asennussarjan kaikkine osineen. Hintaa taisi olla n. 13€ + toimitus. Asentamaan en ole vielä päässyt kun ei ole lappu luukusta kolahtanut, että tuon voisi postista noutaa.

Lisäksi suunnitteilla on digitaalipiiri, jolla lampun pesurit saisi rukkimaan valoille vaikkapa vain joka 3. kerta kun tuulilasia pesee. Vai onko tällasia releitä saatavilla?

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 7.3.2008 19:11

^tuo on kätevä ajatus, että vaikka joka 5 kerta kun vetää viiksestä niin lampuille tulee vettä. Näin kyllä uusimmissa autoissa jo on esim. Volvo. Tuon etu olis se, ettei nestettä mene valoille niin paljoa, joten ei välttämättä tarvis asentaa sitä 5,5litran kusisäiliötä 3,5litran tilalle, menee muuten toiselta ballastilta paikka :)
Kyllä sen valonpesimenmoottorin tuohon pienempäänkin saa sovitettua ? Vai onko jollain kokemusta ettei saisi?

Ville.P
-
Viestit: 76
Liittynyt: 27.6.2007 18:25

ViestiKirjoittaja Ville.P » 10.3.2008 20:04

Minkälainen valokuvio tulee noilla fk:n umpioilla ja xenoneilla? Tässä näkyy Hellan umpioitten valokuvio 4300k sarjalla.

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 10.3.2008 21:32

turbokiisseli kirjoitti:Lisäksi suunnitteilla on digitaalipiiri, jolla lampun pesurit saisi rukkimaan valoille vaikkapa vain joka 3. kerta kun tuulilasia pesee. Vai onko tällasia releitä saatavilla?

Muista malleista en tiedä, mutta Borassa kun nopeasti pyyhkäisee pesurista, ei valoille tule vettä. Ajovalonpesurit toimii, kun hieman pidempään pitää viikseä pesuasennossa.

Mandu
-
Viestit: 56
Liittynyt: 31.8.2006 12:12

ViestiKirjoittaja Mandu » 11.3.2008 10:08

Muista malleista en tiedä, mutta Borassa kun nopeasti pyyhkäisee pesurista, ei valoille tule vettä. Ajovalonpesurit toimii, kun hieman pidempään pitää viikseä pesuasennossa.
Näin myös Seat Leonissa (1M). Ja toimii vain jos ajovalot on kytketty sieltä kytkimen kautta päälle, eli silloin kun on mahdollisuus käyttää pitkiäkin. Ja tästäkin auton liikaajasta ja pesuveden tuhlaajasta pääsee sulakkeen pois ottamalla eroon.

mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

ViestiKirjoittaja mikaelz » 11.3.2008 19:09

mitenköhän saan ton etupuskurin irti:S sama homma edessä

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 11.3.2008 19:12

Minkälainen valokuvio tulee noilla fk:n umpioilla ja xenoneilla?


Samanlainen "veitsellä leikattu" kuvio.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 12.3.2008 8:20

mitenköhän saan ton etupuskurin irti:S


haulla löytyy tietoa näiltäkin sivuilta

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.3.2008 16:13


mikaelz
-
Viestit: 48
Liittynyt: 15.1.2008 16:27

ViestiKirjoittaja mikaelz » 13.3.2008 17:15

joo kiitos sain jo kiinni:) mistähän tota erikois tarraa saa? osaset?

tuppee
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.3.2008 14:17

ViestiKirjoittaja tuppee » 2.4.2008 23:34

Vaikuttaako pitkät enää mitää kun lähivaloos on xenonit??

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 3.4.2008 4:42

Ei kaukovalot mihinkään häviä. Ne vaan näyttää kaasupurkausvalojen rinnalla vähän heikommilta ja haaleilta, mutta siihenkin on oma ratkaisu... Silloin on valopäivitys mennyt hieman pieleen, jos parannetut lähivalot korvaavat kaukovalotkin.

tuppee
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.3.2008 14:17

ViestiKirjoittaja tuppee » 3.4.2008 21:53

no se! onko nuo kaasupurkausvalot kannattava hanke?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 3.4.2008 22:26

Aika lailla samaa luokkaa kuin xenonitkin. Paluuta ei ole, kun on niitä kerran koittanut.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 3.4.2008 22:42

Jos en ole ihan väärin ymmärtänyt, niin xenonit = kaasupurkausvalot?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 3.4.2008 22:47

Oikein olet ymmärtänyt, tässä on kevyttä hassuttelua meneillään.

tuppee
-
Viestit: 13
Liittynyt: 15.3.2008 14:17

ViestiKirjoittaja tuppee » 4.4.2008 16:34

Sen hassuttelunhan kaikki ymmärtää näin viikonlopun tullen.

themee
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.9.2008 14:35

ViestiKirjoittaja themee » 7.12.2008 21:45

Kyllä pitäis ja oon tässä nyt huomannut ajellessa että miksi! Hajavalon määrä on aika valtava, opastekyltit loistaa jo ~700metrin päähän mukavan kirkkaina :) tämähän ei ole missään tapauksessa hyvä asia ja mietintä myssy on syvällä päässä, jotta ratkaisu löytyisi.

Tuosta tulikin mieleen tuo R-mallin xenonpolttimo, jossa on tummennettu polttimon juuri ehkäisemään tuota hajavaloa. En sitten osaa sanoa kuin paljon on hyötyä kun ei omakohtaista kokemusta ole.
Tässä ois kuva polttimosta

Parre
-
Viestit: 72
Liittynyt: 14.10.2010 21:43

ViestiKirjoittaja Parre » 2.11.2010 15:07

Hyvä aihe tämä, hyvin kerrottu!
Olen kullä jossain lueskellut mutta en muista missä, eli mihin porukat ovat theneet reiän pitkille polttimoille.
Umpion sivulle? Pitikien ja parkien kotelon viereen?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 2.11.2010 22:13

Tuota, ihan nyt mielenkiinnosta vierestä seuranneena; vaikka alkuperäsessä tekstissä jo sanottiin että tarkoitus ei ole aiheuttaa laki keskusteluja mutta mitä tuo lausahdus "saada joskus jopa AKE:n siunaus tieliikennekäyttöön. " meinasi? Muuten olisin viitannut asiaa kintaalla muttakun nyt sitten jo asennellaan ajovalonpesimiä, onko seuraavaksi tulossa xenon hyväksytyt umpiot ja automaattinen korkeudensäätö (AKEhan ei ennen noita jälkiasennus xenonia hyväksy :)
Ja on itselläkin laittomat xenonit ja tyytyväinen olen enkä muitakaan kiellä asentamasta, auttaa todellakin näkemiseen! lähinnä nyt siis mielenkiinto heräsi, tuon automaattisen korkeudensäädön suhteen :)

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 28.11.2010 1:16

Tässä ois golffin depon linssiumpiot + 35W xenonit lyhyissä ja pitkissä, H7 molemmat.

Lyhyet:
Kuva

Pitkät:
Kuva

Lyhkästen kuvio ja hajavalo:
Kuva
Vasempaa puolta vois vähän laskee, ehkäpä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 28.11.2010 12:19

Paljonko tuohon risteykseen on etäisyyttä tuossa pitkät päällä olevassa kuvassa ?

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 28.11.2010 14:59

^ pari metriä yli 100m on matkaa risteykseen. Varmaankin noin 120m on noitten pitkien kantama, ehkä vähän enempikin, jos en ihan väärin arvioi.

_jarrrmo__
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.8.2010 2:00

ViestiKirjoittaja _jarrrmo__ » 28.11.2010 15:34

hyvät on xenonit mut poliisit tuntuu kiristäneen otettaan niiden laillisuuden suhteen, nimim. kokemusta on...itellä on lyhyissä ja lisäpitkissä ja kuulemma pois olis otettava :)mut taidan ennemmin hommata hyväksytyt umpiot ku ei huvittas luopua hyvistä valoista...

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 28.11.2010 15:42

Joo ei noista xenoneista ihan heti halua luopua. Onneksi täällä Oulun alueella eivät ole poliisit turhan tarkkoja olleet. Eivät ole ainakaan parille kaverille antaneet noottia tummennetuista etusivuikkunoista, toivottavasti eivät kiinnostu xenoneistakaan. Veikkaan, etteivät kiinnostukaan niin kauan kun nuo ei ketään häikäise.

_jarrrmo__
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.8.2010 2:00

ViestiKirjoittaja _jarrrmo__ » 28.11.2010 19:17

temmeksessä sain sakot etulasien tummennuksista ja xenoneista :) ainaki yks partio oulusta on tarkkoja....

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 11.7.2011 16:24

Tarkoitus ois omaan Golfiin jossain vaiheessa vaihtaa xenonit, mutta OEM-kamaa, onko noissa R32-umpioissa paljonkin eroa halvempien versioiden xenon-umpioihin? Ja paljonko niillä on hintaeroa...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 11.7.2011 17:32

Mikähän mahtaa olla tämä halvempi xenon umpio?
Eipä tietääkseni ole saatavilla neloseen muita kun r32 ja 4motion golffeissa olleita alkuperäisiä xenon umpioita.
Loput linssi umpiot ovat vain H kantaisille polttimoille.
Korjatkaa jos väärässä. =)

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 11.7.2011 18:27

Mun silmään ainakin on ollut sellasia versioita, joissa on ollut sumuvalo umpiossa ja sitten ainakin pari kertaa vastaan tulleessa R32:ssa ollut, missä näyttäisi olevan vilkku tuplattu, voihan se tokin olla jokin styling-tempaus...

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 11.7.2011 21:59

Ne umpiot missä on tuplavilkut taitaa olla alkuperäiset xenonit, muut on sitten tarvikeosia kuten omat "r32 look" depon umpiot.

Styroks
-
Viestit: 401
Liittynyt: 18.5.2010 20:25

ViestiKirjoittaja Styroks » 11.7.2011 23:18

Joo, samat Depot mullakin on, ne alkuperäiset himottaisi, taitavat olla suht hintavat jo pelkät umpiot?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa