Golf MK2 "Rallye" by Oettinger **R.I.P**
Valvoja: ffp jäsenet
Päivitelläänpäs tännekkin hieman, edellisestä kerrasta on jo tovin aikaa...Jotain on siis saatu aikaiseksi, mutta kiirees/laiskuus on johtanut siihen, että en ole tänne saanut rustattua mitään...
Elikkäs nyt on sitten molemmat kyljet hitsailtu paikoilleen jokaista täppiä ja saumaa myöten:
Vasen kylki ja oikea kylki...
Oikean puolen kyljen C-pilarin hitsaus onnistui hieman kehnosti meikäläisen hitsivehkeillä ja olenkin miettinyt, että käytänkö se vielä auki, vai mitä tehdään...saumaan jä nimittäin pienoinen pykälä...Pakkelilla tuon toki korjaa helposti, mutta siihen ei aleta, joten lisähommia tiedossa...Toinen puoli onnistui hyvin...B-pilareiden ja kynnyskoteloiden hitsaukset onnistuivat mainiosti, ei vedellyt pelti tms...Hioin kaikki pistehitsaukset läpeensä ja hetin happomaalin päälle...sen jälkeen pistehitsit suojattiin vielä saumausmassalla, jota automaaliliike suositteli...Tästä operaatiosta ei valitettavasti ole tilannekuvia...
Myös takapäähän jouduin laittamaan pari paikkaa: Räpsistä...
Molemmissa takakulmissa oli myös ihmeen paljon pakkelia, ja sen altapa ei juurikaan tervettä peltiä löytynyt...Joten ei muuta kuin rälläkkä laulamaan ja molemmilta puolilta palaset pois: Räps ja räpsistä...Uudet palaset kävin leikkelemässä paikalliselta romu-ukolta: Sovittelua, jonka jälkeen palaset heppailtiin kiinni ja saumat hiottiin, kuva 2...Tämän jälkeen happomaali vain päälle...
Kyljet hitsailin lokarien kohdilta niin, että sisä-, ja ulkopellit hitsattiin kokonaisella saumalla kiinni...sisäänpäin käännetty lokarien kantti siis rälläköitiin kokonaisuudessaan pois, koska näin oltiin tehty aikaisemminkin ja ilman tätä operaatiota ei kylkilevitykset sovi edes paikoilleen...Tämä tekee myös hieman lisätilaa renkaille pyöräkoteloissa...Ja toiseksi kun nämä lokarit on hitsattu toisiinsa, olettaisin, että samanlaisia ruostevaurioita ei pääse syntymään kylkilevitysten alle kun aikaisemmissa kuvissa näitte...
Auton peräpelti ja helmat hiottiin puhtaiksi vanhoista massoista, putsattiin ruostepilkut ja vedettiin happomaali päälle...Tämän jälkeen ruiskutettuun massat päälle, kuva 2, kuva 3, kuva 4...
Mm. tankin kaula-aukon hitsisaumojen kotelon puolelle vedettiin happomaalin päälle vielä korimassa, joka on hieman samanlaista ainetta, jota tuossakin Golffissa oli paksu kerros pyöräkoteloissa...ehkä tämä pitää paremmin hitsisaumat suojattuna...Myös sisustaa on värkätty jonkun matkaa eteenpäin, mutta siitä lisää kuvia myöhemmin...Tulipa hommattua myös mm.virheetön kojelauta ja paljon pisteosia, kun tästä lähistöltä edullisesti sain...
Koetan päivitellä hieman tihiempään tännekkin tästä lähtien, kuitenkin yritän työnnellä projektia koko ajan vapaa-ajan puitteissa eteenpäin...
Elikkäs nyt on sitten molemmat kyljet hitsailtu paikoilleen jokaista täppiä ja saumaa myöten:
Vasen kylki ja oikea kylki...
Oikean puolen kyljen C-pilarin hitsaus onnistui hieman kehnosti meikäläisen hitsivehkeillä ja olenkin miettinyt, että käytänkö se vielä auki, vai mitä tehdään...saumaan jä nimittäin pienoinen pykälä...Pakkelilla tuon toki korjaa helposti, mutta siihen ei aleta, joten lisähommia tiedossa...Toinen puoli onnistui hyvin...B-pilareiden ja kynnyskoteloiden hitsaukset onnistuivat mainiosti, ei vedellyt pelti tms...Hioin kaikki pistehitsaukset läpeensä ja hetin happomaalin päälle...sen jälkeen pistehitsit suojattiin vielä saumausmassalla, jota automaaliliike suositteli...Tästä operaatiosta ei valitettavasti ole tilannekuvia...
Myös takapäähän jouduin laittamaan pari paikkaa: Räpsistä...
Molemmissa takakulmissa oli myös ihmeen paljon pakkelia, ja sen altapa ei juurikaan tervettä peltiä löytynyt...Joten ei muuta kuin rälläkkä laulamaan ja molemmilta puolilta palaset pois: Räps ja räpsistä...Uudet palaset kävin leikkelemässä paikalliselta romu-ukolta: Sovittelua, jonka jälkeen palaset heppailtiin kiinni ja saumat hiottiin, kuva 2...Tämän jälkeen happomaali vain päälle...
Kyljet hitsailin lokarien kohdilta niin, että sisä-, ja ulkopellit hitsattiin kokonaisella saumalla kiinni...sisäänpäin käännetty lokarien kantti siis rälläköitiin kokonaisuudessaan pois, koska näin oltiin tehty aikaisemminkin ja ilman tätä operaatiota ei kylkilevitykset sovi edes paikoilleen...Tämä tekee myös hieman lisätilaa renkaille pyöräkoteloissa...Ja toiseksi kun nämä lokarit on hitsattu toisiinsa, olettaisin, että samanlaisia ruostevaurioita ei pääse syntymään kylkilevitysten alle kun aikaisemmissa kuvissa näitte...
Auton peräpelti ja helmat hiottiin puhtaiksi vanhoista massoista, putsattiin ruostepilkut ja vedettiin happomaali päälle...Tämän jälkeen ruiskutettuun massat päälle, kuva 2, kuva 3, kuva 4...
Mm. tankin kaula-aukon hitsisaumojen kotelon puolelle vedettiin happomaalin päälle vielä korimassa, joka on hieman samanlaista ainetta, jota tuossakin Golffissa oli paksu kerros pyöräkoteloissa...ehkä tämä pitää paremmin hitsisaumat suojattuna...Myös sisustaa on värkätty jonkun matkaa eteenpäin, mutta siitä lisää kuvia myöhemmin...Tulipa hommattua myös mm.virheetön kojelauta ja paljon pisteosia, kun tästä lähistöltä edullisesti sain...
Koetan päivitellä hieman tihiempään tännekkin tästä lähtien, kuitenkin yritän työnnellä projektia koko ajan vapaa-ajan puitteissa eteenpäin...
Viimeksi muokannut gtikolffi, 25.7.2010 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voipi olla vaan aika hankala toteuttaa kotikonstein...massathan tuonne sisään ruiskutetaan joka tapauksessa kun kyljet on liimailtu kiinni...vanhat kylkipellit olivat ruostuneet niin pahaan kuntoon varmaan suurimmaksi osaksi siitä syystä, että pintapellin ja runkopellin saumaukset oli tehty polyuretaanilla ja jollain ihme uretaaniputkella (ks. aikaisemmat kuvat)...nyt ne on hitsattu ja massattu sen verran hyvin, että tuota vaaraa ei ole...Ja jos pintapellin jättää välistä pois, niin herää kysymys, että miten kori alkaa elämään..?jonkin verranhan ne kuitenkin jämäköittää, mutta liekkö merkittävästi...Mutta toki ehdoituksia saa laittaa tulemaan, jos joku hoksaa paremman tavan toteuttaa tuon...:)
Kylkilevitykset on tarkoitus muotoilla ja sovitella paikoilleen talven aikana siihen malliin, että keväällä ilmojen lämmetessä ne päästään heti liimaamaan paikoilleen ja aloittaa korityöt...talven aikana ei koritöissä tule tapahtumaan ihmeitä, sillä käytössäni oleva talli on niin pieni, että siellä ei mahdu/kannata alkaa hiontahommia tekemään...miettikää sitä hiontapölyn yms. määrää, jos siellä pitää tehdä myös muita remonttihommia...:)Sisusta on tarkoitus saada valmiiksi siihen mennessä ja konehuoneen viimeistely myös...
Kylkilevitykset on tarkoitus muotoilla ja sovitella paikoilleen talven aikana siihen malliin, että keväällä ilmojen lämmetessä ne päästään heti liimaamaan paikoilleen ja aloittaa korityöt...talven aikana ei koritöissä tule tapahtumaan ihmeitä, sillä käytössäni oleva talli on niin pieni, että siellä ei mahdu/kannata alkaa hiontahommia tekemään...miettikää sitä hiontapölyn yms. määrää, jos siellä pitää tehdä myös muita remonttihommia...:)Sisusta on tarkoitus saada valmiiksi siihen mennessä ja konehuoneen viimeistely myös...
Vähän myöhäistä, mutta ehkä noista etuloksuista olis voinut tulla pitkäikäisemmät ja kevyemmät, jos olis tehnyt "orginaaleista" muotit, joiden mukaan kokonaan uudet.
Tai sitten käytetyt rallyen loksut (tai sellaisista muotit, jos saat lainaan)?
Ebaysta näyttäis löytyvän rallyen levikkeiden muovikopiot:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0292792840
Sen jälkeen "alkuperäistä" oliskin enää riekaleiset penkit :)
Tai sitten käytetyt rallyen loksut (tai sellaisista muotit, jos saat lainaan)?
Ebaysta näyttäis löytyvän rallyen levikkeiden muovikopiot:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0292792840
Sen jälkeen "alkuperäistä" oliskin enää riekaleiset penkit :)
Melko painavat noista etulokasuojista tuli tosiaan kun koriliimaa ja tiivistemassaa niihin laitettiin runsaalla kädellä...Näin jälkiviisaana ei olisi ollenkaan huono vaihtoehto hommata orkkiksia Rallye:n lokareita, taisi sitä ehdotella joku muukin tuossa aikaisemmin...mutta mennään nyt näillä mitä on...Etulokasuojien lasikuituhärpäkkeet olivat todella hyvin muotoillut kaarien pokkauksia myöten ja istuivat suojien päälle tosi hyvin...Talvikäyttöä autolla tuskin tulee olemaan, joten varmaan nuo pitkäikäisemmät ovat kuin edellisen asennuksen jäljiltä...Kunnon massaus runkopelleille tuskin vähentää sitä käyttöikää...;)
^Onkos sulla jotain tietoa tämän auton historiasta...:)?Tai tiedossahan se on aika hyvin, mutta ei kylläkään ihan alkuajoilta asti...Alkuperäinen tekniikkahan tästä autosta on jäänyt jo aikoja sitten matkan varrelle, mutta ei kyllä harmita yhtään, että tilalle on ilmestynyt 16V ilmastoinnin kera...Kuvien perusteella kuitenkin sisusta on pysynyt samanlaisena kuin lehtijutun aikaankin, mutta korin ulkopuoli on kokenut pieniä muutoksia...
Jahas, viimen päivityksestä onkin vierähtänyt jo jonkin aikaa...:)Noh, jotakin on tällekkin rojektille tapahtunutkin, tosin aikataulut olen kuopannut jo aikapäivää sitten...Ne kun eivät ainakaan tämän rojektin suhteen tule ikinä pitämään paikkansa...Autohan oli tarkoitus saada jälleen tänä kesänä jo maalarille ja ajoon, mutta erinnäisten viivästysten kautta siirtyi sekin hamaan tulevaisuuteen...Valitettavasti kameran käyttö on jäänyt viimeisen vuoden aikana vähemmälle, mutta jotain todisteitä mulla on kuitenkin esittää...:)
Mutta sitten asiaan...Keväällä kun ilmat lämpenivät, alkoi armoton levitysten liimailu...Liimana käytettiin Sain Gobanin tuulilasiliimaa, joka kuulemma on ihanteellista tavaraa tuohon hommaan...Joustavaa, mutta erittäin pitävää...Pohjusteprimerin kun antoi kuivahtaa ennen kun levitteli liiman, niin melkoisen lujaan tarttui...Ruuveja ei jätetty yhtään alle muhimaan ruostetta, vaan liimauksen aikana käytetyt muutamat ruuvit poistettiin kokonaan...Kuvia ei valitettavasti tästä liimailuoperaatiosta ole...Kun takakylkien levitykset ja helmat oli liimattu paikoilleen, alkoi armoton kittauilu auton parissa...Kusilaidulla suurimmat kolot ja sitten hienokittiä päälle...Mutta laitetaans niitä kuvia, ne kun kertovat enemmän kuin tuhat sanaa...Auto on siis tällä hetkellä kuvien kaltaisessa kunnossa:
Vasen takakulma, oikea takakulma, vasen takakulma 2, oikea takakulma 2, vasemmasta etukulmasta, oikea kylki 2, oikea kylki 3, oikea kylki 4...
B- ja C-pilareiden hitsisaumat tasoiteltiin ja päälle vedettiin happomaali ja hiontaväri niinkuin kaikkialle muuallekkin korin muunneltuihin osiin:
B-pilari vasen, C-pilari vasen, B-pilari oikea, C-pilari oikea...
Etupuskurin metsästys alkoi jo alkukesästä ja parin kuukauden viiveellä sellainen saatiinkin...Dietrichin RS4 puskin saapui saksanmaalta asti...Ei vaan miellyttänyt omaa silmää, ei...Jotenka äkkinäisen sovittelun jälkeen takaisin pakettiin ja palautus liikkeelle, josta sen tilasin...Kaikki voivat kuvista päätellä, miksi näin meneteltiin:Yks, kaks, ja kolme...
Noh, eipä siinä mitään, ei muuta kun alkuperäistä puskinta metsästämään ja vieläpä sumuvalollinen malli täytyi jostain löytyä...Pienen metsästämisen jälkeen sellainen löytyikin...Tai oikeastaan kaksikin, mutta vain toisessa oli sumuvalojen kiinnitysraudat paikoillaan...Kuvan kolmatta puskuria tullaan käyttämään hyväksi kun muovihitsaan lisävalojen rauduille tehdyt reijät umpeen...Huomatkaa muös kuvissa esiintyvä virallinen remonttikoira...:D
Jotain pientä palikkaakin on tullut hommattua aina kun on silmään sattunut, kiitos mm. Gti-Pertulle...;): Yyy, kaa, koli, neli, viis...Myös tämmönen tuli hommattua, mutta tuli todettua että eihän nuo kusilaitusen konepellin kanssa passaakkaan...sen verran tehokas vaimennus nuissa, että alkaa "pelti" rutiseen kun yrität taittaa kiinni...siitä jollekkin peltisen konepellin omaavalle halvalla hyvät pumput...;)
Onpahan tullu jotain "originaaliakin" haalittua kasaan, mm. parempikuntoinen lattiamatto (kuvissa vielä likainen)...Myös mittaristolle tuli kromirenkuloita sovitellessa tehtyä jotain...:)
Tällä hetkellä on tosiaan tilanne sellainen, että talven aikana ei korihommia pystytä juurikaan tekemään, vaan ne tullaan tekemään loppuun ja viimeistelemään keväällä kunhan kelit alkaa lämpiään...Penkkien verhoilu urakka alkaa kohtapuolin olemaan valmis, niistä kuvia lähitulevaisuudessa...Talven aikana tullaan keskittymään muutenkin sisustan osien entraamiseen...
Mutta sitten asiaan...Keväällä kun ilmat lämpenivät, alkoi armoton levitysten liimailu...Liimana käytettiin Sain Gobanin tuulilasiliimaa, joka kuulemma on ihanteellista tavaraa tuohon hommaan...Joustavaa, mutta erittäin pitävää...Pohjusteprimerin kun antoi kuivahtaa ennen kun levitteli liiman, niin melkoisen lujaan tarttui...Ruuveja ei jätetty yhtään alle muhimaan ruostetta, vaan liimauksen aikana käytetyt muutamat ruuvit poistettiin kokonaan...Kuvia ei valitettavasti tästä liimailuoperaatiosta ole...Kun takakylkien levitykset ja helmat oli liimattu paikoilleen, alkoi armoton kittauilu auton parissa...Kusilaidulla suurimmat kolot ja sitten hienokittiä päälle...Mutta laitetaans niitä kuvia, ne kun kertovat enemmän kuin tuhat sanaa...Auto on siis tällä hetkellä kuvien kaltaisessa kunnossa:
Vasen takakulma, oikea takakulma, vasen takakulma 2, oikea takakulma 2, vasemmasta etukulmasta, oikea kylki 2, oikea kylki 3, oikea kylki 4...
B- ja C-pilareiden hitsisaumat tasoiteltiin ja päälle vedettiin happomaali ja hiontaväri niinkuin kaikkialle muuallekkin korin muunneltuihin osiin:
B-pilari vasen, C-pilari vasen, B-pilari oikea, C-pilari oikea...
Etupuskurin metsästys alkoi jo alkukesästä ja parin kuukauden viiveellä sellainen saatiinkin...Dietrichin RS4 puskin saapui saksanmaalta asti...Ei vaan miellyttänyt omaa silmää, ei...Jotenka äkkinäisen sovittelun jälkeen takaisin pakettiin ja palautus liikkeelle, josta sen tilasin...Kaikki voivat kuvista päätellä, miksi näin meneteltiin:Yks, kaks, ja kolme...
Noh, eipä siinä mitään, ei muuta kun alkuperäistä puskinta metsästämään ja vieläpä sumuvalollinen malli täytyi jostain löytyä...Pienen metsästämisen jälkeen sellainen löytyikin...Tai oikeastaan kaksikin, mutta vain toisessa oli sumuvalojen kiinnitysraudat paikoillaan...Kuvan kolmatta puskuria tullaan käyttämään hyväksi kun muovihitsaan lisävalojen rauduille tehdyt reijät umpeen...Huomatkaa muös kuvissa esiintyvä virallinen remonttikoira...:D
Jotain pientä palikkaakin on tullut hommattua aina kun on silmään sattunut, kiitos mm. Gti-Pertulle...;): Yyy, kaa, koli, neli, viis...Myös tämmönen tuli hommattua, mutta tuli todettua että eihän nuo kusilaitusen konepellin kanssa passaakkaan...sen verran tehokas vaimennus nuissa, että alkaa "pelti" rutiseen kun yrität taittaa kiinni...siitä jollekkin peltisen konepellin omaavalle halvalla hyvät pumput...;)
Onpahan tullu jotain "originaaliakin" haalittua kasaan, mm. parempikuntoinen lattiamatto (kuvissa vielä likainen)...Myös mittaristolle tuli kromirenkuloita sovitellessa tehtyä jotain...:)
Tällä hetkellä on tosiaan tilanne sellainen, että talven aikana ei korihommia pystytä juurikaan tekemään, vaan ne tullaan tekemään loppuun ja viimeistelemään keväällä kunhan kelit alkaa lämpiään...Penkkien verhoilu urakka alkaa kohtapuolin olemaan valmis, niistä kuvia lähitulevaisuudessa...Talven aikana tullaan keskittymään muutenkin sisustan osien entraamiseen...
Viimeksi muokannut gtikolffi, 25.7.2010 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niimpä niin, uusi vuosi ja uudet kujeet...Koripuolella ei tälle projektille ole juurikaan mitään uutta mainitsemisen arvoista tapahtunut...Sisustaa ollaan toki entrattu ja penkit alkaisivat olemaan viimeistelyä vaille valmiit...Seuraavassa hieman työvaiheita:
Penkkien istuinosan sivutoppauksistahan oli hieman pahempia vaurioita myös toppauksen osalta...Joko toppaus oli alkanut repeilemään ja yhteen jouduin lisäämään pienen palan fylliäkin...Repeilleet palaset liimattiin yhteen ja parsittiin puuvillalangalla kasaan runkorautojen alta, kas näin...
Sen jälkeen liimasin apteekista saatavaa todella venyvää urheilusidettä päälle tukemaan koko laitosta tähän malliin...Tuohon tuli vielä päälle poikittain 2-3 siivua teippiä, niin että teipattavalta alueelta ei pehmusteosaa jäänyt näkyviin...
Kuten jo mainitsin, yhteen toppauksista jouduin tekemään korjauspalan...Hain verhoomosta normaaliä jämäkämpää vaahtomuovin tyylistä pehmustetta ja muotoilin sen paikalleen ,kliks ja lankaa ja teippiä vahvistamaan rakennetta , klaks...
Sen jälkeenn muutaman päivän aherruksen ja talon emännän avustuksen tuloksena saimme uudet päällykset ommeltua...Näistä vaiheista ei valitettavasti ole kuvamateriaalia, mutta kaikkihan tietää miltä mies ompelukoneen varressa näyttää...:) Suurin hommahan tuossa oli purkaa kaikki vanhat päällykse ja piirtää kaavat niistä...Noh, tuossapa sitä ois lähes valiista tuotoksista fotoja kansan ihmeteltäväksi:
Yy
Kaa
Koo
Nee
Vii
Suuri kiitos tässä penkkirojekstissa kuuluu tosiaan talon emännälle, virallista remonnttikoiraa unohtamatta...:)Noille penkkien keskustoille pitäs vielä keksiä jotain...tuo kuosi ja väritys on nimittäin suunniteltu sopimaan ovipahvien kanssa yks yhteen...ei mahda vaan tuota kangasta saada enään mistään...:(Noh, mennään näillä mitä on...
Talven aika tulee tämän rojektin osalta olemaan varmaan melko hiljaiseloa, sillä muut rojektit ja harrastukset sotkevat aikatauluja pahasti...Toista tämänhetkistä projektiani voi seurata tuolta--> http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=51893.0 ...Kiitos ja kumarrus...
Penkkien istuinosan sivutoppauksistahan oli hieman pahempia vaurioita myös toppauksen osalta...Joko toppaus oli alkanut repeilemään ja yhteen jouduin lisäämään pienen palan fylliäkin...Repeilleet palaset liimattiin yhteen ja parsittiin puuvillalangalla kasaan runkorautojen alta, kas näin...
Sen jälkeen liimasin apteekista saatavaa todella venyvää urheilusidettä päälle tukemaan koko laitosta tähän malliin...Tuohon tuli vielä päälle poikittain 2-3 siivua teippiä, niin että teipattavalta alueelta ei pehmusteosaa jäänyt näkyviin...
Kuten jo mainitsin, yhteen toppauksista jouduin tekemään korjauspalan...Hain verhoomosta normaaliä jämäkämpää vaahtomuovin tyylistä pehmustetta ja muotoilin sen paikalleen ,kliks ja lankaa ja teippiä vahvistamaan rakennetta , klaks...
Sen jälkeenn muutaman päivän aherruksen ja talon emännän avustuksen tuloksena saimme uudet päällykset ommeltua...Näistä vaiheista ei valitettavasti ole kuvamateriaalia, mutta kaikkihan tietää miltä mies ompelukoneen varressa näyttää...:) Suurin hommahan tuossa oli purkaa kaikki vanhat päällykse ja piirtää kaavat niistä...Noh, tuossapa sitä ois lähes valiista tuotoksista fotoja kansan ihmeteltäväksi:
Yy
Kaa
Koo
Nee
Vii
Suuri kiitos tässä penkkirojekstissa kuuluu tosiaan talon emännälle, virallista remonnttikoiraa unohtamatta...:)Noille penkkien keskustoille pitäs vielä keksiä jotain...tuo kuosi ja väritys on nimittäin suunniteltu sopimaan ovipahvien kanssa yks yhteen...ei mahda vaan tuota kangasta saada enään mistään...:(Noh, mennään näillä mitä on...
Talven aika tulee tämän rojektin osalta olemaan varmaan melko hiljaiseloa, sillä muut rojektit ja harrastukset sotkevat aikatauluja pahasti...Toista tämänhetkistä projektiani voi seurata tuolta--> http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=51893.0 ...Kiitos ja kumarrus...
Joo-o, ei olla täällä laakereilla levätty niinkuin projektikertomus voisi hyvin antaa ymmärtää...Penkit tosiaan saatiin jo keväällä parsittua valmiiksi...Penkkien keskustat pestiin höyrypesurilla ja lähes kaikki tahrat ja pinttymät lähtivät kyllä tehokkaasti pois...Tuossapa olisi kuvia valamiista tuotoksista:
Eestä
eestä 2
takkaa
ja toinen
Lopputulokseen olen itse erittäin tyytyväinen huomioon ottaen penkkien kunto lähtökohtaisesti, sekä sen seikan että verhoiluhommat on aivan uusi tuttavuus meikäläiselle...
Noh, keväällä kelien lämmettyä alettiin taasen koritöiden kimppuun...Välivaiheista ei valitettavasti ole juurikaan kuvatuksia, siinä työn touhussa mitään ehtiny kuvaileen...Sen verran aikaa vievää hommaa se on tuo kittailu/hionta näin pikkutarkalle kaverille, notta tuntu taas kesä loppuvan taas kesken...Tilanne on tällä hetkellä se, että auto on hiontaväreissä ja sai viime viikolla sisäpuolelle maalit niskaan...Myös kaikki luukut ja muut maalaukseen menevät pikkunippelit on saanut hiontavärin niskaansa...Ainoat osat, joihin pitää vielä tehdä pieniä pohjatöiden korjauksia on ovet...Hiontaväriä vetäessä oli nimittäin hyvä peilata kaikki pienet lommot ja kuhmut jotka olisivat muuten jääneet näkemättä...Ovista niitä löytyi vielä muutama pieni...Ja sitten niitä kuvatuksia:
Kone"peltiä"
takalunkka
sisätilat uudessa maalissa
...ja toisesta kuvakulmasta
sivuroffiili
...toiselta puolen
1
2
3
4
takkaa
...ja takaviistosta
Kaikenlaista pikkunippeliä on taas tullut haalittua kasaan ja kädet kyllä syyhyäis jo kasaushommiin...Mutta sitä ennen pitää kaikki pinnat hieroo hiontamaalista sopivalla karkeudella ja saada autoon pintäväri niskaan...Kotelonsuoja aineetkin odottaisivat ruiskuttamista, meinaapi vain nuo ilmat kylmetä niin pirun nopeesti, että miten lie mahtavat "kuivaa"...eipä tuota vielä oo löytynyt hyvää ja kohtuuhintaista maalariakaan täältä Oulun korkeudelta...Vai onko se vain mahdoton yhtälö...?
Sadepäivillekkin olen yrittänyt keksiä hommaa tämän rojektin parissa...Kaikki lasit ovat saaneet kalvot päällensä (30%) ja kaikki auton sisustan matot liotin pesuaineessa reilun vuorokauden ja sitten painepesurilla pesu päälle...Lähti se wunderbaumien hajukin pois...:)
Eestä
eestä 2
takkaa
ja toinen
Lopputulokseen olen itse erittäin tyytyväinen huomioon ottaen penkkien kunto lähtökohtaisesti, sekä sen seikan että verhoiluhommat on aivan uusi tuttavuus meikäläiselle...
Noh, keväällä kelien lämmettyä alettiin taasen koritöiden kimppuun...Välivaiheista ei valitettavasti ole juurikaan kuvatuksia, siinä työn touhussa mitään ehtiny kuvaileen...Sen verran aikaa vievää hommaa se on tuo kittailu/hionta näin pikkutarkalle kaverille, notta tuntu taas kesä loppuvan taas kesken...Tilanne on tällä hetkellä se, että auto on hiontaväreissä ja sai viime viikolla sisäpuolelle maalit niskaan...Myös kaikki luukut ja muut maalaukseen menevät pikkunippelit on saanut hiontavärin niskaansa...Ainoat osat, joihin pitää vielä tehdä pieniä pohjatöiden korjauksia on ovet...Hiontaväriä vetäessä oli nimittäin hyvä peilata kaikki pienet lommot ja kuhmut jotka olisivat muuten jääneet näkemättä...Ovista niitä löytyi vielä muutama pieni...Ja sitten niitä kuvatuksia:
Kone"peltiä"
takalunkka
sisätilat uudessa maalissa
...ja toisesta kuvakulmasta
sivuroffiili
...toiselta puolen
1
2
3
4
takkaa
...ja takaviistosta
Kaikenlaista pikkunippeliä on taas tullut haalittua kasaan ja kädet kyllä syyhyäis jo kasaushommiin...Mutta sitä ennen pitää kaikki pinnat hieroo hiontamaalista sopivalla karkeudella ja saada autoon pintäväri niskaan...Kotelonsuoja aineetkin odottaisivat ruiskuttamista, meinaapi vain nuo ilmat kylmetä niin pirun nopeesti, että miten lie mahtavat "kuivaa"...eipä tuota vielä oo löytynyt hyvää ja kohtuuhintaista maalariakaan täältä Oulun korkeudelta...Vai onko se vain mahdoton yhtälö...?
Sadepäivillekkin olen yrittänyt keksiä hommaa tämän rojektin parissa...Kaikki lasit ovat saaneet kalvot päällensä (30%) ja kaikki auton sisustan matot liotin pesuaineessa reilun vuorokauden ja sitten painepesurilla pesu päälle...Lähti se wunderbaumien hajukin pois...:)
^Joo ei hassumman näköset nuokaan...Nuo Oettingerin lokasuojien levitykset on valmiiksi suunniteltu käytettäväksi alkuperäisten isojen puskureiden kanssa, joten noista maxx lookeista ilisi pitänyt sitten sipaista sen verran poies...:) Lisäksi tuli hommattua ne tummat kirkasoptiikka sumaritkin ja ne olisivat jääneet sitten käyttämättä...Etupuskuriin tulee vielä lisäksi alkuperäinen gti:n lippa...
Jeps, nyt on sitten varattu tälle kipolle aika maalarilta...Marraskuun viimeisellä viikonlopulla pitäisi pintaväri suihkia päälle...Bitumia ja ääni/lämpöeristemattoa on kuluneella parilla viikolla kulunut melkoisesti, kuvia siitä myöhemmin...Tarkoituksena olisi kasata sisustaa melko pitkälle ennen maalarille vientiä, jotta kynnykset sun muut tuoreet maalipinnat säilyisivät asennuksen tiimellyksessä mahdollisesti sattuvilta haavereilta ja naarmaleilta...
^ Kempeleessä maalataan eräällä tutun tutulla automaalarilla...
Tässäpä olisi niitä kuvatuksia eristyshommista...Bitumia tuli tosiaan sulateltua kaikkien jalkatilojen suojaksi:
kuskin puolen lattiaa
toinen
vänkärin puoli
ja toinen
kokonaiskuva
Leikkelin pahvista sapluunat, joiden perusteella leikkelin äänieristematosta oikeanlaiset kappaleet auton etupäähän...Koko tulipellin alue vuorattiin 30mm äänieristematolla, myös sulakerasian takaa, vaikkakaan kuvissa ei näy...Kojelaudan alle laitoin samanlaista äänieristemattoa, jota siellä oli alunperinkin...Sprayliima on muuten aika tehokasta tavaraa noiden kiinnitykseen...lisäsin sitä vielä alkuperäisen liiman lisäksi, niin luulisi pysyvän:
Vänkärin puoli
toinen
kokonaisuutta...
Homma jatkuu sisustan kasauksella ja sähköjä pitäisi yrittää myös siistiä sisätiloista...
Tässäpä olisi niitä kuvatuksia eristyshommista...Bitumia tuli tosiaan sulateltua kaikkien jalkatilojen suojaksi:
kuskin puolen lattiaa
toinen
vänkärin puoli
ja toinen
kokonaiskuva
Leikkelin pahvista sapluunat, joiden perusteella leikkelin äänieristematosta oikeanlaiset kappaleet auton etupäähän...Koko tulipellin alue vuorattiin 30mm äänieristematolla, myös sulakerasian takaa, vaikkakaan kuvissa ei näy...Kojelaudan alle laitoin samanlaista äänieristemattoa, jota siellä oli alunperinkin...Sprayliima on muuten aika tehokasta tavaraa noiden kiinnitykseen...lisäsin sitä vielä alkuperäisen liiman lisäksi, niin luulisi pysyvän:
Vänkärin puoli
toinen
kokonaisuutta...
Homma jatkuu sisustan kasauksella ja sähköjä pitäisi yrittää myös siistiä sisätiloista...
Hain auton toisspäivänä maalarilta...Jälki oli sitä mitä olin haaveillutkin...Koko kesän hierotut pohjatkaan eivät paista pahasti läpi...:) Kuvatuksia:
1
2
3
4
5
6
7
Myös kaikki luukut, lipat ja läpät saivat värin päällensä, mutta niistä ei kuvia sen kummemmin...Väri muuttukin hieman, sekaan laitettiin hieman myös helmiäistä, Ooppelin värikartasta tämäkin...Halogeenin/auringon valossa tämä väri näyttää oikeen tumman metallinhohtovioletilta, mutta normi päivänvalossa taas metallinhohtomustalta...riippuu tietysti missä valossa ja mistä kulmasta katselee...Itse ainakin tykkään kovasti. Tuosta heikkolaatuisesta kuvasta käy hieman ilmi millaisesta väristä on kyse:
väri
Kovasti polttelis jo kasaamaan, mutta pitää saada kaikki talviajokit iskuun ennen sitä...Keväällä, ilmojen lämmetessä tätä aletaan sitten tosissaan vasta pajottamaan...
1
2
3
4
5
6
7
Myös kaikki luukut, lipat ja läpät saivat värin päällensä, mutta niistä ei kuvia sen kummemmin...Väri muuttukin hieman, sekaan laitettiin hieman myös helmiäistä, Ooppelin värikartasta tämäkin...Halogeenin/auringon valossa tämä väri näyttää oikeen tumman metallinhohtovioletilta, mutta normi päivänvalossa taas metallinhohtomustalta...riippuu tietysti missä valossa ja mistä kulmasta katselee...Itse ainakin tykkään kovasti. Tuosta heikkolaatuisesta kuvasta käy hieman ilmi millaisesta väristä on kyse:
väri
Kovasti polttelis jo kasaamaan, mutta pitää saada kaikki talviajokit iskuun ennen sitä...Keväällä, ilmojen lämmetessä tätä aletaan sitten tosissaan vasta pajottamaan...
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 19.12.2006 14:32
KUvissa saa kaikki näyttämään hienolta, mutta uskon että tämä on sitä myös livenä... yritin vähän katella pohjatyö vaiheiden kuvista että löytäisin apua,mutta en päässyt jyvälle,, tai jääny nyt jotain välistä. Noi puskurit istuuu omalla tavallaan Todella kivasti koriin, et kyseessähän on vissiin ihan isot puskimet? Et onks noit jatkettu kuiduttamal,ja kitil/ muovihitsaamal, vai onks toi korimalli se joka sen tekee? normaalisti kun ainakin osa puskureist tuntuu olevan vähän mitä sattuu ton istuvuuden kanssa.
^^ Joo tuossa tulikin aikaisemmin tässä projektikertomuksessa todettua, että tuosta levitysten liimailusta/kuiduttamisesta ei valitettavasti ole kuvatuksia saatavilla kun niitä ei yksinkertaisesti silloin tullut otettua...sen verta iso elin otassa niitä hommia välillä tehtiin...Mutta kaikkihan voivat omassa mielessään kuvitella miltä puoliksi kitattu auto näyttää...:)Orkkis isot puskimethan tässä on kuidutettu saumattomasti tuohon korisarjaan...Nuo levitykset kun ovat suunniteltu käyterttäväksi juurikin isojen puskimien kanssa...Ja tarkkasilmäinen on voinut huomata eroa myös takakaaren takaosassa ja etukaaren etuosassa normi rallye:hen...Niissähän on pienet levitykset tai ns. lipat jotka oikeestaan kruunaavat noiden isojen puskureiden istuvuuden...Jostain pitäisi vielä haalia orkkis Gti:n lippa tuohon isoon puskimeen...Tähänkinhän soviteltiin aikaisemmin pariakin erilaista thyyninkipuskinta, mutta kait sitä alkaa meikäläiselläkin oleen ikää sen verran mittarissa, että tuo alkuperäinen miellyttää silmää enempi...:)
Livenähän tuo väri pääsee oikeuksiinsa, kuvista sen oikea hohto ei oikein katsojalle välity...Suunnitelmissa on tehdä tästä "kokomusta" ajokki, umpioiden tummennusta myöten...Tummaoptiikka takavalot, sumuvalot ja vilkut kun on jo hankittuna...
Livenähän tuo väri pääsee oikeuksiinsa, kuvista sen oikea hohto ei oikein katsojalle välity...Suunnitelmissa on tehdä tästä "kokomusta" ajokki, umpioiden tummennusta myöten...Tummaoptiikka takavalot, sumuvalot ja vilkut kun on jo hankittuna...
Tässäpä olisi kuvatuksia tämänpäiväisestä tilanteesta, kuvissa auton päällä puolen vuoden varastointipölyt tallista:
Eestä
oikee sivu ,
toinen
vasemmalta
takaa
sisustaa vaiheessa
melkein nollat taulussa
Paljon tämän keväisiin remontti iltoihin sisältyy vaiheita, joita ei kuvissa näy päällepäin...Muun muassa kaikkien kotelorakenteiden huolellinen ruostesuojaus, kaikkien auton lattiapintojen ääni/lämpöeristys, joka toteutettiin eräänlaisella solumuovilla...Lisäksi sähköjen kanssa sai viikon päivät tapella, jotta kaikki sähkölaitteet ja valot sai toimimaan niinkuin pitääkin...Kaikissa laseissa tosiaan 30% tummennus, joka omaan makuun juurikin soppeli kun katselee noita takalasejakin..Hankintalistalla tällä hetkellä mieleen tulee mieleen vain uudet 3" 2-tie kaiuttimet kojelautaan orkkisten tilalle ja tuohon koriin sopivat vanteet...Huulta mielis alle...:) Max 16" varmaan passelit, muuten entisten merkkien perusteella alkaa raapimaan kaariin...Tarjota saa jos jollakulla ylimääräisenä...
Eestä
oikee sivu ,
toinen
vasemmalta
takaa
sisustaa vaiheessa
melkein nollat taulussa
Paljon tämän keväisiin remontti iltoihin sisältyy vaiheita, joita ei kuvissa näy päällepäin...Muun muassa kaikkien kotelorakenteiden huolellinen ruostesuojaus, kaikkien auton lattiapintojen ääni/lämpöeristys, joka toteutettiin eräänlaisella solumuovilla...Lisäksi sähköjen kanssa sai viikon päivät tapella, jotta kaikki sähkölaitteet ja valot sai toimimaan niinkuin pitääkin...Kaikissa laseissa tosiaan 30% tummennus, joka omaan makuun juurikin soppeli kun katselee noita takalasejakin..Hankintalistalla tällä hetkellä mieleen tulee mieleen vain uudet 3" 2-tie kaiuttimet kojelautaan orkkisten tilalle ja tuohon koriin sopivat vanteet...Huulta mielis alle...:) Max 16" varmaan passelit, muuten entisten merkkien perusteella alkaa raapimaan kaariin...Tarjota saa jos jollakulla ylimääräisenä...
onpas kiva rojekti :) itsekkin rupesi heti himoittamaan laittaa omaan kakkikseen noi rallye levitykset :D. et sit ajatellut laittaa vanteiksi alle alkuperäisiä rallye vanteita? itsellä sellaiset on ja ne on nyt menossa varmaankin projektiksi kun olisi tarkoitus puhaltaa ja laittaa valkoinen helmiäinen päälle ja paljon lakkaa :D punaisilla reuna teipeillä.
sormet jo syyhyy et pääsisi oman kakkiksen pariin.
mites toi muka tuo 15% lisää kun vaihtaa 16v 8v tilalle? mulle ainakin myyjä sanoi että oli konttorilta kysynyt tota muutos katsastusta ja konttorin mies oli kuulemma sanonut että ei siitä rosentteja tule kun on samalla mallikoodilla? vähän pelottaa nyt viedä konttorille :D
onkohan myyjä ollut joku spede :D autohan on joku ihme härpäke kun sitä on maalailtu miten sattuu kun pohjat on perseellään kun maalit ropisee. siispä maalarille :D on kyllä todella näyttävä peli mutta taidan pysyä keltaisessa :D
sormet jo syyhyy et pääsisi oman kakkiksen pariin.
mites toi muka tuo 15% lisää kun vaihtaa 16v 8v tilalle? mulle ainakin myyjä sanoi että oli konttorilta kysynyt tota muutos katsastusta ja konttorin mies oli kuulemma sanonut että ei siitä rosentteja tule kun on samalla mallikoodilla? vähän pelottaa nyt viedä konttorille :D
onkohan myyjä ollut joku spede :D autohan on joku ihme härpäke kun sitä on maalailtu miten sattuu kun pohjat on perseellään kun maalit ropisee. siispä maalarille :D on kyllä todella näyttävä peli mutta taidan pysyä keltaisessa :D
Ei tästä taida tekemälläkään aivan alkuperäistä Rallye kopiota ulkonäöllisestikkään tulla, joten kattelussa ehkä enmpi omaa tyylisuuntaa edustavat vanteet...Tässä kun kaaret tulevat normaalia Golffia ulommas, niin vanteet saisivat olla hieman normaalia leveämmät ja sellaisella ET:llä, että ainakaan kovin paksuja spacereitä ei tarvitsisi laittaa jotta vanne asettuisi kutakuinkin kaaren tasalle...Nyt on kovasti alkanut kiinnostamaan levitetyt pellit, jotka voisivat vaikka korinvärisinä ja venytetyillä kumeilla passata makiasti alle...:)
Mielestäni moottorin (moottorin tyyppikoodin) vaihdosta tulee aina prosentit otteeseen...?16V moottorihan on eri tyyppikoodilla kuin 8V...Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...Itse en tuohon moottoria ole vaihtanut, vaan tilalla oli jo 16V kun sen ostin...
Ei muuta kun tsemppiä vaan sinne projektin parissa!
Mielestäni moottorin (moottorin tyyppikoodin) vaihdosta tulee aina prosentit otteeseen...?16V moottorihan on eri tyyppikoodilla kuin 8V...Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...Itse en tuohon moottoria ole vaihtanut, vaan tilalla oli jo 16V kun sen ostin...
Ei muuta kun tsemppiä vaan sinne projektin parissa!
okei :) noh eipä ne venytetyt pellitkään kyllä pahat ole :D
okei siis tulisi prosentteja. näin mäkin vähän kyllä mietin et siitä niitä tulee jollei ole sit tuttu katsastus mies.
no mut se rojektsi tyssäs siihen kun sitä vähän purin ni eipä siitä autoa enään tehdä vaan tekniikka ja akselit siirtyy toiseen golffiin. siihenhän se prosentit sitten otetaan kun on alunperin 8v. 1,6.
okei siis tulisi prosentteja. näin mäkin vähän kyllä mietin et siitä niitä tulee jollei ole sit tuttu katsastus mies.
no mut se rojektsi tyssäs siihen kun sitä vähän purin ni eipä siitä autoa enään tehdä vaan tekniikka ja akselit siirtyy toiseen golffiin. siihenhän se prosentit sitten otetaan kun on alunperin 8v. 1,6.
^ Jep, näin olin lukevinanikin projektikertomuksestasi...:)
Nyt kaipailisin hieman specsejä noista levitetyistä pelleistä, tuumakoko tulee luultavasti olemaan 15", mutta mistä löytää oikealla jaoilla ja keskireijällä leviteykseen soppelit pellit...?Levityksen mitat, taakse lienee 9", mutta mitkä eteen...?Ja mikäs olisi soppeli ET tuohon kulkineeseen...?
Tämmööset kaiuttimet löysin kojelaudan nurkkiin; KLIKS
Nuo on 3,5" tekeleet, mutta nätisti istuivat aivan pienellä muokkauksella orkkispaikoille...Juhannuksen aikaan saatiin myös asennettua takalasi, takaluukku ja spoileri liimailtiin myös paikoilleen...Näistä kuvatuksia myöhemmin...
Nyt kaipailisin hieman specsejä noista levitetyistä pelleistä, tuumakoko tulee luultavasti olemaan 15", mutta mistä löytää oikealla jaoilla ja keskireijällä leviteykseen soppelit pellit...?Levityksen mitat, taakse lienee 9", mutta mitkä eteen...?Ja mikäs olisi soppeli ET tuohon kulkineeseen...?
Tämmööset kaiuttimet löysin kojelaudan nurkkiin; KLIKS
Nuo on 3,5" tekeleet, mutta nätisti istuivat aivan pienellä muokkauksella orkkispaikoille...Juhannuksen aikaan saatiin myös asennettua takalasi, takaluukku ja spoileri liimailtiin myös paikoilleen...Näistä kuvatuksia myöhemmin...
Passaakos Opelin vanteet keskireijänkin puolesta tuohon Golffiin...?Hitsauksen olen ajatellut jättää ammattimiehelle, etelässä taisi ollakkin näitä levityksiä tekevä firma...Äkkiä tulee vaan hintaa rahteineen...Noh, kaikki vielä vähän auki näidenkin suhteen, ei haittaa vaikka omaa silmää miellyttävät löytyvät muutakin kautta...
Tämmöstä sitä tällä kertaa ollaan saatu aikaseksi...
Tiedän, että konepellin ja takaluukku/spoileriyhdistelmä saattaa aiheuttaa joillakin oksennusrefleksin, mutta vakio-osat löytyvät kyllä tallista mikäli näin käy ajan myötä omalla kohdallakin...:D Seuraavaksi luukkujen perusteellinen ruostesuojaus ja niiden lopullinen kausaus...
Motonetistä sattui löytymään takaluukulle lukkosolenoidi, joka pitäisi tänään asennella paikalleen...Kyllä tämä tästä, hiukkasen huolettaa vaan kun tämä vessa meinaa valmistua nyt käsiin, eikä vanteista ole vieläkään tietoa...:/
Tiedän, että konepellin ja takaluukku/spoileriyhdistelmä saattaa aiheuttaa joillakin oksennusrefleksin, mutta vakio-osat löytyvät kyllä tallista mikäli näin käy ajan myötä omalla kohdallakin...:D Seuraavaksi luukkujen perusteellinen ruostesuojaus ja niiden lopullinen kausaus...
Motonetistä sattui löytymään takaluukulle lukkosolenoidi, joka pitäisi tänään asennella paikalleen...Kyllä tämä tästä, hiukkasen huolettaa vaan kun tämä vessa meinaa valmistua nyt käsiin, eikä vanteista ole vieläkään tietoa...:/
Missä se Jak3 on ollut 10 vuotta sitten jos tämä on erilaista?
Joo ehkä se on meikäläiselläkin se yheksäkytluku jääny kokonaan elämättä kun tällaisiin ratkaisuihin päädyin...:)
Vanteiksi sitten ehdottomasti kokomustat!
Joo näin olen itsekkin uumoillut, jos lippavanteet, niin korkeintaan huuli kiiltää...Kokomustat levitetyt pellit nyt haaveissa, sais vaan aikaseksi ottaa puhelimen kouraan ja soittoa etelään...Jos jollain ei ole Oulun seudulla levityksiä tekevästä firmasta tietoa...?
Kontti/spoileri näyttää jees ja auto muutenkin, mutta konepeiton vaihtaisin kyllä välittömästi. Mielipidekysymyksiä toki mutta kerran rivien välistä kysyit. ;)
Tottakait omat mielipiteensä saa tuoda esiin, niistä voi itsekkin jopa löytää jotain mitä ei ole hoksannut ajatellakkaan...:)
Ja itse aiheeseen, vielä kun laitat Rallyeen viittaavan moottorin pellin alle.
Nelikkoa tästä ei ehkä ikipäivinä tulla tekemään, mutta S2 männät ja kanget ovat olleet jo puoli vakavasti kattelussa kun niitä kohtuu halvalla tuntuu saavan...Siihen tietty priima KR lohko kaveriksi, niin ei tarviis tätä mottia purkaa ja alettas oleen hyvinkin vauhdissa...Siinä sitä oliskin talvi-illoiksi mukavaa näprättävää...Mutta eiköhän tuolla +153hp motilla ainakin tämän kesän jaksa päristellä...:)
Mitäpäs veikkaatte, että katsari sanoo tuosta tuulilasin yläosan tummennuksesta (35%)...?Mieli olisi tehnyt vetää vieläkin paksumpi siivu, mutta katsuria ajatellen jätin sen tuollaiseksi hillityn korkuiseksi...
jos sattuu v-mäinen katsastuskengännööri ni laittaa merkin otteeseen, joka sinänsä on jännäjuttu koska jos lasissa ois alkup. tummennus niin se käy ja aurinkolipat saa olla alhaalla 24h/vrk, autoa saa chopata max 10cm (muistaakseni) ja tietääkseni mattamustia aurinkolasejaki saa pitää vaikka ne olis maalattu linssejä myöten:) että näin fiksuihin asioihin tämä suomen lainsäädäntö on ihan p*stä
^ Joo kyllä tämä suomen tieliikennelaki on niin monilta osin auton rakentajia kohtaan epäedullinen ja täynnä mainitsemiasi päällekkäisyyksiä, että huhhuh...Kokeillaan nyt kuiten kepillä jäätä ja revitään kalvo pois sikälimikäli katsuri näin päättää...
Hyvä pointti, tosin taitaa olla hieman myöhästä kun väri jo tuossa päällä...Profiili näyttäisi nimittäin muilta osin aikalailla samalaiselta kuin tuossa Lancian konepeitossa...Mennään nyt näillä mitä on...
ART Motorsport-konepeitosta saisi hyvinkin trendikkään, kun laittaisi tuon mitsu-reiän tukkoon ja tilalle Integrale-tyylisen ritilän
Hyvä pointti, tosin taitaa olla hieman myöhästä kun väri jo tuossa päällä...Profiili näyttäisi nimittäin muilta osin aikalailla samalaiselta kuin tuossa Lancian konepeitossa...Mennään nyt näillä mitä on...
Tämän illan ohjelmassa oli kahvasulkeiset...:) Kyllä noista kaksi toimivaa sain kasattua...Saakos noihin kakkiksen kahvoihin ostettua lukkopesiä+avaimia jostain...?Muistelisin, että ainakin kokonaisia kahvoja on ollut jossain tarjolla...Eikös noihin ole joskus saanut myös MK3 tyylisiä kahvojakin...?
Lukkopesät tulee uusien tarvikkeitten mukana, mutta niitähän voi vaihella ristiin ja sarjottaa. Miten ois 4-ovisen takakahvoista muovit ja mekanismit omista kahvoista+hälytin kauko-ohjatulla keskuslukolla. Itellä moisen virittelin ja mukavan kliinit kahvat ilman lukonreikiä ja uudemmilla mustilla muovikuorilla kromien sijaan. Maksaa muuten nuo uudet alkuperäset muovilirpakkeet kahvan päälle pari euroa kappaleelta Suomen Autohuollossa. Ja ei täällä oulun seudulla hälytin tunnu yhtään turhalta.
^ Tuossa on muuten ideaa...Toteutus voipi kylläkin jäädä hieman myöhempään, sillä tähän hätään ei varmaan ehdi alkaa häläreitä ja keskuslukituksia asenteleen...Mutta josko sitten kun auto on kokonaisuudessaan kasattu ja leimattu...Varkaiden kiusaksi olen katsellut irroitettavaa ohjauspyörää, joskin sekään ei estä ketään murtautumaan autoon ja hajottamaan sitä parkkipaikalle...Oulussa ei hälärit tosiaankaan ole turha varuste, tämä yksilö tullaan kuitenkin säilyttämään kaukana keskustan pahantekijöistä...;)
Tuo onkin hyvä tietää...ei tainnut tuossa kuvan kahvaläjässä olla kuin yksi ehyt muovilipare, noita metallisia oli sitten senkin edestä...ja mustat peitelätkät tulevat kyllä paikoilleen...Pitänee käydä SAH:lla mutkin...
Maksaa muuten nuo uudet alkuperäset muovilirpakkeet kahvan päälle pari euroa kappaleelta Suomen Autohuollossa. Ja ei täällä oulun seudulla hälytin tunnu yhtään turhalta.
Tuo onkin hyvä tietää...ei tainnut tuossa kuvan kahvaläjässä olla kuin yksi ehyt muovilipare, noita metallisia oli sitten senkin edestä...ja mustat peitelätkät tulevat kyllä paikoilleen...Pitänee käydä SAH:lla mutkin...
Nyt tarvittaisiin vinkkejä kilpitelineen toteutuksesta auton takapuolelle...Saako jostain valmiita telineitä, vai väsäänkö itse...?Tarkoitus olisi kiinnittää teline takapuskurin alapintaan ja vetää johdot telinettä pitkin kilpivalolle...Jos jollakulla on kokemusta ko. palikan teknisestä toteutuksesta, niin otan kiitollisena neuvoja vastaan...:)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ei liene tarkotus vastamaalattua puskuria teloa.
Ite ehottasin että teet kilvelle kolon luukkuun :)
Hankala sitä on järkevästi sijottaa johonkin irralliseen telineeseen. Työkaverilla on etukilven telineen takana jotkut keittiönkaapin saranat ja sen saa pukattua puskurin alle niin, että kilven näkyvä puoli on maata kohti. Joku semmonen vois olla tyylikäs, niin sais parkissa piiloon. Menee muuten 140km/h vauhdissa tuo etukilpi itestään piiloon...
Ite ehottasin että teet kilvelle kolon luukkuun :)
Hankala sitä on järkevästi sijottaa johonkin irralliseen telineeseen. Työkaverilla on etukilven telineen takana jotkut keittiönkaapin saranat ja sen saa pukattua puskurin alle niin, että kilven näkyvä puoli on maata kohti. Joku semmonen vois olla tyylikäs, niin sais parkissa piiloon. Menee muuten 140km/h vauhdissa tuo etukilpi itestään piiloon...
Tuollaanen TELLINKI siittä sitten tuli, LED valolla toteutettuna tietenkin...Tuossa vielä lähikuvaa kilpivalon toteutuksesta, jonka sain nätisti piilotettua takapuskimen uumeniin...Aivan toinen asia on sitten että mitäs katsari tästä patentista tykkää...:)
Autoa on tullut kasailtua vähän sieltä sun täältä ja nyt alkaa oleen kaikki pienimmät nippelitkin löytäneen paikkansa...Lähes uudenveroiset ovipahvitkin asentelin kromisten ovikahvojen sävyttämänä...Yksipyyhinjärjestelmä ja konepellin thyyyninkiverkko hakivat myös paikkansa, kas näin... Melko matala siittä vaan tulee paikallaan olevalla alustasarjalla, toki kuvassa alla on vain 13" pallot...
Kertokaapas viisaammat, eikös tähän keskikonsolin jatkoksi kuuluisi tulla jokin muovikaukalo...?Jää näyttämään niin paljaalta ja orvolta tuollaisenaan...mitään palikkaa en tuohon omasta osavarastostani löytänyt, mutta kait tuohon jokin härpäke tulee...?
Autoa on tullut kasailtua vähän sieltä sun täältä ja nyt alkaa oleen kaikki pienimmät nippelitkin löytäneen paikkansa...Lähes uudenveroiset ovipahvitkin asentelin kromisten ovikahvojen sävyttämänä...Yksipyyhinjärjestelmä ja konepellin thyyyninkiverkko hakivat myös paikkansa, kas näin... Melko matala siittä vaan tulee paikallaan olevalla alustasarjalla, toki kuvassa alla on vain 13" pallot...
Kertokaapas viisaammat, eikös tähän keskikonsolin jatkoksi kuuluisi tulla jokin muovikaukalo...?Jää näyttämään niin paljaalta ja orvolta tuollaisenaan...mitään palikkaa en tuohon omasta osavarastostani löytänyt, mutta kait tuohon jokin härpäke tulee...?
Eikkai tuohon tule kuin käsijarrukahvan päälle verhouslevy? Sehän tulee ainakin Jetoissa lattiaan kiinni, taitaa olla silloin kahvakin hiukan toisennäköinen.
Tuossa kuvassa hiukan näkyy:
http://s852.photobucket.com/albums/ab85 ... G_0238.jpg
Tuossa kuvassa hiukan näkyy:
http://s852.photobucket.com/albums/ab85 ... G_0238.jpg
en halua masentaa, mutta
Käsijarrukahvaan tulee sellainen muovihelma päälle ja tässä vinkkinä tosi huono kuva aiheesta: http://www.mercadoracing.org/imagenes-a ... ti-mk2.jpg varsinainen konsoli ei jatku.
kilpi on sen verran alhaalla, että voi tulla sanomista minimikorkeuden alittamisesta leimalla. Tuossa ylemmän postauksen kuvassakin jää vajaaksi (kokemusta on, omassa juuri noin, eli katsastuksessa 2cm ylemmäs perää = OK). (sama vika muuten sivusuuntavalaisimen istuttamisessa kakkiksen kylkilistaan, poislukien Country.. korkeus jää vajaaksi: btdt).Tuollaanen TELLINKI siittä sitten tuli, LED valolla toteutettuna tietenkin..
Käsijarrukahvaan tulee sellainen muovihelma päälle ja tässä vinkkinä tosi huono kuva aiheesta: http://www.mercadoracing.org/imagenes-a ... ti-mk2.jpg varsinainen konsoli ei jatku.
^ Joo tuota vähän itsekkin epäilin...Tai sitten katsuri voi vedota siihen, että likaantuu tuossa paikassa liian helposti jne...Kilpi ei kuitenkaan ole auton matalin kohta, vaan yritin suunnitella tuon tellingin silleen, että esimerkiksi takimmainen änenvaimennin on alempana kuin kilpi...Onkos laissa säädetty joku minimimitta, jonka verran kilpi pitää olla maanpintaa ylempänä...?Mutta siirrämmä sitten kilpeä katsurin mieltumysten mukaan jos tarvetta...:)
Tuon käsijarrun ympäristön verhoiluhomma selvisikin mulle eilen illalla kun kävin hakemassa tuttavalta varaosa-autosta loppuja pikkunippeleitä omaani...Ajattelin vaan, että onkos Gti-mallissa ollut jokin erilainen ratkaisu tuossa kohtaa...
Tuon käsijarrun ympäristön verhoiluhomma selvisikin mulle eilen illalla kun kävin hakemassa tuttavalta varaosa-autosta loppuja pikkunippeleitä omaani...Ajattelin vaan, että onkos Gti-mallissa ollut jokin erilainen ratkaisu tuossa kohtaa...
Eipä taida tohtia alkaa vasta maalattua puskinta dremelöimään...Ennen maalausta kun olisi hokannut, niin olisi voinut muovihitsaamalla tehdä tosiaan kuvan kaltaisen kilvenupotuksen...Myöhästä kakistella ku on p**kat housussa...Teemmä jonkun helevetin ruman katsastustellingin jos katsari näin vaatii, mutta jos näin käy niin eiköhän leiman jälkeen kilpi siirry tuolle paikalle jossa se nytkin on...:)
Jahas, meinas tänään sitten palaa koko kippo!! Otin akunkengät irti akun latausta varten ja asettelin laturin imusarjan päälle...akku siis konetilassa paikallaan, laturin leuat napoihin kiinni ja virta laturiin...siittä se ilotulitus sitten alkoikin...:) Kipinöitä siellätäällä ja järjetön savu...laturin kaapelit tulessa ja myös laturin kylestä leimusi liekit...Helevatan kiireellä irroitin verkkovirtapiuhan laturista ja paiskasin koko p**kan niin pitkälle kun voimia riitti...Onneksi ei ollut akkukengät paikoillaan, olisi voinut alkaa melkoinen piuhasavotta jos auto olisi ylipäätään säästynyt liekeiltä...
Mikähän tuommosen voi aiheuttaa...?Laturi oli kuitenkin EinHELL:n valmistama, joten ihan kuraa ei pitäisi laadunkaan olla...Voiko akku olla jotenkin oikosulussa, että se aiheuttaa tällaisen...En uskaltanut enää akunkenkiä kytkeä takaisin paikoilleen siinä pelossa, että siinä on jokin oikosulku joka tämän aiheutti...Yleismittari näytti kuitenkin akun varaukseksi hieman yli 12V...
Mikähän tuommosen voi aiheuttaa...?Laturi oli kuitenkin EinHELL:n valmistama, joten ihan kuraa ei pitäisi laadunkaan olla...Voiko akku olla jotenkin oikosulussa, että se aiheuttaa tällaisen...En uskaltanut enää akunkenkiä kytkeä takaisin paikoilleen siinä pelossa, että siinä on jokin oikosulku joka tämän aiheutti...Yleismittari näytti kuitenkin akun varaukseksi hieman yli 12V...
Samalla tavallahan mullakin tuossa kävi + liekehtivä laturi...Sulakekkin oli vain sulaa vahaa...Mietin itsekkin, että onkos tuo akku nyt sitten oikosessa...Hyvin tuo varaosa-autosta otettu akku on pelannut sähkölaitteiden testaamisen ajan, mutta nyt alkoi olemaan latauksen tarpeessa...Onneksi tuossa rytäkässä ei tullut autoon muuta materiaalitappiota kuin pesunestesäiliön korkki hävesi olemattomiin...:)
Laturi pelas ainakin kuukausi sitten vielä moitteetta...En todellakaan uskalla kytkeä tuota samaa akkua enää auton kaapeleihin, joten taitaapi olla reissu akkukauppaan edessä...Voiko akusta jotenkin mitata mahdollisen oikosulun...?
Laturi pelas ainakin kuukausi sitten vielä moitteetta...En todellakaan uskalla kytkeä tuota samaa akkua enää auton kaapeleihin, joten taitaapi olla reissu akkukauppaan edessä...Voiko akusta jotenkin mitata mahdollisen oikosulun...?
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Oliko se laturi sellanen perinteisen mallinen peltikotelossa, ja virtamittari toisessa reunassa, 6/12v ja min/max kytkimet? Joskus vuosia sitte meilläki oli tollanen mut se vaan lakkas toimimasta.
Kokeilepa vaikka auton halogeenilamppua akkuun ja mittaa jännite akusta. En uskois että tossa akussa vikaa on jos reipasta 12v näyttää. Ei kai laturissa ollu piuhat väärinpäin? Mikään muu ei kyl omiin hoksottimiin heti kävis selitykseksi. Itelle kyl jääny tosta einhellistä aika ristiriitaset vaikutelmat. Muistelen että sisuskaluissa oli vähä sanomista, liittimet pääsi löystyyn yms.
Kokeilepa vaikka auton halogeenilamppua akkuun ja mittaa jännite akusta. En uskois että tossa akussa vikaa on jos reipasta 12v näyttää. Ei kai laturissa ollu piuhat väärinpäin? Mikään muu ei kyl omiin hoksottimiin heti kävis selitykseksi. Itelle kyl jääny tosta einhellistä aika ristiriitaset vaikutelmat. Muistelen että sisuskaluissa oli vähä sanomista, liittimet pääsi löystyyn yms.
Jep, juurikin kuvailemasi kaltainen laturi, punainen väriltään...Ja kyllä, laturin piuhat olivat 100% varmuudella oikein päin...Ja vaikka olisivat olleetkin väärinpäin, niin kait tuon hintaluokan laturissa pitäisi olla jokin varosuoja väärinkytkemisen varalle...Huomenna koppaan tallilta akun mukaani ja käytän Oulun Akkutalolla ammattilaisen kourissa mittailtavana...Jos akku sökö, niin samalla ostaa sieltä uusi tilalle...
Laturi oli kuitenkin EinHELL:n valmistama, joten ihan kuraa ei pitäisi laadunkaan olla...
Makuja on monia, mutta kyllä mun mielestä se vika on juuri tuossa ollut. EinHelvetin koneet oon muutaman kokeilun jälkeen jättänyt kauppaan. Verrattuna esimerkiksi vastaaviin Makitan koneisiin laatu on mainitsemaasi "ihan kuraa" ja ne ei käytössä ainakaan mulla ole kauaa kestäneet. Tämä siis vain mun yleinen mielipide ja siitä ei tarvitse tykätä. EinHelvetin laturista ei edes ole kokemusta.
Joop, laturihan se oli oikosessa...Käytin akun mitattavana akkuja Akkutalolla ja se oli ihan OK...Noh, teimmä siinä kaupat uudesta laturista ja taas rokkaa!
Olinpa sitten saada ne kauan haaveillut 15" levitetyt pellit tämän alle, mutta eräs (aktiivinenkin) foorumilainen päätti sitten tehdä oharit!!Osaapa kyllä sylettää moinen kaupankäynti...Sitten ei edes viittitä vastata viesteihin kun tietää tehneesä toiselle v**ut!
Mitäs olette mieltä, sopiiko Brockin B2 valssit koossa 9x16, ET15 (taakse) 7,5x16, ET35 (eteen) pyörimään tuossa kipossa alla..?Rengastus tulisi olemaan 195/45-16...
Olinpa sitten saada ne kauan haaveillut 15" levitetyt pellit tämän alle, mutta eräs (aktiivinenkin) foorumilainen päätti sitten tehdä oharit!!Osaapa kyllä sylettää moinen kaupankäynti...Sitten ei edes viittitä vastata viesteihin kun tietää tehneesä toiselle v**ut!
Mitäs olette mieltä, sopiiko Brockin B2 valssit koossa 9x16, ET15 (taakse) 7,5x16, ET35 (eteen) pyörimään tuossa kipossa alla..?Rengastus tulisi olemaan 195/45-16...
Hyvä tietää! Tarkkana saa vaan olla että mahtuu pyörimään myös tilanteessa, jolloin ratti on linkussa ja rengas ajetaan isoon kuoppaan tms...Kaaren kantattuun osaan renkaan ei nimittäin edessä kärsi paljon renkaan koskea, sillon saattaa tulla enempikin vaurioita...:) Tilannetta helpottaa hieman se, että alkupeäisistä lokareista on kantit leikattu kokonaan pois ja noin 5cm siivu otettu vielä ylempääkin pois... Ko. vanteista nyt vähän tässä kauppoja hieronut, katsotaan päästäänkö vielä hinnasta sopuun...:) Coilit kyllä tekis vielä mieli laittaa, niin voisi säätää korkeuden uusien valssien kanssa optimaaliseksi...
Sen verran aktiivinen, etten joka päivä käy foorumilla lukemassa viestejä, puhelimitsekin varmasti kävi selväks että toinen ehti ensin soittamalla, eikä me sun kans tietääkseni ehditty lyömään kauppoja lukkoon. Pahoitteluni, jos pilasin päiväs.Olinpa sitten saada ne kauan haaveillut 15" levitetyt pellit tämän alle, mutta eräs (aktiivinenkin) foorumilainen päätti sitten tehdä oharit!!Osaapa kyllä sylettää moinen kaupankäynti...Sitten ei edes viittitä vastata viesteihin kun tietää tehneesä toiselle v**ut!
Olit näköjään kuitenkin saman päivän aikana lähettämäni viestit lukenut sillä ne olivat hävinneet "lähtevät" laatikosta!Silti en mitään vastausta yhteydenottoihini saanut!Ja jos vanteille joku "foorumilaishinta" jo on lyötynä lukkoon, niin vahvasti voisi olettaa kauppojen syntyneen...Mutta kukin tavallaan, antaa tämän olla tässä...
Tulipahan pesastua Golffista varastointipölyt, niin samalla näppäsin muutaman kuvatuksen...
Ja tuossa muutama linkkinä lisää:
1
2
3
Toimistoa...
...lissee toimistoa... Ja elkää pelätkö, tuo ratti on vaan väliaikaisratkaisu...;) Poljinpinnatkin pitäisi vielä uusia...
Loput kuvatukset löytyvät alla olevasta osoitteesta:
http://s282.photobucket.com/albums/kk27 ... ku/Rallye/
Jonkinmoiset jenkkavehkeetkin tuohon tuli asenneltua, kelepaa taittaa matkaa...
Auto olisi käytännössä katsastusta vaille valmis tieliikenteeseen...Tekeminen tuosta tuntuu loppuvan kesken...Valssit/renkaathan tuosta vielä uupuu, niiden takia auto on oikeastaan vielä leimaamatta...Edelleen saa tarjota valsseja, jos sellaiset ylimääräisenä sattuu löytymään...Jos sitä leiman tähän sais hommattua tälle syksyä, niin sitten tämän voikin hyvillä mielin varastoida odottamaan ensi kesän kujeita...Näihin kuviin, näihin tunnelmiin...
Ja tuossa muutama linkkinä lisää:
1
2
3
Toimistoa...
...lissee toimistoa... Ja elkää pelätkö, tuo ratti on vaan väliaikaisratkaisu...;) Poljinpinnatkin pitäisi vielä uusia...
Loput kuvatukset löytyvät alla olevasta osoitteesta:
http://s282.photobucket.com/albums/kk27 ... ku/Rallye/
Jonkinmoiset jenkkavehkeetkin tuohon tuli asenneltua, kelepaa taittaa matkaa...
Auto olisi käytännössä katsastusta vaille valmis tieliikenteeseen...Tekeminen tuosta tuntuu loppuvan kesken...Valssit/renkaathan tuosta vielä uupuu, niiden takia auto on oikeastaan vielä leimaamatta...Edelleen saa tarjota valsseja, jos sellaiset ylimääräisenä sattuu löytymään...Jos sitä leiman tähän sais hommattua tälle syksyä, niin sitten tämän voikin hyvillä mielin varastoida odottamaan ensi kesän kujeita...Näihin kuviin, näihin tunnelmiin...
Need to do- lista:
- Kumpikin pyyhkijä tuulilasille niille kuuluville asennoille
- Konepellistä turhat reijät pois
- Takavaloiksi GTI:n punamustat, tai ainaki nuo "luomet" pois
- Takaulostuloksi yksi kiiltävä, tai tuo nykynen ainaki omalle paikalleen tuolta roikkumasta
- Rallye-keula
- Tuulilasin yläreunasta tuo sinne unohtunu kalvon repale pois
- Takakilpi siistimpään paikkaan, aina parempi kun alkuperäisellä paikalla
- Ja jotain leveää vannetta ku kerta on loksua mihkä upottaa
:)
- Kumpikin pyyhkijä tuulilasille niille kuuluville asennoille
- Konepellistä turhat reijät pois
- Takavaloiksi GTI:n punamustat, tai ainaki nuo "luomet" pois
- Takaulostuloksi yksi kiiltävä, tai tuo nykynen ainaki omalle paikalleen tuolta roikkumasta
- Rallye-keula
- Tuulilasin yläreunasta tuo sinne unohtunu kalvon repale pois
- Takakilpi siistimpään paikkaan, aina parempi kun alkuperäisellä paikalla
- Ja jotain leveää vannetta ku kerta on loksua mihkä upottaa
:)
Hehee, taisin tosiaan hieman liiotella tuon tekemisen suhteen...:) Kyllähän tässä tietty tekemistä/parantelemista löytyy yllinkyllin...Nyt on kuitenkin kaikki kiireellisimmät ja katsastusta silmällä pidettävät toimenpiteet tehtynä...
Katsastusvallssit tulikin hommattua tällä viikolla...Melko perus 16" aluvalssit, uusi maali niihin pintaan ja alle...Pitänee talven aikana kyttäillä sitten niitä huulivanteita, hakuagentti tälläkin hetkellä ilmotteleepi potenttiaalisia vaihtoehtoja nettivaraosan kautta...:) 3M:n kirkasta kiveniskuteippiä tuli pätkä hommattua, sitä pitää vielä liimailla etulokarin kaariin kun roiskeläppiä niihin ei tule...Näyttää muuten maalipinta hiekkapuhalletulta alta aikayksiön...
Noista meikäläinen komppaa ainakin paria ehdotusta...:) Originellin Rallye:n näköistähän tästä ei missään tapauksessa ole yritetty tehdäkkään... Putkistoa tuossa pitäisi muokata taka-akselin ylityksen kohdalta sen verran, että tuon takimmaisen vaimentimen saisi lähemmäksi takapuskuria...Häiritsee tosiaan hieman itseäkin kun roikkuu noin alhaalla...Rallye-keulakin on ollut haaveissa, niistä saapi tosin maksaa mansikoita, niin ei ihan ensimmäisenä hankintalistalla...
Tämänkin kun olisi hoksannut siinä vaiheessa kun pohjia teki...Nätti olisi ollut hitsata toinen antennin reikä umpeen, mutta myöhäistä kakistella kun p**kat on housussa...:) Kyllä tuo antenniratkaisu voittaa mielestäni ne "nätit" antennin reikien peitoksi tarkoitetut tulpat...
Nyt kun tosiaan sain hommattua nuo väliaikaiset valssitkin, niin tämä olisi tarkoitus parin viikon sisällä käyttää leimalla...Katotaan sitten onko sitä tekemistä...:) Pitkään mietin talvisäilytystä silmällä pitäen, notta käytänkö tälle syksyä leimalla ollenkaan...Tämän auton kohdalla katsastusajankohta sattuu kuitenkin syksylle, joten sama käyttää kun ensi kesänkin saa samalla leimalla sitten ajella...
Vanteita tosiaan huutaa niinku alikersatti palaneita lomiaan.
Katsastusvallssit tulikin hommattua tällä viikolla...Melko perus 16" aluvalssit, uusi maali niihin pintaan ja alle...Pitänee talven aikana kyttäillä sitten niitä huulivanteita, hakuagentti tälläkin hetkellä ilmotteleepi potenttiaalisia vaihtoehtoja nettivaraosan kautta...:) 3M:n kirkasta kiveniskuteippiä tuli pätkä hommattua, sitä pitää vielä liimailla etulokarin kaariin kun roiskeläppiä niihin ei tule...Näyttää muuten maalipinta hiekkapuhalletulta alta aikayksiön...
Need to do- lista:
- Kumpikin pyyhkijä tuulilasille niille kuuluville asennoille
- Konepellistä turhat reijät pois
- Takavaloiksi GTI:n punamustat, tai ainaki nuo "luomet" pois
- Takaulostuloksi yksi kiiltävä, tai tuo nykynen ainaki omalle paikalleen tuolta roikkumasta
- Rallye-keula
- Tuulilasin yläreunasta tuo sinne unohtunu kalvon repale pois
- Takakilpi siistimpään paikkaan, aina parempi kun alkuperäisellä paikalla
- Ja jotain leveää vannetta ku kerta on loksua mihkä upottaa
Noista meikäläinen komppaa ainakin paria ehdotusta...:) Originellin Rallye:n näköistähän tästä ei missään tapauksessa ole yritetty tehdäkkään... Putkistoa tuossa pitäisi muokata taka-akselin ylityksen kohdalta sen verran, että tuon takimmaisen vaimentimen saisi lähemmäksi takapuskuria...Häiritsee tosiaan hieman itseäkin kun roikkuu noin alhaalla...Rallye-keulakin on ollut haaveissa, niistä saapi tosin maksaa mansikoita, niin ei ihan ensimmäisenä hankintalistalla...
Ja ehkä 50% antenneista joutaa myös pois. =)
Tämänkin kun olisi hoksannut siinä vaiheessa kun pohjia teki...Nätti olisi ollut hitsata toinen antennin reikä umpeen, mutta myöhäistä kakistella kun p**kat on housussa...:) Kyllä tuo antenniratkaisu voittaa mielestäni ne "nätit" antennin reikien peitoksi tarkoitetut tulpat...
Nyt kun tosiaan sain hommattua nuo väliaikaiset valssitkin, niin tämä olisi tarkoitus parin viikon sisällä käyttää leimalla...Katotaan sitten onko sitä tekemistä...:) Pitkään mietin talvisäilytystä silmällä pitäen, notta käytänkö tälle syksyä leimalla ollenkaan...Tämän auton kohdalla katsastusajankohta sattuu kuitenkin syksylle, joten sama käyttää kun ensi kesänkin saa samalla leimalla sitten ajella...
Lisää vaihtoehtoja:
Jetan "Rallye Look" maski... Nämä taisivat olla Mattig:n tuotteita.
Vastaan on tullut myös Tein Sen Itse -Rallye naamoja: Tarvike-maski + E36 BMW:n tai Corradon umpiot. Jälkimmäiset ehkä vähän turhan leveät.
Eihän tässä mitään peruuttamatonta ole tapahtunut. Kattoverhoilu irti, reikä umpeen, pohjat päälle ja maalaa pelkän kattopellin.
Omista härveleistäkin on tullut maalautettua yksittäisiä korinosia pariinkin otteeseen, että niistä on saatu mieleisiä:
Esim. etupuskuri, kun saksan kilpien kiinnitysruuvin reikää ei suomikilven mitta riittänytkään peittämään...
Kyllähän tuollaiset häiritsee... ;)
Jetan "Rallye Look" maski... Nämä taisivat olla Mattig:n tuotteita.
Vastaan on tullut myös Tein Sen Itse -Rallye naamoja: Tarvike-maski + E36 BMW:n tai Corradon umpiot. Jälkimmäiset ehkä vähän turhan leveät.
Tämänkin kun olisi hoksannut siinä vaiheessa kun pohjia teki...Nätti olisi ollut hitsata toinen antennin reikä umpeen, mutta myöhäistä kakistella kun p**kat on housussa...:) Kyllä tuo antenniratkaisu voittaa mielestäni ne "nätit" antennin reikien peitoksi tarkoitetut tulpat...
Eihän tässä mitään peruuttamatonta ole tapahtunut. Kattoverhoilu irti, reikä umpeen, pohjat päälle ja maalaa pelkän kattopellin.
Omista härveleistäkin on tullut maalautettua yksittäisiä korinosia pariinkin otteeseen, että niistä on saatu mieleisiä:
Esim. etupuskuri, kun saksan kilpien kiinnitysruuvin reikää ei suomikilven mitta riittänytkään peittämään...
Kyllähän tuollaiset häiritsee... ;)
Tein Sen Itse rallye-naama: KLIK? Eiku? :D
Kröhöm, jospa pysytään ihan näissä VAGgilaisissa...:) Melko kauhean näkönen laitos, jonka kruunaa nuo valot ja maski......
Borbetilla olisi muutamakin malli mitkä passaa omaankin silmään, esim mallit A, T, BS...ja 9" leveenä tietty...Rahaahan tollanen setti vaatii sen 800€-->, joten kattellaan vielä rauhassa...:) Väliaikaisista valsseista pinta nyt matattu ja odottelevat maalausta....värinä tulee olemaan valkoinen...
jos et halua jetta-keulasta luopua niin siitä vähän mallia ? :) ja merkitön maski tietenkin
Nyt ovat väliaikaisratkaisuna toimivat valssit saaneet uuden värin pintaan ja allekkin ehdin ne jo pulttaamaan...Todisteena parit kuvat:
yy
kaa
koo
Kuvissa vanteista puuttuu vielä keskilätkät, joissa Volsun logot tietty...
Millainenhan homma tuohon on vaihtaa rattiakseli...?Aikaisemmin tuntui, että akselin laakeroinnissa on pienoinen välys, joka nyt renkaiden vaihdon jälkeen tuntui vain korostuvan...Tästä voi tulla myös katsarilta palautetta...Samalla tuohon vaihtuisi rattiakselin läpiviennin suojakumi, joka on aika riekaleina...Tehostettu ohjausvaihde säiliöinenn, pumppuineen löytyisi tallista, mutta sen toiminnasta ei ole 100% varmuutta, niin pitänee hommata jostain uusi tehostettu tai tehostamaton tilalle...
yy
kaa
koo
Kuvissa vanteista puuttuu vielä keskilätkät, joissa Volsun logot tietty...
Millainenhan homma tuohon on vaihtaa rattiakseli...?Aikaisemmin tuntui, että akselin laakeroinnissa on pienoinen välys, joka nyt renkaiden vaihdon jälkeen tuntui vain korostuvan...Tästä voi tulla myös katsarilta palautetta...Samalla tuohon vaihtuisi rattiakselin läpiviennin suojakumi, joka on aika riekaleina...Tehostettu ohjausvaihde säiliöinenn, pumppuineen löytyisi tallista, mutta sen toiminnasta ei ole 100% varmuutta, niin pitänee hommata jostain uusi tehostettu tai tehostamaton tilalle...
Joo ei ole tehostinta tuossa tällä hetkellä...Välys ei kuitenkaan mielestäni ole hammastangossa, vaan rattiakselin tuennassa kabiinin puolella...Sen huomaa kyllä ihan selvästi kun ottaa jämäkän otteen ohjauspyörästä ja heiluttelee ylös-alaisin...Muistelisin vain, jotta rattiakseli on kojelaudan alla pallokantaisilla pulteilla kiinni, vaatinee hieman työstöä ennen kuin aukenevat...Samalla tuohon kyllä vaihtaisi jämäkän ohjausvaihteenkin paikoilleen, kakkikseen kun ei osat maksa mansikoita...Vieläkin Pellikka se sulta ostettu rattiakselin läpivientikumi hyllyssä, jospa se vaihtuis tuossa samalla...;)
Onkos tuossa Gti-mallissa muuten jotenkin muista poikkeava (nopeampi ohjaus tms.) tuo ohjausvaihde ja rattiakseli...?Jos joltain ko. kapistukset löytyvät irrallaan Oulun lähistöltä, niin voin kohtuullista korvausta vastaan noukkia poies....
Onkos tuossa Gti-mallissa muuten jotenkin muista poikkeava (nopeampi ohjaus tms.) tuo ohjausvaihde ja rattiakseli...?Jos joltain ko. kapistukset löytyvät irrallaan Oulun lähistöltä, niin voin kohtuullista korvausta vastaan noukkia poies....
Ilmeisesti uutinen aiheesta?
Niin siellä kuitujen alla oli vielä ihan oikeat kaaret kokonaisuudessaa. Itse jäin käsitykseen että niitä otetaan isolla kädellä pois.
Niin siellä kuitujen alla oli vielä ihan oikeat kaaret kokonaisuudessaa. Itse jäin käsitykseen että niitä otetaan isolla kädellä pois.
Osanottoni tapahtuneesta.
Kiitos. Ei olisi voinut uskoa kuinka raskas homma on, kiintymys tallin nelijalkaisiin asukkeihin luo lisää draamaa tähän ikävään tapahtumaan...
Huoh, viime yönä tämä siis tapahtui, kuten Sebastian linkittikin...Koko päivä mennyt yhdenlaisessa tiedottomassa tilassa palopaikan tutkijoiden kanssa palloillen...Ei vain voi käsittää...Kaikki se usean vuoden työ tämänkin kanssa...Ja kun tuo tallikin oli meikäläisen toinen koti, sanan oikeassa merkityksessä...Jospa sitä joskus pääsisi tilanteen tasalle...
Onko tietoa, lähtikö autosta vai rakennuksesta tuo palo?
Täysi mysteeri tämä oli tapahtunutta päivän tutkineelle ammattikaksikollekkin...Sen verran saatiin tänään selville, että autosta palo ei ole saanut alkunsa, vaan toiselta puolelta tallia...Vaikka sen nyt näki maallikkokin kun katseli raunioita ja rakennuksen jäänteitä...Jännä homma sinänsä, sillä juuri sillä puolen tallia ei ole käytössä mitään sähkölaitteita, johdotusta, tms...Tulityötkin on aina hoidettu muualla kuin sisätiloissa...
Niin siellä kuitujen alla oli vielä ihan oikeat kaaret kokonaisuudessaa. Itse jäin käsitykseen että niitä otetaan isolla kädellä pois.
Olihan siellä.Kohtalaisen isot siivuthan noista kaarista otettiin pois, mutta sauma hitsattiin takaisin kasaan ennen kuin levitykset asennettiin...
Fiiliksiä kuvaa hieman tämä lausahdus (vaikkakaan ei ole ratkaisu mihinkään): http://www.youtube.com/watch?v=MOIb3r5UyVw
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En nyt kauheasti ajatellut tuoda esille, mutta kaverin faijalle jäi tulipalosta kännykkä ja päällä ollut yöpuku. Kaikki meni. Valokuvat entisestä avioliitosta, lapsista ja oikeasti ihan kaikki, paitsi em. Ja ukko on jotain yli 70-v.
Mä oikeasti tunnen sympatiaa näitä kohtaan. Enkä mä edes yritä tuntea samaa mitä nämä, koska kenelle tollannen "total wipe-out" edes voi tapahtua? Paitsi juurikin sanomalehden otsikossa.
Mä oikeasti tunnen sympatiaa näitä kohtaan. Enkä mä edes yritä tuntea samaa mitä nämä, koska kenelle tollannen "total wipe-out" edes voi tapahtua? Paitsi juurikin sanomalehden otsikossa.
Tutuille kävi vähän samalla tavalla. Kaikki meni. Onneksi koko perhe sis. viimesillään raskaana ollut emäntä pääsi ajoissa pihalle. Ja vielä talvella.
Asiaa ei helpottanut se että naapurit alkoivat narisemaan että heidän kaivovetensä maistuu nyt savulle ja palanut talo rumentaa naapurustoa. Hei haloo?!
Asiaa ei helpottanut se että naapurit alkoivat narisemaan että heidän kaivovetensä maistuu nyt savulle ja palanut talo rumentaa naapurustoa. Hei haloo?!
Osanottoni täältäkin vaikka se ei nelijalkaisia takaisin tuokkaan.
Itse olen hyvin läheltä nähnyt tilanteen, jossa perheeltä menee kaikki paitsi päälläolevat vaatteet. Oikeat palomiehet pelasti lipaston, jossa oli jokunen valokuva.
Olin itse ensimmäisenä palopaikalla (VPK/autokuski),eikä siinä vaiheessa ollut oikeastaan muuta tehtävissä kuin tarjota isälle ja vauvalle tukipaikka paloautossa (Perheen äiti oli pääkaupungissa koulutuksessa,josta saapui paikalle taksilla muutaman tunnin jälkeen). Onneksi kylällä oli naapuriapu kunniassa, sekä toimiva SPR.
Itse olen hyvin läheltä nähnyt tilanteen, jossa perheeltä menee kaikki paitsi päälläolevat vaatteet. Oikeat palomiehet pelasti lipaston, jossa oli jokunen valokuva.
Olin itse ensimmäisenä palopaikalla (VPK/autokuski),eikä siinä vaiheessa ollut oikeastaan muuta tehtävissä kuin tarjota isälle ja vauvalle tukipaikka paloautossa (Perheen äiti oli pääkaupungissa koulutuksessa,josta saapui paikalle taksilla muutaman tunnin jälkeen). Onneksi kylällä oli naapuriapu kunniassa, sekä toimiva SPR.
Kyllähän tuohon Kalevan linkin juttuunki oli ehtinyt tulla kaikenlaista "viisasta" kommenttia...Onneksi moderointi tuntuu kuiten pelittävän...
Nyt kun jälkeenpäin alkaa spekuloimaan, niin ehkä nuo eläinten tilat kannattaisi pitääkkin erillään tiloista, joissa tehdään muuta remonttia...Suurempi riskihän se aina on, että remonttitilat tupsahtaa ennemmin liekkeihin...Tähän tapaukseen viitaten autotallissa ei tapahtumapäivänä paria alumiinilevyyn porattua reikää kummempaa remonttia edes tehty...Jotainhan tällaisista on pakko oppiakkin, uusia tiloja silmälläpitäen etähälyttimethän taitaa olla nykypäivää...
Asuinrakennus on onneksi sen verran kaukana, että se ja sen sisällä (jo nukkumassa) olleet ihmiset säilyivät vahingoittumattomana...Tässä olisi kyllä ollut ainekset paljon pahempmaankin, joten siitä sitä lohtua pitäisi ammentaa...
Nyt kun jälkeenpäin alkaa spekuloimaan, niin ehkä nuo eläinten tilat kannattaisi pitääkkin erillään tiloista, joissa tehdään muuta remonttia...Suurempi riskihän se aina on, että remonttitilat tupsahtaa ennemmin liekkeihin...Tähän tapaukseen viitaten autotallissa ei tapahtumapäivänä paria alumiinilevyyn porattua reikää kummempaa remonttia edes tehty...Jotainhan tällaisista on pakko oppiakkin, uusia tiloja silmälläpitäen etähälyttimethän taitaa olla nykypäivää...
Asuinrakennus on onneksi sen verran kaukana, että se ja sen sisällä (jo nukkumassa) olleet ihmiset säilyivät vahingoittumattomana...Tässä olisi kyllä ollut ainekset paljon pahempmaankin, joten siitä sitä lohtua pitäisi ammentaa...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa