ESP kytkentä pois
Valvoja: ffp jäsenet
ESP kytkentä pois
Ei tunnu tietoa löytyvän netistä summittaisella haulla, joten;
Eikö VAG:n nykytuotteista todellakaan saa kytkettyä ESP:iä kokonaan pois?
Osittainhan se löysää napista, mutta jättää sen kuitenkin ärsyttävän sitkeästi päälle.
Huhut kertovat, että esim M-Bn vastaava kytkeytyy kokonaan off, kun nappia painaa noin 10sek ajan...
Löytyykö neuvoja/tietoa?
Eikö VAG:n nykytuotteista todellakaan saa kytkettyä ESP:iä kokonaan pois?
Osittainhan se löysää napista, mutta jättää sen kuitenkin ärsyttävän sitkeästi päälle.
Huhut kertovat, että esim M-Bn vastaava kytkeytyy kokonaan off, kun nappia painaa noin 10sek ajan...
Löytyykö neuvoja/tietoa?
Onko jotain esimerkkejä mistä VAGin malleista sitä ei saa nykyään enää pois? En ole moista tavannut, mutten nyt ole ihan kaikkia uusimpia malleja koeajanutkaan.
Tietysti samaan hengenvetoon joku voisi selittää miksi sen poissaanti on edes tärkeää. Radalla sen ymmärrän, mutta kyllä sen sulakkeita irrottamalla saa mykäksi kait sielläkin.
Tietysti samaan hengenvetoon joku voisi selittää miksi sen poissaanti on edes tärkeää. Radalla sen ymmärrän, mutta kyllä sen sulakkeita irrottamalla saa mykäksi kait sielläkin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itse luulin alkujaan että tuosta uudemman korimallin Leonista olisi saanut sen pois koska missään en ollut törmännyt juttuihin että siitä sitä ei saisi pois. Muutaman kerran kuitenkin tuli tilanne missä ESP puuttui peliin vaikka se oli kytkettynä pois.
Täytyy tosin sanoa että ihan hyvä että puuttui sillä tilanteet missä tämä tapahtui olisi voinut päättyä ikävämmin. ESP ei ainakaan omien kokemusten perusteella puutu kulkuun mitenkään kevyin perustein. Ei se puuttunut Leonissa vaikka se oli päällä mutta sitä vähemmän kun kytki pois. Kokemuksen perusteella voisi sanoa että se tuntui tietävän milloin on oikea hätä ja milloin halutaan leikkiä. Ja kun leikki meinasi karata käsistä niin silloin pikkasen korjattiin ennen mettää. Ei mikään ihme että useammassa autotestissa ovat kehuneet yhdeksi parhaimmista mitä on saatavilla.
Täytyy tosin sanoa että ihan hyvä että puuttui sillä tilanteet missä tämä tapahtui olisi voinut päättyä ikävämmin. ESP ei ainakaan omien kokemusten perusteella puutu kulkuun mitenkään kevyin perustein. Ei se puuttunut Leonissa vaikka se oli päällä mutta sitä vähemmän kun kytki pois. Kokemuksen perusteella voisi sanoa että se tuntui tietävän milloin on oikea hätä ja milloin halutaan leikkiä. Ja kun leikki meinasi karata käsistä niin silloin pikkasen korjattiin ennen mettää. Ei mikään ihme että useammassa autotestissa ovat kehuneet yhdeksi parhaimmista mitä on saatavilla.
Huhut kertovat, että esim M-Bn vastaava kytkeytyy kokonaan off, kun nappia painaa noin 10sek ajan...
Sprinteristä kokeilin: Off:ia painettaessa jatkuvasti: ensiksi kytkeytyy pois ja 10 sekunnin jälkeen takaisin päälle, eli ilmeisesti tuolla on varmistettu järjestelmän kytkeytyminen päälle, mikäli ko. nappi on rikkoontunut :D
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Ainakin jonkun vuoden ikäisissä Mersuissahan saa luistoneston pois napista niin että suoraan voi sutia, mutta jos vähääkään lähtee perä sivulle, luistonesto napsahtaa takaisin päälle. Jonkun lehden koeajossa tuota moitittiin, eikä itselläkään erityisesti kauniita sanoja tuosta ole sanottavana. Estää leikkimisen ärsyttävästi, mutta ennen kaikkea aiheuttaa jännitystiloja jos vaikka talven liukkailla yrittää risteyksestä ripeästi liittyä liikennevirtaan.
Ainakin jonkun vuoden ikäisissä Mersuissahan saa luistoneston pois napista niin että suoraan voi sutia, mutta jos vähääkään lähtee perä sivulle, luistonesto napsahtaa takaisin päälle.
Näin ainakin yhden tuttavan CL500 mersussa.
Meillä oli -06 TT:ssä sillai et kun painoit kerran esp nappia ni lähti ASR pois, eli vetoluistonesto ja kun piti pidempään nappia pohjassa ni lähti koko ESP pois käytöstä.
Pekka kirjoitti:Meillä oli -06 TT:ssä sillai et kun painoit kerran esp nappia ni lähti ASR pois, eli vetoluistonesto ja kun piti pidempään nappia pohjassa ni lähti koko ESP pois käytöstä.
Lähtikö ESP siis kokonaan pois, vai puuttuuko se kuitenkin tilanteeseen silloin, kun mennään kahva edellä?
Omien kokemuksien myötä väittäisin, että ESP:tä ei saa täysin pois päältä, ainakaan siitä napista.. Leikkimistäkin ESP katselee sivusta tiettyyn rajaan saakka, mutta kun luistot sivusuunnassa alkavat mennä "pitkiksi", puuttuu se peliin, vaikka onkin "pois päältä".
Taitaa olla liki kaikissa uusissa (BMW poisluettuna) niin, että vetoluistoneston saa pois päältä, mutta itse ajonvakautusta ei. Eli suoraan saa suditella, joissain merkeissä/malleissa tosin vain tiettyyn nopeuteen asti (esim. Peugeot, ESP kytkeytyy takaisin päälle yli 40km/h vauhdissa), jolloin kytkeytyy kaikki hilavitkuttimet taas päälle. Mersussa (-07 Eemeli) kytkeytyy ESP, jos perä luistaa jonkin tietyn verran sivusuunnassa. Toki ihan "oikeasti" jos sen haluaa takaisin päälle, pitää ESP-nappia painaa uudestaan. Mutta ei tuossakaan tosiaan päde se "paina pitkään nii häviää kaikki avut".
On muuten aika perseestä kun ei saa kokonaan pois nuita avuja. Mersuilla on talvella jatkuvasti kiinni jossakin noitten takia, ajamisen hauskuuskin kärsii tai oikeastaan se puuttuu.
Ainakin joissakin Opeleissa ei löydy koko ESP:lle minkäänlaista nappulaa, eli ei saa edes hetkellisesti pois.
Uudemmissa Audeissa ainakin toimii niin että kerran painaa niin lähtee luistonesto pois ja pidempään painettaessa lähtee ajonvakautus pois. Ei se ainakaan quattrolla leikkiessä mitään jarruttele =)
Jos saisin päättää en haluaisi autooni minkäänlaista ajonvakautus järjestelmää. Pois kytkettävä luistonesto vajaavetoisiin on ihan hyväksyttävä.
Ainakin joissakin Opeleissa ei löydy koko ESP:lle minkäänlaista nappulaa, eli ei saa edes hetkellisesti pois.
Uudemmissa Audeissa ainakin toimii niin että kerran painaa niin lähtee luistonesto pois ja pidempään painettaessa lähtee ajonvakautus pois. Ei se ainakaan quattrolla leikkiessä mitään jarruttele =)
Jos saisin päättää en haluaisi autooni minkäänlaista ajonvakautus järjestelmää. Pois kytkettävä luistonesto vajaavetoisiin on ihan hyväksyttävä.
Ainakin 2008 Mercedes S-mallissa saa ASR/ESP:n pois jos haluaa pyöräyttää donitsit.
Mutta kovempaa ajettaessa ei salli kuin pienen luisun kunnes puuttuu peliin.
Samoin oli 2004 S-mallissa, sekä 2006 E55AMG:ssä, kuten myös 2007 CLS-mallissa.
Omassa Leon -08:ssa en ole ESP:tä saanut puuttumaan peliin,
jos sen on napista pois kytkenyt...tosin missään suurissa luisuissa ei olla menty.
Mutta Offtopic:ina...hätävilkkujen kytkeytyminen rajummissa jarrutuksissa häiritsee ja samalla huvittaa.
Mutta kovempaa ajettaessa ei salli kuin pienen luisun kunnes puuttuu peliin.
Samoin oli 2004 S-mallissa, sekä 2006 E55AMG:ssä, kuten myös 2007 CLS-mallissa.
Omassa Leon -08:ssa en ole ESP:tä saanut puuttumaan peliin,
jos sen on napista pois kytkenyt...tosin missään suurissa luisuissa ei olla menty.
Mutta Offtopic:ina...hätävilkkujen kytkeytyminen rajummissa jarrutuksissa häiritsee ja samalla huvittaa.
Itse luulin alkujaan että tuosta uudemman korimallin Leonista olisi saanut sen pois koska missään en ollut törmännyt juttuihin että siitä sitä ei saisi pois. Muutaman kerran kuitenkin tuli tilanne missä ESP puuttui peliin vaikka se oli kytkettynä pois.
Oma vm.07 1P FR Leonissa lähtee ESP kokonaan pois kun napista painaa. Ei ole puuttunut peliin poiskytkettynä vaikka on menty pitkää luisua niin lumella kuin asfaltillakin.
Kuten sanoin niin 1P Leonissa se puuttuu vasta kun on oikea hätä. Antaa mennä sladissa ja pitkään jopa ESP päällä mutta kyllä se lopulta puuttuu jos tulkitsee että auto on lähtenyt ns. käsistä. Se oli itelläkin oikeasti todella kovan yrittämisen tulos että näin pääsi käymään.
Olisi ihan kiva jos autonvalmistajat kertoisivat ihan avoimesti saako sen kokonaan pois tai jos ei niin suunnilleen ne tilanteet missä menoon puututaan.
Olisi ihan kiva jos autonvalmistajat kertoisivat ihan avoimesti saako sen kokonaan pois tai jos ei niin suunnilleen ne tilanteet missä menoon puututaan.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Moni uudemman vaggilaisen omistava kiroaa kun ESP ei lähde pois päältä ja liikkeetkin sanoo ettei saa pois.
Käytännön tasolla tuo on monesti koodattavissa 09-12 vuotisistakin, ennen 09 asti on monesti niin että vanhemman mallin ABS purkki toimii siten että ESP kytkeytyy napista pois ilman kikkailuja, vm12-> (myös ns. jobbarin vm12 eli käyttöönotto -11) taas usein toimii tuo kahden byten muutos, byte 6 ja 14.
vm09-12 on ollut yleisesti mainittu sellaiseksi ettei ESP:iä saa pois, vain luistoneston tiettyyn rajaan asti, nyt tuohonkin on koodaus mahdollista lukuunottamatta paria ABS ohjainpurkki mallia, ja ihan VCDS:llä. Toisissa toimii yksi ja toisissa kaksi vaiheisesti, 1vaiheinen=eli kokonaan pois tai päällä, 2 vaiheinen=pelkkä luistonesto pois, kaikki pois oikeasti ilman mitään rajoittavia rutinoita, tai päällä.
Tervetuloa käymään riihimäellä ;)
Käytännön tasolla tuo on monesti koodattavissa 09-12 vuotisistakin, ennen 09 asti on monesti niin että vanhemman mallin ABS purkki toimii siten että ESP kytkeytyy napista pois ilman kikkailuja, vm12-> (myös ns. jobbarin vm12 eli käyttöönotto -11) taas usein toimii tuo kahden byten muutos, byte 6 ja 14.
vm09-12 on ollut yleisesti mainittu sellaiseksi ettei ESP:iä saa pois, vain luistoneston tiettyyn rajaan asti, nyt tuohonkin on koodaus mahdollista lukuunottamatta paria ABS ohjainpurkki mallia, ja ihan VCDS:llä. Toisissa toimii yksi ja toisissa kaksi vaiheisesti, 1vaiheinen=eli kokonaan pois tai päällä, 2 vaiheinen=pelkkä luistonesto pois, kaikki pois oikeasti ilman mitään rajoittavia rutinoita, tai päällä.
Tervetuloa käymään riihimäellä ;)
no jos sulla on kerran kikka noihin 09-12 malleihin olemassa niin kerro nyt ihmeessä :)?
toi 6 ja 14 bitin muuttaminen ei toiminut..
toi 6 ja 14 bitin muuttaminen ei toiminut..
Viimeksi muokannut samza, 4.2.2015 20:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Juu se toimii vaan uudemman mallin bokseissa, joita on kyllä joissain poikkeuksissa jopa -10 myydyissä malleissa huhjujen mukaan? Ainakin jobbarin-12 eli 11 loppuvuodesta myydyissä malleissa osassa on. Näissä vanhemmissa tarvii vain muuttaa yhden byten koodaus. Ei mitään vikatila virityksiä.
Itse bitin uudelleen koodaus taas vaihtelee riippuen siitä onko tai haluaako hill holdia tai rengaspaine vahtia.
Itse bitin uudelleen koodaus taas vaihtelee riippuen siitä onko tai haluaako hill holdia tai rengaspaine vahtia.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Niin siis kuten mainittu, nappitoiminen joko yksi tai kaksivaiheisena. 1=napista päällä tai pois. 2 vaiheinen= päällä, napista lyhyt painallus ASR pois tai pitkä painallus myös ESP pois.
Normaalisti startista päällä, napista pois ja myös takaisin päälle.
Ei kikkailuja, toimii rutinoitta ja ilman vikakoodeja tmsp ihan napista.
Normaalisti startista päällä, napista pois ja myös takaisin päälle.
Ei kikkailuja, toimii rutinoitta ja ilman vikakoodeja tmsp ihan napista.
Laitetaan tää linkki nyt tänne kun se kumminkin googlella löytyy melko helposti ja olen aika varma että tätä ei keksitty riihimäellä :)
eli 09-12 ESP off ohjeet tuolta:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=87293
tässä sitten 2012 eteenpäin:
http://www.goapr.com/support/esp-defeat.html
eli 09-12 ESP off ohjeet tuolta:
http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=87293
tässä sitten 2012 eteenpäin:
http://www.goapr.com/support/esp-defeat.html
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa