Morjensta
Olen foorumin satunnainen sekakäyttäjä, mutta josko sitä oman kulkineen "paljastaisi" täälläkin. Sillointällöin tulee jotain askarreltua ja niitä on kuvien muodossa yritetty taltioida.
Kyseessä 2006 vuoden farkkupassat, jolla oli ostohetkellä rullattu 317 tkm ja tällä hetkellä menossa on 356 tkm ja risat.
Varusteina nuo perus highlinen härpättimet, vanhemmalla MFD2-soittimella
- Nahkajakkarat puoliksi sähköllä
- Kattoluukku
- Vakkari
- Bluetooth & puhelintelakka (vanhalle nokialaiselle)
- Climatronic
- Monitoiminahkaratti
- Sadetunnistin
- Sähköinen taustapeili
Kuva otettu aikalailla ensimmäisinä päivinä omistuksessani, nykyhetkeen verrattuna jotain pientä ebaykikkaretta ja muuta askaretta on ollut matkan varrella, niistä vaikka seuraavissa viesteissä enemmän
VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
Valvoja: ffp jäsenet
Re: VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
Auto tuli itselle syksyllä, joten DIY-viimasuoja ja Defan 4A ylläpitolaturi taisivat olla ekat askareet
Kattovalo ei edessä toiminut pienen kontaktihäiriön vuoksi, joten se kattovalon ja -luukun kompleksi tuli purettua ja fiksattua.
Käsijarrujumppa tuli myös eteen ekana talvena :D
Vanhassa Lumiassa kun oli langattoman latauksen tuki, tuli hetkeksi asennettua tuollainen langaton laturi keskikonsoliin
Talvella alkoi ensimmäiset suuremmat ongelmat, kun kone alkoi nykiä ja täristää vedättäessä. Siitä täällä foorumilla tulikin kirjoiteltua silloin. Nokka-akseli paininkuppeineen oli melkolailla selvä.
Tuli siinä talven aikana vielä takapyörän laakeri vaihdettua, mutta suuremmilta teknisiltä ongelmilta vältyttiin. Ensimmäisen kerran Falcia tarvittiin pihaan, kun sain käsiini paketin rosstechilta ja avasin VCDS:n. Vanha akku ei kestä kolmee tuntia virrat päällä kikkailua..
Kattovalo ei edessä toiminut pienen kontaktihäiriön vuoksi, joten se kattovalon ja -luukun kompleksi tuli purettua ja fiksattua.
Käsijarrujumppa tuli myös eteen ekana talvena :D
Vanhassa Lumiassa kun oli langattoman latauksen tuki, tuli hetkeksi asennettua tuollainen langaton laturi keskikonsoliin
Talvella alkoi ensimmäiset suuremmat ongelmat, kun kone alkoi nykiä ja täristää vedättäessä. Siitä täällä foorumilla tulikin kirjoiteltua silloin. Nokka-akseli paininkuppeineen oli melkolailla selvä.
Tuli siinä talven aikana vielä takapyörän laakeri vaihdettua, mutta suuremmilta teknisiltä ongelmilta vältyttiin. Ensimmäisen kerran Falcia tarvittiin pihaan, kun sain käsiini paketin rosstechilta ja avasin VCDS:n. Vanha akku ei kestä kolmee tuntia virrat päällä kikkailua..
Re: VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
VCDS:llä sain rain closingin päälle ja sumuvaloihin päiväajovalot. Ja sen akun tyhjäksi.
Viimekesänä tuli lomalla askarreltua noita ebay-ostoksia paikoilleen.
Etututkan halusin toimimaan originaalilla napilla, mutta koska tuo ei ollut väylään tuleva tutka vaan perus jälkiasenteinen, aiheutti se pieniä ongelmia. Hain elektorista impulssireleen, jonka avulla koitin kytkennän toteuttaa. Napin lähettämä impulssi ei kuitenkaan releelle kelvannut, joten tutkaa ei noilla eväillä saanut päälle. Nappi tuli myöhemmin rakennettua "uudestaan", siitä edempänä..
Viimekesänä tuli lomalla askarreltua noita ebay-ostoksia paikoilleen.
Etututkan halusin toimimaan originaalilla napilla, mutta koska tuo ei ollut väylään tuleva tutka vaan perus jälkiasenteinen, aiheutti se pieniä ongelmia. Hain elektorista impulssireleen, jonka avulla koitin kytkennän toteuttaa. Napin lähettämä impulssi ei kuitenkaan releelle kelvannut, joten tutkaa ei noilla eväillä saanut päälle. Nappi tuli myöhemmin rakennettua "uudestaan", siitä edempänä..
Re: VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
Kesäinen väliaikakuva
Tilasin B6:n ledilliset ilmasuuttimet, mutta sainkin ilmeisesti B7?:n suuttimet. No, sopivat nekin, mutta eivät oikein natsanneet omaan silmään noiden jalopuusomisteiden kanssa.
Siitä se idea sitten lähtikin ja tilasin ebaysta teippiä ja aloin opettelemaan tuota. En oppinut, meni hermot mutta saimpa jotenkin päällysteltyä osat.
Varsinkin mittariston kehys tuotti tuskaa, mutta toisella yrittämällä sain sen välttävästi suoritettua.
Siitä etututkan napista kun mainitsin, niin koitti se päivä kun päätin ottaa sen uudelleen työn alle. Tuolla napilla se lähti toimimaan ongelmitta.
Tilasin B6:n ledilliset ilmasuuttimet, mutta sainkin ilmeisesti B7?:n suuttimet. No, sopivat nekin, mutta eivät oikein natsanneet omaan silmään noiden jalopuusomisteiden kanssa.
Siitä se idea sitten lähtikin ja tilasin ebaysta teippiä ja aloin opettelemaan tuota. En oppinut, meni hermot mutta saimpa jotenkin päällysteltyä osat.
Varsinkin mittariston kehys tuotti tuskaa, mutta toisella yrittämällä sain sen välttävästi suoritettua.
Siitä etututkan napista kun mainitsin, niin koitti se päivä kun päätin ottaa sen uudelleen työn alle. Tuolla napilla se lähti toimimaan ongelmitta.
Re: VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
Viimesyksynä auto näytti melko samalta edelleen, tosin takavalojen keskustat oli VCDS:llä sammutettuna eli se puoliksi skyline-modi toteutettuna.
Päiväajovaloina toimivissa sumareissa on perus halogeenit, vaikka suht valkoisilta näyttävät.
Talveksi vaihtui tuumaa pienemmät OEM-vanteet alle, ei se paha ole noillakaan
Keskikulutus oli pikkuhiljaa ollut nousussa ja koska Trafin järjestelmässä tässä vuosimallissa ei vielä hiukkaspönttöä edes pitäisi olla, tein siitä vähän vähemmän ahdistavan. VCDS näytti tuhkan määräksi 104 g kun raja-arvo täydelle on kuulemma 64 g.
Operaation jälkeen auto kävi ohjelmoinnissa. Lisää potkua ei otettu, mutta pönttö "unohdettiin" autosta. Muutaman desin keskikulutus tipahti tuolla toimenpiteellä, eli kyllä se jo aika paljon ahdisti kulkua.
Päiväajovaloina toimivissa sumareissa on perus halogeenit, vaikka suht valkoisilta näyttävät.
Talveksi vaihtui tuumaa pienemmät OEM-vanteet alle, ei se paha ole noillakaan
Keskikulutus oli pikkuhiljaa ollut nousussa ja koska Trafin järjestelmässä tässä vuosimallissa ei vielä hiukkaspönttöä edes pitäisi olla, tein siitä vähän vähemmän ahdistavan. VCDS näytti tuhkan määräksi 104 g kun raja-arvo täydelle on kuulemma 64 g.
Operaation jälkeen auto kävi ohjelmoinnissa. Lisää potkua ei otettu, mutta pönttö "unohdettiin" autosta. Muutaman desin keskikulutus tipahti tuolla toimenpiteellä, eli kyllä se jo aika paljon ahdisti kulkua.
Re: VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
Melkein koko omistusajan vikakoodeissa kummitteli koodi laturilta, en muka ollut tuota vikaa löytänyt ennen
Välikevennyksenä V70-fiilistelykuva talvelta
Viimekesänä tutkien asennuksen yhteydessä vedin johdon TPMS-napille, eli rengaspainevalvonnalle. Koitin koodauksen kelpaavan jo aikaisemmin, eli johtoa ja nappia vaille valmis systeemi. Eräänä helmikuisena pakkasiltana päätin käydä kurkkaamassa, että millainenkohan homma sen johdon liittäminen ABS-yksikölle olisi
Välikevennyksenä V70-fiilistelykuva talvelta
Viimekesänä tutkien asennuksen yhteydessä vedin johdon TPMS-napille, eli rengaspainevalvonnalle. Koitin koodauksen kelpaavan jo aikaisemmin, eli johtoa ja nappia vaille valmis systeemi. Eräänä helmikuisena pakkasiltana päätin käydä kurkkaamassa, että millainenkohan homma sen johdon liittäminen ABS-yksikölle olisi
Re: VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
Kevään tullen auto kaipasi pientä vahaa pintaansa, tuolloin mentiin perus autoglymin puna+kultakombolla.
Ebaysta tilasin suojateipin puskuriin, osin peittämään vanhat naarmut ja ehkäisemään uusien syntyä. Koira kun tykkää ottaa vauhtia kynnykseltä.
Samalla sisäpesua
Katsastusinssi totesi, että takajousi poikki. Siitäpä se idea sitten lähti ja tilasin koko kierroksen uusia jousia. Samalla vaihtui alatukivarren puslat ja yläpään laakerit eteen. Ja yksi vetarin kumi jonka tunaroin rikki. Ja jestas, että väheni räminät ja kolinat edestä :)
Ebayn kuraläpät saivat talvella osumaa ja nykyään ne hiukan raapii välillä, joten uudet meni tilaukseen juuri, molemmat lähes poikki vaikka joustavaa muovia ovatkin..
Ebaysta tilasin suojateipin puskuriin, osin peittämään vanhat naarmut ja ehkäisemään uusien syntyä. Koira kun tykkää ottaa vauhtia kynnykseltä.
Samalla sisäpesua
Katsastusinssi totesi, että takajousi poikki. Siitäpä se idea sitten lähti ja tilasin koko kierroksen uusia jousia. Samalla vaihtui alatukivarren puslat ja yläpään laakerit eteen. Ja yksi vetarin kumi jonka tunaroin rikki. Ja jestas, että väheni räminät ja kolinat edestä :)
Ebayn kuraläpät saivat talvella osumaa ja nykyään ne hiukan raapii välillä, joten uudet meni tilaukseen juuri, molemmat lähes poikki vaikka joustavaa muovia ovatkin..
Re: VW Passat Variant TDI+DSG 3C -06 Highline
Vaikka auto ei sinällään olekaan mitenkään "ihmeellisen" näköinen, niin täytyy antaa pisteet monista pikkuaskarteluista jotka vaikuttavat kuitenkin kummasti ulkonäköön. Lisäksi tällaisia hyvin jäsenneltyjä ja sopivasti kuvilla höystettyjä kertomuksia on mukava lueskella!
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa