Golf 2.0 GTI kovassa ajossa
Valvoja: ffp jäsenet
eikös 6a ja 9a koneissa ole tolla 82,5 porauksella männät? Muistaakseni matalalohkoisetkin vielä, en voi mennä takuuseen.. lakikorkeuksissakin oli eroja verrattuna korkeisiin lohkoihin muistaakseni jonkin verran (millejä ainakin). männäntappi kandee kanssa tarkistaa että on oikean kokoinen.
kymysys: onko audin 2litraisissa samat veivit kuin noissa kaikissa muissakin masiinoissa, mitkä vag:llä on tuotannossa. matalampilohkoisesta siis puhun
kymysys: onko audin 2litraisissa samat veivit kuin noissa kaikissa muissakin masiinoissa, mitkä vag:llä on tuotannossa. matalampilohkoisesta siis puhun
pakoputki alkaa oleen jo valmis pikkuhiljaa... taka-akselin ylitys rakennettu, enää puuttuu takavaimennin...
pari kappaletta näitä ja yks yks tämmönen ja sitten vähän mutkia ja suoraa 2,5" putkea
vielä kaipais aika mukavasti sitä imuboksia :| prkl onko 1.8i digifantti koneet niin harvinaisia...
pari kappaletta näitä ja yks yks tämmönen ja sitten vähän mutkia ja suoraa 2,5" putkea
vielä kaipais aika mukavasti sitä imuboksia :| prkl onko 1.8i digifantti koneet niin harvinaisia...
^ jep, scirocossa oli Simonsin kapea vaimennin "kardaanitunnelissa" + yksi isompi takapönttö ja tuloksena hervoton pörinä. Vaihdoin Raprotin (vai mikä se nyt on) takapönttöön, joka ei ole suoraan läpihuutava, mutta aivan yhtä takamuksesta senkin äänet on, eli kauhia pörinä. Putki on vain 2" paksua.
Ilman kattia olevaan autoon tuollainen Simonsi pörinäpönttö on kauhia räpellin, tai no mistä tykkää, minä en ainakaan.
Ilman kattia olevaan autoon tuollainen Simonsi pörinäpönttö on kauhia räpellin, tai no mistä tykkää, minä en ainakaan.
Mullon simonssin 2,5" putki kolmella vaimentajalla (+yksi pakosarjassa kiinni oleva alkuperänen) ilman kattia, ja ei tuo nyt niin kovin hirveesti pörise, motarinopeudessa vähän humisee enemmän kun alkuperänen. Mutta onhan se simonssi ihan paska kun ei se edes ole kallis eikä supersprint, remus tai muu vastaava laatumerkki ;)
^ Tuosta lukisin, että sinulla siis on yhteensä neljä vaimentajaa? Ihmekkö jos ei pörise, mutta useissa autoissa ei mahdu kuin se yksi "kunnon" vaimentaja sinne taakse ja ehkä yksi ohut ennen akselinylitystä. Ja nuo tässä ketjussa olevat on kyllä aika pörinäpönttöjä. Jos putki ei käytännössä vaimenna, vaikka siinä on vaimentimia, niin jossain se vika silloin on. Kyllä nuo Simonsin pöntöt vaan on aika melukkaita, niin valmiina putkina kuin irtovaimentajina, ainakin ne kaikki rakkennelmat ja valmiit paketit mitä olen kuullut, lukuunottamatta pari kattikoneeseen asennettua pukistoa jotka oli edes siedettävät.
HelaKammo: Jep, siis 4 vaimenninta kaikenkaikkiaan on. Yksi siis siinä pakosarjassa kiinni, yksi pyöreä pitkä siinä sen jälkeen, yksi soikea ennen akselin ylitystä ja sitten se iso takavaimentaja viimeisenä. Hieman on ollut ongelmaa tuon akselin ylityksen kanssa kun se 2,5" putki tahtoo ottaa akseliin kiinni jos putki ei ole niin lähellä pohjaa kun vaan voi --> ei kuulosta kivalle jos ottaa akseliin kiinni (saas nähdä mitä tapahtuu jos madaltaa kesällä tuota kunnolla). Tuo siis on ihan valmis sarja josta joutui köyhtymään vaan 250e joten hintaansa nähden olen kyllä tyytyväinen. Ulostulojen kiinnike tosin murtui irti toisesta ulostulosta ja sitten särisi ikävästi mutta pikku hitsi täppi ja taas on kiinni.
Niin eihän tuosta kakkiksesta saa hiljasta mitenkään, mutta jos nyt noin siihen vakio putkeen vertasin.
Niin eihän tuosta kakkiksesta saa hiljasta mitenkään, mutta jos nyt noin siihen vakio putkeen vertasin.
Autossa toimii lähes tulkoon kaikki sähköt/valot, paitsi parkit toimii omituisesti: Kun laitat virrat päälle, mutta valokatkaisin on off asennossa palaa vasemmat parkit. Kun taas laitat valokatkasimesta parkit päällee, ei pala yksikään parkki. Kun laitat sitten ajovalot päälle palaa oikeat parkit ja ajovalot.
Onko tutun kuulosta? Releet pitäisi olla oikein... mistä muusta voi johtua, italian parkki piuhaan ei mene virtaa eikä maata... kohta jo vituttaa.
Saako noi parkit toimia silleen, et ne palaa ku vain virrat on päällä eikä valokatkaisimeen olla koskettu?
Onko tutun kuulosta? Releet pitäisi olla oikein... mistä muusta voi johtua, italian parkki piuhaan ei mene virtaa eikä maata... kohta jo vituttaa.
Saako noi parkit toimia silleen, et ne palaa ku vain virrat on päällä eikä valokatkaisimeen olla koskettu?
no niin taas tuli takapakkia, ei onnistunutkaan enää se laippojen leikkaus kaverilla... joten ei oo edelleenkään ilmanputsaria... pitänee mennä romiksia kaiveleen ku rovaniemellä on käymässä tai sitten alkaa ite viritteleen jotain kun ei oikeen tunnu mistään löytyvän semmosta laippaa, joka tulee tohon ilmamääränmittariin ja johon sitten sais jonku kartiofiltsun kiinni :( kele ja sitten vielä pitäs löytää gti:n pikkupuskureiden kiinnikkeet
kaikkea yllä mainittua saa tarjota vaikka privana...
kaikkea yllä mainittua saa tarjota vaikka privana...
juu noi vanteet ja sinkkuvalo maski on molemmat jo tiedossa...
kävin pikkasen testimässä autoa semmoset n.10km ja hyvin pelas.
ekan 3km lenkin jälkeen rakensin ilmamääränmittarille kiinnikkeen ja asensin laturin paikalleen... ja toisen lenkin jälkeen jätin auton rauhaan, odotteleen parempia aikoja... pitää kattoa jos vaikka huomenna jaksais ilmata jarrut uudelleen...
kävin pikkasen testimässä autoa semmoset n.10km ja hyvin pelas.
ekan 3km lenkin jälkeen rakensin ilmamääränmittarille kiinnikkeen ja asensin laturin paikalleen... ja toisen lenkin jälkeen jätin auton rauhaan, odotteleen parempia aikoja... pitää kattoa jos vaikka huomenna jaksais ilmata jarrut uudelleen...
kiesus.... %¤##&
ei ilmaannu jarrut ei sitten millään....
no vaihdoin ne nyt sitten niinku ne oikeesti pitäs olla kolmoskorisessa... ei käksänvaijeri alhaalta ja letku ylhäältä...
koitetaan, jos ei nyt ilmaannu niin sitten en oikeen osaa enää sanoa juuta enkä jaata....
pää sylinteri menee sitten vaihtoon, ja sitten tehostaja....
ei ilmaannu jarrut ei sitten millään....
no vaihdoin ne nyt sitten niinku ne oikeesti pitäs olla kolmoskorisessa... ei käksänvaijeri alhaalta ja letku ylhäältä...
koitetaan, jos ei nyt ilmaannu niin sitten en oikeen osaa enää sanoa juuta enkä jaata....
pää sylinteri menee sitten vaihtoon, ja sitten tehostaja....
Ovatko takasatulat mallia nämä:
...vai uudemmat joissa käsijarruvipstaaki on satulan kupeessa?
Uudemmat Mk3 satulathan eivät sovi Mk2 akseliin kuin ylösalaisin ja ne tulee ilmata oikein päin, kannakkeesta irrotettuna...Siis mikäli sinulla ei vielä ole MK3 taka-akselia...?
Jarrupaineen säädin kannattaa myös varmuuden vuoksi viritellä "kuormattu"-asentoon.
...vai uudemmat joissa käsijarruvipstaaki on satulan kupeessa?
Uudemmat Mk3 satulathan eivät sovi Mk2 akseliin kuin ylösalaisin ja ne tulee ilmata oikein päin, kannakkeesta irrotettuna...Siis mikäli sinulla ei vielä ole MK3 taka-akselia...?
Jarrupaineen säädin kannattaa myös varmuuden vuoksi viritellä "kuormattu"-asentoon.
Nimbus-votosoppi ;)
Ja meikäläisen ohjeistus:
Pidä nykyinen väri, enempi tonttiin, pesurit pois, isolasiovet ilman peilejä, levityspalikat taka-akselille.
Helmojakaan et tarvitse kun nostat sivulistat tuohon kantin päälle, siihen missä ne on Geessä/Gti:ssä ja Flairissa.
Ja meikäläisen ohjeistus:
Pidä nykyinen väri, enempi tonttiin, pesurit pois, isolasiovet ilman peilejä, levityspalikat taka-akselille.
Helmojakaan et tarvitse kun nostat sivulistat tuohon kantin päälle, siihen missä ne on Geessä/Gti:ssä ja Flairissa.
nonniin ja nyt on sitten kyllästytty tohon omatekosen putken räminään ja paukkeeseen :) *suprise* *suprise*
ja mietin tossa et oisko tällänen ois kova?
vai tää
tossa 16v:n putkistossa voi olla ihan kovat pärinät *thumps up*
mutta nyt haettas hiljasuutta, löytystöhän sitä tosta 8v:n putkistosta?
myös muita hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan....
tosin myös jonnin moinen bujetti raja pitää vetää joten mitä halvempi sitä parempi.
olen myös miettinyt et paljonhan toi vw:n vakioputki maksaa esim pörhön tiskillä?
tässä myös yksi vaihtoehto tällä höystettynä?tai tällä
ps. ton laatikon välitykset on ihan vitun perseestä :p mutta toivottavasti tässä jossain vaiheessa sais aikaan korjata ton gti:n lootan... ja toi putki mikä nyt on alla on muuten ihan ok, mutta pikku kaasulla pörisee, mutta odotappas kun kierrokset kohoaa yli 4000rpm niin ei paljon mitään ääntä :D eli kokoajan sokka pohjassa niin ei kuulu mitään, tosin suomen tieliikenteessä aikamoinen itse murha... ja venttiilivarren kumetkin pitäs vaihtaa:..
pps: taas yks vaihtoehto :D
ja mietin tossa et oisko tällänen ois kova?
vai tää
tossa 16v:n putkistossa voi olla ihan kovat pärinät *thumps up*
mutta nyt haettas hiljasuutta, löytystöhän sitä tosta 8v:n putkistosta?
myös muita hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan....
tosin myös jonnin moinen bujetti raja pitää vetää joten mitä halvempi sitä parempi.
olen myös miettinyt et paljonhan toi vw:n vakioputki maksaa esim pörhön tiskillä?
tässä myös yksi vaihtoehto tällä höystettynä?tai tällä
ps. ton laatikon välitykset on ihan vitun perseestä :p mutta toivottavasti tässä jossain vaiheessa sais aikaan korjata ton gti:n lootan... ja toi putki mikä nyt on alla on muuten ihan ok, mutta pikku kaasulla pörisee, mutta odotappas kun kierrokset kohoaa yli 4000rpm niin ei paljon mitään ääntä :D eli kokoajan sokka pohjassa niin ei kuulu mitään, tosin suomen tieliikenteessä aikamoinen itse murha... ja venttiilivarren kumetkin pitäs vaihtaa:..
pps: taas yks vaihtoehto :D
Viimeksi muokannut Antsa, 21.8.2006 22:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
perus käyttöhuoltoja tullu tehtyä.
kuten: venttiilivarren kumit vaihdettu, kannattaa varata aikaa, tupakkia ja käyränokkaset sokkapihdit(näillä se kumi sieltä irtoo prkl)
kuvia jos jaksais ottaa niin muutoksiakin näkisitte... jos sitä vaikka huomenissa..
ps. pitäs varmaan varata aika kattastukseen...
kuten: venttiilivarren kumit vaihdettu, kannattaa varata aikaa, tupakkia ja käyränokkaset sokkapihdit(näillä se kumi sieltä irtoo prkl)
kuvia jos jaksais ottaa niin muutoksiakin näkisitte... jos sitä vaikka huomenissa..
ps. pitäs varmaan varata aika kattastukseen...
votexin keskikonsoli viritelty paikalleen. ja ton vakio mankanpaikan voisin peittää esim semmosella vw:n omalla peitelevyllä, jos jollain on semmonen ylimääräsenä niin eikun privaa.
toi jom:min maski ei oikeen sovi kirveelläkään paikalleen, ainakaan noitten ristikkovalojen kans... nippusiteitä, nippusiteitä :D
toi jom:min maski ei oikeen sovi kirveelläkään paikalleen, ainakaan noitten ristikkovalojen kans... nippusiteitä, nippusiteitä :D
talvi lähenee väistämättä. oiskohan noi peltivanteet hopeisina hienot? vai pitäskö vaan puhalluttaa ne ja maalauttaa uudestaan mustaksi?
E: rengas tulee oleen 185/55 r15" nankang viva
p.s. tai sitten vois ostaa tollaset 15" 5x100 mk3 golffin bbs:t. tosin ne taitaa olla aika hanurista, mutta vois ne kyl voittaa noi peltivanteet mennen tullen...
E: rengas tulee oleen 185/55 r15" nankang viva
p.s. tai sitten vois ostaa tollaset 15" 5x100 mk3 golffin bbs:t. tosin ne taitaa olla aika hanurista, mutta vois ne kyl voittaa noi peltivanteet mennen tullen...
Se originaali peitelevy mankan paikalle maksaa alta 20€ pölhölässä, joskus ostin ku oli votexia kakkiksessa... Tuolla se on autotallissa, en vain ala lähettämään nuin halpoja osia ja ku sitä ei tiedä, vaikka joku kakkis tulis talven mittaan pihaan ;)
Sen Votexin kans saatat huomata ettei mankka mahdu siihen ylempään lokeroon, vaan siihen alempaan. Itellä oli näin, tosin oma kakkis oli '90 jossa oli "lämmityslaitteen röörit keskikonsolin sisällä" jostain syystä isompia/erilaisia ku muissa eikä konsolitkaan käyneet aivan heittämällä ristiin.
JOMin maskin epäsopivuus ei ole yllätys kun muistelen kuinka huonosti JOMin maskilippa aikoinaan sopi paikalleen Kamein vastaavaan verrattuna.
Sen Votexin kans saatat huomata ettei mankka mahdu siihen ylempään lokeroon, vaan siihen alempaan. Itellä oli näin, tosin oma kakkis oli '90 jossa oli "lämmityslaitteen röörit keskikonsolin sisällä" jostain syystä isompia/erilaisia ku muissa eikä konsolitkaan käyneet aivan heittämällä ristiin.
JOMin maskin epäsopivuus ei ole yllätys kun muistelen kuinka huonosti JOMin maskilippa aikoinaan sopi paikalleen Kamein vastaavaan verrattuna.
ihan oman topikin aukasin aiheesta mk2:seen mk3sen mittaristo
ja talvivanteiksi on luultavasti tulossa noi audi a3:sen 15":set vakkari alut
ja talvivanteiksi on luultavasti tulossa noi audi a3:sen 15":set vakkari alut
no niin taas on asiat menneet etiäppäin.
eli kolmosen mittaristo alkoi pelaamaan ku laitto sen mittaristo-sulaketaulu johdon kolmosesta. tosin kiekkamittari eikä nopeus mittari yllättäen pelaa. ja syykin on selvillä. eli toi kolmosen mittaristo on sähkösellä nopeusmittarilla. miten toi signaali tulee tonne mittaristolle. ja mittaako se maata vasten sitä anturia vai miten . meikä on nimittäin aika nero näissä sähkö hommissa.
eli kolmosen mittaristo alkoi pelaamaan ku laitto sen mittaristo-sulaketaulu johdon kolmosesta. tosin kiekkamittari eikä nopeus mittari yllättäen pelaa. ja syykin on selvillä. eli toi kolmosen mittaristo on sähkösellä nopeusmittarilla. miten toi signaali tulee tonne mittaristolle. ja mittaako se maata vasten sitä anturia vai miten . meikä on nimittäin aika nero näissä sähkö hommissa.
prkl. hajos sitte auto noin 100km päähän kotoa -20 pakkasella
no hinattiin kaverin kans kotia, ja tallilla meni noin 5 minsaa ku totesin et hitto puola se on palanu. se semmonen uudemman mallinen puola. onko toi kuin yleistä?
p.s. talvivanteina pyörii muuten a3:sen ne pyöreillä reijillä varustetut vakio vanteet.
no hinattiin kaverin kans kotia, ja tallilla meni noin 5 minsaa ku totesin et hitto puola se on palanu. se semmonen uudemman mallinen puola. onko toi kuin yleistä?
p.s. talvivanteina pyörii muuten a3:sen ne pyöreillä reijillä varustetut vakio vanteet.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
no niin termari vaihdettu kuin myös lämppärin kenno. molemmat aika kyrväkkäissä paikoissa. varsinkin toi kenno. ja termari myös ku on toi ohjustehostaja. bilsteinin alusta tulee tänäpäivänä.
kysymys. miten tommonen marteliuksen putki niinku oli tuolla myynti palstalla myynnissä, niin siis miten se pörisee.. alkaa jo kohta ärsytään...
kysymys. miten tommonen marteliuksen putki niinku oli tuolla myynti palstalla myynnissä, niin siis miten se pörisee.. alkaa jo kohta ärsytään...
Ei ainakaan 16v:ssä ollu mun mielestä pahat mökät vaikka siinä oli Marteliuksen 2,5" hormi, tosin oliha siinä 3 vaimennintaki. Tyhjiksellä ehkä pöristeli vähän mut ei se nyt mikää mahoton ollu pitemmässä ajossakaan, enempi vitutti se tiheä loota :)
Niin kyllä se Antsa hiljasempi putkisto on mitä sulla, ainaki sillä perusteella mitä tuolla sodankylässä sitä kuuli ;)
En tosin tiiä nuista 8v tarkotetuista putkista ruukaako ne pitää mekkalaa..
Niin kyllä se Antsa hiljasempi putkisto on mitä sulla, ainaki sillä perusteella mitä tuolla sodankylässä sitä kuuli ;)
En tosin tiiä nuista 8v tarkotetuista putkista ruukaako ne pitää mekkalaa..
no toi mikä tuolla ois myynnissä ois 2" ja tosiaan 3 vaimentimella.
toi mikä mulla on 2,5" ja kaksi/kolmen en nyt tarkkaan muista täysin läpivirtaavilla pöntöillä. tosiaan ei mullakaan muuten vituittais, mutta lootana on toi 1.6:sen passatin niin 3500rpm/110km/h about 100db ja on matalaa semmosta oikeen rasittavaa volinaa... jos haluu et se loppuu pitää laskea kierrokset sinne 2000-2500 rpm jolloin nopeus about 80km/h ja eipä semmosta vauhtia vaan jaksa ajaa...
toi mikä mulla on 2,5" ja kaksi/kolmen en nyt tarkkaan muista täysin läpivirtaavilla pöntöillä. tosiaan ei mullakaan muuten vituittais, mutta lootana on toi 1.6:sen passatin niin 3500rpm/110km/h about 100db ja on matalaa semmosta oikeen rasittavaa volinaa... jos haluu et se loppuu pitää laskea kierrokset sinne 2000-2500 rpm jolloin nopeus about 80km/h ja eipä semmosta vauhtia vaan jaksa ajaa...
Juu no oliha siinä mulla peltisatsikin ja putsarikotelo leikelty että varmasti lähti imuääntä, muistaakseni kolmeen tonniin saakka mökä kuulu konehuoneesta ja siitä ylöspäin putkesta :)
Ei tuo Martelius putki tosiaankaa ole niitä hiljasimpia, jos kovemmilla kierroksilla ajelee. tuosa mk1:ssä on kans peltisatsi ja 2" putki 2 vakiopöntöillä niin tuppaa seki kumisee sisälle kun ajelee hiukka lujempaa (120 vauhissa 3500rpm)
Ei tuo Martelius putki tosiaankaa ole niitä hiljasimpia, jos kovemmilla kierroksilla ajelee. tuosa mk1:ssä on kans peltisatsi ja 2" putki 2 vakiopöntöillä niin tuppaa seki kumisee sisälle kun ajelee hiukka lujempaa (120 vauhissa 3500rpm)
Päivitellääns tätäki välistä...
myin auton kaverille, joka on myös volkkari miehiä.
2E koneella ajeettiin minun kaverin toimesta yhteensä 100 000km
tilalle tuli ABF, josta noin 5000km tekniikanvaihdon jälkeen kilahti alapään kiila joka rikkoi sitten myös kaikki imuvenat ja nokkapyörän kiilan.
tilanne korjaattin KR:n kannella ja samalla lyötiin peltisarja ku sattu oleen hyllyssä.
kysymys kuuluukin, että kummat nokat ois paremmat KR:n vai ABF:n?
myin auton kaverille, joka on myös volkkari miehiä.
2E koneella ajeettiin minun kaverin toimesta yhteensä 100 000km
tilalle tuli ABF, josta noin 5000km tekniikanvaihdon jälkeen kilahti alapään kiila joka rikkoi sitten myös kaikki imuvenat ja nokkapyörän kiilan.
tilanne korjaattin KR:n kannella ja samalla lyötiin peltisarja ku sattu oleen hyllyssä.
kysymys kuuluukin, että kummat nokat ois paremmat KR:n vai ABF:n?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa