"Yllättikö" talvi??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Kyllähän se talvi näköjään sitten yllätti. Takatuupparin pistin ojaan perä edellä. Tuota tosin edelsi n. puolen tunnin iloinen kahva edelle eteneminen, joten sikäli ei nyt mikään ihan tosi yllätys ollut.
No, ei vaurioita, ja traktorikuskillekin riitti viiskymppinen, joten ainoat vahingot tais olla henkisiä. :)
No, ei vaurioita, ja traktorikuskillekin riitti viiskymppinen, joten ainoat vahingot tais olla henkisiä. :)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Oli varmaan taas joku "etelän mies" kun tolleen pääs talvi yllättämään vähän pohjoisemmassa;)...Kyllä se nyt vaan on kuulkaas niin ettei sitä voi aina yllätyksen piikkiin pistää jos talvella kolisee...eikä näköjään sen asuinpaikankaan. Vahinkoja sattuu kaikille, oli sitten täältä "pahasta" hesastapäin tai sitten sieltä aitojen ihmisten "maalta":)
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 26.6.2005 22:48
V*ttu mun mielestä talvella kuuluu olla liukas, (no talvikeli). Tuossa kohtaa moottoritiellä mustaa jäätä ja pikkusen uutta lunta päälle. Toki moottoritien tulisi olla satasta ajettavissa, mutta vaikka joka viikko lottoaa, niin ei se voitto itsestään selvyys oo.
Yleensäkin maantiellä näkee harva se päivä ns. normaalitalvikelillä ojaan suistuneita autoja, ja ihan ihmetyttää että eikö kanssa autoilijat osaa tunnistaa keliä. Mutta silti ihmiset vetää niinku viimeistä päivää satakakskymmentä lasissa paskoilla renkailla.
Ja kenenkäään on turha vetää herneitä nokkaan...
Yleensäkin maantiellä näkee harva se päivä ns. normaalitalvikelillä ojaan suistuneita autoja, ja ihan ihmetyttää että eikö kanssa autoilijat osaa tunnistaa keliä. Mutta silti ihmiset vetää niinku viimeistä päivää satakakskymmentä lasissa paskoilla renkailla.
Ja kenenkäään on turha vetää herneitä nokkaan...
Niinpä. Omasta mielstä normaali talvinen ajokeli meinaa ajoalustaa joka on luminen tai jäinen( jos on ajourat, itse ajan pois urista "lumivalleissa" ) , jokainen voi sitten omassa pienessä päässään miettiä onko tälläinen alusta hänen mielestää liukas. Toisaalta täällä etelässä jo kevyt lumisade, pikkupakkanen ja pikkaisen pöllyävä lumi saavat aikaan sen että liikenne alkaa tökkiä....
Suolauksen saisi kyllä lopettaa kokonaan, paljon kivempi ajaa sellaist jäistä motaria jossa auton vähän "leijuu" siinä jään pinnalla, kuin sellaista missä ensin jurruutetaan märkää asfalttia ja sitten kaistojen välissä on 10cm korkea loskavalli...
Suolauksen saisi kyllä lopettaa kokonaan, paljon kivempi ajaa sellaist jäistä motaria jossa auton vähän "leijuu" siinä jään pinnalla, kuin sellaista missä ensin jurruutetaan märkää asfalttia ja sitten kaistojen välissä on 10cm korkea loskavalli...
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 9.1.2004 23:41
Ei talvi yllätä kun varautuu
Viimeksi muokannut SpezialAudi, 15.8.2014 7:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Jaahas.. Ja taas se talvi yllätti:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... deo/158263
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... deo/158263
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
itseasiassa jos totta puhun niin yllätti aika pahasti vaikka rengasalan töintekijä olenki. ja yllätti kaikki muutki työkaverit. ootettiin pari viikkoa myöhempänä vasta alkavan. itse tosin en ole talvikiekkoja saanu alle vaikka viikon verran lumi onki ollu maassa. päätiet on kuitenki sulina ja koti työ väliä tarvii oikeastaan vaan ajaa.
-
- -
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 14.5.2004 1:12
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Eikai se koskaan yllätä?
Ajellaan tilanteen mukaan, joskus voi jopa jättää ajelematta. - En ota ressaa tähän ekaan talvirengas hypetykseen. Vkl katselin parkkihallissa kun ihmiset panikoi ja hädissään ruuvaa nastoja alle. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa, ekan lumipyryn jälkeen tulee hirvee paniikki renkaiden vaihdosta, lumet sulaa, toisen kerran lunta tulee vasta seuraavan vuoden puolella..
Ajellaan tilanteen mukaan, joskus voi jopa jättää ajelematta. - En ota ressaa tähän ekaan talvirengas hypetykseen. Vkl katselin parkkihallissa kun ihmiset panikoi ja hädissään ruuvaa nastoja alle. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa, ekan lumipyryn jälkeen tulee hirvee paniikki renkaiden vaihdosta, lumet sulaa, toisen kerran lunta tulee vasta seuraavan vuoden puolella..
^Onko tuo nyt enää järkevää? Ei ne renkaat kuitenkaan niin kalliita ole, että kannattaa omalla ja muiden turvallisuudella alkaa leikkimään.
Ei kai se sinänsä järkevää ole, mutta kun itse tiedän kuinka paskat ne on niin osaan ajaa kurvit ja kosteikot hiljaa. Kyllä ne kuivalla tietysti pitää. Kunhan nyt odottelen, että tulisi aika ostaa nastat.
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 15.10.2007 18:53
Eikai se koskaan yllätä?
Ajellaan tilanteen mukaan, joskus voi jopa jättää ajelematta. - En ota ressaa tähän ekaan talvirengas hypetykseen. Vkl katselin parkkihallissa kun ihmiset panikoi ja hädissään ruuvaa nastoja alle. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa, ekan lumipyryn jälkeen tulee hirvee paniikki renkaiden vaihdosta, lumet sulaa, toisen kerran lunta tulee vasta seuraavan vuoden puolella..
sama vika Rahikaisella.. pitää ajella vaan maltilla, kun kelit pahenee taas..
Eipä tässä viitsi itsekään ressata. Itseasiassa ei mulla edes ole talvinakkeja olemassakaan vielä tuohon kiesiin. Pitäs kai ne jostain ostaa, vaan se vaatis sen, että pitäs taikoa jostain ne rahatkin niihin. Joten tovi vielä mennään suvikumeilla. Ja toisekseen maantieteellinen sijainti on sitä luokkaa, että ihan hetkeen en niitä vielä edes alle laittaisi. Jos siltä näyttää, että kesärenkailla voi olla liukasta niin sitten jätetään auto parkkiin.
Mulla ei ole vaihtoehtoa, ainoa reitti töihin on oma auto, ja liikkeelle pitää lähteä puoli seiskan aikaan. Eli yöpakkaset on vielä silloin päällä.
Näpsästi vaan on toistaiseksi kaksi autoa kun ei tuo vanha tunnu menevän kaupaksi, niin pyöräytin siihen nastat tänään alle. Voi sitten kelin mukaan valita kulkuneuvon. Veikkaanpa että huomenna on aamusta aika liukasta, kun nuo märät tiet kohta jäätyy.
Näpsästi vaan on toistaiseksi kaksi autoa kun ei tuo vanha tunnu menevän kaupaksi, niin pyöräytin siihen nastat tänään alle. Voi sitten kelin mukaan valita kulkuneuvon. Veikkaanpa että huomenna on aamusta aika liukasta, kun nuo märät tiet kohta jäätyy.
Ei päässy talvi yllättämään, koska tämä oli odotettavissa;
Olympiavolkkarissa ei tullu koko aamuisella työmatkalla lämmintä hyttihin, koska jäähdytinnesteet oli jäässä. Vaasan kylmyydessä oli edellisen omistajan syyläriin asentamat vedet päässy jäätymään. No päivällähän lämpö nousi plussan puolelle, niin nöy proplem!
Jos oikeen fiksu olis vaihtais nesteet viikonloppuna, takaluukussa olisi 5 litraa valmiiksi sekoitettua varastosta löydettyä..
ja nastarenkaathan on ollu alla jo viikon ;)
Olympiavolkkarissa ei tullu koko aamuisella työmatkalla lämmintä hyttihin, koska jäähdytinnesteet oli jäässä. Vaasan kylmyydessä oli edellisen omistajan syyläriin asentamat vedet päässy jäätymään. No päivällähän lämpö nousi plussan puolelle, niin nöy proplem!
Jos oikeen fiksu olis vaihtais nesteet viikonloppuna, takaluukussa olisi 5 litraa valmiiksi sekoitettua varastosta löydettyä..
ja nastarenkaathan on ollu alla jo viikon ;)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Monena aamuna on tosiaan ollut sellainen keli, että ei meinaa jalkamieskään pystyssä pysyä. Eräs metsäkonekuski Enon perukoilta tultuaan kertoili samaa, että on hiekkatiet aika mielenkiintoisessa kunnossa.Tänään olikin sitten oikeasti tarvetta talvirenkaille kun satoi vettä pakkasen jälkeen. Jopa hiekkatiellä oli paikoitellen mukavan sileä jääpinta...
^^ oiskoha se vaikkapa se musta jää minkä takia niitä "jo" vaihellaan, tyhmäähä se tietty on tähän aikaan renkaat vaihtaa vaikkei ole edes lunta vielä maassa, mut vielä tyhmempää kai on vetää ojaan/puskuriin/pylvääseen kesärenkailla ajaen :D Jännä juttu, mutta kummasti se musta jää vaan aika monen saa yllätettyä.. "vitut tuolla liukasta oo" :p
Ite pyöräytin just nastat käyttismondeon alle. Pakko ne on olla kun ajelee aamuvarhasella 50km siivuja ja välillä yölläkin. Ja keskiksuomessa sitä iteki asustellaa ;)
Ite pyöräytin just nastat käyttismondeon alle. Pakko ne on olla kun ajelee aamuvarhasella 50km siivuja ja välillä yölläkin. Ja keskiksuomessa sitä iteki asustellaa ;)
Täällä kaakkoisrannikolla saatiin kait ensimmäinen valkea peite maahan. Taino loskaksi tuon itse nyt luokittelisin, vaikka onkin valkeaa ja sataa lumen elkein.
Ja voidaanko tästä sitten luokitella että "talvi yllätti" kun kesä palloilla just aurasin tieni töistä kotiin. Odotellaan tässä nyt sitä syksyistä poutapäivää, että voidaan vaihtaa tallissa kiiltelevät kitkat alle ja nostaa auto talvikorkeuteen.
Ja voidaanko tästä sitten luokitella että "talvi yllätti" kun kesä palloilla just aurasin tieni töistä kotiin. Odotellaan tässä nyt sitä syksyistä poutapäivää, että voidaan vaihtaa tallissa kiiltelevät kitkat alle ja nostaa auto talvikorkeuteen.
Niinpä juu, mikään muu kuin lumi ei ole liukasta. Edellinen kommenttini:Miten se ny vois yllätää ku ei luntakaan oo vielä tullu.. Eli kesä renkailla ajellaan.. Vaihetaan sit talvi renkaat ku tänne keskiksuomeenki se lumi saadaan..
Tänään olikin sitten oikeasti tarvetta talvirenkaille kun satoi vettä pakkasen jälkeen. Jopa hiekkatiellä oli paikoitellen mukavan sileä jääpinta...
Oli eteläiseltä Pirkanmaalta aamulla klo 8:15 ilman lämpötila +2 astetta. Oli vaan maa yön jäljiltä sen verran viileä, että satanut vesi jäätyi. Toki jos ei ole pakko aamulla tai illalla olla liikenteessä niin silloin voisi vielä urheillakin kesärenkailla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
BORING!!
Tosimies™ ajaa pirkanmaalla sakkorajoilla olevilla kesärenkailla vielä viikon :D
Eri asia kehtaako täällä kertoa jos kolahtaa... Huomaatte sitten jos multa tulee ostoilmoitus pintaosista.
Noh, ajot on kyllä hyvin valittavissa kelin mukaan. Ja jotain 95 % Tampereen paikallisbusseista kulkee talon vierestä :)
Tosimies™ ajaa pirkanmaalla sakkorajoilla olevilla kesärenkailla vielä viikon :D
Eri asia kehtaako täällä kertoa jos kolahtaa... Huomaatte sitten jos multa tulee ostoilmoitus pintaosista.
Noh, ajot on kyllä hyvin valittavissa kelin mukaan. Ja jotain 95 % Tampereen paikallisbusseista kulkee talon vierestä :)
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Vettä sataa ja nastat ropisee !
Muistutellaanpas kanssaautoilijoita taas sen verran, että talvirenkaiden käyttöön siirrytään ensiviikolla maanantain ja tiistain välisenä yönä. Eli jos et ole hyvissä ajoin liikkeellä tai vaihda itse viikonloppuna talvirenkaita saattaa maanantaina olla kovat jonot rengasliikkeissä. On myös hyvä siirtää kesän palvellut prätkä talviteloille tai tilailla sille kuljetus talvisäilöön, ennen lumien tuloa, ettei käy näin.
Jep, tuossa pari viikkoa sitten ruuvailin talvinakit alle kun pikkasen lunta täällä etelässäkin ripotteli. Sen koommin ei lumesta ole ollut tietoakaan, vettä vaan sataa jatkuvasti. Alkanut vituttamaan sen verran, että taidan kohta raapaista auton takas kesä korkeuteen ja suvikumit alle. Sakottakoot prkl jos haluavat.
Lemminkäisen pojat hurraa ja ilma on sakeanaan pölyä sitten joskus kun kelit kuivuu...
Itse tein ekoteon ja kulutan kitka kumeja. Fakta on se että oli täällä kaakossa ainakin 1-2 viikkoa ihan täys talvi, henki(oma tai jokun muun) ois lähteny jos sinne ois menny kesäkumeilla pelleilemään.
Huomaa että tiestökään ei tästä kelistä nauti, eroosio on aika tehokasta. Semmoisia pään kokosia reikiä alkaa olla asfaltissa vanhoilla jo ennenstään huonokuntoisilla risteysalueilla ja ne hiekkatiet, huhu...
Tämän hetkinen ennuste lupaa muuten loppuviikoon kylmenevää, etelärannikkoa myöten pitäs käydä pakkasella.
Itse tein ekoteon ja kulutan kitka kumeja. Fakta on se että oli täällä kaakossa ainakin 1-2 viikkoa ihan täys talvi, henki(oma tai jokun muun) ois lähteny jos sinne ois menny kesäkumeilla pelleilemään.
Huomaa että tiestökään ei tästä kelistä nauti, eroosio on aika tehokasta. Semmoisia pään kokosia reikiä alkaa olla asfaltissa vanhoilla jo ennenstään huonokuntoisilla risteysalueilla ja ne hiekkatiet, huhu...
Tämän hetkinen ennuste lupaa muuten loppuviikoon kylmenevää, etelärannikkoa myöten pitäs käydä pakkasella.
Rupee kyllä kyrsimään nämä helvetin vesikelit. Josko sitä pääsis jo perjantaina pesemään autonkin 2vko:oon täällä Helsingissä. Viimeksi oli kuivaa öööö... osikohan joku 2-3vko:a sitten?
http://www.foreca.com/Finland/Helsinki?tenday
http://www.foreca.com/Finland/Helsinki?tenday
Tätä se amerikkalaisten TV-sarjojen seuraaminen teettää.
Aina on vika jossain muussa kuin minussa. Miten voi olla suomalainen, ajokortti-iän saavuttanut, henkilö niin avuton, että luulee tiehallinnon pystyvän tarjoamaan kesäisen liikennöintiolosuhteen 24/7 ja vuoden ympäri, vai miksi tämä:
http://yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/ ... origin=rss
Aina on vika jossain muussa kuin minussa. Miten voi olla suomalainen, ajokortti-iän saavuttanut, henkilö niin avuton, että luulee tiehallinnon pystyvän tarjoamaan kesäisen liikennöintiolosuhteen 24/7 ja vuoden ympäri, vai miksi tämä:
http://yle.fi/alueet/helsinki/helsinki/ ... origin=rss
Kyllähän se yleensä tajutaan että keli on huono. Siihen ei vaan reagoida. Ajetaan kuin kesällä 2m turvaväleillä sitä suurinta sallittua vaikka näkyvyys olisi lähellä nollaa. Luotetaan nyky autoihin ja renkaisiin liikaa tai sitten ollaan vaan saatanan tyhmiä.
Eilen muuten oli oikeasti ensimmäinen keli pitkään aikaan kun takasumuvalo oli hyödyllinen kapistus. Sen verran kovasti lykkäsi lunta, että kovasta auraamisesta huolimatta sitä oli tiellä kun tiellä aina monen sentin kerros. Pölly oli jotain sanoin kuvaamatonta. Ei tehnyt välillä mieli ajaa edes sitä 80km/h
Talvi yllätti venton ja lämmpärin kenno poksahti. Näin kuski ei enää pääse yllättymään.
Eilen muuten oli oikeasti ensimmäinen keli pitkään aikaan kun takasumuvalo oli hyödyllinen kapistus. Sen verran kovasti lykkäsi lunta, että kovasta auraamisesta huolimatta sitä oli tiellä kun tiellä aina monen sentin kerros. Pölly oli jotain sanoin kuvaamatonta. Ei tehnyt välillä mieli ajaa edes sitä 80km/h
Talvi yllätti venton ja lämmpärin kenno poksahti. Näin kuski ei enää pääse yllättymään.
Täälläkin on koitettu mennä vectralla mahdollisimman hyvin omegan malliin. Ihme ku ei jääny ykskään tolppa mukaan. Jos se huomenna natsais.
Eikä oo talvi päässy yllättää. Nastarenkaat ollu siitä asti alla ko auton ostin ja ovetki on pysyny auki. Akku vain piti ostaa tilalle kun entinen tyhjäsi. ;)
Eikä oo volkkaria yhtää ikävä. :D
Eikä oo talvi päässy yllättää. Nastarenkaat ollu siitä asti alla ko auton ostin ja ovetki on pysyny auki. Akku vain piti ostaa tilalle kun entinen tyhjäsi. ;)
Eikä oo volkkaria yhtää ikävä. :D
Lunta meni jarruihin ja vanteisiin ja nyt auto täristää. Tietysti sen lumen saa vanteista helpostiki pois, mutta uskaltaako jarruja puhaltaa kuumailmapuhaltimella? Kun nyt lähtee autolla liikkeelle niin jarrut on jämähtäny päälle, tosin pamahduksen saattelemana jarrut aukeavat. Mutta jos pakkaset kiristyyy niin ei välttämättä aukee. Pahentaako toi lämmitys sitä vai ei?
Lunta meni jarruihin ja vanteisiin ja nyt auto täristää. Tietysti sen lumen saa vanteista helpostiki pois, mutta uskaltaako jarruja puhaltaa kuumailmapuhaltimella? Kun nyt lähtee autolla liikkeelle niin jarrut on jämähtäny päälle, tosin pamahduksen saattelemana jarrut aukeavat. Mutta jos pakkaset kiristyyy niin ei välttämättä aukee. Pahentaako toi lämmitys sitä vai ei?
Lämpiäähän ne jarrut muutenkin, pahempi juttu on ennemmin se että teet tappijarrutuksen jostakin hirmuisesta nopeudesta ja heität sen jälkeen jarrulevyihin vettä...
Sen verran niitä täytys saada lämmitetyksi että lumi/jää sulaa ja kuivuu. Tosin taitaa olla aika hyödytöntä hommaa kun tota lunta on maassa, seuraavana päivänä sama homma edessä.
"Avonaiset" aluvanteet pitäs kai vähentää lumen kerääntymistä, esim. 5-puolaiset tms.
Näin joskus eräs taksikuski jutteli asian tiimoilta.
Viet sen auton lämpimään tilaan, annat olla yön yli siellä, että sulaa ja kuivaa, niin ei pitäis ihan heti uusia. Ellet sitten vedä käsijarrulla johonkin lumihankeen kylki edellä, että vanteet ovat taas täynnä lunta...
ps. Aika törkeen jäässä ne jarrut saa olla, ettei ne aukea liikkeelle lähdettäessä. Käsijarrun käyttöä kannattaa välttää, jos se yhtään oireilee jumimisen suuntaan.
ps. Aika törkeen jäässä ne jarrut saa olla, ettei ne aukea liikkeelle lähdettäessä. Käsijarrun käyttöä kannattaa välttää, jos se yhtään oireilee jumimisen suuntaan.
Jak3 kirjoitti:Noin ;)
Kolme kakkistakin on ollut, ja kaikissa oli ovet jäässä useita kertoja talvessa :D Borassa toimivat parhaiten kun oli kauko-keskuslukko, niin ne sentään aukesivat lukosta, kyllä siinäkin ovet jäätyi tiivisteeseen mutta ne sai sentään revittyä auki aina, toisinkuin kakkiksissa ja kolmoskoppasessa...
Ai että oli mukava ajokeli tänään ja eilen. Tie oli valkea ja kuiva, nastamelukin vaimenee kuulumattomiin kun tien pinta ei ole aivan paljas. Silti uutisissa varoitetaan huonosta ajokelistä. Jos taas tiellä on monta senttiä loskaa ajourien vieressä ja auton ikkunat suolamoskasta ummessa, on "normaali talvikeli". Ihme käsitys talvesta noilla sääihmisillä.
Talvi yllätti, mutta tämä yllätys oli positiivinen ;)
Talvi yllätti, mutta tämä yllätys oli positiivinen ;)
Eipä ole talvi yllättänyt sen jälkeen kun vaihtoi Volkkarit Mersuihin, nyt pääsee aamulla sisälle autoon ilman järjetöntä taistelua ja ovet pysyvät kiinnikkin, ei tarvii enää pitää mustekaloja mukana :D
Pitäisiköhän harraste-autoksi katella joku VW ettei elämä käy tylsäksi :)
Pitäisiköhän kaverille vihjaista, että sen märssylle tarvitsisi ehkä jotain tehdä, kun ei ovet aukea eikä webasto pelaa talvella kunnolla. Ja mikähän ihme siinä vehkeessä on, kun nilkkaa suoristaa niin ei meinaa tapahtua mitään..?!
Haluaisikohan Joonas MERSU-miehenä vastata tähän jotain?
Eipä ne nuo mersut urheiluautoja ole. Vaikkakin talvella mukavia, ei omassanikaan jäätyny lukot, ja kylmäkäynnistys oli -30 pakkasilla todellakin vaivatonta. Ikävä on tullut mokomaa ruosteläjää näiden volkkarien kanssa. :D Ainoat autot mitkä ei ole tielle jättäneet vielä, on tuo 106 dieseli ranskis, sekä tuo edesmennyt mersu. Pösö on jo pitkälle päälle 400tkm ajettu, itellä ollu yli 100tkm, mersu oli yli 600tkm ajeltu. Volkkarit ollu kaikki alle 350tkm ajeltuja. :)
Mukava auto tuo passatti Eberillä, kun sisällä on lämmintä ja lukot aukeavat kuin kesä helteillä. Ei paljon ruoste kevennä helmoissa eikä pohjassa, kuten vanhoissa märssyissä ja teikäläisen romuissa. Kiva on ajella, kun on rahaa eikä tarvi korjaille volkkareita. Lämmintä piisaa ja auto starttaa myös - 30 asteen pakkasillla ;)
Kumma juttu, kun Joonaksen mersussa ei ovet aukea eikä webasto toimi talvellla. Lisäksi ihmettelen, kun minun autossa on mutka putkessa, mutta silti kulkee paremmin kuin MÄRSSY. Eikös johtotähden pitäis aina olla keulilla, kun molemmat kuitenkin neljällä mukilla ovat varustettuna? Ei ole paljon tarvinnut ruosteiden kanssa pelata eikä muidenkaan vikojen, kun 4 kertaa on jo peräkkäin mennyt leimasta läpi ilman huomautuksia. Kiitos tupla Veen ;) Köyhät ajaa volkkarilla!
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Heh, oli mukavasti auto hautautunut kadun varteen. 17.12 sillä viimeksi olen ajanut kun sen jälkeen mursin tuon jalkani ja tässä meni leikkauksen jälkeen pari viikkoa porukoiden luona makoillessa. Nyt kun tulin takas himaan niin isä ukon kanssa kaivettiin tunnin verran sitä tuosta kadun varresta ylös. (tai siis se kaivo ja minä annoin keppien kanssa ohjeita vierestä...) On tuota lunta tullut aika mukavasti sinä aikana kun olin pois. Vittumaista kun aurakuski oli työntänyt 70cm penkan kylkeä vasten...ja se on tietysti jäätynyt melko kovaksi... ja taakse myös työnnetty oikein mukava penkka. Onneksi edessä ei niin isoa penkkaa ollut. Ei paljoa autosta näkynyt ennen, kun alettiin sitä sieltä kaivamaan.
Tuo on hanurista. Itse olen tässä nyt muutaman kerran joutunut runttaamaan auton kadunvarsi parkkiin yli 20cm lumi/jäävallin. Maavara on hyvä jos puolet tuosta. Nätistihän se siitä lämpimänä ja vauhdilla sujahtaa yli. Mutta sitten kun aamulla kylmänä saa sitä sieltä ylämäkeen lähteä koittamaan ylös niin jumalauta. Kenttälapiosta on ollut iloa. Nastat ois tossa myös plussaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
OT: Se on ikävää mutta totta, että etenkin auralla lunta tuupatessa se purkaa väkisinkin sinne sivuun, jos ei käytössä ole esim siipiauraa. Tuskin sitä kovin moni tahallaan juuri siihen auton kohdalle tuuppaa, se nyt vaan ei kertakaikkiaan siitä auran edestä auton ylikään hyppää. Pikkulapio on kyllä hyvä varuste tähän vaivaan. Toki täällä maalla ei niin sitä onkelmaa ole kun ei kadunvarsiparkkejakaan niin paljoa ole...
Juu tottakai se aura sen lumen sivuun työntää, en mä siitä ole valittanutkaan. Ja oma moka tuo tavallaan on kun sen jouduin siihen jättämään, vaan ei ollut paljon vaihtoehtoja.
Mutta jos jostain voi vähän valittaa, niin ehkä kuitenkaan sitä penkkaa ei tarvitse työntää sitä auton kylkeä vasten. Nyt oli valehtelematta sivulasien alareunaan korkeudelta työnnetty ihan roskisti auton kylkeä vasten se penkka ohi auratessa...
No, pikkulapio oli melko hyödytön tuossa tapauksessa. Ihan oikealla rautasella pistolapiolla tuota joutui kaivamaan. Sen verta kovaa se penkka oli. Auton päältä sillä pikkulapiolla pysty lunta ottamaan. Tiesin että sen joutuu sieltä kaivamaan, joten osattiin varautua kaluston suhteen :D
Mutta jos jostain voi vähän valittaa, niin ehkä kuitenkaan sitä penkkaa ei tarvitse työntää sitä auton kylkeä vasten. Nyt oli valehtelematta sivulasien alareunaan korkeudelta työnnetty ihan roskisti auton kylkeä vasten se penkka ohi auratessa...
Pikkulapio on kyllä hyvä varuste tähän vaivaan.
No, pikkulapio oli melko hyödytön tuossa tapauksessa. Ihan oikealla rautasella pistolapiolla tuota joutui kaivamaan. Sen verta kovaa se penkka oli. Auton päältä sillä pikkulapiolla pysty lunta ottamaan. Tiesin että sen joutuu sieltä kaivamaan, joten osattiin varautua kaluston suhteen :D
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 24.10.2009 5:01
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa