Pitkästä aikaa paluu VAG-konsernin kalustoon mielessä. Just nyt on haussa Golf Plussa otsikon mukaisella koneella.
Volkkareiden koneet on päivittyneet sitten viime näkemän, joten en nykykoneista mitään tiedä.
Pumppusuutinkoneita on ilmeisesti moitiskeltu, joten niitä aion karttaa.
Millaisia kokemuksia CFHC-koneen kestävyydestä on? Millaisia tyyppivikoja tai erityisiä tarkastuskohteita noissa on?
Kyseessä vm. 2010, ajomäärä n. 200 tkm.
- penax -
CFHC-moottorista
Valvoja: ffp jäsenet
Re: CFHC-moottorista
-tarzi- kirjoitti:Egr ainut tyyppivika.
Millä tavalla tuo rikkoutuu?
Onko korjattavissa, vai pitääkö vaihtaa uusi?
Kuinka usein noita tyypillisesti menee? Vaikuttaako ajoprofiili (lyhyttä/pitkää matkaa) osan rikkoutumisalttiuteen?
Onko tuo vain tuon moottorityypin ongelma, vai yleisemmin 1,6/2,0 litraisten CR:ien?
Hirvee määrä kysymyksiä, mutta vaikuttaa hankintapäätökseen. Jos noita menee kuin ruisleipää, niin katson mieluummin jotain muuta mallia/merkkiä.
Re: CFHC-moottorista
Pitää uusia koko EGR/jäähdytin. Onhan cr koneissa muitakin vikoja, korkepainepumput vuotaa, vesipumput vuotaa, turbovikoja tai yleensä vaa kello menee paskaks. Ei ny niin yleisiä ku EGR viat mut onhan nois kans kaikennäköst:)
Re: CFHC-moottorista
No niin, nyt on sitten vaggilainen pihassa.
Pitkän etsimisen ja pohdiskelun jälkeen päädyin Skoda Octaviaan CAYC (1,6TDI) koneella.
Muutamia pikku juttuja, joihin kaipaisin vähän apuja.
1. Moottorisoftan muokkaus. Koneen alavääntö on jossain surkean ja naurettavan välimaastossa. Millainen operaatio olisi muokata softaa niin, että kone alkaisi vääntämään jostain 1100-1200 rpm:stä nykysien 1600 rpm sijaan?
2. Ajovaloautomatiikka. Haluaisin säästellä ajovalolamppuja asentamalla LED-päiväajovalot. Tämänhetkinen ajovaloautomatiikka sytyttää ajovalot valokaytkimen 0-asennossa.
Haluaisin tuollaisen automatiikan pois. Jos hankin päiväajovalosarjan, jossa on jännitetunnistus (sähköt suoraan akulta), niin voiko auton omille parkeille syöttää tuolta kautta sähköä "takaperin"? Haluaisin parkkien, ja sitä kautta takavalojen toimivan päiväsaikaan(kin). Voiko tällainen kytkentä aiheuttaa ongelmia valoviantunnistuksen muodossa?
3. StartStop-toiminnon blokkaus. Tuon vihonviimeisen typeryyden haluaisin pysyvästi pois käytöstä. Juu, tiedän, että sen saa napista pois päältä, mutta kun se pitää joka kerta muistaa painaa kun auton käynnistää. Tämän voi(nee) tehdä moottorisoftan kautta?
Löytyykö Pohjanmaa/Etelä-Pohjanmaan alueelta nikkaria, joka voisi jelpata näiden kanssa?
- penax -
Pitkän etsimisen ja pohdiskelun jälkeen päädyin Skoda Octaviaan CAYC (1,6TDI) koneella.
Muutamia pikku juttuja, joihin kaipaisin vähän apuja.
1. Moottorisoftan muokkaus. Koneen alavääntö on jossain surkean ja naurettavan välimaastossa. Millainen operaatio olisi muokata softaa niin, että kone alkaisi vääntämään jostain 1100-1200 rpm:stä nykysien 1600 rpm sijaan?
2. Ajovaloautomatiikka. Haluaisin säästellä ajovalolamppuja asentamalla LED-päiväajovalot. Tämänhetkinen ajovaloautomatiikka sytyttää ajovalot valokaytkimen 0-asennossa.
Haluaisin tuollaisen automatiikan pois. Jos hankin päiväajovalosarjan, jossa on jännitetunnistus (sähköt suoraan akulta), niin voiko auton omille parkeille syöttää tuolta kautta sähköä "takaperin"? Haluaisin parkkien, ja sitä kautta takavalojen toimivan päiväsaikaan(kin). Voiko tällainen kytkentä aiheuttaa ongelmia valoviantunnistuksen muodossa?
3. StartStop-toiminnon blokkaus. Tuon vihonviimeisen typeryyden haluaisin pysyvästi pois käytöstä. Juu, tiedän, että sen saa napista pois päältä, mutta kun se pitää joka kerta muistaa painaa kun auton käynnistää. Tämän voi(nee) tehdä moottorisoftan kautta?
Löytyykö Pohjanmaa/Etelä-Pohjanmaan alueelta nikkaria, joka voisi jelpata näiden kanssa?
- penax -
Re: CFHC-moottorista
1. Moottorisoftan muokkaus. Koneen alavääntö on jossain surkean ja naurettavan välimaastossa. Millainen operaatio olisi muokata softaa niin, että kone alkaisi vääntämään jostain 1100-1200 rpm:stä nykysien 1600 rpm sijaan?
Ei onnistu pelkällä softalla. Vaatii lisäksi isomman moottorin tai pienemmän turbon. En ymmärrä ihmisten valitusta 1.6tdi naurettavasta alaväännöstä kun ei ahdin ole kartalla. Kait se nyt auton ostotilanteessakin on ollut ihan selvää että ei tommoinen mopon moottori ilman ahtopaineitta tuota voimaa. Mutta kyllähän sillä 1200rpm ajaa pientä mäkeäkin vitosella ylöspäin, ettei se nyt niin huono ole. Alle 1000rpm kuolee täysin, mutta muutenkin rupee tärrään jo ennen noita kierroksia jos on uudempi kova vauhtipyörä.
Voimaa siitä kyllä saa ihan kivasti ulos virisoftalla, penkissä en ole Erikoismoottorin softalla käynyt mutta 160-170hp siellä varmaan DPF:n kanssa on.
2. Ajovaloautomatiikka.
VCDS:n kanssa saa aktivoitua päiväajovalot vaikka niin että ne palavat 0-asennossa eikä ajovalot. Taisi saada mittariston ajotietokoneenkin kautta säädettyä toimintaa jos se on jo aktivoitu.
Re: CFHC-moottorista
Säästää ajovaloja? Onko ne sitten kalliita? :D S/s saa pois softalla niinkuin turvavyöpiipitykset mutta katsastuksessa tuli hylätty, vaikuttaa päästöihin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa