Heips
Testasin uutta testeriä ajossa ja hyvin tuntu toimivan. Huomio keskittyi lämpötilaan kaupunki pyörityksessä lämmöt vaan 75-80 astetta 50/60 kmh ajoa n 20 km 5 astetta pakkasta. Onkohan termari tullut tiensä päähän vai onkohan vaan niin alhainen asteluku tuossa. katselin pikaisesti jotta millaisia termareita tuohon saa niin suomi 92 ei ole edes saatavilla. pitääköhän tuo paikkansa?
vai kuuluuko lämmöt ollakkon noin alhaiset
mitähän arvonnraati on mieltä
2003 bca moottori käyntilämpötila
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2003 bca moottori käyntilämpötila
Mikä on Suomi 92 termari?
Orkkis termari lienee 87asteinen, kyllä tuon auton sen luulisi noilla keleillä lämmetä. Jos termari on priimakunnossa niin aukeamislämpötilan näkee testerillä, jonka jälkeen lämmöt tippuu pari-kolmeastetta. Jos nyt esim lämmöt on 80astetta, niin jos mukaan otetaan muutama aste lämpömittarin heittoa niin voipi olla että termarissa ei ole mitään vikaa. Termarit vanhemmiten rupeaa aukeamaan aikaisemmin.
Orkkis termari lienee 87asteinen, kyllä tuon auton sen luulisi noilla keleillä lämmetä. Jos termari on priimakunnossa niin aukeamislämpötilan näkee testerillä, jonka jälkeen lämmöt tippuu pari-kolmeastetta. Jos nyt esim lämmöt on 80astetta, niin jos mukaan otetaan muutama aste lämpömittarin heittoa niin voipi olla että termarissa ei ole mitään vikaa. Termarit vanhemmiten rupeaa aukeamaan aikaisemmin.
Re: 2003 bca moottori käyntilämpötila
Juu suomi 92 termarilla tarkoitin, kun ennen vanhaan oli meidän leveysasteilla lähes järestää autot varustettu 92 asteisella termarilla...
Jäi mainitsematta jotta kun lenkin olin heittänyt niin auto kävi hiukan aikaa tyhjäkäyntiä niin tuolloin lämmöt oli 90 astetta mielestäni flekti ei vielä käynnistynyt....
Jäi mainitsematta jotta kun lenkin olin heittänyt niin auto kävi hiukan aikaa tyhjäkäyntiä niin tuolloin lämmöt oli 90 astetta mielestäni flekti ei vielä käynnistynyt....
Re: 2003 bca moottori käyntilämpötila
Mistä noita lämpöjä olet katsellut?
Mittariston neula sojottaa tasan 90 asteessa heti kun lämmöt nousee päälle 75 asteen, ja liikkuu vasta yli 90 asteen kun lämmöt on yli 100 asteen (jotain 105 muistaakseni)
Mittariston neula sojottaa tasan 90 asteessa heti kun lämmöt nousee päälle 75 asteen, ja liikkuu vasta yli 90 asteen kun lämmöt on yli 100 asteen (jotain 105 muistaakseni)
Re: 2003 bca moottori käyntilämpötila
Heips
Katselin niitä vcds läppäriltä kun ajelin, auto on 2003 new beetle ja tuossa ei ole mittaria lämmöille vaan lämpömittari kuvake joka kylmänä sininen ja kuumana punainen
Katselin niitä vcds läppäriltä kun ajelin, auto on 2003 new beetle ja tuossa ei ole mittaria lämmöille vaan lämpömittari kuvake joka kylmänä sininen ja kuumana punainen
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: 2003 bca moottori käyntilämpötila
Perinteisesti se "hystereesi" on ollut 80...100 kun mittari näyttää 90.
Re: 2003 bca moottori käyntilämpötila
Vähän Offtopic mutta esim. ALT moottorissa (2.0 20V vapari) on 105-asteinen elektronisesti ohjattu termostaatti. Normaaliolosuhteissa mennään vahapatruunan mukaan mutta jos lähdetään baanalle nilkka suorana ecu lämmittää vahapatruunan vastuselementtiä jolla saadaan reikää vähän aikaisemmin auki ja neste kiertään ettei napsahda kansipahvi. Kaverin passatin lämpöjä yks päivä seurailin testerillä niin aika säntillisesti pyörii 103-107 asteessa nesteen lämpö every day ajossa.
Mutta 87 on se normaali näissä yksinkertasissa moottoreissa.
Mutta 87 on se normaali näissä yksinkertasissa moottoreissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa