Skyline R32 GTR --> R34 GTT
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Skyline R32 GTR --> R34 GTT
Tulee täällä foorumilla usein pyörittyä vaikka konserni on jo vaihtunutkin, niinpä laita nykyisestä kiesistä hieman juttua tähän. Eli edellinen Skyline oli R34 koria ja GT-T malli se kuitenkin meni kaupan vaikka ei myynnissä ollutkaan ja tilalle piti joku kesäauto saada. Niinpä kävin koeajamassa ylistettyä ja legendaarista Godzillaa.
Tämä legendan viitan maailmalla omaava auto on varsinkin Suomessa melko tuntematon. Useimmat puhuvat siitä arvostellen. Toiset haaveilevat ja kehuvat sen potentiaalia, jotku haukkuvat sekä vihaavat, monet pitävät sitä vain autona toisten rinnalla, mutta suurin osa ei edes ole kuullut kyseisestä autosta.
Koeajo
Lähdettiin lokakuussa kaverin kanssa Turkuun ihan vaan koeajaan tälläistä GTRrää. Itse en moisella koskaan ollut ajanut. Kova hypetys autosta on maailmalla, millainen se sitten on?
Ensimmäinen fiilis R32:sta on hyvin raaka. Mukavuuteen ei ole yritetty panostaa, se on aivan kuin täysverinen kilpa-auto. Ohjauslaitteet on erittäin hyvin hollilla ja kaikki on käsien ulottuvilla, pyyhkijöitä joutuu räpeltämämään mittariston yläreunassa olevasta rullasta joten legendaariset LHD vs. RDH myytit vilkkujen käyttämisen vaikeudesta ei oikein istu tähän autoon. Jaloille on tilaa ja säätöä on joka suuntaan reilusti. Ratin teleskooppi ja ylösalas liike tuo tilaa ja säätöjä vielä lisää. Vilkaisu taakse ei oikeastaan tuo uutta, siellä on kaksi kuoppaa johon ilmeisesti pitäisi laittaa ihminen istumaan, ei ole kriteeri. Kunhan koira mahtuu sinne. Toki kyllä siellä pystyy 2 aikuistakin hätätilanteessa helposti matkustaan, ei kuitenkaan millekkään Ivalon reissulle kannata ottaa kyytiin. Penkit ovat melko rumat, mutta pirun hyvät ja tukevat istua. Kabiini on yleisilmeeltään muovimainen ja karu. Tämä auto on vielä auringon polttamien muoviensa kera rikkinäisen näköinen sisältä.
Kuskin ovi on täynnä nappeja. Lasien laskut ja nousut, peilien kääntö parkkiasentoon, peilien säädöt ja vänkärinpuolen lasin lukitseminen. Mittarit hivelevät motorsporttimiestä, perusnäyttöjen (Öljypaineet - Öljynlämpö - Vedenlämpö - Ahtopaine) lisäksi yksi cooleimmista mittareista ikinä on vasemmassa ylänurkassa - front torgue. Se näyttää reaaliaikaisesti että kuinka paljon voimaa sijoitetaan etupyörille. Kiekkamittari on iso ja näyttää kymppitonniin. Asiaa!
Kun käännän virta-avaimesta niin RB26DETTin murina täyttää hallin välittömästi. Kutosen äänet ovat seuraava jumalasta ja nimenomaan ylöspäin. Mittarit heräilevät pikkuhiljaa, ennen starttia mystiset 4WD, HICAS ja pakolämpöjen varoitusvalot vielä paloivat mutta heti hyrähdyksen jälkeen niiden kuuluisi kadota. Tällä kertaa 4WD valo jää kuitenkin palamaan, koska sulake on irroitettu ja auto on nyt ainoastaan takaveto. Kytkin on helppo käyttää kuin missä tahansa Corollassa. Auto lipuu liikkeelle ja kierrokset hörähtävät vaivattomasti muutaman tonnin ylöspäin. On aika vaihtaa kakkoselle, pieni ranneliike ja nykäisy taaksepäin, kakkonen on pesässä. Tässä vaiheessa sen jotenkin tiedostaa, että jos kaasun pitäisi pohjassa niin vauhtia kerääntyisi paljon ja nopeasti. Kuitenkin ensimmäinen kilometri on hiekkatietä ja auto pomppii sekä paukkuu kuin kivireki. Hiekkatie loppuu-asfaltti alkaa.
Koeajollamme keli on huono, on pimeää ja märkää joten autosta ei pääse ottamaan oikein irti kaikkea. Myös nelivedon puute rauhoittaa kaasujalkaa, mutta täytyyhän sitä nyt hieman kokeilla… 1 vaihteella liikkeelle lähtö risteyksestä- 2. tupaan pintakaasulla kierrosten nosto 3500rpm ja 3. tupaan vauhtia n 60km/h - kaasu pohjaan. Auto kiihtyy hitaasti ja tuntuu laiskalta kunnes kierrokset nousevat 4500rpm - tässä se tapahtuu, ahtimet alkaa elään. Hiljainen murina lakkaa ja auto potkaisee kuin muuli perseelle kierrosten noustessa kuuteen tonniin noin millisekunnissa huomaan että autohan alkoi lyömään tyhjää? ja vauhtia kuitenkin jo reippaasti yli 100km/h. Löysään kaasua ja tajuan että ei tämä todellakaan ole mikään perus auto. Loppu koeajo ajellaan hissukseen ja testaillaan sekä kysellään asioita, nyt ollaan kuitenkin ihan ostomielellä liikenteessä. Päästään takaisin hallille jossa auto oli säilössä ihaillaan ja ihmetellään autoa. Lähdetään kotiin, tässä kohdin istuminen kaverin uudehkon corollan kuskin paikalle tuntuu melko mitättömältä, kaipuu jäi.
Auton osto
Muutama viikko vierähti ja tuli netistä paljon ostoilmoituksia katseltua ja omistajille soiteltua. Pari muutakin hyvää kandinaattia oli, mutta syystä tai toisesta ne ei sytyttänyt yhtä hyvin kuin ensimmäinen koeajo.
Mietittiin seuraavaa siirtoa ja päätettiin lähteä takaisin Turkuun ja hakemaan koeajamamme auto. Hinnasta päästiin yhteisymmärrykseen ja kaupat tehtiin.
BNR32
Ostohetkellä auto oli seuraavanlainen:
Specsejä:
Vm 92
ml 144000
5zigen putki ja downpipe
BC Racing alusta korkeus ja jäykkyys säädöillä
3-osaiset vanteet 9,5x17 joka nurkassa
Greddy öljynlauhdutin ja suodattimen siirto sarja
Autobahn 88 riittävän suuri välijäähy
Reikälevyt on joka nurkassa. Merkistä ei tietoa
Kytkin on myös vaihdettu, ei tietoa merkistä
HKS sieni filsut
Seibon hiilaripelti
Blitz turbotimer
Tämä legendan viitan maailmalla omaava auto on varsinkin Suomessa melko tuntematon. Useimmat puhuvat siitä arvostellen. Toiset haaveilevat ja kehuvat sen potentiaalia, jotku haukkuvat sekä vihaavat, monet pitävät sitä vain autona toisten rinnalla, mutta suurin osa ei edes ole kuullut kyseisestä autosta.
Koeajo
Lähdettiin lokakuussa kaverin kanssa Turkuun ihan vaan koeajaan tälläistä GTRrää. Itse en moisella koskaan ollut ajanut. Kova hypetys autosta on maailmalla, millainen se sitten on?
Ensimmäinen fiilis R32:sta on hyvin raaka. Mukavuuteen ei ole yritetty panostaa, se on aivan kuin täysverinen kilpa-auto. Ohjauslaitteet on erittäin hyvin hollilla ja kaikki on käsien ulottuvilla, pyyhkijöitä joutuu räpeltämämään mittariston yläreunassa olevasta rullasta joten legendaariset LHD vs. RDH myytit vilkkujen käyttämisen vaikeudesta ei oikein istu tähän autoon. Jaloille on tilaa ja säätöä on joka suuntaan reilusti. Ratin teleskooppi ja ylösalas liike tuo tilaa ja säätöjä vielä lisää. Vilkaisu taakse ei oikeastaan tuo uutta, siellä on kaksi kuoppaa johon ilmeisesti pitäisi laittaa ihminen istumaan, ei ole kriteeri. Kunhan koira mahtuu sinne. Toki kyllä siellä pystyy 2 aikuistakin hätätilanteessa helposti matkustaan, ei kuitenkaan millekkään Ivalon reissulle kannata ottaa kyytiin. Penkit ovat melko rumat, mutta pirun hyvät ja tukevat istua. Kabiini on yleisilmeeltään muovimainen ja karu. Tämä auto on vielä auringon polttamien muoviensa kera rikkinäisen näköinen sisältä.
Kuskin ovi on täynnä nappeja. Lasien laskut ja nousut, peilien kääntö parkkiasentoon, peilien säädöt ja vänkärinpuolen lasin lukitseminen. Mittarit hivelevät motorsporttimiestä, perusnäyttöjen (Öljypaineet - Öljynlämpö - Vedenlämpö - Ahtopaine) lisäksi yksi cooleimmista mittareista ikinä on vasemmassa ylänurkassa - front torgue. Se näyttää reaaliaikaisesti että kuinka paljon voimaa sijoitetaan etupyörille. Kiekkamittari on iso ja näyttää kymppitonniin. Asiaa!
Kun käännän virta-avaimesta niin RB26DETTin murina täyttää hallin välittömästi. Kutosen äänet ovat seuraava jumalasta ja nimenomaan ylöspäin. Mittarit heräilevät pikkuhiljaa, ennen starttia mystiset 4WD, HICAS ja pakolämpöjen varoitusvalot vielä paloivat mutta heti hyrähdyksen jälkeen niiden kuuluisi kadota. Tällä kertaa 4WD valo jää kuitenkin palamaan, koska sulake on irroitettu ja auto on nyt ainoastaan takaveto. Kytkin on helppo käyttää kuin missä tahansa Corollassa. Auto lipuu liikkeelle ja kierrokset hörähtävät vaivattomasti muutaman tonnin ylöspäin. On aika vaihtaa kakkoselle, pieni ranneliike ja nykäisy taaksepäin, kakkonen on pesässä. Tässä vaiheessa sen jotenkin tiedostaa, että jos kaasun pitäisi pohjassa niin vauhtia kerääntyisi paljon ja nopeasti. Kuitenkin ensimmäinen kilometri on hiekkatietä ja auto pomppii sekä paukkuu kuin kivireki. Hiekkatie loppuu-asfaltti alkaa.
Koeajollamme keli on huono, on pimeää ja märkää joten autosta ei pääse ottamaan oikein irti kaikkea. Myös nelivedon puute rauhoittaa kaasujalkaa, mutta täytyyhän sitä nyt hieman kokeilla… 1 vaihteella liikkeelle lähtö risteyksestä- 2. tupaan pintakaasulla kierrosten nosto 3500rpm ja 3. tupaan vauhtia n 60km/h - kaasu pohjaan. Auto kiihtyy hitaasti ja tuntuu laiskalta kunnes kierrokset nousevat 4500rpm - tässä se tapahtuu, ahtimet alkaa elään. Hiljainen murina lakkaa ja auto potkaisee kuin muuli perseelle kierrosten noustessa kuuteen tonniin noin millisekunnissa huomaan että autohan alkoi lyömään tyhjää? ja vauhtia kuitenkin jo reippaasti yli 100km/h. Löysään kaasua ja tajuan että ei tämä todellakaan ole mikään perus auto. Loppu koeajo ajellaan hissukseen ja testaillaan sekä kysellään asioita, nyt ollaan kuitenkin ihan ostomielellä liikenteessä. Päästään takaisin hallille jossa auto oli säilössä ihaillaan ja ihmetellään autoa. Lähdetään kotiin, tässä kohdin istuminen kaverin uudehkon corollan kuskin paikalle tuntuu melko mitättömältä, kaipuu jäi.
Auton osto
Muutama viikko vierähti ja tuli netistä paljon ostoilmoituksia katseltua ja omistajille soiteltua. Pari muutakin hyvää kandinaattia oli, mutta syystä tai toisesta ne ei sytyttänyt yhtä hyvin kuin ensimmäinen koeajo.
Mietittiin seuraavaa siirtoa ja päätettiin lähteä takaisin Turkuun ja hakemaan koeajamamme auto. Hinnasta päästiin yhteisymmärrykseen ja kaupat tehtiin.
BNR32
Ostohetkellä auto oli seuraavanlainen:
Specsejä:
Vm 92
ml 144000
5zigen putki ja downpipe
BC Racing alusta korkeus ja jäykkyys säädöillä
3-osaiset vanteet 9,5x17 joka nurkassa
Greddy öljynlauhdutin ja suodattimen siirto sarja
Autobahn 88 riittävän suuri välijäähy
Reikälevyt on joka nurkassa. Merkistä ei tietoa
Kytkin on myös vaihdettu, ei tietoa merkistä
HKS sieni filsut
Seibon hiilaripelti
Blitz turbotimer
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 24.7.2014 14:02. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Auto peruskunnoltaan pihapuolelta oikein hyvä, ei ruostetta pohjassa. Maalipinta on ok lukuunottamatta etupuskuria. Sisältä auto on melko jäätävässä kunnossa. Aurinko ja kosteus on 17 vuoden aikana päässeet hieman raiskaamaan. Ostin auton kesäautoksi ja tarkoitus on sitä pitää useampi vuosi. Auton rakennan itselleni joten turhat kommentit siltä osin voi jättää omaksi tiedokseen. Tarkoitus on parannella sekä korjailla paikat jotka sitä vaatii ja tehdä autosta muutenkin mieleinen.
Millainen se on ajaa?
Eka koeajo oli takavetoisena joten tässä toinen. ATTESA päällä
“Those who know GTR’s can’t explain. Those who don’t - cannot understand.”
Kelit oli auton käyttöajan melko epämukavat, koko viikon oli 15 tai enemmän pakkasta. Löytyi silti muutamia paikkoja missä oli kuivaa ja pääsi kokeilemaan….
Yksittäiset maltilliset vedätykset paikoiltaan ja pienestä vauhdista tuntuu liian helpoilta. Koneen luonne on tylsä mutta järjetön. Alhaalla ei tunnu tapahtuvan mitään tai ainakin siltä se tuntuu, nopeusmittari kertoo kuitenkin toista. Kun pykälää pienentää niin kaikki nopeutuu seuraavaan potenssiin, ei sitä oikein osaa kuvailla. Sanotaan vaikka niin, että kun getari alkaa painaa penkkiin niin yleensä tapahtuu toinen kahdesta asiasta. 1) Tulet jo seuraavaan mutkaan ja pitää hiljentää tai 2) Rajoitin nakkaa kuskin takaisin todellisuuteen ja on aika laittaa isompaa pesään jolloin kaikki se ihanuus ja loputon veto alkaa alusta. Ykkönen tuntuu ihan liikkeelle lähtö vaihteelta, kakkosella pääsee muutaman sekunnin päästä reilua sataa ja kolmonen vetää loputtomiin jonnekin 170-180km/h tienoille. Nelonen? Vitonen? Sanotaan näin, että veto ei lopu.
Suoraan ajaminen on helppoa, ei siinä ole getarillakaan mitään ihmeellistä. Mistä tuo englanninkielen lause jonka alkuun laitoin sitten tulee? Se tulee kokonaisuudesta jonka tämä auto antaa kun pitää kääntyä, kiihdyttää, jarruttaa tai tehdä näitä kaikkia yhtäaikaa. Kaikki GT-R:n omistajat voivat naputtaa tänne kokemuksiaan mutta en usko, että kukaan kykenee ilmaisemaan sitä fiilistä kun autolla voi hakea ajolinjansa millilleen siihen mihin haluaa. Kun tuntuu, ettei auto enään käänny niin se kääntyykin ja heti perään jotenkin kysyy kuljettajaltaan miksi et ajanut siihen paikkaan lujempaa. Autolla ajaessa tuntee pienimmätkin heitot- hyvässä mielessä. Kaikki tien epätasaisuudet välittyy kuljettajan tietoon. Se on kuin kävisi käsin kokeilemassa jokaisen töyssyn, uran ja valkoviivan siitä tienpätkästä. Miten 17 vuotta vanha mekaaninen laite voi kertoa itsestään ja tapahtumistaan noin selväsanaisesti kuljettajalleen? Se on järjetöntä, mielenvikaista. Sitä ei voi selittää.
Mites kikkailupuoli? Ei kannata, ei ole sen arvoista. En edes halua tietää minkälaista tällä on pyörittää parkkipaikalla ympyrää. Lumella *ATTESA vie autoa erittäin pitkissä luisuissa mutta ei pyörähdä ei sitten millään jos pitää kaasun pohjassa, vauhtia kertyy aivan törkeästi ja kuskia alkaa epäilyttään suoristuminen. Suoristuu se jos vain tilaa on ja kuskilla päätä ajaa. Kuivalla asfaltilla en tiedä kuinka käy. Neliveto päällä ette uskalla edes kokeilla, tuskin sitä rajaa on edes olemassa. Tämä auto kirjoittaa fysiikan lait uusiksi.
Tämä ei ole mikään luisutteluauto. Sitä varten on vajaavetoiset mallit. Tästä jos ottaa 4vedon sulakkeen pois ja tekee siitä takavedon se jaksaa kyllä lyödä tyhjää, mutta neliveto rajoittaa etupyörien kääntyvyyttä ja luisut jää lyhkäsiksi. Tai sitten spinnaat.
*Getarin neliveto eli ATTESA pelkistetysti kansankielelle:
Se ei ole mikään tavallinen jatkuva neliveto. Se tekee getarista sen mikä se on. Tavallisella nelivedolla kun ajat mutkaan lujaa niin joudut kaasua hellittään ettei se puskisi. Tässä ei ole sitä ongelmaa koska auto on takaveto niin kauan kun pito riittää.
Perus takavedolla kun poistut mutkasta, joudut kaasua hellittään ettei se spinnaa kun pito takapyöriltä katoaa. Tässä ei ole sitäkään ongelmaa. Silloin kun pito takarenkailta katoaa auto antaa etupäähän voimaa ja suoristaa auton.
Kaikkiaan GTR on täynnä sellaista tekniikkaa mitä ei tule ensimmäisenä mieleen -89 myyntiin tulleessa autossa olevan.
Se on ihmeellinen auto, kun kaasu on pohjassa niin kyllä siinä kohdin tietää elävänsä ja toki pitää myös tiedostaa että silloin ei ole elämän päättyminenkään kaukana :)
Omistan siis vuosimallin 1992 vanhan Nissanin joka ei kovin erikoiselta eikä ainakaan hienolta kuulosta, mutta onpa yksi unelma-auto omistuksessa.
Herää kysymys että miltä tuntuu kun järki lähtee? ja vastaus:
Suht samalta kuin reilu 4 sekuntia nollasta sataan tai varttimaili 12 sekunnin pintaan. Katuautolla.
Muutama kuva autosta tällä hetkellä.
Olen tehnyt nettisivut autolle ja nämä tekstit olivat suoria lainauksia sieltä. Tämä on mun projektiauto. Projektikertomus kokonaisuudessaan on seuraavan linkin takana:
http://skyliner.nettisivu.org/
Oikealla navigaatiopalkki ja sieltä GTR PROJEKTI
On siellä myös Golffista tekstiä :)
Millainen se on ajaa?
Eka koeajo oli takavetoisena joten tässä toinen. ATTESA päällä
“Those who know GTR’s can’t explain. Those who don’t - cannot understand.”
Kelit oli auton käyttöajan melko epämukavat, koko viikon oli 15 tai enemmän pakkasta. Löytyi silti muutamia paikkoja missä oli kuivaa ja pääsi kokeilemaan….
Yksittäiset maltilliset vedätykset paikoiltaan ja pienestä vauhdista tuntuu liian helpoilta. Koneen luonne on tylsä mutta järjetön. Alhaalla ei tunnu tapahtuvan mitään tai ainakin siltä se tuntuu, nopeusmittari kertoo kuitenkin toista. Kun pykälää pienentää niin kaikki nopeutuu seuraavaan potenssiin, ei sitä oikein osaa kuvailla. Sanotaan vaikka niin, että kun getari alkaa painaa penkkiin niin yleensä tapahtuu toinen kahdesta asiasta. 1) Tulet jo seuraavaan mutkaan ja pitää hiljentää tai 2) Rajoitin nakkaa kuskin takaisin todellisuuteen ja on aika laittaa isompaa pesään jolloin kaikki se ihanuus ja loputon veto alkaa alusta. Ykkönen tuntuu ihan liikkeelle lähtö vaihteelta, kakkosella pääsee muutaman sekunnin päästä reilua sataa ja kolmonen vetää loputtomiin jonnekin 170-180km/h tienoille. Nelonen? Vitonen? Sanotaan näin, että veto ei lopu.
Suoraan ajaminen on helppoa, ei siinä ole getarillakaan mitään ihmeellistä. Mistä tuo englanninkielen lause jonka alkuun laitoin sitten tulee? Se tulee kokonaisuudesta jonka tämä auto antaa kun pitää kääntyä, kiihdyttää, jarruttaa tai tehdä näitä kaikkia yhtäaikaa. Kaikki GT-R:n omistajat voivat naputtaa tänne kokemuksiaan mutta en usko, että kukaan kykenee ilmaisemaan sitä fiilistä kun autolla voi hakea ajolinjansa millilleen siihen mihin haluaa. Kun tuntuu, ettei auto enään käänny niin se kääntyykin ja heti perään jotenkin kysyy kuljettajaltaan miksi et ajanut siihen paikkaan lujempaa. Autolla ajaessa tuntee pienimmätkin heitot- hyvässä mielessä. Kaikki tien epätasaisuudet välittyy kuljettajan tietoon. Se on kuin kävisi käsin kokeilemassa jokaisen töyssyn, uran ja valkoviivan siitä tienpätkästä. Miten 17 vuotta vanha mekaaninen laite voi kertoa itsestään ja tapahtumistaan noin selväsanaisesti kuljettajalleen? Se on järjetöntä, mielenvikaista. Sitä ei voi selittää.
Mites kikkailupuoli? Ei kannata, ei ole sen arvoista. En edes halua tietää minkälaista tällä on pyörittää parkkipaikalla ympyrää. Lumella *ATTESA vie autoa erittäin pitkissä luisuissa mutta ei pyörähdä ei sitten millään jos pitää kaasun pohjassa, vauhtia kertyy aivan törkeästi ja kuskia alkaa epäilyttään suoristuminen. Suoristuu se jos vain tilaa on ja kuskilla päätä ajaa. Kuivalla asfaltilla en tiedä kuinka käy. Neliveto päällä ette uskalla edes kokeilla, tuskin sitä rajaa on edes olemassa. Tämä auto kirjoittaa fysiikan lait uusiksi.
Tämä ei ole mikään luisutteluauto. Sitä varten on vajaavetoiset mallit. Tästä jos ottaa 4vedon sulakkeen pois ja tekee siitä takavedon se jaksaa kyllä lyödä tyhjää, mutta neliveto rajoittaa etupyörien kääntyvyyttä ja luisut jää lyhkäsiksi. Tai sitten spinnaat.
*Getarin neliveto eli ATTESA pelkistetysti kansankielelle:
Se ei ole mikään tavallinen jatkuva neliveto. Se tekee getarista sen mikä se on. Tavallisella nelivedolla kun ajat mutkaan lujaa niin joudut kaasua hellittään ettei se puskisi. Tässä ei ole sitä ongelmaa koska auto on takaveto niin kauan kun pito riittää.
Perus takavedolla kun poistut mutkasta, joudut kaasua hellittään ettei se spinnaa kun pito takapyöriltä katoaa. Tässä ei ole sitäkään ongelmaa. Silloin kun pito takarenkailta katoaa auto antaa etupäähän voimaa ja suoristaa auton.
Kaikkiaan GTR on täynnä sellaista tekniikkaa mitä ei tule ensimmäisenä mieleen -89 myyntiin tulleessa autossa olevan.
Se on ihmeellinen auto, kun kaasu on pohjassa niin kyllä siinä kohdin tietää elävänsä ja toki pitää myös tiedostaa että silloin ei ole elämän päättyminenkään kaukana :)
Omistan siis vuosimallin 1992 vanhan Nissanin joka ei kovin erikoiselta eikä ainakaan hienolta kuulosta, mutta onpa yksi unelma-auto omistuksessa.
Herää kysymys että miltä tuntuu kun järki lähtee? ja vastaus:
Suht samalta kuin reilu 4 sekuntia nollasta sataan tai varttimaili 12 sekunnin pintaan. Katuautolla.
Muutama kuva autosta tällä hetkellä.
Olen tehnyt nettisivut autolle ja nämä tekstit olivat suoria lainauksia sieltä. Tämä on mun projektiauto. Projektikertomus kokonaisuudessaan on seuraavan linkin takana:
http://skyliner.nettisivu.org/
Oikealla navigaatiopalkki ja sieltä GTR PROJEKTI
On siellä myös Golffista tekstiä :)
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 19.2.2010 11:28. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
tai 24 v saanut ensimmäisen GTRrän. Hyviä vertauksia vaikka vittuiluna tulikin. Kaikki on vähän niinku sellaisia once in a lifetime fiiliksiä. Oon ennenkin ajanut kyllä tehokkaita autoja. M3sia yms mutta ei ne ole tän kanssa samalla viivalla.
Nää on vaan mun mielipiteitä, ei tarvi sen takia stressata.
Edit: Voima on niin suhteellinen painoon ja auton yleisfiilikseen, tässä vakion specsejä. Lainaus wikipediasta:
"GT-R
GT-R mallissa on kaksi keraamista turboahdinta, nelipyöräohjaus, neliveto ja tehokas RB26DETT-moottori. 320 hevosvoimainen moottori on suunniteltu kilpakäyttöön, joten se on helposti viritettävissä. Tätä mallia suunniteltaessa siitä ajateltiin kilpailijaa Porsche 959:lle, ja mallista tulikin nopeasti erittäin ratakelpoinen. Autolla voitettiin Super Gt (JGTC) 29 kertaa 29 kilpailun aikana ja myöhemmin 50 kertaa 50 kilpailun aikana.
Omamassa: 1 430 kg"
Tätä mun autoa on kuitenkin hiukan piristetty ja kevennetty yli 100kg.
Nää on vaan mun mielipiteitä, ei tarvi sen takia stressata.
Edit: Voima on niin suhteellinen painoon ja auton yleisfiilikseen, tässä vakion specsejä. Lainaus wikipediasta:
"GT-R
GT-R mallissa on kaksi keraamista turboahdinta, nelipyöräohjaus, neliveto ja tehokas RB26DETT-moottori. 320 hevosvoimainen moottori on suunniteltu kilpakäyttöön, joten se on helposti viritettävissä. Tätä mallia suunniteltaessa siitä ajateltiin kilpailijaa Porsche 959:lle, ja mallista tulikin nopeasti erittäin ratakelpoinen. Autolla voitettiin Super Gt (JGTC) 29 kertaa 29 kilpailun aikana ja myöhemmin 50 kertaa 50 kilpailun aikana.
Omamassa: 1 430 kg"
Tätä mun autoa on kuitenkin hiukan piristetty ja kevennetty yli 100kg.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Kaikki on niin suhteellista. Vertailukohde ratkaisee. Eipä ole esim m3sella tai monella muullakaan "urheiluautolla" jotka on normaali kuluttajan uloittuvilla vastaavia specsejä. Toki jos aletaan ferraria tai porchea laittaan vertailujonoon niin löytyy paljonkin nopeampia, muttei varmasti tuohon hintahaarukkaan. Ja edullisimmat mallit niistäkään ei ole mitään erikoisia vaikka ovatkin kalliita.
Itse en ole kuitenkaan päässyt nopeamman kyytiin edes koskaan, joten mun arvosteluasteikolla tämä on suht nopea auto.
Itse en ole kuitenkaan päässyt nopeamman kyytiin edes koskaan, joten mun arvosteluasteikolla tämä on suht nopea auto.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
ei se ollut kun pientä naljailua.
oli niin innostunutta tuo teksti.
ymmärrän kyllä aina kun saa uuden tehokkaan lelun niin kyllä siinä aina adrenaliini on pinnassa.
mutta ikäväkseen aina kaikkeen tottuu jossain vaiheessa tai menee hermot kun ei pysy nipussa...
Juu en mitään stressiä ottanutkaan :)
sitten kun tottuu niin nostetaan ahtoja jonka jälkeen menee hermot kun ei pysy kasassa..
Kieltämättä asiallinen tarina ja varsin paljon on kyllä tottakin.
"Ihan kiva, mutta" on ne sanat joilla itse luonnehtisin vastaavaa r32gtr nissania.
öö, no siis vittu joo. Se on kakskytävuotta vanhaa, sillon ne oli kaikki tollasia "karuja" raasereita.. :)
Niin, voihan sen kai noinkin luonnehtia.
"Auto lyö sormille joka ikisen vitun töyssyn"
Sekä että ja äkkiä. Tarkoittaa sitä että ei siihen ehdi tottua:)
Mä tykkään, verbaaliakrobaatti! lisää :)
edit: mitä helvettiä, valurautaako se takaluukun kansi on?
"Ihan kiva, mutta" on ne sanat joilla itse luonnehtisin vastaavaa r32gtr nissania.
Ensimmäinen fiilis R32:sta on hyvin raaka. Mukavuuteen ei ole yritetty panostaa, se on aivan kuin täysverinen kilpa-auto
öö, no siis vittu joo. Se on kakskytävuotta vanhaa, sillon ne oli kaikki tollasia "karuja" raasereita.. :)
Kaikki tien epätasaisuudet välittyy kuljettajan tietoon. Se on kuin kävisi käsin kokeilemassa jokaisen töyssyn, uran ja valkoviivan siitä tienpätkäst
Niin, voihan sen kai noinkin luonnehtia.
"Auto lyö sormille joka ikisen vitun töyssyn"
sitten kun tottuu niin nostetaan ahtoja jonka jälkeen menee hermot kun ei pysy kasassa..
Sekä että ja äkkiä. Tarkoittaa sitä että ei siihen ehdi tottua:)
Tämä auto kirjoittaa fysiikan lait uusiksi.
Mä tykkään, verbaaliakrobaatti! lisää :)
edit: mitä helvettiä, valurautaako se takaluukun kansi on?
oliko tuohon tehty laatikko remppa jo?kaverini omisti kyseisen auton vielä keväällä ja laatikko kieli hajoamisen merkkejä silloin jo,keulastaan tuo on viime talvena mällätty ja robolla suorittu.
Hieno peli oli kesällä ajaa reipas kiihtymään ja kulkemaan...muistaakseni joskus tuosta penkitty n.420hv ja reilu 500nm...
Hieno peli oli kesällä ajaa reipas kiihtymään ja kulkemaan...muistaakseni joskus tuosta penkitty n.420hv ja reilu 500nm...
Tuo nyt on taas aivan kuviteltua ja aivan suoraan sanottuna täyttä paskapuhetta. Itselläni oli RHD viime kesän, eikä kertaakaan tullut minkäänlaisia ongelmia ohittaessa. Tuollaiset ihmeelliset keksityt ongelmat ovat vain todistelua itselleen ja turhien syiden keksimistä, ettei tarvitsisi mitään vähänkään eksoottista vahingossakaan ruveta edes ostomielessä harkitsemaan.
25tkm vähintään ajelin omallani, kaikenlisäksi 125km päivässä työmatkaa ja hyvin pärjättiin. Ei se ratin paikan vaihtuminen oikeasti vaikuta niin paljon. Ymmärtäisin itkun asiasta jos auto olisi 5m leveä, sitten kuskin paikanvaihto jo varmasti oleellisesti vaikuttaisikin asiaan. Ja aivan turha tulla tänne tilittämään että "joo oon ajanu oikeesti kerran postiautolla ja se oli ihan kamalaa" jollei oikeasti ole omakohtaista kokemusta. Jos väkisin halutaan kompensoida tuota kuljettajan päänupin 70cm sivuttaissiirtymää, niin ajetaanpa vaikka sitten metri-pari taaempana siitä edelläajavasta rekasta, on rekkapenakin paljon tyytyväisempi.
Ja tosiasiahan on, että tuo kyseinen auto antaa ostajalleen varmasti enemmän kuin vaikkapa se tavallisen tylsä ja turta r32 golffi. Toki käyttötarkoituskin hieman eri, muttei tuollainen GTR:kään kyllä sieltä paskimmasta päästä ole, kuten tämän ketjun itkuista on saanut ymmärtää. [/avautuminen]
25tkm vähintään ajelin omallani, kaikenlisäksi 125km päivässä työmatkaa ja hyvin pärjättiin. Ei se ratin paikan vaihtuminen oikeasti vaikuta niin paljon. Ymmärtäisin itkun asiasta jos auto olisi 5m leveä, sitten kuskin paikanvaihto jo varmasti oleellisesti vaikuttaisikin asiaan. Ja aivan turha tulla tänne tilittämään että "joo oon ajanu oikeesti kerran postiautolla ja se oli ihan kamalaa" jollei oikeasti ole omakohtaista kokemusta. Jos väkisin halutaan kompensoida tuota kuljettajan päänupin 70cm sivuttaissiirtymää, niin ajetaanpa vaikka sitten metri-pari taaempana siitä edelläajavasta rekasta, on rekkapenakin paljon tyytyväisempi.
Ja tosiasiahan on, että tuo kyseinen auto antaa ostajalleen varmasti enemmän kuin vaikkapa se tavallisen tylsä ja turta r32 golffi. Toki käyttötarkoituskin hieman eri, muttei tuollainen GTR:kään kyllä sieltä paskimmasta päästä ole, kuten tämän ketjun itkuista on saanut ymmärtää. [/avautuminen]
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Ihan ok auto. Tosin harvoin nämä itseäni miellyttävät..
Tuosta vääränpuolen ratista.. Kyllä mua huolestuttaa enemmän ne ohittajat, jotka ovat sen rekan perseessä kiinni ja yrittävät siitä sitten ohitse jollain 70hv autolla. Sopiva etäisyys edellä ajavaan, niin näkee kyllä, että tuleeko autoja vastaan.
Tuosta vääränpuolen ratista.. Kyllä mua huolestuttaa enemmän ne ohittajat, jotka ovat sen rekan perseessä kiinni ja yrittävät siitä sitten ohitse jollain 70hv autolla. Sopiva etäisyys edellä ajavaan, niin näkee kyllä, että tuleeko autoja vastaan.
On kyllä ihmeen nihkeä vastaanotto täällä tuolle legendalle. Oikein jopa yllätyin.
Ehkä nää ei ymmärrä haldexien takaa miten auton oikeasti pitäisi toimia. =)
Jos auton teho/paino-suhde on kutakuinkin sama kuin 10v vanhassa softatussa perhesedanissa(B5 S4), niin ei se vaan ihan tajuttoman erikoiselta kuulosta. :) Ja kuuleman mukaan torsen on jopa ihan pätevä nelivetokin... ;)
En tosin ole tuollaista nissania ajanut, joten ihan mutupohjalta.
^
No pakko kommentoida tähän, että jos 0-100km/h taittuu noin 4 sekunnissa- on se nyt kuitenkin hitsin nopea laite. Ja 420hv / 500nm ovat nyt varsin mukavia lukemia. Käytetään nyt mitä tahansa mitta-asteikkoa. Olisko nyt taas VAG-jumala- silmälasit päässä. :D
Ja kyllä.
No pakko kommentoida tähän, että jos 0-100km/h taittuu noin 4 sekunnissa- on se nyt kuitenkin hitsin nopea laite. Ja 420hv / 500nm ovat nyt varsin mukavia lukemia. Käytetään nyt mitä tahansa mitta-asteikkoa. Olisko nyt taas VAG-jumala- silmälasit päässä. :D
On kyllä ihmeen nihkeä vastaanotto täällä tuolle legendalle. Oikein jopa yllätyin.
Ja tosiasiahan on, että tuo kyseinen auto antaa ostajalleen varmasti enemmän kuin vaikkapa se tavallisen tylsä ja turta r32 golffi. Toki käyttötarkoituskin hieman eri, muttei tuollainen GTR:kään kyllä sieltä paskimmasta päästä ole, kuten tämän ketjun itkuista on saanut ymmärtää. [/avautuminen]
Ja kyllä.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Paljon on herättänyt keskustelua, which is nice :)
No joo hyllyssä oli ylimääräisenä ja alkuperäiset villat oli melko hapokkaat niin ajattelin sitten sinne noi uudet laittaa ;)
Vakiospoileri painaa n 13kg ja nismon pikkuspoikka n 5kg siihen sitten viel kontin oma paino lisäksi niin kyllä sillä hiilikuituisella tuli ihan hyvin painon vähennystä.
Nelosen synkrot on kyllä kuluneet ja kierroksilla vaihtaessa narahtaa, mut ei tuossa kyllä mitään laatikon hajoamisen merkkejä ole? Keulamälli ei varmaan ole ollut mikään kovin suuri? ainakin konehuone on alkuperäismaalissa eikä siellä ole jälkiä korjauksista, etupalkki on kyllä suoristettu ja puskuria paikkailtu sekä nokkapelti ja flekti vaihdettu. Kerros vähän lisää vaikka privaviestillä tuosta, kiitos.
Kyllä kaikki asiat olen ostaessa huomannut. Jos nyt on etupukkia hieman nykäisty niin eipä tuo ainakaan mun maailmaa kaada. On mulla noita pahempiakin kolariautoja ollut.
Näinpä
Suomessa tietääkseni 2 GTRrää muutettu.
EscMk3 & Jusa101 Kiitoksia :)
Mutta ei kai tuollaiseen autoon mitään vaimennusmattoja asennella? :)
No joo hyllyssä oli ylimääräisenä ja alkuperäiset villat oli melko hapokkaat niin ajattelin sitten sinne noi uudet laittaa ;)
edit: mitä helvettiä, valurautaako se takaluukun kansi on?
Vakiospoileri painaa n 13kg ja nismon pikkuspoikka n 5kg siihen sitten viel kontin oma paino lisäksi niin kyllä sillä hiilikuituisella tuli ihan hyvin painon vähennystä.
oliko tuohon tehty laatikko remppa jo?kaverini omisti kyseisen auton vielä keväällä ja laatikko kieli hajoamisen merkkejä silloin jo,keulastaan tuo on viime talvena mällätty ja robolla suorittu.
Nelosen synkrot on kyllä kuluneet ja kierroksilla vaihtaessa narahtaa, mut ei tuossa kyllä mitään laatikon hajoamisen merkkejä ole? Keulamälli ei varmaan ole ollut mikään kovin suuri? ainakin konehuone on alkuperäismaalissa eikä siellä ole jälkiä korjauksista, etupalkki on kyllä suoristettu ja puskuria paikkailtu sekä nokkapelti ja flekti vaihdettu. Kerros vähän lisää vaikka privaviestillä tuosta, kiitos.
kuulostaa hyvältä.. tehoa on ja oiottu kori. se sinulle varmaan ostaessasi sanottiin!?
Kyllä kaikki asiat olen ostaessa huomannut. Jos nyt on etupukkia hieman nykäisty niin eipä tuo ainakaan mun maailmaa kaada. On mulla noita pahempiakin kolariautoja ollut.
Tuo nyt on taas aivan kuviteltua ja aivan suoraan sanottuna täyttä paskapuhetta
Tuosta vääränpuolen ratista.. Kyllä mua huolestuttaa enemmän ne ohittajat, jotka ovat sen rekan perseessä kiinni ja yrittävät siitä sitten ohitse jollain 70hv autolla. Sopiva etäisyys edellä ajavaan, niin näkee kyllä, että tuleeko autoja vastaan.
Näinpä
Löytyykö näitä vasurin ohjauksella kuinka helposti, jos lainkaan?
Suomessa tietääkseni 2 GTRrää muutettu.
EscMk3 & Jusa101 Kiitoksia :)
jos laittaisit leveetä vannetta ja tontittaisit tuota datsunia aivan mahottomasti niin sitten se voisi olla soiva peli tälle foorumille...ja yhdyn tuohon, että suurempi riski kuolla rekkaa ohittaessa vastaantulevan rekan keulaan on ajaa 70hv autolla kuin esim tällä posti datsunilla, sen verran ripeämmin ohitus tapahtuu ja aivan yhtä hyvin sen vastaantulijan sieltä näkee...hieno pelihän tämä on, itsekkin saattaisin datsunia harkita mutta ei vaan hanuri kestä ajaa tuollaista näillä bensan hinnoilla
Ei taida jengi täällä tykätä, autohan on Motorsport legenda. Voitti kaikki kisat Japanin sarjoissa :) Ei pärjäny Cossu Sierrat, M3 eikä mitkään. Itse pidän Skylineistä paljon, varsinkin ensimmäiset GTR:t on aika veikeitä.
Nojoo ei taida VAG ihmisiin toi Motorsportti iskeä niin kovin, kun ei oikeen ollu Volkkarilla juurikaan mitään autourheilu taustaa ;)
Pienessä maistissa kirjotan jotenka ei herneitä :)
Nojoo ei taida VAG ihmisiin toi Motorsportti iskeä niin kovin, kun ei oikeen ollu Volkkarilla juurikaan mitään autourheilu taustaa ;)
Pienessä maistissa kirjotan jotenka ei herneitä :)
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
noo kaikki on niin suhteellista, täällähän on jopa positiivista palautetta, itte hommasin ranskanpullan ja rupesin sitä laittamaan, merkin omilla foorumeilla tuli jo siitä paskaa niskaan... :D
nojoo sori offtopic, tuo viinintuhoaminen ottaa voimille...
uskon kyllä että on helvatan mukava peli tuollakin voimamäärällä + nelivedolla, hitusen ehkä ottaa tän ikäsen nipponin muotoilu meikäläistä silmään mutta onhan se helvatan nätti ikäisekseen :)
minkälaista muutosta/parantelua on tulos? myllylle tuskin tarvii ihmeempiä tehdä jos vaan toimii nätisti :)
ja on se keskimäärin outoa kun VAGgi porukka moittii teho/paino suhdetta, kumminkin 95% foorumilaisista ajaa perus kansanautoilla, ilman mitään käsitystä mitä voima on (kuulun myös itse tähän kastiin)
nojoo sori offtopic, tuo viinintuhoaminen ottaa voimille...
uskon kyllä että on helvatan mukava peli tuollakin voimamäärällä + nelivedolla, hitusen ehkä ottaa tän ikäsen nipponin muotoilu meikäläistä silmään mutta onhan se helvatan nätti ikäisekseen :)
minkälaista muutosta/parantelua on tulos? myllylle tuskin tarvii ihmeempiä tehdä jos vaan toimii nätisti :)
ja on se keskimäärin outoa kun VAGgi porukka moittii teho/paino suhdetta, kumminkin 95% foorumilaisista ajaa perus kansanautoilla, ilman mitään käsitystä mitä voima on (kuulun myös itse tähän kastiin)
Nojoo ei taida VAG ihmisiin toi Motorsportti iskeä niin kovin, kun ei oikeen ollu Volkkarilla juurikaan mitään autourheilu taustaa
Jaa, mutta tulihan Paris-Dakarista ainakin kolmoisvoitto ja taisipa volkkari voittaa myös viime vuonnakin :)
http://www.dakar.com/us/DAKAR/2010/stag ... erall.html
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Hei, hei, eipäs unohdeta 1500 S:sää joka oli myös melko kova peli aikanaan rallipoluilla. Eikä unohdeta, että yksi niistä harvoista autoista jossa oli todella tavaratila edessä ja takana.
Niin ja tuosta Nipponista,(juu käytän japsiautoista sanaa nippon,riisikuppi ym. vaikka tarkoittais Godzillan kivestä.) olihan tuo ittelläkin pikkupoikana melko voimakkaasti kuolauksen kohteena, ei sovi kieltää. Joskus jopa ihan vakavasti harkitsin tuollaista. Ei se vaan jotenkin sitten natsannut itelle ja kaiketi hyvä niin ettei tuollaiseen ollutkaan varaa. Hieno laitehan se on ja aikansa inkenjöörien taidonnäyte.
Niin ja tuosta Nipponista,(juu käytän japsiautoista sanaa nippon,riisikuppi ym. vaikka tarkoittais Godzillan kivestä.) olihan tuo ittelläkin pikkupoikana melko voimakkaasti kuolauksen kohteena, ei sovi kieltää. Joskus jopa ihan vakavasti harkitsin tuollaista. Ei se vaan jotenkin sitten natsannut itelle ja kaiketi hyvä niin ettei tuollaiseen ollutkaan varaa. Hieno laitehan se on ja aikansa inkenjöörien taidonnäyte.
Ei voi tähänkään muuta sanoa, kuin että aika pienisieluista touhua. :)
GT-R on aina upea auto, siitä ei pääse mihinkään. Jos noita saisi (ihan yleisesti) vasuriohjauksella ja olisi vähän kovemmat tulot, niin mulla olisi tuollainen jo. :D En edes halua kuvitella mitä tommoseen maksaa nuo kaiken maailman HIACSin ja ATTESAn osat. :P Niinpä ajelen parturikampaaja-muka-nelivedolla, jossa on halpaa, helppoa ja tuttua tekniikkaa. :D
GT-R on aina upea auto, siitä ei pääse mihinkään. Jos noita saisi (ihan yleisesti) vasuriohjauksella ja olisi vähän kovemmat tulot, niin mulla olisi tuollainen jo. :D En edes halua kuvitella mitä tommoseen maksaa nuo kaiken maailman HIACSin ja ATTESAn osat. :P Niinpä ajelen parturikampaaja-muka-nelivedolla, jossa on halpaa, helppoa ja tuttua tekniikkaa. :D
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
jos laittaisit leveetä vannetta ja tontittaisit tuota datsunia aivan mahottomasti niin sitten se voisi olla soiva peli tälle foorumille...
No siellä on nyt 9,5" leveet joka nurkassa ja maavara etupuskurista mitattuna 6cm. Seuraava suunta on ylöspäin :)
minkälaista muutosta/parantelua on tulos?
To do / ostoslista:
Jakohihnan ja vesipumpun vaihto
Ilmastoinnin huolto
Käyttöremmien vaihto
Vaihdelaatikon/ perien öljyt
Pyörien suuntaus
Tulpat
Tehty/laitettu jo:
Laajakaista/ EGT mittari (VEMS)
Kontin maalaus tai hiilarikontin osto
Avital 2300 varashäly
Jäähdytin nesteiden vaihto
HKS filsut uudet
B/C pilarien uudet muovit
Ratti (mokka), vaihdekepin/kävyn pussit (mokka)
DriftWorks total hicas eliminator
Zuichip ecuun
VAG puolat
Mittarit (ahtopaine,pakopaine,öljyn paine,volttimittari, öljyn lämpö) AutoGauge
Matot eteen
Tuossa nyt suora kopio mun to do listasta. Kaikki tehdyt muutokset ja tulevat muutokset:
http://skyliner.nettisivu.org/gtr-projekti/
En edes halua kuvitella mitä tommoseen maksaa nuo kaiken maailman HIACSin ja ATTESAn osat.
Itse asiassa näitä autoja on jo Suomessakin sen verran että käytettyjäkin osia saa aika helposti. HICAS on kuitenkin lamamalleissakin että niihin on osia sitä kautta. Tuossa omassahan on HICAS poistettu. Lisäksi 200sx osista osa käy tuohon suoraan (takakelkan jotkut osat yms). Ja jos joutuu Japanista tilaamaan niin on 3 päivässä täällä. VWn marmoritiskiltäkin jotkut osat kestää tulla monta viikkoa. Sama Nissanilta jos tilaat eikä ole euroopassa niin monta kuukautta kestää. Kuitenkin esim rhdjapan myy Nissanin alkuperäisiä osia ja se toimitusaika on huomattavasti nopeampi. Toki noi erikoisemmat osat on kyllä kalliita siitä ei käy kieltäminen.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Pari kuvaa viikonlopulta:
välijäähy on melko julman kokoinen. nopealla mittauksella 610x310 ja paksuutta 100mm
välijäähy on melko julman kokoinen. nopealla mittauksella 610x310 ja paksuutta 100mm
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 8.3.2010 9:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä täälä ainakin on nuo skyllit ollu ihan lapsuudesta asti niitä yksiä ihailun kohteita. Itse tuon korinen ei silmää niin sävähdytä, mutta yksi mikä sen ehkä pilasi oli toissa kesä seinäjoella kun niitä tuntui olevan joka kulmalla. Mutta tehot puhuu puolestaan ja silloin ei kopalla niin olekaan enää väliä...:P
Kyllä kuulemma on jo takapenkki kyyti (toki r33) tuntunut aikas mielenkiintoselta, kun mittari nakutti 180 rajottajaa vasten sivuluisussa rampista. :)
Niin onko sellasessa sitten järkeä...?Kerro sinä...:)
Perheautoksi ei välttämättä. :D
Leluna varmasti mahtava!
Niin ja tuosta ohittamisesta. Voi herranjumala sentään! Jätetään sitä turvaväliä ja katotaan se sopiva hetki lähteä! Tollasella myllyllä ei varmasti tarvitse miettiä pääseekö ohi vai ei...:D
Ei kai sieltä rekan perseestä mitään näekään. Hyi olkoon... Ne jos jokku hengellään leikkii! Siinä kun rekka lyö liinat kiinni niin vaikka, sillä onkin massaa pysähtyä, niin ei kyllä ehdi kissaa sanoa kun oot naama kiinni perälevyssä tutkien kuraroiskeita. Etpä taida vahdata kuin vastaan tulevia ja ohituspaikkaa kärkkyen.
Mutta kaikenkaikkiaan hatun nosto autolle! :)
Kyllä kuulemma on jo takapenkki kyyti (toki r33) tuntunut aikas mielenkiintoselta, kun mittari nakutti 180 rajottajaa vasten sivuluisussa rampista. :)
Niin onko sellasessa sitten järkeä...?Kerro sinä...:)
Perheautoksi ei välttämättä. :D
Leluna varmasti mahtava!
Niin ja tuosta ohittamisesta. Voi herranjumala sentään! Jätetään sitä turvaväliä ja katotaan se sopiva hetki lähteä! Tollasella myllyllä ei varmasti tarvitse miettiä pääseekö ohi vai ei...:D
Ei kai sieltä rekan perseestä mitään näekään. Hyi olkoon... Ne jos jokku hengellään leikkii! Siinä kun rekka lyö liinat kiinni niin vaikka, sillä onkin massaa pysähtyä, niin ei kyllä ehdi kissaa sanoa kun oot naama kiinni perälevyssä tutkien kuraroiskeita. Etpä taida vahdata kuin vastaan tulevia ja ohituspaikkaa kärkkyen.
Mutta kaikenkaikkiaan hatun nosto autolle! :)
"Lieneekö vähän väärä foorumi sitten missä hehkuttaa jotain datsunia. Mikä sitten on legenda niin siitä voidaan olla montaa mieltä."
näin piipittää kaveri jonka autot osioon ei mahdu muut ku volkkarit ja se oma volsu on paras,saatanan ruikutiruikuti finninaamat...eikö oo iskällä ollu varaa ostaa sulle datsunia!!!
^ja itsellä piti vaihtaa profiiliin Caddy 1,6TDIC(rat) --> VW.
Ehkä tämä nyt ei ole oikea foorumi yrittää saada oossomeja jollain vääräkätisen 100A:n hormooniversiolla.
Jonkun mielestä toi voi olla hieno mutta itsestänikin varmaan yksi rumimpia autoja mitä maa päällään kantaa. Kuten kaikki muutkin "urheiluautot".
Joku tykkää siitä äitistä ja tässä tapauksessa joku isästäkin.
Ehkä tämä nyt ei ole oikea foorumi yrittää saada oossomeja jollain vääräkätisen 100A:n hormooniversiolla.
Jonkun mielestä toi voi olla hieno mutta itsestänikin varmaan yksi rumimpia autoja mitä maa päällään kantaa. Kuten kaikki muutkin "urheiluautot".
Joku tykkää siitä äitistä ja tässä tapauksessa joku isästäkin.
Itseäni taas tuo r32 kutkuttelee skylinen malleista eniten (Tietenkin hakosukan jälkeen vasta <3 ). Mukavan brutaali verrattuna esim r33:n joka näyttää taas lähinnä kusilaidulla maustetulta primeralta. R34 vain on liian moderni ja kliinisesti suunnitellun näköinen, ja tuo uus GTR taas aivan 350z:n näköinen.
Rallye yms
Aika paljon tuntuu Rallyekin jakavan mielipiteitä, mutta eikös se ole pääasia että itse tykkää. Ja niinkuin joku jo sanoi, niin täällä Seinäjoella tosiaan alkaa nuota Skylinejä löytyä jo joka nurkalta. Mutta eipä GTRriä niin montaa.
Ja eipä tuota voi edes verrata esim. miheinkään Audin S/RS-vehkeisiin jotka on perhesportteja tuon rinnalla. Tuo ei välttämättä ole kaunis. Eikä omaa mahtavia ajo-ominaisuuksia. Mutta 90-luvun alun raa'an katuraaserin paikan lunastaa aivan varmasti. Ja sitä tuolta odotetaan ja haetaankin.
Mulla on kälyynen 90-vuoden kakkis josta maksoin itseni kipeäksi. Mutta pääasia että itse tykkään. Tässä on kaikki mitä tällähetkellä autolta vaadin. (paitsi penkinlämmittimet)
On tuo GTR vaan kova peli siinä mihin se on luotu. Ei turhia kompromisseja. Toimii.
Tohon sun "to do" listaan voisit omasta mielestä lisätä kirkkaat etuvilkut.. Voi olla että oli mainittu jo jossain, mutta en jaksanut lukea ihan koko "romaania" läpi.
Ihan siistit lukemat konehuoneesta niistä plussaa, miinusta tulee korista ja väristä. Minua tuo skyline korimalli ei miellytä. Mutta on tuossakin nyt parempi muotoilu kuin Rallye Golffissa, joka vaikuttaa enimmäkseen siltä kuin olisi perunankuorimaveitsellä muotoiltu !
Ihan siistit lukemat konehuoneesta niistä plussaa, miinusta tulee korista ja väristä. Minua tuo skyline korimalli ei miellytä. Mutta on tuossakin nyt parempi muotoilu kuin Rallye Golffissa, joka vaikuttaa enimmäkseen siltä kuin olisi perunankuorimaveitsellä muotoiltu !
Onhan nämä skyllet aina ihan helvetin hienoja kapineita..siitä ei pääse mihinkään.
Onhan täällä kävijöiden autot topicissa esitelty jotain helvetin opel kadettia,joka on muuten IHAN SAATANAN ruma auto, mutta en ole sinne mennyt sitä kertomaan.
Joten varmaan välillä voisi pitää asiat omana tietonaan?
Joka tapauksessa, upean auton olet hankkinut. Nyt vaan hilaat sen tehon sinne lähelle tonnia :D
Onhan täällä kävijöiden autot topicissa esitelty jotain helvetin opel kadettia,joka on muuten IHAN SAATANAN ruma auto, mutta en ole sinne mennyt sitä kertomaan.
Joten varmaan välillä voisi pitää asiat omana tietonaan?
Joka tapauksessa, upean auton olet hankkinut. Nyt vaan hilaat sen tehon sinne lähelle tonnia :D
Meikäläinen kyllä suosittelee lämpimästi lukaisemaan tuolta ylhäältä tuon info-osion. Siellä on mainittu jotain näistä non-vag kulkineistakin..
Eipä se skailaini meikäläisellekkään stondista aiheuta, mutta ehkäpä sellaisen kuitenkin kelpuuttaisin ennemmin kuin jonkun volkkarin.
jabajeen kuva kirvoitti kyllä mahtavan röhönaurun. Kiitos hyvästä aamunavauksesta! :)
Eipä se skailaini meikäläisellekkään stondista aiheuta, mutta ehkäpä sellaisen kuitenkin kelpuuttaisin ennemmin kuin jonkun volkkarin.
jabajeen kuva kirvoitti kyllä mahtavan röhönaurun. Kiitos hyvästä aamunavauksesta! :)
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Kiitoksia kommenteista! :)
Sebastian voit pitää omana tietonas tuon seksuaalisen suuntautumises (isi hyi).
Taskinen: "hakosuka" myös <3 täältä!
miko j: "kirkkaat etuvilkut" tekee tuosta ihan mondeon näköisen :/ ainakin tässä vaiheessa tulin siihen päätökseen että noin on siistimpi.
RäSänen: "Nyt vaan hilaat sen tehon sinne lähelle tonnia :D" Täytyy jotain jättää ensi talveksikin :)
Sebastian voit pitää omana tietonas tuon seksuaalisen suuntautumises (isi hyi).
Taskinen: "hakosuka" myös <3 täältä!
miko j: "kirkkaat etuvilkut" tekee tuosta ihan mondeon näköisen :/ ainakin tässä vaiheessa tulin siihen päätökseen että noin on siistimpi.
RäSänen: "Nyt vaan hilaat sen tehon sinne lähelle tonnia :D" Täytyy jotain jättää ensi talveksikin :)
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Talvikelikokemusta on 1 viikko ennen kuin laitoin tuon seisontaan ja siltä osin voi sanoa että eipä sillä ainakaan kiinni jää. Toi Attesa on todella erilainen ajaa kuin puhdas takaveto, eikä siinä ole oikeastaan mitään samaa quatroon verraten. Suoraan lähtö on kuin quatrokin, mutta mutkista kaasun kanssa lähtö vie auton ihan tajuttoman pitkään luisuun. Ja suoristuminen vaatii kyllä tilaa ja vauhti nousee.
R32 GT-R:n suunnittelijoilla oli tietääkseni aikanaan missio tehdä mahdollisimman takavetoisen tuntuinen neliveto, ja ainakin omien kokemuksien perusteella voin sanoa että he todella onnistuivat tehtävässään. Autossa esiintyy molempien parhaat puolet muttei esim. nelivetoisen normaalia taipumusta aliohjautumiseen eikä takavedon liiallista yliohjautumista sladissa (ehdolla että pitää pään kylmänä ja kaasun pohjassa).
Tästä videosta näkee ton attesan toiminnan hienosti:
http://www.youtube.com/watch?v=DQLAL0yjo5U
R32 GT-R:n suunnittelijoilla oli tietääkseni aikanaan missio tehdä mahdollisimman takavetoisen tuntuinen neliveto, ja ainakin omien kokemuksien perusteella voin sanoa että he todella onnistuivat tehtävässään. Autossa esiintyy molempien parhaat puolet muttei esim. nelivetoisen normaalia taipumusta aliohjautumiseen eikä takavedon liiallista yliohjautumista sladissa (ehdolla että pitää pään kylmänä ja kaasun pohjassa).
Tästä videosta näkee ton attesan toiminnan hienosti:
http://www.youtube.com/watch?v=DQLAL0yjo5U
..mutta emme ylenkatso muitakaan automerkkejä. Emmepä vissiin, ainakaan tämän perusteella. Toki pieni nenäily kuuluu aiheeseen, eipä kamppeen omistajakaan juuri ylistyssanoja säästellyt :D
Onhan tuo nyt ihan vitun herkku laite, vaikka mullakin on semmoset volkkarilasit nenällä että huh. En noin tarkkaan tiennytkään tuon attesan toiminnasta mutta näin paperillahan se kuulostaa hyvältä. En lähe tässä huutelemaan mitään quattrotorseniylistyksiä tai sepostamaan kuinka TT:n haldexista saa lähes takavetoisen tuntuisen ajaa radalla!11 vaan onnittelen varmasti itseä miellyttävän auton hankinnasta.
Se mitä mä olen rhd-autolla ajanut niin yllättävän äkkiä totuin, vasurilla vaihtaminen takkusi oikeastaan eniten aluksi. ohitustilanteet meni järjenkäytöllä jne. Tietty onhan tuossa ongelmansa, parkkitalot tai mäkkärin drive-in mutta kova jätkähän vetelee moiset peruuttaen.
Joskus pitäis kyllä päästä ajamaan moista kampetta, linkin videosta kyllä hieman näki tuon systeemin toimintaa. s-mutka näytti jännältä, niin se vaan nykäs keulan takasin menosuuntaan :P
Onhan tuo nyt ihan vitun herkku laite, vaikka mullakin on semmoset volkkarilasit nenällä että huh. En noin tarkkaan tiennytkään tuon attesan toiminnasta mutta näin paperillahan se kuulostaa hyvältä. En lähe tässä huutelemaan mitään quattrotorseniylistyksiä tai sepostamaan kuinka TT:n haldexista saa lähes takavetoisen tuntuisen ajaa radalla!11 vaan onnittelen varmasti itseä miellyttävän auton hankinnasta.
Se mitä mä olen rhd-autolla ajanut niin yllättävän äkkiä totuin, vasurilla vaihtaminen takkusi oikeastaan eniten aluksi. ohitustilanteet meni järjenkäytöllä jne. Tietty onhan tuossa ongelmansa, parkkitalot tai mäkkärin drive-in mutta kova jätkähän vetelee moiset peruuttaen.
Joskus pitäis kyllä päästä ajamaan moista kampetta, linkin videosta kyllä hieman näki tuon systeemin toimintaa. s-mutka näytti jännältä, niin se vaan nykäs keulan takasin menosuuntaan :P
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-> dnsf.org, osaa nissanimiehet varmaan arvostaa vähän enemmän tälläsiä..
joo, on kyllä tuttu paikka.
jos tämän ei vagin esittely haittaa modeja niin poistakaa vaan. on kyllä melkoisen merkkiuskollista porukkaa osa täällä. ei itseäni ainakaan haitannut silloin vag autolla kun ajelin ja täällä kirjoittelin. jätin sitten vaan lukematta tai ainakin vastaamatta jos täällä joku esitteli autoa joka ei itseäni kiinnosta. onpa täällä jopa sellaisia jotka varmaan piti tästäkin esittelystä vaikka ei vag olekaan. on tällä ollut aika paljon katselijoita ja on keskusteluakin herättänyt. kaikki ei ole positiivistä, mutta suuri osa kuitenkin. itseäni ei haittaa muiden mielipiteet, oma tämä on ja itselle olen tehnyt. positiiviset kommentit kuitenkin antaa lisää motivaatiota aina, että sen puolesta ei tarvi tätä poistella.
laitoin tämän tänne koska aika paljon täällä vieläkin palloilen ja lueskelen. eikä ole ainakaan mun silmään mitään kieltoa löytynyt.
topicin nimikin on "kävijöiden kalusto" - eri asia jos se olisi vaikka "kävijöiden vag autot"
kiitos ja anteeksi.
No ei helevetissä tätä kannata poistaa tai hylätä. Ite ainakin oon joka postauksen seurannu, vaikken ookkaan kirjotellu mitään. Paljo enemmän iloa tästä autosta ja topikista saa, kun noista rs ocuista ja muista yleismallin autoista.
Hieno peli, jatka omaa linjaas rakentelussa. Racea tosin saa olla enemmän :)
Hieno peli, jatka omaa linjaas rakentelussa. Racea tosin saa olla enemmän :)
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Race on pop kyllä :)
Jos sitä ens kesän aikana sais rahaa kasailtua, niin hiilikuituiset ovet kiinnostais kyllä.. Niin ja nehän vaatii kaaret että menee katsastuksestä läpi.. että saattaapi olla tulossa, mut ei tänä keväänä.
On niin paljon jo juttua etten laiskuuttani jaksa tutkia onko ollut suunnitteilla...
Eli koska on tulossa kaaret? Tuo kaipais ehdottomasti täyden häkin sisälle sekä japani kuppia.
Jos sitä ens kesän aikana sais rahaa kasailtua, niin hiilikuituiset ovet kiinnostais kyllä.. Niin ja nehän vaatii kaaret että menee katsastuksestä läpi.. että saattaapi olla tulossa, mut ei tänä keväänä.
Kyllähän tällaisen lueskelu piristää kiitettävästi kaikkien näiden kakkisten ja uuden karheiden "projektien" joihin on ehkä laitettu isommat vanteet kuin tehtaalta tulessa joukossa. Tämäkin kertomus on kuvitettu mukavasti ja tekstiä on ollut muutakin kuin "alusta sarja... tonttiin.. huulivannetta..."
Itsessäni ainakin herätti suurta mielenkiintoa saada lukea varsinaisista perusajoon liittyvistä kokemuksista, joten pidähän taso yllä ja ruikkuttajat jääkööt rannalle ;)
Itsessäni ainakin herätti suurta mielenkiintoa saada lukea varsinaisista perusajoon liittyvistä kokemuksista, joten pidähän taso yllä ja ruikkuttajat jääkööt rannalle ;)
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Kyllähän se näin on että aina näillä foorumeilla on merkkiuskollisuutta ja muut ei ole mitään.
Täällä on ehkä huomattavankin paljon tätä, mutta itseäni se ei haittaa, itselleni teen ja tyytyväisenä kun itse pysyn niin se mulle riittää :)
Juuri tänään lisäsin tuonne nettisivuille vähän yleistietoa ja voisin sen tähän kopsata. Noi kilpa-asiat on kyllä aika uskomattomia.
R32 GTR Faktoja. Lähde (http://nissanskyline.6te.net/GTR32_spec.htm) itse suomennettu
Nissanin lippulaiva GTR tuli uudestaan vuonna 1989 ja sai nimen Godzilla ylivoimaisuutensa vuoksi. Itse asiassa sen suorituskyky oli niin määräävässä asemassa moottoriurheilussa ympäri maailmaa, että kilpa-sääntöjä ja määräyksiä oli muutettava. Päästäkseen kisoihin takaisin, oli painoa lisättävä ja ATTESA poistettava, edelleen GTR oli enemmän kuin kilpailukykyinen. Australian Touring Championshipissä Nissan Skyline oli niin määrävässä asemassa, että turbo ja nelivetoautot kiellettiin.
Speksejen mukaan Nissan Skyline GTR kuuluu suorituskyvyltään samaan luokkaan Poschejen ja Ferrarien kanssa. Agressiivisempi keula, suurempi takaspoileri, korisarja ja levitetyt lokasuojat ovat ainoat ulkopuoliset erot verrattaen Skyline GTS-T malliin. Sisusta on sama lukuunottamatta muutamaa lisämittaria ja parempia verhoilumateriaaleja.
Nissan Skyline GTR on täynnä teknologia velhojen oivalluksia, kuten erittäin kehittynyt neliveto (ATTESA) ja ohjausjärjestelmä (HICAS), jotka parantavat huomattavasti käsittelyä ja pitoa tiehen. Suuret Brembon jarrut pysäyttävät auton nopeasti ja RB26DETT moottori on ilmiömäinen. Sisältäen kaksi nokka akselia, kaksi keraamista turboa ja ison keulalle sijoitetun välijäähdyttäjän. Tehtaan ilmoittama 280hp on lähinnä vitsi ja todellinen luku on lähempänä 350 hevosvoimaa. Lisää hevosia on vapautettavissa pienillä muutoksilla ja on sanottu että RB26DETT on tarpeeksi vahva kestääkseen yli 600 hevosvoimaa.
Myös Suomessa Markku Kuusijärvi ajoi 90-luvun alussa voitokkaasti rataa Skyllellä kunnes ne kiellettiin täältäkin sääntömuutoksilla.
Mittoja
Pituus 4545mm
Leveys 1755mm
Korkeus 1340mm
Akseliväli 2615mm
Kääntöympyrä 10.6 m
Alusta
Omamassa 1430kg
Korimalli 2 ovinen coupe
Asettelu Etumoottori / neliveto (ATTESSA)
Renkaat F&R 225/50R16 92v
Jarrut Edessä - 324mm tuuletetut, 4-mäntäiset
Takana - 300mm tuuletetut, 2-mäntäiset
Ohjauslaitteet Rack & PINION vauhdin mukaan säätyvä (edessä), HICAS (takana)
Jousitus Independent multilink
Moottori
Tyyppi RB26DETT- Inline 6, Twincam, Twin turbo intercoolered
Tilavuus 2568 cc
Puristussuhde 8.5:1
Teho 206kW @ 6800rpm
Vääntö 353Nm @ 4400rpm
Sylinterin mitat 86mm × 73.7mm
Punaraja 8,000 RPM
Polttoaineensuihkutusjärjestelmä Nissan EGI (ECCS)
Polttoainesäiliö 72 litraa
Vaihteistoa 5 vaihteinen manuaali
Suorituskyky
0-100 km/h 4.7
0-400m a.k.a Varttimaili 12.9
Vertailuna uusi BMW M3 Kiihtyvyys 0 - 100 km/h (s) 4,9
Täällä on ehkä huomattavankin paljon tätä, mutta itseäni se ei haittaa, itselleni teen ja tyytyväisenä kun itse pysyn niin se mulle riittää :)
Juuri tänään lisäsin tuonne nettisivuille vähän yleistietoa ja voisin sen tähän kopsata. Noi kilpa-asiat on kyllä aika uskomattomia.
R32 GTR Faktoja. Lähde (http://nissanskyline.6te.net/GTR32_spec.htm) itse suomennettu
Nissanin lippulaiva GTR tuli uudestaan vuonna 1989 ja sai nimen Godzilla ylivoimaisuutensa vuoksi. Itse asiassa sen suorituskyky oli niin määräävässä asemassa moottoriurheilussa ympäri maailmaa, että kilpa-sääntöjä ja määräyksiä oli muutettava. Päästäkseen kisoihin takaisin, oli painoa lisättävä ja ATTESA poistettava, edelleen GTR oli enemmän kuin kilpailukykyinen. Australian Touring Championshipissä Nissan Skyline oli niin määrävässä asemassa, että turbo ja nelivetoautot kiellettiin.
Speksejen mukaan Nissan Skyline GTR kuuluu suorituskyvyltään samaan luokkaan Poschejen ja Ferrarien kanssa. Agressiivisempi keula, suurempi takaspoileri, korisarja ja levitetyt lokasuojat ovat ainoat ulkopuoliset erot verrattaen Skyline GTS-T malliin. Sisusta on sama lukuunottamatta muutamaa lisämittaria ja parempia verhoilumateriaaleja.
Nissan Skyline GTR on täynnä teknologia velhojen oivalluksia, kuten erittäin kehittynyt neliveto (ATTESA) ja ohjausjärjestelmä (HICAS), jotka parantavat huomattavasti käsittelyä ja pitoa tiehen. Suuret Brembon jarrut pysäyttävät auton nopeasti ja RB26DETT moottori on ilmiömäinen. Sisältäen kaksi nokka akselia, kaksi keraamista turboa ja ison keulalle sijoitetun välijäähdyttäjän. Tehtaan ilmoittama 280hp on lähinnä vitsi ja todellinen luku on lähempänä 350 hevosvoimaa. Lisää hevosia on vapautettavissa pienillä muutoksilla ja on sanottu että RB26DETT on tarpeeksi vahva kestääkseen yli 600 hevosvoimaa.
Myös Suomessa Markku Kuusijärvi ajoi 90-luvun alussa voitokkaasti rataa Skyllellä kunnes ne kiellettiin täältäkin sääntömuutoksilla.
Mittoja
Pituus 4545mm
Leveys 1755mm
Korkeus 1340mm
Akseliväli 2615mm
Kääntöympyrä 10.6 m
Alusta
Omamassa 1430kg
Korimalli 2 ovinen coupe
Asettelu Etumoottori / neliveto (ATTESSA)
Renkaat F&R 225/50R16 92v
Jarrut Edessä - 324mm tuuletetut, 4-mäntäiset
Takana - 300mm tuuletetut, 2-mäntäiset
Ohjauslaitteet Rack & PINION vauhdin mukaan säätyvä (edessä), HICAS (takana)
Jousitus Independent multilink
Moottori
Tyyppi RB26DETT- Inline 6, Twincam, Twin turbo intercoolered
Tilavuus 2568 cc
Puristussuhde 8.5:1
Teho 206kW @ 6800rpm
Vääntö 353Nm @ 4400rpm
Sylinterin mitat 86mm × 73.7mm
Punaraja 8,000 RPM
Polttoaineensuihkutusjärjestelmä Nissan EGI (ECCS)
Polttoainesäiliö 72 litraa
Vaihteistoa 5 vaihteinen manuaali
Suorituskyky
0-100 km/h 4.7
0-400m a.k.a Varttimaili 12.9
Vertailuna uusi BMW M3 Kiihtyvyys 0 - 100 km/h (s) 4,9
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Hieno laite on. Kattelin kanssa ittekkin tuollasta Nissania nettiautosta viime kesänä, mutta totesin että on liian kova vehje mulle. Päädyin siksi laiskempaan japsiin...
Jos parkkipaikalla on S4, RS6, R32 ja Skyline, niin kyllä Skyline ensimmäisenä silmiin pistää. Muut on niin niin harmaata massaa.
Vähän on paljas peppu ilman spoikkaa.
Eli ei muutakun tsemppiä GolfViitonen ja onnittelut kunnon koneen hankinnasta! Kateelliset puhukoon mitä puhuu.
Jos parkkipaikalla on S4, RS6, R32 ja Skyline, niin kyllä Skyline ensimmäisenä silmiin pistää. Muut on niin niin harmaata massaa.
Vähän on paljas peppu ilman spoikkaa.
Eli ei muutakun tsemppiä GolfViitonen ja onnittelut kunnon koneen hankinnasta! Kateelliset puhukoon mitä puhuu.
Asiallinen vehje, ite tosin tykkään enemmän orkkiksen ulkonäöstä, esim tosta: http://farm3.static.flickr.com/2469/387 ... e234_b.jpg
Pystyykös tällä vetämään pitkiä luisuja, joskus Best Motoringissa testailivat nelikkoja skid padilla ja R34 ei suostunut menemään millään sladissa, siirsi vedon heti eteen kun perä irtosi.
Pystyykös tällä vetämään pitkiä luisuja, joskus Best Motoringissa testailivat nelikkoja skid padilla ja R34 ei suostunut menemään millään sladissa, siirsi vedon heti eteen kun perä irtosi.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Kyllä Clarksoni vie kuitenkin ihan kohtis luisussa vakio r34sta:
http://www.youtube.com/watch?v=oAp1CXnAqGs&feature=related
Kirjoitin jo tuonne aikaisemmin "Tämä ei ole mikään luisutteluauto. Sitä varten on vajaavetoiset mallit"
En tiedä miksi tarvisi pystyä meneen pitkää luisua, kun kuitenkin tämä on suunniteltu juurikin sen pitkän luisun estämiseksi tavallaan. Monessa kohdassa huomaa että nämä on tehty tulemaan mutkasta ulos. Tarkoitushan ei ole jäädä sinne luisutteleen..
http://www.youtube.com/watch?v=oAp1CXnAqGs&feature=related
Kirjoitin jo tuonne aikaisemmin "Tämä ei ole mikään luisutteluauto. Sitä varten on vajaavetoiset mallit"
En tiedä miksi tarvisi pystyä meneen pitkää luisua, kun kuitenkin tämä on suunniteltu juurikin sen pitkän luisun estämiseksi tavallaan. Monessa kohdassa huomaa että nämä on tehty tulemaan mutkasta ulos. Tarkoitushan ei ole jäädä sinne luisutteleen..
On täällä toki melko merkkiuskollista (tai oikeastaan konserniuskollista) porukkaa, mutta melkoista leiskutusta ja hehkutusta kyllä tämä topic taasen on. Tuollainen Nissan mullekin jo kelpais, sitä en kyllä kiellä. Mutta ei se nyt niiiiiin jumalainen auto ole että siitä jaksaisin alkaa näin valtavasti hehkuttamaan.
-
- -
- Viestit: 263
- Liittynyt: 19.10.2005 17:10
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Mun mielestä sitä on varaa hehkuttaakin :) Ainakin on siihen laitettu rahaa jo sen verran että kyllä sen pitää itselle oikealta tuntua.
"Kaikki tiet vie getariin…" Tuo tarkoittaa lähinnä sitä, että minkä vaan auton ostin niin teki mieli tehokasta japanin ihmettä ja sekään kuume ei kadonnut ennen tätä autoa.
Elkää nyt stressatko jos vähän oon koittanut tekstiä värittää. Itse ainakin tykkään lukea auton esittelyä, jossa on muutakin kuin speksilista ja ilmeisesti tykkää joku muukin.
Se on parasta että herättää keskustelua ;)
"Kaikki tiet vie getariin…" Tuo tarkoittaa lähinnä sitä, että minkä vaan auton ostin niin teki mieli tehokasta japanin ihmettä ja sekään kuume ei kadonnut ennen tätä autoa.
Elkää nyt stressatko jos vähän oon koittanut tekstiä värittää. Itse ainakin tykkään lukea auton esittelyä, jossa on muutakin kuin speksilista ja ilmeisesti tykkää joku muukin.
Se on parasta että herättää keskustelua ;)
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kannattaa make383 (ja kaikki muutkin lapsenmieliset) kokeilla joskus ajaa pakilla mäkin autokaistaa omallakin autolla, on ihan hauskaa kateltavaa ku myyjät repeää nähdessään perän tulevan eka :D
Autosta annan kyllä thumps up vaikka itseäkin originaali ulkoasu miellyttää enemmän. Jos tosiaan rahaa riittää niin tuommosesta saa varmasti tehokkaan menopelin.
Autosta annan kyllä thumps up vaikka itseäkin originaali ulkoasu miellyttää enemmän. Jos tosiaan rahaa riittää niin tuommosesta saa varmasti tehokkaan menopelin.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa