Moron
Tuntuu näitä kakkoskoppasia löytyvän vähän joka lähtöön ni laitetaan nyt omastakin hiukan faktoja. Tuntuu toi auto unohtuvan aina välillä tonne talliin ja kesällä parkkiruutuun vaikka sitä vähän yrittää harrastaa, joten vaikka tuota koko ajan ns. tuunaan, ainakin omissa ajatuksissani, niin ne todelliset muutokset toteutuu aika löysällä aikataululla. No niin sitten asiaan:
Vuosimalliltaan auto on -89, loppuvuoden tuote ja siten luullakseni aito isopuskurimalli. Alun perin nieli maanteitä Espanjassa, josta tuotiin Suomeen n. vuonna 96. Auto ostettiin perheeseemme vuonna -99, auton omistaja oli tuolloin tältäkin foorumilta tuttu Niko Van Os, joka on myöhemmin paljastunut Corradonsa kanssa todelliseksi autoharrastajaksi. Auto oli ostohetkellä 199 tkm ajettu ja varustettu 15" MIM vanteilla ja konehuoneen poikkituella sekä Sebring peltipakosarjalla ja koko putkistolla. Lisäksi moottorin suuttimet ja bensanpainepumppu oli vaihdettu, luultavasti suurempiin, sillä suomenkin rekisteriotteeseen merkitty teho on 113kW.
Kuva 15" vanteilla:
Lisäksi autossa on muutamia tehtaan lisävarusteita kuten ajotietokone, sähkölasit, kattoluukku ja sähkö-recarot. Asiaa kovin vähän tuntevana voisin väittää penkkien olevan harvinaiset tässä korimallissa, kun tuntuu että monet mainostavat "recaroita" jotka minun silmissäni näyttävät gti:n alkuperäispenkeiltä.
Vielä toinen kuva isommilla, ei kuitenkaan nykyisillä vanteilla:
Tällä hetkellä mittarissa on jo 305 tkm ja edellä mainittujen lisäksi seuraavia virityksiä:
-Oma näkemykseni autostereoista
-17" Alltech Tiger
-Supersport korkeussäädettävä alustasarja
-Dietrich RS etupuskuri
-Kirkkaat angel-eyes etuvalot
Lisäksi asennusta odottaa G60-mallin kaaret ja helmat, ja luulen että ne kapeat kylkilistatkin pitää vielä hankkia. Sen jälkeen suuremmat muutokset ulkonäköön saavat riittää, eihän toi ehkä mikään OEM tyylin auto enää ole noilla muutoksilla mutta yritän pitää sen siinä suunnassa. Vilkkujen ja valojen päivitys on ollut harkinnassa jo jonkin aikaa ja lisäksi joitain pikkujuttuja sisustaan.
Kommentit ja ehdotukset on tervetulleita, laittelen viikonloppuna lisää kuvia siitä miltä toi auto nykyään näyttää, nyt on meneillään jo hiukan venynyt ohjaustehostimen pumpun vaihto mutta onhan tässä vielä koko kevät aikaa....
Leo
G2 16v ikuisuusprojekti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Asiallisen näkönen kakkis! Se ajotietokone on muuten jo GT-mallissa ihan vakiovaruste. Muut mainitsemasi on lisävarusteita.
Nuo sähkö-Recarot on aika harvinaisia, ei niitä ihan joka GTi:ssä oo! G60:ssä ne on käsittääkseni vakio jakkarat.
Ja niistä normi Gti:n penkeistä vielä sen verran, että nekin on Recaron valmistamat. ;)
Nuo sähkö-Recarot on aika harvinaisia, ei niitä ihan joka GTi:ssä oo! G60:ssä ne on käsittääkseni vakio jakkarat.
Ja niistä normi Gti:n penkeistä vielä sen verran, että nekin on Recaron valmistamat. ;)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Orkkis isopuskuri takasin,teippiviiva kyljestä pois ja rahastus.comin tarra myös. ja noi 15" alle ehdottomasti. =)
Toi dietrich tuli alun perin keulalle pienen tällin seurauksena mutta ainakin nykyisten vanteiden kanssa se sopii tohon autoon kuin nyrkki silmään. Yritin saada tosta mahollisimman originaalin näkösen sillä että maalautin puskurin yläosaan samanlaista muoviröpelöä jäljittelevän pinnan kuin vanhassakin puskurissa. Itse olen sitä mieltä että vanteet tekee auton, siksi en aio palata enää pienempiin. Ja noi radalle.com jutut on historiaa, paloi niin monta kertaa käämit sen v***n akinaattorin kanssa et en oo kaivannu takaisin.
Asiasta kukkaruukkuun: Onkohan jollain edes jonkinnäköisiä ohjeita kakkoskopan kattoluukun purkamiseen ja kasaamiseen, vaihdoin siihen tiivisteen viime talvena mutta haluaisin varmistaa että se on oikein kasattu.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa