Volkkari F1:siin?
Valvoja: ffp jäsenet
Volkkari F1:siin?
http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=118762
Tuollainen uutinen osui eteen. En ole aikaisemmin kuullut koko asiasta.
Onko tästä ennenkin ollut huhuja liikkeellä? Olisihan se kyllä mukavaa jos vw saataisiin tuonne kuninkuusluokkaan edustetuksi.
Onko joku seurannut asiaa tarkemmin ja ovatko nämä täysin perättömiä huhuja?
Tuollainen uutinen osui eteen. En ole aikaisemmin kuullut koko asiasta.
Onko tästä ennenkin ollut huhuja liikkeellä? Olisihan se kyllä mukavaa jos vw saataisiin tuonne kuninkuusluokkaan edustetuksi.
Onko joku seurannut asiaa tarkemmin ja ovatko nämä täysin perättömiä huhuja?
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Mitä jos F1 luokkaan tulee uusi talli, niin eihän se voi aloittaa, jos se ei saa kehittää moottoriaan, kuulostaa älyttömältä, jos puheet 10 vuoden kehityksen seisauttamisesta pitävät paikkansa. Tämä tarkoittaa sitä, että F1-autot ajavat nykyisillä merkeillä vielä 2017 asti, jos kukaan pois pudottaudu.
Jarruvoiman talteenottoa ei kuulemma rajoiteta, ja sen kautta tekniikkaa saa edistää, eli nähdäänkö kohta jotain vauhtipyörävirityksiä tai napamoottoriratkaisuja, saas nähdä. Napamoottori ja joku suuri superkondensaattori, enne mutkaa otetaan voimaa talteen, sitten mutkasta ammutaan lisävoimin vauhtiin, jarrutuksen hoitaa generaattori.
Jarruvoiman talteenottoa ei kuulemma rajoiteta, ja sen kautta tekniikkaa saa edistää, eli nähdäänkö kohta jotain vauhtipyörävirityksiä tai napamoottoriratkaisuja, saas nähdä. Napamoottori ja joku suuri superkondensaattori, enne mutkaa otetaan voimaa talteen, sitten mutkasta ammutaan lisävoimin vauhtiin, jarrutuksen hoitaa generaattori.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Eikös se tuon kiisselin suurin hyöty ollut se, ettei tartte pysähtyä tankkaamaan niin usein noissa pitkissä kisoissa? Vai oliko se tuon FSI-tekniikan mukanaan tuoma etu... Formuloissa kun on kuitenkin se pakollinen tankkaus, niin eipä taitaisi pienemmästä kulutuksesta olla hirveästi hyötyä (paitsi että voisi ehkä ajaa vähän kevyemmällä autolla).
Ja vapareitahan nuo on ollut jo aika pitkään. Tuo on itseasiassa yksi mikä mua on pitkään ihmetyttänyt, miksi diesel-miehet saa käyttää monessa kilpasarjassa turboja noissa laitteissa, kun bensalla samassa kisassa ajelevat joutuu tyytymään vapariin.
Ja vapareitahan nuo on ollut jo aika pitkään. Tuo on itseasiassa yksi mikä mua on pitkään ihmetyttänyt, miksi diesel-miehet saa käyttää monessa kilpasarjassa turboja noissa laitteissa, kun bensalla samassa kisassa ajelevat joutuu tyytymään vapariin.
Minusta tuo biopolttoaine ei järjellä ajatellen mikään hullu idea ole kun siihen tässä ollaan kuitenkin tulevaisuudessa menossa. Paljonhan noista moottoriurheiluun alunperin kehitetyistä ideoista on tullut siviili autoihin niin tuossahan sitä olisi paljon rahaa tutkimustyöhön.
Tuolta näköjään löytyy asiasta tekstiä
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article25100.ece
Tuolta näköjään löytyy asiasta tekstiä
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article25100.ece
Myös F1 autot siirtynevät käyttämään biopolttoaineita, todennäköisesti alkoholia, kuten yhdysvaltalaiset formulat.
Kyllähän tuosta 2,2 litran turbodieselistäkin on ollut puheita julkisuudessa.
http://www.caradvice.com.au/2845/formula-1-going-diesel/
http://www.caradvice.com.au/2845/formula-1-going-diesel/
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mites, olen käsittänyt että dieselit ei pysty kiertämään juuri ~6000rpm enempää? Soppa ei ehdi syttymään enää noin nopeasti(?) ja koneen kierrokset "rajoittuu" automaattisesti suurinpiirtein tuonne kuuden tonnin hujakoille..
Tämä oletus ei perustu muutakuin kuulopuheisiin, eli väärässä olemisen mahdollisuus on suuri..
Paitsi jos alkaa käydä omillaan, sittenhän sitä saadaan kone kiekumaan ja kunnolla;)
Tämä oletus ei perustu muutakuin kuulopuheisiin, eli väärässä olemisen mahdollisuus on suuri..
Paitsi jos alkaa käydä omillaan, sittenhän sitä saadaan kone kiekumaan ja kunnolla;)
Mites, olen käsittänyt että dieselit ei pysty kiertämään juuri ~6000rpm enempää? Soppa ei ehdi syttymään enää noin nopeasti(?) ja koneen kierrokset "rajoittuu" automaattisesti suurinpiirtein tuonne kuuden tonnin hujakoille..
Esikammiokoneet kiertävät enemmän. Suoraruikkarissa tuo maksimialue rajoittuu alemmas.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa