Climatronic pukkaa kuumaa
Valvoja: ffp jäsenet
Climatronic pukkaa kuumaa
Vaikka tilaan 20 astetta, climatronic tahtoo lämmittää auton 25 asteeseen. Hansikaslokeron takaa kuuluu säätömoottorin surinää, jokin siellä sahaa eestaas jatkuvasti. Löytyykö ensiapua joltakin foorumilaiselta?
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Löysikös Kilpijo vian tuohon climatronicin temppuiluun?
Itsellä on kanssa samanlainen vika eli laite alkaa pukata kuumaa, kun moottorin ajaa lämpimäksi. Mitään vikakoodia ei löydy diagnostiikkaportin eikä climatronikin oman vikadiagnostiikan kautta.
Vikadiagnostiikan kautta seurailin nuota climatronikin arvoja ja huomasin, että muistipaikkojen 23 ja 24 arvot eivät korreloi. Eli Ymmärtääkseni tämä 24 on puhallusilman pyyntilämpötila ja 23 toteutunut puhalluslämpötila. Laite pyytää n. 40astetta, mutta toteutuma on 55-60astetta. Tämä siis, vaikka tuon climatronikin asettaa 18asteeseen. Lisäksi muistipaikan 26 arvo ei pysy paikoillaan, vaan seilaa koko ajan. Tämä muistipaikka viittaa lämpötila "läppään".
Osaako joku näiden kanssa enemmän pelaillut kertoa, onko vika todennäköisemmin nyt tuossa lämpötila "läpässä"? Ja mitähän tällaisen vaihtaminen kustantaa?
Tokihan se on kivaa, että nykydiisselikin saa kopin lämpöiseksi, mutta liika on liikaa!
EDIT: Autona IV Golf -01 TDI
EDIT2: Kun ajossa alkaa puhaltaa kuumaa ja laittaa hetkeksi kylmälle (LO), niin lämpötilaläpän (flap) asentotieto näkyy muistipaikassa 26. Se on tällöin jotain 222. Kun taas säätää lämpimälle, niin pyydetty puhallusilmanlämpötila toteutuu hetken aikaa ja läpän asentotieto pienenee reippaaseen sataan. Tämän jälkeen alkaa puhaltaa taas tosi kuumaa ja tuo asentotieto alkaa seilata.
Eli ilmeisesti tuossa lämpötilanläpän asentotiedossa on jotakin häikkää. Niin kauan kuin muistipaikan 26 luku pysyy paikoillaan eikä seilaa, toimii myös oikean lämpöisen ilman puhallus. Missä tämä läppä tahi sen asentoanturi sijaitsee?
Itsellä on kanssa samanlainen vika eli laite alkaa pukata kuumaa, kun moottorin ajaa lämpimäksi. Mitään vikakoodia ei löydy diagnostiikkaportin eikä climatronikin oman vikadiagnostiikan kautta.
Vikadiagnostiikan kautta seurailin nuota climatronikin arvoja ja huomasin, että muistipaikkojen 23 ja 24 arvot eivät korreloi. Eli Ymmärtääkseni tämä 24 on puhallusilman pyyntilämpötila ja 23 toteutunut puhalluslämpötila. Laite pyytää n. 40astetta, mutta toteutuma on 55-60astetta. Tämä siis, vaikka tuon climatronikin asettaa 18asteeseen. Lisäksi muistipaikan 26 arvo ei pysy paikoillaan, vaan seilaa koko ajan. Tämä muistipaikka viittaa lämpötila "läppään".
Osaako joku näiden kanssa enemmän pelaillut kertoa, onko vika todennäköisemmin nyt tuossa lämpötila "läpässä"? Ja mitähän tällaisen vaihtaminen kustantaa?
Tokihan se on kivaa, että nykydiisselikin saa kopin lämpöiseksi, mutta liika on liikaa!
EDIT: Autona IV Golf -01 TDI
EDIT2: Kun ajossa alkaa puhaltaa kuumaa ja laittaa hetkeksi kylmälle (LO), niin lämpötilaläpän (flap) asentotieto näkyy muistipaikassa 26. Se on tällöin jotain 222. Kun taas säätää lämpimälle, niin pyydetty puhallusilmanlämpötila toteutuu hetken aikaa ja läpän asentotieto pienenee reippaaseen sataan. Tämän jälkeen alkaa puhaltaa taas tosi kuumaa ja tuo asentotieto alkaa seilata.
Eli ilmeisesti tuossa lämpötilanläpän asentotiedossa on jotakin häikkää. Niin kauan kuin muistipaikan 26 luku pysyy paikoillaan eikä seilaa, toimii myös oikean lämpöisen ilman puhallus. Missä tämä läppä tahi sen asentoanturi sijaitsee?
Läppää...
Onkos kellään tietoa missä näitä läppämoottoreita ja muuta shittiä majailee, esim. tollasessa 3BG Passatissa? Löysin vag comilla climatronicciin liittyen 3 vikaa, 00603 (V85), 01272 (V70) ja 01274 (V71), kaikki nämä viat on jotain hetkellisiä häiriöitä (jumissa olevia läppiä ilmeisesti tmsp), mutta uusiutuvat vikamuistin nollauksen jälkeen climan ollessa päällä.
Tokihan se vag com kertoo noiden vikalistausten yhteydessä että esim. joku V85 on nimeltään joku läppä (vai olkihan moottori) jossain ilmakanavassa, mutta kaipaisin vähän tarkempaa tietoa missä se fyysisesti on, mistä kautta sinne pääsee käsiksi ja mitä pitää purkaa jne.
Tokihan se vag com kertoo noiden vikalistausten yhteydessä että esim. joku V85 on nimeltään joku läppä (vai olkihan moottori) jossain ilmakanavassa, mutta kaipaisin vähän tarkempaa tietoa missä se fyysisesti on, mistä kautta sinne pääsee käsiksi ja mitä pitää purkaa jne.
-
- -
- Viestit: 45
- Liittynyt: 15.11.2006 20:45
Re: Climatronic pukkaa kuumaa
Nostetaan tätä hieman.
Itellä samoja ongelmia. Asetus 18-21 niin lämmittään täysillä. Kylmää saa kyllä tulemaan kun asettaa low asenolle. Kuinka paljon saa/joutuu että pääsee käsiksi tähän kyseiseen servoon?
Ja mistä ja mihin hintaan lähtee etsimään?
Itellä samoja ongelmia. Asetus 18-21 niin lämmittään täysillä. Kylmää saa kyllä tulemaan kun asettaa low asenolle. Kuinka paljon saa/joutuu että pääsee käsiksi tähän kyseiseen servoon?
Ja mistä ja mihin hintaan lähtee etsimään?
Re: Climatronic pukkaa kuumaa
Hanskalokeron purkaminen riittää, moottori löytyy konsolin alta takaa sieltä mistä lattiamatto yhistää molemmat puolet, punasella vivulla muistaakseni. On ahdasta mutta mahtuu irrottamaan mitään muuta purkamatta.
Topautoosat tai ebay, osanumeroa en muista mutta hintaa tais olla 40 euroa halvimmillaan.
Topautoosat tai ebay, osanumeroa en muista mutta hintaa tais olla 40 euroa halvimmillaan.
Re: Climatronic pukkaa kuumaa
Eli aika "simppeli" :D noh hätäsee kerkesin jo tilaa purkaamolta kaikki kolme moottoria hintaan 100e. Marmorilta olis ollu rapiat 250 kappale. Jatkan topiccia kun jotain saadaan kumminkin vituiks tehtyä.
Re: Climatronic pukkaa kuumaa
Moro!! Nyt on uusi servo paikallaan mutta hansikaslokeron irrotuksen yhteydessä sain revittyä rikki sen bägin on/off katkasimen liittimen Eli sieltä lähti kaikki hilkkeet jousineen irti. Millähän sen nyt sais sillai helposti pysymään paikallaan. Sen kun pohjaan painaa niin liikahtaa sen verran takasin että pägin valo pamahtaa tauluun. Perkele että piti taas ennen leimaa lähteä duunaa :D
Re: Climatronic pukkaa kuumaa
Laitatko kuvan tuosta liittimestä, ihan heti ei aukea mitä tarkoitat.
Re: Climatronic pukkaa kuumaa
Ei tullut kuvaa otettua ja on nyt kasassa. Koitan viikonloppuna saada kuvan siitä. Ja pyydän jo nyt anteeksi että hyppää aivan ohi aiheen. Avaan uuden topicin tälle. Kiitos ja anteeksi.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa