Mitä tehdä himmenneelle maalipinnalle?
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä tehdä himmenneelle maalipinnalle?
Millaista käsittelyä suosittelette mustalle -98 golfille josta on maalipinta jo jonkin verran himmennyt?
Nokkapellissä on kiveniskuja jotka pitäis yrittää varmaan jollain paikkamaalata, kannattaako sen jälkeen hioa se paikkamaalaus jollakin? ja millaista vahaa suosittelette vanhalle maalipinnalle?
kokemuksia...
Nokkapellissä on kiveniskuja jotka pitäis yrittää varmaan jollain paikkamaalata, kannattaako sen jälkeen hioa se paikkamaalaus jollakin? ja millaista vahaa suosittelette vanhalle maalipinnalle?
kokemuksia...
tuossa kuva, miten pahasti minulla oli konepelti vaalentunut. tuossa jo puoliksi käsitelty tuolla vanhan maalin kliinerillä. http://s82.photobucket.com/albums/j274/ ... uva021.jpg
Eli ensin kliineri (mikä merkki olis sopiva), sitten vaikka autoglymin musta värivaha päälle... tarviiko enää vetää tavallista vahaa päälle?
Mulla on sellane bilteman vahakone-härpäke... sillä varmaan vois koittaa vetää.
Mutta mites jos paikkamaalaa niin pitääkö se kohta jotenkin hioa maaluun jälkeen jollain hiomavahalla, -tahnalla?
Mulla on sellane bilteman vahakone-härpäke... sillä varmaan vois koittaa vetää.
Mutta mites jos paikkamaalaa niin pitääkö se kohta jotenkin hioa maaluun jälkeen jollain hiomavahalla, -tahnalla?
Vedin auton viikendinä tuolla turtle waxin uudella nano tech cliinerillä ja jollain värivahalla missä se korjauspuikko on mukana... Maalipinta muuttu ihan silmissä paremmaks, kliineri teki ihmeitä!
Nokkapelli on saanut sen verran rumaa kiveniskusadetta että sen jos sais hiottua ja maalautettua kesällä nii tulis kateltavan näkönen...
Nokkapelli on saanut sen verran rumaa kiveniskusadetta että sen jos sais hiottua ja maalautettua kesällä nii tulis kateltavan näkönen...
Kyllä jännittää niin pirusti höhöö, miettiny myllytyksiä vahautuksia ja pinnotuksia mutta rahanpuutteessa kallistuin ostamaan tuota samaista Turtlen Nanotech Cleaneriä. Huomenna tai siis tänään liikkeessä tehopesetän auton (vain 10e takasivuikkunoiden 60e tummennuksen yhteydessä) niin että lähtee kaikki vanhat Ag UDS:t ja sitten tuolla Cleanerilla eka testiks puskurin alaosa että näkee ettei vaan harmaannuta kulunutta pintaa ja jos näyttää hyvältä niin sitten koko auto kliinerillä läpi. Sen jälkeen UDS pintaan kunnon kuivumisilla ja iltapäivällä/lauantaina vielä toinen kerros UDS pintaan. Updeittaan tähän postiin sitten menikö Ebony helmiäisefectipinta vituilleen..
-edit- ei menny vituilleen. Mutta aikaa meni... 5 tuntia kliinerin kanssa pelatessa... 2xkäsittelin auton ja jo ensimmäisen kerran jälkeen tulos näkyi selvästi. Himmentyneet ovenkahvanaluset, puskurit ja konepelti kirkastuivat selvästi ja hiusnaarmuja lähti pois. Tiedä sitten onko tuossa miten paljon vahamaisia ainesosia, eli onko silmänlumetta kuinka paljon puhdistus&hiomisvaikutuksesta. Huomenna sitten vielä kunnon liuotinpesu ja UDS kii. Tietenkin joku myllytys on ihan eri juttu ku puhdistusvaha/kliineri mutta se maksaakin sitten, halvin täälläpäin 160e ja kallein 200e..kovavahan kanssa. Pk-seudulla hinnat paljon alempana. Tuo kliineri makso jotain 7 juuroo hehe..
-edit- ei menny vituilleen. Mutta aikaa meni... 5 tuntia kliinerin kanssa pelatessa... 2xkäsittelin auton ja jo ensimmäisen kerran jälkeen tulos näkyi selvästi. Himmentyneet ovenkahvanaluset, puskurit ja konepelti kirkastuivat selvästi ja hiusnaarmuja lähti pois. Tiedä sitten onko tuossa miten paljon vahamaisia ainesosia, eli onko silmänlumetta kuinka paljon puhdistus&hiomisvaikutuksesta. Huomenna sitten vielä kunnon liuotinpesu ja UDS kii. Tietenkin joku myllytys on ihan eri juttu ku puhdistusvaha/kliineri mutta se maksaakin sitten, halvin täälläpäin 160e ja kallein 200e..kovavahan kanssa. Pk-seudulla hinnat paljon alempana. Tuo kliineri makso jotain 7 juuroo hehe..
Viimeksi muokannut Sakkeus, 29.9.2006 22:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Vedin auton viikendinä tuolla turtle waxin uudella nano tech cliinerillä ja jollain värivahalla missä se korjauspuikko on mukana... Maalipinta muuttu ihan silmissä paremmaks, kliineri teki ihmeitä!
Tuo turtlewaxin värivaha, jossa tulee se korjauspuikko mukana, on aivan perseestä!
Jatkossa suosittelen Auto Glymin Ultra deep shinea! Ensimmäinen vaha jonka nään poistavan pyörrejäljet!! Ja sit yks hyvä ois vielä toi Zaino mitä Ville R kokeili Boraan.
Zaino vaan on niin helvetin kallista, et monilla nousee siinä seinä vastaan!
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Oma Golffi näyttää taka- ja etulokasuojastaan tuollaiselle
Ovat molemmat ottaneet joskus osumaa ja oikaistu/maalattu. Takimmaisesta alaosa ja edestä kokonaan ja myöhemmin pelkkä alaosa. Eli nyt takalokasuojan alaosa todella harmaa alaosastaan ja etulokari yläosastaan. Autoglymiä on vedetty pintaan kädet maitohapoilla moneen otteeseen, mutta aina se viikon parin jälkeen näyttää samalle, kuvassa näyttää vielä paremmalle kuin luonnossa. Liekö sitten ollut huono satsi maalia aikanaan kun nuo on maalattu, vuosikaudet kestivät kyllä hyvinä mutta yhtäkkiä ovat menneet himmeiksi.
Noinkohan noihin auttaisi joku hiova vaha tai värivaha? Onko myllytystä vastaavaan tulokseen mitään mahdollisuutta päästä ilman konetta?
Ovat molemmat ottaneet joskus osumaa ja oikaistu/maalattu. Takimmaisesta alaosa ja edestä kokonaan ja myöhemmin pelkkä alaosa. Eli nyt takalokasuojan alaosa todella harmaa alaosastaan ja etulokari yläosastaan. Autoglymiä on vedetty pintaan kädet maitohapoilla moneen otteeseen, mutta aina se viikon parin jälkeen näyttää samalle, kuvassa näyttää vielä paremmalle kuin luonnossa. Liekö sitten ollut huono satsi maalia aikanaan kun nuo on maalattu, vuosikaudet kestivät kyllä hyvinä mutta yhtäkkiä ovat menneet himmeiksi.
Noinkohan noihin auttaisi joku hiova vaha tai värivaha? Onko myllytystä vastaavaan tulokseen mitään mahdollisuutta päästä ilman konetta?
nostetaanpa hieman tätä topicia kun aihe on sama..
Eli havaitsin maalipinnassa pienoista himmentymää, joten ajattelin nyt perus vahauskäsittelyn lisäksi ensin vetää kliinerin pintaan. Joten mitäpä kliineriä suositellaan? Kaveri kehu korrekin kliineriä, mutta se kai on aika kova hommainen hinkata pois? Mitäs Glymillä on tarjota? Sopiiko esim. pinkki glymi hyvin ihan käsin tehtävään käsittelyyn?
Eli havaitsin maalipinnassa pienoista himmentymää, joten ajattelin nyt perus vahauskäsittelyn lisäksi ensin vetää kliinerin pintaan. Joten mitäpä kliineriä suositellaan? Kaveri kehu korrekin kliineriä, mutta se kai on aika kova hommainen hinkata pois? Mitäs Glymillä on tarjota? Sopiiko esim. pinkki glymi hyvin ihan käsin tehtävään käsittelyyn?
Jonnin verran tuota kiilloittelua harrastaneena voisin suositella 3M:n konekiilloketta. Poistaa pienet (lumiharja-) naarmut loistavasti mutta kuitenkin niin hellävaroen ettei normaalimaalipintaa saa äkkninäinenkään puhki. Ajelin koneella tuon tökötin kera maalipinnan ohella takavalotkin käyttiksestä jotka olivat 400tkm jäljiltä todella naarmuiset. Kaikenkaikkiaan Ihan hyvä tuli vaikkakin pienet parkkipaikkakolhut peltipinnassa näkyykin nyt ikävän selvästi:
http://spekkari.unlink.org/seat/kiilto_0.jpg
Tököttejähän on tuhansia, tämä vain yksi niistä.
http://spekkari.unlink.org/seat/kiilto_0.jpg
Tököttejähän on tuhansia, tämä vain yksi niistä.
3M:n hiontatahna oli kyllä hyvää, aloittelijana vetelin tuolla mustan auton ja vedin UDS:n päälle, muuttui todella paljon.
UDS:n vikana on että siellä ei tee mitään:), tai on se viikon hyvännäköinen, sen jälkeen kuin ei olisi koskaan vahattukaan.
Nyt käyttänyt Zainoa ja on kyllä mielestäni todella helppo levittää ja kiillottaa, ja pysyy hyvin, kallista mutta riittoisaa.
UDS:n vikana on että siellä ei tee mitään:), tai on se viikon hyvännäköinen, sen jälkeen kuin ei olisi koskaan vahattukaan.
Nyt käyttänyt Zainoa ja on kyllä mielestäni todella helppo levittää ja kiillottaa, ja pysyy hyvin, kallista mutta riittoisaa.
Ostin purkin Turtle Wax Color Back puhdistusvahaa. Hinkkasin sillä punaiset menopelini käsin. Trasselilla levittelin ja puuvillakankaalla pyyhin pois. Polossa oli jo ennestään ihan hyvä maalipinta, mutta kyllä silti väri muuttui paljon voimakkaammaksi. Vetäisin vielä Turtle Wax Plus PTFE autovahan päälle.
Multivanin käsittelin myös tuolla puhdistusvahalla. Autoa ei varmaan koskaan vahattu ja edellinenkin omistaja sanoi, että on pessyt sen vain kerran kahden viime vuoden aikana. Väri muuttui kyllä totaalisesti ja sammalet lähti katolta ja taitteista. Mutta kun siinä on niin isot tasaiset pinnat, niin näkyy nuo käsintyöstöjäljet aika selvästi auringonpaisteessa. Olisiko apua jos sen vahaisi vielä kerran tuolla puhdistusvahalla koneellisesti. Pisti silmään tuo Motonetin mainoksessa ollut Gernin kiillotuskone. http://www.e-julkaisu.fi/motonet/vko-18/ Saisko tollasella tasaisemman jäljen tuohon pintaan, vai millä kannattaa kokeilla?
Multivanin käsittelin myös tuolla puhdistusvahalla. Autoa ei varmaan koskaan vahattu ja edellinenkin omistaja sanoi, että on pessyt sen vain kerran kahden viime vuoden aikana. Väri muuttui kyllä totaalisesti ja sammalet lähti katolta ja taitteista. Mutta kun siinä on niin isot tasaiset pinnat, niin näkyy nuo käsintyöstöjäljet aika selvästi auringonpaisteessa. Olisiko apua jos sen vahaisi vielä kerran tuolla puhdistusvahalla koneellisesti. Pisti silmään tuo Motonetin mainoksessa ollut Gernin kiillotuskone. http://www.e-julkaisu.fi/motonet/vko-18/ Saisko tollasella tasaisemman jäljen tuohon pintaan, vai millä kannattaa kokeilla?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuollainen itsellä on. Muistan jonkun joskus kehuneekin sitä :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa