Volkkari F1:siin?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

aZu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 29.5.2006 13:48

Volkkari F1:siin?

ViestiKirjoittaja aZu » 3.12.2007 23:29

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=118762
Tuollainen uutinen osui eteen. En ole aikaisemmin kuullut koko asiasta.
Onko tästä ennenkin ollut huhuja liikkeellä? Olisihan se kyllä mukavaa jos vw saataisiin tuonne kuninkuusluokkaan edustetuksi.
Onko joku seurannut asiaa tarkemmin ja ovatko nämä täysin perättömiä huhuja?

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 3.12.2007 23:51

Hah sanon minä.

Joka toinen kisa päättyisi hajonneeseen ilmamassamittariin ja loput puolavikoihin.

Ajajana pitäis olla ehdottomasti Jutta Kleinshmidt.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 4.12.2007 0:31

Joka toinen kisa päättyisi hajonneeseen ilmamassamittariin ja loput puolavikoihin.

:D

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 4.12.2007 9:10

Tekisivät diesel-version...

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 4.12.2007 9:23

Formula AAZ koneella =)

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 4.12.2007 10:24

Formula 3:een alkaa kuulemma ainakin toimittamaan moottoreita. Nythän niissä lähes kaikki koneet on Mersun, 1 on Opelin

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.12.2007 10:35

Sama kävi mielessä että olishan se jännää nähdä dieselmoottori F1:sissä.
Onhan siitä jo kokemusta LeMansista jos oikein muistan.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 4.12.2007 11:13

Audi tallihan ajoi voitokkaasti lemansessa V12 tdi:llä. Harmi kun tuo sama moottori ei tule ihan vastaavana Q7 malliin, ilmeisesti tehoja hieman rajattu siviili autoon :)

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 4.12.2007 12:11

24H LeMans on kuitenkin niin erilainen kisa kuin F1 GP että tuskin tässä lähitulevaisuudessa nähdään diisseleitä formuloissa. Moottorien kehityskin on kielletty tässä muutaman vuoden ajan ykkösissä.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 4.12.2007 12:16

syöttöä niin pirusti että koko rata mustana :p

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.12.2007 13:11

Mitä jos F1 luokkaan tulee uusi talli, niin eihän se voi aloittaa, jos se ei saa kehittää moottoriaan, kuulostaa älyttömältä, jos puheet 10 vuoden kehityksen seisauttamisesta pitävät paikkansa. Tämä tarkoittaa sitä, että F1-autot ajavat nykyisillä merkeillä vielä 2017 asti, jos kukaan pois pudottaudu.

Jarruvoiman talteenottoa ei kuulemma rajoiteta, ja sen kautta tekniikkaa saa edistää, eli nähdäänkö kohta jotain vauhtipyörävirityksiä tai napamoottoriratkaisuja, saas nähdä. Napamoottori ja joku suuri superkondensaattori, enne mutkaa otetaan voimaa talteen, sitten mutkasta ammutaan lisävoimin vauhtiin, jarrutuksen hoitaa generaattori.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 4.12.2007 13:18

Olenkohan ihan väärässä vai eikö F1:ssä ole ollut puhetta että tiettyyn vuoteen mennessä niiden täytyy toimia biopolttoaineella. Jostain on tuommoinen jäänyt takaraivoon.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 4.12.2007 13:37

sokeriruokopaalia vaan tankkiin ja käymään :D

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 4.12.2007 14:42

Kun kerran F1 on kehityksen edellä kävijä niin kohta varikko pysähdyksen aikana laitetaan olkipaali tankin paikalle--> johan on taas polttoainetta:)

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 4.12.2007 14:46

polttoaineentäyttöluukku routii kiinni eikä tankkaus onnistu :p

chinz
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.9.2005 19:56

ViestiKirjoittaja chinz » 4.12.2007 15:52

"syöttöä niin pirusti että koko rata mustana :p"

Eihän tuo V12-kiisselikilpurikaan savuta.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.12.2007 15:59

Ei olis imagolle hyväksi, jos tuollainen mainosvehje savuttaa kun vanha 200D mersu(vakiona).

Heikki J.
admin
Viestit: 8313
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.12.2007 16:02

Eikös se tuon kiisselin suurin hyöty ollut se, ettei tartte pysähtyä tankkaamaan niin usein noissa pitkissä kisoissa? Vai oliko se tuon FSI-tekniikan mukanaan tuoma etu... Formuloissa kun on kuitenkin se pakollinen tankkaus, niin eipä taitaisi pienemmästä kulutuksesta olla hirveästi hyötyä (paitsi että voisi ehkä ajaa vähän kevyemmällä autolla).

Ja vapareitahan nuo on ollut jo aika pitkään. Tuo on itseasiassa yksi mikä mua on pitkään ihmetyttänyt, miksi diesel-miehet saa käyttää monessa kilpasarjassa turboja noissa laitteissa, kun bensalla samassa kisassa ajelevat joutuu tyytymään vapariin.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 4.12.2007 18:05

Minusta tuo biopolttoaine ei järjellä ajatellen mikään hullu idea ole kun siihen tässä ollaan kuitenkin tulevaisuudessa menossa. Paljonhan noista moottoriurheiluun alunperin kehitetyistä ideoista on tullut siviili autoihin niin tuossahan sitä olisi paljon rahaa tutkimustyöhön.

Tuolta näköjään löytyy asiasta tekstiä
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article25100.ece

Myös F1 autot siirtynevät käyttämään biopolttoaineita, todennäköisesti alkoholia, kuten yhdysvaltalaiset formulat.

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 4.12.2007 19:12

Kyllähän tuosta 2,2 litran turbodieselistäkin on ollut puheita julkisuudessa.
http://www.caradvice.com.au/2845/formula-1-going-diesel/

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.12.2007 19:35

low-revving 2.2-litre turbo diesel engines (rev-limited to only 10,000 RPM)
Kaikkihan on suhteellista :)

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 4.12.2007 21:55

Mites, olen käsittänyt että dieselit ei pysty kiertämään juuri ~6000rpm enempää? Soppa ei ehdi syttymään enää noin nopeasti(?) ja koneen kierrokset "rajoittuu" automaattisesti suurinpiirtein tuonne kuuden tonnin hujakoille..

Tämä oletus ei perustu muutakuin kuulopuheisiin, eli väärässä olemisen mahdollisuus on suuri..

Paitsi jos alkaa käydä omillaan, sittenhän sitä saadaan kone kiekumaan ja kunnolla;)

JPeltsi
-
Viestit: 839
Liittynyt: 18.6.2004 17:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja JPeltsi » 4.12.2007 22:07

Eikös tuolla WTCC:n puolella ole myös voitettu kisoja diesel Seatilla...

pr0ton
-
Viestit: 41
Liittynyt: 1.5.2006 23:18

ViestiKirjoittaja pr0ton » 4.12.2007 22:31

Onpa hyvinkin. Tosin aika kaukana F1:stä :) R10 Audi taitaa olla ehkä lähinnä noita F1:n teholukemia.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 4.12.2007 22:39

Tuollainen uutinen osui eteen. En ole aikaisemmin kuullut koko asiasta.
Onko tästä ennenkin ollut huhuja liikkeellä?


ohan tuosta ollu huhuja jo 80luvun alusta asti.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 5.12.2007 8:00

Mites, olen käsittänyt että dieselit ei pysty kiertämään juuri ~6000rpm enempää? Soppa ei ehdi syttymään enää noin nopeasti(?) ja koneen kierrokset "rajoittuu" automaattisesti suurinpiirtein tuonne kuuden tonnin hujakoille..

Esikammiokoneet kiertävät enemmän. Suoraruikkarissa tuo maksimialue rajoittuu alemmas.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa