Hitaasti pyöriville laakereille ja hydraulisylintereiden päihin tappeihin pitäisi oikeaa vaseliinia löytää. Vaseliinin merkki ja tyyppi löytyy ohjekirjasesta mutta ongelma on että vaseliini tyyppiä löytyy monenlaista, plaah. Lisäksi koneita on 3 ja osassa puhutaan vain vaseliinista, ei sen kummemmin mistä.
Ja laite mihin tulee on kanttikone ja kanavakone.
Oikeata vaseliinia oikeeseen paikkaan?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Oikeata vaseliinia oikeeseen paikkaan?
Eli NLGI luokka on jo tiedossa. Väri kertoo jotain vaseliinin tyypistä ja laadusta. Muutoin veikkaisin että mikä vaan laakerivaseliini toimii.
Re: Oikeata vaseliinia oikeeseen paikkaan?
onko tapeissa kova pintapaine, ei välttämättä laakerirasva kestä painetta mikä muodostuu tapin ja sylinterin väliin. masinisticom sivuilla on juttua vaseliineistä mikä käy minnekki.
Re: Oikeata vaseliinia oikeeseen paikkaan?
Wurthilta löytyi punainen tappirasva, laakerivaseliini. Nlgi luokan 000 vaseliinia ei löydy kuulema tuubissa, 20 litran pääläri olis... Tämä olisi hammaspyöriin, ja yhteen hitaasti liikkuvaan "linkkuun"
Re: Oikeata vaseliinia oikeeseen paikkaan?
Meillä käytetään kummassakin traktorissa ja mehtäkuormaajassa jotain punasta "sitkeää" vaseliinia. Isä on aikoinaan ajanu nostureita työkseen niin koulutti mua kerran näistä rasvoista ja sano että väri kertoo siitä rasvasta melko paljon ja koostumus kun pyyhkäsee sormiin sitä. Punanen nimen omaan sen takia koska sitä ei meinaa millään saada pinnoilta irti joten tarttuu kohteeseen ja voitelee varmasti. Ja ammattikoulussa kun koneita rasvattiin (kuormaajia) niin rasva oli just tuota punasta ja erittäin sitkeää koostumukseltaan.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 3 vierailijaa