Sano nyt kerrankin mitä on päin mäntyä liikenteessä

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

Sano nyt kerrankin mitä on päin mäntyä liikenteessä

ViestiKirjoittaja tpv » 19.10.2010 14:44

Liikenneturvallisuustyön perimmäisenä tavoitteena on nollavisio, eli ei yhtään kohtalokasta onnettomuutta. Onko tavoite mahdollinen ja miten? Onko liikenneturvallisuutta mahdollista parantaa lisäämättä sääntöjä ja seuraamuksia? Kenellä on vastuu tieliikenteessä liikkujien turvallisuudesta?

Liikenne- ja viestintäministeriö on avannut kaikille avoimen keskustelun valtionhallinnon http://www.otakantaa.fi-keskustelufoorumilla. Keskustelussa toivomme ajatuksia Suomen liikenneturvallisuustilanteesta ja siitä miten liikenneturvallisuutta voitaisiin parantaa, kysely on voimassa aina 31.10.2010 asti.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 19.10.2010 16:14

Keskustelussa toivomme ajatuksia Suomen liikenneturvallisuustilanteesta ja siitä miten liikenneturvallisuutta voitaisiin parantaa, kysely on voimassa aina 31.10.2010 asti.


Toivotte? Kuulutko liikenne ja viestintäministeriöön?
Nolla kolaria on mahdoton yhtälö mutta saastuttamiseen olisi yksi pieni pointti mitä ei edes vihreet ja muut puunhalaajat ole huomannu. Nopeusrajotuksia koitetaan laskee mutta miksi ei tehtäisi ilmastolle hyvää ja nostettaisi 80kmh nopeusrajotus 90kmh koska joka paikassahan ilmotetaan että autot kuluttaa vähiten 90kmh nopeudella. Siinä saataisi kulutusta pienemmäksi ja päästöjä alemmaksi.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 19.10.2010 17:10

Onko nuo ministerit oikeasti noin erkaantuneita todellisuudesta ettei ne voi itse lähteä tien päälle katsomaan mikä siellä on vikana. Teiden kunto, aivan järjetön itsekkyys ja maltin puute, liian vähän kaistoja ainakin liikennemäärään nähden jne muutamia mainitakseni.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.10.2010 18:28

Teiden kunto, aivan järjetön itsekkyys ja maltin puute, liian vähän kaistoja ainakin liikennemäärään nähden


Tuossapa nuo pahimmat ongelmat jo onkin lueteltuna.

Sitä sopii ministerien sunmuiden päättävien elimien ihmetellä miksi autot kuluttavat maantieajossa vähemmän kuin kaupunkiajossa, vaikka taajama-alueilla ajetaan yleensä suunnilleen puolet hitaampaa vauhtia. Liikenteen sujuvuus sitä kulutusta ja niin ikään päästöjä alentaa.

Maailman pelastumista ei ainakaan takaa tuo nopeusrajoituksien alentaminen.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 19.10.2010 18:42

Nollatoleranssi on just hyvä, nollaa vaan joka paikkaan, mun mielestä voitais aloittaa ministeriön työpaikoista ja siirtyä sitten eduskunnan vastaaviin ja jossei tää toimi niin nollatoleranssi päättävien elimien munailuihin. ;)

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 19.10.2010 20:35

Nollatoleranssi on just hyvä, nollaa vaan joka paikkaan

Nolliahan on siellä eduskunnassa tupa täys. Rouva Räsänen pitäis saada pääministeriksi niin eiköhän noi loput erois ihan itestään. Eroministeri =)
Joo helppoahan noitten ministereiden on liikenteen sujuvuutta seurata taksin kyydissä eikä omalla autolla ruuhkissa roikkua.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 19.10.2010 21:22

ne ministerit on vaan töissä, se verran olen maailman menoa ymmärtänyt :D
P*rseen ja naaman paikkaa vaihtais, kukaan huomais eroa. paskaa kuiteki tulee suun täydeltä :)

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 19.10.2010 21:40

Siis mä puhuin sarkastisesti nollatoleranssin hyvyydestä :D

Qubik
-
Viestit: 66
Liittynyt: 14.8.2010 11:02

ViestiKirjoittaja Qubik » 19.10.2010 21:55

Forumeissa on kivaa lössötää ja marisee, eiks niin? Mutta montakohan vagilaista saisi kasaan, jos pitäisi vietä auto ja mies etuskunta talon eteen vaatima järjenkäyttöä ja kaiken sen oikomistä, mitä forumeisssä yleensä vinoksi löytettään?

Montaako teistä olisi valmiina ottamaan askeleitä mikä totella huomioitaisi? vaikka tarra takaikkunaalla: KEHÄLLÄ 30 VAUHTILLA LUONTO JA HENKIÄ SÄÄSTÄMÄSSÄ ja oikeasti ajamaan kehä I, II ja III -sellä sitä 30 KM/H viikon ajan?

5, 10? 1 ainakin.

Haukkuva koira ei puree....

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 19.10.2010 22:58

itse ainakin olisin valmis lähtemään jonkunsortin "protestiin" mukaan, jos ei tarvisi ensin ajaa 400km että pääsee sinne helvatan sivukylän valkosentalon eteen...

ja toiseksi, miks helvetis joku ajais 30km/h, sehän olisi vaan eduskunnan porukan mieleen? ja sitähän ajetaan muutenkin kun porukka on massoittanu pääkaupungit ja homma kusee, sielä istutaan niinku tatit paskas aamuruuhkas eka 30min että päästään parin kilometrin matka... ja kyllä, maalaistollohan täälä puhuu, ei oo pitkä kun kävin vähä helsingis jonottelees, tuli sellane tunne kyl et kuka hullu tämän tekee jokapäivä, ja vielä täysin vapaaehtoisesti

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.10.2010 11:33

30min että päästään parin kilometrin matka


Tuota kans tuli hajoiltua viimeksi käydessä, eihän siinä oo mitään järkeä ja tuolloin sitä lörsää kyllä menee ku pitää eka kököttää paikallaan ja sitte ampua hanat kaakossa 15m seuraaviin valoihin jne. Sais ne ministerit hoidella perkele tuohon ensimmäisenä jotain tolkkua, ennenku lähtevät laskemaan nopeusrajoituksia mm. Lapin tyhjiltä erämaapätkiltä..

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 20.10.2010 12:00

Esim tämä, tällähän se luonto säästyy.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Hel ... 5261032717

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 20.10.2010 20:22

^Tuon takia itse päätin, että tästä lähtien ajan entistä enemmän bussikaistoilla. Toivottavasti siellä on entistä enemmän tilaa ajella. Suosittelen tosin kaikille muillekin samaa.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 20.10.2010 20:26

Kaistoja on liian vähän ruuhka-aikaan... sen jälkeen niitä sitten taas on "liikaa". Mun mielestä järkevämpää olisi keksiä joku keino millä noita ruuhkaongelmia saadaan vähennettyä ja liikenne sujumaan kuin lisätä joka paikkaan se 2 kaistaa vuorokausittaisen parin tunnin ongelmallisuuden takia.

Tai no, onhan siellä sitten viikonloppuna rattijuopoilla paremmin tilaa seilata kaistoilla :D

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 20.10.2010 21:19

Laitan saman ku mitä laitoin tohon linkkiin kaverille fesessä.
"Mun mielestä muutenkin mennään takapajulaksi tolla systeemillä. Enemmänkin pitäisi kehittää sitä liikennettä keskustassa, että saataisiin siitä sujuvampaa nykyiselle automäärälle, kuin että tehdään asioista mahdollisimman vittumaisia ihmisi...lle ja toivotaan että ne jättäisivät autot kotiinsa.

Samalla pitäisi miettiä, mitä voitaisiin tehdä jotta ihmiset käyttäisivät vähemmän autojaan, eli palveluiden tarjoamista lähempää kotia. Nykyisin jos tarvitsee rakennustarvikkeita tai kodinkoneita, niin joutuu melkein poikkeuksetta mennä vantaalle. Keskustassa on hyvin vähän paikkoja mistä noitakaan saa, koska keskusta on pyhitetty miljoonalle muoti- ja vaateliikkeelle, jotka palvelevat toki turisteja (miksi joku tulee ostamaan suomesta jotain muotivaatetta ökyhinnalla?), mutta entäpä ne asukkaat? Kämpistäkin häädettiin helsingin parhaimpiin kuulunut apteekki, arvatenkin muotiliikkeen takia."

Empä ole nähnyt montaa ulkomaan kaupunkia, missä autoilu on tehty yhtä vittumaiseksi, kuin suomen isoissa kaupungeissa.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 20.10.2010 22:56

Empä ole nähnyt montaa ulkomaan kaupunkia, missä autoilu on tehty yhtä vittumaiseksi, kuin suomen isoissa kaupungeissa.


varmasti totta, mutta...
Ei tuolle pääkaupunkiseudulle enää kukaan päättäjä tms pysty vaikuttamaan liikenteeseen, se nyt vaan on rakennettu liian ahtaaksi ja ympätty täyteen kaikennäköstä rakennusta ettei ole enää mahdollista saada sitä sujuvaksi..
jos multa kysytään niin keskittyis ny ennemmin näihin "haja-asutus" alueisiin, ettei pääsisi käymään tota helsinki-ilmiötä ihan joka nurkas..
ja niinkuin jo ihmettelin, jos sitä ruuhkaa jne ei hermot kestä niin eihän sielä ole pakko asua?

Heikki J.
admin
Viestit: 8313
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.10.2010 23:12

Empä ole nähnyt montaa ulkomaan kaupunkia, missä autoilu on tehty yhtä vittumaiseksi, kuin suomen isoissa kaupungeissa.

Kuinka monessa ulkomaan isossa kaupungissa olet autoillut tai ees taksilla ajellut keskustassa? Kyllä sitä jokunen kerta on tullut ruuhkissa nökötettyä esim. New Yorkissa ja vaikka Shanghaissa. Ja ihan Euroopassakin.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 21.10.2010 1:45

Itseasiassa mä olen asunut useamman vuoden erinäisissä Aasian isoissa kaupungeissa, joten sitä ihan ajokokemusta on karttunut. Kyllähän ruuhkia on ollut, mutta täytyy sanoa että vaikka 10 miljoonaa ihmistä on helsingin kokoisessa kaupungissa, niin jos liikenneväylät on suunniteltu oikein, niin kyllä siellä pääsee aika hyvin liikkumaan. En voi sanoa että hirveän useasti olisin ruuhkassa mädäntyny.
se nyt vaan on rakennettu liian ahtaaksi

Samaa mieltä asiasta, mutta ei se parane sulkemalla toista kaistaa. On muuten mielenkiintoinen ilmiö sekin, kun puhutaan että autolla ajamista pitäisi välttää, siltikin rakennetaan jättimäisiä ostareita keskelle ei mitään, samalla sulkeutuvat ne lähikylän pikkukaupat ja joudut ajamaan autolla keskimäärin 10-20km käydäksesi kaupassa. Suomen amerikkalaistumista kenties? Siellähän mennään autolla joka paikkaan ostoksille.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa