VW Ferrari
Valvoja: ffp jäsenet
Kojelauta edennyt taas hieman (kuvia tulossa) mutta nyt suunnitteilla on jarrujen muutos rummuista levyiksi ja samalla 4X130 jaon muuttaminen yleisemmäksi. eli onko järkevää ensin vaihtaa tuollaset jarrujen muunnossarjat mitä saa esim hotcarsilta ja sitten hommata jostain jakoa muuttavat spacerit. (levitys ei ainakaan tuossa haittaa yhtään [katsastusmiestä voi haitata])
lisäksi hotcarsilta on ollut tulossa se pakoputki jo kohta vuodenpäivät ja sinne päin soittelut eivät ole nopeuttaneet toimitusta, joten suunnitteilla olis myös toisen pakoputken hankinta.
hyviä ehdotuksia kuunnellaan :)
lisäksi hotcarsilta on ollut tulossa se pakoputki jo kohta vuodenpäivät ja sinne päin soittelut eivät ole nopeuttaneet toimitusta, joten suunnitteilla olis myös toisen pakoputken hankinta.
hyviä ehdotuksia kuunnellaan :)
Noniin... tässä nyt niitä lupaamiani kuvia kehillään olevasta kojelaudasta... keskelle olisi suunnitteilla tuulilasin reunasta vaihdekepille asti ulottuva pleksi joka näyttäis mustalta mutta alta paljastuis peruutuskameran ja parkkitutkan näytöt kun laittaa niihin virrat... myös soitinkin tulis niin ettei erottuis kojelaudasta ilman että on päällä.. muutenkin tarkotuksena on hakea melko yksinkertaista linjaa että puhaltimien räppänätkin tulevat vai kojelaudan alle ja tuulilasille.. lisäksi mittaristojen päälle tulee sellanen "aurinkolippa" niinku melkein joka autossa on..
Kojelauta 1
Kojelauta 2
kuskinpuolen kulma on nyt myös typistetty samalla lailla kuin vänkärin puoli
onkohan muuten kellään kokemuksia valkoisesta kojelaudan päällyksestä.. heijastaako tuulilasiin ikävän valkoisena ja häiritsee ajamista..
Kojelauta 1
Kojelauta 2
kuskinpuolen kulma on nyt myös typistetty samalla lailla kuin vänkärin puoli
onkohan muuten kellään kokemuksia valkoisesta kojelaudan päällyksestä.. heijastaako tuulilasiin ikävän valkoisena ja häiritsee ajamista..
Nyt sai kojelauta lisää ilmettä kun tein mittariston päälle tuollaisen aurinkolipan.
Uusien vanteiden hankinta on melko ajankohtainen ja siksipä jaon muuttaminen oli melko oleellinen osa ennen uusien vanteiden alle laittoa. Kustannus syistä en tilannut (vielä) jarrulevysarjoja vaan koitan ensin miten 4x rumpujarrut toimivat lasikuitukorin hidastamisessa :) eli ensin kaikki rummut irti autosta...
... lasikuitupuhallukseen... väriksi matta musta..... ja työpaikalla teetetyn sabluunan avulla reikien poraus vanhoihin rumpuihin onnistui helposti ja tarkasti pylväsporakoneessa.
jotain tämän tyylistä vannetta olisin ajatellut... kriteereinä on että viis puolanen huulivanne ja puolat ulospäin kapenevat (tähden malliset)
Uusien vanteiden hankinta on melko ajankohtainen ja siksipä jaon muuttaminen oli melko oleellinen osa ennen uusien vanteiden alle laittoa. Kustannus syistä en tilannut (vielä) jarrulevysarjoja vaan koitan ensin miten 4x rumpujarrut toimivat lasikuitukorin hidastamisessa :) eli ensin kaikki rummut irti autosta...
... lasikuitupuhallukseen... väriksi matta musta..... ja työpaikalla teetetyn sabluunan avulla reikien poraus vanhoihin rumpuihin onnistui helposti ja tarkasti pylväsporakoneessa.
jotain tämän tyylistä vannetta olisin ajatellut... kriteereinä on että viis puolanen huulivanne ja puolat ulospäin kapenevat (tähden malliset)
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Juu eli tosiaan sisustaan nyt on tulossa vielä uudet oviverhoilut (ku vaan saan eka ns. piirrettyä puhtaaksi) ja todennäkoisesti pysyn suunnitelmassa että päällyosa kojelautaa mustaa mokkanahkaa ja alaosa valkoista... oviverhoiluissa sama homma... mustalla vois tulla sitte se keskikonsoli vaihdekepin alue ja käsinoja sun muut mitä siinä keskellä nyt on... penkit muokkaantuu vähän nykyaikaisemmaksi ja niin että autoon meno helpottuu ja ehkä väriksi valkoinen...
rumpujarruthan ei oikein vakuuttavalta näytä mutta tuollainen noin tuhannen euron investointi muutostöihin näkyy kyllä tämänhetkisessä auton arvossa liian radikaalisti... ja tää nyt on ehkä vain tämmönen kokeiluluontonen juttu löytää äkkiä jotain vannetta alle ennen ku into häviää :D
vanteiden koko tulis olemaan 17" joka muuten renkaan kanssa on yli puolet koko auton korkeudesta... joten vaikka nykypäivänä 17" tuntuu ihan käsittämättömän pieneltä tuning-autoon niin tässä se kyllä näyttää ISOLTA.. ja ET vanteille pitää näköjään olla melkein miinusmerkkine jos vanteen kiinnityskohdasta kaaren linjaan on n. 12cm :D
rumpujarruthan ei oikein vakuuttavalta näytä mutta tuollainen noin tuhannen euron investointi muutostöihin näkyy kyllä tämänhetkisessä auton arvossa liian radikaalisti... ja tää nyt on ehkä vain tämmönen kokeiluluontonen juttu löytää äkkiä jotain vannetta alle ennen ku into häviää :D
vanteiden koko tulis olemaan 17" joka muuten renkaan kanssa on yli puolet koko auton korkeudesta... joten vaikka nykypäivänä 17" tuntuu ihan käsittämättömän pieneltä tuning-autoon niin tässä se kyllä näyttää ISOLTA.. ja ET vanteille pitää näköjään olla melkein miinusmerkkine jos vanteen kiinnityskohdasta kaaren linjaan on n. 12cm :D
Ja kävimpäs sitten räppäämässä kuvan autosta kun ruuvailin kaverin 15" vanteet alle kokeillakseni uuden 4x100 jaon täsmäävän... huomatkaa kuvassa olevat rumpujarrut joka kulmassa ;) ai niin ja suunnitelmissa on myös että hommaisin madaltavat olka-akselit eteen (-65mm) ja perä tippuis kans sopivalle tasolle.. (tällähetkellä mahtuu auton alta melkein ryömimään)
Tän projektin etenemistä oonkin odotellut. Itellä on myös tekeillä vastaavanlainen, ehkä jotain projektithreadia vois siitä lähiaikoina kyhäillä.
Löysin muuten tällasen listan joskus noista autoon käyvistä osista, jos joskus tulee tarpeelliseksi:
windscreen - ford 12m P6
rear window - opel rekord coupe c (tai taunus coupe?)
headlights - Ford 15M P6
taillights - VW 1600 Karmann Ghia
direction indicator light - Audi 100 S
windscreen wiper - vW 1500/1600
rear bumper - mercedes 250
door handle? - VW-Transporter
mountings board - cushion opel kadett B
sunshade/shield - opel kadett B
glovebox - opel kadett B
Löysin muuten tällasen listan joskus noista autoon käyvistä osista, jos joskus tulee tarpeelliseksi:
windscreen - ford 12m P6
rear window - opel rekord coupe c (tai taunus coupe?)
headlights - Ford 15M P6
taillights - VW 1600 Karmann Ghia
direction indicator light - Audi 100 S
windscreen wiper - vW 1500/1600
rear bumper - mercedes 250
door handle? - VW-Transporter
mountings board - cushion opel kadett B
sunshade/shield - opel kadett B
glovebox - opel kadett B
Teitkö kierteen rumpuun, vai laitoitko läpilyötävät pinnapultit? Jos jengasit, ois kandennu tehdä se tohon samaan jakoon missä vakiokin on. Seinämä ei tu liian ohueks reikien välillä, ja kestää huomattavasti paremmin kuin väliin porattuna... Meinaan on noita murtuneita rumpuja tullut muutamia vastaan, ja ovat olleet ihan siviiliautoina. Originaalit kestää paremmin, kuin tarvikerummut/levyt, mutta ei nekään mahdottomia sentään.
Juu tosiaan tein jengat rumpuihin... mä suunnitelinki aluksi tekeväni reijät samoille kohdille kun vakiot, mutta sitte mittailin ja laskin niin reikien väliin olis nääny 2mm rautaa, ja sitte ku siihen tuli joku työkaveri vielä olan taakse viisastelemaan, niin tuloksena oli että tein reijät 30astetta eri kohtaan kuin vakiot... huomasin toki että siinä kohdalla ei ole vahvennusta, mutta halkaisijan ollessa 30mm pienempi ehtii se rummun vahvuus kasvaa melkein samalle tasolle rummun keskustaa lähestyttäessä..
tää saattaa olla kuitenkin ihan vain väliaikainen ratkaisu saada autoon ulkonäköä (hävettää pitää koko katiskaa pihalla)
tää saattaa olla kuitenkin ihan vain väliaikainen ratkaisu saada autoon ulkonäköä (hävettää pitää koko katiskaa pihalla)
Viimeksi muokannut MadMike, 31.7.2008 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuossa kokeilin ensimmäistä versiota mittarinvaloista:
vois vaikka seuraavaks kokeilla sellasta että laittais ledejä valaisemaan kokonaan ja pelkästään tuon sektorin missä on numeroita... tai sitten vaan ledit kauemmas kehältä että valaisevat vähän tasaisemmin.. on nuo nyt ainaki erikoiset jos ei muuta...
vois vaikka seuraavaks kokeilla sellasta että laittais ledejä valaisemaan kokonaan ja pelkästään tuon sektorin missä on numeroita... tai sitten vaan ledit kauemmas kehältä että valaisevat vähän tasaisemmin.. on nuo nyt ainaki erikoiset jos ei muuta...
Noniin... nyt vanteita etsiessä törmäsin hieman typerähköön ongelmaan :D ..4x100 jaolla ei löydy tarpeeksi pienellä ET:llä vanteita (ET pitäis olla jotain nollan luokkaa)
Joten spacerit on pakoilliset... kuitenkaan kaikki spacerit eivät ole lailliset, mutta ilmeisesti pultattavat spacerit ovat..(asiantuntijat voi korjata jos olen väärässä) ja jos sellaset joutuu teettämään niin sehän on sama sitte tehdä ne tuolle alkuperäiselle jaolle ja tehdä spacereihin jengat 4x100 jaolle... vai löytyykö näitä valmiina jostain?
Joten spacerit on pakoilliset... kuitenkaan kaikki spacerit eivät ole lailliset, mutta ilmeisesti pultattavat spacerit ovat..(asiantuntijat voi korjata jos olen väärässä) ja jos sellaset joutuu teettämään niin sehän on sama sitte tehdä ne tuolle alkuperäiselle jaolle ja tehdä spacereihin jengat 4x100 jaolle... vai löytyykö näitä valmiina jostain?
Niin no itsehän olen tässä vielä kolme viikkoa töissä paikassa jossa voisin teettää noi spacerit, mutta miten on sen laillisuuden kanssa.. Kmdack:ilta ainakin sanoivat että suomenpuolella on sellaset spacerit lailliset jotka pultataan kiinni ja ovat myös keskittävät, että ei muuta ku koneistamoon piirustusten kans.
Nytpä pääsin päivittelemään tännekkin tekemisiäni. Elikkäs Hotcarsin vuoden kestänyt tilaus monza putkesta ei tuottanu tulosta useista hätistys-soitoista huolimatta, joten otin yhteyttä englantilaiseen vastaavan tyyliseen kauppaan ja sain saman putken yli puolet halvemmalla ja VIIKON päästä oli vehje postissa :)
tosin pakoputkihan on luonnollisesti normaalikoriseen kuplaan jossa "perää" moottorin jälkeen on ehkä 20cm enemmän joten tätä joutuu hieman muokkailemaan, ja samalla pistän putkenpäät paljon kauemmas toisistaan.
myös kojelauta on saanut hieman muotoja lisää, ja mustaa mokkanahkaa on hommattuna jos joku sateinen päivä sais ompelukoneen käyntiin :) suunnitelmissa oli tehdä päällyosa mustaksi ja johonki kohti raja mistä alapuoli esimerkiksi valkoinen tai punainen.
tosin pakoputkihan on luonnollisesti normaalikoriseen kuplaan jossa "perää" moottorin jälkeen on ehkä 20cm enemmän joten tätä joutuu hieman muokkailemaan, ja samalla pistän putkenpäät paljon kauemmas toisistaan.
myös kojelauta on saanut hieman muotoja lisää, ja mustaa mokkanahkaa on hommattuna jos joku sateinen päivä sais ompelukoneen käyntiin :) suunnitelmissa oli tehdä päällyosa mustaksi ja johonki kohti raja mistä alapuoli esimerkiksi valkoinen tai punainen.
Vanteiden etsintä jatkuu kiivaana.. ongelmana on siis löytää 4x100 vanteet jotka tulevat n.10cm ulos kiinnitystasosta (eli joko hyvin pienellä ET:llä tai sitte yksinkertaisesti niin leveät). Ja spacerit ei innosta sitten alkuunkaan jos aletaan puhumaan jo yli 30mm levittävistä ja vielä kun tarkoitus olisi saada katsastettua "täysin" ilman ongelmia :)
Näin esimerkkinä Borbet T vanteita saa 16" x 9", 4x100 ja 15 ET:llä
Myös etuvalot ovat etsinnässä, melko ihanteellinen sarja vois olla kun purkais jotku sellaset ford focuksen tuningvalot
Edelleenkin ajatuksena on rakentaa autosta mahdollisimman pitkälle omaa "designiä" että en halua tehdä sellaista "tilkkutäkkiä" urheiluautojen osista..
sellainen vilkkuviiksi on myös etsinnässä missä on: vilkut, lähi ja kaukovalojen vaihto, ja vielä lasinpyyhkijät.. löytyyköhän muuta kuin mersuista? jos ei niin sitte pitää vain metsästää siisti valkoinen valintakytkin kojelautaan lasinpyyhkijöille, kun toiselle puolelle ei viikseä tule, tilanahtauden ja ulkonäön takia.
Näin esimerkkinä Borbet T vanteita saa 16" x 9", 4x100 ja 15 ET:llä
Myös etuvalot ovat etsinnässä, melko ihanteellinen sarja vois olla kun purkais jotku sellaset ford focuksen tuningvalot
Edelleenkin ajatuksena on rakentaa autosta mahdollisimman pitkälle omaa "designiä" että en halua tehdä sellaista "tilkkutäkkiä" urheiluautojen osista..
sellainen vilkkuviiksi on myös etsinnässä missä on: vilkut, lähi ja kaukovalojen vaihto, ja vielä lasinpyyhkijät.. löytyyköhän muuta kuin mersuista? jos ei niin sitte pitää vain metsästää siisti valkoinen valintakytkin kojelautaan lasinpyyhkijöille, kun toiselle puolelle ei viikseä tule, tilanahtauden ja ulkonäön takia.
sellainen vilkkuviiksi on myös etsinnässä missä on: vilkut, lähi ja kaukovalojen vaihto, ja vielä lasinpyyhkijät.. löytyyköhän muuta kuin mersuista? jos ei niin sitte pitää vain metsästää siisti valkoinen valintakytkin kojelautaan lasinpyyhkijöille, kun toiselle puolelle ei viikseä tule, tilanahtauden ja ulkonäön takia.
Onko poissuljettu kaksi viikseä samalla puolella? Esim. ainakin Audissa löytyy tuplaviiksi, jossa alunperin toiminnot: vilkut ja kauko/lähivalo-vaihdin sekä pikkuviiksessä valokytkin (2-asentoinen), jos siihen pikkuviikseen kytkisi ne pyyhkijät?
Tai japsikikkareissahan on monesti noin miljoona toimintoa joka viiksessä, siis itse viiksen liikkeillä ja erilaisilla kytkimillä ja vipstaakeilla; mitä jos sellaisesta tekisi vähän "kytkentöjä"? Merkinnät ei tietenkään sovellu suoraan, mutta ideana... Entäs käykö tuollainen "moderni" (-80, -90, 2000-lukujen) tuote edes tyyliin?
Projekti vaikuttaa hyvältä ja mielenkiintoiselta! Se on aina positiivista kun tehdään itse omia ratkaisuja ja saadaan lopputulos vielä toteutettua niin, että muillekin kelpaa (ja myös itselle vielä vuosien jälkeen). Tällainen projekti kyllä antaa kivasti vapausasteita rakenteluun ja "muotoiluun", ja erilaisiin yksityiskohtiin, mutta toisaalta varmaan monia "ei-niin-kivoja" (teknisiä) ratkaisuja joutuu tekemään esim. prosenttien ja muiden käytännön rajoitusten takia (?).
Noista vanteista vielä, budjetin salliessa löytyy joitakin valmistajia, joilta saa vanteet "omilla mitoilla", tietyissä rajoissa tietenkin, mutta siis esim. pulttijako ja leveys/ET löytyy kohdalleen varmasti. Nykymuodin mukaisen retroilun ja JDM-osaston ansiosta mallejakin löytyy varmaankin tyyliin sopivasti... Käytettyjen kanssa on varmasti hakuammuntaa, mikäli tässä sellaisia edes haetaan.
Niin se on vain aina niiden viiksien kanssa että jos on tarpeeksi monitoiminen, niin sitte voi tulla hankalaa muokata sitä muun malliseksi.. lähinnä ajan takaa sitä että ei tarvi kenenkään autoon istahtaessa sanoa että "hei mulla on samanlainen viiksi ladassa" :D
Oikeastaan toimivuuden kannalta olis parasta jos valojen vaihto ja vilkut vähintäänkin olisi vasemmanpuolen viiksessä. Ja miten on muuten sen asian laita jos mitään normaalia valokatkaisijaa ei laittaisi ollenkaan, valot syttyy kun auto käynnistyy (pieni viive ehdottomasti) ja sammuu kun auto sammuu kans. no parkit ehkäpä joutuis omalle napille laittamaan. (tässä haetaan nyt sitä ettei unohda valoja päälle/päältä ja samalla saisi yhden katkaisijan vähemmäksi)
Haen myös aika cleania luukkuia sisätiloihin, että jos ei tarpeeks harvinaista tai muokattavissa olevaa lasinpyyhkijäviikseä löydy vasemmalle puolelle niin silloin se saa olla jollain valintakytkimellä kuten nytkin..
Oikeastaan toimivuuden kannalta olis parasta jos valojen vaihto ja vilkut vähintäänkin olisi vasemmanpuolen viiksessä. Ja miten on muuten sen asian laita jos mitään normaalia valokatkaisijaa ei laittaisi ollenkaan, valot syttyy kun auto käynnistyy (pieni viive ehdottomasti) ja sammuu kun auto sammuu kans. no parkit ehkäpä joutuis omalle napille laittamaan. (tässä haetaan nyt sitä ettei unohda valoja päälle/päältä ja samalla saisi yhden katkaisijan vähemmäksi)
Haen myös aika cleania luukkuia sisätiloihin, että jos ei tarpeeks harvinaista tai muokattavissa olevaa lasinpyyhkijäviikseä löydy vasemmalle puolelle niin silloin se saa olla jollain valintakytkimellä kuten nytkin..
http://www.dubmeister.co.uk/
Olisiko tuolla sopivia vanteita.
Ainakin et lukuja on jo miinukselle asti ainain HTN vanteissa.
Olisiko tuolla sopivia vanteita.
Ainakin et lukuja on jo miinukselle asti ainain HTN vanteissa.
Luulis nyt 100 jaolla vanteita löytyvän, mittaat vaan sen et:n että pitääkö olla sisäänpäin menevä eli 30-50 vai ulospäin 15-25. Bimmereihin ainakin saa levittävää vannetta ja jos halkasija tarpeeksi suuri niin voi sopia suurempikin et.
Aikoinaan oli mersun kanssa ongelmaa kun alkuperäinen vanne oli 15" et 25 ja otti melkein raidetangon päähän mutta 16-17" meni jo siitä ohi jolloin sopi suurempi 40 et.
Tarkkana kannattaa noissa korinvaihdoissa olla ettei prossat ylity ja lasikuituiseen korinvaihtoon saa korin vaihtaa jos sen mallia ei ole rekisteriotteeseen merkitty (eli ferrarista ei saa kirppua jos ferrari papereissa lukee).
Näitä vanhoja projekteja on mukava seurata, tsemppiä!
Aikoinaan oli mersun kanssa ongelmaa kun alkuperäinen vanne oli 15" et 25 ja otti melkein raidetangon päähän mutta 16-17" meni jo siitä ohi jolloin sopi suurempi 40 et.
Tarkkana kannattaa noissa korinvaihdoissa olla ettei prossat ylity ja lasikuituiseen korinvaihtoon saa korin vaihtaa jos sen mallia ei ole rekisteriotteeseen merkitty (eli ferrarista ei saa kirppua jos ferrari papereissa lukee).
Näitä vanhoja projekteja on mukava seurata, tsemppiä!
sellainen vilkkuviiksi on myös etsinnässä missä on: vilkut, lähi ja kaukovalojen vaihto, ja vielä lasinpyyhkijät.. löytyyköhän muuta kuin mersuista? jos ei niin sitte pitää vain metsästää siisti valkoinen valintakytkin kojelautaan lasinpyyhkijöille, kun toiselle puolelle ei viikseä tule, tilanahtauden ja ulkonäön takia.
Aspenin viiksessä on noiden lisäksi vielä pissapoika ja vakionopeudensäädin.
Noniin... vanteet on nyt ostettu (Borbet T 16x9 4x100 ja ET15) laskelmien mukaan tällä sarjalla saa tulemaan etuvanteet kaaren reunan tasalle, eikä tule sellaista asuntoauto lookkia ;) vanteissa on tällä hetkellä uudet 215/40/16 kumit päällä, että mikäli tuo venytys ei sovi tyyliin niin lähtee leveämmät nakit tilaukseen ja nykyiset myyntiin.
Kun saan vanteet ruuvailtua alle niin tiedän arvioida lähteekö 65mm madaltavat olka-akselit tilauksiin kans. Tällä hetkellä auto on maasta kattoon 110cm korkea, mutta silti helman alta mahtuis melkein ryömimään toiselle puolelle, kun auton pohjakin on 22cm irti maasta. Jos joku tietää paremman konstin madaltaa keulaa kuin olka-akseleilla niin ilmoittakoon.. perän kanssahan menee väkisinkin camperi kulmat pieleen jos alkaa ahneeksi.
Kun saan vanteet ruuvailtua alle niin tiedän arvioida lähteekö 65mm madaltavat olka-akselit tilauksiin kans. Tällä hetkellä auto on maasta kattoon 110cm korkea, mutta silti helman alta mahtuis melkein ryömimään toiselle puolelle, kun auton pohjakin on 22cm irti maasta. Jos joku tietää paremman konstin madaltaa keulaa kuin olka-akseleilla niin ilmoittakoon.. perän kanssahan menee väkisinkin camperi kulmat pieleen jos alkaa ahneeksi.
Mittaristovalaistus olisi mielestäni hieno, helppo (ja edullinen) totettaa elektro luminenssi tekniikkaa hyöhyntävällä EL-kalvolla, mutta mistä sitä saa ?
Kyseinen materiaali tuli vastaan joskus 98/99, mutta kovasti on päässyt unohtumaan, sellaista saksittavaa kalvoa mikä hohtaa reunan johtimiin 12v johdettaessa, ja voi vapaasti leikellä muotoonsa. "Plasma-mallin mittaripohjien tyyliin".
E: Google, "El-Backlight"
tähän tyyliin: http://img1.tradeget.com/szjasper1/3I56 ... ight_2.jpg
Kyseinen materiaali tuli vastaan joskus 98/99, mutta kovasti on päässyt unohtumaan, sellaista saksittavaa kalvoa mikä hohtaa reunan johtimiin 12v johdettaessa, ja voi vapaasti leikellä muotoonsa. "Plasma-mallin mittaripohjien tyyliin".
E: Google, "El-Backlight"
tähän tyyliin: http://img1.tradeget.com/szjasper1/3I56 ... ight_2.jpg
Kyllä droppiolat on ajomokavuuden kannalta paras madalluskeino etupäähän. Ne tosin leventävät raideväliä riippuen valmistajasta sentin pari. Sitten toinen ongelma voi tulla katsastuksessa. Ajovalon alareunaan pitäisi olla 50 cm maasta. Normikuplaan joutuu konttorille vaihtamaan vakio-olat, jos katsurilla on huono päivä.
Hieno homma että näitä lasikuitupulkkiakin jaksetaan vielä harrastaa.
Hieno homma että näitä lasikuitupulkkiakin jaksetaan vielä harrastaa.
No etupään raidevälin leveneminen nyt ei haittaa, koska lokasuojan kaari ei ole vielä lopullista paikkaansa löytänyt.. jos viikonloppuna pääsis sovittelemaan uusia vanteita alle niin näkis ollaanko tuolla 9" levyisellä ja ET15 olevilla vanteilla enää kaukana kaaren reunasta.
Etuvalot tosiaan eivät ole vielä lopulliset joten sitä puolenmetrin sääntöä silmällä pitäen pitää hakea keulan madallukselle ja valojen lopulliselle korkeudelle jokin kompromissi, missä loppputulos näyttää kivalta. (tällähetkellä valot on pari senttiä laittoman matalalla) olikohan siihen sääntöön muuten mitään porsaanreikää, että just lähivalot tai kaukovalot pitää olla heijastuspinnan ylä tai alareunasta se 50cm.
Mittarinvalo sovelluksia on käynyt mielessä monia, mutta lopullista ratkaisua ei ole vielä kehkeynyt. Periaatteessa ihan hyvä idea toi EL-kalvo, mutta vielä ku keksis miten sais pelkät numerot ja viivat hohtamaan taustassa ja muu tausta olis pimeää valkoista.
Etuvalot tosiaan eivät ole vielä lopulliset joten sitä puolenmetrin sääntöä silmällä pitäen pitää hakea keulan madallukselle ja valojen lopulliselle korkeudelle jokin kompromissi, missä loppputulos näyttää kivalta. (tällähetkellä valot on pari senttiä laittoman matalalla) olikohan siihen sääntöön muuten mitään porsaanreikää, että just lähivalot tai kaukovalot pitää olla heijastuspinnan ylä tai alareunasta se 50cm.
Mittarinvalo sovelluksia on käynyt mielessä monia, mutta lopullista ratkaisua ei ole vielä kehkeynyt. Periaatteessa ihan hyvä idea toi EL-kalvo, mutta vielä ku keksis miten sais pelkät numerot ja viivat hohtamaan taustassa ja muu tausta olis pimeää valkoista.
^ Onnistuu ainakin jos mittaripohjat tekee kahdessa osassa. Päälimmäiseen reikänä kaikki mitä haluu loistavan vaikka laser leikkauksella ja tämän alle kerros josta valo hohtaa läpi.
Mielenkiintoisen efektin saa myös aikaan jos käyttää tuollaista EL-kalvoa ja tulostaa sitten mitttaripohjan väreissä liimapintaiselle kalvolle ja liimaa sen päälimmäiseksi kerrokseksi.
Mielenkiintoisen efektin saa myös aikaan jos käyttää tuollaista EL-kalvoa ja tulostaa sitten mitttaripohjan väreissä liimapintaiselle kalvolle ja liimaa sen päälimmäiseksi kerrokseksi.
Bussi toi mukanaan vanteet jotka näyttävät tältä.. koko on 16x9", jako 4x100 ja ET 15 merkki: borbet T
Ja paikalleen asennettuna ne näytti tältä. etupää ei ole tasaisella alustalla noin korkea (vrt. edelliset kuvat autosta)
Jälkimmäisestä kuvasta huomaa selkeästi kuinka kiire uusilla etuvaloilla on, jotta projektin mielenkiinto säilyy. Takakyljestä pitäis myös piirrellä suunnitelmat valmiiksi, tällä hetkellä renkaat tulee aika reilusti ulommas kuin missä kaaret on, etupää melkein ok. suunnitelmissa oli muokata ilmanottoaukkoja niin että ei ole heti bonitoksi tunnistettavissa ja samalla jos saisi ovenkahvat sillain hienosti piiloon tuon pykälän alle. Madalluspalikat saanevat odotella vielä jonkin aikaa, mutta sisusta pitäis olla kasassa kesällä mahdollista katsastusta varten (hyviä ideoita oviverhoiluihin, mittariston merkkivaloihin ja soittimen sijoitukseen kuunnellaan)
Ja paikalleen asennettuna ne näytti tältä. etupää ei ole tasaisella alustalla noin korkea (vrt. edelliset kuvat autosta)
Jälkimmäisestä kuvasta huomaa selkeästi kuinka kiire uusilla etuvaloilla on, jotta projektin mielenkiinto säilyy. Takakyljestä pitäis myös piirrellä suunnitelmat valmiiksi, tällä hetkellä renkaat tulee aika reilusti ulommas kuin missä kaaret on, etupää melkein ok. suunnitelmissa oli muokata ilmanottoaukkoja niin että ei ole heti bonitoksi tunnistettavissa ja samalla jos saisi ovenkahvat sillain hienosti piiloon tuon pykälän alle. Madalluspalikat saanevat odotella vielä jonkin aikaa, mutta sisusta pitäis olla kasassa kesällä mahdollista katsastusta varten (hyviä ideoita oviverhoiluihin, mittariston merkkivaloihin ja soittimen sijoitukseen kuunnellaan)
Juu ei ole hanskalokeroa eikä varmaan tulekkaan.. mutta soittimen ajattelin piilottaa sellasella kojelautaan istuvalla peitelevyllä mikä sitte hienosti liukuis pois edestä ku tarvii sörkkiä.. ja näyttöjä tulis kans keskelle kojelautaa jonku pleksin taakse, ettei niitä erota jos eivät ole päällä. Joskus kaverilla oon nähny sellasen mahtavan kameleontti soittimen, mutta onkohan niitä mp3 versioina tehty? se ratkasis tuon soittimen sijoituksen.
oviverhoiluista tulee varmaan aika futuristiset, ja sellaset mitkä passaa sitte tuon kojelaudan kanssa. jotku kromiset hienot ovenkahvat kun löytäis sisäpuolelle niin niiden pohjalta vois muotoja alkaa tekemään.
oviverhoiluista tulee varmaan aika futuristiset, ja sellaset mitkä passaa sitte tuon kojelaudan kanssa. jotku kromiset hienot ovenkahvat kun löytäis sisäpuolelle niin niiden pohjalta vois muotoja alkaa tekemään.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
http://newcastle.gumtree.com/newcastle/68/32103768.html
ehkä tarkoitit tuollaista. ei taida toki uutena enään saada.
mulla on tollainen ei mp3 malli josta on dekki rikki eli sen kun laittais jostain vastaavasta jvcstä niin toimis kyllä :)
yvtä jos haluat sen.
mutta on sulla hieno projekti kyllä!
edit:typo
ehkä tarkoitit tuollaista. ei taida toki uutena enään saada.
mulla on tollainen ei mp3 malli josta on dekki rikki eli sen kun laittais jostain vastaavasta jvcstä niin toimis kyllä :)
yvtä jos haluat sen.
mutta on sulla hieno projekti kyllä!
edit:typo
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 9.3.2009 6:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin.. nyt on taas kesäloma alkanut ja auto pääsi talvisäilöstä haukkaammaan raitista ilmaa. Ensimmäisenä on vuorossa viimekesänä rakenneltujen lasinnostimien sähköistys, jonka jälkeen oviverhoilujen teko ja muu sisustan rakentelu. Sisäpuolelle kaipaillaan tyylikkäitä ovenkahvoja ja sitä fiksumpaa monitoimiviikseä.. ellei sitte löydy oikein kivoja nappeja lasinpyyhkijöille sun muille
Tässä vielä kuvaa uusista vanteista.
VANTEEN LEVEYS = AUTON KORKEUS / VANTEIDEN LKM.
Ulkomuotoihin ei ole tulossa muutoksia ennen kuin sisusta on "valmis"
Tässä vielä kuvaa uusista vanteista.
VANTEEN LEVEYS = AUTON KORKEUS / VANTEIDEN LKM.
Ulkomuotoihin ei ole tulossa muutoksia ennen kuin sisusta on "valmis"
Ai niin ja jostain vielä jarruosat rumpujen tilalle. hyviä ehdotuksia ?? levyjarrut joka kulmaan ja 4x100 jako.. (enkä ala tilaamaan hotcarsilta ensin 1 000e:lla molempiin päihin muunnossarjoja, sitte jostain levyt ja muut hilut että saan 4x100 jaon) jakoa muuttavista spacereistähän ei katsastusmiehet tykkää. =)
(ihan tarpeeksi huomauttamisen aiheita tässä autossa, sitten joskus kun on valmis) :D
(ihan tarpeeksi huomauttamisen aiheita tässä autossa, sitten joskus kun on valmis) :D
Tuolla on muuten aika paljon erilaisia Bonitoja. Oma autokin 5 vuoden takaisessa kuosissaan. Bonitoja tuntuu olevan muutenkin huomattavan paljon juuri Hollannissa.
http://home.tiscali.nl/bchoek/
http://home.tiscali.nl/bchoek/
Sokeita jarrulevyjä tai eri jaoilla saa esim. Kuplapajasta tai Aircooledilta. Ja myös valmiita muutossarjojakin.
Eteen tarvitset levyjarruolat. Sellaisia saa myös droppimallisina. Käytettyjä voit kysellä volkkaripalstalta.
Itse ostin empin levyjarrusarjan taakse. Ei ole kaduttanut. Noitakin näkee myytävänä käytettynä tuolla palstalla.
Kaikkea voi sovittaa ja on sovittettukin volkkarin jarruiksi, mutta ne ovat oma juttunsa.
Eteen tarvitset levyjarruolat. Sellaisia saa myös droppimallisina. Käytettyjä voit kysellä volkkaripalstalta.
Itse ostin empin levyjarrusarjan taakse. Ei ole kaduttanut. Noitakin näkee myytävänä käytettynä tuolla palstalla.
Kaikkea voi sovittaa ja on sovittettukin volkkarin jarruiksi, mutta ne ovat oma juttunsa.
Näyttää kyllä nätiltä noiden vanteiden kanssa.
Kuplapajalta saattas varmaan löytyä noita levyjarrusarjoja, jos käytetyt kelpaa. Hankittiin tohon omaan eteen sieltä, löysin mailista tällaisen tarjouksen:
navat ja satulat + kilvet 150,-
tai sitten täyellinen setti bolt-on 250,-
eli reilusti Hotcarsin uusia halvemmat. Kantsii varmaan Volkkaripalstalta myös kysellä.
Onkohan noita Bonitoja muuten pari hieman eriävää mallia? Mulla toi etuluukku on ainakin hieman eri mallinen kuin teillä, lisäksi noi ovenkahvat on upotettu tollaseen koloon, kun taas useimmilla näyttäs olevan tollanen ulkonen kahva (tai sit noi mun on jälkeenpäin tehty tms).
Kuplapajalta saattas varmaan löytyä noita levyjarrusarjoja, jos käytetyt kelpaa. Hankittiin tohon omaan eteen sieltä, löysin mailista tällaisen tarjouksen:
navat ja satulat + kilvet 150,-
tai sitten täyellinen setti bolt-on 250,-
eli reilusti Hotcarsin uusia halvemmat. Kantsii varmaan Volkkaripalstalta myös kysellä.
Onkohan noita Bonitoja muuten pari hieman eriävää mallia? Mulla toi etuluukku on ainakin hieman eri mallinen kuin teillä, lisäksi noi ovenkahvat on upotettu tollaseen koloon, kun taas useimmilla näyttäs olevan tollanen ulkonen kahva (tai sit noi mun on jälkeenpäin tehty tms).
Bonitoja on Suomessa ainakin kahta mallia. Tosin eri variaatioita on ilmeisesti tehty vähän joka puolella maapalloa. Sun Bonitosi näyttäisi olevan malli, joita on paljon Hollannissa ja Keski-Euroopassa. Oma taas on Euran lasikuidun 80-luvulla valmistama koppa ja ilmeisesti yleisempi Suomessa. Nopeasti katsottuna ne suurimmat erot ovat juuri nuo mainitsemasi etuluukku ja ovenkahvan upotus.
Osassa Euran lasikuidun tekemissä koreissa on lisäksi eri tuulilasi kuin keski-eurooppalaisissa koreissa. Voi olla sama tanarin lasi, mutta lasi yläosan leikkaus on ainakin erinlainen. Eurallakin taisi olla muutama eri muotti samasta korista, joihin tehtiin pieniä muutoksi matkan varrella. Vai onko näitä Boniton koreja leiponut myös sitten joku muu suomalainen kuitupaja?
Sain omani rek.katsastettua 17v. seisomisen jälkeen viime keskiviikkona. Ensimmäisellä koeajolla 90km/t vauhdissa etuluukun lukko petti ja luukku tuli silmille. Lasihan siinä meni paskasi :(((( Nyt olen yrittänyt selvittää, mistä siihen saisi uuden. Kuttila tekisi, mutta hinta on melko suolainen. Ei kellään ole tarkempaa tietoa lasista tai myydä edukasta lasia(halvat parerittomat korit kelpaa myös kunhan on vain ehjä tuulilasi ;-)) ? Omani juuri tuolla kulmikkaalla ikkunan yläreunalla varustettu malli eli sama mikä on ilmeisti myös falcon devil korissa.
Onko muuten ketään ollut juttusilla Euran lasikuidun Esko Kuusisen kanssa näistä kusilaudoista? Itse olen muutaman kerran yrittänyt tavoittaa, mutta en ole vielä toistaiseksi saanut kiinni.
Tässä kuvia euran lasikuidun vanhasta esitteestä.
Sain omani rek.katsastettua 17v. seisomisen jälkeen viime keskiviikkona. Ensimmäisellä koeajolla 90km/t vauhdissa etuluukun lukko petti ja luukku tuli silmille. Lasihan siinä meni paskasi :(((( Nyt olen yrittänyt selvittää, mistä siihen saisi uuden. Kuttila tekisi, mutta hinta on melko suolainen. Ei kellään ole tarkempaa tietoa lasista tai myydä edukasta lasia(halvat parerittomat korit kelpaa myös kunhan on vain ehjä tuulilasi ;-)) ? Omani juuri tuolla kulmikkaalla ikkunan yläreunalla varustettu malli eli sama mikä on ilmeisti myös falcon devil korissa.
Onko muuten ketään ollut juttusilla Euran lasikuidun Esko Kuusisen kanssa näistä kusilaudoista? Itse olen muutaman kerran yrittänyt tavoittaa, mutta en ole vielä toistaiseksi saanut kiinni.
Tässä kuvia euran lasikuidun vanhasta esitteestä.
Osassa Euran lasikuidun tekemissä koreissa on lisäksi eri tuulilasi kuin keski-eurooppalaisissa koreissa. Voi olla sama tanarin lasi, mutta lasi yläosan leikkaus on ainakin erinlainen.
Toi pyöreämpi reuna löytyy P6 mallista (1966-1970) ja kulmikkaampi Taunus TC:stä (1970–1976). Tuolta näkyy: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunu ... 12M.2C_15M
Kuttila tekisi, mutta hinta on melko suolainen.
Toi Kuttilan lasi taitaa kuitenkin olla paras paikka hankkia toi tuulilasi. Veikkaan nimittäin että on aika kiven alla nuo lasit. Omaan projektiin etittiin käytettyä takalasia eikä löytynyt millään, lopulta päädyttiin Caprin lasiin. Ja jos vertaa noita Kuttilan lasien hintoja (tais olla jotain 80-150e) P6 tuulilasin tiivisteen hintaan (96,40e) niin ei toi nyt niin paha ole.
Eipä taida olla TC lasikaan tuossa. Vai onko sinulla varmaa tietoa tuosta lasista? TC lasi on kaikilta kulmilta neliskanttinen.Tässä minun bonitossa lasin alareuna on pyöreä ja yläosa neliskanttinen. Ilmeisti viimeiset boniton kopat, mitkä tulivat euralta olivat tällä lasimallilla. Vanhemmat ennen <-87 valmistuneet ovat ilmeisti tuolla pyöreäreunasella P6 lasilla? Oma auto on muutoskatsatettu -89.
Veikkaan että se on sama P6 lasi, mikä on leikattu yläreunasta kulmikkaaksi? P6 lasi maksaa kuttilalla juuri tuon sinun mainitsemasi satasen verran, mutta kun se leikataan yläreunasta hinta pompsahtaa 300€. Vaarana kuulema että halkeaa helposti leikattaessa, ei vältättämättä onnistu ensimmäisellä. Jos se ei ole P6 pohjainen lasi, eikä ole tietoa mistä lasista se on tehty, siitä joutuu tekemään muotin ja hinta nousee silloin melkoisesti. Sanoikohan se heppu siellä, että hinta pelkälle muotille on 400€.
Veikkaan että se on sama P6 lasi, mikä on leikattu yläreunasta kulmikkaaksi? P6 lasi maksaa kuttilalla juuri tuon sinun mainitsemasi satasen verran, mutta kun se leikataan yläreunasta hinta pompsahtaa 300€. Vaarana kuulema että halkeaa helposti leikattaessa, ei vältättämättä onnistu ensimmäisellä. Jos se ei ole P6 pohjainen lasi, eikä ole tietoa mistä lasista se on tehty, siitä joutuu tekemään muotin ja hinta nousee silloin melkoisesti. Sanoikohan se heppu siellä, että hinta pelkälle muotille on 400€.
TC lasi on kaikilta kulmilta neliskanttinen.Tässä minun bonitossa lasin alareuna on pyöreä ja yläosa neliskanttinen.
Joo, jäikin tuo alareuna huomaamatta. :\
Ja tosiaan netistäkin tuntuu löytyvän osalistoja ainoastaan tuohon keski-euroopan malliin.
http://www.wolframklein.de/boniteile.html
No sit vaan muokkaamaan koria lasille sopivaksi jos ei muuten :)
Mä oon tuon vilkkuviiksen kans miettiny sellasta, että valojenvaihdon vois toteuttaa viikseä vetämällä (niinku monessa autossa on..) Varsinainen valokatkasijakin on loppujenlopuksi aika turha, koska valothan saa olla aina päällä kun auto käy ja pois kun auto ei käy, että jos se ei ole autoissa pakollinen niin sen vois hävittää kokonaan (ehkä parkeille pitää keksiä jotain jos niitä joskus tarvii)
Vilkut tulis ihan normaalisti (ne tosin pitää vielä jotenkin värkätä palauttamaan, risteyksen jälkeen) Lasinpyyhkijöille jos sais jonku hienon kytkimen kojelautaan, niin nyt pystyisi sen vilkkuviiksen tekemään uniikin malliseksi, että ei löydy mistään samanlaista.
Projekti on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että ikkunat nousee ja laskee sähköllä. Vielä tosin pitää moottoreiden ohjaukseen kehitellä jotain, että moottori pysähtyy alhaalla ja ylhäällä, ettei tyhmäkään ihminen saa poltettua moottoreita. rajakytkimet on liian epävarmat eivätkä pysäytä moottoria jos jää vaikka oma pää lasin väliin =)
Heti seuraava homma onkin tehdä ovipahvit, ja etsiä tyylikkäät ovenkahvat (jos en sitten tee niitäkin itse). Tämän jälkeen pääseekin jo verhoiluhommiin :)
Vilkut tulis ihan normaalisti (ne tosin pitää vielä jotenkin värkätä palauttamaan, risteyksen jälkeen) Lasinpyyhkijöille jos sais jonku hienon kytkimen kojelautaan, niin nyt pystyisi sen vilkkuviiksen tekemään uniikin malliseksi, että ei löydy mistään samanlaista.
Projekti on nyt edennyt siihen vaiheeseen, että ikkunat nousee ja laskee sähköllä. Vielä tosin pitää moottoreiden ohjaukseen kehitellä jotain, että moottori pysähtyy alhaalla ja ylhäällä, ettei tyhmäkään ihminen saa poltettua moottoreita. rajakytkimet on liian epävarmat eivätkä pysäytä moottoria jos jää vaikka oma pää lasin väliin =)
Heti seuraava homma onkin tehdä ovipahvit, ja etsiä tyylikkäät ovenkahvat (jos en sitten tee niitäkin itse). Tämän jälkeen pääseekin jo verhoiluhommiin :)
Otin noista escortin lasinnostimista sen veivi hässäkän pois ja hitsasin siitä sen hammasrattaan hondasta revittyyn sähkölasinmoottoriin. Kaks prikkaa myös molemmin puolin hampikasta, niin tuli hyvä ura missä se "hammastanko" pääsee kätevästi liikkumaan. Moottori on vielä pultattu lujasti siihen nostin mekanismiin, että hammasratas ei pääse hyppimään yli.
Escortin nostimet (lyhennettynä) oli kyllä paras ratkaisu tähän autoon, ei olis minkään vaijerihässäkän kanssa tullu mitään (ja muutenki taitaa olla pitkäikäisempi ratkaisu näin) Tuo nostinmekanismin kiinnitys oven runkoon voi näyttää jonku mielestä aika heiveröiseltä, mutta se pitikin rakentaa niin, että se pääsee hiukan joustamaan lasin mukana, koska en halua rikkoa kalliilla teetettyjä laseja, jos nostin olisikin pultattuna eri kulmaan kuin lasi =) Ikkuna nousee kuitenkin tasaisesti molemmista päistä ilman nykimisiä, ja palautuu aina samaan asentoon :)
Alottelin tuossa tekemään ovipahvien muotteja, että niistä kuvia voi tulla lähiaikoina
Escortin nostimet (lyhennettynä) oli kyllä paras ratkaisu tähän autoon, ei olis minkään vaijerihässäkän kanssa tullu mitään (ja muutenki taitaa olla pitkäikäisempi ratkaisu näin) Tuo nostinmekanismin kiinnitys oven runkoon voi näyttää jonku mielestä aika heiveröiseltä, mutta se pitikin rakentaa niin, että se pääsee hiukan joustamaan lasin mukana, koska en halua rikkoa kalliilla teetettyjä laseja, jos nostin olisikin pultattuna eri kulmaan kuin lasi =) Ikkuna nousee kuitenkin tasaisesti molemmista päistä ilman nykimisiä, ja palautuu aina samaan asentoon :)
Alottelin tuossa tekemään ovipahvien muotteja, että niistä kuvia voi tulla lähiaikoina
Joo nyt on ollu töiden puolesta hieman hiljaiseloa projektin kanssa, mutta kuskin puolen oviverhoilu on siitä huolimatta edennyt tähän vaiheeseen..
Pitää vielä vähän syventää tuota käden koloa (noin kyynärpään kohdalta) ja pullottaa tuota etuosaa kahvan suuntaiseksi. Tuo koko keskiosa tulee kirkkaan punaisella keinonahalla ihan tuohon alhaalle jatkuvaan viivaan asti. Ja ympärystä tulee mustalla mokkanahalla (vrt. kuin olisi maalattu mattamustaksi)
Etsinnässä on tyyliin sopiva krominen ovenavauskahva (sisäpuolelle)
Pitää vielä vähän syventää tuota käden koloa (noin kyynärpään kohdalta) ja pullottaa tuota etuosaa kahvan suuntaiseksi. Tuo koko keskiosa tulee kirkkaan punaisella keinonahalla ihan tuohon alhaalle jatkuvaan viivaan asti. Ja ympärystä tulee mustalla mokkanahalla (vrt. kuin olisi maalattu mattamustaksi)
Etsinnässä on tyyliin sopiva krominen ovenavauskahva (sisäpuolelle)
Terve selvittelin tota Kuusista ja niitä ruutuja suomi Fiberfabin eli Ferrari 3 kittiin. Sain Eskon kiinni ja ruudut oli erikois tehty euran lasikuitu koriin toisin kuin Fiberfab euran koreissa on eturuudun ylänurkka tiukka joten taunuksen tiivarit ja ruudut ei käy ellei modaa takaisin fiberfab mittoihin. sivuruuduthan on suorat joten ne saa mistä haluaa karkastuna ja väri väpaa.
Taka ruutukin oli euran tilaus työtä tosin se oli mitoiltaan sama kuin Fiberfab vain väri oli toinen eli ruskeahko (kuten kaikki ruudut Ferrari3) Fiber fab oli muistaaksen joko kirkas tai vihreä. Kysymys kuuluu jos saisin käsiini muotit sekä korille että ruuduille löytyykö kiinnostusta ruuduille tai korin osille.
Taka ruutukin oli euran tilaus työtä tosin se oli mitoiltaan sama kuin Fiberfab vain väri oli toinen eli ruskeahko (kuten kaikki ruudut Ferrari3) Fiber fab oli muistaaksen joko kirkas tai vihreä. Kysymys kuuluu jos saisin käsiini muotit sekä korille että ruuduille löytyykö kiinnostusta ruuduille tai korin osille.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.11.2012 19:21
lasit
Tuli hommattua tuollainen Euralainen Bonito.Laseista ainoastaan ovien lasit on olemassa, tuulilasi rikki.Muotolasi, nykyinen Saint-Gobain, on tehnyt näihin laseja, Jaakko-Tuote ainakin sivulaseja.Saint-Gobain ei tee yksittäislaseja, pienin erä kuulemma 18 kpl.
Siellä olen jo asioinut Jaana Jussilan kanssa, lähetin juuri hänelle sähköpostia ja liitteenä kuvia autosta ja varaosakorista.Molemmissa on samanlainen tuulilasi.Myös "corvette"-mallissa on samanlainen tuulilasi, muut lasit ilmeisesti hyvinkin erilaisia.
Jos saataisiin jotenkin organisoitua tämä varaosapuoli Euralaisten osalta, niin siitä olisi yhteistä hyötyä.Itse ainakin ostaisin laakista vähintään kaksi tuulilasia, näissä kun tuo raami on "hieman" hutera.Voi tarvita vaihtolasin.....
Siellä olen jo asioinut Jaana Jussilan kanssa, lähetin juuri hänelle sähköpostia ja liitteenä kuvia autosta ja varaosakorista.Molemmissa on samanlainen tuulilasi.Myös "corvette"-mallissa on samanlainen tuulilasi, muut lasit ilmeisesti hyvinkin erilaisia.
Jos saataisiin jotenkin organisoitua tämä varaosapuoli Euralaisten osalta, niin siitä olisi yhteistä hyötyä.Itse ainakin ostaisin laakista vähintään kaksi tuulilasia, näissä kun tuo raami on "hieman" hutera.Voi tarvita vaihtolasin.....
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.11.2012 19:21
lasit
Saint-Gobainista Jussila ilmoitti ettei heillä ole enää työkaluja tuulilasiin.Se siitä.
Jaakko-Tuote on vielä toivona jos heillä vielä olisi muotti.Pitää lähettää sinne sabluuna lasista ja toivoa että tärppäisi.
Taitaa kyllä mennä Kuttilahommiksi.Liimasin jo pellit molemmin puolin rikkinäistä lasia.
Jaakko-Tuote on vielä toivona jos heillä vielä olisi muotti.Pitää lähettää sinne sabluuna lasista ja toivoa että tärppäisi.
Taitaa kyllä mennä Kuttilahommiksi.Liimasin jo pellit molemmin puolin rikkinäistä lasia.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.11.2012 19:21
kuttila
Kuttilassa voi aina teettää yksittäislaseja, mutta muillekin näiden omistajille olisi kiva jos lasin saisi "hyllystä".Siksi yritän selvittää asian, ihan silkkaa "solidaarisuuttani".
Melko varmasti Kuttilareissu, edellisestähän on jo monta vuotta.
Timo
Melko varmasti Kuttilareissu, edellisestähän on jo monta vuotta.
Timo
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.11.2012 19:21
muotti
Nyt on sitten Kuttilan Autolasilla muotti jolla voi tehdä Euran Lasikuidun Bonitoon ja ilmeisesti myös Euralaiseen "Corvetteen" sopivan tuulilasin.Kun nyt sitten maksoin muotin valmistamisen, te muut saatte lasin tolkulliseen hintaan......
Oma tulee siis maksamaan 650.-
Pitää vielä tutkia lasia kun haen sen ensi viikolla.Lähinnä sen kannalta että jollakulla voi olla tiiviste jo finaalissa ,joten mittaan minkä kokoinen liimattavan lasin tulisi olla.Liimalasin voi kuulemma tehdä samalla muotilla.
Timo K
Oma tulee siis maksamaan 650.-
Pitää vielä tutkia lasia kun haen sen ensi viikolla.Lähinnä sen kannalta että jollakulla voi olla tiiviste jo finaalissa ,joten mittaan minkä kokoinen liimattavan lasin tulisi olla.Liimalasin voi kuulemma tehdä samalla muotilla.
Timo K
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa