9 x 16 Golf mk3?
Valvoja: ffp jäsenet
9 x 16 Golf mk3?
Mahtuuko kyseiset valssit pyörimään 3:s golffissa, et luku taitas olla 25.
Tulis vaan kohtuu härskin näköinen mukavasti levittävillä vanteilla....
Tulis vaan kohtuu härskin näköinen mukavasti levittävillä vanteilla....
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
vannetta golffiin
kärsiikö tosta mk3 golffista leikellä miten noita taka kaaria et saa isommat vanteet mahtuun...? onko jotain haittoja..? ku auto on normi mallista puoleltaan n.2cm leveämpi kaarista ni pitäs saaha vanne siihen tasalle...? tarkotus ois laittaa 9 tuumaa taakse ja 8 eteen... onko ihan mahoton juttu?
Mun mielestä, jos hyvin haluaa noi takakaaret tehdä, niin menee hitsaus hommiks. Takakaaren kantti taitaa olla kahdesta pellistä ja on pistehitsillä toisissaan kiinni, joten jos rälläköit sen kantin pois, niin olis hyvä saada ne pellit takas kiinni viel toisiinsa. Toinen vaihtoehto on varmaan paukuttaa vasaralla se kantti sieltä pois tieltä.
http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=866
Minulla on 9"*16" ja 215/40 16. Mahtuu ihan mukavasti pyörimään tuollakin madalluksella, mutta jos kunnolla röykkyyn ajaa, niin silloin kyllä raapasee. Ennen oli lokarit ilman pokkauksia, niin silloin ei kyllä raapinut yhtään.
Minulla on 9"*16" ja 215/40 16. Mahtuu ihan mukavasti pyörimään tuollakin madalluksella, mutta jos kunnolla röykkyyn ajaa, niin silloin kyllä raapasee. Ennen oli lokarit ilman pokkauksia, niin silloin ei kyllä raapinut yhtään.
Mulla oli kans alla tollaset 9x16" (ET15) vanteet 215/40-kumeilla, eikä raapinu oikeen ollenkaan ja madallusta n.40mm. Lokarien kantit oli kyllä käännetty edestä ja takaa.
Viimeksi muokannut albanzo, 7.10.2006 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^En näe syytä miksei olis mahdollinen.
Kyllä sellasen reilumman madalluksen saa unohtaa noilla 9" vanteilla, raapii nimittäin sit jokapaikkaan kiinni. Näin ainakin mulla teki ku koitti hieman enemmän pudottaa. Kyllä sellasen 30-45mm ehkä voi madaltaa, mut se nyt ei oo niin kummonen madallus vielä. Kaarien levityksen vaatii jos aikaa tonttiin saada.
Tai riippuu tietty hieman siitä et mikä kenenkin mielestä on "reilu" madallus.
Ja parhaimman näköinen se on ehdottomasti niin, et joka nurkassa on ne ysituumaset ja ET varmaan siellä 15 paikkeilla, riippuu hyvin pitkälti siitäkin et kuinka paljon tolpat antaa tilaa sisäänpäin.
Kyllä sellasen reilumman madalluksen saa unohtaa noilla 9" vanteilla, raapii nimittäin sit jokapaikkaan kiinni. Näin ainakin mulla teki ku koitti hieman enemmän pudottaa. Kyllä sellasen 30-45mm ehkä voi madaltaa, mut se nyt ei oo niin kummonen madallus vielä. Kaarien levityksen vaatii jos aikaa tonttiin saada.
Tai riippuu tietty hieman siitä et mikä kenenkin mielestä on "reilu" madallus.
Ja parhaimman näköinen se on ehdottomasti niin, et joka nurkassa on ne ysituumaset ja ET varmaan siellä 15 paikkeilla, riippuu hyvin pitkälti siitäkin et kuinka paljon tolpat antaa tilaa sisäänpäin.
No minun mielestä tuossa kuvassa on aika reilu madallus. Eli jotain tuon tyylistä olen hakemassa, mutta en haluaisi vanteiden tulevan noin ulos.
http://i5.photobucket.com/albums/y182/endlessr/DSC00567.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y182/endlessr/DSC00567.jpg
^Onkos Ventossa sama homma mahdollinen? Suunnitelmissa olisi reilulla kädellä madallusta...loksut rullaillaan tottakai.
Mikäs olisi parhaimman näkönen: eteen 7.5" ja taakse 9" vai ympäriinsä 9"?
yhteen ventoon kokeiltiin noita mun 9x16 ET 15.Taakse menee heittämällä vaikka oli levityspalat paikoillaan.Olisko ollut luokkaa 10mm.Joten et 15 taakse ihan hyvä.
Edessä et 15 tuli kaarien yli enemmän kun riittävästi,ainankin pari cm ellei enemmänkin.Joten eteen et:een kasvattaminen taitaa olla pakollista ellei halua kaaria levittää.Ehkä Koppa muistaa paremmin...
Ja oma mielipide on ,että ei edessä voi olla 7,5 jos takana on ysit.Riippuu tietysti vanteesta,mutta jos edessä ja takana on vanteen reunuksissa huomattava leveys ero,häiritsee se ainankin omaa silmää.
Albanzo: Voipi olla joo :D
Onkohan tuossa (kuva joka on edel. viestissäni) pulkassa takana isompi ET kuin 15? Vähän hankalaa kun en ole livenä nähnyt 9" mkIII:sen alla...
Suunnittelin laittavani jonkun coilover-sarjan, jos joku osaisi kertoa etukäteen jonkun toimivan setin ko. pyörille? Ehkä Supersport tai Fk:n tekeleet?
Vanteiksi olen siis laittamassa Kt1:set. Vortex-voorumilla joitain kuvia oon nähnyt, jossa venton alla on edessä 7.5". Ei mielestäni pahannäköinen, muttamutta livenä on ehkä eri juttu. Kertokaa lisää :)
Onkohan tuossa (kuva joka on edel. viestissäni) pulkassa takana isompi ET kuin 15? Vähän hankalaa kun en ole livenä nähnyt 9" mkIII:sen alla...
Suunnittelin laittavani jonkun coilover-sarjan, jos joku osaisi kertoa etukäteen jonkun toimivan setin ko. pyörille? Ehkä Supersport tai Fk:n tekeleet?
Vanteiksi olen siis laittamassa Kt1:set. Vortex-voorumilla joitain kuvia oon nähnyt, jossa venton alla on edessä 7.5". Ei mielestäni pahannäköinen, muttamutta livenä on ehkä eri juttu. Kertokaa lisää :)
Miko: juu, kylhän noit JanneV Artecin RB-vanteit (9*16, et15) kokeiltiin mun Ventoon tos viime kesänä (takana 10mm keskittävät levikepalat) ja niinku JanneV sano, ni taakke ne meni heittämäl, EIKÄ tullu ees kaarist ulos mut toi etupää olikin sit toinen juttu... :) et jos meinaat laittaa joka nurkkaan 9":set, ni taakse ne et15 ja eteen joku et35 tai 30... pitäis toimia, ku junan vessa...
Eikös se tuolla aikaisemmin jo kerrota..?
Mahtuuko kyseiset valssit pyörimään 3:s golffissa, et luku taitas olla 25.
Tulis vaan kohtuu härskin näköinen mukavasti levittävillä vanteilla....
Ei välttämättä tarvii ku sisäkantit poistaa,ja renkaiksi kun laittaa 215/35-16" nii mahtuu
Onhan tuota jokunen sentti tullut laskettua (kw variante 2) en ole tarkemmin mitannut. Ja renkaan reuna silloin tällöin ottaa kaariin, mutta hyvin nuo on tuolla pyörineet muuten.
Niin ja kaikki ylimääräiset on leikelty kaarista pois niinkuin Jone tuossa mainitsi.
^Kuvia ei vielä oo. Kaarien muokkaus parhaillaan käynnissä, ykköskoppasen kaaret olis tarkotus laittaa joka kulmaan. Alkuperäiset kaaret ahdisti etupäässä turhan paljon tolla madalluksella, mutta kaarien vaihdon jälkeen voi laskee vaikka pari senttiä lisää. ;) Pienemmällä madalluksella to setti mahtuis kyllä pyörimaan ihan hyvin.
Tilasin tuossa säädettävän alustasarjan ja tarkoitushan olisi saada auto mukavasti kenttään. Nyt sitte rupesin kuitenkin miettimään että saako autoa laskettua tarpeeksi, koska vaara on että renkaat ottavat kiinni kaariin. Renkaat ovat 205/45 R16 ja vanteet 7,5 tuumaa leveät ja ET 35. Miten on? Mahtuuko?
Dodih... Nyt sitte kokeilin tossa alle tommosia Brockin B1 vanteita koossa 9x16 et:llä 15. No eihän siitä ainakaan edessä tullut helvettiäkään ->
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600077483397441/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600028540430400/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600126428360484/albumit/VAG
Mutta taakse et 15 olisi aika passeli ->
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600175375319529/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600224324274576/albumit/VAG
Kumit oli kokoa 215/40.
Ventoon tehtiin sama kokeilu ja vanteet ainakin edessä menevät paljon sisemmäs, itsellä jäi tolppaan matkaa tuolla et 15 vanteella jotain 1-1,5 cm. Ventoon tumpattuna vanne oli melkein tolpassa kiinni ei tullut paljon mitään pihalle kaaresta.
Eli siis olisin nyt itse sitä mieltä että mikäli haluaa laittaa mk3 GOLFIIN 9x16 vanteen pitäis et edessä olla 25 tai 30 ja takana 15.
Itse unohdan tuon asian koska auto menis liian matalaks sivuhelmojen kohdalta noilla 16" vanteilla jos meinasi sen madaltaa renkaisiin nähden hyvännäköiseksi. Ei ole mukava jättää renkaan yläpuolelle monta senttiä tyhjää tilaa ja ei ole mukava jokaisen kanttikiveltä tiputuksen yhteydessä kolauttaa helmaa maahan. Kolahtaa muuten tommonen Cabrioletin sivuhelma kohtalaisen herkästi vielä kanttikiviltä tiputtautuessa tai jotain möykkyä ylittäessä. Eikä se jousta liikoja...
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600077483397441/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600028540430400/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600126428360484/albumit/VAG
Mutta taakse et 15 olisi aika passeli ->
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600175375319529/albumit/VAG
http://www.fotopankki.fi/kepukka/kuva/600224324274576/albumit/VAG
Kumit oli kokoa 215/40.
Ventoon tehtiin sama kokeilu ja vanteet ainakin edessä menevät paljon sisemmäs, itsellä jäi tolppaan matkaa tuolla et 15 vanteella jotain 1-1,5 cm. Ventoon tumpattuna vanne oli melkein tolpassa kiinni ei tullut paljon mitään pihalle kaaresta.
Eli siis olisin nyt itse sitä mieltä että mikäli haluaa laittaa mk3 GOLFIIN 9x16 vanteen pitäis et edessä olla 25 tai 30 ja takana 15.
Itse unohdan tuon asian koska auto menis liian matalaks sivuhelmojen kohdalta noilla 16" vanteilla jos meinasi sen madaltaa renkaisiin nähden hyvännäköiseksi. Ei ole mukava jättää renkaan yläpuolelle monta senttiä tyhjää tilaa ja ei ole mukava jokaisen kanttikiveltä tiputuksen yhteydessä kolauttaa helmaa maahan. Kolahtaa muuten tommonen Cabrioletin sivuhelma kohtalaisen herkästi vielä kanttikiviltä tiputtautuessa tai jotain möykkyä ylittäessä. Eikä se jousta liikoja...
Itse unohdan tuon asian koska auto menis liian matalaks sivuhelmojen kohdalta noilla 16" vanteilla jos meinasi sen madaltaa renkaisiin nähden hyvännäköiseksi. Ei ole mukava jättää renkaan yläpuolelle monta senttiä tyhjää tilaa ja ei ole mukava jokaisen kanttikiveltä tiputuksen yhteydessä kolauttaa helmaa maahan. Kolahtaa muuten tommonen Cabrioletin sivuhelma kohtalaisen herkästi vielä kanttikiviltä tiputtautuessa tai jotain möykkyä ylittäessä. Eikä se jousta liikoja...
195/45 kumit vois toimia. Sopii paremmin kaaren sisään ja kasvaa halkaisija jokusen millin...
Eli siis olisin nyt itse sitä mieltä että mikäli haluaa laittaa mk3 GOLFIIN 9x16 vanteen pitäis et edessä olla 25 tai 30 ja takana 15.
Näyttikö siltä että se et30 sopisi eteen sisäpuolelta? Ettei tolppaan ota kiinni?
Riippuu tuokin sitten tietysti iskarista, 30 et:llä ottaa (ainakin Supersportissa) siihen korkeudensäätömutteriin. Mutta sitten tietysti vähän pelivaraa saa camperia ja alapalloa nysväämällä.
Mutta jos nostaa sen verran että se mutteri jää vanteen yläpuolelle.
Se on sitten eriasia, että näyttääkö se hyvältä.
Ja mulla otti veerassa ainakin vanne jo kiinni satulaan 30 et:llä.
Mutta jos nostaa sen verran että se mutteri jää vanteen yläpuolelle.
Se on sitten eriasia, että näyttääkö se hyvältä.
Ja mulla otti veerassa ainakin vanne jo kiinni satulaan 30 et:llä.
ylempänä kuvissa kun näkyy että edessä tulee rengas yli monta senttiä ,tämä korjaantuu madaltamalla, kaverin 96 1.6 golffissa oli alla 9x16 schimidit 215/40 kumeilla,aluksi kiinteällä 35 madalluksella oli tulos yhtä lohduton kuin ylemmässä kuvassakin, kun alle laittoi kierretolpat ja riittävän lattiaan kääntyivät pyörät lintalleen ja yläreuna mahtui kaarensisään,renkaan sisäkantin kulumisesta ei sitten ole tietoa... kaveri ei kovin tarkasti olkavarren kiinnityksen välyksiä mittaillut.. <---tulipas typerästi,toivottavasti saatte selvää tuosta :)
Olisi ajatuksissa ostaa G3 VR6:seen Keskin KT1:set mutta pari juttua vielä askarruttaa mieltä. Ajattelin, että ostaisin 9x16 ET15 vanteet taakse ja eteen 7,5x16 ET20. Mutta, näyttääkö tuo tyhmältä jos edessä kaposemmat vanteet kuin takana? Renkaiksi ajattelin taakse 205/40 ja eteen 195/40 noilla vannekooilla. Olisi mukava jos joku jakaisi kokemuksia tai edes olettamuksia aiheeseen liittyen.. ;) Niin ja takaa olisi tarkoitus mankeloida terävät kantit pois.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa