1.3 turbo
Valvoja: ffp jäsenet
1.3 turbo
...Dexteri. :D
Ei paljon hienompaa autoa ole kuin kolmeovinen farmari.
Budjetti pyritään pitämään 50e:ssa. Hyllystä 8v Saban Garretti, 16v Golfin ruiskuvermeet, kaveri sorvasi männistä millin pois. Ite väännetään imu- ja pakosarja. Kiertokanget pitäis kiillottaa, mopossakin taitaa olla jykevämmät?
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 240004.jpg
Suttas jo vakionakin kakkosella asvaltilla kun kaarsi kunnolla, nyt tosta vasta tappopeli tuleekin. :D
Niin, yksi männänrengas meni poikki kun irroteltiin niitä, joten tarve olis sellaselle renkaalle joka menee 75mm mäntään, on 2mm paksu ja 4mm "syvä".
Ei paljon hienompaa autoa ole kuin kolmeovinen farmari.
Budjetti pyritään pitämään 50e:ssa. Hyllystä 8v Saban Garretti, 16v Golfin ruiskuvermeet, kaveri sorvasi männistä millin pois. Ite väännetään imu- ja pakosarja. Kiertokanget pitäis kiillottaa, mopossakin taitaa olla jykevämmät?
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 240004.jpg
Suttas jo vakionakin kakkosella asvaltilla kun kaarsi kunnolla, nyt tosta vasta tappopeli tuleekin. :D
Niin, yksi männänrengas meni poikki kun irroteltiin niitä, joten tarve olis sellaselle renkaalle joka menee 75mm mäntään, on 2mm paksu ja 4mm "syvä".
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Hm... Tohon "kempin" lukko, tiukempi kytkin, hiottunokka+säädettävä nokkapyörä niin luulisin että menna "pahkuaa" kuin riivattu...
Ai niin tuohon öljypumppuun varmaan kannattaa laittaa muutama rikka niin öljyn painetta varmasti piisaa ;-) Nimimerkillä: sytytystulpan-kuppien-reunoilta-öljyä-suihkuten...
Joskus aikoinaan meillä oli kanssa orginaali "pimppis" jäällä 3K koneella, 2K isovenakannella, kannesta oli otettu 1mm siivu pois, 1,6 golffin ruisku, peltisatsi, farkku rollan perämurikka, kuparikytkin, hiottu nokka, säädettävä nokkapyörä, rallismiesten ohjeiden mukaan käsitelty jakaja... Ja todellakin pikku rolla meni kesäkelissä soratiellä kolmosella kylkiluisussa :-) Jäällä tuo peli oli aika lailla pitelemätön rakkine mennä "pahkusi" niin ettei tolkkua ollut!
Ai niin tuohon öljypumppuun varmaan kannattaa laittaa muutama rikka niin öljyn painetta varmasti piisaa ;-) Nimimerkillä: sytytystulpan-kuppien-reunoilta-öljyä-suihkuten...
Joskus aikoinaan meillä oli kanssa orginaali "pimppis" jäällä 3K koneella, 2K isovenakannella, kannesta oli otettu 1mm siivu pois, 1,6 golffin ruisku, peltisatsi, farkku rollan perämurikka, kuparikytkin, hiottu nokka, säädettävä nokkapyörä, rallismiesten ohjeiden mukaan käsitelty jakaja... Ja todellakin pikku rolla meni kesäkelissä soratiellä kolmosella kylkiluisussa :-) Jäällä tuo peli oli aika lailla pitelemätön rakkine mennä "pahkusi" niin ettei tolkkua ollut!
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Kone taas nipussa, kanget tuli kiillotettua perjantaiehtoolla tukevassa pöhnässä. Männistä lähti perinteinen milli pois. Tänään sain pako/imusarjan laipan ja turbon laipat osittain kuntoon. Niin ja öljyn paluuputki tuli tehtyä.
Ja, budjetti ei kyllä millään tule pysymään tossa 50e:ssa. Uudet männänrenkaatkin kun tuli laitettua...
Ja, budjetti ei kyllä millään tule pysymään tossa 50e:ssa. Uudet männänrenkaatkin kun tuli laitettua...
-
- -
- Viestit: 1217
- Liittynyt: 3.12.2003 19:51
Että on tota tilaa tohonkin vehkeeseen siunaantunut. Öljyn paluuputkea sai jatkaa ja vääntää ja hitsata mitä ihmeellisimmistä asennoista. Nyt se on jotenkuten käsillä tuolla. Laturiin ja korvakkeeseen molemmille puolille putkesta on joku pari milliä tilaa.
Olosuhteiden pakosta piti imusarjan pätkää yrittää vääntää kulmista. Kyllä tulee komea. Turbo tulee just tohon, vielä kun senkin putket sais jostain välistä mahtumaan.
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 070005.jpg
Suuttimet ajattelin vetästä tohon kohtiin mitä kuvasta näkyy, onkohan huono vai hyvin huono sijotuspaikka?
Niin mikä hemmetin idea siinä on että kone on pitänyt kallistaa sille puolelle jossa on kaikki muut vermeet paitti virranjakaja?
Olosuhteiden pakosta piti imusarjan pätkää yrittää vääntää kulmista. Kyllä tulee komea. Turbo tulee just tohon, vielä kun senkin putket sais jostain välistä mahtumaan.
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 070005.jpg
Suuttimet ajattelin vetästä tohon kohtiin mitä kuvasta näkyy, onkohan huono vai hyvin huono sijotuspaikka?
Niin mikä hemmetin idea siinä on että kone on pitänyt kallistaa sille puolelle jossa on kaikki muut vermeet paitti virranjakaja?
Niin mikä hemmetin idea siinä on että kone on pitänyt kallistaa sille puolelle jossa on kaikki muut vermeet paitti virranjakaja?
Hemmetin hyvä kysymys. No onpa kerrankin kunnolla tilaa pa-lämmittimelle.
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 2.1.2004 17:32
Tuo on ***seestä. Sun tarvii tehdä välisäiliö johon tulee neljä letkulähtöä. Yksi lähtö säiliön alaosaan, yksi yläosaan ja pari vaikka johonkin keskivaiheille. Siirtopumppu saa lykätä bensaa välisäiliön keskivaiheilla olevaan nippaan ja pöntön yläosasta menee paluuputki tankkiin ja näin säiliö pysyy täynnä kokoajan. Pöntön alaosasta menee letku ruiskun pumpulle ja paluuputki ruiskulta menee taas takaisin välisäiliöön.
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Hm... Meillä oli tommoinen systeemi sillä lailla rollossa että vakiolinjoja myöten tuli bensaa konehuoneeseen jossa oli muutaman litran pönttö josta oli taas letku ruiskun pumpulle, pönttöön bensaa pumppasi siis rollon oma pumppu. Tällä tavalla oli kaikein helpointa rakennella kaikki tarvittavat bensalinjat. Kuten tuossa yläpuolella edellinen kirjoittelija olikin selostanut
Bensaa muuten piisasi välillä vallan liikaakin, piti nimittäin rollon startata laakista taikka tulpat kastui :-)
Bensaa muuten piisasi välillä vallan liikaakin, piti nimittäin rollon startata laakista taikka tulpat kastui :-)
Joku pönttö on kyllä mielessä käynyt. Eli noin miten mä tota selitin niin ei tule toimimaan vai? Eli bensansaanti muodostuu kait ongelmaksi?
Ööö, onko toi paluuputki pöntöltä tankille ihan välttämätön? Eikö se muka tuloputkea pisin mene kumpaakin suuntaan? En siis asiasta mitään tiedä.
Ja tämän kun piti olla "vaan parin ehtoon homma". :D
Eikös niin että ruiskulla saa aina enemmän tehoja kuin kaasarilla? :p
http://www.nettiauto.com/193134
Ööö, onko toi paluuputki pöntöltä tankille ihan välttämätön? Eikö se muka tuloputkea pisin mene kumpaakin suuntaan? En siis asiasta mitään tiedä.
Ja tämän kun piti olla "vaan parin ehtoon homma". :D
Eikös niin että ruiskulla saa aina enemmän tehoja kuin kaasarilla? :p
http://www.nettiauto.com/193134
-
- -
- Viestit: 173
- Liittynyt: 31.7.2003 15:34
Almost alive
Vielä kun sais käyntiin ilman kikkoja. :)
Eli käyntiin saa vähäksi aikaa niin että nostaa itse ilmamäärämittarin lautasesta jolloin suuttimet ruikkii bensaa imusarjaan.
Mutta kun laittaa putket kiinni eli laitteen pitäis itse imeä sen verta että lautanen nousisi mutta kun ei ilmeisesti nouse, eli ei tule bensaa. Mitä tehdään, missä syy?
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010003.jpg
e: Jos ohjauspaineensäätimen letkut on väärin päin? Pitääpi mennä koittamaan.
ee: Ei auta. Kummin päin nuo muuten kuuluisi olla?
Eli käyntiin saa vähäksi aikaa niin että nostaa itse ilmamäärämittarin lautasesta jolloin suuttimet ruikkii bensaa imusarjaan.
Mutta kun laittaa putket kiinni eli laitteen pitäis itse imeä sen verta että lautanen nousisi mutta kun ei ilmeisesti nouse, eli ei tule bensaa. Mitä tehdään, missä syy?
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010003.jpg
e: Jos ohjauspaineensäätimen letkut on väärin päin? Pitääpi mennä koittamaan.
ee: Ei auta. Kummin päin nuo muuten kuuluisi olla?
Eli ilmamäärämittari on ok, mutta määräjakajan tappi on pirun raskas painaa kun laittaa pumppuun virrat päälle. Missä syy? Samainen määränjakaja toimi moitteettomasti vielä puolitoista vuotta sitten.
Sitten vielä sellanen että pitääkö tuon välisäiliön olla k-jetin pumpun yläpuolella? Tuo pumpppuhan ei kait ollut imevä?
Sitten vielä sellanen että pitääkö tuon välisäiliön olla k-jetin pumpun yläpuolella? Tuo pumpppuhan ei kait ollut imevä?
Ensimmäiset runtsat heitetty! :D
Eli nyt on 8 venasen turboSaabin k-jetti paikoillaan. Ja komeasti pärjätään tolla Saabin pumpulla joka nököttää tossa kannnun vieressä. Kytkin luistaa aika railakkaasti eli sintteri kait tarvis hommata. Ja mistähän johtuu että ahdot ei nouse oikeen kirveelläkään? Maksimit mitä olen saanut niin on jotain luokkaa 0,3 bar. Ja nekin vasta joskus hemmetin isoilla kiekoilla.
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010015.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010014.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010013.jpg
Periaatteessa tavoitteeseen ollaan jo päästy mutta, jos komeasti sais toimimaan niin eikun penkkiin kokeilemaan montako hevosta ollaan menetetty.
Eli nyt on 8 venasen turboSaabin k-jetti paikoillaan. Ja komeasti pärjätään tolla Saabin pumpulla joka nököttää tossa kannnun vieressä. Kytkin luistaa aika railakkaasti eli sintteri kait tarvis hommata. Ja mistähän johtuu että ahdot ei nouse oikeen kirveelläkään? Maksimit mitä olen saanut niin on jotain luokkaa 0,3 bar. Ja nekin vasta joskus hemmetin isoilla kiekoilla.
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010015.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010014.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010013.jpg
Periaatteessa tavoitteeseen ollaan jo päästy mutta, jos komeasti sais toimimaan niin eikun penkkiin kokeilemaan montako hevosta ollaan menetetty.
-
- -
- Viestit: 235
- Liittynyt: 25.7.2003 20:29
Juu ei se kytkin perkule pidä, eli tehoahan on tullut vallan julmetusti lisää...
0,4 bar saa parhaillaan ahtoja, jolloin koneessakin on jo varmaan joku 6000rpm. Yli nollan päästään jossain 4000rpm. Onkohan mahdollista että tuo AirResearch on vaan liian iso tohon?
Ja tosiaan, niin paljon oli ahtoja että yksi suutin lensi pois paikoiltaan. :D
0,4 bar saa parhaillaan ahtoja, jolloin koneessakin on jo varmaan joku 6000rpm. Yli nollan päästään jossain 4000rpm. Onkohan mahdollista että tuo AirResearch on vaan liian iso tohon?
Ja tosiaan, niin paljon oli ahtoja että yksi suutin lensi pois paikoiltaan. :D
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Tuntuu ne tässäkin riittävän. On luokkakaverin vanha vessa. Kulki ku pien eläin. Käsittääkseni vakio alakerta,kantta duunattu vissiinkin. Kestäny vitun hyvin 1.3 bar ahtoja.
http://www.nettiauto.com/193134
http://www.nettiauto.com/193134
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Projekti kuopattu.
Sintteriä kun en koskaan saanut aikaiseksi hankkia. Vakiohan luisti ihan tautisesti. Ja ehkä osasyy hylkyyn ole se ettei paljoa kiinnostanut alkaa hitsata lähes irtonaista taka-akselia kiinni ku ei edes ollut mihin hitsata...
Ja ahtoja ei tosiaan saanut yli olikohan 0.6. Ja nuokin ahdot sai vasta kun kone huusi viimeisiään, tosin olishan se voinut auttaa jos olis kytkin pitänyt kunnolla.
Mutta tämänhän olikin tarkoitus olla vain ja ainoastaan hupi/kokeilumielessä tehty se ensimmäinen itsetehty turbotus.
Nyt tarkoituksena löytään jostain m10 koneella olevan 300srj. Bmw ja asentaa nuo samat hilut siihen. Taaskin ihan hupikäyttöön.
Joten noita bemareita saa tarjota.
Niin ja jos jotain kiinnostaa niin tuo imu/pakosarja kätöstys tuosta dexteristä on ostettavissa varsin nimelliseen hintaan.
Sintteriä kun en koskaan saanut aikaiseksi hankkia. Vakiohan luisti ihan tautisesti. Ja ehkä osasyy hylkyyn ole se ettei paljoa kiinnostanut alkaa hitsata lähes irtonaista taka-akselia kiinni ku ei edes ollut mihin hitsata...
Ja ahtoja ei tosiaan saanut yli olikohan 0.6. Ja nuokin ahdot sai vasta kun kone huusi viimeisiään, tosin olishan se voinut auttaa jos olis kytkin pitänyt kunnolla.
Mutta tämänhän olikin tarkoitus olla vain ja ainoastaan hupi/kokeilumielessä tehty se ensimmäinen itsetehty turbotus.
Nyt tarkoituksena löytään jostain m10 koneella olevan 300srj. Bmw ja asentaa nuo samat hilut siihen. Taaskin ihan hupikäyttöön.
Joten noita bemareita saa tarjota.
Niin ja jos jotain kiinnostaa niin tuo imu/pakosarja kätöstys tuosta dexteristä on ostettavissa varsin nimelliseen hintaan.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija