Golf 2 * Levennys / Madallus *
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös se mene niin, että kulutuspinnasta ei saa tulla tietty prosentti (20%?) kaaren yli. Ja olisiko ollut lisäksi toi sääntö, että lokasuojan yläreunasta renkaaan kulutuspinta ei saa tulla yli. Näin olen antanut itseni ymmärtää. Voi toki muisti tehdä kepposia.
Tuosta en kyllä ole kuullut mitään vaikka tekemisissä näitten rajoituksien kanssa joka päivä. Tiedä häntä.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
STRO-kirja on suosituksia täynnä, ei määräuksiä, eikä ohjeita. renkaan tasainen kulutus pinta ei saa tulla kaaren ulkopuolelle ylhäältä katsottuna. jos renkaan kylkeä tulee "missäkulutuspintaa" niin se on tulinnan varainen asia.
omassa mk1 oli 8x14 et20 vanteet, tuli kumia ja vannetta ulos reilusti mutta katsastin sellaisena..
omassa mk1 oli 8x14 et20 vanteet, tuli kumia ja vannetta ulos reilusti mutta katsastin sellaisena..
jamku kirjoitti:älkääpä nyt laukoko kuulopuheitanne tänne. joku kertoo jolla on oikeasti tietoa asiasta. tuo ylläoleva on ainakin täyttä puppua...
Eipä ihan välttämättä olekaan puppua..riippuu niin konttorin setästä ja varsinkin LP:n tulkinnasta..kokemusta on. "Korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" 8)
No pykälien mukaanahan vain kulutuspinnan pitää pysyä sisäpuolella, mutta näköjään aina löytyy laista pykälä johon vedoten kaiken voi tuomita laittomaksi.
Sekään ei ihan riitä että ylhäältä katsottuna kuvio peittyy.Kaaren pitäisi peittää renkaan kulutuspinta 45 astetta eteen ja 90 astetta taaksepäin.
Jo huomaa, että tarvitaan joko leveämpää vannetta tai levittäjiä.
Takakaaret ovat korroosion uhreja, niihin lääkkeeksi lisää peltiä aikanaan.
Myös samaan kastiin luokittelisin muutamat toisetkin kohteet.
Takaluukusta sen verran että merkki säilyy, mutta puuhkijän ja pissapojan reiät umpeen.
Konehuoneeseen uutuutena Volvo v70 välijäähdytin. (kuva myöhemmin)
Takaa
Kylki
Suuttimet
Takakaaret ovat korroosion uhreja, niihin lääkkeeksi lisää peltiä aikanaan.
Myös samaan kastiin luokittelisin muutamat toisetkin kohteet.
Takaluukusta sen verran että merkki säilyy, mutta puuhkijän ja pissapojan reiät umpeen.
Konehuoneeseen uutuutena Volvo v70 välijäähdytin. (kuva myöhemmin)
Takaa
Kylki
Suuttimet
Volvo V70 välijäähdytin on aika miehekkään kokoinen, kuvasta löytyy myös öljynlauhdutin.
Ylimääräiset pellit pois tieltä, klik.
Tämä tuki irti, jonka tilalle tulee uusi vastaava. (parempi)
Tilaa tuli paljon lisää.
Pari asennusreikää välijäähdyttimen yläkiinnikkeille, kilk.
Jäähdytin nyt paikallaan uutta tukea varten johon sijoitetaan alakiinnikkeet, klik.
Ja vielä edestä kuva.
Tämä tuki irti, jonka tilalle tulee uusi vastaava. (parempi)
Tilaa tuli paljon lisää.
Pari asennusreikää välijäähdyttimen yläkiinnikkeille, kilk.
Jäähdytin nyt paikallaan uutta tukea varten johon sijoitetaan alakiinnikkeet, klik.
Ja vielä edestä kuva.
Viimeksi muokannut PeAulin, 19.9.2007 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 19.1.2005 20:45
- Viesti:
onko tuo ET -19 vai 19?
Edit: Jos ET on -19 ja parikyt millii muutosadpteri siihen väliin niin kaaria saat muokkailla isolla kädellä. Eihän siinä muuta ole kuin tehdä ja katsastaa. =D
Edit: Jos ET on -19 ja parikyt millii muutosadpteri siihen väliin niin kaaria saat muokkailla isolla kädellä. Eihän siinä muuta ole kuin tehdä ja katsastaa. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 13.12.2007 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
entä Golf 3 (5x100)
Tukivarret, vetarit, navat, jarrut, raidetangot menee vaihtoon. Takana pelkät jarrut. Näillä kamoilla etupään raideleveys levenee reilu 20mm/puoli, et jos on ennestään jo ahdasta niin noilla tulee vielä ahtaampaa. Mulla on ylimääräisenä VR6:n takapään navat ja jarrut jos kuitenki oot tollaset vaihtamassa.
kuinka leveitä ovat pienimmät jaon muutos spacerit
20mm on ainakin pienin mihinTommis Billett tekee.
joo vanteet on -19et ja mietiskelin että helpoimmalla pääsee kun teettää jaonmuutos spacerit ja tekee siitä just sen 16mm roundabout ja sit siin olis samal oikeen kokone keskireikä.
tuli sit mielee et oisko liian härski jos pullistais rallyen tyylisesti myös kaarien lisäksi, mutta tois vaan jonkun 5-10mm pokkauksesta?
nykyset kaaret on aika heikossa hapessa joten, ne vaihdetaan tuoreeseen peltiin johon tehdään myös "orkkis" pokkaus.
tuli sit mielee et oisko liian härski jos pullistais rallyen tyylisesti myös kaarien lisäksi, mutta tois vaan jonkun 5-10mm pokkauksesta?
nykyset kaaret on aika heikossa hapessa joten, ne vaihdetaan tuoreeseen peltiin johon tehdään myös "orkkis" pokkaus.
joo vanteet on -19et ja mietiskelin että helpoimmalla pääsee kun teettää jaonmuutos spacerit ja tekee siitä just sen 16mm roundabout ja sit siin olis samal oikeen kokone keskireikä.
Ootko nyt ihan tosissas laittamassa et -35 settiä autoos?:D eihän se toki tuu kun reilu 7 senttiä vakiota ulommas + leveämpi vanne... ;)
e: mahtaa tulla erikoiset "ajo-ominaisuudet".
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Tyhmä kysymys muta kuinkas paljon sitä koria saikaan leventää?
Aikoinaan kun kävin kakkoskoppaa katsastamassa ja olin laittanut siihen g60 kaaret niin inssi mittasi leveyden ja merkitsi otteeseen korinleveyden muuttuneen. Näinhän ei tietenkään vielä tuolaisessa tapauksessa pitäisi tehdä mutta ei se minua häirinnytkään...
Mites sitten tässä kun tuo korihan nyt pikasen levenee?
Aikoinaan kun kävin kakkoskoppaa katsastamassa ja olin laittanut siihen g60 kaaret niin inssi mittasi leveyden ja merkitsi otteeseen korinleveyden muuttuneen. Näinhän ei tietenkään vielä tuolaisessa tapauksessa pitäisi tehdä mutta ei se minua häirinnytkään...
Mites sitten tässä kun tuo korihan nyt pikasen levenee?
Mulla kans merkkasivat uuden leveyden otteeseen. Epäilen suuresti että tässä mennään nyt metsään pahasti.. Ootko kokeillu vannetta eteen kun renkaita kääntää? Saattaa mennä levityshomma melko hulluksi ja joutuu pyöränkotelon halkaisijaa kasvattamaan myös.. :D Hienothan ne on sitä ei voi epäilläkkään ;) Sitten se ajettavuus menee kyllä ihan kauheeksi, voin kertoa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Tuleepa komian näköstä kun 5x5" jaolla oleviin vanteisiin on porattu "viereen" 4x100 jako. sikoossom?!
Ääni 4x100 vanteille, järkeville levikkeille ja tarmon käyttämiseen siihen että auton saa muutenkin kuosiinsa (puuhaa kun taitaa olla muutenkin?)
Toki kaikki saa rakentaa kuin tykkää, ei se multa pois oo.
Ja minusta nuo valssit on ihan vitun kauheet. Mulla oli yhdessä letukassa moiset k-mart-hilbilly-rinkulat ja heitin metallin kierrätykseen kun oli niin kamalat. Mutta mielipide juttuihan nää.
Ääni 4x100 vanteille, järkeville levikkeille ja tarmon käyttämiseen siihen että auton saa muutenkin kuosiinsa (puuhaa kun taitaa olla muutenkin?)
Toki kaikki saa rakentaa kuin tykkää, ei se multa pois oo.
Ja minusta nuo valssit on ihan vitun kauheet. Mulla oli yhdessä letukassa moiset k-mart-hilbilly-rinkulat ja heitin metallin kierrätykseen kun oli niin kamalat. Mutta mielipide juttuihan nää.
Jaon muutos spaceri tehdään mutta paksuutta tulee alle sentin (raudasta)
ja kyllä mahtuu kääntymään, testattu.
Etukaaren pullistus jää tuon kokoiseksi, johon vielä kaari pellistä.
ja kyllä mahtuu kääntymään, testattu.
Etukaaren pullistus jää tuon kokoiseksi, johon vielä kaari pellistä.
Itseltäni katsastusmies mittasi auton leveyden ja sanoi että on liian leveä. Sanoin että mittaahan uudestaan ja itse pitelin mitan toista päätä. Hieman "yllättäen" auto kapeni ja leima lappuun. =D Eikä se olis edes huomannut niitä mutta nuori katsastusmies käveli ohi kun auto oli ylhäällä ja sanoi että onpa laitettu komeat kaaret niin se vanha inssikin sitten perhana kiinnostui niistä.
Aikoinaan omassakin autossa katsastusmies huomasi että auton leveys oli muka muuttunut, rupesi mittailemaan ja niin paljastui että auton leveydestä puuttui 6cm, merkitsi vaan rekisteriotteeseen mustekynällä uuden lukeman ja kunnes peli vaihtui minun nimiin (ennen isän nimissä), tuli uuden rekisteriote ja siinä luki tämä uusi leveys :)
E. en ymmärrä sitä mitä haittaa siitä on jos auto esim 1 sentin liian leveä. Levität autoo työllä vaikka 11cm yhteensä tietämättä tästä laista, inssi sitten hylkää niin saattaa omistaja olla iloinen :)
E. en ymmärrä sitä mitä haittaa siitä on jos auto esim 1 sentin liian leveä. Levität autoo työllä vaikka 11cm yhteensä tietämättä tästä laista, inssi sitten hylkää niin saattaa omistaja olla iloinen :)
aitaa olla vähän poikkeuksia siinäkin että saako tulla yli kaaren vai ei koska omas passatis tulee ainakin vanne yli kaaren mut kuvio jää sisälle eikä ole mitään koskaan ollu..i
No eikai siinä mitään poikkeuksia tarvita ku laillinen toiminta kyseessä.
Riittää että renkaan kuvio pysyy sisällä.
Toki voi olla että rengas on liian kapea kyseiselle vanteelle lain puitteissa, jolloin on laiton siltä osin.
Harvemmin saa venytettyä laillisesti isolla kädellä =)
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
olisko ollut niin että kuvion pitää pysyä kaaren sisällä, navasta mitattuna eteenpäin 15 asteen ja taaksepäin 45 asteen sisällä. eli ei koko kaaren tarvi olla kuviota leveämpi.
toinen asia on sitten tietysti se että vanne ei saa olla liian leveä renkaasteen nähden. laitettiin bemariin 215 leveä rengas 9" leveelle vanteelle ja se meni kyllä läpi, mut ei ne katsamiehet sitä tainneet tarkkailla.
edti: ei ollut tarkoitus jeesustella. vaan neuvoa. mut ei siitä enempää.
härskit vanteet tulee kyllä :)
toinen asia on sitten tietysti se että vanne ei saa olla liian leveä renkaasteen nähden. laitettiin bemariin 215 leveä rengas 9" leveelle vanteelle ja se meni kyllä läpi, mut ei ne katsamiehet sitä tainneet tarkkailla.
edti: ei ollut tarkoitus jeesustella. vaan neuvoa. mut ei siitä enempää.
härskit vanteet tulee kyllä :)
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 21.2.2008 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muutama sentti lisää peltiä
Tai vaihtoehtoisesti...
Minkä hintaisia ovat gofl2 kaarien korjauspalat?
Tai vaihtoehtoisesti...
Minkä hintaisia ovat gofl2 kaarien korjauspalat?
Saattapi tulla pikkaisen luonnottoman näköiset jos pelkällä kaarella levittää tuon. Vaatii mun mielestä jo kylki pellinkin pullistamista että näyttäisi hyvältä. Tosin saattaapi olla että näin onkin suunnitelmissa, vaan kun en jaksa lukea niin paljon taaksepäin.
Jotkut rallyen tapaiset kyljet olis varmaan fiksuin ratkaisu.
Tai sit joku hemmetinmoinen widebody korisarja :D
No en nyt ammu projektia alas, voi olla että tulee ihan hieno. Toivottavasti vaan et ole haukannut liian suurta palaa noissa vanteissa. Jotka muuten vanteina on ihan pirun nätit.
Jotkut rallyen tapaiset kyljet olis varmaan fiksuin ratkaisu.
Tai sit joku hemmetinmoinen widebody korisarja :D
No en nyt ammu projektia alas, voi olla että tulee ihan hieno. Toivottavasti vaan et ole haukannut liian suurta palaa noissa vanteissa. Jotka muuten vanteina on ihan pirun nätit.
Etulokasuoja vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21311 25.50 ?
Etulevike vasen -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21375 9.90 ?
Etulokasuoja oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21312 25.50 ?
Etulevike oikea -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21376 9.90 ?
Levikesarja -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21370 33.30 ?
Levikesarja 88-. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21373 33.30 ?
Mitä tarkoitetaan sanalla Etulevike? onko siis se peltinen kaari vai?
Entä levikesarja, valaistaa tietämätöntä
Etulevike vasen -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21375 9.90 ?
Etulokasuoja oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21312 25.50 ?
Etulevike oikea -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21376 9.90 ?
Levikesarja -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21370 33.30 ?
Levikesarja 88-. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21373 33.30 ?
Mitä tarkoitetaan sanalla Etulevike? onko siis se peltinen kaari vai?
Entä levikesarja, valaistaa tietämätöntä
9521370 Wheel housing widener. set (4 ps.) (-89)
9521373 Wheel housing widener. set (4 ps.) (88-)
Pikkupuskuri-kakkiksien Manhattan/ GT/ GTI-kaaria, sarjoina ja erikseen. Sana "levike" on noiden kohdalla hieman harhaanjohtava...
9521373 Wheel housing widener. set (4 ps.) (88-)
Pikkupuskuri-kakkiksien Manhattan/ GT/ GTI-kaaria, sarjoina ja erikseen. Sana "levike" on noiden kohdalla hieman harhaanjohtava...
Kuvia vanteista paikallaan.
Etukaari leveni hiukan, ja mielestäni "hienosti" pullistamalla sitä.
Kaari täytyy, joko tehdä uudestaan tai paikallaan olevasta muokata, ja tehdä hieman jyrkempi kulma.
Etukaari leveni hiukan, ja mielestäni "hienosti" pullistamalla sitä.
Kaari täytyy, joko tehdä uudestaan tai paikallaan olevasta muokata, ja tehdä hieman jyrkempi kulma.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa