Kaverin puolesta tässä kysellään...
Pitäisi saada ilmastointilaitteen höyrystin käteen tuollaisesta -96 A4:stä. Pitääkö ottaa kojelauta pois vai saako vaihdettua helpommin? Jostain vuotaa kaasut taivaalle ja tuo on ainoa kohde jota ei ole tutkittu.
Hanskalokero on jo irrotettu ja ilmakotelo näkyy, mutta sitä pidemmälle ei ole menty.
A4 B5 -96 ilmastointilaitteen höyrystin
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ymmärsin että on ihan rauhakseen tullu aineet pihalle. Jo useamman kerran. Väriainettakin laitettu, mutta ei oo väriä näkyny.
Oon linkittäny tän keskustelun kys. heeballe, että eiköhän se kohta lähe ettimään kondenssiputkea :) Ei se varmaankaan kovin vaikea ole löytää?
Näkyykö toi väriaine vaan UV-valossa vai onko se silmin nähtävää? Ja millasta jälkeä se yleensä jättää? Tuskin samanlaista kuin moottorin jäähdytysneste kun se kuivuu vuotokohtaan?
Mitäs noille ilmastointilaitteen muille osille voi tapahtua kun ilman aineita ajellaan? Kytkeytyykö kompressori irti kun järjestelmän aineet karkaa? Sehän sitä voitelua kaipaa vaikka kylmää ei tarvittaisikaan.
Oon linkittäny tän keskustelun kys. heeballe, että eiköhän se kohta lähe ettimään kondenssiputkea :) Ei se varmaankaan kovin vaikea ole löytää?
Näkyykö toi väriaine vaan UV-valossa vai onko se silmin nähtävää? Ja millasta jälkeä se yleensä jättää? Tuskin samanlaista kuin moottorin jäähdytysneste kun se kuivuu vuotokohtaan?
Mitäs noille ilmastointilaitteen muille osille voi tapahtua kun ilman aineita ajellaan? Kytkeytyykö kompressori irti kun järjestelmän aineet karkaa? Sehän sitä voitelua kaipaa vaikka kylmää ei tarvittaisikaan.
Väriaine (jos on laitettu) näkyy UV-valolla katsottuna hehkuvan vihreältä. Väriaine on myös vesiliukoista, joten jos aineet karannu alkutalvesta niin keväällä tuskin näkee. Vuotokohdassa on myös havaittavissa hieman öljyä.
Kondenssiveden poistoletku löytyy hanskalokeron takaa, ilmanvaihtokotelon ja rintapellinvälissä. Taitaa näkyä ilman hanskakotelon irroitusta.
Höyrystin on äärettömän epätodennäköinen vuotokohde, töissä ollaan kesän aikana korjattu noin 300 vuotoa. Lauhduttimia suurin osa, paljon hapettuneita putkia ja kuluneita letkuja. Muutama kuivain, mutta ei yhtään höyrystintä.
Kun järjestelmä on tyhjä, niin korroosio kiihtyy voimakkaasti. Koska kosteus pääsee myös järjestelmän sisään. Kompura ei lähde päälle kun järjestelmän paine tippuu tarpeeksi alas.
Kondenssiveden poistoletku löytyy hanskalokeron takaa, ilmanvaihtokotelon ja rintapellinvälissä. Taitaa näkyä ilman hanskakotelon irroitusta.
Höyrystin on äärettömän epätodennäköinen vuotokohde, töissä ollaan kesän aikana korjattu noin 300 vuotoa. Lauhduttimia suurin osa, paljon hapettuneita putkia ja kuluneita letkuja. Muutama kuivain, mutta ei yhtään höyrystintä.
Kun järjestelmä on tyhjä, niin korroosio kiihtyy voimakkaasti. Koska kosteus pääsee myös järjestelmän sisään. Kompura ei lähde päälle kun järjestelmän paine tippuu tarpeeksi alas.
Ei sitä höyrystintä kannata sieltä irti ottaa. Jos vaan saa sen UV-lampun ja lasit kouraan, niin etsintä helpottuu huomattavasti... Värin löytää myös silmämääräisesti, jos on tarkkana.
Epäilen vuotavaa lauhdutinkennoa, kompuran akselin stefaa tai vuotavaa letkua...
Typpeä järjestelmään, niin johan alkaa löytyä vuodot...
Epäilen vuotavaa lauhdutinkennoa, kompuran akselin stefaa tai vuotavaa letkua...
Typpeä järjestelmään, niin johan alkaa löytyä vuodot...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa