Sano nyt kerrankin mitä on päin mäntyä liikenteessä
Valvoja: ffp jäsenet
Sano nyt kerrankin mitä on päin mäntyä liikenteessä
Liikenneturvallisuustyön perimmäisenä tavoitteena on nollavisio, eli ei yhtään kohtalokasta onnettomuutta. Onko tavoite mahdollinen ja miten? Onko liikenneturvallisuutta mahdollista parantaa lisäämättä sääntöjä ja seuraamuksia? Kenellä on vastuu tieliikenteessä liikkujien turvallisuudesta?
Liikenne- ja viestintäministeriö on avannut kaikille avoimen keskustelun valtionhallinnon http://www.otakantaa.fi-keskustelufoorumilla. Keskustelussa toivomme ajatuksia Suomen liikenneturvallisuustilanteesta ja siitä miten liikenneturvallisuutta voitaisiin parantaa, kysely on voimassa aina 31.10.2010 asti.
Liikenne- ja viestintäministeriö on avannut kaikille avoimen keskustelun valtionhallinnon http://www.otakantaa.fi-keskustelufoorumilla. Keskustelussa toivomme ajatuksia Suomen liikenneturvallisuustilanteesta ja siitä miten liikenneturvallisuutta voitaisiin parantaa, kysely on voimassa aina 31.10.2010 asti.
Keskustelussa toivomme ajatuksia Suomen liikenneturvallisuustilanteesta ja siitä miten liikenneturvallisuutta voitaisiin parantaa, kysely on voimassa aina 31.10.2010 asti.
Toivotte? Kuulutko liikenne ja viestintäministeriöön?
Nolla kolaria on mahdoton yhtälö mutta saastuttamiseen olisi yksi pieni pointti mitä ei edes vihreet ja muut puunhalaajat ole huomannu. Nopeusrajotuksia koitetaan laskee mutta miksi ei tehtäisi ilmastolle hyvää ja nostettaisi 80kmh nopeusrajotus 90kmh koska joka paikassahan ilmotetaan että autot kuluttaa vähiten 90kmh nopeudella. Siinä saataisi kulutusta pienemmäksi ja päästöjä alemmaksi.
Teiden kunto, aivan järjetön itsekkyys ja maltin puute, liian vähän kaistoja ainakin liikennemäärään nähden
Tuossapa nuo pahimmat ongelmat jo onkin lueteltuna.
Sitä sopii ministerien sunmuiden päättävien elimien ihmetellä miksi autot kuluttavat maantieajossa vähemmän kuin kaupunkiajossa, vaikka taajama-alueilla ajetaan yleensä suunnilleen puolet hitaampaa vauhtia. Liikenteen sujuvuus sitä kulutusta ja niin ikään päästöjä alentaa.
Maailman pelastumista ei ainakaan takaa tuo nopeusrajoituksien alentaminen.
Nollatoleranssi on just hyvä, nollaa vaan joka paikkaan
Nolliahan on siellä eduskunnassa tupa täys. Rouva Räsänen pitäis saada pääministeriksi niin eiköhän noi loput erois ihan itestään. Eroministeri =)
Joo helppoahan noitten ministereiden on liikenteen sujuvuutta seurata taksin kyydissä eikä omalla autolla ruuhkissa roikkua.
Forumeissa on kivaa lössötää ja marisee, eiks niin? Mutta montakohan vagilaista saisi kasaan, jos pitäisi vietä auto ja mies etuskunta talon eteen vaatima järjenkäyttöä ja kaiken sen oikomistä, mitä forumeisssä yleensä vinoksi löytettään?
Montaako teistä olisi valmiina ottamaan askeleitä mikä totella huomioitaisi? vaikka tarra takaikkunaalla: KEHÄLLÄ 30 VAUHTILLA LUONTO JA HENKIÄ SÄÄSTÄMÄSSÄ ja oikeasti ajamaan kehä I, II ja III -sellä sitä 30 KM/H viikon ajan?
5, 10? 1 ainakin.
Haukkuva koira ei puree....
Montaako teistä olisi valmiina ottamaan askeleitä mikä totella huomioitaisi? vaikka tarra takaikkunaalla: KEHÄLLÄ 30 VAUHTILLA LUONTO JA HENKIÄ SÄÄSTÄMÄSSÄ ja oikeasti ajamaan kehä I, II ja III -sellä sitä 30 KM/H viikon ajan?
5, 10? 1 ainakin.
Haukkuva koira ei puree....
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
itse ainakin olisin valmis lähtemään jonkunsortin "protestiin" mukaan, jos ei tarvisi ensin ajaa 400km että pääsee sinne helvatan sivukylän valkosentalon eteen...
ja toiseksi, miks helvetis joku ajais 30km/h, sehän olisi vaan eduskunnan porukan mieleen? ja sitähän ajetaan muutenkin kun porukka on massoittanu pääkaupungit ja homma kusee, sielä istutaan niinku tatit paskas aamuruuhkas eka 30min että päästään parin kilometrin matka... ja kyllä, maalaistollohan täälä puhuu, ei oo pitkä kun kävin vähä helsingis jonottelees, tuli sellane tunne kyl et kuka hullu tämän tekee jokapäivä, ja vielä täysin vapaaehtoisesti
ja toiseksi, miks helvetis joku ajais 30km/h, sehän olisi vaan eduskunnan porukan mieleen? ja sitähän ajetaan muutenkin kun porukka on massoittanu pääkaupungit ja homma kusee, sielä istutaan niinku tatit paskas aamuruuhkas eka 30min että päästään parin kilometrin matka... ja kyllä, maalaistollohan täälä puhuu, ei oo pitkä kun kävin vähä helsingis jonottelees, tuli sellane tunne kyl et kuka hullu tämän tekee jokapäivä, ja vielä täysin vapaaehtoisesti
30min että päästään parin kilometrin matka
Tuota kans tuli hajoiltua viimeksi käydessä, eihän siinä oo mitään järkeä ja tuolloin sitä lörsää kyllä menee ku pitää eka kököttää paikallaan ja sitte ampua hanat kaakossa 15m seuraaviin valoihin jne. Sais ne ministerit hoidella perkele tuohon ensimmäisenä jotain tolkkua, ennenku lähtevät laskemaan nopeusrajoituksia mm. Lapin tyhjiltä erämaapätkiltä..
Esim tämä, tällähän se luonto säästyy.
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Hel ... 5261032717
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Hel ... 5261032717
Kaistoja on liian vähän ruuhka-aikaan... sen jälkeen niitä sitten taas on "liikaa". Mun mielestä järkevämpää olisi keksiä joku keino millä noita ruuhkaongelmia saadaan vähennettyä ja liikenne sujumaan kuin lisätä joka paikkaan se 2 kaistaa vuorokausittaisen parin tunnin ongelmallisuuden takia.
Tai no, onhan siellä sitten viikonloppuna rattijuopoilla paremmin tilaa seilata kaistoilla :D
Tai no, onhan siellä sitten viikonloppuna rattijuopoilla paremmin tilaa seilata kaistoilla :D
Laitan saman ku mitä laitoin tohon linkkiin kaverille fesessä.
"Mun mielestä muutenkin mennään takapajulaksi tolla systeemillä. Enemmänkin pitäisi kehittää sitä liikennettä keskustassa, että saataisiin siitä sujuvampaa nykyiselle automäärälle, kuin että tehdään asioista mahdollisimman vittumaisia ihmisi...lle ja toivotaan että ne jättäisivät autot kotiinsa.
Samalla pitäisi miettiä, mitä voitaisiin tehdä jotta ihmiset käyttäisivät vähemmän autojaan, eli palveluiden tarjoamista lähempää kotia. Nykyisin jos tarvitsee rakennustarvikkeita tai kodinkoneita, niin joutuu melkein poikkeuksetta mennä vantaalle. Keskustassa on hyvin vähän paikkoja mistä noitakaan saa, koska keskusta on pyhitetty miljoonalle muoti- ja vaateliikkeelle, jotka palvelevat toki turisteja (miksi joku tulee ostamaan suomesta jotain muotivaatetta ökyhinnalla?), mutta entäpä ne asukkaat? Kämpistäkin häädettiin helsingin parhaimpiin kuulunut apteekki, arvatenkin muotiliikkeen takia."
Empä ole nähnyt montaa ulkomaan kaupunkia, missä autoilu on tehty yhtä vittumaiseksi, kuin suomen isoissa kaupungeissa.
"Mun mielestä muutenkin mennään takapajulaksi tolla systeemillä. Enemmänkin pitäisi kehittää sitä liikennettä keskustassa, että saataisiin siitä sujuvampaa nykyiselle automäärälle, kuin että tehdään asioista mahdollisimman vittumaisia ihmisi...lle ja toivotaan että ne jättäisivät autot kotiinsa.
Samalla pitäisi miettiä, mitä voitaisiin tehdä jotta ihmiset käyttäisivät vähemmän autojaan, eli palveluiden tarjoamista lähempää kotia. Nykyisin jos tarvitsee rakennustarvikkeita tai kodinkoneita, niin joutuu melkein poikkeuksetta mennä vantaalle. Keskustassa on hyvin vähän paikkoja mistä noitakaan saa, koska keskusta on pyhitetty miljoonalle muoti- ja vaateliikkeelle, jotka palvelevat toki turisteja (miksi joku tulee ostamaan suomesta jotain muotivaatetta ökyhinnalla?), mutta entäpä ne asukkaat? Kämpistäkin häädettiin helsingin parhaimpiin kuulunut apteekki, arvatenkin muotiliikkeen takia."
Empä ole nähnyt montaa ulkomaan kaupunkia, missä autoilu on tehty yhtä vittumaiseksi, kuin suomen isoissa kaupungeissa.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Empä ole nähnyt montaa ulkomaan kaupunkia, missä autoilu on tehty yhtä vittumaiseksi, kuin suomen isoissa kaupungeissa.
varmasti totta, mutta...
Ei tuolle pääkaupunkiseudulle enää kukaan päättäjä tms pysty vaikuttamaan liikenteeseen, se nyt vaan on rakennettu liian ahtaaksi ja ympätty täyteen kaikennäköstä rakennusta ettei ole enää mahdollista saada sitä sujuvaksi..
jos multa kysytään niin keskittyis ny ennemmin näihin "haja-asutus" alueisiin, ettei pääsisi käymään tota helsinki-ilmiötä ihan joka nurkas..
ja niinkuin jo ihmettelin, jos sitä ruuhkaa jne ei hermot kestä niin eihän sielä ole pakko asua?
Empä ole nähnyt montaa ulkomaan kaupunkia, missä autoilu on tehty yhtä vittumaiseksi, kuin suomen isoissa kaupungeissa.
Kuinka monessa ulkomaan isossa kaupungissa olet autoillut tai ees taksilla ajellut keskustassa? Kyllä sitä jokunen kerta on tullut ruuhkissa nökötettyä esim. New Yorkissa ja vaikka Shanghaissa. Ja ihan Euroopassakin.
Itseasiassa mä olen asunut useamman vuoden erinäisissä Aasian isoissa kaupungeissa, joten sitä ihan ajokokemusta on karttunut. Kyllähän ruuhkia on ollut, mutta täytyy sanoa että vaikka 10 miljoonaa ihmistä on helsingin kokoisessa kaupungissa, niin jos liikenneväylät on suunniteltu oikein, niin kyllä siellä pääsee aika hyvin liikkumaan. En voi sanoa että hirveän useasti olisin ruuhkassa mädäntyny.
Samaa mieltä asiasta, mutta ei se parane sulkemalla toista kaistaa. On muuten mielenkiintoinen ilmiö sekin, kun puhutaan että autolla ajamista pitäisi välttää, siltikin rakennetaan jättimäisiä ostareita keskelle ei mitään, samalla sulkeutuvat ne lähikylän pikkukaupat ja joudut ajamaan autolla keskimäärin 10-20km käydäksesi kaupassa. Suomen amerikkalaistumista kenties? Siellähän mennään autolla joka paikkaan ostoksille.
se nyt vaan on rakennettu liian ahtaaksi
Samaa mieltä asiasta, mutta ei se parane sulkemalla toista kaistaa. On muuten mielenkiintoinen ilmiö sekin, kun puhutaan että autolla ajamista pitäisi välttää, siltikin rakennetaan jättimäisiä ostareita keskelle ei mitään, samalla sulkeutuvat ne lähikylän pikkukaupat ja joudut ajamaan autolla keskimäärin 10-20km käydäksesi kaupassa. Suomen amerikkalaistumista kenties? Siellähän mennään autolla joka paikkaan ostoksille.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa