5 vaihde pomppii pois päältä?
Valvoja: ffp jäsenet
5 vaihde pomppii pois päältä?
Tuli tos heitettyä 300 km lenkki jonka loppu puolella alkoi 5 vaihde hyppäämään pois päältä. Muut vaihteet toimivat hyvin. Tuliko laatikko tiensä päähän vai mikä iski?
Auto on T4 portteri -91 2.0 B mittaris n:430tkm.
Osaisko joku kertoa mikä tai mitkä osat ovat loppuun kuluneet.
Tamgarssilta näyttää saavan osia elvytystä varten tietäys vaan mitä alkaa vaihtamaan?
Auto on T4 portteri -91 2.0 B mittaris n:430tkm.
Osaisko joku kertoa mikä tai mitkä osat ovat loppuun kuluneet.
Tamgarssilta näyttää saavan osia elvytystä varten tietäys vaan mitä alkaa vaihtamaan?
Viimeksi muokannut skrade, 14.11.2009 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pitääpä tutkia. paljonkohan pitäis öljyä olla ja mitä öljyä?
Löysin portterin ohjekirjan missä luki: API-CL 4 , SAE 80 tai G 50 , SAE 75W-90.
Määrästä ei lukenu mitään. Jossain näin foorumilla et 1.9D laatikkoon menee 2,5l ja 2,5TDI 2,3l lientä
Motonetin sivuilla oli tommosta : http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-7590
Huoltokirjaa tos tutkin niin tehty laatikko remontti 2001 n:300tkm
Löysin portterin ohjekirjan missä luki: API-CL 4 , SAE 80 tai G 50 , SAE 75W-90.
Määrästä ei lukenu mitään. Jossain näin foorumilla et 1.9D laatikkoon menee 2,5l ja 2,5TDI 2,3l lientä
Motonetin sivuilla oli tommosta : http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-7590
Huoltokirjaa tos tutkin niin tehty laatikko remontti 2001 n:300tkm
onko kukaan tehny tämmöstä remonttia
http://wikikko.info/wiki/VW_5_vaihde
http://wikikko.info/wiki/VW_5_vaihde
voi sieltä tämmöstäki huonolla tuurilla löytyä :)
vitosen rattaat 1.9td:stä ja öljyä ei tullu litraakaan. hauskinta hommassa on kuitenki se että laatikko hommattu edellisen omistajan toimesta romuttamolta ja piti olla vähän ajettu :)
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009027.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009028.jpg
kyllähän se vaihe pysy päällä mutta ei kyl tapahtunu mitään muuta ku kierrokset nousi ihan samallalailla ku vaihe vapaalla :)
vitosen rattaat 1.9td:stä ja öljyä ei tullu litraakaan. hauskinta hommassa on kuitenki se että laatikko hommattu edellisen omistajan toimesta romuttamolta ja piti olla vähän ajettu :)
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009027.jpg
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009028.jpg
kyllähän se vaihe pysy päällä mutta ei kyl tapahtunu mitään muuta ku kierrokset nousi ihan samallalailla ku vaihe vapaalla :)
Mulle varoiteltiin tutun volkkarikorjaajan toimesta että jos vitonen ei enää mene/pysy päällä, on laatikosta joku (neula)laakeri antautunu -> ei pidä ajaa sillä vaihteella yhtään ja vaihtaa se pikapuoliin, ennenkuin rikkoo mitään kallista ja isompaa. Kuulemma pääsee vielä helpolla siinä vaiheessa.
Kyse oli 2.4D AAB vehkeestä..
Kyse oli 2.4D AAB vehkeestä..
Mulla oli samantyylistä vikaa Gti Golffissa Siellä oli 5. vaihteen kytkinrattaan haarukasta ne nastat kulunu aika olemattomiin johtuen varmaan siitä että matka-ajossa on nojattu vaihekeppiin... Sillon ei kytkeny vitosta kunnolla päälle ja sylkäs sen aina pois päältä, tosin joskus ei löytyny koko vaihetta. Sinuna tarkistaisin sen "haarukan" ensimmäisenä, osa löytyy kun ottaa sen laatikon päädyn irti ja hintaa osalla n.60e
Mites on ku mulla potkas vitosen pois päältä kesken matkan eikä oo sen jälkeen löytynyt, et voisiko vika olla vaan öljyn vähyydessä? Ennen vaihteen katoamista toimi normaalisti, eikä pitänyt mitään ylimääräistä meteliä.
Edittiä sen verran: et auto on t4 portteri vm 91 2,4 d koodilla aab...laatikon koodista ei vielä tietoa.
Edit2. Eipä auttanut öljyn lisäys, joten vitosen rattaita sit vissiin tilaukseen :/ Öljyäkään ei ollu hävinny ku jotain 3 desiä, vaik mittarissa jo jotain 460 tkm.
Edittiä sen verran: et auto on t4 portteri vm 91 2,4 d koodilla aab...laatikon koodista ei vielä tietoa.
Edit2. Eipä auttanut öljyn lisäys, joten vitosen rattaita sit vissiin tilaukseen :/ Öljyäkään ei ollu hävinny ku jotain 3 desiä, vaik mittarissa jo jotain 460 tkm.
Tänään teki IV GTi Golffi ensimmäisen kerran ajossa sen että vitonen tippui iteksiään pois päältä. Tuntui muutenkin olevan hieman normaalia hankalampi menemään paikoilleen. Aiemminkin vitonen on ollut jäykin menemään paikoilleen mutta ei huolestuttavasti.
Onko kyseessä siis kulunut neulalaakeri ja miten kauan autolla uskaltaa vielä ajaa, ennenkuin tulee suurempaa remontointia?
Kysytään nyt samaan syssyyn, että onko kuinka hankala irroitella tarvittavat osat, pystyisikö joku foruumilainen tarvittaessa jelppimään vaihtotyössä Turku-Tre akselilla tai onko kokemuksia hyvästä huoltoliikkeestä? Omat taidot kun ovat vielä lapsen kengissä..
Golffilla kilometrejä 196 tkm
Onko kyseessä siis kulunut neulalaakeri ja miten kauan autolla uskaltaa vielä ajaa, ennenkuin tulee suurempaa remontointia?
Kysytään nyt samaan syssyyn, että onko kuinka hankala irroitella tarvittavat osat, pystyisikö joku foruumilainen tarvittaessa jelppimään vaihtotyössä Turku-Tre akselilla tai onko kokemuksia hyvästä huoltoliikkeestä? Omat taidot kun ovat vielä lapsen kengissä..
Golffilla kilometrejä 196 tkm
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa