Voi poistaa
Valvoja: ffp jäsenet
Voi poistaa
Kiitos vastanneille. Homma ok.
Viimeksi muokannut janiI, 3.12.2017 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 3C passat bmp kaput?
Mulla oli samalla oireella varustettu BMP tallissa levällään kesällä.
Osien tarkastuksen jälkeinen lopputulos --> romuihin.
Sen öljypumpun rattaan pystyy vaihtamaan, mutta tuskin sullakaan on enää kampiakseli kunnossa.
VW ei ratasta toimita irtona, eli pitäisi löytää tarvikkeena tai irrotella vanhasta 1.9 kampurasta.
Itse suunnittelin vaihtaa 1.9 tdi:n öljypumpun ja ketjukäytön tuohon 2-litraiseen, mutta järkiintyminen tuli vastaan kampuran tarkastuksen jälkeen. Öljypohjan ja kampiakselin etupään tiivisteen vaihtamisen koteloineen se periaatteessa vaatii.
Kiertokangen kaulat ovat 2.0:ssa paksummat kuin BXE, BLS koneissa, ja G28 pitää olla mallia tiivisteessä oleva. Ehkä jonkun muun B-alkuisen 1.9:n kampura passaisi suoraan... A-alkuisissa G28 taitaa olla lohkoon poratussa reiässä, onko kaikissa?
Ja vielä, ei ollut enää turbo kunnossa, nokka-akseli oli kulunut... Ynnäkone käteen ja laskemaan todellisuutta...
Jos sen sopivan kampuran jostain löydät, muista varata myös takapään tiiviste laippoineen. Tarvitsee myös asennustyökalun, olisko ollut t50010 (semmoinen hieno sininen kampe kuitenkin). Eikä ole halpa tuo tiivistelaippakaan
Osien tarkastuksen jälkeinen lopputulos --> romuihin.
Sen öljypumpun rattaan pystyy vaihtamaan, mutta tuskin sullakaan on enää kampiakseli kunnossa.
VW ei ratasta toimita irtona, eli pitäisi löytää tarvikkeena tai irrotella vanhasta 1.9 kampurasta.
Itse suunnittelin vaihtaa 1.9 tdi:n öljypumpun ja ketjukäytön tuohon 2-litraiseen, mutta järkiintyminen tuli vastaan kampuran tarkastuksen jälkeen. Öljypohjan ja kampiakselin etupään tiivisteen vaihtamisen koteloineen se periaatteessa vaatii.
Kiertokangen kaulat ovat 2.0:ssa paksummat kuin BXE, BLS koneissa, ja G28 pitää olla mallia tiivisteessä oleva. Ehkä jonkun muun B-alkuisen 1.9:n kampura passaisi suoraan... A-alkuisissa G28 taitaa olla lohkoon poratussa reiässä, onko kaikissa?
Ja vielä, ei ollut enää turbo kunnossa, nokka-akseli oli kulunut... Ynnäkone käteen ja laskemaan todellisuutta...
Jos sen sopivan kampuran jostain löydät, muista varata myös takapään tiiviste laippoineen. Tarvitsee myös asennustyökalun, olisko ollut t50010 (semmoinen hieno sininen kampe kuitenkin). Eikä ole halpa tuo tiivistelaippakaan
Re: 3C passat bmp kaput?
03G105212C
Tolla numerolla kampiratas. Ei käy siis ketjuvetoiseen moduuliin
Vanha ulosvetäjällä pois, uusi esikuumennetaan uunissa että saa paikalleen.
Tolla numerolla kampiratas. Ei käy siis ketjuvetoiseen moduuliin
Vanha ulosvetäjällä pois, uusi esikuumennetaan uunissa että saa paikalleen.
Re: 3C passat bmp kaput?
Joo, Tarzi on oikeassa.
Jäin itse kiinni tuohon ajatukseeni öljypumpun muuttamisesta ketjuvetoiseksi, sitä ketjupyörää ei vw toimita.
Jäin itse kiinni tuohon ajatukseeni öljypumpun muuttamisesta ketjuvetoiseksi, sitä ketjupyörää ei vw toimita.
Re: Voi poistaa
Jatkossa ei jooko poistella ja tyhjennellä viestejä vaikka hommat ratkeaakin.
Foorumin tarkoituksena on säästää tietoa tulevillekin kysyjille, jottei jokaisen pitäisi aina kysyä uudelleen samoja kysymyksiä.
Myöhemmin öytyisi asiat sitten joko foorumin tai Googlen haulla suoraan.
Foorumin tarkoituksena on säästää tietoa tulevillekin kysyjille, jottei jokaisen pitäisi aina kysyä uudelleen samoja kysymyksiä.
Myöhemmin öytyisi asiat sitten joko foorumin tai Googlen haulla suoraan.
Re: Voi poistaa
Juuri näin. Keskustelufoorumien kantava idea on juurikin se ettei samoista asioista tarvitsisi keskustella moneen kertaan. Kyllä meidän tietokantaan mahtuu kaikki asialliset kysymykset ja vastaukset niihin, ei näitä tarvitsisi mennä poistelemaan. Moderaattorit huolehtii kyllä turhien keskustelujen osalta poistot, käyttäjien ei tarvitse sitä itse miettiä muualla kuin myynti/osto-osoissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa