Golf mk2 1.3 < 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk2 1.3 < 1.8t
Tämmönen projekti olis tarkotus toteutella tieliikenteeseen..
2.0l muumipassatti purettu josta saatu alustan osia sekä 02a vaihdelaatikko+muut tarvittavat hilppeet.
Mitäs ootte mieltä, Täytyykö tohon nyt laittaa abs jarrut ja jarrupaineensäädin(alb) kun sitäkään ei näköjään ole vakiona.
Jos jollain lojuu 1.8t auto nurkissa tekniikan luovuttajaksi (halvalla) ni saa laittaa viestiä
2.0l muumipassatti purettu josta saatu alustan osia sekä 02a vaihdelaatikko+muut tarvittavat hilppeet.
Mitäs ootte mieltä, Täytyykö tohon nyt laittaa abs jarrut ja jarrupaineensäädin(alb) kun sitäkään ei näköjään ole vakiona.
Jos jollain lojuu 1.8t auto nurkissa tekniikan luovuttajaksi (halvalla) ni saa laittaa viestiä
- Liitteet
-
- IMG_20170923_151216.jpg (3.27 MiB) Katsottu 113207 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Säädin joo, ABS ei.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Mitä alustan osia ajattelit passatista hyödyntää?
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
samza kirjoitti:Mitä alustan osia ajattelit passatista hyödyntää?
Takajarrut ja etunavat sekä mahdollisesti etujarrusatulat kun ne saa ilmeisesti toimimaan 280mm levyjen kanssa mutta katotaan nyt jos löytyisi järkevästi koko setti(levyt, palat,raudat ja satulat)
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Sebastian kirjoitti:Säädin joo, ABS ei.
Okei no se nyt ei mikään mahdoton homma ole kun tossa pasuunan takaakselissa se näyttääisi olevan.. Riittäisiköhän se jos sinne laittaisi jonkun muun jolla säätää takajarrupainetta? Joissain fordeissa oon nähnyt semmosia patruukoita jarruputkessa niin esim semmosia?
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Sen verran kommentoin ostoilmoitusta että apurunkoa ei tarvi vaihtaa ellet ihan välttämättä halua niitä takimmaisia kiinnikkeitä käyttää. Itsellä G60 on ihan normi apurungolla.
Jos välttämätä sen haluat vaihtaa niin mk3 löytyy sellainen. Vaatii silloin myös mk3 koneen kannattimet.
Jos välttämätä sen haluat vaihtaa niin mk3 löytyy sellainen. Vaatii silloin myös mk3 koneen kannattimet.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Sebastian kirjoitti:Sen verran kommentoin ostoilmoitusta että apurunkoa ei tarvi vaihtaa ellet ihan välttämättä halua niitä takimmaisia kiinnikkeitä käyttää. Itsellä G60 on ihan normi apurungolla.
Jos välttämätä sen haluat vaihtaa niin mk3 löytyy sellainen. Vaatii silloin myös mk3 koneen kannattimet.
Käykös se g60 paksu vakaaja ihan tohon normaaliin apurunkoon jossa ei vakaajaa alunperin ole?
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Ja passatistahan käy taka-akselikin suoraa jos ei haittaa et renkaat tulee vähä ulommas. Muistaakseni 20mm leveempi kokonaisuudessaa passatin akseli kuin golffin. Toki olettaen et passatin akselis ois vakaaja ja levyt..
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Miksi vertailumallina on G60? Saahan 140hp GTInkin tilalle vaihtaa 150hp 1.8t. Toki jarrut nyt kantsii vaihtaa vähän fiksumpiin, mutta vakaajasta ja apurungosta turha ottaa paineita?
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Siksi koska G60 ainut missä jarrut/alusta riittää 1.8t:n 150hv:lle.
KR pannuinen GTi on vain 139hv.
Normi apurunkoon menee 21mm vakaaja, se kun on periaatteessa kiinni vasta siellä apurungon ”takana”. Helat ja puslat tietenkin oikeanlaiset laittaa. Ei mitään rakettitiedettä.
KR pannuinen GTi on vain 139hv.
Normi apurunkoon menee 21mm vakaaja, se kun on periaatteessa kiinni vasta siellä apurungon ”takana”. Helat ja puslat tietenkin oikeanlaiset laittaa. Ei mitään rakettitiedettä.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
139+20% ??
139/100=1.39. 1.39x20=27,8. 139+27,8=166,8
166,8<150
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434324 ... aarays.pdf
En ihan usko tuota että aina on oltava se tehokkain vertailumoottori. Koska jos tuota tekstiä tulkitsee juuri niin. Niin silloin pitäisi sen vierasmoottorin olla tehokkaampi kuin PG ;)
Moottorin vaihto tehottomampaan on sallittua vain verraten alkuperäiseen.. ei vertailumoottoriin. Nönnönööö. Edelleen ehkä paras ohje näihin on käydä katsurin kanssa asia läpi. Kirjata ylös vaatimukset ja tehdä niillä. (Pyytää vaikka konttorin leima lappuun, niin ei ole heillä muistin varassa) Nehän sen asian tulkitsee ja trafia ei kiinnosta yhtään.
139/100=1.39. 1.39x20=27,8. 139+27,8=166,8
166,8<150
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434324 ... aarays.pdf
En ihan usko tuota että aina on oltava se tehokkain vertailumoottori. Koska jos tuota tekstiä tulkitsee juuri niin. Niin silloin pitäisi sen vierasmoottorin olla tehokkaampi kuin PG ;)
Moottorin vaihto tehottomampaan on sallittua vain verraten alkuperäiseen.. ei vertailumoottoriin. Nönnönööö. Edelleen ehkä paras ohje näihin on käydä katsurin kanssa asia läpi. Kirjata ylös vaatimukset ja tehdä niillä. (Pyytää vaikka konttorin leima lappuun, niin ei ole heillä muistin varassa) Nehän sen asian tulkitsee ja trafia ei kiinnosta yhtään.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Vanhassa ohjeessa +20% koskee mallisarjan tehokkainta moottoria(=jarruja) enkä kyllä huomaa tuossa uudessa määräyksessä että se olisi muuttunut koskemaan haluamaansa moottoria?
Muutenhan voisin sinun kaavalla leimata G60 moottorin käyttäen KR jarruja vertailumallina. Kyllä ne sinne ihan Geen jarrut vaati.
Mutta kuten aina, kannattaa kysyä konttorilta.
Itse laittasin joka tapauksessa vähintään Geen jarrut, saa vaikka sen 180hv koneen leimattua jos löytyy.
Muutenhan voisin sinun kaavalla leimata G60 moottorin käyttäen KR jarruja vertailumallina. Kyllä ne sinne ihan Geen jarrut vaati.
Mutta kuten aina, kannattaa kysyä konttorilta.
Itse laittasin joka tapauksessa vähintään Geen jarrut, saa vaikka sen 180hv koneen leimattua jos löytyy.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Kyllä minullekin on vielä tänä vuonna annettu konttorilta ohje, jonka mukaan konetta isompaan/tehokkaampaan vaihdettaessa vertailukohteen käytetään aina mallisarja isointa/tehokainta konetta, vaikka vaihdettava tekniikka sijoittuisikin kooltaan tai tehoiltaan johonkin alkuperäisen ja tehokkkkaimman välimaaastoon.
Kannattaa tosiaan varmistaa asia konttorilta.
Kannattaa tosiaan varmistaa asia konttorilta.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Jännä jos näin tosiaan on. Passat 3B(g) jos haluat laittaa nelikkoon 1.8t 132kw vieras moottorin. (Ei ole passateissa) Mallisarjaan käy 110 ja 125kw. Pakko siis asentaa W8 alusta vaikka 2.5l tdi on saman tehoinen ja painavampi. Myös 2.8 on tehokkaampi ja painavampi.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Jos Paskattiin laitat 132kW koneen on alustan vastattava vähintään vastaavan tehoista mallisarjassa. Eli näyttäisi 2.8 V6 142kW olevan lähin sopiva pikaisella vilkaisulla.
3BG:ssä näyttäs riittävän 2.5TDi 132kW. Jos 3B ja BG luetaan samaan mallisarjaan niin silloinhan B:hen riittää kans tämä vertailuun.
Tietenkin jos vaihdan 1.3 kakkikseen neloskoppasen 1.8 125hv moottorin niin silloin siinä riittää KR vertailumallina ja KR:n jarrut. Itseasiassa riittää PL 129hv.
Mutta jos laitat sinne 140hv-197hv niin vertailumallina tulee käyttää G60.
Meneepäs ohi alkuperäisen aiheen.
3BG:ssä näyttäs riittävän 2.5TDi 132kW. Jos 3B ja BG luetaan samaan mallisarjaan niin silloinhan B:hen riittää kans tämä vertailuun.
Tietenkin jos vaihdan 1.3 kakkikseen neloskoppasen 1.8 125hv moottorin niin silloin siinä riittää KR vertailumallina ja KR:n jarrut. Itseasiassa riittää PL 129hv.
Mutta jos laitat sinne 140hv-197hv niin vertailumallina tulee käyttää G60.
Meneepäs ohi alkuperäisen aiheen.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Noniin nyt on vähä ideat muuttunut!
Eli etukelkka jossa 21mm vakaaja sekä takaakseli jossa myös vakaaja tulee vr6 mk3 golffista ja jarrut tulee audi a4 1.8t vm95 eli muuttuu jako samalla 5pulttiseksi:) moottorikin löyty kun tuli ostettua 1.8t audi a4 siihen ajattelin laittaa ton 2.0l passatin vauhtiksen/kytkimen kun näytti sopivan sekä kytkimessä samat pinta-alat kun tossa 1.8t vakiossa.. Moottorinohjaus on ajateltu laittaa atecu kun sitä tossa kavereillakin on ja todettu toimivaksi. Nyt täytyisi turbo metsästää kun koneen mukana tullut(gt2560r) osottautui ihan väljäksi sekä siivet kärsineet niin ei korjausarjakaan auta...
Eli etukelkka jossa 21mm vakaaja sekä takaakseli jossa myös vakaaja tulee vr6 mk3 golffista ja jarrut tulee audi a4 1.8t vm95 eli muuttuu jako samalla 5pulttiseksi:) moottorikin löyty kun tuli ostettua 1.8t audi a4 siihen ajattelin laittaa ton 2.0l passatin vauhtiksen/kytkimen kun näytti sopivan sekä kytkimessä samat pinta-alat kun tossa 1.8t vakiossa.. Moottorinohjaus on ajateltu laittaa atecu kun sitä tossa kavereillakin on ja todettu toimivaksi. Nyt täytyisi turbo metsästää kun koneen mukana tullut(gt2560r) osottautui ihan väljäksi sekä siivet kärsineet niin ei korjausarjakaan auta...
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Moottorit tulikin jo irrroteltua välipäivinä audista sekä golffista.. passatista(2.0l) tuli vielä otettua öljynsuodatin jalka joka on vähän paremmassa asennossa eikä ole laatikon korvakkeen edessä sekä otettu samalla jäähdytysneste lauhdutin välistä pois.
- Liitteet
-
- IMG_20171231_195144.jpg (2.74 MiB) Katsottu 111595 kertaa
-
- IMG_20171231_171246.jpg (2.91 MiB) Katsottu 111595 kertaa
-
- IMG_20171213_203050.jpg (2.34 MiB) Katsottu 111595 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Koneenkorvakkeetkin saadaan tosta passatin 2.0l kun näyttää lohko olevan sama kun tossa 1.8t eli ei niitäkään tarvitse itse ruveta tekeen tai metsästään jostain.
- Liitteet
-
- IMG-20171231-WA0002.jpeg (928.92 KiB) Katsottu 111593 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Läjäpäin alustan osia sekä muita ruosteisia rautoja projektista lähdössä alkuviikosta hiekkapuhalluksen kautta maalaukseen niin saa sitten kiiltäviä pulttailla kiinni.
- Liitteet
-
- IMG_20171231_195958.jpg (2.45 MiB) Katsottu 111591 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Anna öljynjäähdyttimen olla paikallaan. Täysin turhaa hommaa laittaa jälkiasennus kennoa, kun orkkis on toimivaksi todettu.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Asiallista!
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Dona kirjoitti:Anna öljynjäähdyttimen olla paikallaan. Täysin turhaa hommaa laittaa jälkiasennus kennoa, kun orkkis on toimivaksi todettu.
Joo kyllä se varmaan laitetaan vielä takaisin, kuvassa vaan mallailua kun ei ollut tietoa että tuo 2.0 lohkon on sama kun tossa 1.8t
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Jaahas passatista saatu polkimet ja muut hilppeet sopiin golffiin että saadaan nestekytkin vaijerin tilalle, todella helposti kyllä meni paikalleen:) tehostinsäiliö on aika reilusti isompi kun tuo vakio:D vanha oli niin ruostunut että päätettii jättää tuo passatin jos vaan mahtuu oleen.. Iso pääsylkky täytyy vielä tilata niin pääsee jarrulinjoja veteleen.
- Liitteet
-
- IMG_20180102_202221.jpg (2.65 MiB) Katsottu 111324 kertaa
-
- IMG_20180102_204429.jpg (2.71 MiB) Katsottu 111324 kertaa
-
- IMG_20180102_204332.jpg (2.42 MiB) Katsottu 111324 kertaa
-
- IMG_20180102_201729.jpg (2.29 MiB) Katsottu 111324 kertaa
-
- IMG_20180102_201721.jpg (2.66 MiB) Katsottu 111324 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
02a vaihteiston vaihdevivustokin meni melko kivuttomasti vanhan tilalle, kiinnityksiä joutu hieman muuttaan mutta riittävän tukeva kyllä tuli. 1 pultilla etupuolelta ja takaa kahdella pultilla
- Liitteet
-
- IMG_20180102_201831.jpg (2.21 MiB) Katsottu 111319 kertaa
-
- IMG_20180102_201806.jpg (2.47 MiB) Katsottu 111319 kertaa
-
- IMG_20180102_202201.jpg (2.55 MiB) Katsottu 111319 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
tehostinsäiliö on aika reilusti isompi kun tuo vakio:D vanha oli niin ruostunut että päätettii jättää tuo passatin jos vaan mahtuu oleen.. Iso pääsylkky täytyy vielä tilata niin pääsee jarrulinjoja veteleen.
Poljinasetelma ja tehostin ovat ilmeisesti Pasuunasta jossa on ABS:t..?
Jos aioit laittaa ABS:ttömän pääsylinterin, joudut vaihtamaan tehostimen 1.8 Kakkiksen tai ABS:ttömän 88-96 Passatin 9" tehostimeen.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
jii_bee kirjoitti:tehostinsäiliö on aika reilusti isompi kun tuo vakio:D vanha oli niin ruostunut että päätettii jättää tuo passatin jos vaan mahtuu oleen.. Iso pääsylkky täytyy vielä tilata niin pääsee jarrulinjoja veteleen.
Poljinasetelma ja tehostin ovat ilmeisesti Pasuunasta jossa on ABS:t..?
Jos aioit laittaa ABS:ttömän pääsylinterin, joudut vaihtamaan tehostimen 1.8 Kakkiksen tai ABS:ttömän 88-96 Passatin 9" tehostimeen.
No joo tuli kanssa itse huomattua sama että pinnapultit on eri kohdissa:D.. Täytyy laittaa vanha takasin tai keksiä parempi kuntonen jostain...
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Täytyy laittaa vanha takasin tai keksiä parempi kuntonen jostain...
1.3 ja 1.6 tehostin on pienempi 7".
Ison pääsylinterin kanssa tulee käyttää 9" tehostinta joka löytyy jopa 1.8 kaasari-Kakkiksesta. 88-96 Passateista löytyy sama tehostin.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
jii_bee kirjoitti:Täytyy laittaa vanha takasin tai keksiä parempi kuntonen jostain...
1.3 ja 1.6 tehostin on pienempi 7".
Ison pääsylinterin kanssa tulee käyttää 9" tehostinta joka löytyy jopa 1.8 kaasari-Kakkiksesta. 88-96 Passateista löytyy sama tehostin.
Joo okei en tommosta ajatellutkaan, täytyy 9"metsästää jostain..
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Noniii saatiin 9" jarrutehostin laitettua! Kiitos foorumilaisen jolla semmonen loju ylimääräisenä:)
- Liitteet
-
- IMG_20180110_181752.jpg (2.59 MiB) Katsottu 110917 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
2.0 8v pasuunasta laitettii vauhtipyörä ja uus vakio kytkin, kokeillaan tällä setupilla ny aluksi ainakin:)
- Liitteet
-
- IMG_20180110_194448.jpg (2.75 MiB) Katsottu 110915 kertaa
-
- IMG_20180110_181744.jpg (2.24 MiB) Katsottu 110915 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Huomattu myös että kaikki apulaitteet on vaihdettava kun ei mahdu oleen ja myös imusarja vaihdettava toisenlaiseen suosiolla.. :D no passatistahan ne sirommat apulaitteet onneks saa mutta siitä jäi edelliselle omistajalle laturi ja laturin jalka joten ne on metsästettävä jostain..
- Liitteet
-
- IMG_20180110_204126.jpg (2.27 MiB) Katsottu 110911 kertaa
-
- IMG_20180110_194440.jpg (2.47 MiB) Katsottu 110911 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Sattusko joku tampereen seudulta hiekkapuhalteleen halvalla? Olis noi golffin alustan osat hiekkaa vailla kun vaki puhaltaja on hukkunut johonkin:D
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
En huomannut että millä turbolla meinasit kasata?
Tutunnäköistä puuhastelua , jatka samaan malliin :)
Tutunnäköistä puuhastelua , jatka samaan malliin :)
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
samza kirjoitti:En huomannut että millä turbolla meinasit kasata?
Tutunnäköistä puuhastelua , jatka samaan malliin :)
Ei oo vielä tietoo kun ahdin on etsinnän alla:) oli paikallaan gt2560 mutta nii loppu ettei kannata käyttää..
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Tohon ei oikeestaan käy kuin gti golffin tai ekojen a3 audien imusarjat. AGU moottorista. Suosittelisin hommaamaan sen imusarjan ensin ja sitten pilkkomaan vanhan laturinkannakkeen sopivaks. Tuota konetta ei ole ollut kuin pitkittäismoottoreissa eikä niiden kannakkeet sulle käy. Ja minkään poikittaiskoneen kiinnikkeet ei istu tuohon lohkoon.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Dona kirjoitti:Tohon ei oikeestaan käy kuin gti golffin tai ekojen a3 audien imusarjat. AGU moottorista. Suosittelisin hommaamaan sen imusarjan ensin ja sitten pilkkomaan vanhan laturinkannakkeen sopivaks. Tuota konetta ei ole ollut kuin pitkittäismoottoreissa eikä niiden kannakkeet sulle käy. Ja minkään poikittaiskoneen kiinnikkeet ei istu tuohon lohkoon.
Joo imusarja etsitään ja ostetaan heti kun löytyy sopiva.. Audin ohjaustehostin pumppu ei mahdu olemaan, Ottaa golffissa eturunkoon kiinni niin siksi koitan jos saisi tosta passatin 2.0 koneesta sen sopiin. On paljon paremmassa asennossa ja puolet pienempi kun audin tehostin
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Omaan AEB-kakkiseen laittelin ainakin ilmastoimattomista kolmoskopan 1.8-/2.0-koneista löytyvän laturinkannakkeen kuvassa näkyvine hilppeineen. Nämä sopivat pulttaamalla paikoilleen.
Osanumerot löytyvät täältä (ylempi kuva):
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 708/lang/e
Edellisten lisäksi tarvitsee kampiakselin hihnapyörän moniurahihnalle osanumerolla 037105243A, josta pitää sorvata alapuolelta 6mm pois, jotta offsetin saa kohdalleen tuossa paketissa. Tuotakin on ollut kolmoskopan 2.0-moottoreissa.
Ohjaustehostimen pumppu kannakkeineen sopii suoraan kakkiksesta ja mulla on siinä ja kampiakselilla muistikuvieni mukaan kakkiksen omat kiilahihnapyörät.
Osanumerot löytyvät täältä (ylempi kuva):
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 708/lang/e
Edellisten lisäksi tarvitsee kampiakselin hihnapyörän moniurahihnalle osanumerolla 037105243A, josta pitää sorvata alapuolelta 6mm pois, jotta offsetin saa kohdalleen tuossa paketissa. Tuotakin on ollut kolmoskopan 2.0-moottoreissa.
Ohjaustehostimen pumppu kannakkeineen sopii suoraan kakkiksesta ja mulla on siinä ja kampiakselilla muistikuvieni mukaan kakkiksen omat kiilahihnapyörät.
Viimeksi muokannut clust, 18.3.2018 11:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Jahas sitä oltas imusarja poikittaiskoneesta löydetty ja laturinjalka haettii mk3 1.8 golffista sekä laturi ja passatin kampiakselin hihnapyörästä otettii sorvissa muutama milli pois että saatii hihnapyörät samalle tasolle.
- Liitteet
-
- IMG_20180227_195412.jpg (2.93 MiB) Katsottu 109530 kertaa
-
- IMG_20180227_195419.jpg (2.81 MiB) Katsottu 109532 kertaa
Viimeksi muokannut Vipe123, 6.3.2018 17:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Alustan osat ym muuta pientä tuli puhalluksesta/maalauksesta pirkkalasta haapaselta.. On se nättiä sitten asennella kiiltäviä osia paikalleen:)
- Liitteet
-
- IMG_20180306_173713.jpg (2.64 MiB) Katsottu 109531 kertaa
-
- IMG_20180306_173707.jpg (2.7 MiB) Katsottu 109531 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Kaikki remmit uusittu moottoriin ja vähä kelkkaa sekä etupalkkia kiinni niin pääsi sovittaan miltä se moottori sielä nokalla näyttää.. Yllättävän paljon on kyllä tilaa joka suunnalla:)
- Liitteet
-
- IMG_20180317_013709.jpg (2.72 MiB) Katsottu 108793 kertaa
-
- IMG_20180317_013658.jpg (2.75 MiB) Katsottu 108793 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Jaha taas pitkästä aikaa kerenny tallille vähä puuhaileen.. Onkohan mulla väärät moottorin kumit vai mikä on kun näyttää siltä että imusarja ottaa nokkapeltiin kiinni :D. Onko matalempaa tota etukumia olemassa vai miten tästä on selvitty?
- Liitteet
-
- IMG_20180319_203755.jpg (2.51 MiB) Katsottu 108608 kertaa
-
- IMG_20180319_203820.jpg (2.58 MiB) Katsottu 108609 kertaa
-
- IMG_20180319_203827.jpg (1.96 MiB) Katsottu 108609 kertaa
-
- IMG_20180317_013709.jpg (2.72 MiB) Katsottu 108609 kertaa
-
- IMG_20180319_203807.jpg (2.41 MiB) Katsottu 108609 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Sitten vähän vesiletku asiaa, mihin paisuntasäiliön pohjasta lähtevä letku olis fiksuinta laittaa?
Kerron nyt miten on ollut ajatus laittaa muut letkut:
Vesipumpulta>öljylauhduttimelle>sisäkennolle>kannenpäähän.
Termostaatilta joka on vesipumpussa>syylärin alanurkkaa>syylärin yläreunasta>kannenpäähän.
Syylärin nurkassa olis paikka paisuntasäiliön pikkuletkulle.
Ja turbon vesikierto otetaan pois käytöstä.
Kerron nyt miten on ollut ajatus laittaa muut letkut:
Vesipumpulta>öljylauhduttimelle>sisäkennolle>kannenpäähän.
Termostaatilta joka on vesipumpussa>syylärin alanurkkaa>syylärin yläreunasta>kannenpäähän.
Syylärin nurkassa olis paikka paisuntasäiliön pikkuletkulle.
Ja turbon vesikierto otetaan pois käytöstä.
- Liitteet
-
- IMG_20180319_204106.jpg (2.39 MiB) Katsottu 108603 kertaa
-
- IMG_20180319_204044.jpg (2.57 MiB) Katsottu 108603 kertaa
-
- IMG_20180319_204059.jpg (2.25 MiB) Katsottu 108603 kertaa
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Missä on tommonen alavesiletku? Saatko siitä numeron miulle :) myös vesipumpulta öljylauhduttimeen menevä letku kiinostaa..
Kannenpäähän varmaa löytyis poikittais koneista vähän fiksumpi lähtö ku toi siun nykynen.. itellää lähtee suoraa etee ja taakse siitä. tosin vaan yhellä anturipaikalla. Imusarjan tai oikeestaa kaasuläpän kanssa itellää ei ollu ongelmaa konepellin suhteen. Vaikka imusarjan alla oli vielä koroke.. en tiiä tarkkaa mitkä kannakkeet sillo oli. Toisaalta kanssaharrastajalla otti myöski konepeltiin kiinni ilman korokkeita..
Kannenpäähän varmaa löytyis poikittais koneista vähän fiksumpi lähtö ku toi siun nykynen.. itellää lähtee suoraa etee ja taakse siitä. tosin vaan yhellä anturipaikalla. Imusarjan tai oikeestaa kaasuläpän kanssa itellää ei ollu ongelmaa konepellin suhteen. Vaikka imusarjan alla oli vielä koroke.. en tiiä tarkkaa mitkä kannakkeet sillo oli. Toisaalta kanssaharrastajalla otti myöski konepeltiin kiinni ilman korokkeita..
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Täällä kans peesattu konetta alaspäin etureunasta. (prikat etu poikkipalkin kiinnityspulttien alla). Vaihteiston takakorvakkeelta nostatettu vähän ylöspäin että apparin etuosaa moottorista sai laskemaan. Konepellin lukon välissä prikat ja takaosasta nostettu niin ylös kuin säädöt antoi myöden. Näillä sai jo jonkin verran tilaa pellin väliin. Plenum imusarja kun tuli niin sitten piti konepellin vahvikkeista leikellä jo palaa pois.
Paisuntasäiliön alaletku haarottuisi siitä sisäkennolta tulevasta letkusta/putkesta joka menis vesipumpulle päin.
Paisuntasäiliön alaletku haarottuisi siitä sisäkennolta tulevasta letkusta/putkesta joka menis vesipumpulle päin.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Ande kirjoitti:Missä on tommonen alavesiletku? Saatko siitä numeron miulle :) myös vesipumpulta öljylauhduttimeen menevä letku kiinostaa..
1.6 TD kakkiksesta löytyy alavesiletku pitkälle syylärille, 191 121 051 P.
Sopiva lähtö kannen päähän löytyy ainakin alkupään mk4 AGU-koneesta osanumerolla 06A 121 132 A.
Vesipumpusta öljynlauhduttimelle menevästä letkusta en osaa sanoa, mutta kiinnostaa itseänikin.
Omaan AEB-kakkikseen laitoin G60:stä kaikki kannakkeet eikä ole ollut ongelmia pellin sopimisen kanssa. Lohkoon ja apurunkoon tulevat kiinnikkeet on molemmat erilaisia, joten korkeusero taitaa tulla niistä.
Oikeat osanumerot:
Takakannake lohkoon Corrado G60, 535 199 354 C
Takakannake apurunkoon Corrado G60, 535 199 262
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Ande kirjoitti:Missä on tommonen alavesiletku? Saatko siitä numeron miulle :) myös vesipumpulta öljylauhduttimeen menevä letku kiinostaa..
Kannenpäähän varmaa löytyis poikittais koneista vähän fiksumpi lähtö ku toi siun nykynen.. itellää lähtee suoraa etee ja taakse siitä. tosin vaan yhellä anturipaikalla. Imusarjan tai oikeestaa kaasuläpän kanssa itellää ei ollu ongelmaa konepellin suhteen. Vaikka imusarjan alla oli vielä koroke.. en tiiä tarkkaa mitkä kannakkeet sillo oli. Toisaalta kanssaharrastajalla otti myöski konepeltiin kiinni ilman korokkeita..
Noista letkuista on paha sanoo kun on vähä kaikkia volkkareita purettu talliin ja ne kaikki letkut laitettu yhteen laatikkoon:D, ja tossahan se numero tais tullakkin sulle:) joo tota itsekkin mietin että laittais prikkoja tai teettäis jonkun sovitteen palkin alle. Kannenpään lähtö on ihan hyvä kun vaan modaa sen ylävesiletkun lähdön vähän paremmaksi tälle imusarjalle:),kimppatallissa on metallimies niin ei ole ongelma..
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Voin yrittää katsoa letkujen numerot jos jotain selvää enään saa, toi lyhyt pätkä pumpulta lauhduttimelle on muistaakseni jostain pitemmästä letkusta leikattu lyhyemmäksi.. Voi mennä pääsiäiseen kun pääsee taas tallille...
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Kato näkyykö viel numero tos pienemmäs letkus :) kovasti ois tarvis tuommoselle letkulle.
Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
Kyllä täälläkin kohtuu ahdasta oli imusarja-konepelti väli. Itseasiassa minulla taisi tuo vaijerin kiinnityskohta ottaa kevyesti konepellin vahvikkeeseen kiinni koneen eläessä, jäljistä päätellen.
Mikä ahdin tulossa kerta et meinannut jäähdytysvesilinjoja ahtimelle laittaa?
Vesilinjathan vetää vaikka noista sisäkennon meno/paluusta kätevästi.
Mikä ahdin tulossa kerta et meinannut jäähdytysvesilinjoja ahtimelle laittaa?
Vesilinjathan vetää vaikka noista sisäkennon meno/paluusta kätevästi.
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
samza kirjoitti:Kyllä täälläkin kohtuu ahdasta oli imusarja-konepelti väli. Itseasiassa minulla taisi tuo vaijerin kiinnityskohta ottaa kevyesti konepellin vahvikkeeseen kiinni koneen eläessä, jäljistä päätellen.
Etukannaketta on onneks helppo madaltaa tarvittaessa, joten pari senttiä siitä ainakin saa pois. Esimerkiksi vanha kunnon jääkiekkokannake kahdella kiekolla jää vähän alemmas kuin normaali kannake joka on noin 3,5 kiekon korkuinen. :)
Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t
samza kirjoitti:Kyllä täälläkin kohtuu ahdasta oli imusarja-konepelti väli. Itseasiassa minulla taisi tuo vaijerin kiinnityskohta ottaa kevyesti konepellin vahvikkeeseen kiinni koneen eläessä, jäljistä päätellen.
Mikä ahdin tulossa kerta et meinannut jäähdytysvesilinjoja ahtimelle laittaa?
Vesilinjathan vetää vaikka noista sisäkennon meno/paluusta kätevästi.
Joo 3cm korokepalat ny kaveri etupalkin kiinnityspisteisiin tekee niin saa varmasti lisää tilaa riittävästi nokkapellin ja koneen väliin:). Ei oo viä turbosta tietoo mutta varmaan tilaan jonku kiinaturbon tohon, juu helppohan ne vesilinjat on vedellä kyllä mutta katotaan kun sen aika koittaa
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa