golf iv gti colour consept 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
golf iv gti colour consept 1.8t
Joo, elikkäs tuossa äiten päivänä päähäni pälkähti että ny riittää vakio rolffilla ajelu. kun kytikin luisti ja vaki ahin leipo nii kiinni et työnti öljyt imupuolelta läpi. ja aloin tuumasta toiseen.
Projekti alkaa olla loppusuoralla, mutta ahtoputket täytyy tehdä uusiksi ja pakoputken vuodot löytää. (ei voinut vielä penkittää kun on vuotoja ja arvot heittelee.)
Uutta osaa on tilattu ja asennettu seuraavasti:
Ahdin: Garrett GT3071R
ja ahtimelle sopiva pakosarja(valu) +laippaset&nipat
Kytkin: GO Performanse keraaminen sintteri heavy duty asetelmalla, pitäs kestää 400hp ja on muute piru hyvä ajjaa, suosittelen!! Ei ole on/off kytkin ja ei ole jäykkä, mutta pitää.
580ML suuttimet + toinen bensapumppu
Välijäähytin on autophanin elämääsuurempi paremmalla kennotyypillä.
pikkuset helmalevikkeet laitoin, puskuri nii iso ku löyty ja sitäki joutu leikkelee et mahtu paikallee, luomea ja jottai muuta, ite sotkenu vähä maalia niihi.
ahtoputket ja pakoputken itse vääntäny. Pakoputki on alusta loppuun 3" parilla vapaastihengittävällä änkkärillä ja katalysaattori on us-parts.ilta tilattu katti, vapaasti hengittävä myös, ja makso vain 90e!!
kuukauden oli tuolla harisella ja siellä vaihtu autoon puoliksi kierrättävä venttiili, isompi ilmamäärämittari. Autossa oli tosiaa hätäisyyde ja pieneputjeti takia ahtoputkivuotoja ja pakoputki on vasta hepattu kiinni niin täytyy viat korjailla ja sit viel pari tunnin säätö ja penkkilaput käpälään. tarkoituksena olis ottaa maksimit tuosta moottorista ulos, mitä vakiveijvit kestääpi, elikkä tavote on 330hp++ etupyöriltä.
Tällä hetkellä auto pelaa välilllä vetää pirusti välillä vain rökeltää. muttaa ku ahtoviisari heilahtaa tuonne 2. nii sit lähettii ;)
täytyypä kirjottaa loput kun on dynolaput käpälässä. :)
kuvia : http://s1234.photobucket.com/albums/ff4 ... o_Pasanen/
Projekti alkaa olla loppusuoralla, mutta ahtoputket täytyy tehdä uusiksi ja pakoputken vuodot löytää. (ei voinut vielä penkittää kun on vuotoja ja arvot heittelee.)
Uutta osaa on tilattu ja asennettu seuraavasti:
Ahdin: Garrett GT3071R
ja ahtimelle sopiva pakosarja(valu) +laippaset&nipat
Kytkin: GO Performanse keraaminen sintteri heavy duty asetelmalla, pitäs kestää 400hp ja on muute piru hyvä ajjaa, suosittelen!! Ei ole on/off kytkin ja ei ole jäykkä, mutta pitää.
580ML suuttimet + toinen bensapumppu
Välijäähytin on autophanin elämääsuurempi paremmalla kennotyypillä.
pikkuset helmalevikkeet laitoin, puskuri nii iso ku löyty ja sitäki joutu leikkelee et mahtu paikallee, luomea ja jottai muuta, ite sotkenu vähä maalia niihi.
ahtoputket ja pakoputken itse vääntäny. Pakoputki on alusta loppuun 3" parilla vapaastihengittävällä änkkärillä ja katalysaattori on us-parts.ilta tilattu katti, vapaasti hengittävä myös, ja makso vain 90e!!
kuukauden oli tuolla harisella ja siellä vaihtu autoon puoliksi kierrättävä venttiili, isompi ilmamäärämittari. Autossa oli tosiaa hätäisyyde ja pieneputjeti takia ahtoputkivuotoja ja pakoputki on vasta hepattu kiinni niin täytyy viat korjailla ja sit viel pari tunnin säätö ja penkkilaput käpälään. tarkoituksena olis ottaa maksimit tuosta moottorista ulos, mitä vakiveijvit kestääpi, elikkä tavote on 330hp++ etupyöriltä.
Tällä hetkellä auto pelaa välilllä vetää pirusti välillä vain rökeltää. muttaa ku ahtoviisari heilahtaa tuonne 2. nii sit lähettii ;)
täytyypä kirjottaa loput kun on dynolaput käpälässä. :)
kuvia : http://s1234.photobucket.com/albums/ff4 ... o_Pasanen/
Viimeksi muokannut Jatyr, 18.10.2010 21:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mikäs sirkus täällä on menossa?? :D Porukka kyselee kuvia ja topicin aloittaja näsäviisaana kuittaa nuo lausahduksella "en käytä nettiä työkseni...", tuskinpa monikaan täällä foorumilla mutta kumma kyllä porukka niitä kuvia osaa laittaa... Mene vaikkapa sivustolle aijaa.com vaikka näin alkuun ja uppaat kuvia sinne yksi kerrallaan ja linkität tänne, niin monta kuvaa kuin siltä tuntuu. Etusivulla on ohjeet miten se tehdään ja taitaahan nuo kuvanuppausohjeet täältä foorumiltakin tumpeloille löytyä. Joten tuumasta toimeen ja .jpeggiä näkyviin niin päästää kolvia ihastelemaan! :)
Totta, mutta turpotek kertoo sivuillaan että niilä vanhemman mallin kangilla 300hp saavutetaan vielä turvallisesti, sen jälkeen meneekin tuuripeliksi. En alkaisi lottoamaan kun vahingon sattuessa lasku on kallis.
Ps. Moni 300hp rajan rikkonut on pistänyt kanget uusiksi joten tuskin tuo ihan tuulesta temmattu luku on.
Ps. Moni 300hp rajan rikkonut on pistänyt kanget uusiksi joten tuskin tuo ihan tuulesta temmattu luku on.
Höpö Höpö puhetta, että uudemmissa ei kestä yli 300hv. Eikä se teho vaan se vääntö. ;) Tottakai virittäjät sanoo, että ei kestä, koska aina vaarana on moottorin hajoaminen, kun ollaan kipurajoilla. Varsinkin jos moottoria ei huollettu asiallisesti ja paljonkin ajettu.
Jos myös 2bar paineilla tuota ajat niin tuo ahdin kyllä työntää sen verran ruutia, että varmasti hajoaa mitkä tahansa 1.8t:n vakiokanget.
330hv pyöräteho saavutettaan tuolla ahtimella varmaan noin 1.2-1.5bar paineilla. Riippuen muusta kokoonpanosta.
Jos myös 2bar paineilla tuota ajat niin tuo ahdin kyllä työntää sen verran ruutia, että varmasti hajoaa mitkä tahansa 1.8t:n vakiokanget.
330hv pyöräteho saavutettaan tuolla ahtimella varmaan noin 1.2-1.5bar paineilla. Riippuen muusta kokoonpanosta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla jotain vikoja siinä ohjelmassa?
Mitä olen jutellut tämän harisen säätämän 360hp:n Golffin omistajan kanssa, niin samat "ominaisuudet" löytyy ohjelmasta siltä kuin minultakin. Meille sanoi myös säätäjät tuosta vanhemmasta vaijerikaasusta samaa, esim vaikea saada täysin virheetöntä tyhjäkäyntiä yms.
Mitä olen jutellut tämän harisen säätämän 360hp:n Golffin omistajan kanssa, niin samat "ominaisuudet" löytyy ohjelmasta siltä kuin minultakin. Meille sanoi myös säätäjät tuosta vanhemmasta vaijerikaasusta samaa, esim vaikea saada täysin virheetöntä tyhjäkäyntiä yms.
moottorina tulee AGU ARZ.n tilalle, ovat täysin samoja koneita osien perusteella.
ARZ.sta kansi avarrettu oikastu ja kiillotettu, nokkia hiottu(mm lisää nostoa)
maxspeeding.ltä kiertokanget arp.n pulteilla, (riittävät 800hp)
kultametalli laakerit (runko ja kanki)
arp.n runkopinnapultit
arp.n kansipultit
cometic 3kerros kansitiiviste
cg.performace keraamine sintteri kytkin+kova vauhtipyörä (tuning studiolta pasane-special)
ahdin on vielä sama. gt-3071 garret.
männät jää vielä vakioks kun tehot jää alle 500hp ni kestävät vielä.
täytyy vielä vinkauttaa imusarjan kanavat kiiltäväks ja valutörstät pakosarjasta pois.
vahvistettu ENJ-vaihdelaatikko.
kohta on kansi valmis, ni ensikuussa alan kasailee konetta ja lisäosia tilaillaa sitä mukaan. vanhoja osia jos joku tarvii voin myydä.
Kirjoittelen tänne sitte taas mite käy. 320hp oli vanhalla karalan säädöillä, siis pyörältä! ja kesällä ku saa vehkeet käyntii ja sisää ajettua, vien penkkii ja katotaa paljo vaikutti kansityöt ja osat muutenki.
Ja jos ei tehot riitä vien auto vielä karalalle lisähienonnuksee :)
ARZ.sta kansi avarrettu oikastu ja kiillotettu, nokkia hiottu(mm lisää nostoa)
maxspeeding.ltä kiertokanget arp.n pulteilla, (riittävät 800hp)
kultametalli laakerit (runko ja kanki)
arp.n runkopinnapultit
arp.n kansipultit
cometic 3kerros kansitiiviste
cg.performace keraamine sintteri kytkin+kova vauhtipyörä (tuning studiolta pasane-special)
ahdin on vielä sama. gt-3071 garret.
männät jää vielä vakioks kun tehot jää alle 500hp ni kestävät vielä.
täytyy vielä vinkauttaa imusarjan kanavat kiiltäväks ja valutörstät pakosarjasta pois.
vahvistettu ENJ-vaihdelaatikko.
kohta on kansi valmis, ni ensikuussa alan kasailee konetta ja lisäosia tilaillaa sitä mukaan. vanhoja osia jos joku tarvii voin myydä.
Kirjoittelen tänne sitte taas mite käy. 320hp oli vanhalla karalan säädöillä, siis pyörältä! ja kesällä ku saa vehkeet käyntii ja sisää ajettua, vien penkkii ja katotaa paljo vaikutti kansityöt ja osat muutenki.
Ja jos ei tehot riitä vien auto vielä karalalle lisähienonnuksee :)
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19.12.2006 14:32
Mitää moottorinohjauksesta tiedä ja sen säätämisestä. Sen auton toimivuuteen kun vaikuttaa aika helvetin monta muutakin juttua kun moottorinohjaus. Ja tuntuu että ne ei kanssa aina oo ihan päks ja päks toimii, muuta ku esson baarin puheissa. Itse ainakan ollut enemmän kuin paljon tyytyväinen harisen toimintaan. Ongelmatilanteissa saa puhelimella yleensä tyhmempikin rakentaja (minä) apua myös normaalin työajan ulkopuolella. Yhdyn kyllä tuohon tunteeseen, että jos oma kokemus on jostain paikkaa helvetin huono siitä puhuu nopeasti paljon paskaa. (Mitään mainos puhetta tarkoitus olla, vaan oma kokemus)
kyllä jääty tämä rojekti ens kesälle.
moottoripyörää pitäny rassata ku ostin SJ-importilta pyörän ni sehä oli valmiiks paskana...
sylinteriryhmää oottelen enklannista jne. 3kertaa purkanu koneen.
muutenki rojektia tässä. 1koppasta avoa pitäs oikoa ja katastaa. 2koppasee tiiselii vaihtaa mylly vapariks takasi.
työt ja palokunnan kiireet vie aikahyvi vappaa-ajat näi kesällä. :)
mikäs kiire tässä on valmiissa maalimassa. ku vehkeet on ite ja kokonaa maksettu...
moottoripyörää pitäny rassata ku ostin SJ-importilta pyörän ni sehä oli valmiiks paskana...
sylinteriryhmää oottelen enklannista jne. 3kertaa purkanu koneen.
muutenki rojektia tässä. 1koppasta avoa pitäs oikoa ja katastaa. 2koppasee tiiselii vaihtaa mylly vapariks takasi.
työt ja palokunnan kiireet vie aikahyvi vappaa-ajat näi kesällä. :)
mikäs kiire tässä on valmiissa maalimassa. ku vehkeet on ite ja kokonaa maksettu...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa