AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Wilpuri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.3.2016 23:08

AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja Wilpuri » 21.6.2017 17:12

Potilaana 2003 3BG passat johon asenettiin AVF rikkoutuneen AVB tilalle.

Auto toimii lähestulkoon normaalisti, mutta alavääntö ennen ahtoja hukassa, ja moottorinhäiriövalo palaa.

Kuulemma tarvitsee ohjelmoida. Tietääkö joku aiheesta enemmän?

Tarve Forssassa, mutta sopivan ohjelmoijan ja hinnan löytyessä ajelen vaikka Turku, Tampere, Helsinki.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.6.2017 19:52

Onhan letkut oikein turbolla? Liikkuuko turbon tanko kun auton käynnistää? Onko suuttimet alkuperäisestä koneesta vai uudesta? Kone on muuten sama, suuttimet erikokoiset.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.6.2017 21:21

Varmaan olis myös hyödyksi lukea vikakoodit niin saisi jotain suuntaa miksi se vikavalo palaa....
Ohjelmointikaan ei (välttämättä) hirveästi auta jos siellä on jokin oikea vika... esim. jokin liitin huonosti kiinni, tai anturi rikki tms.

Mitä kaikkea sinne on itse moottorin ohella mahdollisesti vaihdettu?

Wilpuri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.3.2016 23:08

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja Wilpuri » 21.6.2017 22:24

AVB ja AVF erot on pikkasen muutakin kuin suuttimet..

Tosiaan suuttimet ja ahdin ovat mallia AVF. Syöttö- ja ahtokartta mallia AVB.

Vikakoodit lukaisen huomenissa ja ilmoittelen tarkemmin, mutta kaiketi noiden karttojen ohjelmoinnin ainakin vaatii AVF vastaavaksi.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.6.2017 22:39

No on laitettu ajm tilalle avf no problem, kuha suuttimet ja turbo on ajm koneesta :)

Sun tapauksessa ohelmoinnin vaatii suuttimille ja hyrrälle

Wilpuri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.3.2016 23:08

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja Wilpuri » 22.6.2017 7:37

-tarzi- kirjoitti:No on laitettu ajm tilalle avf no problem, kuha suuttimet ja turbo on ajm koneesta :)

Sun tapauksessa ohelmoinnin vaatii suuttimille ja hyrrälle


Eli sulla otettiin orkkiskoneesta ahdin ja suuttimet uuteen koneeseen, ja toimi suoraan?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.6.2017 8:38

Näin, toimi suoraan.

Wilpuri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.3.2016 23:08

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja Wilpuri » 22.6.2017 11:04

Koodit luettu Delphillä ja moottorista löytyi 4 vikaa.

18263 CAN kommunikaatio software, katkonainen

19463 Nokka-akselin asentotunnistin, ei signaalia, jatkuva

18000 Ahtopainetunnistin, yhdenmukaisuus ahtopaineen ja ilmakehän välillä, katkonainen

19586 EGR system ylempi kynnysarvo saavutettu

Olen itse aika kädetön, ja nyt tarvitsisi näiden tulkinassa apua. Auto menee sillon tällön vedättäessä Limb modeen, ja uudelleen käynnistyksellä korjaantuu. Voisiko tämä juontaa juurensa ahtopaineen tunnistimeen? Muistaakseni tämä tunnistin on vanhasta moottorista ja siinä ei ollut vikoja.

Mites tuo nokka-akselin anturi? Eihän auton pitäisi käydä ollenkaan?

Ei kyllä ole itsellä mitään hajua myöskään tästä CAN ja EGR viasta.

Mikä avuksi? :o

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.6.2017 11:23

Yliahtaa, voihan se johtua softastakin kun eri ahtimelle

Jultsu
-
Viestit: 2960
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.6.2017 15:05

Tampereelta saattais löytyä upouusi 3bar mappi jonka pullauttaisi vanhan tilalle ja sen lisäksi AVF ecu jonka sopeutus ajonestoon onnistuu. Eiköhän näillä jo päästäis eteenpäin?

Wilpuri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 19.3.2016 23:08

Re: AVB-AVF ohjelmoinnille tarve

ViestiKirjoittaja Wilpuri » 29.6.2017 16:37

Auto tuli kuntoon sopuhinnalla ja alkoi liikkuakin hieman mukavammin.

Kiitos: Tekki

En voi muutakun suositella!

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa