Palautetta alan kauppiaista yms. firmoista
Valvoja: ffp jäsenet
Mä joskus kirjoittelin maileja yhden jenkkiläisen osakauppiaan kanssa ja tuli tavaksi pistää joku suomalainen tervehdys/huuhdahdus alkuun, tyyliin "moi", "hei", "heippa" jne... kerran sitten laitoin "Moron!". Kaveri toisessa päässä hiukan ihmetteli, että mistäs nyt mättää. Nolotti hiukan. Sen jälkeen on aina pistänyt silmään kun joku on tuolla ilmaisulla postinsa aloittanut :)
Lontoota osaamattomille tiedoksi, että "moron" tarkoittaa heidän kielellään vajaa, jälkeenjäänyt, heikkolahjainen, nuija...
Lontoota osaamattomille tiedoksi, että "moron" tarkoittaa heidän kielellään vajaa, jälkeenjäänyt, heikkolahjainen, nuija...
Terve,
tässäpä vastauksia Njo:n hyvään palautteeseen:
Kiitoksia palautteestasi, täytyy kiinnittää huomiota tuohon kielenkäyttöön. Mikko on koettanut rennosti vastata sähköpostiin, siinä tässä tapauksessa valitettettavasti onnistumatta. Ehkäpä paras nyrkkisääntö olisi vastata "vastaavalla lailla" kuin kysyjä esittää meille asian, tässä tapauksessa näin ei ole tapahtunut- pahoittelumme, keskustelemme aiheesta.
Tilauskaavakkeessa ei ole "saa huudella"- kohtaa, mutta useassa tapauksessa foorumin projektien omistajat ovat asiakkaita ja / tai ystäviä kaupankäynnin johdosta. Useilla asiakkailla todella hienoja ideoita ja olemme kyllä hengessä mukana välillä jo kaupankäyntihetkellä ja välillä asiakkaan topicciinkin joltakin kommentti "lipsahtaa": Hitsi, tuosta tulee oikeasti hieno !
Kiinnitämme tuohonkin huomioita, tarkoituksenamme ei ole ärsyttää.
VW- merkkiliike varmasti palvelee ammattitaidolla, toki mieluusti olisimme sinullekin huoltosarjan myyneet. Esim Haldex- huoltosarjat on normaalisti koko ajan varastotavaraa, eli sarjat ovat (maksimissaan) viikon toimitusajalla, jos kukaan ei muista niitä tilata hyllyn tyhjetessä lisää. Normaalisti sarjoja on...
Esim jossakin FK- lyhdyissä toimitusaika pumppaa, välillä tavaraa Saksassa on- välillä ei.
Mutta pyrimme tarjoamaan saatavilla olevaa vaihtoehtoa tälloin.
Täydellisiä emme ole- kaukana siitä. Prosesseja, tavarankulkua jne täytyy yrittää vain koko ajan kehittää, jotta mikään tilaus ei unohdu ja tuote tai vaihtoehtoinen tuote saapuu asiakkalle järkevällä toimitusajalla. Meiltä lähtee kuukaudessa noin 400-500 pakettia noin 10 eri toimittajalta ja välillä mukaan mahtuu tilaus, jonka hoito olisi voinut olla (paljon) parempaakin, joku jälkitoimitukseen jäänyt tuote unohtuu viikoksi tai kahdeksi lähettämättä jne.
Koetamme kehittyä ja ottaa kritiikistä taas opiksemme. Njo, pistä mailia minulle suoraan ja katsotaan sinulle esim Haldex- huoltosarjan suuruinen hyvitys, hyvää palvelua pitää vaatia ! :)
T: itse kauppias
tässäpä vastauksia Njo:n hyvään palautteeseen:
Mikko vastasi kerran sähköpostiviestiin tervehdyksellä "Moron!". Ehkä pikkujuttu, mutta ei varsinaisesti omaa mieltä lämmittänyt.
Kiitoksia palautteestasi, täytyy kiinnittää huomiota tuohon kielenkäyttöön. Mikko on koettanut rennosti vastata sähköpostiin, siinä tässä tapauksessa valitettettavasti onnistumatta. Ehkäpä paras nyrkkisääntö olisi vastata "vastaavalla lailla" kuin kysyjä esittää meille asian, tässä tapauksessa näin ei ole tapahtunut- pahoittelumme, keskustelemme aiheesta.
Itse en myöskään pidä siitä kun henkilökunta täällä ilmoittelee projektikeskusteluissa tilatuista tuotteista. Vai onko tilauskaavakkeessa kohta "tilauksestani saa huudella ffp:llä"?
Tilauskaavakkeessa ei ole "saa huudella"- kohtaa, mutta useassa tapauksessa foorumin projektien omistajat ovat asiakkaita ja / tai ystäviä kaupankäynnin johdosta. Useilla asiakkailla todella hienoja ideoita ja olemme kyllä hengessä mukana välillä jo kaupankäyntihetkellä ja välillä asiakkaan topicciinkin joltakin kommentti "lipsahtaa": Hitsi, tuosta tulee oikeasti hieno !
Kiinnitämme tuohonkin huomioita, tarkoituksenamme ei ole ärsyttää.
Ylläolevista syistä johtuen muun muassa vaihdatin Haldexin öljyt merkkiliikkeessä, sen sijaan että olisin tilannut öljyt Slamitista.
VW- merkkiliike varmasti palvelee ammattitaidolla, toki mieluusti olisimme sinullekin huoltosarjan myyneet. Esim Haldex- huoltosarjat on normaalisti koko ajan varastotavaraa, eli sarjat ovat (maksimissaan) viikon toimitusajalla, jos kukaan ei muista niitä tilata hyllyn tyhjetessä lisää. Normaalisti sarjoja on...
Esim jossakin FK- lyhdyissä toimitusaika pumppaa, välillä tavaraa Saksassa on- välillä ei.
Mutta pyrimme tarjoamaan saatavilla olevaa vaihtoehtoa tälloin.
Täydellisiä emme ole- kaukana siitä. Prosesseja, tavarankulkua jne täytyy yrittää vain koko ajan kehittää, jotta mikään tilaus ei unohdu ja tuote tai vaihtoehtoinen tuote saapuu asiakkalle järkevällä toimitusajalla. Meiltä lähtee kuukaudessa noin 400-500 pakettia noin 10 eri toimittajalta ja välillä mukaan mahtuu tilaus, jonka hoito olisi voinut olla (paljon) parempaakin, joku jälkitoimitukseen jäänyt tuote unohtuu viikoksi tai kahdeksi lähettämättä jne.
Koetamme kehittyä ja ottaa kritiikistä taas opiksemme. Njo, pistä mailia minulle suoraan ja katsotaan sinulle esim Haldex- huoltosarjan suuruinen hyvitys, hyvää palvelua pitää vaatia ! :)
T: itse kauppias
Tavarantoimittajien kanssa on välillä mielenkiintoista.
Itselläkin jännäkakka housuissa kun putiikki josta olen tilannut aikaisemmin nopealla ja hyvällä palvelulla tavaraa on sössinyt pariviikkoa ihan huolella.
Ensin ei kuulu mitään, sitten kun soitan niin kuulen että osaa tilatuista tavaroista ei ole niin siksi ei ole kuulunut mitään, sovin että laittakaa laskua ja loput kamat toisena lähetyksenä, sitten saan mailia että tässä liitteenä lasku...liitetiedosto vain puuttui. Soitin asiasta ja lupasi heti laittaa laskun mailina vaan eipä ole vielä näkynyt.
Malliesimerkki siitä miten ei tule toimia mutta onneksi tämä on osunut kohdalle vain tämän yhden putiikin kohdalla. Täytyy pitää huoli ettei oman yrityksen kanssa tule tapahtumaan mitään edellämainitun tapaista.
Murphyn lain mukaan tosin yhden asiakkaan kohdalla kaikki menee aina pieleen vaikka mitenpäin yrittää varmistaa hommat. Päiväduunissa on tullut huomattua moinen asia ;)
Itselläkin jännäkakka housuissa kun putiikki josta olen tilannut aikaisemmin nopealla ja hyvällä palvelulla tavaraa on sössinyt pariviikkoa ihan huolella.
Ensin ei kuulu mitään, sitten kun soitan niin kuulen että osaa tilatuista tavaroista ei ole niin siksi ei ole kuulunut mitään, sovin että laittakaa laskua ja loput kamat toisena lähetyksenä, sitten saan mailia että tässä liitteenä lasku...liitetiedosto vain puuttui. Soitin asiasta ja lupasi heti laittaa laskun mailina vaan eipä ole vielä näkynyt.
Malliesimerkki siitä miten ei tule toimia mutta onneksi tämä on osunut kohdalle vain tämän yhden putiikin kohdalla. Täytyy pitää huoli ettei oman yrityksen kanssa tule tapahtumaan mitään edellämainitun tapaista.
Murphyn lain mukaan tosin yhden asiakkaan kohdalla kaikki menee aina pieleen vaikka mitenpäin yrittää varmistaa hommat. Päiväduunissa on tullut huomattua moinen asia ;)
No itse ainakin Njo:n asemassa kävelisin peilin eteen ja katsoisin sinne ja miettisin ihan pikku hetken, että onko nuo asiat sellaisia että niistä kehtaa valittaa... Ihan oikeasti hei...
Tai no, kai tuokin palaute on tietyllä tapaa hyvää mainosta Slamitille. Nimittäin palvelun on pakko olla erittäin asiallista, jos tuon kaltaiset asiat on niitä mistä pitää valittaa...
Tai no, kai tuokin palaute on tietyllä tapaa hyvää mainosta Slamitille. Nimittäin palvelun on pakko olla erittäin asiallista, jos tuon kaltaiset asiat on niitä mistä pitää valittaa...
Jos liiallinen "tuttavallisuus" tai rentous häiritsee jotakuta niin minkäpä sille mahtaa. Kuitenkin varmasti suurin osa asiakkaista pitää rentoudesta ja asian vierestäkin jutustelusta. Itseäkin miellyttää ja huvittaa kun jo motonetissäkin tunnetaan. Slamitista en ole tosin koskaan mitään ostanut (vielä) mutta oon kyllä herrat tavannu. Virastotalot asia erikseen.
Tänä keväänä sesonki on iskenyt kyllä oikein isolla kädellä, toimittajilta tavara liikkuu hitaasti / ei-oota. Ympäri eurooppaa varsin moni on keksinyt huhtikuussa kesärenkaiden vaihtoajankohdan ja karkeasti voidaan laskea noin 1-2 viikkoa lisää normaaliin toimitusaikaan.
Sähköpostia on tullut viimeisen kuukauden aikana vähintäänkin kiitettävästi ja yritämme pysyä parhaamme mukaan tiedustelujen ja toimitusten perässä.
Ilmeisesti tänä vuonna kevät tuli pitkän talven jälkeen niin yllättäen joka puolella Suomea ja Eurooppaa, että kaikki ovat samaan aikaan liikenteessä. (?)
Fakken iskunvaimennin on tällä hetkellä jossakin Bewshipin huomassa välillä Saksa- Suomi ja lähtee heti eteenpäin, kunhan vain Germaanit saavat tolpan tänne.
Pahoittelut viiveestä Fakkelle.
Sähköpostia on tullut viimeisen kuukauden aikana vähintäänkin kiitettävästi ja yritämme pysyä parhaamme mukaan tiedustelujen ja toimitusten perässä.
Ilmeisesti tänä vuonna kevät tuli pitkän talven jälkeen niin yllättäen joka puolella Suomea ja Eurooppaa, että kaikki ovat samaan aikaan liikenteessä. (?)
Fakken iskunvaimennin on tällä hetkellä jossakin Bewshipin huomassa välillä Saksa- Suomi ja lähtee heti eteenpäin, kunhan vain Germaanit saavat tolpan tänne.
Pahoittelut viiveestä Fakkelle.
Itse päätin jo etten tilaa slamitilta ikinä enää mitään koska tilaamani spaceri homma meni niin reisille,tosin ei kai heidän vika ollut. Mutta kyseisen puljun herrat hoiti loppujen lopuks homman niin loistavasti että en voi kun kiittää kumartaa, kait se kärsivällisyys palkitaan;)Nyt vihdoin kesärenkaat alla ja sielu rauhan saanut.
Martelius Exhaust Oy saa minulta täydet kymmenen pistettä ja papukaija merkin.
Tuossa maanantaina tuskailin kun täältä pikkukylältä ei löydy oikeanlaista äänenvaimenninta ja tilasin heidän nettikaupasta sitten oikean vaimentimen, ensin herätti ihmetystä kun tilausvahvistuksessa oli toimitus- ja maksutapa pelkkää viivaa että noinkohan sieltä mitään tulee..
No ajattelin että soitan ja kysyn jos ei ala mitään kuulumaan, mutta kuuluihan sieltä..! Tuli matkahuollosta tekstiviesti että lähetys saapunut, siis 26.tuntia siitä kun tilauksen tein ja matkaakin täältä on useita satoja kilometrejä.
Erinomaista palvelua siellä päässä ja täällä päässä yksi tyytyväinen harrastaja lisää, tulen jatkossakin käyttämään Marteliuksen nettikauppaa.. ;)
Tuossa maanantaina tuskailin kun täältä pikkukylältä ei löydy oikeanlaista äänenvaimenninta ja tilasin heidän nettikaupasta sitten oikean vaimentimen, ensin herätti ihmetystä kun tilausvahvistuksessa oli toimitus- ja maksutapa pelkkää viivaa että noinkohan sieltä mitään tulee..
No ajattelin että soitan ja kysyn jos ei ala mitään kuulumaan, mutta kuuluihan sieltä..! Tuli matkahuollosta tekstiviesti että lähetys saapunut, siis 26.tuntia siitä kun tilauksen tein ja matkaakin täältä on useita satoja kilometrejä.
Erinomaista palvelua siellä päässä ja täällä päässä yksi tyytyväinen harrastaja lisää, tulen jatkossakin käyttämään Marteliuksen nettikauppaa.. ;)
Hyvät on tosiaan kokemukset Slamitista. Suunta taitaa olla vaan "kaikkea kaikille" ja se ei välttämättä aina toimi. Edustuksia tulee tahtiin jossa heikompaa saattaa hirvittää. Mun osatarve kun on useasti vielä semmonen että tarviin vaan jonkun alkuperäisen pikkunippelin aina silloin tällöin, niin näihin tiedusteluihin ei välttämättä muistetakaan enää vastata. Onhan sitä kiirettäkin ja muuta, voi mennä ihan senkin piikkiin. Toimiva putka kun on niin sitä kiirettä tulee jatkumaan myös tulevaisuudessa. Hienosti on homma toiminu palautusten yms. kanssa että mieluusti käyttää liikettä myös jatkossa. Liian nopeata kasvua minun mielestäni siltikin kannattaa välttää.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Täytyy nyt ohimennen kehaista tuon BikeShop.fi:n toimintaa. Todella asiallista ja nopeaa palvelua. Sähköposteihin vastattiin nopeasti ja neuvottiin kärsivällisesti. Pyörään myöskin asennettiin mittari ja lukko jotka siihen ostin ilman mitään lisämaksua tai en edes pyytänyt niitä asentamaan.
Ihmetys oli suuri kun pyörä matkahuollossa saapui ja huomasin että lukko ja mittari puuttuvat paketista. Kerkesin jo kiroamaan koko firman, kunnes huomasin, että nehän onkin jo paikallaan :) Ajopyörä Oy tuon nettikaupan takana taitaa olla. Mutta kiitokset sinne!
Ihmetys oli suuri kun pyörä matkahuollossa saapui ja huomasin että lukko ja mittari puuttuvat paketista. Kerkesin jo kiroamaan koko firman, kunnes huomasin, että nehän onkin jo paikallaan :) Ajopyörä Oy tuon nettikaupan takana taitaa olla. Mutta kiitokset sinne!
täältä iso peukku Slamitin pojille.
Cupra-R sai jarru/iskari osat ja erittäin kilpailukykyiseen hintaan..
hetken sai odotella osia,mutta ei mulla kiire ollutkaan ja harri sanoi jo tilatessa että menee hetki..
ei voi kun kehua poikien palvelua,asioin jatkossakin slamitin kanssa.
ps. harri,osat paikalla jo.auto oli tänään 4 pyöräsuuntauksessa ja taas ajetaan rankasti :)
Cupra-R sai jarru/iskari osat ja erittäin kilpailukykyiseen hintaan..
hetken sai odotella osia,mutta ei mulla kiire ollutkaan ja harri sanoi jo tilatessa että menee hetki..
ei voi kun kehua poikien palvelua,asioin jatkossakin slamitin kanssa.
ps. harri,osat paikalla jo.auto oli tänään 4 pyöräsuuntauksessa ja taas ajetaan rankasti :)
ei jäänyt itsellekkään kovin hyvä maku tuosta slamitista...ensin tavaroille luvattiin 3vkon toimitusaika,loppujen lopuksi toimituksissa meni n2kk, yhdestä osasta perittiin liikaa hintaa ja kaiken huipuksi yksi osa lähetettiin vielä kahteen kertaan.näyttää olevan kaikilla firmoilla sama,että kun toiminta alkaa kasvamaan niin myös vaikeudet kasvaa
en puolustele ketään, mutta:
jos yritys aloittaa toiminnan mallikkaasti ja tekee vaikka vuodessa 1 000 kauppaa ja niistä menee pieleen (toimitusaika, väärä tavara, hinta, tms.) vaikka 0,5% niin silloin se sattuu viidelle henkilölle.
Toiminta kasvaa ja tehdäänkin jo vaikka 20 000 kauppaa vuodessa ja sama % epäonnistumisia, niin tulos onkin jo 100 henkilö.
Nykyaikana porukka kirjottelee ja lukee nettiä, niin kyllähän tuo 100 henklön kohalla epäonnisutminen näillä foorumeilla näkyy aika paljon enemmän, kuin edellinen vaihtoehto...
ja nää nyt oli siis ihan hatusta tommottuja lukuja. Jokainen voi vielä miettiä tapahtuuko omassa työssä koskaanikinä mitään virhettä.
jos yritys aloittaa toiminnan mallikkaasti ja tekee vaikka vuodessa 1 000 kauppaa ja niistä menee pieleen (toimitusaika, väärä tavara, hinta, tms.) vaikka 0,5% niin silloin se sattuu viidelle henkilölle.
Toiminta kasvaa ja tehdäänkin jo vaikka 20 000 kauppaa vuodessa ja sama % epäonnistumisia, niin tulos onkin jo 100 henkilö.
Nykyaikana porukka kirjottelee ja lukee nettiä, niin kyllähän tuo 100 henklön kohalla epäonnisutminen näillä foorumeilla näkyy aika paljon enemmän, kuin edellinen vaihtoehto...
ja nää nyt oli siis ihan hatusta tommottuja lukuja. Jokainen voi vielä miettiä tapahtuuko omassa työssä koskaanikinä mitään virhettä.
Aika usein homma on helppoa silloin kun firman kaikki asiat hoitaa yksi ihminen ja firman kaikki asiat sopii yhden ihmisen päähän. Sen jälkeen kun homma laajenee ja mukaan tulee työntekijöitä, pitää alkaa delegoimaan ja huomataankin ettei kaikki asiat vain mahdu yhden ihmisen päähän, alkaa ongelmat.
Mulderi: Katso roskaposti, itsellä meni kaikki katuauton viestit suoraan roskapostiin.
Slamit:sta olen tilannut 3 kertaa. Jokainen tilaus tullut perille viimeistään viikon sisälä tilauksesta. Toisella kerralla tilasin mm. roiskeläpät, oli väärät mutta ilman kuluja sain oikeat tilalle. Sähköposteihinkin on vastattu saman päivän aikana.
Täällä netissä tosiaan nuo huonot kokemukset tuppaa leviämään paaaaaaljon paremmin mitä nämä hyvät kokemukset. Monesti helpommin vielä uskotaan sitä, joka kertoo kuinka huonoa palvelua on tullut ja tarvitaan monen monta hyvää kokemusta, jotta firma saa taas hyvän maineen. Nyt ei siis tarkoitus puolustella kummankaan yrityksen toimintaa, vaan puhun omista kokemuksista ja mielipiteistä.
Slamit:sta olen tilannut 3 kertaa. Jokainen tilaus tullut perille viimeistään viikon sisälä tilauksesta. Toisella kerralla tilasin mm. roiskeläpät, oli väärät mutta ilman kuluja sain oikeat tilalle. Sähköposteihinkin on vastattu saman päivän aikana.
Täällä netissä tosiaan nuo huonot kokemukset tuppaa leviämään paaaaaaljon paremmin mitä nämä hyvät kokemukset. Monesti helpommin vielä uskotaan sitä, joka kertoo kuinka huonoa palvelua on tullut ja tarvitaan monen monta hyvää kokemusta, jotta firma saa taas hyvän maineen. Nyt ei siis tarkoitus puolustella kummankaan yrityksen toimintaa, vaan puhun omista kokemuksista ja mielipiteistä.
-
- -
- Viestit: 159
- Liittynyt: 13.7.2005 13:46
Tilasin itse Slamitista Audiin KW variante 1:n ja tukivarsisarjan tuossa olikohan syyskuussa. Alusta menikin tehdastilaukseksi, mutta siihen osasinkin jo varautua. Tukivarsisarja tulikin sitten muutamassa päivässä. Sähköposteihin vastattiin ja muutenkin pidettiin hyvin tilanteen tasalla, joten täytyy olla oikein tyytyväinen!
Toinen kiittelyn kohde on Fin-Turbo. soitin eräänä päivänä puolen päivän aikoihin tilatakseni uuden K04:sen ja seuraavana aamuna herään matkahuollosta tulleeseen tekstiviestiin, joka ilmoitti paketin olevan perillä!
Kyllä, olin erittäin tyytyväinen :D
Toinen kiittelyn kohde on Fin-Turbo. soitin eräänä päivänä puolen päivän aikoihin tilatakseni uuden K04:sen ja seuraavana aamuna herään matkahuollosta tulleeseen tekstiviestiin, joka ilmoitti paketin olevan perillä!
Kyllä, olin erittäin tyytyväinen :D
Itse tilasin slamitiltä n.1,5v sitten boraan V6-mallin etu- ja takahelmat sekä spoilerin. Luvattiin toimitus 2-3-vkoa mutta kestikin 2kk. Sitten tuli vielä rahdit päälle vaikka luvattiin rahditta. Rahtimaksu palautettiin kuitenkin tilille maksun jälkeen.
Mitään ei kyllä ilmoitettu myöhästymisistä ja koko ajan vain lupailtiin että tulee ensi viikolla ku tiedustelin.
Ymmärrän kyllä tuon firman myynnin kasvun aiheuttamat ongelmat, mutta ehkä asia korjaantuu tulevaisuudessa.
Katuauto.fi:stä pelkkää hyvää sanottavaa.
Mitään ei kyllä ilmoitettu myöhästymisistä ja koko ajan vain lupailtiin että tulee ensi viikolla ku tiedustelin.
Ymmärrän kyllä tuon firman myynnin kasvun aiheuttamat ongelmat, mutta ehkä asia korjaantuu tulevaisuudessa.
Katuauto.fi:stä pelkkää hyvää sanottavaa.
"Hei,
Kiitos tilauksesta! Toimitusaika Venton maskille n. 3-4 viikkoa."
Oikeesti, miten voi yhdessä venton maskissa mennä kohta 7 viikkoa. Maksettu on jo sillon lokakuussa kun tilasin eli ei varmaa siitä oo kiinni. En ois tilannu jos oisin tienny, kiitän Slamit
Eipä tuolle valitettavasti mitään voi, jos tavaran toimittajalla ei ole mitä myydä.
no mut jos valmistaja lupaa että kahessa viikossa osat tulee ja ne tilataan mutta jostain syystä kuitenkin menee pitempään niin voiko tästä välittävää firmaa syyttää? ei omasta mielestä.
nimimerkillä: 10-15päivää oli näytönohjaimella toimitusaika koska meni tilaukseen. no loppujenlopuksi ootin 2kk :D
nimimerkillä: 10-15päivää oli näytönohjaimella toimitusaika koska meni tilaukseen. no loppujenlopuksi ootin 2kk :D
Ei liity yllä olevaan tapaukseen millään tavalla, mutta.
Näin talvella pitää myös muistaa se että, mikään tukkuri/myyjä/valmistaja ei euroopassa tai kiinassa talveksi kasvata varastojaan, vaan koittavat myydä ne tyhjäksi.
Monesti tämän takia on omalla kohdalla kestänyt talvella tehtyjen ebay ostoksien saanti saksasta kohtuuttoman pitkään. Sama myös ihan kivijalka tason liikkeillä saksassa.
Näin talvella pitää myös muistaa se että, mikään tukkuri/myyjä/valmistaja ei euroopassa tai kiinassa talveksi kasvata varastojaan, vaan koittavat myydä ne tyhjäksi.
Monesti tämän takia on omalla kohdalla kestänyt talvella tehtyjen ebay ostoksien saanti saksasta kohtuuttoman pitkään. Sama myös ihan kivijalka tason liikkeillä saksassa.
EPD Motorsportille piiiiiiiiiiiiitttkä miinus. Ikinä en tilaa sieltä enään mitään. Vievät näköjään vaan rahat. Mutta selvitellään nyt.
http://www.epdtuning.com/
http://www.epdtuning.com/
Ei nyt suoranaisesti koske autotarvikealan toimitusongelmia mut uskon että saman tyylisiä problemia löytyy sieltäkin, itse toimin mainostuotteiden parissa ja kulunut syksy on ollut yhtä helvettiä kun tavaraa ei tunnu maahantuojilta löytyvän vaikka kauppa kävisi, yksi suuri syy on edellistalvi (lue: taantuma/lama) joka oli hiljaista aikaa alalla ja toimittajat pelästyivät sitä pienentäen reilusti varastojaan, nyt kun kauppa käy taas hyvin ei tuotteita ole tarpeeksi, lisää ei saa tilattua nopealla aikataululla kun tuotteet tehdään kiinassa, indonesiassa jne, eikä näitä tehtaita kiinnosta jos Suomessa maahantuoja ilmoittaa et tarvittaisiin 5 000 t-paitaa kun samaan aikaa jossain muualla maailmassa toinen haluaa 100 000 t-paitaa.
Lisäksi monet tehtaat edellyttävät et tuotteita tilataan samantien kontillinen ennen kuin koneet käynnistyy vaikkei tarvetta moiselle kuormalle olisikaan.
Uutena ongelmana on tullut sellainenkin ongelma Kiinassa et kun tehtaalta tilataan vaikkapa talvitakkeja, saattaa tehtaalta tulla soitto että vetoketjujen hinnat nousi nyt 5dollarii takilta, maksatko vai laitetaanko takit jonkun toisen merkin logoilla myyntiin? Kiinalainen kun tietää et heillä on varaa olla myymättäkin mut Euroopassa ei oo varaa olla ostamatta!
Paskat näistä kaikista ongelmista saa niskaansa se asiakasta lähinnä oleva taho vaikkei itse asialle mitään voi, kun Suomen tai jopa Euroopan keskusvarasto on polvillaan Kiinalaisten edessä.
Lisäksi monet tehtaat edellyttävät et tuotteita tilataan samantien kontillinen ennen kuin koneet käynnistyy vaikkei tarvetta moiselle kuormalle olisikaan.
Uutena ongelmana on tullut sellainenkin ongelma Kiinassa et kun tehtaalta tilataan vaikkapa talvitakkeja, saattaa tehtaalta tulla soitto että vetoketjujen hinnat nousi nyt 5dollarii takilta, maksatko vai laitetaanko takit jonkun toisen merkin logoilla myyntiin? Kiinalainen kun tietää et heillä on varaa olla myymättäkin mut Euroopassa ei oo varaa olla ostamatta!
Paskat näistä kaikista ongelmista saa niskaansa se asiakasta lähinnä oleva taho vaikkei itse asialle mitään voi, kun Suomen tai jopa Euroopan keskusvarasto on polvillaan Kiinalaisten edessä.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Pitää nyt itsekkin vähän antaa palautetta Slamit.netin pojille, itseasiassa meinasin tämän tehdä jo pari kuukautta sitten mutta ajattelin että eiköhän asia ilmankin hoidu... huonolta ainakin näyttää:
Tilasin viimevuonna FKn korkeussäädettävän (etu ja takapää) alustasarjan . Noh, palvelu pelasi hienosti, Slamit antoi hyvän tarjouksen ja alustasarja tilattiin. Toimitusaika mahtoi pitää suunnilleen kutinsa, kiire kun ei valtava ollut kun kyseessä oli projektiautoon tuleva alusta. Kun alusta saapui niin hetken meni ihmettelyssä että missäs takapään korkeudensäätö palikat on -> Slamitille sähköpostia ja muutama valokuva ja asia selvesi; kyseessä kataloogi virhe. Alustan olisi saanut palauttaa mutta eipä muutkaan valmistajat takapäähän korkeudensäätöä tarjonnut niin ajattelin että yhtähyvin voin pitää tuon, eipähän tule kenellekkään ylimääräisiä kuluja.. toisin kävi.
Kun sarjaa rupesin kiinni lyömään niin huomasin että pieniä modauksia joutuu autoon tekemään ja pari nappulaa sorvata.. noh mitäs noista eihän ne nyt voi aina suoraa sopia! :)
Kun sain alustan kiinni niin totesin että etupäästä kuuluu outoa narinaa, klopinaa ja jousten paukahtelua, tähän syykin selvesi; etujousten yläpään "kupit" olivat halkaisijaltaan liian isot ja yläpään kääntölaakeri ei tuosta syystä pelannut, tuonkin vielä nieleskelin ja sorvailin "kupit" oikeanlaisiksi. Tämä myös poisti tuon jousien paukahtelun mutta klopina oli vielä olemassa toisellapuolen. Myös totesin että takapään jouset ovat niin löysät että kyytiläisiä ei autoon voi ottaa, tässävaiheessa pakko huomauttaa että rengastus ja madallusmäärä oli sama jo ennen tätä FKn alustaa.
Olin asian tiimoilta Slamitille yhteyksissä n.10 sähköpostin verran (miksen soittanut?!) ja tultiin lopputulokseen että toinen etuiskari menee takuuvaihtoon, takajousille taas ei voi mitään.
Nyt on tuosta etuiskarin "tilauksesta" kulunut 4 kuukautta, 2 kuukautta sitten laitoin Slamitille sähköpostia ja vastauksena tuli "iskaria odotellaan edelleen, ei ole FK:lta tullut mitään viikkoihin..."
Nojoo eihän siinä mitään että 2kk kestää iskarin tuleminen, mutta nyt kun on tuo 4kk on jo ylitetty niin laitoin taas sähköpostia. Tähän postiin eivät he vielä ole vastanneet ja tuosta on nyt 4 vai 5 arkipäivää kulunut kun mailia laitoin.
Olisi mukava tietää jo välissä missä mennään, kesä alkaa lähestyä... Takapään jouset joudun teettämään uudet että saan tuota perää vähän ylemmäs ja edes sen verran kantavuutta että voin ottaa 2 ihmistä kyytiin.
Ja anteeksi nyt vielä tästä romaanista :)
Tilasin viimevuonna FKn korkeussäädettävän (etu ja takapää) alustasarjan . Noh, palvelu pelasi hienosti, Slamit antoi hyvän tarjouksen ja alustasarja tilattiin. Toimitusaika mahtoi pitää suunnilleen kutinsa, kiire kun ei valtava ollut kun kyseessä oli projektiautoon tuleva alusta. Kun alusta saapui niin hetken meni ihmettelyssä että missäs takapään korkeudensäätö palikat on -> Slamitille sähköpostia ja muutama valokuva ja asia selvesi; kyseessä kataloogi virhe. Alustan olisi saanut palauttaa mutta eipä muutkaan valmistajat takapäähän korkeudensäätöä tarjonnut niin ajattelin että yhtähyvin voin pitää tuon, eipähän tule kenellekkään ylimääräisiä kuluja.. toisin kävi.
Kun sarjaa rupesin kiinni lyömään niin huomasin että pieniä modauksia joutuu autoon tekemään ja pari nappulaa sorvata.. noh mitäs noista eihän ne nyt voi aina suoraa sopia! :)
Kun sain alustan kiinni niin totesin että etupäästä kuuluu outoa narinaa, klopinaa ja jousten paukahtelua, tähän syykin selvesi; etujousten yläpään "kupit" olivat halkaisijaltaan liian isot ja yläpään kääntölaakeri ei tuosta syystä pelannut, tuonkin vielä nieleskelin ja sorvailin "kupit" oikeanlaisiksi. Tämä myös poisti tuon jousien paukahtelun mutta klopina oli vielä olemassa toisellapuolen. Myös totesin että takapään jouset ovat niin löysät että kyytiläisiä ei autoon voi ottaa, tässävaiheessa pakko huomauttaa että rengastus ja madallusmäärä oli sama jo ennen tätä FKn alustaa.
Olin asian tiimoilta Slamitille yhteyksissä n.10 sähköpostin verran (miksen soittanut?!) ja tultiin lopputulokseen että toinen etuiskari menee takuuvaihtoon, takajousille taas ei voi mitään.
Nyt on tuosta etuiskarin "tilauksesta" kulunut 4 kuukautta, 2 kuukautta sitten laitoin Slamitille sähköpostia ja vastauksena tuli "iskaria odotellaan edelleen, ei ole FK:lta tullut mitään viikkoihin..."
Nojoo eihän siinä mitään että 2kk kestää iskarin tuleminen, mutta nyt kun on tuo 4kk on jo ylitetty niin laitoin taas sähköpostia. Tähän postiin eivät he vielä ole vastanneet ja tuosta on nyt 4 vai 5 arkipäivää kulunut kun mailia laitoin.
Olisi mukava tietää jo välissä missä mennään, kesä alkaa lähestyä... Takapään jouset joudun teettämään uudet että saan tuota perää vähän ylemmäs ja edes sen verran kantavuutta että voin ottaa 2 ihmistä kyytiin.
Ja anteeksi nyt vielä tästä romaanista :)
Päivitetään omaa luotettavien firmojen listaa...
Completos, JH-Sound, Vannetukku, Motonet,, MD-Comprex, Katuauto, KCS, Autovaruste ja Slamit näihin ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen paketit on tullut ajallaan ja erittäin hyvää palvelua olen saanut :)
Täytyy myös kehua foorumilaisia joilta tullut ostettua tavaraa, luotettavasti ja hyvin on tullut paketit perille. Sekä Varaosaliike Nivalassa Autovaraosa P. Junttila oikeen hyvää ja osaavaa palvelua :) Kiitos siitä äijille!
Completos, JH-Sound, Vannetukku, Motonet,, MD-Comprex, Katuauto, KCS, Autovaruste ja Slamit näihin ainakin olen ollut erittäin tyytyväinen paketit on tullut ajallaan ja erittäin hyvää palvelua olen saanut :)
Täytyy myös kehua foorumilaisia joilta tullut ostettua tavaraa, luotettavasti ja hyvin on tullut paketit perille. Sekä Varaosaliike Nivalassa Autovaraosa P. Junttila oikeen hyvää ja osaavaa palvelua :) Kiitos siitä äijille!
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Samu L.
Mun mielestä taas olisi syytä tutkia faktat ennenkuin kirjottelee hirveesti; kyseessä ei vääntösauvajousinen auto, vaan ihan pekkaperus kierrejousinen kottero. Ja omat alustan osat olivat kädessä kun tilasin alustaa enkä nähnyt mitään rakenteellista estettä tuolle korkeudensäädölle myös takapäässä..
asian selkeyttämiseksi ja "varmistamiseksi" tuossa on esimerkiksi kuva, joskin huono josta näkee taka-akselin rakenteen :P
edit: niin ja en nyt niinkään Slamitiä syytä/vaadi vastuuseen tuosta että takapään säätö puuttuu, se nyt taas oli FKn moka jonka Slamitin pojat kyllä lupasivat korjata huolimalla setin takaisin ja rahojen palautuksen. Syy miksi yleensäkkään asiasta mainitsin on se että koska alustan kanssa on yleensäkkinottaen tökkinyt näinkin "paljon", niin alkaa nyt tympäsemään tämä etuiskarin odottelu..
Mun mielestä taas olisi syytä tutkia faktat ennenkuin kirjottelee hirveesti; kyseessä ei vääntösauvajousinen auto, vaan ihan pekkaperus kierrejousinen kottero. Ja omat alustan osat olivat kädessä kun tilasin alustaa enkä nähnyt mitään rakenteellista estettä tuolle korkeudensäädölle myös takapäässä..
asian selkeyttämiseksi ja "varmistamiseksi" tuossa on esimerkiksi kuva, joskin huono josta näkee taka-akselin rakenteen :P
edit: niin ja en nyt niinkään Slamitiä syytä/vaadi vastuuseen tuosta että takapään säätö puuttuu, se nyt taas oli FKn moka jonka Slamitin pojat kyllä lupasivat korjata huolimalla setin takaisin ja rahojen palautuksen. Syy miksi yleensäkkään asiasta mainitsin on se että koska alustan kanssa on yleensäkkinottaen tökkinyt näinkin "paljon", niin alkaa nyt tympäsemään tämä etuiskarin odottelu..
Jatketaanpa Karin alustasta. :)
Karin 406 Coupe on tosiaan ihan perinteisillä kierrejousilla edessä ja takana.
Tosin FK ei selvästikään kyseistä mallia tunne, eikä siihen alustaa ole varmasti kovin montaa alustaa koskaan myynyt.
Ongelminahan olivat sarjassa:
- Takapään säädön puuttuminen (Joka FK.n mukaan piti olla sarjassa)
- Etujousien väärä halkaisija
- Huono takapään kantavuus
- Ja lopuksi vielä tuo etuiskunvaimentimen ääntely
= Eli ei alkuunkaan sitä, mitä pitäisi
-> Tuota alustaa ei selvästikään ole Coupe-maliin suunniteltu ja lupasimme alustan ottaa takaisin ja palauttaa siitä ostohinnan. Mikon kanssa olitte päätyneet uuden etuiskunvaimentimen tilaamiseen, jossa on kyllä kaiken kukkuraksi mennyt todella pitkään
Viimeisin sähköpostisikin löytyi, info- laatikkomme spam- kansiosta.....kieltämättä vähän selittämättömästi ja selityksen makuisesti. :D
Sähköposti on kyllä normaalisti ehdottomasti paras väline asioiden hoitoon asiakkaalle ja myyjälle, molemmilla pysyvät tallessa mitä on sovittu ja luvattu.
Iskunvaimentimia ei ole FK:lta saanut, Mikko on tänään yhteydessä Saksaan ja palaa asiaan heti alustan tiimoilta. Täytyy tunnustaa, että emme ole FK:ta aktiivisesti painostaneet iskunvaimenninasian ratkaisun osalta, joka kyllä nyt viimeistään on tehtävä. Ja mikäli tolppaa ei nyt vieläkään saa FK:lta, otamme kyllä alustan takaisin meille. :)
Harri
SL
Karin 406 Coupe on tosiaan ihan perinteisillä kierrejousilla edessä ja takana.
Tosin FK ei selvästikään kyseistä mallia tunne, eikä siihen alustaa ole varmasti kovin montaa alustaa koskaan myynyt.
Ongelminahan olivat sarjassa:
- Takapään säädön puuttuminen (Joka FK.n mukaan piti olla sarjassa)
- Etujousien väärä halkaisija
- Huono takapään kantavuus
- Ja lopuksi vielä tuo etuiskunvaimentimen ääntely
= Eli ei alkuunkaan sitä, mitä pitäisi
-> Tuota alustaa ei selvästikään ole Coupe-maliin suunniteltu ja lupasimme alustan ottaa takaisin ja palauttaa siitä ostohinnan. Mikon kanssa olitte päätyneet uuden etuiskunvaimentimen tilaamiseen, jossa on kyllä kaiken kukkuraksi mennyt todella pitkään
Viimeisin sähköpostisikin löytyi, info- laatikkomme spam- kansiosta.....kieltämättä vähän selittämättömästi ja selityksen makuisesti. :D
Sähköposti on kyllä normaalisti ehdottomasti paras väline asioiden hoitoon asiakkaalle ja myyjälle, molemmilla pysyvät tallessa mitä on sovittu ja luvattu.
Iskunvaimentimia ei ole FK:lta saanut, Mikko on tänään yhteydessä Saksaan ja palaa asiaan heti alustan tiimoilta. Täytyy tunnustaa, että emme ole FK:ta aktiivisesti painostaneet iskunvaimenninasian ratkaisun osalta, joka kyllä nyt viimeistään on tehtävä. Ja mikäli tolppaa ei nyt vieläkään saa FK:lta, otamme kyllä alustan takaisin meille. :)
Harri
SL
Jos sitten taas haluatte asioida firmassa jossa ei tunnu koskaan saavan minkäänkään näköistä palvelua ni oma ehdoton ykkönen tässä on Turun HIFI-KONEX.
Tänään kävin toisen ja viimeisen kerran kyseisessä liikkeessä. Ilmeisesti ei meikän ulkonäkö tai ulospäin näkyvä varallisuus riitä kyseiseen puljuun koska kummallakaan kerralla minua ei ole edes tervehditty saatikka että joku olis tullu palvelemaan ja kysymään mitä mies on vailla.
Hiukan on pöljä tunne ku pyörit myymälässä ja odotan että palveltaisiin mut ei ni ei. Onneksi turustakin vielä löytyy palveleva hifiliike eli HIFIMESTA taaskin sain puuttuvat palikat sieltä.
ja seuraavalla kerralla tiedän suunnata suoraan sinne.Laineen Ari on palvellut turkulaisia musiikin ystäviä monta vuotta ja osaa näemmä työnsä vieläkin.
Tänään kävin toisen ja viimeisen kerran kyseisessä liikkeessä. Ilmeisesti ei meikän ulkonäkö tai ulospäin näkyvä varallisuus riitä kyseiseen puljuun koska kummallakaan kerralla minua ei ole edes tervehditty saatikka että joku olis tullu palvelemaan ja kysymään mitä mies on vailla.
Hiukan on pöljä tunne ku pyörit myymälässä ja odotan että palveltaisiin mut ei ni ei. Onneksi turustakin vielä löytyy palveleva hifiliike eli HIFIMESTA taaskin sain puuttuvat palikat sieltä.
ja seuraavalla kerralla tiedän suunnata suoraan sinne.Laineen Ari on palvellut turkulaisia musiikin ystäviä monta vuotta ja osaa näemmä työnsä vieläkin.
Itsellä ei ole kuin hyvää palautetta Slamitilta. Tavaraa on tullut tilattua aika kasa.. Kallistuksenvakaajan tulo kesti puoli vuotta, mutta Slamit(kin) on vain välikäsi. Jos alkuperäiseltä tuottajalta ei saada tuotetta niin asialle ei mitään voi. Mainittakoon nyt kun tuosta FK:sta on puhuttu, senhän valmistama se vakaaja oli.. :)
Aina on sähköposteihin vastattu asiallisesti ja hyvällä mielellä. Itse kun olen firmassa töissä jossa mainostetaan "Vanhan hyvän ajan palvelua" niin lämmittää kovin mieltä, kun jokin muukin firma panostaa palveluun. Yleensä kun itse joutuu nielemään kaiken kuran ja vaan hymyilemään asiakkaalle vaikka tietääkin, miten asia on.
Minä ainakin henk. koht. maksan muutaman kympin enemmän esimerkiksi 300€ tuotteesta jos kaupankäynnistä jää hyvä mieli ja palvelu pelaa. Näin myös meidän asiakkaamme ovat sanoneet, kun saa läheltä, nopeasti eikä jää paskanmaku suuhun. Toki, varmasti toisin ajatteleviakin löytyy..
Tiedän mistä seuraavat tavarat tilaan kun tarvetta tulee, vaikkakin nyt takavaloille ilmoitettiinkin toimitusajaksi pari viikkoa. ;)
Aina on sähköposteihin vastattu asiallisesti ja hyvällä mielellä. Itse kun olen firmassa töissä jossa mainostetaan "Vanhan hyvän ajan palvelua" niin lämmittää kovin mieltä, kun jokin muukin firma panostaa palveluun. Yleensä kun itse joutuu nielemään kaiken kuran ja vaan hymyilemään asiakkaalle vaikka tietääkin, miten asia on.
Minä ainakin henk. koht. maksan muutaman kympin enemmän esimerkiksi 300€ tuotteesta jos kaupankäynnistä jää hyvä mieli ja palvelu pelaa. Näin myös meidän asiakkaamme ovat sanoneet, kun saa läheltä, nopeasti eikä jää paskanmaku suuhun. Toki, varmasti toisin ajatteleviakin löytyy..
Tiedän mistä seuraavat tavarat tilaan kun tarvetta tulee, vaikkakin nyt takavaloille ilmoitettiinkin toimitusajaksi pari viikkoa. ;)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vuodatetaan tänne hieman omakohtaisia kokemuksia slamitistä. Noin puolivuotta sitten ajattelin tilata isofix kiinnikeen ja tukivarsisarjan passattiin. Ajattelin että soittamalla pääsee kaikista helpoiten, voi puhelimessa kysyä osien saatavuudesta ja samalla laittaa tilauksen menemään.
Puhelimeen vastattiin asiallisesti ja kerrottiin että isofix kiinnikettä ei ole saatavilla tällä hetkellä, oli loppunut mutta lisää oli kuulema tulossa. Tukivarsisarjaa löytyi varastosta. Pyysin laittamaan tukivarsisarjan postiin samantien ja isofixin sen saapuessa varastoon.
Tässä vaiheessa asiakaspalvelu loppui tyystin, ei suostuttu ottamaan puhelimessa osoitetietoja ylös vaan laittamaan sähköpostilla tilaus tulemaan. Jätin laittamatta.
Piti kirjotella tämmöinenkin kun luin bensapuolen tukivarsi-topicista miten helppoa slamitiltä tilaaminen on kun soittaa Harrille, voi ollakkin mutta omalla kohdalla puhelimeen sattui vastaamaan joku muu.
Puhelimeen vastattiin asiallisesti ja kerrottiin että isofix kiinnikettä ei ole saatavilla tällä hetkellä, oli loppunut mutta lisää oli kuulema tulossa. Tukivarsisarjaa löytyi varastosta. Pyysin laittamaan tukivarsisarjan postiin samantien ja isofixin sen saapuessa varastoon.
Tässä vaiheessa asiakaspalvelu loppui tyystin, ei suostuttu ottamaan puhelimessa osoitetietoja ylös vaan laittamaan sähköpostilla tilaus tulemaan. Jätin laittamatta.
Piti kirjotella tämmöinenkin kun luin bensapuolen tukivarsi-topicista miten helppoa slamitiltä tilaaminen on kun soittaa Harrille, voi ollakkin mutta omalla kohdalla puhelimeen sattui vastaamaan joku muu.
Täytyy ottaa itsekin kantaa asiaan sen verran, että tosiaan huomattavasti helpompaa sekä meille että asiakkaalle kun yhteydenotto tapahtuu sähköpostilla/tilaamalla verkkokauppamme kautta. Siinä jää kaikki tarpeellinen tieto mukavasti talteen kun homma menee sähköpostin kautta niin ei tule ainakaan epäselvyyksiä. Jo pelkästään puheluiden määrä on kasvanut sen verran reilusti, että olemme jopa pakostakin joutuneet kaventamaan puhelinpalveluaikaamme. Mielellämme palvelemme puhelimitsekin mutta loppukädessä se on kaikkien etu jos tiedustelut tulevat internetin välityksellä.
No, mä jaksan edelleen puolustaa sitä asiaa, että asiakaspalvelun tulisi toimia myös puhelimitse. - Ainakin mua vituttaa jos jossain mestassa ei vastata puhelimeen sitten millään, taikka asiaa ei voi hoitaa puhelimessa, vaan vingutaan mailia tai täytä se ja tuo lomake X ja Y.
Sama narina toki toisinpäin, mutta joskus vain on asioita jotka haluaisi selvittää heti, eikä ehkä ensiviikolla jos mahdollisesti siihen sähköpostiin joku vaivautuisi vastaamaan. - Usein kun siinäkin sitten muistetaan mainita että mikset soittanut jos kerran oli kiire...
.. JA SITTEN, tämä narina ei koske omalta osaltani Slamitia. Hommat hoituneet maililla / luurilla vallan loistavasti.
Sama narina toki toisinpäin, mutta joskus vain on asioita jotka haluaisi selvittää heti, eikä ehkä ensiviikolla jos mahdollisesti siihen sähköpostiin joku vaivautuisi vastaamaan. - Usein kun siinäkin sitten muistetaan mainita että mikset soittanut jos kerran oli kiire...
.. JA SITTEN, tämä narina ei koske omalta osaltani Slamitia. Hommat hoituneet maililla / luurilla vallan loistavasti.
aimon ja simulan kanssa samoilla linjoilla, kyllä se vanha kunnon puhelinkin on vaan vielä kova sana ja kyllä senkin kautta palvelua pitäisi saada. Kuten todettu, joskus niitä asioita vaan haluaa tilata sillä hetkellä kun asia tulee mieleen, eikä aina ole sähköpostia lähellä. Esimerkiksi usein autolla ajellessa on hyvää aikaa soitella ja kysellä asioista, usein tilatakin. Ja oon mä kyllä onnistunut sieltä Slamitiltäkin puhelimella tilaamaan.
Samaa mieltä täällä ollaan...mitä ihmeen asiakas palvelua se on jos ei puhelin ole yksi vaihtoehto?
Mun mielestä luontevin tapa on puhelimella tiedustelu ja sitten vaikka virallinen tarjouspyyntö+tilaus kirjallisesti sähköpostilla.
Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti sellaiset nettikaupat mistä ei puhelimella saa ketään kiinni.
Mun mielestä luontevin tapa on puhelimella tiedustelu ja sitten vaikka virallinen tarjouspyyntö+tilaus kirjallisesti sähköpostilla.
Itseä ainakin ärsyttää suunnattomasti sellaiset nettikaupat mistä ei puhelimella saa ketään kiinni.
Aikaisempaan viitaten niin tuo puhelinpalveluhan on täysin kiinni resursseista. Suomessakin alan firmat ovat usein 1-3 hengen pienyrityksiä niin tuo tietenkin rajoittaa kuten myös monia muita asioita. ns. helpommin sanottu kuin tehty. Mielestäni huomioon on otettava myöskin se, että onko kyseessä nettikauppa vai jokin muu.
Mun mielestä, jos on nettipulju, niin tuon puhelinpalvelun huonon laadun voi antaa anteeksi. Tosin silloin pitäisi olla todella hyvää palvelua sähköpostilla. Voisi olettaa, että pelkät nettikaupat pyörii aika pienellä mies voimalla ja tällöin puhelimen kautta asioiden hoito on vaikeaa, kun niitä muitakin asioita pitää hoitaa. Jos liike on esim. slamitin kaltainen, eli kiinteä toimipaikka löytyy jostain, niin silloin voisi olettaa, että puhelinpalvelukin toimii hyvin.
Mun mielestä, jos on nettipulju, niin tuon puhelinpalvelun huonon laadun voi antaa anteeksi. Tosin silloin pitäisi olla todella hyvää palvelua sähköpostilla. Voisi olettaa, että pelkät nettikaupat pyörii aika pienellä mies voimalla ja tällöin puhelimen kautta asioiden hoito on vaikeaa, kun niitä muitakin asioita pitää hoitaa. Jos liike on esim. slamitin kaltainen, eli kiinteä toimipaikka löytyy jostain, niin silloin voisi olettaa, että puhelinpalvelukin toimii hyvin.
Nettikauppahan me tosiaan ollaan ja vakituisia työntekijöitä on tosiaan kolme, mikä hieman rajoittaa tuota puhelinaikaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
S-posti viestittely slamitin kanssa toimii minun mielestäni erittäin hyvin! Tämäkään ei tunnu olevan kaikissa nettipuljuissa itsestäänselvyys.
Ainoa asia jossa ois parantamisen varaa, on tuotetietojen päivittely. Ois hirmu kiva jos tuotteen kohdalla olisi maininta jos sitä ei löydy varastosta ja että odotusaika on X-viikkoa. Tämä jo ihan senkin takia, että jos maksaa ostokset samantien verkkopankista, ni ei tule turhia maksunpalautuksia, jotka turhaan työllistää henkilökuntaa liikkeen päässä.
Ainoa asia jossa ois parantamisen varaa, on tuotetietojen päivittely. Ois hirmu kiva jos tuotteen kohdalla olisi maininta jos sitä ei löydy varastosta ja että odotusaika on X-viikkoa. Tämä jo ihan senkin takia, että jos maksaa ostokset samantien verkkopankista, ni ei tule turhia maksunpalautuksia, jotka turhaan työllistää henkilökuntaa liikkeen päässä.
Melkein kaikilla muilla on hyviä kokemuksia slamitilta.
Viimeks tilasin iskarin, meni monta kk ennen kuin oli perillä, luvattiin aina 2vk kerrallaan toimitusajaksi, kyselin varmaan 4 kertaa.
Nyt niinkin pieni kuin konepellin täytepala on ollut matkalla varmaan 4kk, eikä mitään infoa tullut että olisi myöhässä tai loppu. Firma vaikuttaa asialliselta mutta mun kohalla ei ole oikein vakuuttanut, tai sit se johtuu mun naamavärkistä =D
Viimeks tilasin iskarin, meni monta kk ennen kuin oli perillä, luvattiin aina 2vk kerrallaan toimitusajaksi, kyselin varmaan 4 kertaa.
Nyt niinkin pieni kuin konepellin täytepala on ollut matkalla varmaan 4kk, eikä mitään infoa tullut että olisi myöhässä tai loppu. Firma vaikuttaa asialliselta mutta mun kohalla ei ole oikein vakuuttanut, tai sit se johtuu mun naamavärkistä =D
^
Kyseinen täytepala on FK:n siellä se roikkuu koko ajan jälkitoimituslistalla, vaikka tavaraa Saksassa pitäisikin olla varastossa....
Eli ei siis vieläkään meillä, vaikka myös tilaushetkellä tavaraa piti Saksassa olla ja tavaraa senkin jälkeen on lähes viikottain tilattu toimittajalta
Tilauksia lähtee maailmalle parhaimmillaan 500 kuukaudessa ja valitettavasti kaikkiin saapumattomiin emme pysty reagoimaan. Kannattaa aina lähettää sähköpostia ja kysyä tilauksen tilannetta, mikäli tavarasta ei ilmoitusta ajallaan tule.
Usein joku vaihtoehtoinen tuote löytyy, jolla alkuperäisessä tilauksessa olevan tuotteen saa korvattua ja tilauksen nopeammin toimitukseen....
Lievästi yleistäen liki kaikki tämän vuoden toimitusongelmat ovat kulminoituneet FK Automotiven suuntaan, jolla toimitukset eivät toimi ja oikein vaihtoehtoa ei ko. toimittajalle löydy, mikäli löytyisi - olisi toimittaja-uskollisuus täällä koetuksella.
Pahoittelut, että konepellintäytepalaa emme toimitukseen ole saaneet. Voisitko ffakke pistää sähköpostia niin etsitään ratkaisua täytepalalle !
Terveisin
Harri
Slamit.net
Kyseinen täytepala on FK:n siellä se roikkuu koko ajan jälkitoimituslistalla, vaikka tavaraa Saksassa pitäisikin olla varastossa....
Eli ei siis vieläkään meillä, vaikka myös tilaushetkellä tavaraa piti Saksassa olla ja tavaraa senkin jälkeen on lähes viikottain tilattu toimittajalta
Tilauksia lähtee maailmalle parhaimmillaan 500 kuukaudessa ja valitettavasti kaikkiin saapumattomiin emme pysty reagoimaan. Kannattaa aina lähettää sähköpostia ja kysyä tilauksen tilannetta, mikäli tavarasta ei ilmoitusta ajallaan tule.
Usein joku vaihtoehtoinen tuote löytyy, jolla alkuperäisessä tilauksessa olevan tuotteen saa korvattua ja tilauksen nopeammin toimitukseen....
Lievästi yleistäen liki kaikki tämän vuoden toimitusongelmat ovat kulminoituneet FK Automotiven suuntaan, jolla toimitukset eivät toimi ja oikein vaihtoehtoa ei ko. toimittajalle löydy, mikäli löytyisi - olisi toimittaja-uskollisuus täällä koetuksella.
Pahoittelut, että konepellintäytepalaa emme toimitukseen ole saaneet. Voisitko ffakke pistää sähköpostia niin etsitään ratkaisua täytepalalle !
Terveisin
Harri
Slamit.net
ASP PARTS OY (paska paikka)
ASP PARTS OY
Tilasin kyseiseltä yritykseltä HELMIKUUN alussa irroitettavan peräkoukun. Muutaman viikon jälkeen aloin soittelemaan että joko sitä alkaisi löytymään. No siellä mies vastaa että joo löytyy, haetaan Ruotsista ensiviikolla. No jään odottelemaan ja soittelen taas kun ei kuulu mitään. Sitten on kuulemma osa löytynyt ja se lähetetään. No koukku tulee ja se on väärä ja hintaa 30€ enemmän. PÖLJÄNÄ vielä otin paketin vastaan ja maksoin. No kun tutkin niin hoksasin että väärä osa. Soittaessa sinne niin ovat vahingossa laittaneet väärän koukun ja väärän autoon kuuluvan. Laitoin heti paketin takaisin ja lupasivat hyvittää 30€ heti kun saavat oikean osan laitettua. Soittelen useasti yritykseen ja olen kärsivällinen että osa tulee kun sitä luvataan.
Alkaa olemaan KESÄKUUN loppu kun vihdoin osa on löytynyt. Niin siis vasta KESÄKUUSSA. Soitin taas sinne ja mies antaa lähetenumeron. No sillä numerolla ei löytynyt mitään kun otin selvää. Soitan taas miehellä. No väitti että VR Transpointilla on vikaa. No minä soitan VR Transpointtiin. Ne sanoo että heillä ei ole mitään vikaa. Sanovat että taitaa olla huijata vaan. Ei ole mitään osaa laittanut. No minä soitan ja haukun miehen että seuraavan viikon maanantai on viimeinen päivä kun tavaran on pakko tulla. Sitten asia menee eteenpäin. Meinaa että hän ei palauta 30€ kun tulikin maksamaan koukku enemmän. Minä jo että pakko on palauttaa kun sovittiin summa mitä maksan. No lopulta myöntyy sitten. Maanantaina ei kuulunut mitään miehestä. Soitan TAAS sille. Se väittää edelleen että osa on edellisellä viikolla lähtenyt. No soitan transpointille. Sieltä sitten löytyy ihan eri numerolla osa joka on laitettu vasta maanantaina. ELI mies huijasu minkä kerkesi. Osa tulee vihdoin oikea.
No alan kyselemään 30€ ihan periaatteen vuoksi. Nyt taas sanoo että ei palauta. No tapeltuamme niin vihdoin sitten aikoo maksaa. Ja oli jopa maksanut.
Tässä virmassa oli kyllä paska palvelu, Rahastaa enemmän eikä meinaa maksaa takaisin ja valehteli lähetys numerot ja lähetys päivät!! Suosittelen kyllä välttämään kyseistä paikkaa. Itse en kyllä ikinä enää kyseisestä paikasta mitään osta!! Osan tulemiseen kesti lähes 5kk!!
Tilasin kyseiseltä yritykseltä HELMIKUUN alussa irroitettavan peräkoukun. Muutaman viikon jälkeen aloin soittelemaan että joko sitä alkaisi löytymään. No siellä mies vastaa että joo löytyy, haetaan Ruotsista ensiviikolla. No jään odottelemaan ja soittelen taas kun ei kuulu mitään. Sitten on kuulemma osa löytynyt ja se lähetetään. No koukku tulee ja se on väärä ja hintaa 30€ enemmän. PÖLJÄNÄ vielä otin paketin vastaan ja maksoin. No kun tutkin niin hoksasin että väärä osa. Soittaessa sinne niin ovat vahingossa laittaneet väärän koukun ja väärän autoon kuuluvan. Laitoin heti paketin takaisin ja lupasivat hyvittää 30€ heti kun saavat oikean osan laitettua. Soittelen useasti yritykseen ja olen kärsivällinen että osa tulee kun sitä luvataan.
Alkaa olemaan KESÄKUUN loppu kun vihdoin osa on löytynyt. Niin siis vasta KESÄKUUSSA. Soitin taas sinne ja mies antaa lähetenumeron. No sillä numerolla ei löytynyt mitään kun otin selvää. Soitan taas miehellä. No väitti että VR Transpointilla on vikaa. No minä soitan VR Transpointtiin. Ne sanoo että heillä ei ole mitään vikaa. Sanovat että taitaa olla huijata vaan. Ei ole mitään osaa laittanut. No minä soitan ja haukun miehen että seuraavan viikon maanantai on viimeinen päivä kun tavaran on pakko tulla. Sitten asia menee eteenpäin. Meinaa että hän ei palauta 30€ kun tulikin maksamaan koukku enemmän. Minä jo että pakko on palauttaa kun sovittiin summa mitä maksan. No lopulta myöntyy sitten. Maanantaina ei kuulunut mitään miehestä. Soitan TAAS sille. Se väittää edelleen että osa on edellisellä viikolla lähtenyt. No soitan transpointille. Sieltä sitten löytyy ihan eri numerolla osa joka on laitettu vasta maanantaina. ELI mies huijasu minkä kerkesi. Osa tulee vihdoin oikea.
No alan kyselemään 30€ ihan periaatteen vuoksi. Nyt taas sanoo että ei palauta. No tapeltuamme niin vihdoin sitten aikoo maksaa. Ja oli jopa maksanut.
Tässä virmassa oli kyllä paska palvelu, Rahastaa enemmän eikä meinaa maksaa takaisin ja valehteli lähetys numerot ja lähetys päivät!! Suosittelen kyllä välttämään kyseistä paikkaa. Itse en kyllä ikinä enää kyseisestä paikasta mitään osta!! Osan tulemiseen kesti lähes 5kk!!
En tiedä mitä tuolle slamitille on tapahtunut, mutta kaukaiselta tuntuu ne kulta-ajat jolloin meileihin vastattiin nopeasti ja tilauksen sai tehtyä jopa puhelimitse.
Sorry vaan pojat, kolme viimeistä meilikyselyä vuoden aikana ja kahteen vastattu hirveällä viiveellä, luokkaa kaksi viikkoa. Yhteen ei ole tullut vastausta ikinä. Ei hyvä, varsinkaan kun vastaus oli ettei puhelimitse tilausta.
Noista kolmesta kyselystä tein kahdesta tilauksen.
En tiedä miten muut, mutta itse en ole millekään firmalle niin lojaali että alkaisin odottelemaan päiviä meilejä, lukuunottamatta viikon, tai kaksi. Olkoon siellä miten hyviä jätkiä tahansa töissä tai kenen kavereita tahansa.
Toimitusongelmat ymmärrän mitä netissä on puitu, mutta yhteydenottojen takelteluun ei auta kuin katsoa firmassa peiliin ja miettiä mikä mättää.
Vai onko nyt joku pärstäkerroinvaikutus kenelle vastaillaan missä ajassa?
Jos esim. joku kyselee alustavasti osan sopivuutta/saatavuutta niin firmassa ei edes vastata kun on helpompiakin kauppoja sillä hetkellä saatavilla?
Itse alkanut suosimaan enemmän ulkomaisia, ihan toimitusaikojen takia. Vaikka hintaa slamitilla olisikin enempi, olisin mieluusti tukemassa suomiyrittäjää, mutta tuo toimintatapa ei nyt vaan enään itselle mene päähän. Jos yhteydenottoja halutaan meileitse, niin vastatkaa sitten niihin meileihin!
Sorry vaan pojat, kolme viimeistä meilikyselyä vuoden aikana ja kahteen vastattu hirveällä viiveellä, luokkaa kaksi viikkoa. Yhteen ei ole tullut vastausta ikinä. Ei hyvä, varsinkaan kun vastaus oli ettei puhelimitse tilausta.
Noista kolmesta kyselystä tein kahdesta tilauksen.
En tiedä miten muut, mutta itse en ole millekään firmalle niin lojaali että alkaisin odottelemaan päiviä meilejä, lukuunottamatta viikon, tai kaksi. Olkoon siellä miten hyviä jätkiä tahansa töissä tai kenen kavereita tahansa.
Toimitusongelmat ymmärrän mitä netissä on puitu, mutta yhteydenottojen takelteluun ei auta kuin katsoa firmassa peiliin ja miettiä mikä mättää.
Vai onko nyt joku pärstäkerroinvaikutus kenelle vastaillaan missä ajassa?
Jos esim. joku kyselee alustavasti osan sopivuutta/saatavuutta niin firmassa ei edes vastata kun on helpompiakin kauppoja sillä hetkellä saatavilla?
Itse alkanut suosimaan enemmän ulkomaisia, ihan toimitusaikojen takia. Vaikka hintaa slamitilla olisikin enempi, olisin mieluusti tukemassa suomiyrittäjää, mutta tuo toimintatapa ei nyt vaan enään itselle mene päähän. Jos yhteydenottoja halutaan meileitse, niin vastatkaa sitten niihin meileihin!
Antti30 ja muut Slamit.net asiakkaat,
Olette aivan oikeassa. Sähköpostien vastaamiseen on tullut meillä aivan liian pitkä vasteaika kesän myötä ja meidän on ollut syytä katsoa peiliin. On fakta, että kenelläkään ei ole aikaa odotella vastauksia viikkoja. Pahoittelut kaikille odottaneille!
Slamit.net on aloittanut ongelman ratkaisemisen viime viikolla ja olemme hyvää vauhtia saamassa aikataulua kiinni parhaamme mukaan. Pyrimme jälleen pääsemään 1-2 arkipäivän reagointiaikaan sähköpostien kanssa arviolta viikon kuluessa. On turha lähteä keksimään ruuhkautumiselle minkäänlaisia tekosyitä. Sähköpostit eivät ole jääneet lukematta eikä varsinkaan näiden kanssa käytetä minkäänlaista "pärstäkerrointa". Kaikille vastataan viestien saapumisjärjestyksessä. On tietenkin inhimillistä jos jonkin yksittäisen sähköpostin kanssa on käynyt virhe.
Pienille yrityksille lomakaudet ovat aina haastavia. Varsinkin kun meidän alalla sesonkikausi on kevättä ja kesää. Slamit.netin kesän normaali henkilöstömäärä on 4 henkilöä. Tämän kesän miehitys on ollut käytännössä koko ajan 1-2 henkilöä ja siinä ovat ainoana paikalla olleet joutuneet tiukoille. Syynä henkilöstön poikkeukselliseen määrään ovat olleet vakavat sairastumiset, lomat sekä isoimpana muutoksena tullut Toimitusjohtajan vaihdos jonka parissa työskentelemme koko ajan.
Antti, Voisitko laittaa minulle sähköpostilla [email protected] yhteystietosi ja jos sinulla oli jotain mihin et ole saanut vastausta niin tutkitaan asiaa.
Pahoittelemme tilannetta.
Pitkäjänteisyyttä toivoen,
Taneli Köppä
Slamit.net Oy
Olette aivan oikeassa. Sähköpostien vastaamiseen on tullut meillä aivan liian pitkä vasteaika kesän myötä ja meidän on ollut syytä katsoa peiliin. On fakta, että kenelläkään ei ole aikaa odotella vastauksia viikkoja. Pahoittelut kaikille odottaneille!
Slamit.net on aloittanut ongelman ratkaisemisen viime viikolla ja olemme hyvää vauhtia saamassa aikataulua kiinni parhaamme mukaan. Pyrimme jälleen pääsemään 1-2 arkipäivän reagointiaikaan sähköpostien kanssa arviolta viikon kuluessa. On turha lähteä keksimään ruuhkautumiselle minkäänlaisia tekosyitä. Sähköpostit eivät ole jääneet lukematta eikä varsinkaan näiden kanssa käytetä minkäänlaista "pärstäkerrointa". Kaikille vastataan viestien saapumisjärjestyksessä. On tietenkin inhimillistä jos jonkin yksittäisen sähköpostin kanssa on käynyt virhe.
Pienille yrityksille lomakaudet ovat aina haastavia. Varsinkin kun meidän alalla sesonkikausi on kevättä ja kesää. Slamit.netin kesän normaali henkilöstömäärä on 4 henkilöä. Tämän kesän miehitys on ollut käytännössä koko ajan 1-2 henkilöä ja siinä ovat ainoana paikalla olleet joutuneet tiukoille. Syynä henkilöstön poikkeukselliseen määrään ovat olleet vakavat sairastumiset, lomat sekä isoimpana muutoksena tullut Toimitusjohtajan vaihdos jonka parissa työskentelemme koko ajan.
Antti, Voisitko laittaa minulle sähköpostilla [email protected] yhteystietosi ja jos sinulla oli jotain mihin et ole saanut vastausta niin tutkitaan asiaa.
Pahoittelemme tilannetta.
Pitkäjänteisyyttä toivoen,
Taneli Köppä
Slamit.net Oy
Kehitysehdotuksena Slamitia kohtaan arvelisin että "kaikkee kaikille" ei taida toimia. Arsenaali on kasvanut todella paljon ja liikkeestä saa vaikka mitä rompetta. En tiedä onko siinä syy kiireen kasvamiseen mutta voisihan olla niin että supistaminen alkuperäiseen, eli lähinnä VAG-varaosiin ja tarvikkeisiin olisi se tärkein toimiala. Tai riippuu mistä raha pääasiassa taloon tuleen, sitähän kannattaa tehdä ja siihen panostaa. Hienoa tietysti sinänsä että on alettu kasvaa ja on asetettu tulevaisuudelle tavoitetta. Ei junnata paikoillaan. Mieluimmin otan mukavasta pienyrityksestä tavarani tästäkin edes, vaikka meilit vielä venailee, arvelinkin että kiire taitaa olla kova...
Vältä tätä: Erased.fi
Varoituksen sana tähänkin viestiketjuun, jotta ainakin muiden eurot säästyisivät.
>>> Linkki eräälle toiselle foorumille, jossa aiheesta ja vastaavista tapauksista aika paljon asiaa jo reilusti yli vuoden takaa.
Kyseessä siis Erased.fi niminen putka, jonka takaa löytyy henkilö nimeltä Mikko Taponen, joka tälläkin foorumilla esiintyy ja on ainakin aiemmin kirjoitellut nimimerkillä Maikki.
Suosittelen harkitsemaan tarkasti tarvetta olla tekemissä tämän kaltaisen henkilön kanssa.
>>> Linkki eräälle toiselle foorumille, jossa aiheesta ja vastaavista tapauksista aika paljon asiaa jo reilusti yli vuoden takaa.
Ti Elo 21, 2012 J.N kirjoitti:Jaahas. Pitihän se ensimmäinen kerta näköjään sitten minullekin sattua nettiostosten parissa, että paskaa tuli haukattua. Sen kerran kun unohtuu hakukoneen käyttö ennen rahojen siirtoa, käy näin. Kesälomakiireet, työkiireet yms. perussetit syynä keskittymisen herpaantumiseen ja hintaahan tälle hölmöilylle näköjään tuli 64,66€.
Tapaus tietenkin liittyy tälläkin foorumilla paljon esillä olleeseen Erasediin. Rahat siirtyivät sujuvasti, tuotteet sen sijaan eivät koskaan saapuneet, eikä yhteyttäkään saa sitten millään.
Tapahtumaketju lyhyesti:Koodi: Valitse kaikki
10.06.2012 Rekisteröityminen verkkokauppaan ja tilaus sisään. Maksusuorite samantien liikkeelle sähköpostiin tulleella vahvistuksella / laskulla, kuten ohjeistus oli. Tilaus on tilassa "odottaa".
02.07.2012 Sähköpostikysely perään onko toimituksen kanssa jotain ongelmia, koska tilaus on edelleen tilassa "odottaa". Ei vastata.
02.08.2012 Puhelua perään, koska tilaus on edelleen tilassa "odottaa". Ei vastata.
09.08.2012 Puhelua perään, koska tilaus on edelleen tilassa "odottaa". Ei vastata.
Harmi että ei tosiaan tullut ajoissa googlattua, tietoa aiheesta oli kyllä tarjolla ihan yllin kyllin. Eniten varmaan tällä foorumilla, mutta näköjään vastaavia viestejä löytyy melkeinpä kaikilta auto- / merkkiaiheisilta keskustelufoorumeilta, joten asiassa ei juuri ole epäselvää. Valitettavaa omalta kannaltani, että juuri niillä parilla foorumilla joita itse aktiivisesti seuraan, ei moisia tapauksia ollut tullut esille, joten käsitys yrityksen toiminnasta oli hieman toinen.
Itse olen luonnollisesti tehnyt asiasta jo rikosilmoituksen ja tänään olin puhelimitse yhteydessä asiaa hoitavaan virkavallan edustajaan joka ystävällisesti kertoi, että ensimmäiset toimenpiteet asian käsittelyssä on tehty.
Nyt siis huomio kaikki joilla on vielä jotain vireillä olevia / epäselviä asioita kyseisen puljun kanssa. Kunhan asia etenee tiettyyn pisteeseen, kaikki avoinna olevat rikosilmoitukset yms. avoimet tapaukset nivoutuvat yhteen poliisin tietojärjestelmissä, joten yhtään tappiota ei tarvitse pureskelematta nieleskellä eikä yhtään rikosilmoitusta pidä jättää tekemättä, jos aihetta tekemiseen on!
Kyllähän näin hävytöntä toimintaa on kaikkien kunnon ihmisten pyrittävä hiekoittamaan kaikin mahdollisin keinoin, ettei nyt tämän jälkeen enää kukaan haksahtaisi samaan vipuun.
Kyseessä siis Erased.fi niminen putka, jonka takaa löytyy henkilö nimeltä Mikko Taponen, joka tälläkin foorumilla esiintyy ja on ainakin aiemmin kirjoitellut nimimerkillä Maikki.
Suosittelen harkitsemaan tarkasti tarvetta olla tekemissä tämän kaltaisen henkilön kanssa.
Pitää itsekin hieman avautua Slamitin toiminnasta. Kesäkuun loppupuolella laitoin tilauksen sisään muutamista osista. Ensin ajattelin tilata osat suoraan saksasta, mutta ajattelin pääseväni helpommalla ja halvemmalla, kun kaikki tulee samasta paikasta.
Kaikki meni hyvin, parin viikon päästä ilmoitettiin asiallisesti että osa kilkkeistä on saapunut, osa vielä matkalla. Loput tullevat seuraavalla viikolla. Kysyttiin että lähetetäänkö jo tulleet osat etukäteen. No samaan remonttiin ne puuttuvatkin osat tulisivat, joten vastasin ettei tarvitse lähettää (kun ne loputkin luvattiin tulevan seuraavalla viikolla).
Seuraava viikko kului ja sitä seuraava, mutta mitään ei kuulunut. Kyselin tilannetta sähköpostitse muutamaan otteeseen, mutta vastausta ei kuulunut. Tässä vaiheessa aikaa on siis kulunut yli puolitoista kuukautta tilauksesta.
Tämän viikon maanantaina sain viestin: ”Hei, tilauksenne on nyt käsitelty. Seuraavat tilaamanne tuotteet ovat toimituksessa…”
Perjantaina matkahuoltoon seurantakoodia tyrkyttämään, ja siellähän se toimitus on edelleen tilassa ”matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi”, eli jos oikein ymmärsin, paketti ei ole vielä matkahuoltoa nähnytkään. Normaalisti kun paketti on jo seuraavana päivänä noudettavissa.
Jos tiettyjä osia ei ole saatavilla järkevän ajan puitteissa, niin ilmoittaisitte suoraan, niin perutaan tilaus niiden osalta. Marmorilta varmasti löytyy.
Olen varmaan vain liian malttamaton, mutta tähän päivään mennessä olen tilaillut tavaraa ympäri Eurooppaa ja koskaan ei ole toimitusaika venynyt yli kolmen viikon. Yleensä ovat viikossa kotiovella. Rapakon takaakin tulee osat parissa viikossa, toisin sitten ne Suomen päässä jumittaa taas hetken.
Parissa kuukaudessa ne osat hakisi vaikka polkupyörällä, helvetti.
Olisi vain ollut mukavaa laitella autoa lomalla lämpimässä tallissa ilman kiirettä, mutta nyt saa nauttia pihamaalla raikkaasta syyssateesta. Siis olettaen, että tilaus vielä joskus suvaitsee saapua.
Olipahan viimeinen kerta kun olen missään tekemisissä Slamitin kanssa.
Kaikki meni hyvin, parin viikon päästä ilmoitettiin asiallisesti että osa kilkkeistä on saapunut, osa vielä matkalla. Loput tullevat seuraavalla viikolla. Kysyttiin että lähetetäänkö jo tulleet osat etukäteen. No samaan remonttiin ne puuttuvatkin osat tulisivat, joten vastasin ettei tarvitse lähettää (kun ne loputkin luvattiin tulevan seuraavalla viikolla).
Seuraava viikko kului ja sitä seuraava, mutta mitään ei kuulunut. Kyselin tilannetta sähköpostitse muutamaan otteeseen, mutta vastausta ei kuulunut. Tässä vaiheessa aikaa on siis kulunut yli puolitoista kuukautta tilauksesta.
Tämän viikon maanantaina sain viestin: ”Hei, tilauksenne on nyt käsitelty. Seuraavat tilaamanne tuotteet ovat toimituksessa…”
Perjantaina matkahuoltoon seurantakoodia tyrkyttämään, ja siellähän se toimitus on edelleen tilassa ”matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi”, eli jos oikein ymmärsin, paketti ei ole vielä matkahuoltoa nähnytkään. Normaalisti kun paketti on jo seuraavana päivänä noudettavissa.
Jos tiettyjä osia ei ole saatavilla järkevän ajan puitteissa, niin ilmoittaisitte suoraan, niin perutaan tilaus niiden osalta. Marmorilta varmasti löytyy.
Olen varmaan vain liian malttamaton, mutta tähän päivään mennessä olen tilaillut tavaraa ympäri Eurooppaa ja koskaan ei ole toimitusaika venynyt yli kolmen viikon. Yleensä ovat viikossa kotiovella. Rapakon takaakin tulee osat parissa viikossa, toisin sitten ne Suomen päässä jumittaa taas hetken.
Parissa kuukaudessa ne osat hakisi vaikka polkupyörällä, helvetti.
Olisi vain ollut mukavaa laitella autoa lomalla lämpimässä tallissa ilman kiirettä, mutta nyt saa nauttia pihamaalla raikkaasta syyssateesta. Siis olettaen, että tilaus vielä joskus suvaitsee saapua.
Olipahan viimeinen kerta kun olen missään tekemisissä Slamitin kanssa.
Pitää itsekin hieman avautua Slamitin toiminnasta. Kesäkuun loppupuolella laitoin tilauksen sisään muutamista osista. Ensin ajattelin tilata osat suoraan saksasta, mutta ajattelin pääseväni helpommalla ja halvemmalla, kun kaikki tulee samasta paikasta.
Kaikki meni hyvin, parin viikon päästä ilmoitettiin asiallisesti että osa kilkkeistä on saapunut, osa vielä matkalla. Loput tullevat seuraavalla viikolla. Kysyttiin että lähetetäänkö jo tulleet osat etukäteen. No samaan remonttiin ne puuttuvatkin osat tulisivat, joten vastasin ettei tarvitse lähettää (kun ne loputkin luvattiin tulevan seuraavalla viikolla).
Seuraava viikko kului ja sitä seuraava, mutta mitään ei kuulunut. Kyselin tilannetta sähköpostitse muutamaan otteeseen, mutta vastausta ei kuulunut. Tässä vaiheessa aikaa on siis kulunut yli puolitoista kuukautta tilauksesta.
Tämän viikon maanantaina sain viestin: ”Hei, tilauksenne on nyt käsitelty. Seuraavat tilaamanne tuotteet ovat toimituksessa…”
Perjantaina matkahuoltoon seurantakoodia tyrkyttämään, ja siellähän se toimitus on edelleen tilassa ”matkahuolto on vastaanottanut sähköisen ennakkoilmoituksen tilauksestasi”, eli jos oikein ymmärsin, paketti ei ole vielä matkahuoltoa nähnytkään. Normaalisti kun paketti on jo seuraavana päivänä noudettavissa.
Jos tiettyjä osia ei ole saatavilla järkevän ajan puitteissa, niin ilmoittaisitte suoraan, niin perutaan tilaus niiden osalta. Marmorilta varmasti löytyy.
Olen varmaan vain liian malttamaton, mutta tähän päivään mennessä olen tilaillut tavaraa ympäri Eurooppaa ja koskaan ei ole toimitusaika venynyt yli kolmen viikon. Yleensä ovat viikossa kotiovella. Rapakon takaakin tulee osat parissa viikossa, toisin sitten ne Suomen päässä jumittaa taas hetken.
Parissa kuukaudessa ne osat hakisi vaikka polkupyörällä, helvetti.
Olisi vain ollut mukavaa laitella autoa lomalla lämpimässä tallissa ilman kiirettä, mutta nyt saa nauttia pihamaalla raikkaasta syyssateesta. Siis olettaen, että tilaus vielä joskus suvaitsee saapua.
Olipahan viimeinen kerta kun olen missään tekemisissä Slamitin kanssa.
Päivitystä. Tuotteet eivät ole vieläkään löytäneet perille ja kolmas kuukausi tilauksesta menossa. Matkahuollossa osat eivät koskaan olleet. Sentään yksi ympäripyöreä vastaus sähköpostikyselyihin tuli, mutta sen jätän omaan arvoonsa, kun ei mitään informaatiota sisältänyt. Parempia tekosyitä keksin itsekkin.
Loppuun pieni kevennys: http://www.youtube.com/watch?v=A7_Qko2xrjA
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
-
- -
- Viestit: 350
- Liittynyt: 31.10.2004 18:06
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa