Touareg V10 tdi asiaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Touareg V10 tdi asiaa?
Kokemuksia vw touareg V10 tdi koneellisesta autosta? Lähinnä moottoriin liitttyvää: koneen kesto, tyyppiviat, huoltojen hinnat, kulutus, ilmajousituksen kesto yms... kiitoksia asiallisista vastauksista...
Sanomattakin selvää että huollot ovat 3x kalliimmat kuin normaalissa 4-6 sylinterisessä. Öljyä menee autodatan mukaan 11.5 litraa, joten jo tuo tekee pelkästä öljynvaihtohuollosta arvokkaan vaikka long-lifena ajaisi... Yhdellä olen päässyt ajelemaan ja ainakin normaalisa ajelussa automaatilla on ihan turha yrittääkkään käyttää tuota 750-850Nm vääntöä. Kepittämällä saa jo huomattavasti enemmän menohaluja ja auto kyllä potkaisee itsensä liikkeelle todella rivakasti. Ei tarvitse moottoritielläkään pykällellä jos ajaa manuaali puolella, automaatithan näissä taitaa kaikissa olla kuitenki? Keskikulutus oli omalla lenkillä noin 16l / 100km, mutta ei ajeltu mitenkään taloudellisesti, vaikka moottoritietä olikin.
Kaikenkaikkiaan todella hulppea auto ja mukava ajaa, joskin ydinkeskustassa kömpelön oloinen. Varusteita löytyy jo liiankin kanssa ja jos vain lompakon nyörit kestää pitää autoa, niin mikä jottei.
Kaikenkaikkiaan todella hulppea auto ja mukava ajaa, joskin ydinkeskustassa kömpelön oloinen. Varusteita löytyy jo liiankin kanssa ja jos vain lompakon nyörit kestää pitää autoa, niin mikä jottei.
Ilmajouset alkaa vuotamaan vanhemmiten pyöräkotelossa sijaisevasta ilmaliittimestä (suola yms muu paska) ja/tai pussit vuotaa. N. 1000 €/kulma. Huomaa siitä kun auton stänssi on keula tai perä kentässä muutama tunti ajon jälkeen. Kardaanin tukilaakeri kestää n. 100 tkm. "Running gear fault" ilmestyy mittaristoon melko usein eri syistä. Sit esim. jarruosat n. 5x verrattuna normi henkilöautoon. Mut joo ei ole persaukisten auto, ei ole ollut sitä uutena eikä varsinkaan käytettynä.
150tkm välein uusittavat gates-kytkimet tai siis niiden uusinta saattavat myös nostaa ns. karvat pystyyn. Toinen noista on laturin akselilla sylinterikansien välissä, imusarjan alla. Tuon nyt saattaa vaihtaa ehkä itsekin mutta se toinen gateskytkin jonka takana on ilmastoinnin kompura sekä ot-pumppu sijaitsee koneen vasemmassa poskessa ja sinne pääsy edellyttää moottori-voimansiirtolinjan tiputtamista alas. Se tuskin onnistuu ihan joka verstaalla, lienee tuolla yhdistelmällä painoa melkoisesti, samoin pituutta. Marmorilla on siihen hommaan sellainen puolitoista metriä pitkä hydraulinen nostopöytä jonka sarviin kyseinen paketti tuetaan ja lasketaan alas.
Tuolla pari kuvaa tuosta operaatiosta..
Jokainen voi arvailla mitä tuollainen remontti kustantaa. Mizka on asian ytimessä tuon kustannusrakenteen suhteen :D Jos maistuu niin maksaa myös.
Edit, uudemmissa hiukkassuodatin V10 Touaregeissa dpf:n paineanturien vaihto tarkoittaa myös kuvan mukaisia toimia.
Tuolla pari kuvaa tuosta operaatiosta..
Jokainen voi arvailla mitä tuollainen remontti kustantaa. Mizka on asian ytimessä tuon kustannusrakenteen suhteen :D Jos maistuu niin maksaa myös.
Edit, uudemmissa hiukkassuodatin V10 Touaregeissa dpf:n paineanturien vaihto tarkoittaa myös kuvan mukaisia toimia.
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Tervehdys arvoisat pahnapuhaltimien perillisten nahkahousuiset ystävät!
Eli tommosen Touaregin hankinta olisi mielessä ja olisinkin käyttökokemuksia vaille.
Hakua on käytetty eikä sillä oikein irronnu kuin muutama tarina.
Kiitos jo etukäteen....
Eli tommosen Touaregin hankinta olisi mielessä ja olisinkin käyttökokemuksia vaille.
Hakua on käytetty eikä sillä oikein irronnu kuin muutama tarina.
Kiitos jo etukäteen....
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Tarinaa varmaan vähän, koska kellään varaa pitää tuollaista ;)
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
No on niitä käytettynä myynnissä toinenkin sata tuhatta ajettuna. Toki tämän hintaluokan autot lienee osin vielä ensimmäisillä omistajillaan...
Vaan se kiinnostaisi mikä näistä tekee niin kalliita ylläpitää jos ylipäätään mikään...
Vaan se kiinnostaisi mikä näistä tekee niin kalliita ylläpitää jos ylipäätään mikään...
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
En omista (enkä varmaan tule ikinä omistamaankaan) mutta voisin kuvitella että jos huollot viitsii/pystyy tekemään itse ja ostaa varaosat tarvikkeina/ulkomailta niin ei tuo nyt mikään mahdoton rahareikä voi olla. Tän hintaluokan autot vaan yleensä tuppaa olemaan täydellisillä Laakkosen leimoilla varustetuilla huoltokirjoilla ja siitä sitten se kaikki kauhistelu.
Trafi ainakin ottaa 1200 euroa vuodessa tuon seisottamisesta autokatoksessa, ja vakuutusyhtiötkin varmaan perii jokusen euron enemmän kuin perus 1.9 dieselistä.
Trafi ainakin ottaa 1200 euroa vuodessa tuon seisottamisesta autokatoksessa, ja vakuutusyhtiötkin varmaan perii jokusen euron enemmän kuin perus 1.9 dieselistä.
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
V10 Touareg on auto, jonka pitäminen ei köyhiä kirpaise...
Aikanaan pomo laski kustannusta tehdasuuden vaihtomoottorin asentamiselle; toki homma laskettiin reiluilla tunneilla, kun kyseessä olisi ollut ensimmäinen kerta tehdä moinen operaatio.
Loppusumma alkoi kuitenkin numerolla 4...
Tallinnan pojat väittivät kurssilla moottorin vaihtuvan 12:ssa tunnissa, kokemusta oli kuulemma yli 30 autosta.
Sitten oli tapaus, jossa auto oli omistajan syönyt kuulemma 8 litraa öljyä parille sadalle kilometrille. Takuuvaihdokki, jonka jälkeen Finntakuuseen tuli muutamia rajauksia.
Omistaja kysyi, missä lastuttaminen on kielletty?
Venäjän pojalle uusittiin 3.0 TDI:hin alustan palikoita (puslia ja tukivarsia) loppuun 5000 eurolla. Kaikki piti irrottaa pultit katkaisemalla ja uusimalla, että saatiin alusta säätöihin.
Mutta hieno peli, toimiessaan!
Aikanaan pomo laski kustannusta tehdasuuden vaihtomoottorin asentamiselle; toki homma laskettiin reiluilla tunneilla, kun kyseessä olisi ollut ensimmäinen kerta tehdä moinen operaatio.
Loppusumma alkoi kuitenkin numerolla 4...
Tallinnan pojat väittivät kurssilla moottorin vaihtuvan 12:ssa tunnissa, kokemusta oli kuulemma yli 30 autosta.
Sitten oli tapaus, jossa auto oli omistajan syönyt kuulemma 8 litraa öljyä parille sadalle kilometrille. Takuuvaihdokki, jonka jälkeen Finntakuuseen tuli muutamia rajauksia.
Omistaja kysyi, missä lastuttaminen on kielletty?
Venäjän pojalle uusittiin 3.0 TDI:hin alustan palikoita (puslia ja tukivarsia) loppuun 5000 eurolla. Kaikki piti irrottaa pultit katkaisemalla ja uusimalla, että saatiin alusta säätöihin.
Mutta hieno peli, toimiessaan!
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Terve Bj andy, tunnistin nimimerkkisi sammys atv forumilta.
V10 TDI konetta ei tiputa ihan miten vaan, eikä yksin. Homma vaatii melkoiset puitteet, jotta on ylipäänsä mahdollista tehdä. Jos näin on, muutama ukko avuksi, ja ei siinä sitten olekaan kun vaan työtä jokunen tunti. Takaisin laitto x2 työmäärä. Kunnon nosturi ja erillinen sähkönostopöytä ovat aika paljon helpottavia laitteita. Jos joku tekee 12h nämä työt, niin se varmaankin tarkoittaa useamman työntekijän yhteispanosta. Muuten tehollisia työtunteja saa laskea helposti yli 20h.
Olennaisia kohteita tarkistukseen:
- plus kaapelointi, maakaapelit
- mahdollinen hiukkasloukkutekniikka omine temppuineen
- pakosarjat on yleensä aina halki
- ahtimien tarkastus
- laturikuviot
- lämpötilanturit ja lambdat, jos on
- sitten loput aiheet tarpeen mukaan
Jos pitää olla möhkövolkkari, niin kyllä V6 ja tietyin ehdoin R5 on myös ihan ok.
V10 TDI konetta ei tiputa ihan miten vaan, eikä yksin. Homma vaatii melkoiset puitteet, jotta on ylipäänsä mahdollista tehdä. Jos näin on, muutama ukko avuksi, ja ei siinä sitten olekaan kun vaan työtä jokunen tunti. Takaisin laitto x2 työmäärä. Kunnon nosturi ja erillinen sähkönostopöytä ovat aika paljon helpottavia laitteita. Jos joku tekee 12h nämä työt, niin se varmaankin tarkoittaa useamman työntekijän yhteispanosta. Muuten tehollisia työtunteja saa laskea helposti yli 20h.
Olennaisia kohteita tarkistukseen:
- plus kaapelointi, maakaapelit
- mahdollinen hiukkasloukkutekniikka omine temppuineen
- pakosarjat on yleensä aina halki
- ahtimien tarkastus
- laturikuviot
- lämpötilanturit ja lambdat, jos on
- sitten loput aiheet tarpeen mukaan
Jos pitää olla möhkövolkkari, niin kyllä V6 ja tietyin ehdoin R5 on myös ihan ok.
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Moroo...
Koska mahollinen möhkäle tulee vetohommiin niin dieseli on ainoa vaihtoehto. Mikä tuosta V10:stä tekee huonon? Pakosarjat ja turbot lienee kulutuskamaa jollain aikavälillä muissakin koneissa. Nettiautossa on yli 400000 km ajettujakin niin montako pataa siinä ajassa on pitäny vaihtaa ja mikä ko.täystuhon aiheuttaa?
Onko kokemuksia muillakoneilla olevista Turakeista?
Antsa
Koska mahollinen möhkäle tulee vetohommiin niin dieseli on ainoa vaihtoehto. Mikä tuosta V10:stä tekee huonon? Pakosarjat ja turbot lienee kulutuskamaa jollain aikavälillä muissakin koneissa. Nettiautossa on yli 400000 km ajettujakin niin montako pataa siinä ajassa on pitäny vaihtaa ja mikä ko.täystuhon aiheuttaa?
Onko kokemuksia muillakoneilla olevista Turakeista?
Antsa
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Osta v10 niin huomaat varoitukset aiheellisiksi :)
3 litranen vetää ihan yhtä hyvin.
3 litranen vetää ihan yhtä hyvin.
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Eihän se automaattisesti huono olekaan, monta liikkuvaa osaa ja työläs - jos jotain joutuu tekemään. Saattaa olla osillakin hintaa, mutta ei kuitenkaan ole ihan mahdoton. Tekevälle/osaavalle ja jolla on puitteet tehdä remontit, on hyvä vetolaite.
Usein vaan huomataan, että V6 TDI tekee melkein saman homman ja ei ole käyttö/huoltokuluiltaan ihan niin helikopteri kuin V10.
Oma valinta olisi V6 TDI, uudemmalla esim. CASA-koneella, eli vuosimalli 2008 eteenpäin.
tässä yksi löytö nopeasti http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/8125448
Usein vaan huomataan, että V6 TDI tekee melkein saman homman ja ei ole käyttö/huoltokuluiltaan ihan niin helikopteri kuin V10.
Oma valinta olisi V6 TDI, uudemmalla esim. CASA-koneella, eli vuosimalli 2008 eteenpäin.
tässä yksi löytö nopeasti http://www.nettiauto.com/volkswagen/touareg/8125448
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Veekymppi on niitä (uhka)rohkeita varten. Itse näin V6 tdi huomattavasti fiksumpana ratkaisuna. Softattuna jaksaa hienosti kiskoa isoakin kuormaa. Itse en halunnut perinteistä suomiautoa eli R5 rautajousilla. Rautajouset ei vaan tällaiseen kuulu. softattuna ei enää vie ainettakaan aivan älyttömästi, mutta 9-11 litran kulutukseen saa totutella silti. Taustaselvitykset ja 2 vuoden omistus on opettanut näistä yhtä ja toista. Paljon pystyy itse tekemään kunhan omistaa kunnollisen riittävästi nostavan tunkin ja pukit. Työkalut saa myös olla järeämmät kuin normi henkilöautoa rempatessa. Itse olen tähän asti kaikki ilmenneet viat saanut korjattua. Takaluukkuun jouduin uusimaan johtosarjat, veljen touaregiin vaihdettiin kardaani. Käsijarrun kanssa saa luultavasti alkuun harrastaa. Näkyy kengät ruostuvan pilalle. Laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa säännöllisesti, öljyt on todella mustat melko nopeaan ja johtuen joko siitä tai ihan vaan siitä että laatikko on aisinin, venttiilipöytä tuntuu monilla menevän vaihtoon jossain vaiheessa. Laatikkona ei mikään kamalan fiksu, mutta kestää vääntöä hyvin. Vaihto-ohjelma on hölmö vaikka nollaisi opitut arvot. Xenonvalojen kanssa voi joutua harrastamaan, niissä on tavattu johtovikoja.
Osat valitettavasti maksaa suomessa. Tarvikeosaa ja purkuosaakin on kyllä tarjolla aika hyvin. Itse olen tilannut pääsääntöisesti lähes kaiken oem osan saksasta. Hinnasta lähtee lähes puolet pois ja tulee yhtä nopeasti kuin paikallisesta marmorista, lähes kaikki kun tuntuu menevän saksantilaukseen täälläkin.
Osat valitettavasti maksaa suomessa. Tarvikeosaa ja purkuosaakin on kyllä tarjolla aika hyvin. Itse olen tilannut pääsääntöisesti lähes kaiken oem osan saksasta. Hinnasta lähtee lähes puolet pois ja tulee yhtä nopeasti kuin paikallisesta marmorista, lähes kaikki kun tuntuu menevän saksantilaukseen täälläkin.
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
niinpä niin...
Lueskelin näitä juttuja päätin ja kertoa omia kokemuksiani omasta v10:stä:
- 2008 ja ajettu nyt vasta 145 000 km ( kun ei noita kilometrejä enää tule niin paljon )
- auto toiminut moitteettomasti koko ajan
- VW:llä tehty huollot
- ajovaloumpiot (ksenon) uusin vuosi sitten, kun niihin alkoi kertyä kosteutta; olivat aika arvokkaita täällä kuin myös Saksassa. USA:sta sain Hellan valmistamat alle puoleen hintaan tulleineen ja kuluineen suoraan kotiin
- mitään muuta ei ole ollut tarve korjata
- kulutus maantiellä n. 10 ja kaupungissa n. 15 l
- öljyjä ei ole tarvinnut lisätä huoltojen välillä
- hieno peli ajella kelillä kuin kelillä ja voima ei lopu vaikka perässä on välillä yli 2 tn telikärry.
Lueskelin näitä juttuja päätin ja kertoa omia kokemuksiani omasta v10:stä:
- 2008 ja ajettu nyt vasta 145 000 km ( kun ei noita kilometrejä enää tule niin paljon )
- auto toiminut moitteettomasti koko ajan
- VW:llä tehty huollot
- ajovaloumpiot (ksenon) uusin vuosi sitten, kun niihin alkoi kertyä kosteutta; olivat aika arvokkaita täällä kuin myös Saksassa. USA:sta sain Hellan valmistamat alle puoleen hintaan tulleineen ja kuluineen suoraan kotiin
- mitään muuta ei ole ollut tarve korjata
- kulutus maantiellä n. 10 ja kaupungissa n. 15 l
- öljyjä ei ole tarvinnut lisätä huoltojen välillä
- hieno peli ajella kelillä kuin kelillä ja voima ei lopu vaikka perässä on välillä yli 2 tn telikärry.
Re: Touareg V10 tdi asiaa?
Onneksi olkoon!
Kannattais lotota reilusti :)
Kannattais lotota reilusti :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa