golf iv gti colour consept 1.8t

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

golf iv gti colour consept 1.8t

ViestiKirjoittaja Jatyr » 8.10.2010 13:40

Joo, elikkäs tuossa äiten päivänä päähäni pälkähti että ny riittää vakio rolffilla ajelu. kun kytikin luisti ja vaki ahin leipo nii kiinni et työnti öljyt imupuolelta läpi. ja aloin tuumasta toiseen.

Projekti alkaa olla loppusuoralla, mutta ahtoputket täytyy tehdä uusiksi ja pakoputken vuodot löytää. (ei voinut vielä penkittää kun on vuotoja ja arvot heittelee.)

Uutta osaa on tilattu ja asennettu seuraavasti:

Ahdin: Garrett GT3071R

ja ahtimelle sopiva pakosarja(valu) +laippaset&nipat

Kytkin: GO Performanse keraaminen sintteri heavy duty asetelmalla, pitäs kestää 400hp ja on muute piru hyvä ajjaa, suosittelen!! Ei ole on/off kytkin ja ei ole jäykkä, mutta pitää.

580ML suuttimet + toinen bensapumppu

Välijäähytin on autophanin elämääsuurempi paremmalla kennotyypillä.

pikkuset helmalevikkeet laitoin, puskuri nii iso ku löyty ja sitäki joutu leikkelee et mahtu paikallee, luomea ja jottai muuta, ite sotkenu vähä maalia niihi.

ahtoputket ja pakoputken itse vääntäny. Pakoputki on alusta loppuun 3" parilla vapaastihengittävällä änkkärillä ja katalysaattori on us-parts.ilta tilattu katti, vapaasti hengittävä myös, ja makso vain 90e!!

kuukauden oli tuolla harisella ja siellä vaihtu autoon puoliksi kierrättävä venttiili, isompi ilmamäärämittari. Autossa oli tosiaa hätäisyyde ja pieneputjeti takia ahtoputkivuotoja ja pakoputki on vasta hepattu kiinni niin täytyy viat korjailla ja sit viel pari tunnin säätö ja penkkilaput käpälään. tarkoituksena olis ottaa maksimit tuosta moottorista ulos, mitä vakiveijvit kestääpi, elikkä tavote on 330hp++ etupyöriltä.
Tällä hetkellä auto pelaa välilllä vetää pirusti välillä vain rökeltää. muttaa ku ahtoviisari heilahtaa tuonne 2. nii sit lähettii ;)

täytyypä kirjottaa loput kun on dynolaput käpälässä. :)

kuvia : http://s1234.photobucket.com/albums/ff4 ... o_Pasanen/
Viimeksi muokannut Jatyr, 18.10.2010 21:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 8.10.2010 14:06

tehokkaalta kuullostaa, mut fotot sais olla kyllä hiukan helpommin katseltavissa, ei oo iso homma laittaa niitä johonkin kuvapalvelimeen..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 8.10.2010 14:41

Varsinkin kun Pasasen Jarkkoja näytti löytyvän 13 kappaletta...

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 8.10.2010 15:01

en käytä nettiä työkseni...

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 8.10.2010 16:01

Mikäs sirkus täällä on menossa?? :D Porukka kyselee kuvia ja topicin aloittaja näsäviisaana kuittaa nuo lausahduksella "en käytä nettiä työkseni...", tuskinpa monikaan täällä foorumilla mutta kumma kyllä porukka niitä kuvia osaa laittaa... Mene vaikkapa sivustolle aijaa.com vaikka näin alkuun ja uppaat kuvia sinne yksi kerrallaan ja linkität tänne, niin monta kuvaa kuin siltä tuntuu. Etusivulla on ohjeet miten se tehdään ja taitaahan nuo kuvanuppausohjeet täältä foorumiltakin tumpeloille löytyä. Joten tuumasta toimeen ja .jpeggiä näkyviin niin päästää kolvia ihastelemaan! :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.10.2010 10:11

Mikäs sirkus täällä on menossa?? :D

Varmaan Pertin jalanjäjillä.

Siinä hieman opiskeltavaa.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 10.10.2010 20:58

Onko kyseessä Karstulan Pasanen?

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 11.10.2010 15:41

no ny on kuvia, olkaa hyvä.

hattumies
-
Viestit: 209
Liittynyt: 24.9.2009 20:16

ViestiKirjoittaja hattumies » 11.10.2010 15:47

Paras on tuo moottorinnostossa käytettävä "Not for lifting" -liina :D

Kotka
-
Viestit: 143
Liittynyt: 12.8.2008 7:33

ViestiKirjoittaja Kotka » 21.10.2010 9:19

OT: Noita liinojahan on nurkat täynnä ja on tarkoitettu vain kuorman purkamiseen. Tosin helposti kestävät tuossa käytössäkin vallan mainiosti.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 21.10.2010 11:47

Aika riskillä pistät jos vakiokangilla tuota peliä noilla tehotavoitteilla soittelet. :D

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 21.10.2010 12:46

wm98-00 1.8t motissa on paksummat veivit ku uuvvemmis moteis..

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 21.10.2010 13:43

Totta, mutta turpotek kertoo sivuillaan että niilä vanhemman mallin kangilla 300hp saavutetaan vielä turvallisesti, sen jälkeen meneekin tuuripeliksi. En alkaisi lottoamaan kun vahingon sattuessa lasku on kallis.

Ps. Moni 300hp rajan rikkonut on pistänyt kanget uusiksi joten tuskin tuo ihan tuulesta temmattu luku on.

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 21.10.2010 15:10

nii, no väännöllähän ne koneet ja kytkimet rikotaa. hariset puhu et ne o tehnä yhe 360hp ja kestännä on. mut tiijjä sitte. kokkeillaa ny..

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 1.11.2010 16:43

11-12. 11. varattu aika jatko sääjätyksee. viel vaihtoa rauta-ahtoputket alumiinisii. ja paineistus testi enne sitä. toevottavasti tuloo säätöihi tällä kertoa..

ABT
-
Viestit: 1701
Liittynyt: 26.7.2003 11:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja ABT » 5.11.2010 13:56

Höpö Höpö puhetta, että uudemmissa ei kestä yli 300hv. Eikä se teho vaan se vääntö. ;) Tottakai virittäjät sanoo, että ei kestä, koska aina vaarana on moottorin hajoaminen, kun ollaan kipurajoilla. Varsinkin jos moottoria ei huollettu asiallisesti ja paljonkin ajettu.

Jos myös 2bar paineilla tuota ajat niin tuo ahdin kyllä työntää sen verran ruutia, että varmasti hajoaa mitkä tahansa 1.8t:n vakiokanget.

330hv pyöräteho saavutettaan tuolla ahtimella varmaan noin 1.2-1.5bar paineilla. Riippuen muusta kokoonpanosta.

kartsa87
-
Viestit: 16
Liittynyt: 18.11.2009 20:57

ViestiKirjoittaja kartsa87 » 7.11.2010 18:17

mites toi ahdin heräilee kun itellä ois suunnitelmissa 1.8t aeb viritys ja miettiny myös tuota ahdinta 64 pakopesällä ? kannattaako vai pitäskö hommata mielummin garrett gt28rs? teho tavote n.300hv?

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 18.11.2010 11:18

240,4kw 450,7nm tällähetkellä. pikkusäätöjä vaille valamis. tuo ahdin herää kyl yllättävän hyvin mukaa. pikkuvaihteilla heti ja isommillakaan tarvitse kauan arpoa.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 18.11.2010 13:09

veto pyörätehona vai kone?

kartsa87
-
Viestit: 16
Liittynyt: 18.11.2009 20:57

ViestiKirjoittaja kartsa87 » 18.11.2010 15:02

laitahan kuva dyno lapusta? :)

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 19.11.2010 15:23

photopukketis ny kuva ja pyörillä oli penkis.

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 9.8.2011 10:42

nyt vuos pyöriny mitä sun sattuu touhua, mut harisen touhua paskempaa palvelua ja säätöjä ei ole varmasti missään!

jouniks
-
Viestit: 62
Liittynyt: 28.6.2010 20:06

ViestiKirjoittaja jouniks » 21.8.2011 0:12

Mitä ongelmia harisen tekemissä säädöissä ollut?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 21.8.2011 4:17

Oliko Harisen ohjelmissa jotain vajaavaisuuksia diagnostiikan kanssa vai olenko vaan kuunnellut ilkeitä huhuja?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.8.2011 17:43

Voisko eka viestissä mainitut "viritykset" olla mahdollisia aiheuttajia säädön vaikeuteeen...
Autossa oli tosiaa hätäisyyde ja pieneputjeti takia ahtoputkivuotoja ja pakoputki on vasta hepattu kiinni niin täytyy viat korjailla ja sit viel pari tunnin säätö ja penkkilaput käpälään.

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 23.8.2011 18:38

Olisi kyllä kiinnostavaa kuulla jotain vikoja siinä ohjelmassa?

Mitä olen jutellut tämän harisen säätämän 360hp:n Golffin omistajan kanssa, niin samat "ominaisuudet" löytyy ohjelmasta siltä kuin minultakin. Meille sanoi myös säätäjät tuosta vanhemmasta vaijerikaasusta samaa, esim vaikea saada täysin virheetöntä tyhjäkäyntiä yms.

jouniks
-
Viestit: 62
Liittynyt: 28.6.2010 20:06

ViestiKirjoittaja jouniks » 3.9.2011 18:48

Tuo isompi ilmamäärämittari,oliko se tt-audin mittari ja kävi suoraan paikalleen? Muistatko tyyppinumeron?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.11.2011 13:24


Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 30.11.2011 16:55

Sellainen loppu tällekin projektille. Olishan ne uudet kanget maksaneet monta sataa...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 30.11.2011 18:47

wm98-00 1.8t motissa on paksummat veivit ku uuvvemmis moteis..


nii, no väännöllähän ne koneet ja kytkimet rikotaa. hariset puhu et ne o tehnä yhe 360hp ja kestännä on. mut tiijjä sitte. kokkeillaa ny..


olishan se h-profiilin veivit tullu kalliiksi :)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 1.12.2011 20:00

Säästäminenhän on tunnetusti kallista... :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 2.12.2011 15:24

Kyllähän noi 110-140kw 1.8T-moottoreiden veivit on kaikki aina heikkoja, jos ruvetaan tehoa hakemaan. S3/TT 165kw pannussa on jo vähän paremmat, mut ei niilläkään kuuhun mennä.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 2.12.2011 16:18

Pikkusen tuli taas karkea yleistys. Noita 110-140kw moottoreita kun on "muutama" joista osassa 19mm ja osassa taas 20mm yläsilmällä olevat kanget. Joten en nyt heti menisi kaikkia ihan heikoiksi haukkumaan.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 2.12.2011 16:23

jep, mullakin on 1.8T pannu missä on vakiokanget ja silti on kestäny vaikka voimaa hiukan yli ton vakion 140kw onkin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.12.2011 5:36

Mikäs noissa kiertokangissa sit pettää. Alapään pultit, materiaali keskellä vai yläpään tappi? Onko toi tappi uiva vai kiinteä?

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 18.3.2013 7:08

eipä o tullu täällä hetkee käytyä.

mutta vakio kone kesti vuoden, 320hp etupyörältä ja täten julisti kanki lohkosta läpi..

Nyt on uudet kujeet tulossa kesäksi.

kaikki tulee uutta ja osia on ostetettu pelkkään moottoriin kohta 4tonnilla.

auto ei tule tallista ulos ennenko on 400hp etupyörältä.

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 18.3.2013 7:11

Oliko Harisen ohjelmissa jotain vajaavaisuuksia diagnostiikan kanssa vai olenko vaan kuunnellut ilkeitä huhuja?


oli!

älkää jumalauta ihmiset vieko sinne autoja! eivät osaa ku lasku kirjottaa!

karala laitto 2päivässä auton toimimaa mitä harine yritti 2kk eikä auto toiminut päivääkään!

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 18.3.2013 7:29

moottorina tulee AGU ARZ.n tilalle, ovat täysin samoja koneita osien perusteella.

ARZ.sta kansi avarrettu oikastu ja kiillotettu, nokkia hiottu(mm lisää nostoa)

maxspeeding.ltä kiertokanget arp.n pulteilla, (riittävät 800hp)

kultametalli laakerit (runko ja kanki)

arp.n runkopinnapultit

arp.n kansipultit

cometic 3kerros kansitiiviste

cg.performace keraamine sintteri kytkin+kova vauhtipyörä (tuning studiolta pasane-special)

ahdin on vielä sama. gt-3071 garret.

männät jää vielä vakioks kun tehot jää alle 500hp ni kestävät vielä.

täytyy vielä vinkauttaa imusarjan kanavat kiiltäväks ja valutörstät pakosarjasta pois.

vahvistettu ENJ-vaihdelaatikko.

kohta on kansi valmis, ni ensikuussa alan kasailee konetta ja lisäosia tilaillaa sitä mukaan. vanhoja osia jos joku tarvii voin myydä.
Kirjoittelen tänne sitte taas mite käy. 320hp oli vanhalla karalan säädöillä, siis pyörältä! ja kesällä ku saa vehkeet käyntii ja sisää ajettua, vien penkkii ja katotaa paljo vaikutti kansityöt ja osat muutenki.
Ja jos ei tehot riitä vien auto vielä karalalle lisähienonnuksee :)

snopykoira
-
Viestit: 52
Liittynyt: 19.12.2006 14:32

ViestiKirjoittaja snopykoira » 18.3.2013 9:05

Mitää moottorinohjauksesta tiedä ja sen säätämisestä. Sen auton toimivuuteen kun vaikuttaa aika helvetin monta muutakin juttua kun moottorinohjaus. Ja tuntuu että ne ei kanssa aina oo ihan päks ja päks toimii, muuta ku esson baarin puheissa. Itse ainakan ollut enemmän kuin paljon tyytyväinen harisen toimintaan. Ongelmatilanteissa saa puhelimella yleensä tyhmempikin rakentaja (minä) apua myös normaalin työajan ulkopuolella. Yhdyn kyllä tuohon tunteeseen, että jos oma kokemus on jostain paikkaa helvetin huono siitä puhuu nopeasti paljon paskaa. (Mitään mainos puhetta tarkoitus olla, vaan oma kokemus)

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 18.3.2013 9:11

no eipä ne saanu kaverin diesel bmw.täkää toimimaan. uusi auto ja väittivät että jossai on vuotoja ettei voi penkittää. asia korjaantui taas sillä että vei karalalle..

mutta minkälaista palvelua on se että suutinkiskot on irti, letkut tippuu tielle ku hakee autoa pois ku ei saada säätöihi?

Jatyr
-
Viestit: 17
Liittynyt: 10.6.2010 17:24

ViestiKirjoittaja Jatyr » 5.6.2013 19:37

kyllä jääty tämä rojekti ens kesälle.

moottoripyörää pitäny rassata ku ostin SJ-importilta pyörän ni sehä oli valmiiks paskana...

sylinteriryhmää oottelen enklannista jne. 3kertaa purkanu koneen.

muutenki rojektia tässä. 1koppasta avoa pitäs oikoa ja katastaa. 2koppasee tiiselii vaihtaa mylly vapariks takasi.

työt ja palokunnan kiireet vie aikahyvi vappaa-ajat näi kesällä. :)

mikäs kiire tässä on valmiissa maalimassa. ku vehkeet on ite ja kokonaa maksettu...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa