Potilaana 2003 3BG passat johon asenettiin AVF rikkoutuneen AVB tilalle.
Auto toimii lähestulkoon normaalisti, mutta alavääntö ennen ahtoja hukassa, ja moottorinhäiriövalo palaa.
Kuulemma tarvitsee ohjelmoida. Tietääkö joku aiheesta enemmän?
Tarve Forssassa, mutta sopivan ohjelmoijan ja hinnan löytyessä ajelen vaikka Turku, Tampere, Helsinki.
AVB-AVF ohjelmoinnille tarve
Valvoja: ffp jäsenet
Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve
Onhan letkut oikein turbolla? Liikkuuko turbon tanko kun auton käynnistää? Onko suuttimet alkuperäisestä koneesta vai uudesta? Kone on muuten sama, suuttimet erikokoiset.
Varmaan olis myös hyödyksi lukea vikakoodit niin saisi jotain suuntaa miksi se vikavalo palaa....
Ohjelmointikaan ei (välttämättä) hirveästi auta jos siellä on jokin oikea vika... esim. jokin liitin huonosti kiinni, tai anturi rikki tms.
Mitä kaikkea sinne on itse moottorin ohella mahdollisesti vaihdettu?
Ohjelmointikaan ei (välttämättä) hirveästi auta jos siellä on jokin oikea vika... esim. jokin liitin huonosti kiinni, tai anturi rikki tms.
Mitä kaikkea sinne on itse moottorin ohella mahdollisesti vaihdettu?
AVB ja AVF erot on pikkasen muutakin kuin suuttimet..
Tosiaan suuttimet ja ahdin ovat mallia AVF. Syöttö- ja ahtokartta mallia AVB.
Vikakoodit lukaisen huomenissa ja ilmoittelen tarkemmin, mutta kaiketi noiden karttojen ohjelmoinnin ainakin vaatii AVF vastaavaksi.
Tosiaan suuttimet ja ahdin ovat mallia AVF. Syöttö- ja ahtokartta mallia AVB.
Vikakoodit lukaisen huomenissa ja ilmoittelen tarkemmin, mutta kaiketi noiden karttojen ohjelmoinnin ainakin vaatii AVF vastaavaksi.
No on laitettu ajm tilalle avf no problem, kuha suuttimet ja turbo on ajm koneesta :)
Sun tapauksessa ohelmoinnin vaatii suuttimille ja hyrrälle
-tarzi- kirjoitti:No on laitettu ajm tilalle avf no problem, kuha suuttimet ja turbo on ajm koneesta :)
Eli sulla otettiin orkkiskoneesta ahdin ja suuttimet uuteen koneeseen, ja toimi suoraan?
Näin, toimi suoraan.
Koodit luettu Delphillä ja moottorista löytyi 4 vikaa.
18263 CAN kommunikaatio software, katkonainen
19463 Nokka-akselin asentotunnistin, ei signaalia, jatkuva
18000 Ahtopainetunnistin, yhdenmukaisuus ahtopaineen ja ilmakehän välillä, katkonainen
19586 EGR system ylempi kynnysarvo saavutettu
Olen itse aika kädetön, ja nyt tarvitsisi näiden tulkinassa apua. Auto menee sillon tällön vedättäessä Limb modeen, ja uudelleen käynnistyksellä korjaantuu. Voisiko tämä juontaa juurensa ahtopaineen tunnistimeen? Muistaakseni tämä tunnistin on vanhasta moottorista ja siinä ei ollut vikoja.
Mites tuo nokka-akselin anturi? Eihän auton pitäisi käydä ollenkaan?
Ei kyllä ole itsellä mitään hajua myöskään tästä CAN ja EGR viasta.
Mikä avuksi? :o
18263 CAN kommunikaatio software, katkonainen
19463 Nokka-akselin asentotunnistin, ei signaalia, jatkuva
18000 Ahtopainetunnistin, yhdenmukaisuus ahtopaineen ja ilmakehän välillä, katkonainen
19586 EGR system ylempi kynnysarvo saavutettu
Olen itse aika kädetön, ja nyt tarvitsisi näiden tulkinassa apua. Auto menee sillon tällön vedättäessä Limb modeen, ja uudelleen käynnistyksellä korjaantuu. Voisiko tämä juontaa juurensa ahtopaineen tunnistimeen? Muistaakseni tämä tunnistin on vanhasta moottorista ja siinä ei ollut vikoja.
Mites tuo nokka-akselin anturi? Eihän auton pitäisi käydä ollenkaan?
Ei kyllä ole itsellä mitään hajua myöskään tästä CAN ja EGR viasta.
Mikä avuksi? :o
Yliahtaa, voihan se johtua softastakin kun eri ahtimelle
Tampereelta saattais löytyä upouusi 3bar mappi jonka pullauttaisi vanhan tilalle ja sen lisäksi AVF ecu jonka sopeutus ajonestoon onnistuu. Eiköhän näillä jo päästäis eteenpäin?
Auto tuli kuntoon sopuhinnalla ja alkoi liikkuakin hieman mukavammin.
Kiitos: Tekki
En voi muutakun suositella!
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Kiitos: Tekki
En voi muutakun suositella!
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”