Vanhojen raatojen fiksailua.vag-crew garage
Valvoja: ffp jäsenet
Vanhojen raatojen fiksailua.vag-crew garage
joo elikkäs tämmönen hiljaa etenevä projekti. Pitäis polo laittaa kuntoo ja hommaan ei hirveesti oli mutta jotain kuitenkin
takaikkunasta löydetty.
tästä se homma lähti. ensimmäisenä alettiin ruosteita rapsuttelemaan ja kylkeä tasoittamaan tietty pakkelilla.
sitten tilattiin hot carsista 60mm madaltava jousisarja mikä palautettiin ja ostettiin eteen ja taakse -60mm käytetyt jouset ja taakse säädettävä iskari ja eteen tuli kans jotkut paremmat iskarit. kuvassa vertailua vakio etujousen ja 60mm madaltavan kanssa.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/wnbretro/jouset001.jpg
kuvassa vanhat jouset ja takaiskarit
siellä se madallusjousi on
sitten eteen hankittiin paremmat lokasuojat ja tuli siinä samalla uus takaluukku ja jotain kaaria ja toiset ovet. takaa vois laskea viel yhen pykälän jossaan kohtaan...
ilman etulokkareit matalana
tulevassa luukussa pakkelia ja pohjamaalia
tuli hankittua uudet kiiltävät puskurit.
takaikkunasta löydetty.
tästä se homma lähti. ensimmäisenä alettiin ruosteita rapsuttelemaan ja kylkeä tasoittamaan tietty pakkelilla.
sitten tilattiin hot carsista 60mm madaltava jousisarja mikä palautettiin ja ostettiin eteen ja taakse -60mm käytetyt jouset ja taakse säädettävä iskari ja eteen tuli kans jotkut paremmat iskarit. kuvassa vertailua vakio etujousen ja 60mm madaltavan kanssa.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/wnbretro/jouset001.jpg
kuvassa vanhat jouset ja takaiskarit
siellä se madallusjousi on
sitten eteen hankittiin paremmat lokasuojat ja tuli siinä samalla uus takaluukku ja jotain kaaria ja toiset ovet. takaa vois laskea viel yhen pykälän jossaan kohtaan...
ilman etulokkareit matalana
tulevassa luukussa pakkelia ja pohjamaalia
tuli hankittua uudet kiiltävät puskurit.
Viimeksi muokannut vildur, 22.1.2014 9:07. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Etenkin levitettynä näyttäis aika pornolta nuo vanteet. Auto varmaankin maalataan jossain vaiheessa, punaiseksi?
vakio vanteet levitetään jossaan vaiheessa hyväksikäytteän 6 tuumasten mangelssien kehiä ja tarkoituksena sit olis et mahollisimman paljon huulta että tulee vanteet lokasuojista ulos.mutta sitä ennen noi jetan vanteet tulee kokeiluun. maalina pysyy jonkin aikaa tuo rost primer orassin väri sekoitus koska ei oo oikein hyvää paikkaa maalata eikä osaa päättää oikeeta väriä.
mielenkiintonen projekti.. ei haittais vaikka pienentäis kuvia vähän, ei taho jaksaa oottaa ku se latailee niin kauan :)
kuvat hätäseen laitettu suoraan digikamerasta nettiin niin ei oo pienenettyjä.
Katos vaan, rouvan vanha kauppakassihan se siinä!
Kiva nähdä että tuokin päätyi lopulta osaaviin (=ahkeriin) käsiin.
Tuo tarra oli pakko liimata lasiin, tuon korimallin Polo suorastaan huokuu retro-meininkiä. Meidän aikoihin tuossa oli alla 14" pyörät 165/65 renkailla, oli "hieman" vakaampi ajaa kuin orkkis 145r13-pyörillä:)
Tsemppiä projektiin ja laita viestiä jos meinaat joskus luopua kyseisestä katiskasta. Vaimo ikävöi ekaa omaa autoaan...
Kiva nähdä että tuokin päätyi lopulta osaaviin (=ahkeriin) käsiin.
Tuo tarra oli pakko liimata lasiin, tuon korimallin Polo suorastaan huokuu retro-meininkiä. Meidän aikoihin tuossa oli alla 14" pyörät 165/65 renkailla, oli "hieman" vakaampi ajaa kuin orkkis 145r13-pyörillä:)
Tsemppiä projektiin ja laita viestiä jos meinaat joskus luopua kyseisestä katiskasta. Vaimo ikävöi ekaa omaa autoaan...
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kovasti tuollaista itsekin mietin joku vuosi sitten rojektiksi, mutta jäipä sekin sitten, Mutta ehtiihän sitä varmaan vielä (taitaa vaan saaha olla isomman luokan projektit jäissä pitkän aikaa jos meinaa vähäkään järjissään pysyä)
Ja TÄSSÄPÄ oiva työkalu kaikille laiskoille kuvan pakkaajille jotka projektejaan päivittelee. Eli masentaa tuon exe:n ja hiiren oikeeseen nappiin ilmaantuu ylimääränen mahdollisuus valikkoon jossa kohta resize pictures ja tässä muutama käypänen vaihtoehto eri kuva koolle. Näin ollen ei tarvitse kuin 3 hiiren napsausta ja kuva/kuvat ovat muuttaneet kokoaan esim. 1024x768:n jolla kokoa luokkaa 90-120kt entisen 2 megan sijaan =)
Jos ei tuota linkkiä tohdi käyttää, niin saman löytää mikkisoftan omilta sivuilta googlettamalla esim. windows picture resizer ,josta se löytyy oikeesta laidasta nimellä image resizer.
Helpottaa huomattavasti kaikkien elämää kun kuvat on suht tarpeellisessa koossaan =)
Ja TÄSSÄPÄ oiva työkalu kaikille laiskoille kuvan pakkaajille jotka projektejaan päivittelee. Eli masentaa tuon exe:n ja hiiren oikeeseen nappiin ilmaantuu ylimääränen mahdollisuus valikkoon jossa kohta resize pictures ja tässä muutama käypänen vaihtoehto eri kuva koolle. Näin ollen ei tarvitse kuin 3 hiiren napsausta ja kuva/kuvat ovat muuttaneet kokoaan esim. 1024x768:n jolla kokoa luokkaa 90-120kt entisen 2 megan sijaan =)
Jos ei tuota linkkiä tohdi käyttää, niin saman löytää mikkisoftan omilta sivuilta googlettamalla esim. windows picture resizer ,josta se löytyy oikeesta laidasta nimellä image resizer.
Helpottaa huomattavasti kaikkien elämää kun kuvat on suht tarpeellisessa koossaan =)
vähän päivitystä tähän rojektiin ja pari kysymystä ku muualla ei vastattu niin jos täällä joku uskaltaisi vastata.
päivitys:
Tuli hankittua lukkarilla myynnissä olleet audin/vw vanhat vanteet jotka saattaa tulla tähän poloon tai isoveljen derbyyn.
kuva: http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... Medium.jpg
tai toinen vanne vaihtoehto on työnalla oleva setti leveitä peltivanteita kehänä niissä on 6 tuumasten mangelssien kehät ja keskiönä toimii ihan vw:n vaikio vanteet
kuvassa vanne broidin toisen derbyn alla:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... Medium.jpg
ja lokarit tässä vaiheessa:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... Medium.jpg
Ja nyt kysymyksiin eli kuvassa näkyvässä etulokarissa on epoxy pohjamaali päällä ja nyt kysyisinkin että voiko siitä hioa yhden pienen valuman ihan huoletta pois ja voiko sen päälle laittaa pakkelia vai pitääkö se hioa pakkelin alta pois?? vastatkaa rohkeesti ja kommentoikaa muutenkin 16v tulevan autonasentajan projektia ja antakaa hyviä ideoita
päivitys:
Tuli hankittua lukkarilla myynnissä olleet audin/vw vanhat vanteet jotka saattaa tulla tähän poloon tai isoveljen derbyyn.
kuva: http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... Medium.jpg
tai toinen vanne vaihtoehto on työnalla oleva setti leveitä peltivanteita kehänä niissä on 6 tuumasten mangelssien kehät ja keskiönä toimii ihan vw:n vaikio vanteet
kuvassa vanne broidin toisen derbyn alla:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... Medium.jpg
ja lokarit tässä vaiheessa:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... Medium.jpg
Ja nyt kysymyksiin eli kuvassa näkyvässä etulokarissa on epoxy pohjamaali päällä ja nyt kysyisinkin että voiko siitä hioa yhden pienen valuman ihan huoletta pois ja voiko sen päälle laittaa pakkelia vai pitääkö se hioa pakkelin alta pois?? vastatkaa rohkeesti ja kommentoikaa muutenkin 16v tulevan autonasentajan projektia ja antakaa hyviä ideoita
Ja nyt kysymyksiin eli kuvassa näkyvässä etulokarissa on epoxy pohjamaali päällä ja nyt kysyisinkin että voiko siitä hioa yhden pienen valuman ihan huoletta pois ja voiko sen päälle laittaa pakkelia vai pitääkö se hioa pakkelin alta pois?? vastatkaa rohkeesti ja kommentoikaa muutenkin 16v tulevan autonasentajan projektia ja antakaa hyviä ideoita
Voit hioa valuman huoletta pois, ja päälle voi kitata jos on 2-k maali. jos on 2-k niin ei pitäis liueta kun hinkkaat tinneriin kastetulla rätillä.
Hopsis, vähäks säikähdin kun näin sen vannekuvan, kauhistuin nimittäin sitä että vanha palvelijani oli mennyt noinkin ruosteiseksi. Mutta sitten rauhoituin kuin luin että veljelläsi on kaksikin regatansinistä Derby CLS:ää, thumbs up! Toivottavasti se toinen on (edelleen) paremmassa kunnossa kuin kuvassa oleva...
jospa rupeis nyt tämäkin rojekti edistymään ku sain vihdoin sen talliin missä sitä voin sitten rakentaa tai ainaki yrittää.
matkalla talliin
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19.jpg
sisusta purettu lukuunottamatta kojetaulua
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-1.jpg
konehuoneessa tämmöistä. Kisakiree 0.89litranen v8
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-2.jpg
jotain vannerojekteja
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-3.jpg
ja yks turha kuva vielä lisäks
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-4.jpg
Vinkkejä ideoita haukkuja kehuja ja muuta saa laittaa
matkalla talliin
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19.jpg
sisusta purettu lukuunottamatta kojetaulua
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-1.jpg
konehuoneessa tämmöistä. Kisakiree 0.89litranen v8
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-2.jpg
jotain vannerojekteja
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-3.jpg
ja yks turha kuva vielä lisäks
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/19-4.jpg
Vinkkejä ideoita haukkuja kehuja ja muuta saa laittaa
tullu taas lomalla jotain tohon tehtyä. Eli ruostereikiä etsiskelen ja harjottelen hitsaamaan. ja nyt on kokeilussa jotain ruosteensyöjä niminen aine ja sitä oon levitelly takakontin pohjalle niihin useisiin pintaruosteisiin mitä siellä on jos sen avulla ei tarttis rupee hirveesti hiomaan niitä ja sit sen pitäis jättää siihen semmonen suoja ettei se sitten enään siitä ruostu, tiiä sit onko totta.
kuskin jalkatilasta korjattu ruostereikää. (älä ihmettele jos hitsaus jälki on kuin juosten kustua ku olen vielä kokematon noissa hitsaus hommissa)
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-1.jpg
takakontin puolella oli yks pieni ruostereikä ja kuvassa sitäkään ei enään ole
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-2.jpg
apparin jalkatilan ruostetilanne onkin sit vähän pahempi kuin kuskin puolella
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-3.jpg
on vissiin näissä poloissa ja derbyissä sum muissa missä akku on siinä tuulilasin alla mallivikana se että se akunpohja ruostuu melkeen jokasessa ja niin käynyt tässäkin ja fiksu edellinen omistaja korjannu sen sit 4 pellin palasella ja usealla itseporautuvalla ruuvilla ja isolla kasalla silikoonia
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-4.jpg
eli siis tommonen iso pellinpalanen kauttaaltaan silikoonilla kiinni ja vielä ruuveilla 4 kohtaa ja noi pienemmät samanlailla eli palohan siinä päreet useaan kertaan ku yritti saada ruuveja irti missä on kanta täynnä silikoonia eli ei auennu. no ruuvarilla ja pihdeillä sain ne revittyä irti ja sitten vihdoin löyty alkuperänen pelti ja vähän ruostetta
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-5.jpg
ja nämä vanteet on keskiön kohdistusta ja hitsausta ja maalausta vaille valmiit eli pahasti kesken
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24.jpg
semmosta tälläkertaan jos joku tätä lukee vielä niin jees ja kommenttia vaan perään
kuskin jalkatilasta korjattu ruostereikää. (älä ihmettele jos hitsaus jälki on kuin juosten kustua ku olen vielä kokematon noissa hitsaus hommissa)
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-1.jpg
takakontin puolella oli yks pieni ruostereikä ja kuvassa sitäkään ei enään ole
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-2.jpg
apparin jalkatilan ruostetilanne onkin sit vähän pahempi kuin kuskin puolella
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-3.jpg
on vissiin näissä poloissa ja derbyissä sum muissa missä akku on siinä tuulilasin alla mallivikana se että se akunpohja ruostuu melkeen jokasessa ja niin käynyt tässäkin ja fiksu edellinen omistaja korjannu sen sit 4 pellin palasella ja usealla itseporautuvalla ruuvilla ja isolla kasalla silikoonia
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-4.jpg
eli siis tommonen iso pellinpalanen kauttaaltaan silikoonilla kiinni ja vielä ruuveilla 4 kohtaa ja noi pienemmät samanlailla eli palohan siinä päreet useaan kertaan ku yritti saada ruuveja irti missä on kanta täynnä silikoonia eli ei auennu. no ruuvarilla ja pihdeillä sain ne revittyä irti ja sitten vihdoin löyty alkuperänen pelti ja vähän ruostetta
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24-5.jpg
ja nämä vanteet on keskiön kohdistusta ja hitsausta ja maalausta vaille valmiit eli pahasti kesken
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/24.jpg
semmosta tälläkertaan jos joku tätä lukee vielä niin jees ja kommenttia vaan perään
Siskon -89 Coupeen sai myös liimata paikat about samoihin kohtiin noissa jalkatiloissa. Akkupoterossa olevan raudan alla oli myös reikä... Eli uudemmatkin ruostuvat aikalailla samoista kohdista.
Onneksi ei ihan noin isoja paikkoja tarvinnut laittaa.
Mikäli hiekkapuhallukseen ei ole mahdollisuutta, kannattaisi ruosteet hioa pois vaikkpa ns. "neekerin tukalla" ja vetää päälle kunnon maali ennemmin kuin käyttää noita ruosteensyöjiä.
Onneksi ei ihan noin isoja paikkoja tarvinnut laittaa.
Mikäli hiekkapuhallukseen ei ole mahdollisuutta, kannattaisi ruosteet hioa pois vaikkpa ns. "neekerin tukalla" ja vetää päälle kunnon maali ennemmin kuin käyttää noita ruosteensyöjiä.
No löytyhän sieltä paikattavaa, omassa kadetissa on ihan samat paikat, akun alta pelti puhki ja apparin jalkatila läpimärkä, lattia ruostekerroksen peitossa. ei ollu sentään silikoonilla ja peltiruuveilla korjattu, pala kumimattoa pantu vaan akun alle niin, ettei ruosteet ostaessa näkyny :D
Tosiaan teräsharjalaikka ja järee rälläkkä on munkin mielestä tossa hommassa hyvä kakkonen hiekkapuhalluksen jälkeen.
Tosiaan teräsharjalaikka ja järee rälläkkä on munkin mielestä tossa hommassa hyvä kakkonen hiekkapuhalluksen jälkeen.
tämäkin edistynyt taas vähäsen. eli porakoneella missä on neekerintukka laikka kiinni on pyöritty auton ympärillä ja sisällä. takaa on iskarit ja jouset otettu irti ja uutta maalipintaa ruvettu laittaa iskarin pintaan ku on jotku halpis madallus iskari jousi setti mistä maalitki rupee jo irtoo. auto alkaa sisältä olee jo aikalailla hitsattu ruostereiät pois ja muutenki pintaruosteet ruvennu häviämään. seuraavaks alkaa varmaan takakaarien korjailua eli edellisen omistajan huonot korjaukset pois ja uutta "hyvää" tilalle.
Takaosaa putsattu pintaruosteesta ja paskasta. vähän kesken vielä.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin008Medium.jpg
jalkatilat alkaa olee korjatut ruosteesta. eli toimenpiteitä oli nämä: neekerin tukalla ruostekohdan puhtaaks ja reijät uudella pellillä umpeen sitten viel kerros ruosteenpoisto ja esto ainetta ja sit vähän hiomakoneella sileemmäks pintä ja sit ruosteenestomaali päälle. jos ei nyt heti sitten ruostuis uudelleen.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin001Medium.jpg
kuskin takakulma mihin on mulla jo korjauspalaki pitäis laittaa. ku toi lokasuojan kaari oli tosta kohtaan ihan rutussa ja kasassa ja monesta pellinpalasta tehty nii laitan siihen kokonaisen paremman paikan
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin004Medium.jpg
lopuks kysymys että onko tässä rengas tarpeeks sisällä eli auto tarpeeks matala ku 80 korkee rengas on lokasuojan ylhäällä kiinni.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin007Medium.jpg
piti kokeilla ku oli jousi ja iskari irti et miten matalaks sais
Takaosaa putsattu pintaruosteesta ja paskasta. vähän kesken vielä.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin008Medium.jpg
jalkatilat alkaa olee korjatut ruosteesta. eli toimenpiteitä oli nämä: neekerin tukalla ruostekohdan puhtaaks ja reijät uudella pellillä umpeen sitten viel kerros ruosteenpoisto ja esto ainetta ja sit vähän hiomakoneella sileemmäks pintä ja sit ruosteenestomaali päälle. jos ei nyt heti sitten ruostuis uudelleen.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin001Medium.jpg
kuskin takakulma mihin on mulla jo korjauspalaki pitäis laittaa. ku toi lokasuojan kaari oli tosta kohtaan ihan rutussa ja kasassa ja monesta pellinpalasta tehty nii laitan siihen kokonaisen paremman paikan
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin004Medium.jpg
lopuks kysymys että onko tässä rengas tarpeeks sisällä eli auto tarpeeks matala ku 80 korkee rengas on lokasuojan ylhäällä kiinni.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/Retro%20Projekti/fiksin007Medium.jpg
piti kokeilla ku oli jousi ja iskari irti et miten matalaks sais
pitää tätä vähän päivitellä ettei kokonaan huku. Itse projekti on ollu nyt jonki aikaa vähän jäässä mutta jos nyt taas alkais jotain tapahtua tallissa.
sähköjohdot tuli melkeen kokonaisuudessaan irrotettua konehuoneesta ja matkustamon puolelta ja onneksi auto on jo 30v vanha nii ei oo semmosta piuha ja tietokone helv***iä kuin nykyautoissa.
tämmönen nivaska sieltä irtos:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys007Medium.jpg
kuskin puolen helmasta on tullu kaavittua kiveniskumassan alta useampaa reikää ku ulkoisesti havaitsi mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan kuskin puoli helmasta valmis
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys015Medium.jpg
varapyörän kotelosta löyty kanssa reikää nii sekin pitää paikata kun ehtii. nyt vasta ruosteet rälläköity pois
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys014Medium.jpg
ja sitten vähän yleisnäkymää autosta:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys013Medium.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys010Medium.jpg
broidin deerbyyn tuli vaihettua näyttötyönä 80/60 alusta satsi. joku weitec se oli. taustalla näkyy vakiokorkuinen varaosa derby. harvalla näitä on kaksin kappalein :D
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys005Medium.jpg
ja sitten tuli myös tutkittua mitä vanteita löytyy pihalta auton alla olevien vanteiden lisäksi
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys001Medium.jpg
ja sitten olis vielä semmonen kysymys kun tuo polo kuitenkin maalataan kokonaan uusiksi niin oisko mitään jos päälle tulisi volkkarin värikartasta löytyvä mexico beige väri?kun tässä on nyt se retro luukki hakusessa nii eiks tommonen vähän vanhempi alkuperäisväri ois hyvä?
sähköjohdot tuli melkeen kokonaisuudessaan irrotettua konehuoneesta ja matkustamon puolelta ja onneksi auto on jo 30v vanha nii ei oo semmosta piuha ja tietokone helv***iä kuin nykyautoissa.
tämmönen nivaska sieltä irtos:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys007Medium.jpg
kuskin puolen helmasta on tullu kaavittua kiveniskumassan alta useampaa reikää ku ulkoisesti havaitsi mutta pikkuhiljaa alkaa olemaan kuskin puoli helmasta valmis
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys015Medium.jpg
varapyörän kotelosta löyty kanssa reikää nii sekin pitää paikata kun ehtii. nyt vasta ruosteet rälläköity pois
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys014Medium.jpg
ja sitten vähän yleisnäkymää autosta:
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys013Medium.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys010Medium.jpg
broidin deerbyyn tuli vaihettua näyttötyönä 80/60 alusta satsi. joku weitec se oli. taustalla näkyy vakiokorkuinen varaosa derby. harvalla näitä on kaksin kappalein :D
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys005Medium.jpg
ja sitten tuli myös tutkittua mitä vanteita löytyy pihalta auton alla olevien vanteiden lisäksi
http://i41.photobucket.com/albums/e297/automatic2/pivitys001Medium.jpg
ja sitten olis vielä semmonen kysymys kun tuo polo kuitenkin maalataan kokonaan uusiksi niin oisko mitään jos päälle tulisi volkkarin värikartasta löytyvä mexico beige väri?kun tässä on nyt se retro luukki hakusessa nii eiks tommonen vähän vanhempi alkuperäisväri ois hyvä?
kirjotellaans tänne nyt jotain ettei katoa kokonaan tämä topicci.
Eli eli... projekti ei nyt kovinkaan kummoisesti ole edennyt. Mutta korista on nyt ihan kaikki irtoavat osat revitty pois ja alettu tosissaan korjaamaan ruosteita. Ruostereikiä ei pitäny aluks olla paljoa mutta nyt kun on alkanu massoja poistelee ja paremmin kattelee ja koputtelee niin on pieniä reikiä sinne sun tänne tullut.
Kyllä tää tästä pikkuhiljaa alkaa tekeytymään.
Laitellaan nyt parit kuvatkin sitten samalla.
luovuttaja auto. Eli uudempi polo. Tarkka vuosimalli ei oo viel tiedossa, kertokaa jos tiedätte.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... aja004.jpg
luovuttajan kone.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... aja007.jpg
Konehuonetta aloin vähän hiekkapuhaltelee ja rapsuttelee.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... a001-1.jpg
Yhestä sisäloksusta oon kerenny massat poistelee. 3 loksuu vielä jäljellä :C
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... a004-1.jpg
Kun tota korjauspalaa tohon hitsas nii tuli esiin kilo pakkelia ja tinasta tehty lokasuojan kaari .
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... a006-1.jpg
Tuleva 1.3l ruisku kone on purettu melkeen kokonaan. enään kansi irti ja pikkuhuolto sille ja uusilla tiivareilla kasaus ja lohkon ja laatikon maalaus.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... sta016.jpg
Vanha bensatankki. Uus tankki tulee siitä luovuttajasta mistä toi tekniikkakin on.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... sta009.jpg
Semmosta vielä että kun jos pistän faijan tekemään tohon uuteen 1.3l 1pisteruiskukoneeseen uuden pakosarjan vähän niinkuin ulkonäkösyistä niin kertokaas millasta putkea sisähalkaisijaltaan kannattais sen tekoon käyttää. Että se toimis edes vähän.
Niin ja sitten sitä konetta irrottaessa löytyi tämä mystinen säiliö vai mikälie ja nyt kiinostais tietää mikä sen tarkoitus on. onko se joku huohotus säiliö? en nyt enään muista ulkoon mihin siitä meni letkuja mut tais tankilta päin tulla yks ja noi pari muuta meni sit johki päin konetta kii. valaiskaa minua että tarviiko sitä laittaa kiinni ettei tarvis suunitella sitä mihinkään piiloon koska siistitty konehuone on tulossa. tosta linkin sivun laidasta klikkaamalla lisää kuvia siitä.
http://s94.photobucket.com/albums/l85/w ... osa005.jpg
niin ja ihan ohimennen kyselisin että haittaako jos jäähdytinnestesäiliölle tulevia letkuja pidentää että saa sen säiliön tonne kaukaloon missä on sulakkeet ja akku??
Eli eli... projekti ei nyt kovinkaan kummoisesti ole edennyt. Mutta korista on nyt ihan kaikki irtoavat osat revitty pois ja alettu tosissaan korjaamaan ruosteita. Ruostereikiä ei pitäny aluks olla paljoa mutta nyt kun on alkanu massoja poistelee ja paremmin kattelee ja koputtelee niin on pieniä reikiä sinne sun tänne tullut.
Kyllä tää tästä pikkuhiljaa alkaa tekeytymään.
Laitellaan nyt parit kuvatkin sitten samalla.
luovuttaja auto. Eli uudempi polo. Tarkka vuosimalli ei oo viel tiedossa, kertokaa jos tiedätte.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... aja004.jpg
luovuttajan kone.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... aja007.jpg
Konehuonetta aloin vähän hiekkapuhaltelee ja rapsuttelee.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... a001-1.jpg
Yhestä sisäloksusta oon kerenny massat poistelee. 3 loksuu vielä jäljellä :C
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... a004-1.jpg
Kun tota korjauspalaa tohon hitsas nii tuli esiin kilo pakkelia ja tinasta tehty lokasuojan kaari .
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... a006-1.jpg
Tuleva 1.3l ruisku kone on purettu melkeen kokonaan. enään kansi irti ja pikkuhuolto sille ja uusilla tiivareilla kasaus ja lohkon ja laatikon maalaus.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... sta016.jpg
Vanha bensatankki. Uus tankki tulee siitä luovuttajasta mistä toi tekniikkakin on.
http://i94.photobucket.com/albums/l85/w ... sta009.jpg
Semmosta vielä että kun jos pistän faijan tekemään tohon uuteen 1.3l 1pisteruiskukoneeseen uuden pakosarjan vähän niinkuin ulkonäkösyistä niin kertokaas millasta putkea sisähalkaisijaltaan kannattais sen tekoon käyttää. Että se toimis edes vähän.
Niin ja sitten sitä konetta irrottaessa löytyi tämä mystinen säiliö vai mikälie ja nyt kiinostais tietää mikä sen tarkoitus on. onko se joku huohotus säiliö? en nyt enään muista ulkoon mihin siitä meni letkuja mut tais tankilta päin tulla yks ja noi pari muuta meni sit johki päin konetta kii. valaiskaa minua että tarviiko sitä laittaa kiinni ettei tarvis suunitella sitä mihinkään piiloon koska siistitty konehuone on tulossa. tosta linkin sivun laidasta klikkaamalla lisää kuvia siitä.
http://s94.photobucket.com/albums/l85/w ... osa005.jpg
niin ja ihan ohimennen kyselisin että haittaako jos jäähdytinnestesäiliölle tulevia letkuja pidentää että saa sen säiliön tonne kaukaloon missä on sulakkeet ja akku??
Viimeksi muokannut vildur, 15.3.2008 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mystinen osa on aktiivihiilihuohotinsäiliö bensatankille, voi jättää pois koska epäilen että tuo Polosi ei ole vähäpäästöistä mallia ;)
Jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliön voit siirtää, kunhan katsot tarkkaan että sille tuleva letku "nousee" koko ajan, ettei tule ilmalukkoa.
Luoja lykky omasta Mk1 Polosta ei ole vielä paljastunut tuollaisia ruosteita ;) No toisaalta, eipä siitä noin hienokaan varmaan tule, pysytään vähän enempi orginaalissa.
86c:stä 1.3litranen kone vaihdelaatikkoineen pitäisi vissiin olla ihan bolt-on? Kanssa vähän itsellä mietinnässä jos ei tule museovehjettä tehtyä, tuo 0.9litranen kone 5.07 perävälityksellä on jo hieman vaarallinen liikenteessä mun käsissä.
Jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliön voit siirtää, kunhan katsot tarkkaan että sille tuleva letku "nousee" koko ajan, ettei tule ilmalukkoa.
Luoja lykky omasta Mk1 Polosta ei ole vielä paljastunut tuollaisia ruosteita ;) No toisaalta, eipä siitä noin hienokaan varmaan tule, pysytään vähän enempi orginaalissa.
86c:stä 1.3litranen kone vaihdelaatikkoineen pitäisi vissiin olla ihan bolt-on? Kanssa vähän itsellä mietinnässä jos ei tule museovehjettä tehtyä, tuo 0.9litranen kone 5.07 perävälityksellä on jo hieman vaarallinen liikenteessä mun käsissä.
Semmosta vielä että kun jos pistän faijan tekemään tohon uuteen 1.3l 1pisteruiskukoneeseen uuden pakosarjan vähän niinkuin ulkonäkösyistä niin kertokaas millasta putkea sisähalkaisijaltaan kannattais sen tekoon käyttää. Että se toimis edes vähän.
'Tehdas'valmisteisessa 1.3:en 4-2-1-rosteri-peltisarjassa menee putkien koot näin:
- 4: sis. 37mm, ulko 40mm
- 2: ulko 45mm
- 1: ulko 50mm
Noi on noin mittoja, mm sinne tänne voipi olla heittoa.
Eikös toi muuten ole 4-pisteruisku eikä 1.? Onko huoltokirjaa tuohon luovuttajaan,sielä lukee koneen tyyppi, NZ(55hv), 3F(75hv) tms.?
Noita on ebayssa kohtuu usein myynnissä, hinnat vaihtelee 100-200e(+toim. xxe) välillä, ja uuden rosterisen saat sieltä tilattua olikohan 270e toimitettuna. Itse metsästin käytettyä melko kauankin, että tärppäsi sopivaan hintaan (suhteessa uuteen).
en todellakaan tiedä näistä moottoriasioista vielä mitään eli voi olla nelipiste ruiskukin. näkyykö se koneen tyyppi jossaan kohtaa lohkoa. Oliks niissä nelipisteruiskullisissa poloissa käytetty 4 ja 5 lovista laatikkoa vai vaan tota 5 vaiheista? koulun koneelta katteli joskus just noit tehoja niin jotain 4 eri tehosta löysin näitä 1.3 ruiskuja. Onkos sillä sit paljonkin väliä minkä pitusia noi pakosarjan putket on jos tekis silleen helpoimman kautta et olis vaan se n.90 asteen mutka siitä pakoaukolta ja sit siit jonku senttien jälkeen yhtyy ne 4 putkee 2 putkeen ja siit sit eteenpäin. löytyiskö helposti suuntaa antavia kuvia??
Voin ottaa kuvia tuosta omasta kun vaan muistan taas kun on käsissä. 4: n. 20-30cm, 2: kääntyy koneen alle ja sit ennen kattia(jos sellainen on) yhdistyy, noin niinkuin suunnilleen...
En ole perehtynyt noihin pakosarjan rakennusasioihin, siksi ostin valmiin...jos muuten ei paljon virityksiä tule, niin lienee 'ihan sama'. Kunhan et tee liian isosta putkesta ja suurin piirtein sen näköisen kuin tehdastekoiset, luulisi toimivan. Isolla halkaisijalla taitaa kone hieman kuolla, kun tuo 1.3 ei ihan mielettömästi kaasuja ulos punnerra.. Nämä ovat vaan sitten ihan mutua siitä mitä vähän on asioista ymmärtänyt. Löytyy monta tietävämpää korjaamaan, jos tuli sanottua ihan puuta heinää. Onhan noita kirjoja sitten jos haluat oikein alkaa miettimään asiaa, mutta puhuitkin tuossa lähinnä ulkonäkösyistä ja jonkinlaisesta toimivuudesta.
Kuvien perusteella on 4-piste, kun näyttäis olevan neljä suutinta imusarjassa. En tiedä missäpäin koneessa lukee tyyppi tai mistä helpoiten tunnistaa. PikkuG tietää paremmin miten erottaa esim. NZ ja 3F, ulkoisesti tosi samannäköisiä. Eroja on kuitenkin sisällä puristukset nokka, imusarja, yms. Noita on kai vähän joka konetta joka laatikolla. 5v. mallejakin on parilla eri välityksellä.
NZ(55hv, yleinen), näyttää samalta kuin sinun, esim. koteloinnit suuttimissa tms.
3F(75hv, GT mallin moottori, harvinaisempi)
En ole perehtynyt noihin pakosarjan rakennusasioihin, siksi ostin valmiin...jos muuten ei paljon virityksiä tule, niin lienee 'ihan sama'. Kunhan et tee liian isosta putkesta ja suurin piirtein sen näköisen kuin tehdastekoiset, luulisi toimivan. Isolla halkaisijalla taitaa kone hieman kuolla, kun tuo 1.3 ei ihan mielettömästi kaasuja ulos punnerra.. Nämä ovat vaan sitten ihan mutua siitä mitä vähän on asioista ymmärtänyt. Löytyy monta tietävämpää korjaamaan, jos tuli sanottua ihan puuta heinää. Onhan noita kirjoja sitten jos haluat oikein alkaa miettimään asiaa, mutta puhuitkin tuossa lähinnä ulkonäkösyistä ja jonkinlaisesta toimivuudesta.
Kuvien perusteella on 4-piste, kun näyttäis olevan neljä suutinta imusarjassa. En tiedä missäpäin koneessa lukee tyyppi tai mistä helpoiten tunnistaa. PikkuG tietää paremmin miten erottaa esim. NZ ja 3F, ulkoisesti tosi samannäköisiä. Eroja on kuitenkin sisällä puristukset nokka, imusarja, yms. Noita on kai vähän joka konetta joka laatikolla. 5v. mallejakin on parilla eri välityksellä.
NZ(55hv, yleinen), näyttää samalta kuin sinun, esim. koteloinnit suuttimissa tms.
3F(75hv, GT mallin moottori, harvinaisempi)
joo piti ihan runkonumeron perusteella ettiä tiedot ku se oli ainut mitä siitä autosta jäi tekniikan ja sähköjen lisäks. ja siis kone siinä on juuri tuo nz ja vuosimallia 90.
Vielä kun sais koneeseen yläpään tivisteet ja nokan stefan niin alkais kone olee valmis. Meinaan kyl ehkä maalata sen uudelleen että olis sekin sitten siistin näköinen. Millasta maalia muuten kannattais käyttää lohkon, kannen ja vaihelaatikon maalaukseen?? Saako ihan tavallisesta rautakaupasta? esim. K-rauta??? jotain pensselillä levitettävää varmaan. en ainakaan ruiskulla ala sohii ja sprayt on vähän huonosti kiinni pysyviä, kai.
Tulis nyt sateeton viikonloppu niin sais konehuoneen puhalettuun loppuun ja sitten jossaan vaiheessa sovittaa konetta ja sähköjä niin saa tarpeeliset reiät ja telineet tehtyä ja konehuoneen epoxi primeriin.
Kiire tässä tulee ku ensvuoden huhtikuussa pitäis ajokorttikin hankkia ja lähteä sitten omalla autolla käväsee ruottin bug runissa. :D
Vielä kun sais koneeseen yläpään tivisteet ja nokan stefan niin alkais kone olee valmis. Meinaan kyl ehkä maalata sen uudelleen että olis sekin sitten siistin näköinen. Millasta maalia muuten kannattais käyttää lohkon, kannen ja vaihelaatikon maalaukseen?? Saako ihan tavallisesta rautakaupasta? esim. K-rauta??? jotain pensselillä levitettävää varmaan. en ainakaan ruiskulla ala sohii ja sprayt on vähän huonosti kiinni pysyviä, kai.
Tulis nyt sateeton viikonloppu niin sais konehuoneen puhalettuun loppuun ja sitten jossaan vaiheessa sovittaa konetta ja sähköjä niin saa tarpeeliset reiät ja telineet tehtyä ja konehuoneen epoxi primeriin.
Kiire tässä tulee ku ensvuoden huhtikuussa pitäis ajokorttikin hankkia ja lähteä sitten omalla autolla käväsee ruottin bug runissa. :D
Päivitystä
Pitää tänne jotain kirjotella edistymisestä ettei huku kokonaan topicci.
Eli hitsaukset on meneillään edelleen ja samalla myös konehuoneen putsausta maaleista ja ruosteista ja muusta paskasta.
Moottori alkaa olee valmis muuten paitsi pakosarja pitäis sitten tekasta ku moottori on sovituksessa autossa. Moottori on maalattu ja vaihelaatikko myös. Kaikki tuli mustalla ku ei hopeeta maalia ollut kanteen ja vaihelaatikkoon. Miranolilla vetäsin ku monesta paikasta luin että olis muka kestäny moottorissakin. saas nähä miten käy.
Tässä näkyy nyt toi kaari ku siitä on tinat sulatettu pois ja toi kylki on kyl mystinen ku siinä on tommoisia peukun kokosia kuoppi aika montakin.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 3Small.jpg
Konehuoneen putsausta ja jarrutehostin paketin sovittelua. Tulee siis tuon -90 polon kaikki jarrukamatkin ettei katsastus mies niistä itke.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 0Small.jpg
Takasisälokasuojasta poisti massoja niin löyty kuskin puolelta tommosia "hyviä" korjauksia missä on siis laitettu vaan uutta peltiä vanhan päälle ja kaikki aika mätää. Apparin puolella ei ollu tommosia korjauspaloja mutta niiden tilalla oli vaan reikiä.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 8Small.jpg
Löytyy näitä uusia korjauspaloja tämmöseen 30 vuotta vanhaan autoon vielä ihan paikallisesta hessumobiilista. Ei tosin poloon löytyny mutta audi 50:seen löyty ulkokaaret vielä tilaamalla.Tilasin vain kuskin puolen ulkokaaren koska muut kaaret oli ennestään jo hommattu. Niin muuten löyty noi kummanki puolen takasisälokasuojan kaaret tästä firmasta http://www.rtotuonti.fi. oli ihan hyllyssä kaaret nii ei tarvinnu tilata.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 4Small.jpg
Tässä apparin puolen kaari sovituksessa.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2Small.jpg
Tommonen pätkä helmaa pitää laittaa.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 3Small.jpg
Kommentteja, kehuja, haukkuja ja peukkuja saa laitella ettei mee yksin puheluks tääki homma...
Pitää tänne jotain kirjotella edistymisestä ettei huku kokonaan topicci.
Eli hitsaukset on meneillään edelleen ja samalla myös konehuoneen putsausta maaleista ja ruosteista ja muusta paskasta.
Moottori alkaa olee valmis muuten paitsi pakosarja pitäis sitten tekasta ku moottori on sovituksessa autossa. Moottori on maalattu ja vaihelaatikko myös. Kaikki tuli mustalla ku ei hopeeta maalia ollut kanteen ja vaihelaatikkoon. Miranolilla vetäsin ku monesta paikasta luin että olis muka kestäny moottorissakin. saas nähä miten käy.
Tässä näkyy nyt toi kaari ku siitä on tinat sulatettu pois ja toi kylki on kyl mystinen ku siinä on tommoisia peukun kokosia kuoppi aika montakin.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 3Small.jpg
Konehuoneen putsausta ja jarrutehostin paketin sovittelua. Tulee siis tuon -90 polon kaikki jarrukamatkin ettei katsastus mies niistä itke.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 0Small.jpg
Takasisälokasuojasta poisti massoja niin löyty kuskin puolelta tommosia "hyviä" korjauksia missä on siis laitettu vaan uutta peltiä vanhan päälle ja kaikki aika mätää. Apparin puolella ei ollu tommosia korjauspaloja mutta niiden tilalla oli vaan reikiä.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 8Small.jpg
Löytyy näitä uusia korjauspaloja tämmöseen 30 vuotta vanhaan autoon vielä ihan paikallisesta hessumobiilista. Ei tosin poloon löytyny mutta audi 50:seen löyty ulkokaaret vielä tilaamalla.Tilasin vain kuskin puolen ulkokaaren koska muut kaaret oli ennestään jo hommattu. Niin muuten löyty noi kummanki puolen takasisälokasuojan kaaret tästä firmasta http://www.rtotuonti.fi. oli ihan hyllyssä kaaret nii ei tarvinnu tilata.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 4Small.jpg
Tässä apparin puolen kaari sovituksessa.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2Small.jpg
Tommonen pätkä helmaa pitää laittaa.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 3Small.jpg
Kommentteja, kehuja, haukkuja ja peukkuja saa laitella ettei mee yksin puheluks tääki homma...
Hienoa että tämä projekti edistyy. Pitkälle on tultu näistä kuvista:
http://i10.photobucket.com/albums/a149/ ... polo_3.jpg
http://i10.photobucket.com/albums/a149/ ... polo_1.jpg
Nämä kuvat on parin kesän takaa, emäntä ajeli tuolla polosella n.40km työmatkaa.
Melko uhkarohkeaa touhua;)
Tsemppiä projektiin!
http://i10.photobucket.com/albums/a149/ ... polo_3.jpg
http://i10.photobucket.com/albums/a149/ ... polo_1.jpg
Nämä kuvat on parin kesän takaa, emäntä ajeli tuolla polosella n.40km työmatkaa.
Melko uhkarohkeaa touhua;)
Tsemppiä projektiin!
Ilmanohjaimet näköjään ollut tusinakamaa aikoinaan Poloissa, itselläkin moiset ;) Tosin hiukan erilailla asennettu.
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Polo/IMG_1121.jpg
http://mikaj.1g.fi/kuvat/Polo/IMG_1121.jpg
Tämmönen pikku projekti tuli tehtyä tässä välissä että olis vähän vaihtelua eikä vain polon rakentelua.
Eli ostin halvalla huonokuntoisen caddyn takaluukun.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... CF1694.jpg
Ja sitten maalit irti ja eiku luonnon armoille. No lisäsin mä siihen pinnalle kerran vähäsen suolavesi liuosta.
Tässä on lopputulos.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... e-0006.jpg
Eli ostin halvalla huonokuntoisen caddyn takaluukun.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... CF1694.jpg
Ja sitten maalit irti ja eiku luonnon armoille. No lisäsin mä siihen pinnalle kerran vähäsen suolavesi liuosta.
Tässä on lopputulos.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... e-0006.jpg
Apparin takalokasuojan sisä- ja ulkokaari ja pätkä helmaa on nyt vaihettu.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic3.jpg
Kuskinpuolen sisälokasuoja on vähän haperon oloinen?
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic1.jpg
Akunpohja ennen ja jälkeen.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic4.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic2.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic3.jpg
Kuskinpuolen sisälokasuoja on vähän haperon oloinen?
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic1.jpg
Akunpohja ennen ja jälkeen.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic4.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic2.jpg
Edistyy.
Elikkäs nyt on sitten kuskinpuolen takakaaret vaihettu. Enään pitää hitsata pikkasen etuhelmaa ja takahelmaa niin sitten taitaa hitsaukset olla tehtynä.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic3-1.jpg
Kun konehuoneen hitsaukset on nyt tehty nii päätin laittaa uuden koneen sovitukseen että saa tehtyä reikiä lisääntyneille johdoille ja mietittyä mitä piilotettua reittiä pitkin mitkäkin johdot sitten menevät.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic4-1.jpg
Ostin tossa maanantaina uudet vanteet tulevaan talvipeliin (mikä kylläkin tämän kesän on myös autona koska polo on vielä näin vaiheessa.kuhan ajokortin 6 viikon päästä saan) Ne ovat kokoa 7x16 ja tulleet kuulemman bemarin alla saksasta. Keskireikä on juuri oikeaa kokoa mutta pulttien kartiot ilmeisesti erimuotoa kuin volkkarilla. Ei siinä mitään ihmeempiä mut kiinostais vaan tietää minkä merkkiset nämä vanteet on?
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic6.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic5.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic1-1.jpg
Voiko toi KBA olla näiden vanteiden merkki??
Ja ovat siis tulossa tähän alle kuhan renkaat saan tilattua.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic2-1.jpg
Eli kuusi viikkoa siihen että ajokortti olis taskussa ja siihen mennessä pitäisi katsastaa tuo caddy jota olen koulussa monta tuntia hitsannut ruosteettomaksi ja sitten kesäkuun alussa saada VAG-crew:in poppoo neljän auton voimin ruottin bug runiin.
Elikkäs nyt on sitten kuskinpuolen takakaaret vaihettu. Enään pitää hitsata pikkasen etuhelmaa ja takahelmaa niin sitten taitaa hitsaukset olla tehtynä.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic3-1.jpg
Kun konehuoneen hitsaukset on nyt tehty nii päätin laittaa uuden koneen sovitukseen että saa tehtyä reikiä lisääntyneille johdoille ja mietittyä mitä piilotettua reittiä pitkin mitkäkin johdot sitten menevät.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic4-1.jpg
Ostin tossa maanantaina uudet vanteet tulevaan talvipeliin (mikä kylläkin tämän kesän on myös autona koska polo on vielä näin vaiheessa.kuhan ajokortin 6 viikon päästä saan) Ne ovat kokoa 7x16 ja tulleet kuulemman bemarin alla saksasta. Keskireikä on juuri oikeaa kokoa mutta pulttien kartiot ilmeisesti erimuotoa kuin volkkarilla. Ei siinä mitään ihmeempiä mut kiinostais vaan tietää minkä merkkiset nämä vanteet on?
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic6.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 2/pic5.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic1-1.jpg
Voiko toi KBA olla näiden vanteiden merkki??
Ja ovat siis tulossa tähän alle kuhan renkaat saan tilattua.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... pic2-1.jpg
Eli kuusi viikkoa siihen että ajokortti olis taskussa ja siihen mennessä pitäisi katsastaa tuo caddy jota olen koulussa monta tuntia hitsannut ruosteettomaksi ja sitten kesäkuun alussa saada VAG-crew:in poppoo neljän auton voimin ruottin bug runiin.
caddy on sillä mahtavalla 1.6 kiisseli koneella ja vielä oikeen nelivaihteisena. Jos ton caddyn tekniikkaan aion joskus koskea niin sillon sinne tulee vag-konsernin 1.9tdi moottori.
Ja arvelen että noilla exip vanteila tarkoitat näitä kuvan vanteita ja ne eivät ole samanlaiset. Exip hunajakenno vanteet yleensä 15" kokoa.
Ja arvelen että noilla exip vanteila tarkoitat näitä kuvan vanteita ja ne eivät ole samanlaiset. Exip hunajakenno vanteet yleensä 15" kokoa.
nyt on cädissä uudet vanteet ja renkaat alla. Anto myös katsastus setä leiman.
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... copy-1.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 19copy.jpg
Ajokortti noin 2vk sisään ja sitten vaan bug runia odottelemaan...
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... copy-1.jpg
http://i41.photobucket.com/albums/e297/ ... 19copy.jpg
Ajokortti noin 2vk sisään ja sitten vaan bug runia odottelemaan...
Caddyn sisustaa tullut tässä viimeaikoina myös siistittyä ja nyt se alkaa olee valmis.
Eli vanha kojelauta joka oli ex. omistajan toimesta maalattu korin ja hopeen väriin lähti pois ja tilalle tuli mk1 golffin kojelauta. Ovipahvit jotka sama tyyppi oli harmaasta messumatosta tehnyt saivat väistyä uuden keinonahka verhoilun tieltä. Ratti vaihtui gti mallin rattiin ymsyms.
Vielä kun nuo kakkakopan penkit sais pois ja tilalle jotkut sporttisemmat jakkarat.(penkkejä saa ehdotella ja tarjota)
nyt kun kerta caddy alkaa olee valmis ja jopa laillinen liikenteseen niin siirryn seuravaan projektiin joka on mk1 jetan kytkimen vaihto. Ei kai mikään kummonen homma vaihtaa 1.5l koneen kytkintä?? ja sivu hommana pitäis yhestä mk1 derbystä korjata bensan vuoto. Derbystä ilmeisesti letkut niin pehmenneet siitä bensapumpun päästä että ne falskaa kokoajan. Ja nämä kaksi autoa myös lähossä bugRuniin kesäkuussa. :P
Kytkinvaivainen jetta (taustalla 5 ovinen mk1 golf)
Bensaa vuotava derby
Eli vanha kojelauta joka oli ex. omistajan toimesta maalattu korin ja hopeen väriin lähti pois ja tilalle tuli mk1 golffin kojelauta. Ovipahvit jotka sama tyyppi oli harmaasta messumatosta tehnyt saivat väistyä uuden keinonahka verhoilun tieltä. Ratti vaihtui gti mallin rattiin ymsyms.
Vielä kun nuo kakkakopan penkit sais pois ja tilalle jotkut sporttisemmat jakkarat.(penkkejä saa ehdotella ja tarjota)
nyt kun kerta caddy alkaa olee valmis ja jopa laillinen liikenteseen niin siirryn seuravaan projektiin joka on mk1 jetan kytkimen vaihto. Ei kai mikään kummonen homma vaihtaa 1.5l koneen kytkintä?? ja sivu hommana pitäis yhestä mk1 derbystä korjata bensan vuoto. Derbystä ilmeisesti letkut niin pehmenneet siitä bensapumpun päästä että ne falskaa kokoajan. Ja nämä kaksi autoa myös lähossä bugRuniin kesäkuussa. :P
Kytkinvaivainen jetta (taustalla 5 ovinen mk1 golf)
Bensaa vuotava derby
Nyt kun sain jetasta vaihelootan irti nii tuli eteen sellainen kytkin paketti mitä en oo ennen nähny, joten nyt tarttis vähän neuvoja sen vaihtoon. Eli kone jetassahan on 1.5litranen ja normi 4-lovisella manuaali laatikolla.
Kytkinlevyn sain irti mutta paineasetelma on vielä kampiakselin päässä kiinni jotenkin. Eli miten saan paineasetelman irti??
Ja kun painelaakerikaan ei ollut sillä paikalla missä olen sen tottunut näkemään vaan kytkinakselin keskeltä tulee tappi mikä painaa paineasetelmaa jotenkin niin haluasin tietää missä painelaakeri on vai onko sitä edes tai tarvitseeko sitä ylipäätänsä vaihtaa??
Kun olen koulussa tottunut korjaamaan sellaisia kytkimiä missä on vauhtipyörässä normaalisti paineasetelma kiinni ja kytkinlevy siellä välissä ja painelaakeri painaa paineasetelmaa.Mutta tässä jetassa onkin ihan erillainen. Asia saattaa selvitä sitten kun saan uuden kytkinsarjan käsiini ja vähän katseltua miten se toimii jnejne..
Antakkee neuvoja.
Kytkinlevyn sain irti mutta paineasetelma on vielä kampiakselin päässä kiinni jotenkin. Eli miten saan paineasetelman irti??
Ja kun painelaakerikaan ei ollut sillä paikalla missä olen sen tottunut näkemään vaan kytkinakselin keskeltä tulee tappi mikä painaa paineasetelmaa jotenkin niin haluasin tietää missä painelaakeri on vai onko sitä edes tai tarvitseeko sitä ylipäätänsä vaihtaa??
Kun olen koulussa tottunut korjaamaan sellaisia kytkimiä missä on vauhtipyörässä normaalisti paineasetelma kiinni ja kytkinlevy siellä välissä ja painelaakeri painaa paineasetelmaa.Mutta tässä jetassa onkin ihan erillainen. Asia saattaa selvitä sitten kun saan uuden kytkinsarjan käsiini ja vähän katseltua miten se toimii jnejne..
Antakkee neuvoja.
Kun lootan ottaa irti, niin ensimmäisenä tulee eteen vauhtipyörä. Se pois, niin käsiin putoaa kytkinlevy. Sen jälkeen edessä on paineasetelma, missä on ulommaisena se paininosa tms. Siitä se rautatanko vänkyrä pois, jolloin sen paininosan tms. saa irti, ja sen jälkeen näet pultit joilla paineasetelma on kampurassa kiinni. Ne lähtee helpoiten pulttipyssyllä auki, ei tarvi mitään lukitustyökaluja joilla vaan teloo ittensä :) Kannattaa samalla vaihtaa myös kampiakselin stefa sinne paineasetelman taakse, mikä on siinä peltilätkän takana.
Painelaakeri löytyy kun ottaa sen vaihelootan päätykopan auki, nelilovisissa lähtee helposti kun avaa ne neljä pulttia. Viislovisissa pitää kammeta se peltilätkä pois, mikä suositellaan uusittavaksi aina kun otetaan irti. Sitten vaan se kytkimen vipu käännetään alas ja painelaakeri näkyy siellä "putkessa" eikä tarvi kuin tonkia se pois sieltä.
Painelaakeri löytyy kun ottaa sen vaihelootan päätykopan auki, nelilovisissa lähtee helposti kun avaa ne neljä pulttia. Viislovisissa pitää kammeta se peltilätkä pois, mikä suositellaan uusittavaksi aina kun otetaan irti. Sitten vaan se kytkimen vipu käännetään alas ja painelaakeri näkyy siellä "putkessa" eikä tarvi kuin tonkia se pois sieltä.
Kun lootan ottaa irti, niin ensimmäisenä tulee eteen vauhtipyörä. Se pois, niin käsiin putoaa kytkinlevy. Sen jälkeen edessä on paineasetelma, missä on ulommaisena se paininosa tms. Siitä se rautatanko vänkyrä pois, jolloin sen paininosan tms. saa irti, ja sen jälkeen näet pultit joilla paineasetelma on kampurassa kiinni. Ne lähtee helpoiten pulttipyssyllä auki, ei tarvi mitään lukitustyökaluja joilla vaan teloo ittensä :) Kannattaa samalla vaihtaa myös kampiakselin stefa sinne paineasetelman taakse, mikä on siinä peltilätkän takana.
Painelaakeri löytyy kun ottaa sen vaihelootan päätykopan auki, nelilovisissa lähtee helposti kun avaa ne neljä pulttia. Viislovisissa pitää kammeta se peltilätkä pois, mikä suositellaan uusittavaksi aina kun otetaan irti. Sitten vaan se kytkimen vipu käännetään alas ja painelaakeri näkyy siellä "putkessa" eikä tarvi kuin tonkia se pois sieltä.
Kiitän tästä. näillä mennään jo pitkälle.
Onkohan toi caddy ollut joskun Hyvinkäällä? Hyvinkäällä pyöri n. 3 vuotta sitten samanlainen...
Varmaan on pyöriny ku broidi osti tän yhdeltä hyvinkäälla asustavalta vw harrastajalta.
Muutin alkupään kuvia linkeiksi, alkoi olla aika raskas topic ladattavaksi.
Tänään oli tarkoitus itse muutella linkeiksi kun huomasin saman asian. tänks sulle ku vaivauduit.
Ja taas kaivataan apua ja nopeesti.
Elikkäs eilen oltiin broidin kanssa menossa caddyllä motonettiin hakee jettaan kampiaksen stefaa niin suutarilan jälkeen hävis tehot ja rupes tulee helvetisti vaaleeta savua putkesta. no siihen huoltikselle sai kaarrettua ja auto sammuksiin. Konepelti auki ja tarkastelua. Ei löytyny näkyvää vikaa niin kokeiltiin käyntiin ja lähtihän se käyntiin mut kävi silleen pätkien ja muutenki huonosti ja edelleen kauheesti vaaleeta savua putkesta.
Hinaus apua ei saatu niin päätettiin ajaa sitten siihe parin kilsan päähän mun koululle. Liikkeelle sillä pääs mut tehoa ei ollut juuri lainkaan ja kävi miten sattuu ja savutti kauheesti.
Ensimmäisenä tuli mieleen löysä jakopäänhihna ja et joku ratas olis hypänny hampaalla tms.
Mut koulussa kattelin hihnapyörien ja vauhtipyörän ajotusmerkit kohalleen ja kaikki oli niinkuin pitääkin.
Nyt tultiin semmoseen johtopäätökseen että kansipahvi olis mennyt. Mitä mieltä te ootte??'
Olis tiedossa halvalla tölkki mallin transporter 1.6 litrasella turbo koneella ja syncrolla niin nyt pitäis nopeesti tietää että käykö se kone caddyyn suoraan ja siihen caddyn laatikko ja öljypohja kiinni niin toimii normisti?? tarviiko mitään sähköjä muuttaa caddystä kun laittaa turbottoman 1.6l koneen tilalle turbollisen? tai tarviiko jotain muutakin vaihtaa??
Elikkäs eilen oltiin broidin kanssa menossa caddyllä motonettiin hakee jettaan kampiaksen stefaa niin suutarilan jälkeen hävis tehot ja rupes tulee helvetisti vaaleeta savua putkesta. no siihen huoltikselle sai kaarrettua ja auto sammuksiin. Konepelti auki ja tarkastelua. Ei löytyny näkyvää vikaa niin kokeiltiin käyntiin ja lähtihän se käyntiin mut kävi silleen pätkien ja muutenki huonosti ja edelleen kauheesti vaaleeta savua putkesta.
Hinaus apua ei saatu niin päätettiin ajaa sitten siihe parin kilsan päähän mun koululle. Liikkeelle sillä pääs mut tehoa ei ollut juuri lainkaan ja kävi miten sattuu ja savutti kauheesti.
Ensimmäisenä tuli mieleen löysä jakopäänhihna ja et joku ratas olis hypänny hampaalla tms.
Mut koulussa kattelin hihnapyörien ja vauhtipyörän ajotusmerkit kohalleen ja kaikki oli niinkuin pitääkin.
Nyt tultiin semmoseen johtopäätökseen että kansipahvi olis mennyt. Mitä mieltä te ootte??'
Olis tiedossa halvalla tölkki mallin transporter 1.6 litrasella turbo koneella ja syncrolla niin nyt pitäis nopeesti tietää että käykö se kone caddyyn suoraan ja siihen caddyn laatikko ja öljypohja kiinni niin toimii normisti?? tarviiko mitään sähköjä muuttaa caddystä kun laittaa turbottoman 1.6l koneen tilalle turbollisen? tai tarviiko jotain muutakin vaihtaa??
Olis tiedossa halvalla tölkki mallin transporter 1.6 litrasella turbo koneella ja syncrolla niin nyt pitäis nopeesti tietää että käykö se kone caddyyn suoraan ja siihen caddyn laatikko ja öljypohja kiinni niin toimii normisti?? tarviiko mitään sähköjä muuttaa caddystä kun laittaa turbottoman 1.6l koneen tilalle turbollisen? tai tarviiko jotain muutakin vaihtaa??
ei ole kuin vaihtaa öljypumpun ja öljypohjan koneeseen. ihan bolt-on sähköjen kanssa, muutaku laittaa.
katoitko muuten suutinputket? samanlailla joskus täälläkin tehnyt
mikä meni jetan kytkin rempassa vikaan ku kytkinvipu ei palaudu. kytkintä kun painaa niin se vipu liikkuu löysästi yhteen kohtaan ja siihen se sitten jää eikä palaudu alas. onko sieltä laatikosta joku irronnut sillon kun laatikko oli irti ja vedin siitä vivusta kun kokeilin miten se toimii. vai onko kytkin kasattu väärin???
Päivitellään...
Eli bug runissa käytiiin. Kaikki kolme autoa eli mk1 jetta, mk1 caddy ja mk1 derby toimivat koko matkan vaikkakin epäilyksiä oli.
Caddyyn saatiin sopivasti paria päivää ennen uus moottori käynti kuntoon turboineen päivineen. Koko matkan se kesti paitsi öljyä tiputti kokoajan siitä öljynsuodattimenjalan öljyputken lähöstä ku mentiin kierteet siitä rikkomaan kun teetettiin uus öljyputki siihen.
Jetta ja derby oli ennestään jo ajokunnossa ja toimivat koko matkan, ainaki suunilleen.
Tiimikuva bugrunista
Nyt kun on bugrunista selvitty ja caddy kulkee niin on aikaa taas paneutua tohon mun mk1 polo prokkikseen. Jospa sillä pääsis ensvuonna bugruniin.
Eli pikkuhiljaa kun jotain tallilla tapahtuu niin päivittelen tänne tarinaa kuvilla höystettynä.
onse vaan niin makia
Eli bug runissa käytiiin. Kaikki kolme autoa eli mk1 jetta, mk1 caddy ja mk1 derby toimivat koko matkan vaikkakin epäilyksiä oli.
Caddyyn saatiin sopivasti paria päivää ennen uus moottori käynti kuntoon turboineen päivineen. Koko matkan se kesti paitsi öljyä tiputti kokoajan siitä öljynsuodattimenjalan öljyputken lähöstä ku mentiin kierteet siitä rikkomaan kun teetettiin uus öljyputki siihen.
Jetta ja derby oli ennestään jo ajokunnossa ja toimivat koko matkan, ainaki suunilleen.
Tiimikuva bugrunista
Nyt kun on bugrunista selvitty ja caddy kulkee niin on aikaa taas paneutua tohon mun mk1 polo prokkikseen. Jospa sillä pääsis ensvuonna bugruniin.
Eli pikkuhiljaa kun jotain tallilla tapahtuu niin päivittelen tänne tarinaa kuvilla höystettynä.
onse vaan niin makia
puskurin sivut ovat väsähtäneet ja ne ei pysy enään suorassa. Tämän saman ongelman olen nähnyt monessa muussakin volkkarissa.
Märissä unelmissa pyörii semmonen sinkkuvalo maski harvoilla rivoilla ilman merkkiä. siis semmonen mitä on kakkakopissa nähty.
Siitä tulikin mieleen että onko semmosia maskia tehty ihan ykköskopalle vai menee miten epäsuorasti kakkakopan maski ykköseen. Olen nimittäin nähny internetin ihmeellisessä mailmassa samalla tyylillä rakennetun ykkös jetan missä oli semmonen maski ja se on jäänyt mieleen.
Märissä unelmissa pyörii semmonen sinkkuvalo maski harvoilla rivoilla ilman merkkiä. siis semmonen mitä on kakkakopissa nähty.
Siitä tulikin mieleen että onko semmosia maskia tehty ihan ykköskopalle vai menee miten epäsuorasti kakkakopan maski ykköseen. Olen nimittäin nähny internetin ihmeellisessä mailmassa samalla tyylillä rakennetun ykkös jetan missä oli semmonen maski ja se on jäänyt mieleen.
Tuollainen oli joskus omassani.
Nyt pitäis cädin etupuskuri ainakin kelvata teille ku on ihan uus. Ja jos maskikin on nyt parempi kuin ennen kun ainakin mua se miellyttää nyt paljon enemmän.
Kuvatus
Tuli myös ostettua uus raato tohon pihalle happanemaan. Tällä kertaa koneessa ei kierrä vesi ja vuosimallikin on vähän vanhempi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuvatus
Tuli myös ostettua uus raato tohon pihalle happanemaan. Tällä kertaa koneessa ei kierrä vesi ja vuosimallikin on vähän vanhempi.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
pistetään tänne nyt pari kysymystä mihin tuskin kukaan vastaa kuten aiemminkin.
Eli semmosta vaan ku caddyn vakio kytkin ei pidä enään ton td koneen tuomia lisä heppoja ja vaiheitakin pitäisi saada lisää.
Niin kysyisin että onko mk1 golffin td koneen ja gti koneen 5-lovisissa laatikoissa jotain eroa esim. välityksissä sum muissa. Ja mistä koodista/tai muusta tiedän mikä laatikko tuolla pihalla lojuu kun siellä on kolme gti golffin konetta ja yhessä pitäisi olla 5-vaiteinen laatikko ja muissa 4-vaihteinen. Että joudunko hommaamaan tohon ihan diisseli koneen vaihdelaatikon jos haluan 5-vaihdetta?vai käykö tommonen gti golffin laatikko eikä oo liian lyhkäset/pitkät välit tolle diisselille??
Ja siihen tärkeimpään kysymykseen että mikä kytkin mulle riittäisi tohon max 100hp turbodiisseli koneeseen. Ku siinä on nyt kiinni vielä caddyn vakio turbottoman koneen kytkin ja se ei pidä ollenkaan. Riittääkö pelkästään että laitan mk1 golffin td koneen 210mm kytkinlevyn ja asetelman. ku mun saamien tietojen mukaan turbottomassa caddyssä olisi 200mm kytkin vaikka motonetin varaosanumeroiden mukaan sen kytkin olisi sama kuin tuo td golffin 210mm kytkin?? Vai pitääkö ostaa toi td koneen 210mm asetelma ja tehä tuplajousiasetelma viritelmä? jos pitää niin saisko hyvät ohjeet mitä pitää tommosessa tuplajousi hässäkässä tehä??
Vai pitääkö laittaa joku ihan muu kytkin???
Eli semmosta vaan ku caddyn vakio kytkin ei pidä enään ton td koneen tuomia lisä heppoja ja vaiheitakin pitäisi saada lisää.
Niin kysyisin että onko mk1 golffin td koneen ja gti koneen 5-lovisissa laatikoissa jotain eroa esim. välityksissä sum muissa. Ja mistä koodista/tai muusta tiedän mikä laatikko tuolla pihalla lojuu kun siellä on kolme gti golffin konetta ja yhessä pitäisi olla 5-vaiteinen laatikko ja muissa 4-vaihteinen. Että joudunko hommaamaan tohon ihan diisseli koneen vaihdelaatikon jos haluan 5-vaihdetta?vai käykö tommonen gti golffin laatikko eikä oo liian lyhkäset/pitkät välit tolle diisselille??
Ja siihen tärkeimpään kysymykseen että mikä kytkin mulle riittäisi tohon max 100hp turbodiisseli koneeseen. Ku siinä on nyt kiinni vielä caddyn vakio turbottoman koneen kytkin ja se ei pidä ollenkaan. Riittääkö pelkästään että laitan mk1 golffin td koneen 210mm kytkinlevyn ja asetelman. ku mun saamien tietojen mukaan turbottomassa caddyssä olisi 200mm kytkin vaikka motonetin varaosanumeroiden mukaan sen kytkin olisi sama kuin tuo td golffin 210mm kytkin?? Vai pitääkö ostaa toi td koneen 210mm asetelma ja tehä tuplajousiasetelma viritelmä? jos pitää niin saisko hyvät ohjeet mitä pitää tommosessa tuplajousi hässäkässä tehä??
Vai pitääkö laittaa joku ihan muu kytkin???
kun kukaan ei kysymyksiin vastaa niin kirjotellaan vähän kuplasta.
Ovipahvit ja aurinkolipat ajan kuluksi putsasin ja hyväthän niistä tuli.
Yhdestä ovipahvista esimerkki:
ennen
ja
jälkeen
Nyt pitäis keksiä millä ihmeellä kattoverhoilun sais putsattua homeista ja muista shaisseista ilman että sen irroittaa??vinkkejä??
Vois myös rupee herättelee moottoria jospa se hörähtäisi käyntiin. Edellinen omistaja ei ole yrittänyt käynnistää konetta joten tietoa sen toiminnasta ei ole.
Koppakkin pitäisi pohjasta saada joskus irti mutta viisaat ruostekorjaajat ovat menneet hitsaamaan ne toisiinsa jostain kohdista.
Mulle saa tarjota halvalla olkatappikeulaisen kavennettua säätöakselia ja droppiolkia. :P
Ovipahvit ja aurinkolipat ajan kuluksi putsasin ja hyväthän niistä tuli.
Yhdestä ovipahvista esimerkki:
ennen
ja
jälkeen
Nyt pitäis keksiä millä ihmeellä kattoverhoilun sais putsattua homeista ja muista shaisseista ilman että sen irroittaa??vinkkejä??
Vois myös rupee herättelee moottoria jospa se hörähtäisi käyntiin. Edellinen omistaja ei ole yrittänyt käynnistää konetta joten tietoa sen toiminnasta ei ole.
Koppakkin pitäisi pohjasta saada joskus irti mutta viisaat ruostekorjaajat ovat menneet hitsaamaan ne toisiinsa jostain kohdista.
Mulle saa tarjota halvalla olkatappikeulaisen kavennettua säätöakselia ja droppiolkia. :P
Kyllä vakio 210mm kytkimen pitäisi kestää 100hv koneen perässä kivutta. 5v laatikon tunnistaa vaikka kuskinpuolen korvakosta (mk1). Nelivaihteisen korvakko pultataan neljällä m8 pultilla päältäpäin, kun 5v laatkko pultataan kahdella m10 pultilla korvakon sivusta. Laatikon koodi on lyöty kytkinkoppaan alapuolelle, siitä selviää välitykset. Kytkimen voi ottaa bensakoneestakin jos siellä on 210mm.
Polonen odottelee vieläkin aika samassa tilanteessa. Mutta tän talven aikana olen uhkaillut saavani peltityöt valmiiksi että voi viedä pohjan hiekkapuhallukseen ja sen jälkeen kopan maalaria odottamaan.. Maalauskin saattaa mennä vähän pidemmän kaavan mukaan kun ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta sijoittaa sen verta rahaa että tulisi kelpuutettava maalipinta
Hitsauksia ei enää pitäisi paljoa olla. Isoimpana ehkä tuo takahelman korjaus. Etuhelmassakin pitää pari kohtaa vielä tehdä, ellen vaihda sinnekin kokonaan uutta korjauspalaa
Moottorisuunnitelmatkin on muuttunut sen verran että tuo kunnostettu ja maalattu 1.3 4-pisteruisku moottori siirtyy veljen derbyn keulille ja poloon etsitään 1.6 16V moottori tai jos semmosta ei tahdo hyvään hintaan löytyä niin seuraava vaihtoehto on 1.4 16V...
Mutta milloin tämä tapahtuu, harva tietää ja loput ei uskalla arvata....
Hitsauksia ei enää pitäisi paljoa olla. Isoimpana ehkä tuo takahelman korjaus. Etuhelmassakin pitää pari kohtaa vielä tehdä, ellen vaihda sinnekin kokonaan uutta korjauspalaa
Moottorisuunnitelmatkin on muuttunut sen verran että tuo kunnostettu ja maalattu 1.3 4-pisteruisku moottori siirtyy veljen derbyn keulille ja poloon etsitään 1.6 16V moottori tai jos semmosta ei tahdo hyvään hintaan löytyä niin seuraava vaihtoehto on 1.4 16V...
Mutta milloin tämä tapahtuu, harva tietää ja loput ei uskalla arvata....
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa